News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

P

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:42:41
Quote from: P
Itse kasattu tilasto ei ole luotettava. Varsinkaan sakotusperusteena. GPS sekoilee käytössä välillä vääjäämättömästi. Sijainti hyppii katveiden takia. Luultavasti nuo virhenopeudet liittyvät tuohon katveiden takia "kartalla pomppimiseen". Ja tuota ominaisuutta ei saada pois, kuin poistamalla kaikki mahdoliset esteet laitteiden ja taivaan väliltä, joka on no can do.

GPS ei mittaa nopeutta sijainnin perusteella.

Vaan mielestäsi millä? Laiteen aseman muuttumisesta suhteessa näkyvissä oleviin GPS-satelliitteihin..  Kyllä se ihan sama periaate siellä taustalla on.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Rubiikinkuutio

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:51:48
Ei ole. Nopeus mitataan signaalin dopplerista ja se on tarkempi kuin sijainnin mittaus.

Tämän lisäksi, jos nopeutta ei saa mitattua, niin hyvin koodattu laite kyllä huomaa sen. Katveen ei pitäisi oikein koodatulla systeemillä aiheuttaa vääriä nopeuksia.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

P

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:51:48
Ei ole. Nopeus mitataan signaalin dopplerista ja se on tarkempi kuin sijainnin mittaus.

Jep. Mutta, kun kuso ei kulje tai saa heijastuksen esteestä, mittaustulos on hmm..

Olen ajellut joku karvan alle  200 000 km GPS kiinni autossa tai veneessä. Muutamia hyvin mielenkiintoisia ilmiöitä on matkanvarrelle sattunut. Tosin kokonaiskäyttöaikaan suhteessa häiriöt ovat olleet promilleluokkaa..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Rubiikinkuutio on 19.04.2016, 09:02:07
Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:51:48
Ei ole. Nopeus mitataan signaalin dopplerista ja se on tarkempi kuin sijainnin mittaus.

Tämän lisäksi, jos nopeutta ei saa mitattua, niin hyvin koodattu laite kyllä huomaa sen. Katveen ei pitäisi oikein koodatulla systeemillä aiheuttaa vääriä nopeuksia.

Mutta todellisessa maailmassa niitä aiheutuu.  Muussa käytössä harvinainen häiriö ei merkitse mitään. Mutta..Siksi GPS -tietoa ei voida käyttää sakotusperusteena.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Sydämistynyt

Millä tuon Bernerin pysäyttäisi? Ensin hän runnoi HELSINGIN lastensairaalan jonojen ohi sairaaloiden ykköskohteeksi, vaikka samallalailla rahaa tarvitsevia laskenklinikoita on myös Kuopion, Oulun, Turun ja Tampereen yliopistosairaaloissa.  Valjasti tv:n ja kaikki imuroimaan koko Suomen hölmöjen rahat hankkeeseensa kärsivien lasten sydäntäsärkevillä tarinoilla.

Nyt hän sitten pakkolunastaa autonkäyttäjiltä varat MATUBISNEKSEN ylläpitoon! Ei mitään määrää tällä suomalaisten vedättämisellä.  Me ei haluta mitään hyväntekeväisyysyhteiskuntaa, jossa rikkaat kierrättää rahansa veroparatiiseihin ja pientuloiset veronmaksajat raatavat orjalauman tavoin näiden rikkaiden hienostorouvien pillin mukaan!  >:(  >:(  >:(

guest3656

Suski Kaukisen asiallinen fb-päivitys:

Quote
Meinaako ne ihan tosissaan ajaa mut pois Suomesta? Kun ne nostaa kaikkia maksuja ja lataa maan täyteen mutiaisia, niin mikähän se meikäläisen motiivi sen jälkeen on olla täällä? Täällä ei saa edes kantaa aseita, kaikki vitun kallista, valtio ryöstää aivan kaikesta yli kohtuuden, valtionjohto on tyhmempää kuin Lenin, ja Lenin on kuollut ja kaikki kansallisomaisuus myydään ylikansalliselle pääomalle.

