News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jussi Halla-aho eduskunnassa ja kotimaan politiikassa 2019–

Started by Pullervo, 05.09.2019, 17:56:08

Previous topic - Next topic

Kim Evil-666

Quote from: Lalli IsoTalo on 19.10.2020, 16:16:56
Quote from: Kim Evil-666 on 19.10.2020, 15:48:55
Mielestäni hyytävää on suomalaisten toimittajien epärehellisyys.

Epärehellisiä ovat vain ne, jotka eivät kerran ostettuna pysy rehellisinä ostajilleen.

Näinkin, mutta itse erottaisin rehellisyyden lojaliteetista. Rehellisyys nojaa totuuskäsitykseen, kun taas lojaliteetille juurellisella rehellisyyden käsitteellä ei juurikaan ole merkitystä.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Demlan it-tuki

Quote from: Vaniljaihminen on 19.10.2020, 15:31:23
Pitäisiköhän toimittaja(t) haastaa vaikka oikeuteen etsimään Scriptasta sitä antisemitismia? Siinähän voisi käydä vaikka niin kuin Amerikan Covingtonissa, jossa toimittaja joutui maksamaan kovat korvaukset pojalle, jolla kuulemma oli vääränlainen lippalakki päässä.

kyse on luultavimmin siitä yhdestä postauksesta, jossa JHA käyttää ilmausta "holo-hölinä" ja sanoo myös "Vanhojen luukasojen kaiveleminen alkaa muidenkin kuin minun silmissä näyttää tyhmältä". Eihän ne nyt hirveän tyylikäitäkään heittoja ole, mutta ei myöskään PVL kamaa.

pörrö

Ostin tänään Lauri Nurmen "Epävirallisen elämänkerran" Jussi Halla-Ahosta. Noin neljänneksen olen jo kahlannut läpi, mutta jo nyt on selvää, että teksti on hyvinkin värittynyttä ja jopa onnahtelevaa monissa toteamuksissaan.
Kunhan olen opuksen kokonaisuudessaan lukenut, referoin pahimpia möläytyksiä.

Jo nyt on jokseenkin päivänselvää, että Perussuomalaisia ja eritoten Jussi Halla-ahoa pelätään "tietyissä piireissä" kuin ruttoa. Ei mitään kiveä jätetä kääntämättä, että Persuja päästään demonisoimaan isolla tykillä.

Scriptasta ollaan lainailtu valittuja paloja, ilman kontekstia.

Tulipahan nyt Nurmea sponssattua, mutta on mieltä avartavaa nähdä, miten epätoivoista on joidenkin "parempien ihmisten" Persujen dissaaminen.

Jack

Olen seurannut Halla-ahon Scriptaa alkuajoista lähtien eli lukenut käytännössä kaiken, mitä siellä on. Sen lisäksi olen lukenut yhtä ja toista muuta ja nähnyt jopa Youtube-videon, jossa Halla-aho ampuu rynnäkkökivääriä muistuttavalla puoliautomaattiaseella ampumaradalla. Ketään muita henkilöitä videossa ei näy. Videon julkaisijaksi oli merkitty Halla-aho. Video oli netissä vain hetken, mutta ajankohta oli sitäkin mielenkiintoisempi.

Vuosien mittaan esitetyt "paljastukset" Halla-ahosta eivät ole olleet minulle yllätyksiä. Holohölinä -kirjoituksenkin muistan.

Halla-aho on monikerroksinen ihminen, niin kuin me itse kukin. Joskus tulee mieleen, saako hän pienestä riskien ottamisesta ja netin sivukujilla käymisestä kenties jonkintasoista mielihyvää. Monillahan meistä on omituisuutemme. Etsimme jännitystä ja vaihtelua mitä ihmeellisimmistä paikoista. Kysykää vaikka niiltä tuhansilta, jotka ovat latailleet nakukuviaan "Alastomaan Suomeen". Tai kysykää niiltä, jotka bailaavat iloisesti koronatartuntaa pelkäämättä tai ainakin pelkoa näyttämättä. Jännitys kuuluu elämään. Tämän kaiken takaa pitää kuitenkin nähdä todellinen ihminen eikä tarttua sensaatiohakuisesti yksityiskohtiin.

Todellinen Halla-aho on se, jonka me näemme TV-väittelyissä. Jos hänellä on luurankoja kaapissa, ei niitä sinne kovin syvälle ole yritetty piilottaa.

Puskistahuutelija

Quote from: Demlan it-tuki on 19.10.2020, 16:33:26
Pitäisiköhän toimittaja(t) haastaa vaikka oikeuteen etsimään Scriptasta sitä antisemitismia? Siinähän voisi käydä vaikka niin kuin Amerikan Covingtonissa, jossa toimittaja joutui maksamaan kovat korvaukset pojalle, jolla kuulemma oli vääränlainen lippalakki päässä.

kyse on luultavimmin siitä yhdestä postauksesta, jossa JHA käyttää ilmausta "holo-hölinä" ja sanoo myös "Vanhojen luukasojen kaiveleminen alkaa muidenkin kuin minun silmissä näyttää tyhmältä". Eihän ne nyt hirveän tyylikäitäkään heittoja ole, mutta ei myöskään PVL kamaa.

