News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

HU: Malmin lentokentästä uhanalainen kulttuuriperintökohde

Started by Faidros., 16.03.2016, 14:57:14

Previous topic - Next topic

possu

Quote from: Supernuiva on 21.05.2019, 22:05:19Jos sinne jotain rakennettaisiin, niin eikö mieluummin pienempiä omakotitaloja.
Nekin täytyy perustaa hyvin tai muuten talot vajoaa. Miten ois moottorirata tai lentokenttä?
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

John Johnson

Eikö sielä siis tätä ennen olla tehty mitään maaperätutkimuksia?
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Golimar

Tänään kuulin töissä juttua savimaalle rakennetusta asuinalueesta jossa on toistuvia viemäritukoksia jotka johtuvat maan painumisesta, en tiedä onko juttu totta vai ei mutta en ihmettelisi vaikka olisi totta.

Supernuiva

^Muistaakseni ainakin Pikku-Huopalahti on ollut ongelmissa, kun kerrostalot painuvat ja pihat ovat vinksallaan joka suuntaan.

Kun maa liikkuu, niin samalla kärsivät myös viemärilinjat, jotka ovat maan sisässä.

Golimar

QuoteMalmin lentokentän alueen kehittäminen jatkuu – lentopaikan maanvuokrasopimus päättyy vuoden 2019 lopussa
22.08.2019 13:04
Malmin lentokentän alueella olevan valvomattoman lentopaikan toiminta on päättymässä tämän vuoden lopussa.

Helsingin kaupunki on vuokrannut osan Malmin lentokentän alueesta Malmin lentokenttäyhdistys ry:lle, joka toimii valvomattoman lentopaikan operaattorina.  Vuonna 2016 tehdyssä sopimuksessa vuokra-aika määritettiin loppumaan viimeistään 31.12.2019.

Kaupunki päätti 5.12.2018 irtisanoa vuokrasopimuksen päättymään vuoden 2019 lopussa, joka on siis myös alkuperäisen maanvuokrauspäätöksen takaraja.

Päätös merkitsee, ettei maanvuokrasopimusta jatketa, ja lentotoiminta päättyy kuluvan vuoden lopulla.

Malmin lentokenttäyhdistys ry teki viime joulukuussa tehtyyn irtisanomispäätökseen oikaisuvaatimuksen, jonka kaupunkiympäristölautakunta päätti hylätä kokouksessaan 20.8.

Kaupunki on myös vuokrannut tiloja ja maa-alueita useille toimijoille lentokentän alueella. Neuvottelut vuokralaisten kanssa käydään vuoden 2019 aikana.

Uuden yleiskaavan merkittävin uudisalue

Malmin lentokentän alueelle on määrä rakentaa vuosina 2020–2045 asuntoja kaiken kaikkiaan 25 000 asukkaalle sekä palveluja ja toimitiloja. Suunnittelun pohjana on Helsingin yleiskaava (2016), jossa Malmin lentokenttä on kaupungin merkittävin uusi rakentamisalue.

Korkein hallinto-oikeus totesi 8.11.2018 ratkaisussaan Helsingin uudesta yleiskaavasta, ettei sitä ole syytä muuttaa Malmin lentokentän alueen osalta. Kaupunki jatkaa alueen kaavoitusta ja kunnallisteknistä suunnittelua.

Rakentaminen alkaa 2020-luvun alussa

Malmin lentokentän rakentaminen alkaa alueen eteläosasta, jonne suunnitellaan koteja noin 4500 asukkaalle. Ensimmäisenä rakennetaan Nallenrinteen ja Lentoasemankortteleiden alueet, joiden asemakaavoitus on käynnissä. Asuntorakentaminen alkaa arviolta vuonna 2022 sekä esirakentaminen ja kunnallistekniset työt 2020-luvun alussa.

Kaupunki suunnittelee alueen käyttöä ennen asuinrakentamisen alkamista

"Lentotoiminnan päättyminen avaa uusia, hienoja mahdollisuuksia kaupunkilaisille käyttää lentokentän aluetta esimerkiksi virkistykseen ja luoda paikalle uudenlaista käyttöä 2020-luvulle siirryttäessä," toteaa aluerakentamisen projektinjohtaja Kimmo Kuisma kaupunginkansliasta.