Fiksuinta lienee paeta johonkin Itä-Euroopan maahan, jossa vielä muistetaan kommunismia pahalla, koska sellaisissa maissa valtio ei ole käärmeenä kurkussa eikä lapa maahan kehitysmaalaisia, jotka romauttaa yhteiskunnan taloudellisen, sosiaalisen, kulttuurisen ja geneettisen perustan.

Suomen johto on jotakin niin vitun tyhmää, ettei se lainkaan ole todellista. Maa en ehdoin tahdoin tuhottu, eikä se riitä, vaan tuhotyötä syvennetään päivä päivältä. Edes budjettia ei saada suoraksi, mutta samalla on varaa haalia maahan elättejä.

Rikkaat ei maksa veroja ja kaikki maksut kaadetaan veroa maksavan työtä tekevän luokan ja pienyrittäjien niskaan. Kullat jaetaan ulkomaalaisille ja fosforit myytiin Norjaan - molemmat pilkkahintaan. Sähköverkot yksityistettiin ja nyt ihmetellään miksi hinnat nousee.

Bernerit ja muut kapitalistit nuoltuaan voin kansan leivästä aikoo syödä nyt loputkin käntystä. Juice aikoinaan lauloi, että Eesti, Eesti, Eesti, kaipaan sinne perkeleesti - onko Viro kirosana -tana, ja tällä menolla sinne muuttaa puolet Suomesta sen takia, että siellä valtion budjetti on tasapainossa, verotus on tolkullista ja matuja ei tarvitse katsella lainkaan ja PISA-tuloksetkin ovat Suomen tasolla.

https://www.facebook.com/susanna.kaukinen?fref=nf&pnref=story

onni4me

Quote from: P on 19.04.2016, 08:38:58
Sain uudet vesilaitoksen säännöt postissa. Sadevesiviemäröinti on poistettu säädöksistä jäteviemäröinnin yhteydestä. Aikoinaan kalliilla sadevesiviemärit rakennettiin viemäreiden yhteyteen meilläkin katuliittymä ja kaupungin viemäri uusittaessa. Rakensivat kysymättä sadevesiviemäriliitännän, vaikka talossa ei ole salaojia tai mitään järjestelmää sadeveden johtamiseen katoilta tulevien syöksyputkien lisäksi.

Nyt heräsi tuntuma, että kohta tulee uusi sadevesivierämrimaksu..   Siis vaikka koko systeemin rakentamisen maksoimme naapureiden kanssa sitä pyytämättä kaupungin uusiessa ikälopun viemärin..

Minusta joissain kaupungeissa salojien ja huleveden johtaminen on tehty pakolliseksi jopa uhkasakon vauhdittamana. Eli on voinut olla talo vaikka 50 tai 100 vuotta paikallaan sadevesirännien johtaman veden liruessa ja imeytyessä maahan, mutta nyt tämä vaarallinen hulevesi pitää johtaa viemäriverkostoon.

Luin tästä erään pakkohuutokaupan yhteydessä, kun taloesitteen yhteydessä oli tästä maininta. Kaupunki oli Pori.

Mielenkiintoiseksihan nämä maksut muodostuvat sellaisessa tapauksessa, missä mitään mahdollisuutta liittyä niiden piiriin ei ole ja ei oikein tarvettakaan. Näin mm. haja-asutusseudulla.

Oma taloni on pienen kaupungin keskustassa eikä mitään salaojia ole parisataavuotiaassa talossa. Voisikin olla ns. haasteellista toteuttaa ne, kun talo sijaitsee kallion päällä, mutta eihän järjenkäyttö ole ennenkään virkakuntaamme haitannut. 
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

P

Quote from: onni4me on 19.04.2016, 09:37:35

Oma taloni on pienen kaupungin keskustassa eikä mitään salaojia ole parisataavuotiaassa talossa. Voisikin olla ns. haasteellista toteuttaa ne, kun talo sijaitsee kallion päällä, mutta eihän järjenkäyttö ole ennenkään virkakuntaamme haitannut.