Kyseisen termin nostaminen tikunnokkaan on tyypillinen vasemmiston tyyli jättää konteksti kokonaan pois. Tekstin konteksti oli, että holokausti saa suhteettoman suuren määrän muistelua verrattuna muihin kansanmurhiin. Saska Saarikoskihan oli ollut Helsingin Sanomissa huolissaan siitä, että Vainojen uhrien muistopäivässä olisi kyse muustakin kuin holokaustista. Halla-aho ei siis kieltänyt holokaustin tapahtumista eikä edes vähätellyt sen uhrimäärää tai siinä kuolleiden kärsimyksiä vaan pyrki nostamaan muita kansanmurhia samalle jalustalle - oli se jalusta sitten kuinka korkealla tahansa. Se tietysti ei ole minkäänlainen todiste yhtään mistään, että PVL:n pyörittämät nettisivut pitävät Halla-ahoa sionistina ja siten ihan samanlaisena saastana kuin ketä tahansa muuta poliittista vastustajaa.

Tyypillisimpiä holo-hölöön syyllistyviä ovat juuri suvaitsevaiset, jotka kuvittelevat tuntevansa historiaa koska ovat katsoneet pari dokumenttia ja lukeneet muutaman kirjan siitä, kuinka paha Hitler oli. Mistään muusta he eivät sitten tiedäkkään mitään. Ensimmäinen maailmansota, Ranskan ja Yhdysvaltain vallankumoukset, Yhdysvaltojen sisällissota, Baltian itsenäistyminen, Venäjän sisällissota, Etelä-Amerikan maiden irtautuminen Espanjasta jne. ovat heille aiheita, joita ymmärtävät vain pintapuolisesti jos lainkaan.

Koko holokausti alkaa aiheena menettää tehoaan juuri sen takia, koska sitä käsitellään niin paljon. Joka ikinen viikko telkkarista tulee joku ohjelma, jossa holokaustia käsitellään. Maamme lehdistö julkaisee muutaman kuukauden välein teemalehtiä holokaustiin liittyen. Poliitikot ympäri maailman nostavat asian esille lähes päivittäin. Ihmiset turtuvat toistoihin, on kyse sitten mistä tahansa aiheesta. Jos työpaikalla muistutetaan joka helvetin palaverissa siitä, että sisäänkäynnin edessä ei saa tupakoida, alkaa se maistua puulta nopeasti.

Omasta mielestäni Ruandan kansanmurha on ylivoimaisesti räikein, laajamittaisin ja julmin, mutta en silti pyöri kuppiloissa ja työpaikoilla selittämässä vanhurskaus rinnassani, että kuinka kamalasta asiasta on kyse.

RP

Niille, jota täysi konteksti kiinnostaa:
https://www.halla-aho.com/scripta/kansanmurhista_ja_niiden_muistamisesta.html
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Skeptikko

Hesarin jutussa Lauri Nurmi on nostanut esimerkkinä kohdan, missä Halla-aho on puhunut juutalaisuuden ja islamin alkuperäisestä ja varsin vanhoillisesta olemuksesta ja kuinka juutalaisuus on historian saatossa onnistunut nykyaikaistumaan/sekularisoitumaan ja muslimit vähäisemmässä mittakaavassa. Olen käsitellyt tämän Lauri Nurmen pahasti vääristelevän lainauksen tarkemmin Nurmen omassa ketjussa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Lasse

"Armenialaiset eivät kiinnosta ketään, sillä armenialaiset eivät omista Hollywoodia ja Yhdysvaltain mediaa."

Sen sijaan Yhdysvaltain media on kiinnostunut Trumpista, mutta ei mitenkään hyvällä tavalla.
Hassua, että äsken Nevadassa Trump puheessaan erityisesti huomioi yleisössä olevat armenialaiset ja sanoi jotenkin sillä tavalla, että jotain hyvää on muhimassa.

Turkki ja Israel toimittavat azereille materiaalia, jolla tälläkin hetkellä tehdään tuoreita luukasoja, joten kaikkien ehkä kannattaisi hieman kiinnostua armenialaisten asiasta. Hienoa, että Jussilla on historia hallussa.
NOVUS ORDO HOMMARUM

JDwg

Quote from: RP on 19.10.2020, 17:25:40

Niille, jota täysi konteksti kiinnostaa:
https://www.halla-aho.com/scripta/kansanmurhista_ja_niiden_muistamisesta.html

Hyvä kirjoitus. Taas on poimittu yksittäisiä lauseita ja tehty niistä johtopäätöksiä.

Milloin arvelette ensimmäisten kansainvälisten lehtien uutisoivat aiheesta "Antisemitic Finnish parlament leader blaa blaa".

Vyöry on valmis ja taas uutisoidaan: "katsokaa mitä meistä ajatellaan" .
Tämä viikko menee niin tämä on unohdettu.
Talouselämä 11.5.2013:
Terrorismiin liittyvien riskihenkilöiden kasvu johtuu Supon mukaan maahanmuutosta, ghettoutumisesta, toisen mamusukupolven ongelmien syvenemisestä,Suomessa oleskelevien henkilöiden radikalisoitumisesta sekä konfliktialueilla väkivaltaiseen toimintaan osallistuvien henkilöiden palaamisesta Suomeen

Lalli IsoTalo

Quote from: Jack on 19.10.2020, 17:18:24
Olen seurannut Halla-ahon Scriptaa alkuajoista lähtien  ...