Malmin lentokentän alue on laajuudeltaan noin sata hehtaaria, ja asuinalueita rakennetaan vaiheittain yksi alue kerrallaan. Tämä mahdollistaa asuinrakentamista odottavien osien monipuolisen käytön jopa toistakymmentä vuotta sen jälkeen, kun ensimmäisten asuinalueiden rakentaminen on alkanut. Kaupunki laatii parhaillaan suunnitelmia näitä toimintoja varten.

https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupunkiymparisto/malmin-lentokentan-alueen-kehittaminen-jatkuu-elokuu

Titus


Kentän vierestä alkaa taimenpuro johon tulee vesi kentän ali menevää putkistoa pitkin kentän toisella puolella olevasta lähteestä.

Onko missään suunnitelmassa mukana kuinka Longinojan veden saanti on turvattu ?

http://longinoja.fi/

https://www.lahitieto.fi/2018/12/05/malmin-tornista-23-malmin-lentokentta-ja-taimenet/

that's a bingo!

Ari-Lee

Onko tälle asialle tehty uusia päätöksiä? Jos on niin näinkö pian? Kuka ne päätökset nuiji? (Nuijat tietysti)

QuoteKuvapari paljastaa, miten nopeasti maa vajoaa Malmin lentokentällä – ministeriö palautti suojeluesityksen ELY-keskukseen
05.04.2019

– Kulttuuriperintökohde ei ole vain jokin rakennus. Se on ihmisten ja yhteisöjen elävää toimintaa. Tällöin suojelu laajenee siihen, että mahdollistetaan tällaisen kulttuuriin liittyvien toimintojen jatkuminen, Tiilikainen perustelee.

Pehmeä, suoperäinen maa sisältää myös Suomen vaarallisimpiin ympäristöhaittoihin lukeutuvaa sulfidisavea.

– Jos Malmia alettaisiin rakentaa, (maaperän) paaluttamisesta ja stabiloinnista aiheutuisi huomattavan suuri hiilijalanjälki. Ja jos joudutaan sulfidisavesta johtuvaan maanvaihtoon, joudutaan aika tarkkaan miettimään, mihin sen voi laittaa. Niin kauan kuin se (savi) on sijoillaan, kaikki on hyvin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/807ff643-658b-4239-9cc9-5d2349ff31aa
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä


Golimar

QuoteX

Malmin lentokentän puolustajat ovat heittäneet ilmoille kovan väitteen tiedotteessaan työministeri Timo Harakan (sd.) toiminnasta keskiviikkona.

Malmin lentoaseman ystävät ry väittää, että työministeri Harakka olisi haastanut vapaaehtoisten työtä Viikin kauppakeskuksessa. Vapaaehtoiset olivat keräämässä nimiä aloitteeseen Malmin lentoaseman ilmailukäytön jatkumisesta.

Yhdistyksen mukaan ministeri kulki ensin kerääjien ohi, mutta palasi takaisin ja korotti ääntään moittien vapaaehtoisten toimintaa.

Nimenkerääjät tunsivat tilanteen uhkaavaksi ja pitivät ministerin käytöstä järkyttävänä. Kauppakeskuksen vartijan tulo paikalle rauhoitti tilanteen, mutta ministeri palasi vielä keräyspaikalle pyöritellen mielenosoituksellisesti päätään, tiedotteessa kuvaillaan.

X


https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/814580-malmin-kentan-puolustajilta-kova-vaite-tyoministeri-timo-harakka-oli-uhkaava-nimien

Roope

QuoteMalmin lentokentän ystävät -yhdistys irtisanoutuu uudenvuodenaaton mielenosoituksesta, jonka järjestäjänä toimii salaliittoaktivisti

Malmin lentokentän ystävät -yhdistys (MLY) kertoo, ettei sillä ole mitään tekemistä uudenvuodenaattona järjestettävän mielenosoituksen kanssa.

MLY puolustaa Malmin lentokentän säilyttämistä. Yhdistyksen Facebook-tilille ilmestyi viikonloppuna kutsu julkiseen mielenosoitukseen. Tapahtuman kuvauksessa kerrotaan, että mielenosoituksessa vastustetaan Helsingin kaupungin mielivaltaa koskien Malmin lentoaseman lentotoimintaa.

"Se oli todella hämmentävä juttu, ilmoitus tuli keskellä yötä", yhdistyksen puheenjohtaja Timo Hyvönen kertoo.

[...]

Sen sijaan mielenosoituksen järjestäjänä toimii salaliittoaktivisti ja bloggaaja Teemu Vehkala.

Vehkala on Twitter-tilillään kertonut muun muassa, että Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu CIA käyttää Malmin kenttää huumeiden salakuljetukseen.