Jep. Hyvin vastaavanlainen ongelma minullakin. Kallioon on vaikea kaivaa salaojia. Ja talo on selvinnyt tässä ilman kellarin kosteusongelmia jo jonkin verran alle vuosisadan.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

artti

Quote from: ilmarinen on 18.04.2016, 20:25:55
Quote from: artti on 18.04.2016, 19:52:02
Meinaatsä, että tää toteutuu ihan varmasti. Oletsä ihan varma.

Luuletko sinä, että näitä suunnitelmia vedetään vain yhtäkkiä hatusta, että nämä suunnitelmat olisivat vain joitakin yhden Bernerin *****?

Keskustalla on meneillään sellainen kenttää ristiin ajava ylimenokausi, että se on muuttumassa alueiden puolueesta city-puolueeksi. Ne yrittää vaihtaa heinäkenkiä pikkukenkiin. Vaikea kuvitella heinäkengät ja liberaalit samassa puolueessa.

Berner edustaa Keskustapuoluetta liikenne- ja viestintäministeriössä. Vaikea kuvitella, että Keskustan heinäkengät sulattaa liikenneverkon yhtiöttämisen ja myymisen.

https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/1313.aspx

http://www.lvm.fi/liikenne-ja-viestintaministeri

Seuraavat eduskuntavaalit pidetään nimittäin sunnuntaina 14.4.2019.

Ehkä paras valtioneuvosto on Kokoomus ja Sosialidemokraatit, nämä kampittavat toistensa hankkeita niin, että eivät ainakaan sitten saa aikaan mitään, josta pitäisi nostaa äläkkää, paitsi tietysti se nato-jäsenyys.
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Rubiikinkuutio

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 10:01:34

1Hz datasta voisi toimia esimerkiksi 10s keskiarvo.

Tietysti mediaani. Mutta joo. GPS on erittäin tarkka nopeudessa, jos vaaditaan riittävästi sateliitteja ja tarkkaluväli on noinkin pitkä.

Suurimmat legendat GPS:än epätarkuuksiin liittyvät juuri summittaiseen paikan arvioon vähillä satelliiteilla.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Titus

Sipilä ottaa kantaa hallituksen eri­mie­li­syyk­siin: Väyläyhtiön sel­vit­tä­mi­ses­tä sovittiin kehysriihessä

Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) sanoo, että valtion omistaman väyläyhtiön selvittämisestä sovittiin yhdessä kehysriihessä.
Pääministerin mukaan juuri nyt liikennekaaresta ei kannata lyödä kantoja lukkoon, koska asiaa vasta selvitetään.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sipila-ottaa-kantaa-hallituksen-erimielisyyksiin-vaylayhtion-selvittamisesta-sovittiin-kehysriihessa/725587/


Eli asia on jo sovittu ja "selvittelyssä" ja nyt ps herää "vastustamaan" asiaa ?

that's a bingo!


Nuivanlinna

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.04.2016, 15:06:29
Tämä(kään) asia ei ole persuille hallituskysymys, eli kokkepu jyrää sen läpi jos haluaa.

Käsikirjoitus mennee niin, että Persut saavat myönnytyksiä taksi-asiassa ja väylien yhtiöittämiset TTIP-kuntoon hoidellaan taksikohinan sumuverhon takana.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

artti

Tässä käy niin, että tulevaisuudessa Suomen eduskunnassa ei ole yhtäkään nykyistä puoluetta. Kaikki nykyiset puolueet ovat tippuneet äänikynnyksen alle ja eivät siten ole päässeet eduskuntaan.

