News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Henkilökohtaistan Plan B:n pohdintaa jos Suomessa alkaa näyttää huonolta

Started by Kaptah, 15.08.2012, 17:39:38

Previous topic - Next topic

Koskela Suomesta

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 01:42:37
Quote from: sivullinen. on 29.08.2012, 22:25:41
Minä osallistun vain sellaisen valtion pelastamiseen, jota pidän pelastamisen arvoisena.

Minä taas yrittäisin pelastaa Suomen vaikka tämä olisi täynnä sellaista ainesta ettei tuo pelastamisen onnistuminen olisi kovin todennäköistä. Oliko Schauman tai J.V.Snellman sitä mieltä ettei Suomi ole "pelastamisen arvoinen" kun täällä vaan kaiken maailman tyyppejä on pitämässä sitä yhtenä kupattavana alueenaan, halveksuen vakituisia asukkaita?

Uhkaatko kokoomusta Schaumanin keinoilla? mielenkiintoista. Toisaalta ehkä ainoa tepsivä. Siihen se varmaan menee ennemmin tai myöhemmin, mutta itse katselen sivusta mahdollisimman pitkään.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Ernst

Quote from: Koskela Suomesta on 30.08.2012, 03:46:04
Minä osallistun vain sellaisen valtion pelastamiseen, jota pidän pelastamisen arvoisena.

Minä taas yrittäisin pelastaa Suomen vaikka tämä olisi täynnä sellaista ainesta ettei tuo pelastamisen onnistuminen olisi kovin todennäköistä. Oliko Schauman tai J.V.Snellman sitä mieltä ettei Suomi ole "pelastamisen arvoinen" kun täällä vaan kaiken maailman tyyppejä on pitämässä sitä yhtenä kupattavana alueenaan, halveksuen vakituisia asukkaita?

Uhkaatko kokoomusta Schaumanin keinoilla? mielenkiintoista. Toisaalta ehkä ainoa tepsivä. Siihen se varmaan menee ennemmin tai myöhemmin, mutta itse katselen sivusta mahdollisimman pitkään.

Minusta Partasen tekstiä ei rehellinen lukija voi ymmärtää noin
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lemmy

Minkä vitun takia minun tarvitsisi kituuttaa Suomessa maksamassa kokoomusherrojen perseeseen, kun voin tienata itselleni ja ELÄÄ viimeiset vuoteni sellaisella elintasolla jonka olen halunnut? Suomessa vaihtoehtona on juoda itsensä hengiltä vittuuntuneena vihervasemmistolaisiin ämmiin. Ainoa mikä ehkä harmittaa, etten tehnyt ratkaisua pysyvästi 20v sitten. Ennemmin itken koti-ikävää Mersussa kun nauran alivaltiosihteerille Ladassa.

Ja ero minuun ja elintasopakolaiseen on siinä, että minä menen ja teen työtä, enkä hae turvapaikkaa ja loisi fattan rahoilla.

QuoteNyt Helsinki laittaa 160 Miljoonaa Euroa juoppojen ja narkkien omiin yksiöihin, mm. Töölössä. Juopot ja narkit saavat bilettää 24-7, Stadin veronmaksajan laskuun. Samaan aikaan, kun Stadin velka tuplaantuu 2 seuraavan vuoden aikana, nousten 2 Miljardiin Euroon.
Meillä on 8 erinimistä ryöstöverottavaa sosialistipuoluetta. Kokonaisverotus lähentelee 50%, ostovoima on Länsi-Euroopan surkein, ja siitä huolimatta verot eivät riitä tämän massiivisen byrokratian ja sossuilun kustannuksiin. On otettava 7-10 Miljardia lisävelkaa joka vuosi, ja tämä summa vain kasvaa. Ryöstöverotus, byrokratia ja korkeat työvoimakustannukset ajavat pikku hiljaa kaiken tuottavan työn ja teollisuuden maasta ulos.

Ja millä ilveellä maahan jääminen muuttaisi tämän? Miten voisi muuttaa asioita? Pakettiautolla, lannotteilla ja 22-millisellä? Äänestämällä ei ole ollut mitään vaikutusta. Ainoa keino on lopettaa toiminnan tukeminen - muuttaa maasta. Kun tarpeeksi moni pienyrittäjä siirtää kirjansa Viroon luulisi jossain alkavan kulkusten kilahdella. 

Ainoat "heinäsirkat" Suomessa on työläisten ansiot kuppaava byrokratiakoneisto, poliitikot, vihervasemmistolaiset ämmät, sossutädit ja niiden lemmikit. Sitten kun se heinäsirkkalauma on lähtenyt hevon helvettiin Suomessa on jotain puolustettavaa... mutta milläs puolustat kun miinat on räjäytetty ja rynkyt on myyty. Jaa, taitaa ollakin strategia, kun ei ole armeijalla aseita, vihulainen tuo ja vie vihervasemmistolaiset Siperiaan.  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

sunimh

Quote from: Lemmy on 30.08.2012, 08:27:15
Ja ero minuun ja elintasopakolaiseen on siinä, että minä menen ja teen työtä, enkä hae turvapaikkaa ja loisi fattan rahoilla.

Höpö höpö, olet epäisänmaallinen heinäsirkka. Kysy vaikka Partasen Ilkalta, jonka maailmassa heinäsirkatkin tekevät töitä. Mikä onkin ehkä kaikkein absurdeinta sen kaverin fantasioissa.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Lemmy

Quote from: sunimh on 30.08.2012, 09:03:10
Höpö höpö, olet epäisänmaallinen heinäsirkka. Kysy vaikka Partasen Ilkalta, jonka maailmassa heinäsirkatkin tekevät töitä. Mikä onkin ehkä kaikkein absurdeinta sen kaverin fantasioissa.

