News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

taannehtiva seuralainen

Verot ja veronluonteiset maksut varmaan laskevat reilusti kun ihana yhtiöitys pääsee vauhtiin.
Mihin sitä verotuloja tarvittaisi kun kaikki yksityistetään ja laitetaan maksulliseksi.

Roope

Quote from: Peltipaita on 18.04.2016, 16:28:25
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Sampo Terho tyrmää liikenneministerin esittämät taksialan muutokset ja tie- ja rautatieverkoston sekä meriväylien yhtiöittämisen. Terhon mukaan perussuomalaiset eivät tue ministerin esitystä.

Oli ilo katsoa, kun Terho torppasi tv-uutisissa hankkeen täysin yksiselitteisesti paaluttaen, että PS ei tällaista esitystä tue, eikä se tule menemään läpi. En olisi Terhosta uskonut.

Harmi, että esimerkiksi EU:n taakanjakohankkeen suhteen ei löytynyt ollenkaan tällaista jämäkkyyttä, vaan Soini on tänään haukkunut Luxemburgissa jämäköiden EU-maiden ministereitä siitä, että heidän maansa eivät osallistu Suomen innolla EU:n taakanjakoon.

Ne prioriteetit.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tabula Rasa

Quote from: Hohtava Mamma on 18.04.2016, 21:16:47
Quote from: Tabula Rasa on 18.04.2016, 21:11:23
Quote from: J.M on 18.04.2016, 19:57:37
Quote from: Hohtava Mamma on 18.04.2016, 18:06:03
Älkääkä kuvitelko häiritsevänne niitä GPS-vastaanottimia millään keksinnöllä. GPS-signaali katoaa paikantimelta -> RÄPS! Sakkoa suut ja silmät täyteen, kuten tutkanpaljastinRIKOKSESTA.

Elättelen toivetta, että autoilijoissa olisi tarpeeksi paljon samanlaista asennetta kuin eräällä maalaisisännällä, jota haastateltiin liittyen paskalakiin ja sen velvoitteisiin hankkia jos minkälainen pöminä vaikka tontti olisi kaukana rannasta. Hän totesi jotenkin näin; "ei ne niin montaa laita linnaan, ketkä jättää ne laitteet hankkimatta".

Mutta tietäen suomalaisen mentaliteetin suhteessa viranomaisiin, niin... jäänee toiveeksi.

Hohhoijaa. Keksinnäksi riittää että se on hävinnyt. Asennus ei kestänyt paikallaan. Jne. Näitä paskalakeja ei noudata enää kukaan jos aletaan kyykyttää ja vittuilla. Viranomaisista luotetaan poliisiin, virkamiehiin luotto on jo mennyt ja välejä tulehdutetaan entisestään virkavittuilulla. Kyllä se kyykytyksessä tulee raja vastaan. Itsellä se on täynnä jonka seuraava kyykyttämään pyrkivä huomaa.

Mitäpä se ämpyily auttaa kun kirje jossa maksumääräys tulee postiin. Voi autosta repiä vaikka kilvetkin irti ja yrittää selittää, ettei asennus kestänyt paikoillaan. Ajoneuvon vaatimustenmukainen kunto on ajoneuvon omistajan vastuulla. Voi ne sakotkin jättää maksamatta tiettyyn rajaan asti. Lopulta se alkaa toimiakin kun sossu maksaa laskusi. Mutta sitä ennen on mennyt työpaikka, ajoneuvot, talot, mökki, vene, jne, jne

Kas jos olisi omaisuutta. Silloin voisi huolettaa. Luottotiedot on vielä menemättä. Mutta jos ne tuon takia menee niin antaa mennä. Sen jälkeen on uutisotsikko ja syvähaastattelu magneettimediaan, mvhen, jokaiseen tuntemaani paikallislehteen, muutema youtubekanava ja reilusti muitakin kanavia. Vaan voipi olla että muuteman vuoden päästä ollaan niin syvällä että jotkut tyhjännäpräysasetukset ovat pieni ongelma. Kyllä on tullut niin vetävän käteen. Ei perkele tämmöstä mielivaltaa tule hyväksyä. Ja se pitää ilmaista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Artisti