Eduskunnassa on vain toinen toistaan kovempia rotestipuolueita ja toinen toistaan hurjempia populisteja ja heillä kaikilla on aseistetut taistelusiivet. Alammeko kuuntelemaan ihmisiä ja lopetamme ihmisten naamalle syleksimisen jostain vallan norsunluutorneista. Sellainen narsistinen psykopaatti saattaa maan anarkiaan, jos hänen urastaan ei tehdä välittömästi loppu ja laiteta harja käteen ja laiteta siivoamaan katuja.

Sellainen, että ilmoittaa joitakin ääliömäisiä hankkeita lopullisena totuutena on suora provokaatio ja juuri siksi niitä ilmoitetaankin lopullisena totuutena, ihmisiä halutaan ärsyttää ja provosoida hillumaan ja mekkaloimaan, miksi ne toimii niin, mitä ne sillä ajaa, mitä ne tavoittelee, haluaako ne mellakointia ja maksujen keräämissysteemien polttamista vai mitä ne tavoittelee sillä.
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

ilmarinen

Jos jonkinlainen autokohtainen liikenteen seurantajärjestelmä luodaan, niin todennäköisesti autoilu loppuu monelta pientuloiselta. Eiköhän kustannukset nouse. Seuranta perustuisi siis ehkä matkapuhelinverkkoihin.
Suoraan ei ole sanottu miten seuranta toteutettaisiin ja ketä kaikkia se koskisi. Selkeästi salataan suunnitelman yksityiskohtia. Jotenkinhan se laskutus pitäisi järjestää.



Titus

Tosi näppärää !

Tiemaksut: Oikeutta ajaa töihin ja kotiin voisi ostaa kuin kännykän puheaikaa

Työmatka Pälkäneeltä Tampereelle, 40 kilometriä ja rapiat. Kuukauden ajot kilometreinä on aika tarkkaan tiedossa.
Tulevina vuosina voit ehkä ostaa kuukausipaketin ajaakseni omalla autolla töihin ja takaisin.

Tietullia tuskin tulee Tampereen rajalle, mutta jonkin sortin käyttömaksu on näköpiirissä, mikäli liikenne- ja viestintäministeriön laaja liikennekaaripaketti toteutuu.
Ylijohtaja Minna Kivimäki ministeriöstä kertoo, että tiemaksuissa haetaan uudenlaista, mobiiliteknologiaan nojaavaa Suomen omaa mallia. Muualla Euroopassa on
käytössä tietulleihin tai satelliittitekniikkaan perustuvat järjestelmät. Suomen mallissa ratkaisua haetaan isommasta kaaresta.

– Voimme ottaa mallia esimerkiksi tele-alastamme. Kun asiakas hankkii liittymän, hän kustantaa kuukausimaksullaan osittain tele-verkkoa.
Samalla periaatteella voisivat toimia myös tiemaksut.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tiemaksut-oikeutta-ajaa-toihin-ja-kotiin-voisi-ostaa-kuin-kannykan-puheaikaa/


mmmm.... okei, seuraavaksi varmaan verokortin voisi tehdä maksulliseksi kuukausi/vuosikortiksi,
voisi ikäänkuin ostaa oikeutta olla verotettavana ?

:flowerhat:

that's a bingo!

Griffinvaari

Quote from: Alaric on 17.04.2016, 19:29:58
Nämä yksityistämiset ovat menneet aiemminkin niin putkeen, että tästä ei voi syntyä muuta kuin menestystarina.

Ei jumalauta :facepalm:

Pieni korjaus: "Nämä yksityistämiset ovat menneet aiemminkin niin putkeen, että tästä ei voi syntyä muuta kuin menetystarina."
Jos sallitaan.

Muistattehan vielä Telen, suomalaisen tieto ja tiedon siirto tekniikan pikkujättiläisen, joka samaisen ministeriön vastuulla "yhtiöitettiin".

Tele oli todellinen tekninen tietojätti ja "yliopisto" jonka asemaa aalto ei kykene saavuttamaan koskaan, Telen aikana suomessa oli euroopan toiseksi halvimmat tietoliikenne kustannukset, miten onkaan nyt ! .