Joo, mut otetaan nyt kuka vaan puoluepoliittinen höpösetä, niin jos isipapan kumminkaiman serkku on luvannut sille kirkkoväärtin viran Hevonanuksen kunnasta, kunhan Hästefittansuon suunnitellun teollisuusalueen kaavoitus äänestetään oikealla tapaa, että sinne saa perustaa sekä pakolaiskeskuksen että kurkkuplantaasin... Et mitä sä odotat, kansanvaltaa? Orjaparakkien kattoterva haisee ja työvoimapula huutaa.

Mun absurdit kuvitelmat on sentäs puoliks realistisia  ;D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Kaptah

Partas-Ilkalla tuntuu olevan vahvasti sellainen näkemys, että kansalaisen tehtävä on olla valtionjohdon nöyrä alamainen ja ottaa kiltisti vastaan kaikki älyttömyydet mitä sieltä suunnalta keksitään, koska muuten heinäsirkka ja maanpetturi.

Tämä on sinänsä hienosti linjassa kokoomuksen politiikan kanssa. Partanen vaatii ihmisiä toimimaan omaa ja lastensa etua vastaan isänmaallisuuden ja heinäsirkkojen vuoksi, Kokoomus tekee Suomelle vahingollista politiikkaa vastuunkannon ja kansainvälisyyden vuoksi. Kauniilla sanoilla on helppo perustella typerä ja vastuuton toiminta.

Isänmaallisuudesta minulle on ihan turha paasata. Minulla ei ole aariakaan maata ja minun suomalaisuuden tunteeni liittyy kulttuuriin ja arvoihin, ei maahan. Mikäli en niitä koe enää omakseni, on lopputulos minulle sama kuin se maa olisi hävitetty ja olen menettänyt henkisen koti(maa)ni. Tällä hetkellä suunta on huono mutta romahdukseen on vielä matkaa, minkä nokkelimmat voivat huomata otsikon sanasta "jos", joten ei minulla nyt välittömiä lähtösuunnitelmia ole.

Kuten moni muukin on tässä ketjussa epäillyt, luulen että asiat menevät vielä paljon huonompaan suuntaan ennenkuin suunta kääntyy ylöspäin ja palataan perusasioihin eli yrittämiseen, ahkeruuteen, teollisuuteen, kohtuuteen ja yksilön vapauteen ja vastuuseen omista asioistaan.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Mindy

Minkä vitun takia minun tarvitsisi kituuttaa Suomessa maksamassa kokoomusherrojen perseeseen, kun voin tienata itselleni ja ELÄÄ viimeiset vuoteni sellaisella elintasolla jonka olen halunnut? Suomessa vaihtoehtona on juoda itsensä hengiltä vittuuntuneena vihervasemmistolaisiin ämmiin. Ainoa mikä ehkä harmittaa, etten tehnyt ratkaisua pysyvästi 20v sitten. Ennemmin itken koti-ikävää Mersussa kun nauran alivaltiosihteerille Ladassa.

QuoteNyt Helsinki laittaa 160 Miljoonaa Euroa juoppojen ja narkkien omiin yksiöihin, mm. Töölössä. Juopot ja narkit saavat bilettää 24-7, Stadin veronmaksajan laskuun. Samaan aikaan, kun Stadin velka tuplaantuu 2 seuraavan vuoden aikana, nousten 2 Miljardiin Euroon.
Meillä on 8 erinimistä ryöstöverottavaa sosialistipuoluetta. Kokonaisverotus lähentelee 50%, ostovoima on Länsi-Euroopan surkein, ja siitä huolimatta verot eivät riitä tämän massiivisen byrokratian ja sossuilun kustannuksiin. On otettava 7-10 Miljardia lisävelkaa joka vuosi, ja tämä summa vain kasvaa. Ryöstöverotus, byrokratia ja korkeat työvoimakustannukset ajavat pikku hiljaa kaiken tuottavan työn ja teollisuuden maasta ulos.

Ja millä ilveellä maahan jääminen muuttaisi tämän? Miten voisi muuttaa asioita? Pakettiautolla, lannotteilla ja 22-millisellä? Äänestämällä ei ole ollut mitään vaikutusta. Ainoa keino on lopettaa toiminnan tukeminen - muuttaa maasta. Kun tarpeeksi moni pienyrittäjä siirtää kirjansa Viroon luulisi jossain alkavan kulkusten kilahdella. 

Ainoat "heinäsirkat" Suomessa on työläisten ansiot kuppaava byrokratiakoneisto, poliitikot, vihervasemmistolaiset ämmät, sossutädit ja niiden lemmikit. Sitten kun se heinäsirkkalauma on lähtenyt hevon helvettiin Suomessa on jotain puolustettavaa... mutta milläs puolustat kun miinat on räjäytetty ja rynkyt on myyty.

Tähän ketjuun voisin huomautukseksi lisätä, ettei ulkomaille muuton tarvitse tarkoittaa sitä, että heittää kotimaan asioihin vaikuttamisen aivan kokonaan. Ulkosuomalaisetkin saavat (jos kansalaisuutensa pitävät) äänestää Suomen vaaleissa kunnallisvaaleja lukuunottamatta (niihin vaaditaan kotikunta Suomessa), ja itse ainakin olen käyttänyt tätä oikeuttani ahkerasti. Sampo Terhoa äänestämään päästäkseni ajoin jopa noin 600 km, kun jouduin tekemään 2 matkaa. Haagiin mennessäni olin jumittunut niin moneen ruuhkaan, että vaalihuoneisto ehti sulkeutua ennen perille pääsyäni, joten ajoin seuraavana päivänä Düsseldorfiin voidakseni antaa ääneni.