Suomessahan olisi myytävää vielä vaikka kuinka. Hulevedet taitaa olla vielä valtion omaisuutta, kukaan ei ole vielä keksinyt myydä Suomen hulevesivarantoja sijoittajille. Hulevesissä olisi kuitenkin mahdollisuus saada talouden rattaat pyörimään ja ulkomainen sijoitusraha Suomeen. Tampereella suunniteltiin takavuosina ilmalämpöpumppuihin kertaluonteista toimenpidemaksua, eli veron tapaista maksua uusille ilmalämpöpumpuille. http://www.aamulehti.fi/juttuarkisto/?cid=1194686034401

Ulkoilma ja pohjavesi sisältää paljon sellaista lämpöä, jota ilmalämpöpumppujen ja maalämpöpumppujen omistajat hyödyntävät täysin ilmaiseksi, sitä voisi verottaa, tai mikä parempaa, myydä yksityisille sijoittajille. Maalämmittäjä saisi aina sähkölaskun lisäksi maaperän lämpölaskun, maalämpöpumpussa olisi etäluettava lämpöenergiamittari, jotta laskutus saataisiin kohdilleen. Katolle satavan huleveden määrä voidaan mitata ränneihin asennettavilla vesimittareilla, etälukea huleveden määrä, ja laskuttaa huleveden määrän mukaan.

wjp

Quote from: Raksa_Mies on 18.04.2016, 16:34:39
Quote from: Titus on 18.04.2016, 14:01:42
Quote from: Raksa_Mies on 18.04.2016, 13:42:30
Persujen tulee ehdottomasti lähteä hallituksesta ja heti. Sillä tämä hulluus loppuu.

Ei ei !! Miten hulluksi meno menisi jos persut eivät olisi hallituksessa !

sdp, rkp ja vihreät jne  :flowerhat:

Olenko havaitsevinani toveri Raksamiehen ajattelutavassa muutoksen vienoa virettä suhteessa persujen hallituspolitiikkaan? Mikäs uskon vei? WanhaP
Tämä hulluus ainakin loppuisi.
Islam ymmärtää naista.

J.M

Hohtava Mamma,

(teoreettinen) pointtini oli, että jos miljoona tai vaikka puolitoista miljoonaa autoilijaa haistattaisi pitkät noille seurantavehkeille ja niille, jotka noita pakottavat käyttämään, ja repisivät nuo laput, olisiko valtiovallan taholta mielekästä viedä miljoonan ihmisen omaisuus maksamattomien kilometrimaksujen takia. Nousisiko Suomi sillä?

Jotainhan tälle kehitykselle pitää tehdä, jossa jotkut näkevät märkiä päiväunia dystopiasta, jolle varmaan Orwellkin olisi kateellinen.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

P

Quote from: taannehtiva seuralainen on 18.04.2016, 21:15:49
Verot ja veronluonteiset maksut varmaan laskevat reilusti kun ihana yhtiöitys pääsee vauhtiin.
Mihin sitä verotuloja tarvittaisi kun kaikki yksityistetään ja laitetaan maksulliseksi.

Jep. ei enää veroja, vaan pakollisia yksityisoikeudellisia maksuja. Gösta lauloi 80-luvulla "Kohta varmaankin vaaditaan hengitysilmastakin maksamaan". Niin oma valinta se on, tarvitseeko sitä hengitellä.  Jos hengität, niin maksat. voi olla myös hengittämättä. ihan vapaaehtoinen kulutukseen kohdistuva maksu. Sama väylämaksun kanssa. Ei tarvitse lähteä kotoa, jos ei halua maksaa..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Artisti on 18.04.2016, 21:30:13
Suomessahan olisi myytävää vielä vaikka kuinka. Hulevedet taitaa olla vielä valtion omaisuutta, kukaan ei ole vielä keksinyt myydä Suomen hulevesivarantoja sijoittajille. Hulevesissä olisi kuitenkin mahdollisuus saada talouden rattaat pyörimään ja ulkomainen sijoitusraha Suomeen. Tampereella suunniteltiin takavuosina ilmalämpöpumppuihin kertaluonteista toimenpidemaksua, eli veron tapaista maksua uusille ilmalämpöpumpuille. http://www.aamulehti.fi/juttuarkisto/?cid=1194686034401