Telen myyrät, kokoomus ja silloinen puhelinlaitosten liittohan tätä ajoivat, kunnes itse myyrä ryhmä hajosi keskinäisiin riitoihinsa.
Siitä huolimatta, tyhmän ministeriön idiootit jatkoivat aletulla uralla, vaikkei telen valtaisan omaisuuden ja teknisen välineistön ostamiseen kykeneviä kotimaisia toimijoita ei enää ollutkaan ja niinpä koko hoito annettiin lähes ilman ruotsalaisille.
Nyt telestä ei ole jäljellä edes fiiniä sonera nimeä, vain kourallinen asiakkaita, muu on tuhottu.

Tämän seurauksena valtio joutui rakentamaan lähes tyhjästä mielettömän hintaisen uuden verkon puolustusvoimille, sen luonti oli ainakin tuhat kertaa kalliimpi operaatio kuin näillä palstoilla kritisoidut viran omais verkkojen mitkään kustannukset.

Lisäksi ruotsalaiset ystävämme ja pian myös sotilaallinen liittolaisemme, ottivat lain säädännöllisin toimin vakoilunsa piiriin koko teleliikenteemme, niin yksityiset, bisnes(nokia yms) ja viranomais viestit, niin että olivat kokoajan tietoisia esim. suomen ja naton välisistä keskusteluista, mitä mahdollisuutta meillä ei ruotsalaisten suhteen ollut.
Kaiken kruununa Sonera, tai Telia ei ole ruotsalais omistuksessa maksanut killinkiäkään verotuloja Suomeen, Telen ollessa valtiolle todellinen rahasampo, nyt ne rahat maksetaan osinkoina RUOTSIIN.
Vieläkö ihmettelette miksi valtiontalous on kriisissä !.

No entäs nyt sitten kun valtion omat "tietoyhteiskunta" välineet on syötetty molokin kitaan pv:n kalustoa lukuunottamatta, joka ei siviilejä lämmitä, se on suljettu sellainen ja sellaisena pysyy.
No jotainhan valtion ylimmän johdon on tilanteesta selvitäkseen tehtävä siis mitä ?.
Kun koko ylin johto on ulkona kuin lumiukot, mitä ovat kokoajan olleet, paitsi tietysti yhtiöittäessään niin VALTIONEUVOSTON KANSLIA päättikin ryhtyä teleoperaattoriksi ja keksi "jippii hei " mehän tehdään tele.

Niinpä niin, luitte aivan oikein VALTIONEUVOSTON KANSLIA, ja tele on nyt nimeltään : CINIA GROUP, eikö olekin hieno nimi rupisen telen tilalla.
Niinpä ensitöikseen tämä uusi tele veti meritietoliikenne kaapaelin suoraan suomesta saksaan, joten sitä eivät "entiset ystävämme" ruotsit enää vakoile.

Ja nyt te jotka olette olleet aiemminkin merikuitukaapelien kanssa tekemisissä rauhoittukaa, älkääkä naurako itseänne hengiltä, kun kerron että tässä korkeiden asiantuntijoiden ja päättäjien aikaan saamassa kaapelissa on peräti 8 paria kuituja.

Ja nyt sama kehoitus teille muille: Tämä humoristinen kuitu on myös osa valtion tarkoittamaa väylästöä joka nyt sitten taas yhtiöitetään

Että sellaista maanrakennusta tällä erää.

Eisernes Kreuz

Varmaan tämän kehityksen luonnollinen päätepiste on oikeasti jokaiseen ihmiseen asennettava mikrosiru, jonka avulla valtiovalta ja verottaja (olipa se viranomainen tai jonkin yhtiön edustaja) voivat seurata ihmisten liikkeitä ja varmistua, että kaikki maksut tulevat ajallaan hoidetuiksi.

Joskus tuo ajatus olisi vaikuttanut ihan foliohattuilulta. Nykyään en ole enää niin varma.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

RP

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 17:43:07
^Mihin sellaista tarvitaan kun jokaisella on kuitenkin älykännykkä? Paikannus, maksut, netinkäyttöprofiili, sähköposti, jne jne.