Hommassa meitä on monia, jotka aina silloin tällöin tuovat johonkin ketjuun (kuten esim. JooJoo tähän) lisää kokemusperäistä tietoa jonkin maan paikallisista olosuhteista ja siten auttavat levittämään tarkempaa faktatietoa. Samalla he myöskin korjailevat vääriä käsityksiä Suomesta asuinmaissaan. En jaksa edes laskea, kuinka usein olen joutunut korjaamaan esim. virhekäsityksen siitä, että suomi ja ruotsi ovat läheisiä sukukieliä ja siksi suomalaiset ymmärtävät helposti ruotsia.

Eilen muuten radiouutisissa kuulin, että Hollannissa aloitetaan suomalaisen KIVA-ohjelman mukainen kiusauksen vastainen kokeilu jossain koulussa, ja monet ovat viime aikoina tulleet minulle kehumaan sitä, että kyllä ne suomalaiset ovat fiksuja kun vaativat edes jotain takuutuksia ja että Hollannin pitäisi ottaa Suomesta oppia. Jos me ulkosuomalaiset emme olisi välittämässä tätä ruohonjuuritason kuvaa takaisin Suomeen, ei Suomessa tiedettäisi euroänkyröinnin oikeasta vaikutuksesta Suomen maineeseen muissa EU-maissa. Luultaisiin vain, että maine on oikeasti mennyttä, kun poliitikkoklubissa ei tykätä Suomen omien etujen ajamisesta. 

Ja muuten ulkomailtakin käsin voi tehdä työtä Suomen hyväksi konkreettisestikin. Olen nyt työssä, jossa Hollannista käsin yritämme luoda pienyrityksiä eri maiden maaseuduille, myös Suomen. Myymme tuotantovälineitä, joiden avulla maaseudun asukkaat voivat käynnistää omaa yritystoimintaa. Meidän firmallamme ei ole omistusta syntyvissä yrityksissä, mutta meiltä ostettavien alkuinvestointilaitteistojen lisäksi syntyvät yritykset sitoutuvat hankkimaan tiettyjä tuotantoon käyttämiään raaka-aineita meidän firmaltamme. Luomme siis itsellemme uusia pitkäaikaisia asiakassuhteita ja samalla hyödytämme Suomen talouselämää ja työllisyyttä. En tässä mene enempää yksityiskohtiin firmastamme ja sen bisneksestä, koska muuten paljastan liikaa. Mutta ei se ulkomaille lähtö isänmaallisuutta ja Suomen hyväksi toimimista pois sulje. Itse tulisin mielelläni takaisin, mutta kun tuo avomies ei dyslektikkona oikein pysty ilman älyttömän suuria ponnistuksia oppimaan kunnollista suomea ja hänen hyväpalkkainen työnsä vaatii käytännössä sujuvaa kielitaitoa asemapaikassa. Niinpä pysymme Hollannissa ja käymme Suomessa lomilla jne.   
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

sunimh

Quote from: Kaptah on 30.08.2012, 09:30:02
Partas-Ilkalla tuntuu olevan vahvasti sellainen näkemys, että kansalaisen tehtävä on olla valtionjohdon nöyrä alamainen ja ottaa kiltisti vastaan kaikki älyttömyydet mitä sieltä suunnalta keksitään, koska muuten heinäsirkka ja maanpetturi.

Ei suinkaan, iBeardin mielestä et vain saa muuttaa ulkomaille vääristä syistä. Oikeastaan sinne saa muuttaa vain ihan pakottavista syistä, koska muuten olet epäisänmaallinen heinäsirkka, jonka epäisänmaallisuudesta se toinen valtio sitten kärsii, koska ööö... verot nousee etkä kuitenkaan sitoudu ikinä mihinkään, nilkki. Kunhan muistat väsymättä ponnistella Isänmaan suuremmaksi menestykseksi myös uudessa kotimaassasi ja mieluiten myös maksaa verosi Isänmaahan, jotta iBeardin parhaat kaverit pääsee sitten päättämään mitä kivaa niillä voisi tehdä.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

ikuturso

Quote from: Ilkka Partanen on 29.08.2012, 22:29:18
Quote from: sunimh on 29.08.2012, 21:06:03

No katso vaikka puolueiden paikkalukuja. KOK+SDP+RKP+KD = 101, ei siellä vasureilla ja vihreillä tehdä yhtään mitään. Tai vaihda RKP:n tai KD:n paikalle VAS/VIHR ihan oman maun mukaan. Tämäkin asia pitää Herra Poliitikolle erikseen selvittää (ja ei, en kaipaa selityksiä siitä miten "poliittiset reaaliteetit" ja "pitää olla ainaskin 110 paikkaa").

Herra Poliitikko tuumaa että jos ei realiteetitkaan kelpaa, niin turha kai sitä on kertoa että noin kiikkerä paikkaluku kaatuisi todennäköisesti jo ensimmäiseen välikysymykseen. Mieti mistähän johtuu että sellaisia 101 edustajan hallituksia yritetään välttää.

Siksi, että nykyinen systeemi on demokratian irvikuva.

101 edustajan hallituksen tulisi tehdä kansan tahdon mukaisia päätöksiä. Näihin ei tarvitsisi saada kuin yksi pieni oppositiopuolue kulloinkin mukaan, jolloin välikysymykset kaatuisivat aina. Jos hallitus leikkisi diktatuuria, niin kuin nykyhallitus tekee, sen kaataminenkin olisi tarvittaessa mahdollista. Nykyinen demokratian irvikuva kun vei tämän kaatomahdollisuuden presidentiltäkin, niin oman diktatuurinsa voi kaataa vain diktaattori itse, eli pääministeri.