Jeps.

Itse olen, lupaa pyytäen ja luvan saaneena videoinut Halla-ahoa kymmenen vuoden aikana ehkäpä noin kymmenen kertaa. Olen esittänyt kysymyksiä, joihin hän on vastannut kuin hän, jonka ei tarvitse valehdella. En ole havainnut oleellisia muutoksia tapahtuneen 10 vuoden aikana.

Ja nyt sitten yksi tärkeä juttu: onko Jussi 100% täydellisen ihanteellinen kansallismielinen?

Kukaan ei ole!

Täydellinen on hyvän vihollinen, koska täydellistä messiasta odottaessa määräajat umpeutuvat.

Me emme tarvitse täydellistä. Me tarvitsemme tarpeeksi hyvän.

Jussi on tarpeeksi hyvä. Siksi olen olen yrittänyt tukea häntä parhaani mukaan. Alusta lähtien.

Jussi Halla-ahon Benji-hyppy Kaivopuistossa 13.8.2011
https://www.youtube.com/watch?v=VN5N5aTXoVo
45 132 katselukertaa
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tomatoface

Quote from: Lasse on 19.10.2020, 17:48:52

"Armenialaiset eivät kiinnosta ketään, sillä armenialaiset eivät omista Hollywoodia ja Yhdysvaltain mediaa."

Sen sijaan Yhdysvaltain media on kiinnostunut Trumpista, mutta ei mitenkään hyvällä tavalla.
Hassua, että äsken Nevadassa Trump puheessaan erityisesti huomioi yleisössä olevat armenialaiset ja sanoi jotenkin sillä tavalla, että jotain hyvää on muhimassa.

Turkki ja Israel toimittavat azereille materiaalia, jolla tälläkin hetkellä tehdään tuoreita luukasoja, joten kaikkien ehkä kannattaisi hieman kiinnostua armenialaisten asiasta. Hienoa, että Jussilla on historia hallussa.

Sen tiedän että Turkin Hitler aseistaa ja ehkä jopa lähettää omia sotilaitaan katkomaan armenialaisten päitä mutta onko tuosta jotain tietoa että Iipot tekisivät samaa? Ulkopuolisen silmin tuo olisi pahemman laatuista omiin muroihin kusemista ja oman vihollisen auttamista.

Toivottavasti ärsyttävät ja sorkkivat Venäjää siihen pisteeseen että ropisee takaisin päin (en toki Venäjästäkään juuri välitä).

Mutta ihmeellinen tämä holokausti-kortti taas. Sitä toki valemedioilta sopi odottaakin.
O tempora, o mores!

Pöhisijä

Kun luetun ymmärtäminen on niin kauan ollut hankalaa eräille vasempaan kallistuneille, olen alkanut pohtimaan onkohan kyse sittenkään tahallisesta väärinymmärtämisestä, vai onko nämä ihmiset vain niin tyhmiä, etteivät kykene ymmärtämään lukemaansa.

Tuo valehtelu on oikeastaan hyvä asia, helppo linkata teksti vastineeksi kun joku tulee vaahtoamaan jotain järjettömiä "se haluaa ampua homot ja raiskata naiset!", jos vaahtoaja ei ole ihan ideologian viemä niin yleensä siinä alkaa valot syttymään, että minuahan on kusetettu pahemman kerran.

Hippo

Quote from: artti on 19.10.2020, 12:39:43
Halla-aho ja Saarikko politiikan toimittajien yhteistentissä

Suora linkki yle areenaan

https://areena.yle.fi/1-50654099

Saarikolla pinkki kassi pöydän alla, Halla-aholla musta reppu seinustalla.  :)

Miten toi osaakin olla noin jäätävän rauhallinen vaikka hölmöt meuhkaa ympärillä?

Lasse

OT:

Quote from: Tomatoface on 19.10.2020, 18:27:24
Sen tiedän että Turkin Hitler aseistaa ja ehkä jopa lähettää omia sotilaitaan katkomaan armenialaisten päitä mutta onko tuosta jotain tietoa että Iipot tekisivät samaa?

Azerbaijan is using Israeli "kamikaze drones" in strikes against Armenian forces in the disputed region of Nagorno-Karabakh, the foreign policy adviser to the president of Azerbaijan told me in an interview.

Why it matters: The latest round of fighting between Armenia and Azerbaijan is threatening to escalate into a war involving regional powers, with Turkey intervening alongside Azerbaijan. But Israel also has a strategic relationship with Azerbaijan involving cooperation on security and energy.