Vehkala tukee sosiaalisessa mediassa myös esimerkiksi MV-sivuston entistä julkaisijaa Ilja Janitskinia.

Hyvönen epäilee, että järjestäjä haluaa ajaa Malmi-asian varjolla omia agendojaan.

"Suomessa saa ja pitää järjestää mielenosoituksia, mutta me keskitymme virallisiin reitteihin", Hyvönen sanoo.
Helsingin Sanomat 30.12.2019

Enpä muista, että Helsingin Sanomissa olisi luonnehdittu ketään tätä ennen "salaliittoaktivistiksi".

Käyttökelpoinen termi, mutta Hesari tuskin tulee käyttämään sitä Saku Timosesta tai kolumnististaan Yrjö Rautiosta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Ari-Lee

QuoteHyvönen epäilee, että järjestäjä haluaa ajaa Malmi-asian varjolla omia agendojaan.

Tähän mennessä tiedämme jo, etteivät alpakatkaan aja omia agendojaan.

Quote"Suomessa saa ja pitää järjestää mielenosoituksia, mutta me keskitymme virallisiin reitteihin", Hyvönen sanoo.

Mutta kun Suomen valtiolla ei ole sellaista virastoa, mikä järjestäisi virallisia mielenosoituksia. Pitäisikö sellainen virastokin vielä perustaa?

Muuten on turhaa enää riehua ja huudella kun maito on jo maassa. Nyt puhutaan jo ei pelkästään Malmin kentästä vaan lisäksi jo Bodomin alueen pilaamisesta. Siellä on menossa Espoon Automuseona toiminut suojelukohdekin sileeksi uusien matutusalueiden tieltä. Nyt mielenosoituksen kohde pitää harkita tarkasti, mutta sehän ei tietenkään auta, koska kyseessä ovat dystopiaa leipovat De Lilla Gröna.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ajatolloh

Quote from: Supernuiva on 22.05.2019, 23:21:04
^Muistaakseni ainakin Pikku-Huopalahti on ollut ongelmissa, kun kerrostalot painuvat ja pihat ovat vinksallaan joka suuntaan.

Kun maa liikkuu, niin samalla kärsivät myös viemärilinjat, jotka ovat maan sisässä.

Viemärilinjat voidaan perustaa niin etteivät ne vajoa. Toki kaikella on hintansa. Mitään ok-taloja on turha haaveilla Malmille, koska perustamisen hinta pakottaa tehokkaaseen (lue: kerrostalo) rakentamiseen. Jotta saadaan riittävästi fyffeä per rakennusalametri.

Se mitä moni rakentamisen ei-ammattilainen ei hoksaa ajatella, on että Malmin lentokenttä vaikuttaa myös ympärillä olevien alueiden rakentamiseen, tehokkuuteen ja kustannuksiin. Eli kun kenttätoiminnot poistuvat, vapautuu rakennusneliöitä ei pelkästään kentän varaamalta maa-alueelta vaan myös ympäristöstä, jossa voidaan rakentaa tiiviimmin, tehokkaammin ja korkeammalle. Halvemmalla.

Golimar

Quote
X

Helsingin kaupunki on suunnitellut Malmin lentoasemalle ja sitä ympäröiville alueille asuntoja noin 25 000 asukkaalle vuoteen 2050 mennessä. Infrayhtiö Rambollin tuoreimman laskelman mukaan alueelle kaavailtu lähiö aiheuttaa kuitenkin ainakin 343 miljoonan kilon hiilidioksidipäästöt. Asiasta kirjoittaa Suomen Kuvalehti.

Malmin esirakentamisen eli savikon muuttamisen rakennusmaaksi kokonaispäästöt ovat käytännössä vielä huomattavasti Rambollin selvityksessä kerrottuja suuremmat. Laskelmassa selvitettiin ainoastaan päästöjä, joita syntyy katujen, puistojen ja pihojen esirakentamisessa. Tämä tehdään pääosin kairaamalla savimaahan satojatuhansia reikiä, jotka täytetään sementillä.

Helsingin kaupunki vastaa esirakentamisurakan noin 300 miljoonan euron kustannuksista. Kustannuksia lisäävät vielä kunnallistekniikka ja raitiotieyhteys, jolloin kaupungin kulujen uskotaan nousevan puoleen miljardiin euroon.