Tuo on kuitenkin vielä toistaiseksi laillista kytkeä päältä, jättää jonnekin, kääriä folioon jne.
Vaikka niin en teekään, pidän kuitenkin laillista oikeutta tähän oleellisena.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Raksa_Mies

Quote from: Griffinvaari on 19.04.2016, 17:12:50
Quote from: Alaric on 17.04.2016, 19:29:58
Nämä yksityistämiset ovat menneet aiemminkin niin putkeen, että tästä ei voi syntyä muuta kuin menestystarina.

Ei jumalauta :facepalm:

Pieni korjaus: "Nämä yksityistämiset ovat menneet aiemminkin niin putkeen, että tästä ei voi syntyä muuta kuin menetystarina."
Jos sallitaan.

Muistattehan vielä Telen, suomalaisen tieto ja tiedon siirto tekniikan pikkujättiläisen, joka samaisen ministeriön vastuulla "yhtiöitettiin".

Tele oli todellinen tekninen tietojätti ja "yliopisto" jonka asemaa aalto ei kykene saavuttamaan koskaan, Telen aikana suomessa oli euroopan toiseksi halvimmat tietoliikenne kustannukset, miten onkaan nyt ! .

Telen myyrät, kokoomus ja silloinen puhelinlaitosten liittohan tätä ajoivat, kunnes itse myyrä ryhmä hajosi keskinäisiin riitoihinsa.
Siitä huolimatta, tyhmän ministeriön idiootit jatkoivat aletulla uralla, vaikkei telen valtaisan omaisuuden ja teknisen välineistön ostamiseen kykeneviä kotimaisia toimijoita ei enää ollutkaan ja niinpä koko hoito annettiin lähes ilman ruotsalaisille.
Nyt telestä ei ole jäljellä edes fiiniä sonera nimeä, vain kourallinen asiakkaita, muu on tuhottu.

Tämän seurauksena valtio joutui rakentamaan lähes tyhjästä mielettömän hintaisen uuden verkon puolustusvoimille, sen luonti oli ainakin tuhat kertaa kalliimpi operaatio kuin näillä palstoilla kritisoidut viran omais verkkojen mitkään kustannukset.

Lisäksi ruotsalaiset ystävämme ja pian myös sotilaallinen liittolaisemme, ottivat lain säädännöllisin toimin vakoilunsa piiriin koko teleliikenteemme, niin yksityiset, bisnes(nokia yms) ja viranomais viestit, niin että olivat kokoajan tietoisia esim. suomen ja naton välisistä keskusteluista, mitä mahdollisuutta meillä ei ruotsalaisten suhteen ollut.
Kaiken kruununa Sonera, tai Telia ei ole ruotsalais omistuksessa maksanut killinkiäkään verotuloja Suomeen, Telen ollessa valtiolle todellinen rahasampo, nyt ne rahat maksetaan osinkoina RUOTSIIN.
Vieläkö ihmettelette miksi valtiontalous on kriisissä !.

No entäs nyt sitten kun valtion omat "tietoyhteiskunta" välineet on syötetty molokin kitaan pv:n kalustoa lukuunottamatta, joka ei siviilejä lämmitä, se on suljettu sellainen ja sellaisena pysyy.
No jotainhan valtion ylimmän johdon on tilanteesta selvitäkseen tehtävä siis mitä ?.
Kun koko ylin johto on ulkona kuin lumiukot, mitä ovat kokoajan olleet, paitsi tietysti yhtiöittäessään niin VALTIONEUVOSTON KANSLIA päättikin ryhtyä teleoperaattoriksi ja keksi "jippii hei " mehän tehdään tele.

Niinpä niin, luitte aivan oikein VALTIONEUVOSTON KANSLIA, ja tele on nyt nimeltään : CINIA GROUP, eikö olekin hieno nimi rupisen telen tilalla.
Niinpä ensitöikseen tämä uusi tele veti meritietoliikenne kaapaelin suoraan suomesta saksaan, joten sitä eivät "entiset ystävämme" ruotsit enää vakoile.