60% of Azerbaijan's arms procurement comes from Israel, while a large portion of Israel's oil supply comes from Azerbaijan.
https://www.axios.com/israel-kamikaze-drones-nagorno-karabakh-azerbaijan-d3ebfd39-2cf8-4bf6-a788-b24d80a8569f.html

Silk Way Airlines kuljetti hurjan määrän Itä-Euroopan sotakrääsää jo Syyrian "maltillisille" päänkatkojille. Googlatkaa Dilyana Gaytandzhieva, bulgarialainen journalisti. Nyt ilmasilta kulkee itse Azerbaidžaniin.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Phantasticum

En ole lukenut Scriptan tekstejä vuosiin, ja muutenkin suurimman osan kirjoituksista olen lukenut vain kerran silloin, kun ne olivat uusia. Mitään hyytävää en muista koskaan kokeneeni. Sen sijaan muistan, miten Halla-aho omalla tyylivalinnallaan useinkin nolasi suvaitsevaisia mielipiteitä esittäneet henkilöt. Toinen Scriptasta mieleen jäänyt juttu on ollut huippuosaaminen. Huippuosaajien osaaminen oli monesti... no huippuosaamista. En näe Scriptaa minään suurena ajatteluna tai filosofisena kokoelmana, jossa olisi sen syvällisempää sisältöä. Suurin osa kirjoituksista taitaa olla uutisten kommentointia. Kirjoitukset olivat (ovat) oman aikansa tuotteita.

Scriptaa enemmän minua kiinnostaisi tämä väitetty kehitys suvakista nuivaksi. Onko kyseessä vain myyttinen tarina, joka on alkanut elää omaa elämäänsä, vai löytyykö tästä jotain todistusaineistoa, kirjallista näyttöä? Aikajana ei välttämättä osu kehityskulun aikataulun kanssa yhteen. Onko Suomen Sisun keskustelupalstalle kirjoitettuja viestejä luettavissa jossain, vai ovatko ne kokeneet Vieraskirjan kohtalon?

Vieraskirjan joutuminen itsesensuurin kohteeksi on ymmärrettävää ja inhimillistä. Esimerkiksi isäntä itse kirjoitti päivämäärän 4.7.2006 kohdalla Vieraskirjaansa näin: "Yllä olevasta huomaan, etten välttämättä ole kovin perussuomalainen." Vuonna 2003 Halla-aho oli ehdokkaana Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistoon sitoutumattomien porvareiden listalla. Miksi Halla-aho valitsi puolueekseen perussuomalaiset?

Maastamuuttaja

Poliittinen eliitti samoin kuin mediaeliitti ovat kusessa. Suurin osa (yli 50%) kansalaisista
on joko huomannut tai huomaamassa, että päättömät päättäjät ovat pitkään tehneet päättömiä päätöksiä. Suomessakin päättäjien päät pysyvät kuiitenkin pysyväisesti harteilla kunhan vain suhtaudutaan myönteisesti rauhanomaisten hartaiden johtajien rauhanomaisiin näkemyksiin.

Maija Poppanen

Lauri Nurmi pitää Halla-ahoa aivan natsina - etnot aivan suvakkina - ja Homman venäjämieliset nyt yhtyvät siihen moitteeseen tietenkin innokkaasti - koska eivät siitä länsimielisyydestä syyttämisestä oikein pisteitä kerää. Pääasia, että saa osoittaa jostain mieltä.

Jotain se Halla-aho taitaa tehdä oikein.

Pöhisijä

Halla-ahon viimeaikaiset Twiitit ovat saaneet äärivasemmiston hallitseman Redditin r/Suomi aivan sekaisin, tässä viimeisin kohu:
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/jdcnzm/oliko_nyt_hyv%C3%A4_twiitti_jussi/

Tavan

Tuo hoono soomi juttu oli Jussin paras ja triggeroivin twiitti koko vuonna. Njam njam. Tuota lisää kiitos!

Kivalla tavalla rahvaanomainen. Kuin Trumpin pelikirjasta.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Skeptikko

Quote from: Maija Poppanen on 19.10.2020, 21:14:28
Lauri Nurmi pitää Halla-ahoa aivan natsina - etnot aivan suvakkina - ja Homman venäjämieliset nyt yhtyvät siihen moitteeseen tietenkin innokkaasti - koska eivät siitä länsimielisyydestä syyttämisestä oikein pisteitä kerää. Pääasia, että saa osoittaa jostain mieltä.

Siitä Suomen Sisun kirjalistastakin, joka nyt on noussut Lauri Nurmen myötä otsikoihin, voi sopivasti poimimalla tehdä myös monensuuntaiset tulkinnat sopivalla poimimisella:

Suomen Sisun kirjastossa natseja ja rotuoppeja – "Kirjalista oli naiivi ja epäonnistunut ajatus"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-sisun-kirjastossa-natseja-ja-rotuoppeja-kirjalista-oli-naiivi-ja-epaonnistunut-ajatus/5261542

QuoteÄärinationalistisella Suomen Sisu -järjestöllä on ollut web-kirjasto, johon se on kerännyt jäseniensä kiinnostavana pitämiä teoksia.
...
Kirjalista piti järjestön sivujen mukaan sisällään noin 60 teosta. Enää kirjastosta ei löydy mainintoja Suomen Sisun sivuilta, vaan tiedot kirjaston sisällöstä ovat peräisin sivujen arkistoiduista versioista.
...
Arveluttavampaa materiaalia ovat muun muassa natsi-Saksan nuorisokasvattaja Helmut Stellrechtin Hitler Jugendille kirjoittama Usko ja teot ja Nürnbergin oikeudenkäynneissä kuolemaan tuomitun natsi-ideologi Alfred Rosenbergin Uutta Eurooppaa kohti.