Ulkoilma ja pohjavesi sisältää paljon sellaista lämpöä, jota ilmalämpöpumppujen ja maalämpöpumppujen omistajat hyödyntävät täysin ilmaiseksi, sitä voisi verottaa, tai mikä parempaa, myydä yksityisille sijoittajille. Maalämmittäjä saisi aina sähkölaskun lisäksi maaperän lämpölaskun, maalämpöpumpussa olisi etäluettava lämpöenergiamittari, jotta laskutus saataisiin kohdilleen. Katolle satavan huleveden määrä voidaan mitata ränneihin asennettavilla vesimittareilla, etälukea huleveden määrä, ja laskuttaa huleveden määrän mukaan.

Kannattaa pistää CV sisään valtionvarainministeriöön noiden verotusideoiden kanssa. On lupaava ura edessä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Eisernes Kreuz

Miksi rajoittua vain kansallisomaisuuden myymiseen kansainvälisille keinottelijapiireille? Yhtiöitetään saman tien kansanedustuslaitos ja sen instituutiot! Esim. ministerien pestit täytettäisiin kilpailuttamalla halvimman tarjouksen mukaan.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitkä piirit ovat olleet näitä viimeisimpiä älynväläyksiä lobbaamassa vallanpitäjille. En nimittäin usko, että tällaiset jutut syntyvät yksin poliittisten päättäjien keskuudessa. Iso raha siellä taustalla liikkuu - sellainen, jonka etu ei ole tavallisen suomalaisen tai heidän isänmaansa etu.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

P

Quote from: Eisernes Kreuz on 18.04.2016, 22:16:11
Miksi rajoittua vain kansallisomaisuuden myymiseen kansainvälisille keinottelijapiireille? Yhtiöitetään saman tien kansanedustuslaitos ja sen instituutiot! Esim. ministerien pestit täytettäisiin kilpailuttamalla halvimman tarjouksen mukaan.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mitkä piirit ovat olleet näitä viimeisimpiä älynväläyksiä lobbaamassa vallanpitäjille. En nimittäin usko, että tällaiset jutut syntyvät yksin poliittisten päättäjien keskuudessa. Iso raha siellä taustalla liikkuu - sellainen, jonka etu ei ole tavallisen suomalaisen tai heidän isänmaansa etu.

Tuota tiemaksua on lobattu vuositolkulla liikenneministeriössä. Joku eläkkeelle siirtynyt virkamies hyppäsi jonkun ko. alan yrityksen hallitusjäseneksikin..  Kylläinen ei ollut ensimmäinen ministeri, joka väläytti tieveroa, joka veloitetaan jollain härpäkkeellä. Jo edeltäjä ensin ehdotti , mutta sitten reality checkin jälkeen perääntyi ideasta. Nyt Bermer syöttää ihan samaa, mutta GPS-valvonta on häivytetty pois konseptista ja se yksityinen yhtiö siinä välissä rahastamassa. Nyt koko tieverkko aiotaan muuttaa "yhtiöksi", jonka "liikesalaisuuksien" suojassa iso siivu veroista voidaan pumpata valvontaharpake/ohjelmistotoimittajille. Siis versio 3.1 samasta aiheesta on menossa..  Liikenneministeriön virkamiesten joukkoon on myyritetty/maasutettu noita teknisen ratkaisun lobbaajia.  "Tekninen ratkaisu" tarvitaan veronkeräämiseen, jotta verosta voidaan siivu imuroida yksityiselle taholle, jolle politikot antavat "verotusoikeuden". Jos ei ole härpäkkeitä, vaan vain polttoainevero ja käyttömaksu, joiden kerääminen ei paljoa maksa, ei voida varastaa välistä paljoa. Kun tuodaan hieno järjestelmä veronkeruunväliin, niin 10-40% on helppo imuroida, härskiysasteessta riippuen  yksityiseen taskuun kansalaisten pakonedessä maksamasta rahasta. 