Välikysymyksen tarkoitus on nimenomaan mittauttaa hallituksen luottamusta. Nyt kun hallituksella on selkeä enemmistö, täytyy jonkun isomman hallituspuolueen revetä kahtia, tai jonkun pienemmän päättää lähteä hallituksesta, ennen kuin hallitus saadaan kaadettua. Nykymenolla hallitus voi perseillä ihan niin paljon kuin lystää, ja sitä on mahdotonta kaataa ennen seuraavia eduskuntavaaleja.

Nyt kun saadaan puliveivattua joku ihme sixpack, niin voidaan vittuilla oppositiolle neljä vuotta ilman mitään seuraamuksien pelkoa. Voidaan vittuilla koko kansalle ja tehdä kansan tahdon vastaisia EU-linjauksia ilman mitään seuraamuksien pelkoa. Kokoomuksella ja Demareilla on 1918/punainen viiva -perinteistä kotoisin oleva perusäänestäjäkuntansa, joita he eivät menetä vaikka tekisivät mitä. Tätä käyttää nyt Kataisenkin hallitus täysillä hyväkseen.

Jotain hyvää Kreikassakin on. Heidän hallituksenmuodostamissysteemillään Katainen ei olisi saanut mitään hallitusta määräajassa aikaiseksi, tai sitten korkeintaan juuri 101 edustajan hallituksen, joka olisi joko linjannut eurofarssin toisin, tai olisi jo kaatunut.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Kun Kokoomuksen johdolla tämä maa myydään ulkomaille, niin mitä syytä olisi jäädä maksamaan veroja Eurooppalaisille pankeille? Miksen lähtisi johonkin itsenäiseen, kansalaisistaan huolehtivaan maahan?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

repo

Isänmaallisuudesta minulle on ihan turha paasata.

Isänmaallisuus on vain joutunut tarkoituksenmukaiseen uusiokäyttöön Kokoomuksessa, minkä jo hyvin toit esiin. Voimme hyvin pistää Ilkka Partasen vetoomukset isänmaallisuudesta mappi-Ö:hön. Minulle hän on Kokoomus-luuseri nyt ja tulevaisuus näyttää miten pitkään tämä jää pysyväksi asiantilaksi.

Minulla ei ole aariakaan maata ja minun suomalaisuuden tunteeni liittyy kulttuuriin ja arvoihin, ei maahan.

Minulla sattuu olemaan muutama aari maata, mutta väitän ettei se kuitenkaan ole ratkaisevaa rakkaudelleni tähän maahan. En tiedä, eikä kiinnosta niin suuresti selvittää, mutta sen tiedän, että suomalainen kulttuuri, arvot ja maa ovat minulle kaikki yhtä tärkeitä. Siksi olen täällä, en suunnittele maastamuuttoa, olen käynyt minulle riittävästi ulkomailla työssä, opiskelemassa ja vierailuilla, jotta tiedän oman suhteeni muuhun maailmaan. Olen elänyt ihastuksen vieraisiin maihin, kulttuureihin ja historiaan sekä osaltaan oppinut myös tuon ihastuksen kautta arvostamaan omaani.

Minusta Kaptah, JooJoo ja muut ovat vapaita tekemään omat valintansa ja minä olen tehnyt omat valintani. Yritän elää valintojeni kanssa ja vaikuttaa asioihin pienillä teoilla, vaikka teot aiheuttavat välillä tuskaa mm. häiriintyneiden yöunien muodossa, mikä taas tuntuu mm. vitutuksena, josta lähimmät ihmiset joutuvat helposti osattomina kärsimään.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Lemmy

Quote from: Faidros. on 30.08.2012, 10:13:50
Kun Kokoomuksen johdolla tämä maa myydään ulkomaille, niin mitä syytä olisi jäädä maksamaan veroja Eurooppalaisille pankeille?

Kokoomus vetää kuivalla kakkoseen, ja vihreät paasaa kuinka se on fantsua ja ihanaa ja muodikasta.

Pöllämystynyt

Tilanne Suomessa on nyt niin vakava, että tuottavien yritysten siirtäminen ulkomaille saattaa jopa olla oikein, koska veroilla ylläpidetään mielipidevainoja, demokratian tuhoamista, ihmisoikeusloukkauksia ja etnistä muokkausta, ja niitä toteuttavaa hallintoa. Isompien summien maksaminen veroina voi olla jopa rikos, jos asiaa tarkastellaan jälkipolvien ja Suomeen tulevaisuudessa jälleenrakennettavan oikeusvaltion kannalta. Ja sanon tämän hyvinvointivaltion kannattajana. Hyvinvointivaltiotakaan ei voida jälleenrakentaa, ennen kuin valtapolitiikan suunta muuttuu ratkaisevasti.

Sen sijaan kunnon kriitikkoja, tai ylipäätään kunnon järkeviä ja moraalisia ihmisiä Suomi tarvitsee nyt enemmän kuin koskaan. Vastuuttomuuden ja mielipuolisuuden lisääntyessä, ja väestönsiirtolaisten ahtautuessa maahan, täydentäisi vastuuntuntoisten ja järkevien alkuperäisasukkaiden laajempi maastamuutto hävityksen, sekä etnisen ja poliittisen puhdistuksen. Tämä brutaali hävitystyö ja totalitarian voittokulku kyetään Suomessa ajamaan läpi täysin vain siinä tapauksessa, jos liian monet alkuperäisasukkaat ja toisinajattelijat pakenevat. Pakeneva tavallaan toteuttaa oman pelkonsa, mitä lähti karkuun. Tosin hän toteuttaa sen muille, niille, jotka jälkeensä jättää.