Teokset olivat alaotsikon "Pohjoisen sielun avaimet" alla. Muuten otsikon alta löytyy perinteisiä eurooppalaisia kansantaruja Kalevalasta Beowulfiin.
...
Eräs otsikko on nimeltään "Ihmislajin taksonomisten ryhmien eroista", jonka alla usea teoksista käsittelee rotuoppeja ihmisryhmien välisistä älykkyyseroista.
...
Kokoelma ei ole pyhitetty pelkästään oikeistokirjallisuuden arveluttavimmalle laidalle. Kokoelmasta löytyy muun muassa Kommunistinen manifesti, Pertti Linkolaa ja kotimaista viihdekirjallisuutta. Listalla on useita klassikoita George Orwellin Eläinten vallankumouksesta Machiavellin Ruhtinaaseen.
...
Suomen Sisun varapuheenjohtaja Teemu Lahtinen kertoo, että kirjalista ei kuvannut yhdistyksen virallisia arvoja.

– Tarkoituksena oli kerätä ihmisiltä kiinnostavia kirjoja, joita jäsenet voivat lukea ja tehdä omat johtopäätöksensä. Listaan tulevia kirjoja ei kukaan seulonut, Lahtinen kertoo.

Lahtisen mukaan yhdistykselle tuli kuitenkin sisäisiä ja ulkoisia ongelmia joidenkin tulkitessa kirjojen ajatukset suositeltaviksi.

Osa jäsenistöstä teki kirjojen perusteella myös johtopäätöksiä, jotka eivät Lahtisen mielestä vastanneet yhdistyksen näkemystä kansallismielisyydestä. Hän ei ole kertomansa mukaan tutustunut puoleenkaan listan teoksista.

– Suomen Sisu ei suosittele eikä ennenkään suositellut hyväksymään teosten ajatuksia. Ihmisten tulee lukea monenlaista, mutta ajatella itse. Kirjalista oli naiivi ja epäonnistunut ajatus, ja se poistui sivuja uudistettaessa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

foobar

Quote from: Kim Evil-666 on 19.10.2020, 15:48:55
Mielestäni hyytävää on suomalaisten toimittajien epärehellisyys. Ollaan valmiita levittämään suoranaisia valheita- ja samaan aikaan vallitsee toimittajakunnassa suoranainen laiskuuden pandemia tutkivan journalismin saralla.

Jotenkin sellaiseltakaan ajatukselta ei voi välttyä että laiskuus journalistisessa toiminnassa nähdään eduksi jos se tekee oman agendan mukaisten paikkansapitämättömien väitteiden leviämisen helpommaksi, ja jopa tietoisesti disinformaation levittäminen on hyvä idea kun se muuttaa tällaiset väitteet viralliseksi totuudeksi tapahtuessaan mahdollisimman monen toimittajan ja kanavan kautta.

Jos faktat eivät tue porukan agendaa se on faktojen kannalta huonompi juttu. Agendan kannalta on taas heistä parempi juttu jos omaa itsekritiikkiä vähennetään silloin kun faktat uhkaavat asettua agendan kanssa poikkiteloin.

Ja sitten ihmetellään miksi satunnaiset tubettajat saattavat saada enemmän arvostusta kuin maan huippulehtien itseään journalistisina puolijumalina pitävät puhuvat päät...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Tuomas3

QuoteÄärinationalistisella Suomen Sisu -järjestöllä on ollut web-kirjasto
Heti ensimmäinen lause paljastaa, että kyseessä on tarkoituksenhakuinen fakenews. Ääriryhmä tarkoittaa (esim. Wikipediassa), että se toimii äärimmäisellä tavalla (mm. väkivalta tai muut vakava lain rikkominen) tai tähtää vallankumoukseen. NSDAP oli äärinationalistinen. PVL on äärinationalistinen. Sisusta ei saa sellaista millään, vaikka kirjalistassa olisi itse Mein Kampf.

foobar

Quote from: Tuomas3 on 19.10.2020, 22:20:39
QuoteÄärinationalistisella Suomen Sisu -järjestöllä on ollut web-kirjasto
Heti ensimmäinen lause paljastaa, että kyseessä on tarkoituksenhakuinen fakenews. Ääriryhmä tarkoittaa (esim. Wikipediassa), että se toimii äärimmäisellä tavalla (mm. väkivalta tai muut vakava lain rikkominen) tai tähtää vallankumoukseen. NSDAP oli äärinationalistinen. PVL on äärinationalistinen. Sisusta ei saa sellaista millään, vaikka kirjalistassa olisi itse Mein Kampf.