Idea on vähän sama kuin sähköisen äänestämisen ajaminen aina uudestaan ja uudestaan, vaikka veronkeräyksessä ei ole ongelmia nytkään ja hyötysuhde on korkea - keräämiseeen menee vain muutamia prosentteja kokonaissummasta. Sama äänestysten kanssa. Tulokset tulevat nopeasti, peukalointi on hyvin vaikeaa laajassa mittakaavassa ja systeemi ei maksa paljoa. Tämä halutaan "kehityksen nimissä" korvata kalliilla systeemillä, jossa pieni porukka, joka hallinnoi järjestelmää voi kädenkäänteessä väärentää vaalituloksen.

Nämä molemmat ponnahtavat säännöllisin väliajoin pinnalle kellumaan, kuin paska tukkoisesta viemäristä. Noilla kahdella on vahvat tahot takana lobbaamassa.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Chew Bacca

Ai miten miljoona verokapinallista saadaan kiinni ja vankilaan? No yksi kerrallaan. Niin kauan kuin vastatoimiin ei ryhdytä, koko maassa ei tarvita kuin yksi maija syyllisten keräilyyn. Sitten menee mainitulla kaavalla, eli perintä, pakkohuutokauppa jne.

Seuraavassa vaiheessa verovoudin ja / tai poliisin auto sattuu palamaan kun tulevat kurkuttamaan. Vasta aktiivinen, konkreettinen vastarinta tuottaa tuloksia.

Näen tulevaisuudessa netissä julkaistavia listoja kyttääjistä ja kätyreistä. Miksi he saisivat elää rauhassa, ilman seuraamuksia? Hehän noudattavat vain määräyksiä.

Panopticon


punanuttu

Hienoa, että perussuomalaisetkin löysivät selkärangan. Mitäpä kymmenistä tuhansista partalapsista, talouskriisistä ynnä muusta pienestä.  :facepalm:

Nyt kannetaan vastuuta ja puolustetaan taksi-isäntiä.. Ei kai persuja suotta ole taksimiesten puolueeksi nimitettykään.

Olisi toivonut samalla tarmolla vastutettavan matujen vyöryä, mutta ei..

ruikonperä

Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Kyklooppi

Edellistä hallitusta moitittiin siitä kun eivät saaneet mitään aikaan.
Se taisikin olla sen porukan siunaus, sieltä puuttuivat miljonääri
sankopäät ällöttävine maan putipuhtaaksi ryöstö aikeineen.

Jumankistus, nyt tarvitaan kapinaa!! Kansan olisi jo viimein aika
yhdistyä ja unohtaa väkisintehty vastakkain asettelu.

Tässä maassa on ennenkin unohdettu erimielisyydet tosipaikan
tullen ja nyt alkaa olla sellainen.

Sillä jos tämä maa nyt annetaan suurpääomalle se on sitten siinä.
Paluuta ei ole.
Ihmisjäte.

orientexpressen

Quote from: Hohtava Mamma on 18.04.2016, 18:06:03
Kesäyö, tyhjä tie. 105 km/h. RÄPS! GPS havaitsee ylinopeuden, lähettää tiedon ylinopeus-isoveljelle ja rikesakko veloitetaan saman tien tililtäsi. Ohitat rekkaa, 110 km/h RÄPS! -200€, sil vous plait. Ajat keskellä yötä Kiteen tyhjän keskustan läpi, etkä huomaa 40 km/h nopeusrajoitusta, 60 km/h ja RÄPS! Päiväsakoille mentiin.