X

https://www.paivanlehti.fi/malmin-lentokentan-paaluttamisesta-satojen-miljoonien-kilojen-hiilidioksidipaastot-eihan-tuossa-ole-mitaan-jarkea/

Golimar

Viherpunikki Stranius on joko ääliö tai sitten yrittää valehdella niin että korvat heiluu. Ensin stabiloidaan savikko ja sitten rakennettaessa siihen savikkoon paalutetaan nykyään aina ja silti voi tulla ongelmia.

Quote
X

Joukko luontoasiantuntijoita sekä eri puolueiden valtuutettuja keskusteli lauantaina Malmin lentokenttäalueen ja sen lähistön luonnosta ja merkityksestä muun muassa linnuille ja hyönteisille.

Tilaisuudessa kuultiin ensin Suomen luonnonsuojeluliiton va. suojelupäällikkö Tapani Veistolan lyhyt yleisalustus. Hän kertoi Malmin lentokenttää ympäröivän metsäisen luonto- ja virkistysalueen merkityksestä pääkaupunkiseudun Viherkehälle ja ekologisille yhteyksille.

-Kentän liepeillä on neljä Helsingin arvometsäkohdetta, sekä Helsingin kaupungin selvityksissä osoitettuja arvokkaita kääpäalueita ja liito-oravakohteita.

Veistolan mukaan lentokenttäalueen todellinen aarre on jo 80 vuotta matalana pidetty lähes 100 hehtaarin niitty, jossa elää muun muassa erittäin uhanalainen viheryökkönen. Niityllä on havaittu saalistamassa lepakoita ja kenttä on myös maan paras erittäin uhanalaisen heinäkurpan syysmuutonaikainen esiintymispaikka.

X

Samaten keskusteltiin maaperän kehnoudesta, josta kertoo viereisen Fallkullan alueen jatkuvat vajoamisongelmat, ja rakentamisen ilmastopäästöistä. Betonipaalua tarvittaisiin saman verran kuin on matkaa Souliin. Leo Stranius muistutti, ettei kenttää ole tarkoitus paaluttaa vaan  stabiloida

X

https://www.lahitieto.fi/2020/09/30/painavaa-asiaa-malmin-luonnosta/?fbclid=IwAR3FLgjAHl6JeJGv6mPMv-ldHoUuT6BoawntUd4ChmrsV6BpQn8qQVv23wo

https://www.google.com/search?q=Leo+Stranius&oq=leo+stranius&aqs=chrome.0.69i59j46j0l6.5166j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[tweet]1296675017783205888[/tweet]

[tweet]1309448720509997056[/tweet]

[tweet]1309378017068748800[/tweet]

[tweet]1309197122433146883[/tweet]

[tweet]1308875000858935297[/tweet]

[tweet]1308867111117352961[/tweet]

lurkkeri

Vihreät on päässeet kaavoituskorruption makuun. Helsingin viheralueet hävitetään vauhdilla, Keskuspuistoa nakerretaan, lehmuskujat kaatuvat pyörä- ja raitioteiden alta...

Tuttavapiirissä vanhoja vihreiden kannattajia alkaa jo hirvittää.
Sosiaalisen oikeudenmukaisuuden suhde oikeudenmukaisuuteen on suunnilleen sama kuin kommunistisen totuuden suhde totuuteen.

Mäyräkoira

Kuvitteleeko toi Stranius oikeasti sitä että kiina meinaa vähentää päästöjään niin että se olisi hiilineutraali 2060? Nämä kaverit ovat samaa sakkia kuin ne jotka ovat hieman liikaa lukeneet jehovien kirjoja, joissa leijonat ja lampaat ovat kavereita.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

ikuturso

No nythän mä sen hokasin.

Koronapandemia on ajanut useita lentoyhtiöitä konkurssiin tai konkurssin partaalle. Siellä on nurkat väärällään vanhoja laajarunkokoneita. Niitähän voisi lentää Malmille. Kiitorata riittää kyllä isonkin koneen laskuun tyhjänä. Sitten nämä lentokoneet voitaisiin parkkeerata kauniiseen riviin ja niiden sisälle voitaisiin rakentaa ravintoloita ja asuntoja. Jonkun Boeing 747 runkoon saisi helposti monta asuntoa. Katsoin netistä ja jumbojetin lattiapinta-ala on - uskokaa tai älkää - 540 m2. Siihen saisi kymmenen yksiötä. Jos Malmille toisi 20 jumboa, niihin voisi remontoida 200 asuntoa.