Usein tällaisten väitteiden tueksi kaivetaan tutkijoita. Se jätetään sitten kuitenkin mainitsematta että suurelle osalle näistä tutkijoista ei edes Vasemmistoliitto ole tarpeeksi vasemmalla edustaakseen heistä mainstream-politiikkaa, vaan näiden ihmisten henkinen koti ja usein aktiivisen poliittisen toiminnan maja ovat hämmästyttävän usein SKP:n tasoiset eduskuntapuolueiden ulkopuolelle jäävät kommunistiset mikropuolueet tai näihin verrattavissa olevat kansalaisjärjestöt. Epäilemättä SKP:stä katsoen suunnilleen kaikki ovat ääritoimijoita. Vasemmistoliittokin, mutta se jätetään mieluiten jutuissa mainitsematta ja keskitytään PS:stä vaahtoamiseen. (EDIT: Välillähän tämä pulpahtaa näkyviin jonkin näennäisesti politiikkaan riippumattoman nimikkeen alla, kuten esim. Elokapinan tapauksessa joka hyökkää hallitusta ja periaatteessa jopa samalla Vasemmistoliittoa vastaan oleellisesti siksi, ettei se toimi heille kommunistisen, epädemokraattisen vallankumouksen toteuttajana.) Sama porukka haluaisi saada myös kokoomuslaiset ja porvarit joko teloituskomppanian eteen tai vankileireille, mutta toimittajia harvemmin tässä yhteydessä kiinnostaa piirtää kuvaa "tutkijan" maailmankuvasta, vaan saada sopiva ja suunniteltua viestiä tukeva vastaus kysymykseen jolle on oma tarve.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

ikuturso

Quote from: pörrö on 19.10.2020, 16:48:33
Ostin tänään Lauri Nurmen "Epävirallisen elämänkerran" Jussi Halla-Ahosta. Noin neljänneksen olen jo kahlannut läpi, mutta jo nyt on selvää, että teksti on hyvinkin värittynyttä ja jopa onnahtelevaa monissa toteamuksissaan.
Kunhan olen opuksen kokonaisuudessaan lukenut, referoin pahimpia möläytyksiä.

Jo nyt on jokseenkin päivänselvää, että Perussuomalaisia ja eritoten Jussi Halla-ahoa pelätään "tietyissä piireissä" kuin ruttoa. Ei mitään kiveä jätetä kääntämättä, että Persuja päästään demonisoimaan isolla tykillä.

Scriptasta ollaan lainailtu valittuja paloja, ilman kontekstia.

Tulipahan nyt Nurmea sponssattua, mutta on mieltä avartavaa nähdä, miten epätoivoista on joidenkin "parempien ihmisten" Persujen dissaaminen.

@pörrö   Olisiko mahdollista laittaa kirja hommalla kiertoon, niin ei tarvitsisi tukea Nurmen paskanjauhantaa? Maksan postimaksut, ja lupaan laittaa eteenpäin, jos onnistuu, kun olet lukenut?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Kokoliha

Quote from: Skeptikko on 19.10.2020, 21:42:46
Quote from: Maija Poppanen on 19.10.2020, 21:14:28

Siitä Suomen Sisun kirjalistastakin, joka nyt on noussut Lauri Nurmen myötä otsikoihin, voi sopivasti poimimalla tehdä myös monensuuntaiset tulkinnat sopivalla poimimisella:

Suomen Sisun kirjastossa natseja ja rotuoppeja – "Kirjalista oli naiivi ja epäonnistunut ajatus"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-sisun-kirjastossa-natseja-ja-rotuoppeja-kirjalista-oli-naiivi-ja-epaonnistunut-ajatus/5261542

Lauri on vetänyt viiltäviä ana lyysejä, mutta sivuuttanut lähdeaineistoista tärkeimmän ja oleellisimman, eli megalomaanisen Totaalisen Sodan , jonka ilmaisu hakee suotta vertaistaan ja johon Halla-ahon muinoin kirjoittama legendaarinen johdanto saattaa lukijan suoraan asian ytimeen ja totuuksien äärelle.

Kuten kyseisessä alan jättiläisten verbaalisessa taistossa kiistatta todettiin, Germaanien vihollisia ovat suomalaisugrit (eli ugri-udmurtit) sekä slaavit. Molemmat, germaaneista poiketen, polveutuvat apinoista ja ovat kommunisteja, jotka vaativat kansantalouden kansallistamista ja germaanien alistamista. Ugri-udmurttien äänitorvi Suomessa on kansallismielinen kansalaisjärjestö Suomen Sisu ry.

Alaric

Quote from: Phantasticum on 19.10.2020, 20:19:02
En ole lukenut Scriptan tekstejä vuosiin, ja muutenkin suurimman osan kirjoituksista olen lukenut vain kerran silloin, kun ne olivat uusia. Mitään hyytävää en muista koskaan kokeneeni. Sen sijaan muistan, miten Halla-aho omalla tyylivalinnallaan useinkin nolasi suvaitsevaisia mielipiteitä esittäneet henkilöt. Toinen Scriptasta mieleen jäänyt juttu on ollut huippuosaaminen. Huippuosaajien osaaminen oli monesti... no huippuosaamista. En näe Scriptaa minään suurena ajatteluna tai filosofisena kokoelmana, jossa olisi sen syvällisempää sisältöä. Suurin osa kirjoituksista taitaa olla uutisten kommentointia. Kirjoitukset olivat (ovat) oman aikansa tuotteita.