GPS seuranta voi sakottaa automaattisesti ja armottomasti ylinopeudesta aina, ihan joka kerta. Älkääkä kuvitelko häiritsevänne niitä GPS-vastaanottimia millään keksinnöllä. GPS-signaali katoaa paikantimelta -> RÄPS! Sakkoa suut ja silmät täyteen, kuten tutkanpaljastinRIKOKSESTA.

Todellisuudessa GPS-signaalin luotettavuus ei kylläkään ole sitä tasoa, että sitä voisi käyttää nopeuden valvontaan. Tuollaisen järjestelmän uskottavuus katoaa viimeistään siinä vaiheessa, kun järjestelmä ilmoittaa autoilijan ajaneen neljäkympin alueella 500 km/h.
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

taannehtiva seuralainen

Quote from: orientexpressen
Todellisuudessa GPS-signaalin luotettavuus ei kylläkään ole sitä tasoa, että sitä voisi käyttää nopeuden valvontaan. Tuollaisen järjestelmän uskottavuus katoaa viimeistään siinä vaiheessa, kun järjestelmä ilmoittaa autoilijan ajaneen neljäkympin alueella 500 km/h.
Uskottavuudella tai totuudella ei ole enää merkitystä. Sakotetaan siis 460km/h ylinopeudesta.
Jos on tehty lakimuutos, että ammutaan myös polveen, niin ammutaan polveen.

Tabula Rasa

Valtiovarainministeri Sauli Niinistö ehdotti eilen Helsingin Sanomissa, että valtionyhtiöiden myynnillä voitaisiin lyhentää mm. valtion velkaa. Niinistön mukaan valtionyhtiöt eivät tuottaneet viime vuonna tarpeeksi.

Bongattu vuodelta 2002

http://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/monkare-valtionyhtioita-ei-myyda/2069298

Kuka kysyy Saulilta miten kaupat tällä kertaa etenee?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Oikea Totuus

Älkää turhaan pohtiko millaisella foliolla peittää auton seurantalaite, vaan vilkaiskaa päivän A-Studio, kohdasta 8:15. Laskutus ei kohdistu autoihin vaan kansalaisiin. Tuolle lienee kaksi selitysvaihtoehtoa. Joko kansalaisilta peritään tievero - anteeksi, yhtiölle maksettava asiakasmaksu - yle-veron tapaan. Tai maksut peritään tienkäytön mukaan, kansalaiset siruttamalla. Foliohattu päässä ei ole enää hauska kielikuva vaan maksun välttelijän arkipäivää.

Quote from: http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ilm.13.html16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

JoKaGO

Quote from: Totti on 17.04.2016, 22:33:52
Yksityistämiskokeilujahan teiden osalta on jo ollut. Joku voi virkistää muistiani, mutta joku firmahan rakensi tienpätkän omilla rahoilla ja rahastaa valtiolta käyttömaksut ja ylläpidon.

Helsinki - Lahti - Lusi -moottoritie tehtiin kokeilumielessä noin. Muistaakseni kokeilun tuloksenkin todettiin olleen onnistunut. Mutta toista samanlaista hanketta ei ole ollut. Yksityiskohtia en nyt muista, mutta suunnilleen, yksityinen konsortio rahoitti tien rakentamisen, ja valtio maksoi tien hinnan kymmenessä vuodessa tasaerin pois. Mikä oli rahoittajien voitto, niin en tiedä, mutta ei tullut 90-luvun kassakriisissä kärvistelleelle valtiolle kalliiksikaan.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: P on 18.04.2016, 16:32:34
Jep. Digi-TV-katastrofista ei opittu mitään. Siinä ihastuttiin ideaan digi-TV:stä ja naulattiin kaikki kiinni yhteen keskeneräiseen teknologiaan.