Sitä tultaisiin katsomaan ympäri maailman. Ja pari Jumbohotellia, ja ne olisi buukattu ympäri vuoden.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Aimo Räkä

Quote from: ikuturso on 30.09.2020, 22:57:31Jos Malmille toisi 20 jumboa, niihin voisi remontoida 200 asuntoa.
Muuten hieno idis mutta maa Malmin lentokentän alla on liian pehmeää jumboille. Pitäisi repiä auki ja paaluttaa saateristi. Se kenttä sopii pikkukoneille.
sopimaton ja väärä

ikuturso

Quote from: Aimo Räkä on 01.10.2020, 11:38:28
Quote from: ikuturso on 30.09.2020, 22:57:31Jos Malmille toisi 20 jumboa, niihin voisi remontoida 200 asuntoa.
Muuten hieno idis mutta maa Malmin lentokentän alla on liian pehmeää jumboille. Pitäisi repiä auki ja paaluttaa saateristi. Se kenttä sopii pikkukoneille.

Jumboissa on paalut. Niitä sanotaan laskutelineiksi. Runko on muuten mallia hyvin suon päälläkin kelluva. Eli lyö sinne junbot riviin ja odottaa seuraavaan suveen ja ei painu enää syvemmälle.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Golimar

Quote

Lentäminen voi jatkua Malmin kentällä eikä kaupunki saa periä sakkoa alueensa hallussapidosta: "Päätös ei mahdu tajuntaan", sanoo Helsingin korkea johtaja
Helsingin hovioikeus on ratkaissut oikeudellisen sivupolun Malmin lentokenttäyhdistyksen hyväksi.

LENTÄMINEN saa tänä syksynä jatkua Malmin lentokentällä. Helsingin kaupunki on perjantaina hävinnyt Helsingin hovioikeudessa käsitellyn kiistan siitä, onko kaupungilla maanomistajana oikeus saada lentokentän alue hallintaansa.

Malmin lentokenttäyhdistyksen vuokrasopimus kenttäalueeseen päättyi viime vuoden lopussa. Yhdistys ei kuitenkaan poistunut alueelta. Siksi kaupunki vaati oikeudessa yhdistykselle 92 000 euron sopimussakkoa sekä lentämisen lopettamista usealla juridisella muotoilulla. Välipäätös asiassa saatiin helmikuussa Helsingin käräjäoikeudesta.

Kaupunki ei hovioikeuden mukaan nyt voi periä sakkoa eikä saada yhdistystä häädettyä. Kaupunki pyrkii vapauttamaan alueen tulevaa asuinaluetta varten.

"Tämä on erikoinen ja hämmentävä tilanne", sanoo Helsingin kaupunkiympäriston toimialajohtaja Mikko Aho.

X

"Tämä päätös ei mahdu tajuntaan. Mutta tämän mukaan mennään eikä meillä ole työkaluja, niin kauan kuin oikeuskäsittely on kesken", Aho sanoo.


https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006664257.html

Quote

Tuomaristo
Tuomariston jäsenet valitsi Solomon R. Guggenheim -säätiö, Suomen valtio, Helsingin kaupunki ja Suomen Arkkitehtiliitto (SAFA). Tuomaristo kokoontui marraskuussa 2014 ja toukokuussa 2015 arvioimaan kunkin kilpailuvaiheen kilpailutyöt.

Mikko Aho
Arkkitehti, virastopäällikkö, Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto

Mikko Aho on Helsingin kaupunkisuunnittelun virastopäällikkö. Hän oli aiemmin Sipoon kunnanjohtaja ja kehitysjohtaja sekä Karkkilan kaupungin tekninen johtaja ja Mäntsälän kunnan kaavoitusarkkitehti. Uransa alkuvaiheessa hän työskenteli myös eri arkkitehtitoimistoissa. Hän on ollut useiden arkkitehtuurikilpailujen tuomaristojen jäsen ja on luennoinut kaupunkisuunnittelusta.


http://designguggenheimhelsinki.org/fi/jury/profile/mikko-aho

http://designguggenheimhelsinki.org/fi/jury

Melbac

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006664257.html
Tämä koko sotku on kyllä härskiyden ja röyhkeyden huippu. Kaupunki kiltteyttään antoi lentotoiminnan jatkua Finavian poistumisen jälkeen, mutta sillä ehdolla, että kaupunki saa alueen hallintaansa kunhan se sitä tarvitsee. Ja sopimukseen kirjattiin myös selkeästi kohta, että sopimus päättyy joka tapauksessa viimeistään vuoden 2019 loppuun, vaikka sitä ei erikseen irtisanottaisi.