Ihanne kai olisi, että jäisi itse perheineen Suomeen äänestämään ja muutenkin poliittisesti ja kansalaisaktivismilla vastustamaan riistoa, sortoa, tuhoa ja totalitariaa, mutta jos omistaa tuottavan yrityksen tai rahaa, siirtäisi ne sitten verottajan tavoittamattomiin - ainakin toistaiseksi, kunnes on varmaa, ettei veroja käytetä enää rikoksiin ihmisyyttä ja demokratiaa vastaan. Minä en ainakaan huutele katkerana perään, jos joku siirtää rahansa ja rahamyllynsä muualle. Toivon kuitenkin lämpimästi ja nöyrästi, että myllyn omistaja jäisi Suomeen.

Ei meillä ylimääräistä rahaa tarvita niin kauan, kuin valtapolitiikka ajaa koko maata hävitykseen kuvitellen, että "onhan meillä varaa". Yltäkylläisyyteen tuudittautuminen niin vaarallinen ja mieletön ajatusvirhe näinä aikoina, että se on kertakaikkisesti saatava kitkettyä, ja ilmeisesti mikään muu ei auta tähän mielisairauteen, kuin valtiapolitiikan käsissä olevan rahan vähentäminen entisestään. Tosin rahat ovat jo miinuksella, lähes kaikki on jo velkaa, mutta tämäkään ei ole herättänyt päättäjiä toimimaan vastuullisesti ja järkevästi. Ehkä valtapolitiikkaa ei voikaan herättää, vaan se pitää vaihtaa. Kansan herääminen ja aktivoituminen lienee kaikkein tärkein tavoite.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Bill Milton Hicks Friedman

Eli pysyt puolueessa A ja yrität passiivisaggressiivisella lähestymistavalla saada aikaan muutosta tuossa ryhmässä, jonka kannatus on tyyliin 20% koko äänisaaliista, vaikka näkemyksesi ei saa minkäänlaista huomiota kyseisessä puolueessa?

Ihan yhtä hyvin voisit alkaa moiseen tuulimyllytaisteluun liittymällä SDP:hen, vasureihin, vihreisiin tai vaikka RPK:een ja yrittää muuttaa niiden arvoja.

Kehottaisitko pakkoruotsia vastustavia ihmisiä liittymään RKP:hen ja sitten toimimaan siellä tuolla sinun logiikallasi?

Entä sodassa liittyisitkö vihollisen armeijaan, jotta voisit sitten sieltä käsin yrittää muuttaa vihollisen johtoa Suomimyönteiseksi?

Jos Kokoomus muuttaisi nimensä ja jokin uusi puolue ottaisi nimekseen Kokoomus, niin mihin puolueeseen sinä kuuluisit ja millä perusteella?
Perustulolla voidaan purkaa työkykyisten työttömien työn vastaanottamista haittaava byrokratia ja korvata eri tukimuodot (ml harkinnanvaraiset) ilman, että kustannukset yhteiskunnalle nousevat, mutta työkykyisten työttömien riittävä perusturva säilyy. Toteutus: Pankkikortti + henkilöllisyyden varmennus esim kaupassa.

Lemmy

Quote from: Pöllämystynyt on 30.08.2012, 11:28:29Toivon kuitenkin lämpimästi ja nöyrästi, että myllyn omistaja jäisi Suomeen.

Nauttimaan lauhasta ilmastosta, alhaisista hinnoista ja halvasta bensasta, alkoholista ym. kivoista monikulttuurisista naapureista mukavalla edullisella asuinalueella ja lukemaan lehdistä ylistäviä kolumneja kuinka on hienoa olla Suomalainen mies? Tsori, ei oo saanu sellasta pillerireseptiä et horisontaalinen räntäsade, hinnat ja vihervasemmistolaisten ämmien vittuilu betonigheton äbäläwäbälässä iskisi.   

Thalion

Yksi Homman mielenkiintoisimmista ketjuista. Tuo hieman erilaista perspektiiviä muuten puhkikuluttuun aiheeseen.

Keskustelua sivusta seuraamalla on helppo ymmärtää sekä laivassa pysyvien periaatteellista näkökulmaa että B-suunnitelman ja ratkaisun tehneitä. Suurin osa kansallismielisistä ovat maahanmuuttokriitikoita, mutta läheskään kaikki maahanmuuttokriitikot eivät ole kansallismielisiä. Asiassa ei ole mitään uutta, eikä väärää, mutta tämä ketju valaisee aihetta konkreettisemmin.

Pöllämystynyt

Quote from: Lemmy on 30.08.2012, 12:35:53
Quote from: Pöllämystynyt on 30.08.2012, 11:28:29Toivon kuitenkin lämpimästi ja nöyrästi, että myllyn omistaja jäisi Suomeen.

Nauttimaan lauhasta ilmastosta, alhaisista hinnoista ja halvasta bensasta, alkoholista ym. kivoista monikulttuurisista naapureista mukavalla edullisella asuinalueella ja lukemaan lehdistä ylistäviä kolumneja kuinka on hienoa olla Suomalainen mies? Tsori, ei oo saanu sellasta pillerireseptiä et horisontaalinen räntäsade, hinnat ja vihervasemmistolaisten ämmien vittuilu betonigheton äbäläwäbälässä iskisi.   

Ei, vaan pelastamaan tämä maa, ja sitten jälleenrakentamaan se hyvinvoivaksi, turvalliseksi, vapaaksi ja demokraattiseksi.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Ilkka Partanen

Hylkäät oman maasi henkilökohtaisen edun vuoksi, vaikka omassakin maassa olisi tehtävää. Olet siis epäisänmaallinen heinäsirkka.