Scriptaa enemmän minua kiinnostaisi tämä väitetty kehitys suvakista nuivaksi. Onko kyseessä vain myyttinen tarina, joka on alkanut elää omaa elämäänsä, vai löytyykö tästä jotain todistusaineistoa, kirjallista näyttöä? Aikajana ei välttämättä osu kehityskulun aikataulun kanssa yhteen. Onko Suomen Sisun keskustelupalstalle kirjoitettuja viestejä luettavissa jossain, vai ovatko ne kokeneet Vieraskirjan kohtalon?

Vieraskirjan joutuminen itsesensuurin kohteeksi on ymmärrettävää ja inhimillistä. Esimerkiksi isäntä itse kirjoitti päivämäärän 4.7.2006 kohdalla Vieraskirjaansa näin: "Yllä olevasta huomaan, etten välttämättä ole kovin perussuomalainen." Vuonna 2003 Halla-aho oli ehdokkaana Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistoon sitoutumattomien porvareiden listalla. Miksi Halla-aho valitsi puolueekseen perussuomalaiset?

Onkohan Lauri Nurmi muuten käsitellyt kirjassaan Scriptan lisäksi Vieraskirjan sisältöä lainkaan? Koska sensuurista huolimatta se löytyy Wayback Machinella edelleen ja kyllähän sitä nyt asiaansa paneutuneen toimittelijan luulisi tuoltakin poimineen kaikenlaista pöyristyttävää.

Esim. täällä on mielestäni oikeasti hyviä ja epäkorrekteja juttuja:

https://web.archive.org/web/20071211064044/http://www.halla-aho.com/scripta/guestbook/vieraskirja2.html

Quote3. kesäkuuta 2005 19:23:40

Vastaus :   Venäjällä ja Virossa on oma pohjasakkansa, joka valuu ulkomaille niin kuin roskaväki aina maailmantilanteen niin salliessa.

Kuka on väittänyt somaleja negrideiksi?

Yritän sanoa tämän vielä oikein yksinkertaisesti: ryhmien keskimääräinen pärjääminen ei riipu aina ja kaikkialla älykkyysosamäärästä. Esimerkiksi juutalaisten kehno sosioekonominen asema Saksassa vuonna 1942 ei johtunut juutalaisten alhaisesta älykkyydestä. Uskon afrikkalaisten huonon pärjäämisen liittyvän heidän keskimääräiseen, geneettisesti selittyvään älykkyysosamääräänsä siksi, että lähes kaikilla Afrikan mailla pyyhkii huonosti ja koko ajan huonommin, huolimatta siitä, että Afrikkaan kaadetaan valtaisat määrät rahaa ja infrastruktuuria ulkopuolelta. Jos olisi sekä menestyviä että epäonnistuneita afrikkalaisia yhteiskuntia, hakisin selitystä jostain muualta. Jos afrikkalaiset eivät muodostaisi länsimaissakin sosioekonomista pohjanoteerausta, hakisin selitystä jostain muualta.

Minulla ei ole selitystä kaikkien kurjuudesta kärsivien valtioiden ongelmiin. Täydellisen korrelaation ja korrelaatiota selittävän psykometrisen tutkimuksen ansiosta katson kuitenkin afrikkalaisen väestön riittäväksi selitykseksi afrikkalaisen maan kurjuuteen.

Minullakaan ei ole tarkkaa tietoa Afrikan maiden kansalaisten pärjäämisestä Euroopan maissa. Minulla on vain se perustieto, jonka voin lukea lehdistä.

Quote27. toukokuuta 2005 10:33:12

Vastaus :   Yrität helppoa eli nollasubstanssin piilottamista sanahelinään. Negridisen rodun edustajat, asuinpaikasta riippumatta, saavat psykometrisissä tutkimuksissa muita roturyhmiä heikompia keskimääräisiä tuloksia. Negridisen rodun edustajien pyörittämät valtiot ovat jotakuinkin poikkeuksetta kroonisessa kaaostilassa. Nämä ovat tosiasiat.

"Väliin tulevat muuttujat" ovat järjestäen sellaisia, jotka pätevät vain afrikkalaisten tapauksessa ja ovat näin ollen epäuskottavia ja tarkoitushakuisia. On siirtomaamenneisyys, juu, mutta niin on monella muullakin seudulla. Oli sortoa, juu. Juutalaisiakin sorrettiin, vaan eipä haittaa nykyistä tahtia. On ollut nälkää, juu, niin on ollut täälläkin. Nämä ovat ad hoc -muuttujia, joilla halutaan välttää ilmeisen myöntäminen.

Mitä sellaista olen sanonut, joka osoittaa "melkoisia puutteita perustiedoissa"? Sekö, että noudatan lähtöoletusten teossa Occamin maksiimia sen sijaan, että ideologisista syistä uskoisin Afrikan ongelmien johtuvan mieluummin vaikka auringonpilkuista kuin afrikkalaisista itsestään?