Kaupunki hoiti oman osuutensa sopimuksesta mallikkaasti, ja antoi toiminnan jatkua sopimuskauden loppuun asti, vaikka olisi varmasti mielellään aloittanut pohjatyöt jo ennen sitä. Nyt lentokentän väki käyttää hyvin härskisti ja röyhkeästi hyödykseen Suomen oikeusjärjestelmän porsaanreikiä, ja pelaa itselleen jatkoaikaa kentällä.

Aika hyvin kirjoitettu tuolla mielipiteissä.Tarkistaakohan kaupunki nyt kaikki sopimukset että vastaavalta vältytään?.

Melbac

Quote from: Faidros. on 07.05.2017, 09:06:20
Malmilla on kovasti toimintaa, oikein kuhisee harrastajia. :)
www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201705070084302_v0.shtml
Pienen mutta sitäkin äänekkäämmän piirin harrastus?.

Tunkki

^Ehkäpä pienen mutta sitäkin enemmän veroja maksavien piirien harrastus. Lentämisen byrokratia ja muu vaatii niinsanotusti syvät taskut.
Ja sehän joitakin jurppii - klassisilla linjoilla mennään.

Melbac

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/3141886
"Malmin lentotoiminnasta noin 60 prosenttia on lentokoulutusta, 20 lentotyötä ja 20 lentoharrastusta."

eli oikeasti mitään harrastajia ei ole paljon vaan kyseessä on että firmoilta lähtee halpa? kenttä alta joten otettu käyttöön epämääräiset ja epärehelliset keinot.Oikeasti toi on niin pienen piirin harrastus ettei sen pitäisi tulla asuntorakentamisen tielle.Nyt alle 1000? tyyppiä estää asuntojen rakentamisen 25 000 henkilölle.


Titus


Joko se liito-oravametsän "vahingossa" kaataminen on selvitetty ? Entä taimenpuron jatko kun rakentaminen alkaa ?

:silakka:
that's a bingo!

Uuno Nuivanen

#265
Quote from: Melbac on 24.10.2020, 11:53:02
Nyt alle 1000? tyyppiä estää asuntojen rakentamisen 25 000 henkilölle.

Mistä arvelet nuo henkilöt haalittavan?   :roll:

Tuolle suolle rakentaminen on niin kallista, että ei sinne juuri omalla rahalla asumisensa maksavia tule.

Aimo Räkä

Quote from: Melbac on 09.10.2020, 15:24:34Nyt lentokentän väki käyttää hyvin härskisti ja röyhkeästi hyödykseen Suomen oikeusjärjestelmän porsaanreikiä, ja pelaa itselleen jatkoaikaa kentällä.
Kuinka pitkästi jatkoaikaa on? Meneekö kuntavaalien yli?
sopimaton ja väärä

Luto2

Muistaakseni maanryöstön Sipoolta piti turvata rakentaminen vuosikymmeniksi. Joko ne maat on rakennettu täyteen?
Lentäminen rikkaiden harrastus? Varmaan, mutta ennemmin kuin kateellisesti hyökkää rikkaiden harrastuksen kimppuun pitää ottaa huomioon Helsingissä sijaitsevan pienlentokentän muut hyödyt.
Rajavartiosto, ambulanssi, koulutus ym ym. Oikeissa miljoonakaupungeissakin saattaa olla useita kenttiä, miksei Helsingissä kun kuitenkin pitää kaikessa matkia suurta maailmaa.

Veikko

Quote from: Melbac on 09.10.2020, 15:24:34Nyt lentokentän väki käyttää hyvin härskisti ja röyhkeästi hyödykseen Suomen oikeusjärjestelmän porsaanreikiä, ja pelaa itselleen jatkoaikaa kentällä.

Hienoa! Kerrassaan upeaa!

Ja minäkin saan jatkoaikaa käydä pojan kanssa kentällä aina silloin kun aikaa on.

Yleensäkin on hyvä, että välillä perinnetietoisuus yhdistyneenä mielekkääseen toimintaan - sitä sanotaan kulttuuriksi, jos joku ei sanaa ja käsitettä tunne - saa edes jatkoaikaa hysteeriseltä ja lyhytnäköisiin asenteisiin perustuvalta muodikkaalta toiminnalta.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Bronx Zoo

Toisaalta tuo lentely on erilainen harrastus ja toimeliaisuuden tapa kuin esim pingiksen pelaaminen.

Ei noita kenttiä juuri ole mahdollista rakentaa enää. Jos sellainen on, niin on ymmärrettävää että haluavat pitää sen olemassa.
Trust me, I know what I'm doing