Ja nyt te jotka olette olleet aiemminkin merikuitukaapelien kanssa tekemisissä rauhoittukaa, älkääkä naurako itseänne hengiltä, kun kerron että tässä korkeiden asiantuntijoiden ja päättäjien aikaan saamassa kaapelissa on peräti 8 paria kuituja.

Ja nyt sama kehoitus teille muille: Tämä humoristinen kuitu on myös osa valtion tarkoittamaa väylästöä joka nyt sitten taas yhtiöitetään

Että sellaista maanrakennusta tällä erää.

Korjataanpa hieman... Valtion olisi pitänyt myydä Sonera omistuksensa vuonna 2000 niinkuin tarkoitus oli (kurssi noin 100 euroa). Örkki esti tämän "kaikessa viisaudessaan". Soneran johto oli päätynyt ostamaan ilmaa saksasta ja tehnyt muitakin hyvin riskialttiita ratkaisuja. Soneran kurssi laskikin hyvin nopeasti ja oli alimmillaan alle 2 euroa. Valtio joutuikin pumppaamaan rahaa Soneraan, että ei olisi mennyt nurin. Sonera yhdistyi 2002 Telian kanssa suomen valtion omistusosuuden ollessa vajaa 20 %. Nyttemmin solidium on myynyt sonera osakkeita niin, että taitaa olla lähellä nollaa.

artti

Keskustapuolueeseen soluttautuneet city-liberaalit eivät olisi yhtään mitään, jos heinäkengät saavat tarpeekseen ja potkivat muinaisesta liberaalipuolueesta tulleet jäänteet keskustasta. Liberaalit käyttävät valtaa vain sitä kautta, että kun he eivät ole menestyneet vaaleissa omana puolueenaan he ovat soluttautuneet muihin puolueisiin. Peräänkuuluttaisin sitä, että puolueet pitävät kirkkaana mielessä sen puolueen agendan ja potkivat pihalle ihmiset, joiden tavoitteet ja toiminta ei sovi puolueen agendaan. Etenkin keskustapuolueessa heinäkenkien ja liberaalien ristiriita on erityisen selvä.
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Kari Kinnunen

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:51:48
Ei ole. Nopeus mitataan signaalin dopplerista ja se on tarkempi kuin sijainnin mittaus.

Jaah. Lähettääkö GPS mielestäsi signaalia sille satelliitille vai miten?

orientexpressen

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 18:03:59
Looginen varmuuskopiointi on pilvi, jonne tiedot ajetaan automaattisesti.

Pilvessä taas ei ole yksityisyyttä edes sen vertaa, mitä valtion GPS-paikantamassa autossa.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Tabula Rasa

Ja miten voidaan velvoittaa kantamaan kännykkää? Minkäänlaista? Eikö ihmisellä ole valinnanvapaus jättääkö kännykän pöydälle vai ottaako mukaan?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

artti

Quote from: Kari Kinnunen on 19.04.2016, 18:27:05
Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 08:51:48
Ei ole. Nopeus mitataan signaalin dopplerista ja se on tarkempi kuin sijainnin mittaus.

Jaah. Lähettääkö GPS mielestäsi signaalia sille satelliitille vai miten?

http://www.fgi.fi/fgi/fi/teemat/paikannussatelliittijärjestelmät

"Satelliittipaikannus perustuu tarkkaan ajanmääritykseen: satelliitin lähettämän radiosignaalin lähetysajankohdan ja vastaanottoajankohdan erotuksesta saadaan signaalin kulkuaika, joka kertoo satelliitin ja vastaanottimen välisen etäisyyden. Neljällä etäisyysmittauksella määritetään vastaanottimen kolmiulotteiset paikkakoordinaatit maailmanlaajuisessa koordinaattijärjestelmässä ja aikaerotus vastaanottimen kellon ja satelliittijärjestelmän ajan välillä."

Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Kari Kinnunen

^No juu oikkeen.

Vaan ei tämä varsinainen doppler mittaus ole. Vaan se siitä.

Näissä virityksissä käyväistämättä kuin reaaliajassa tällainen GPS vekotin sitten lähettäisi nopeus ja sijaintitietoa isolle veljelle. GPS sinänsähän ei lähetä mitään.

Datalla pitäisi olla jokin siirtotie. 4g kenties. Kuinka suuri siinä on kapasiteetti.

ilmarinen

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 17:43:07
^Mihin sellaista tarvitaan kun jokaisella on kuitenkin älykännykkä? Paikannus, maksut, netinkäyttöprofiili, sähköposti, jne jne.

edit. Palautellaanpa mieleen mitä asiasta puhuttiin reilu pari vuotta sitten:


Ei ole älykännykkää, eikä tule. Täysin turha kapistus minulle.

Kari Kinnunen

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 19:08:14
Sitäpaitsi tämä ei ole mikään mielipideasia. KVG gps doppler speed measurement

Juu, myönnän, että GPS nopeusmittaus perustuu doppler ilmiöön. Näinhän se on.

Monelle ihmisellä vain tuntuu olevan sellainen käsitys, että pelkkä GPS vastaanotin mahdolistaisi seurannan.

turjake

http://yle.fi/uutiset/yle_paljastaa_kolme_mallia_joilla_liikenteen_asiakasmaksu_voitaisiin_kerata_autoilijalta/8821365

Yle esittää malleja miten rahat saadaan kansalaisilta pois. Tuollainen OBD-porttiin liitettävä siru kuulostaa ihan mahdolliselta.
Sen voi sitten esim. katsastuksessa lukea tai lähettää lukijalla tiedot edelleen. Tämä ei keräisi nopeus- tai paikkatietoja.
Itsehän olen sitä mieltä että tälläistä ei missään nimessä tarvita ja koko liikenteen asiakasmaksun ajatus tulisi hylätä.

Enemmän ajavat ihmiset yleensä ajavat paljon työnsä takia ja jo sitä kautta tuottavat verotuloja.
Ei kannattaisi kuristaa lypsävää lehmää enempää.
Pienituloisia tämä eniten koskettaisi kuitenkin kasvattamalla tukiloukkua entisestään.
Työpaikan jos sattuu saamaan tulevat matkakulut heti maksettaviksi autoilun muiden kulujen lisäksi.


Titus


Hallituspuolue keskustan kansanedustaja Eeva-Maria Maijala kertoo blogissaan, kuinka hän alkuun hätkähti kuullessaan puolueensa
ministerin Anne Bernerin esittelemästä liikennekaarihankkeesta ja erityisesti siihen sisältyvästä väylien yhtiöittämisen mahdollisuudesta.
Sittemmin Maijala on lämmennyt hankkeelle, koska yhtiöittäminen hänen mukaansa avaisi Suomelle uusia mahdollisuuksia saada EU:n
liikennerahoitusta. Maijala on eduskunnan liikennevaliokunnan sekä keskustan liikenneryhmän jäsen, joten hän on kuullut hankkeesta
reilusti ennen julkisuutta ja ehtinyt sulatella asiaa.

– Niskavillat nousivat ensin pystyyn kuultuani liikennekaaren sisällöstä. Kun luin liikennekaariesitystä tarkemmin ja mietin, niin ei se
kokonaisuudessaan niin paha ollutkaan
. Helppoa on ja olisi vain haukkua, mutta kipupisteet tulee tunnistaa ja niihin pitää hakea ratkaisuja,
Maijala kirjoittaa Puheenvuoron blogissaan.

http://emmaijala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/215653-liikennekaarta-tyostamaan

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/193738-kansanedustaja-eeva-maria-maijala-hatkahti-anne-bernerin-esitysta-mutta-vaylayhtio
that's a bingo!