Ilkka Partanen

Quote from: Mittakaavaedut on 30.08.2012, 11:45:38

Eli pysyt puolueessa A ja yrität passiivisaggressiivisella lähestymistavalla saada aikaan muutosta tuossa ryhmässä, jonka kannatus on tyyliin 20% koko äänisaaliista, vaikka näkemyksesi ei saa minkäänlaista huomiota kyseisessä puolueessa?

Se on ainoa monipuoluejärjestelmässä oleva keino. Demokraattisena menettelynä siis. Niistä vähemmän demokraattisistakaan ei ole kuin pääsääntöisesti huonoja kokemuksia maailmalta ja Suomi ei siinä jatkumossa olisi mikään poikkeus.

Ihan yhtä hyvin voisit alkaa moiseen tuulimyllytaisteluun liittymällä SDP:hen, vasureihin, vihreisiin tai vaikka RPK:een ja yrittää muuttaa niiden arvoja.

Niiden arvot ovat aika kaukana omistani alunperinkin, sen lisäksi näillä puolueilla heidän toimintansa ja julkistetut periaatteet ovat räikeässä ristiriidassa ja he kokevat kaikki siitä huomauttavat omissakin joukoissaan vihollisiksi sen sijaan että alkaisivat miettiä onko kritiikissä jotain perääkin. Jos kaikilla puolueilla olisi saama aate ja samat arvot ja samat näkemykset kuinka niitä parhaiten toteutetaan, niin monipuoluejärjestelmä olisi näennäinen, en oikein usko että sitä olisi kovin selkeänä ikinä muotoutunutkaan. Ei olisi ollut mitään tarvetta.

Kehottaisitko pakkoruotsia vastustavia ihmisiä liittymään RKP:hen ja sitten toimimaan siellä tuolla sinun logiikallasi?

Nimenomaan minun logiikallani en. Mistähän sellainen logiikka kumpuaa että tuota on tarpeen kysyä?

Entä sodassa liittyisitkö vihollisen armeijaan, jotta voisit sitten sieltä käsin yrittää muuttaa vihollisen johtoa Suomimyönteiseksi?

Jaahas, että nyt rinnastetaan suomalaisia puolueita jo vihollisen armeijaan? Olet nähtävästi aika vitun tyhmä ja suhteellisuudentajua vailla oleva ihminen.

Jos Kokoomus muuttaisi nimensä ja jokin uusi puolue ottaisi nimekseen Kokoomus, niin mihin puolueeseen sinä kuuluisit ja millä perusteella?

Siihen jonka arvot ovat lähimpänä omiani. Nyt tuo ryhmittymä käyttää nimeä Kansallinen Kokoomus.

Koskela Suomesta

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 15:46:57

Siihen jonka arvot ovat lähimpänä omiani. Nyt tuo ryhmittymä käyttää nimeä Kansallinen Kokoomus.

Tämä kertookin miksi meillä ei ole kovin paljoa yhteistä keskustelupohjaa kanssasi. Nykykokoomuksen ja minun arvoillani ei ole juuri yhteistä, tilanne oli toinen 80-luvulla. Valitettavasti sinä kuulostat ihan jygältä, vaikka et ilmeisesti itse sitä huomaa.  ;D
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Lemmy

Quote from: Pöllämystynyt on 30.08.2012, 13:48:29
Quote from: Lemmy on 30.08.2012, 12:35:53

Ei, vaan pelastamaan tämä maa, ja sitten jälleenrakentamaan se hyvinvoivaksi, turvalliseksi, vapaaksi ja demokraattiseksi.

Pelastamaan ai millä? Neutronipommillako? Ja pelastamaan mitä, hometaloja?

Lemmy

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 15:36:19

Hylkäät oman maasi henkilökohtaisen edun vuoksi, vaikka omassakin maassa olisi tehtävää. Olet siis epäisänmaallinen heinäsirkka.

Mitä vitun "tehtävää" minulla on? Ruokkia somaleita ja romanikerjäläisiä? Kuunnella vittuilua 24/7 tiedostavalta suvaisevaistolta. Katsella kun Stubido irvistelee  EU-hehkussa? Perustuslaissakin jo lukee, että isänmaani on EU. Käteinen vaan ei trinaa minulla.

Ilkka Partanen

Poliitikkoja voi vaihtaa vaaleissa. Jos tarpeeksi montaa ei kiinnosta sitä tehdä, niin eiväthän ne koskaan vaihdu. Tosin jopa Kekkonen oli pakotettu varmistamaan asemansa poikkeuslailla, kun alkoihan ihmisiä vituttamaan koko Kekkonen vähitellen. Onko täällä muuten kaikki jostain ikivanhasta monarkiasta tai diktatuurista omaksuneet nämä yhteiskuntanäkemyksensä. On se niin että jos oman maansa hylkää henkilökohtaisen etunsa vuoksi täysin määrätietoisesti, niin silloin on epäisänmaallinen heinäsirkka. Turha siitä on suivaantua tai yrittää sitä vähätellä. Aidosti isänmaallinen pyrkii parantamaan maansa oloja, myös poliittista järjestelmää ja siihen taas vähin mitä voi tehdä on äänestää. Jos haluaa mennä järjestelmään sisälle toimijaksi esimerkiksi poliittisen järjestötoiminnan tai jonkin muun yhteiskunnallisen toiminnan kautta, niin se on toki arvostettavaa, mutta ei monillakaan ole siihen ajankäytöllisistä syistä mahdollisuuksia, vaikka halua olisikin. Sellainen joka ei edes äänestä, sitten valittaa kun on paska meininki ja lähtee karkuun vaikeuksia vain omaa etuaan ajatellen on epäisänmaallinen heinäsirkka, joka toivottavasti vaihtaa kansalaisuutta ja pysyy sitten kanssa poissa.