Esimerkkisi korrelaatiosta ilman kausaliteettia ei vaikuta kovin relevantilta sen kannalta, mitä sillä yrität todistella. Jäätelönmyynnin ja hukkumisen välillä ei ole mitään kuviteltavissa olevaa vaikutusmekanismia, joten kumman tahansa suuntainen kausaliteetti on a priori epätodennäköinen. Lisäksi niille löytyy helposti yhteinen nimittäjä, ts. kuuma kesä, joten ongelma ratkaisee itsensä jo ennen muodostumistaan. Afrikan kurjuudelle ei voida osoittaa sellaista ulkoista aiheuttajaa, joka myös muualla samoin ehdoin aiheuttaisi saman lopputuloksen. Lisäksi sille voidaan osoittaa uskottava aiheuttaja, jonka olemassaolosta antaa viitteitä myös kliininen testaaminen, ts. väestön keskimääräistä matalampi äo.

Quote4. kesäkuuta 2005 17:56:33

Vastaus :   Olen harvinaisen samaa mieltä, niin sinun kanssasi kuin Millan alla olevan viestin kanssa. Lähtökohtaisesti afrikkalaisen ja länsimaalaisen hyvinvointi-, älykkyys- ymv.-käsityksen vertailu ja arvottaminen on joutavaa. Tragedia on siinä, että länsimaalaiset siirtomaaherrat implantoivat kivikautiseen sivilisaatioon omat elämänlaatustandardinsa. Afrikkalainen kulttuuripiiri oli ennen tätä varmasti aivan hyvin sopusoinnussa itsensä ja ympäristönsä kanssa.

Länsimaisen elämänmenon myötä afrikkalaisille luotiin länsimaiset tarpeet, joita he ovat ilmeisen kyvyttömiä tyydyttämään omin nokkinensa. Tarpeiden ja paikallisen todellisuuden välille on revennyt ammottava kuilu, joka luo massasiirtolaisuuden ja sitä hillitsemään pyrkivän vastikkeettoman rahansyytämisen. Jälkimmäinen taas tekee afrikkalaisista entistäkin kyvyttömämpiä ratkaisemaan ongelmiaan.

Näitä asioita yritin käsitellä kirjoituksessa Mietteitä kansainvaelluksesta.

Afrikan (ja Euroopan) ainoa pelastus olisi eurooppalaisten kertakaikkinen vetäytyminen kaikkine kiluineen, kaluineen ja hyvää tarkoittavine projekteineen. Välitön efekti olisi kaaos ja väestön joukkokuolema sekä jättiläismäisen, Välimeren yli pohjoiseen suuntautuvan invaasion verinen torjuminen, mutta pidemmällä jänteellä Afrikka palaisi siihen tilaan ja tasapainoon, joka on sille ominainen.

Ikävä kyllä siistien ratkaisujen aika on ohi. Monikulttuuriutopian ansiosta huono kehitys on jo siinä pisteessä, että konflikti (joka tulee yhtä varmasti kuin huomisaamu) ei tule syttymään Välimerellä vaan Euroopan sydämessä. Kuten amerikkalaiset veljemme sanovat, asioiden on mentävä vielä pirun paljon huonommin ennen kuin ne alkavat mennä yhtään paremmin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Pöhisijä

^ Odotan noiden ilmestyvän uutisiin muutaman päivän sisällä, toimittajat kun eivät nähtävästi ole itse osanneet noita kaivaa esiin  :D

justustr

Jälleen kerran (tuhannennen) todistuu vanha fraasi: ei perussuomalaisten vastustajat ole vihervasemmistossa vaan ihan omassa piirissä.  :facepalm:

Alaric

Quote from: justustr on 20.10.2020, 00:39:21
Jälleen kerran (tuhannennen) todistuu vanha fraasi: ei perussuomalaisten vastustajat ole vihervasemmistossa vaan ihan omassa piirissä.  :facepalm:

Et kai sinä nyt suutahtanut siitä, että vielä puolisentoista vuotta sitten Scriptan yhteydessä täysin vapaasti luettavissa olleet tekstit tuotiin Hommalla jälleen esille? ;D Luuletko, ettei kukaan toimittaja/vihervasemmistolainen/jne. näitä osaisi itse kaivaa?

Internet ei unohda. Aivan turha yrittää sensuroida. Kannattaa mieluummin keskustella rehellisesti siitä mitä on kirjoitettu milloinkin ja mikä on ollut tekstien taustavaikuttimena.

Itse ainakin pidin näistä rotutohtorimaisista kirjoituksista, vanhaa kunnon Halla-ahoa. Jussihan voi itse kertoa vaikka sitten kehittyneensä ihmisenä tai jotain muuta yhtä latteaa, jos joku kysyy aiheesta... mutta ei noissa mitään väärää tai valheellista ole siltikään.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Hannu Niemi

Quote from: justustr on 20.10.2020, 00:39:21

Joku sen taisi todeta, mutta sanotaan nyt vielä kerran. Tarpeeksi kun joka suunnasta vingutaan, niin tietää, että tekee jotain oikein.

Edellä mainitulla ei tietenkään ole sensuroimisen kanssa mitään tekemistä.
"ensisijaisesti hyysäreinä ja mokuttajina. Toissijaisesti ollaan Bilderbergin tahdottomia sätkynukkeja. Jos aikaa jää, niin toimitaan myös natottajina, kukkiksina, stalinisteina ja ek:n juoksupoikina."
Miska Rantanen kysymykseeni tiedonvälittäjä vai mielipidevaikuttaja