Tämä on sinänsä hienosti linjassa kokoomuksen politiikan kanssa. Partanen vaatii ihmisiä toimimaan omaa ja lastensa etua vastaan isänmaallisuuden ja heinäsirkkojen vuoksi, Kokoomus tekee Suomelle vahingollista politiikkaa vastuunkannon ja kansainvälisyyden vuoksi. Kauniilla sanoilla on helppo perustella typerä ja vastuuton toiminta.

Mitäs vahinkoa tuosta politiikasta on ollut? Näetkö nälkää? Ovatko korot sietämättömällä tasolla mielestäsi? Jos olet opiskelija, yksinhuoltaja, pienen lapsen isä tai äiti, leski, eläkeläinen tai pienituloinen, niin Kokoomus on parantanut asemaasi jo viime hallituskaudella. Palkansaajan vuoro piti olla nyt, mutta kun tuli eurokriisi niin muutoksia ei voitu toteuttaa vielä siinä laajuudessa kuin olisi haluttu.

Kuten moni muukin on tässä ketjussa epäillyt, luulen että asiat menevät vielä paljon huonompaan suuntaan ennenkuin suunta kääntyy ylöspäin ja palataan perusasioihin eli yrittämiseen, ahkeruuteen, teollisuuteen, kohtuuteen ja yksilön vapauteen ja vastuuseen omista asioistaan.

Kaikilla mailla menee nyt aika huonosti. Yhdessä sieltä noustaan, niin Eurooppana kuin suomalaisinakin.

Lasse

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 01:14:37
Quote from: Lasse on 29.08.2012, 23:10:18
Heh, kun otin paani anuksestani siksi aikaa, etta haukkaan hieman happea, voin vain todeta, etta tama on hauskin ketju pitkaan aikaan. Tassa on jokaiselle jotakin. Joka tapauksessa, kun sota tulee, olen kaskysta paikalla, toteuttamassa laillisen esivallan laillisia maarayksia. Silloin katsotaan, kenen leuka vapattaa...

Jälleenrakennukseen sinua tosin turha lienee pyytää, kun viimeksikin niihin aikoihin verot nousivat? Paskat poliitikot, niin jouduttiin maksamaan sotakorvauksia jotka eivät olleet meidän omaa syytä edes. Neukkula kusi silmään, mitäpä sitä rahoittamaan niin...

Noinhan se sinun maailmankuvallasi on. Siksi en sitä arvosta.

Niinpa niin.

Quote from: Lasse on 17.08.2012, 17:48:24
Maksan kunnallisveroni tällä hetkellä Helsinkiin. Ensi vaalit näyttävät, jatkuuko. Tällä hetkellä Stadin kehitys näyttää aivan painajaismaiselta, siis ihan vaan omilla öögilla katottuna. Jos menee ihan munilleen, ajattelin ottaa sivuaskeleen hiukka syrjemmälle, tulen sitten duuniin vaikka MadMax-koslalla.

Työni tarpeellisuus ja low-maintenance- luonteeni huomioon ottaen kierrän täällä suhteellisen tyytyväisenä vielä tahkoa, kun monilla polvet lyövät jo loukkua, rystyset valkenevat ja hampaat narskuvat...

Tonttihankinta EU:n alueelta täältä lounaaseen on käynnissä, mutta ei liity väistösuunnitelmiin...

En mina ole Suomesta mihinkaan lahdossa. Tai siis aion vakaasti kayttaa paluulippuni muutaman viikon paasta. Arvostan yksilon vapautta muuttaa maasta, jos ei meininki nappaa. Enka jaa peraan itkemaan ja heinasirkoiksi nimittelemaan. Oma etuni ei maarittele mielipiteitani joka asiassa. Koulutetun suomalaisen paras paikka elaa ja tehda toita tulisi olla Suomi. Nyt on kontrolloitu tuhoaminen kaynnissa. Saas vaan nahda, jaako tanne kahta kivea paallekain tuhopari Jyrki&Jutan saadessa tyonsa valmiiksi.

Noin yleisemmin tuntuu silta, etta vanhoissa puolueissa ei vielakaan taysin ymmarreta kansalaisissa esiintyvan vitutuksen syvyytta ja laajuutta nykymenosta. Arabikevaan jalkeen voisi toivoa seuraavaksi Siniristikevatta...

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 16:03:47

Kaikilla mailla menee nyt aika huonosti. Yhdessä sieltä noustaan, niin Eurooppana kuin suomalaisinakin.

Luottamukseni Kataisen hallitukseen, niin tekojen, kuin henkiloidenkin osalta, on nolla.

NOL-LA.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Ilkka Partanen

Quote from: Koskela Suomesta on 30.08.2012, 15:55:31

Tämä kertookin miksi meillä ei ole kovin paljoa yhteistä keskustelupohjaa kanssasi. Nykykokoomuksen ja minun arvoillani ei ole juuri yhteistä, tilanne oli toinen 80-luvulla. Valitettavasti sinä kuulostat ihan jygältä, vaikka et ilmeisesti itse sitä huomaa.  ;D

Olen Kataisen kanssa monistakin asioista samaa mieltä ja olen hyvin onnellinen että meillä on hänen kaltaisensa puheenjohtaja sekä pääministeri näinkin vaikeina aikoina. Suomen herraonnessa ei aina ole ollut kehumista, mutta paistaa päivä risukasaankin ja onneksi vielä näinkin hankalien ratkaisujen äärellä.

Siili

On se niin että jos oman maansa hylkää henkilökohtaisen etunsa vuoksi täysin määrätietoisesti, niin silloin on epäisänmaallinen heinäsirkka.

Onko Stubb mielestäsi epäisänmaallinen heinäsirkka? 

Lemmy

Poliitikkoja voi vaihtaa vaaleissa. Jos tarpeeksi montaa ei kiinnosta sitä tehdä, niin eiväthän ne koskaan vaihdu. Tosin jopa Kekkonen oli pakotettu varmistamaan asemansa poikkeuslailla, kun alkoihan ihmisiä vituttamaan koko Kekkonen vähitellen.
Vaikka kuinka olen äänestänyt, se sama paskasakki siellä määrää. Hullumpaan suuntaan vaan on mennyt. Suomen teollisuus on tuhottu. ja huom: se ei ole poliitikot joiden vaihtamiseen olisi tave - vaan niiden vitun paskalaki - autovero - virkamiesten.

Katainen voi maksaa omasta perstaskustaan Kreikalle.

pekkasuomalainen

Ei juma mitkä huutonaurut irtosi. Kokoomuslainen puhuu isänmaallisuudesta : DDD

Pöllämystynyt

Quote from: Ilkka Partanen on 30.08.2012, 16:17:46
Quote from: Koskela Suomesta on 30.08.2012, 15:55:31

Olen Kataisen kanssa monistakin asioista samaa mieltä ja olen hyvin onnellinen että meillä on hänen kaltaisensa puheenjohtaja sekä pääministeri näinkin vaikeina aikoina. Suomen herraonnessa ei aina ole ollut kehumista, mutta paistaa päivä risukasaankin ja onneksi vielä näinkin hankalien ratkaisujen äärellä.
Voisitko asiaamme (tavoitettamme pitää järki-ihmiset kotimaassa) enää pahemmin haitata, kuin tuolla Katais-kommentoinnillasii? Oletko edes tosissasi? Jos ihmiset täällä laajemminkin kokisivat, että Suomeen jääminen rinnastuu jotenkin Kataisen tukemiseen, niin ihmiset toden totta lähtisivät Suomesta. Puhu toki kanssamme sen puolesta, että järkiporukka jäisi Suomeen, mutta älä hyvä ihminen samassa yhteydessä vedä esiin tuollaisia tuomiopäivän mörköjä, joiden vaikutus on täysin päinvastainen: luotaantyöntävä, vastenmielinen, uhkaava, karkottava.  :facepalm:

Ilkka Partanen

Quote from: Lasse on 30.08.2012, 16:17:32
En mina ole Suomesta mihinkaan lahdossa. Tai siis aion vakaasti kayttaa paluulippuni muutaman viikon paasta. Arvostan yksilon vapautta muuttaa maasta, jos ei meininki nappaa. Enka jaa peraan itkemaan ja heinasirkoiksi nimittelemaan.

Tässä se ero tuleekin selkeimpänä eli en minä ole tuota oikeutta millään politiikalla rajoittamassa ettei Suomesta saisi lähteä vaikka sitten omaa etuaan ajatellen. Olen sitä mieltä että sellaisen ratkaisun tekevä on epäisänmaallinen heinäsirkka. Ainoa kiista tässä ketjussa näyttää kiteytyvän siihen että sellaiset epäisänmaalliset heinäsirkat ottavat aika pahasti itseensä kun heitä sanoo epäisänmaallisiksi heinäsirkoiksi, joiden mentaliteetti ei poikkea elintasopakolaisista millään oleellisella tavalla. Ihmettelen vain, miksei sitä saisi sanoa ja miksi mielipiteeni heitä niin kovin häiritsee. 

Oma etuni ei maarittele mielipiteitani joka asiassa.
..silti:

Koulutetun suomalaisen paras paikka elaa ja tehda toita tulisi olla Suomi. Nyt on kontrolloitu tuhoaminen kaynnissa. Saas vaan nahda, jaako tanne kahta kivea paallekain tuhopari Jyrki&Jutan saadessa tyonsa valmiiksi.

Tuossa on aikamoinen ristiriita. Ei se paras paikka elää ja tehdä töitä ole mikään Jumalan langettama tila jonka joku porukka voisi viedä pysyvästi pois. Jutta & Jyrki eivät tosin sellaista ole tekemässäkään, mutta väännetään siitä muissa ketjuissa. Sen parhaan paikan on ihmiset tehneet ja sama valta on äänestäjillä edelleenkin. Suomi on muuten valittu yhdessä mittauksessa puolen pisteen erolla suorademokraattien ihailemaan Sveitsiin maailman toiseksi parhaaksi valtioksi ja viimeisimmässä mittauksessa maailman parhaaksi. Että mitkä ja millä mittareilla sinulle ovat niitä parempia paikkoja ja onko Suomessa tilanne todella niin huono (sikäli kun se jonkun mielestä erityisen huono on) ettei kehittymisen mahdollisuuksiakaan ole? 

Luottamukseni Kataisen hallitukseen, niin tekojen, kuin henkiloidenkin osalta, on nolla.

NOL-LA.

Äänestä sitten parempi hallitus. Toimi. Älä vaan katsele vierestä ja tuskaile kuinka eivät muut tee nykyistä paremmin jos voit osallistua ja tehdä itse. Sellainen on kovin kokoomuslainen mentaliteetti, mutta harjoitetaan sitä muissakin puolueissa. Kaikissa niistä, Kokoomuksessakin, on ihmisiä jotka keskittävät aikansa ja energiansa valittamiseen sen sijaan että jakaisivat vaikka parikin flyeria postiluukkuihin, sanoisivat kavereilleen että minä aion äänestää tätä puoluetta ja sitä ehdokasta n.n syistä, äänestäkää tekin tai menkää ylipäätään nyt edes äänestämään, koska muuten joku teidänkin mielestänne huonompi saa paremmat mahdollisuudet voittaa. Ne joilla on intoa ja jopa ajankäytöllinen mahdollisuus sitten osallistuvat myös vapaaehtoisina puolueen järjestötyöhön.