Muistan hyvin, kun vuonna 2002 ajattelin ostaa digiboxin, ensimmäiseni. Ajattelin, että sitä on näppärää kuskata kodin ja kesämökin välillä, ja kun joskus valmistettaisiin sellainen hyvä laite, niin ostaisin sellaisen kotiin ja "eka" jäisi pysyvästi mökille.

Menin tuttuun Mustaan Pörssiin ja esitin asiani. Myyjä ihmetteli, että eikö Linnainmaalla olekaan kaapeli-tv:tä. Kun kysyin, että miten niin, niin myyjä sanoi, että tarvitaan erilaiset digiboxit kaapeliin ja antenniverkkoon.

"Et oo tosissas!" Myyjä kuitenkin pysyi kannassaan. Sanoin sitten ottavani sellaisen kaapeliversion.
"Noo... niitä ei vielä ole olemassakaan". "HÄH!? Onhan siellä kaapelissa jo digikanavatkin!"
"On on, mutta kaapeliverkon digiboxeja ei vielä ole olemassakaan eikä ainakaan vielä vuoteen."

Tuli vähän kafkamainen olo. Jouduin katselemaan analogista TV:tä seuraavat pari vuotta, mutta ei se lopultakaan sattunut yhtään.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: J.M on 18.04.2016, 19:57:37
Elättelen toivetta, että autoilijoissa olisi tarpeeksi paljon samanlaista asennetta kuin eräällä maalaisisännällä, jota haastateltiin liittyen paskalakiin ja sen velvoitteisiin hankkia jos minkälainen pöminä vaikka tontti olisi kaukana rannasta. Hän totesi jotenkin näin; "ei ne niin montaa laita linnaan, ketkä jättää ne laitteet hankkimatta".

Samalla lailla itsekin ajattelin, kun ämpärissä kävellen kulkeva vesi juoksee tehtävänsä tehtyään punamultaiseen maahan metsäisellä tontilla, kivipesän kautta, luonnollisesti. Että en ala tekemään saostusaltaita ja -alueita.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Eisernes Kreuz on 18.04.2016, 22:16:11
Miksi rajoittua vain kansallisomaisuuden myymiseen kansainvälisille keinottelijapiireille? Yhtiöitetään saman tien kansanedustuslaitos ja sen instituutiot! Esim. ministerien pestit täytettäisiin kilpailuttamalla halvimman tarjouksen mukaan.

Siinä on vaan semmoinen onkelma. Kuka idiootti niita ostaisi  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

siviilitarkkailija

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001161539.html

Quote– Tässä ei ole kysymys liikenneviraston yhtiöittämisestä vaan valtion väyläomaisuuden sijoittamisesta uuteen yhtiöön, ministeri Berner tarkensi.

Tämän liikenneverkkoyhtiön olisi tarkoitus rahoittaa toimintansa liikenneverkon käyttöön perustuvilla asiakasmaksuilla.

Autoliiton mukaan esitys herättää kysymyksen: Maksaako autoilija tiestön toiseen kertaan?

– Jos luodaan uusi yhtiö "Tie Oy", se ottaa velkaa maksaakseen valtiolle ostamastaan omaisuudesta eli tiestöstä. Näitä rahoja valtio käyttäisi Bernerin esityksen mukaan maahanmuuton, koulutuksen, velanmaksun sekä muiden yhteiskunnan menojen maksamiseen.

– Käytännössä siis tienkäyttäjät maksavat verorahoilla rakennetut tiet maksujen muodossa toiseen kertaan, mutta korkojen kera, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa tiedotteessa.

Bernerin mukaan asiakkaan etu taas olisi muun muassa se, että jatkossa asiakas maksaisi vain käyttämistään palveluista.

Kyllä se totuus sieltä tuli kun vähän potkii. Kepulisipulin järkyttävä maahanmuuttostrategia maksaa vuodessa kohta nykyisen miljardin + päälle n 800 miljoonaa eikä loppua näy. Ainoa paikka jossa on rahaa on autot ja liikenne ja josta on helppo ohjata rahaa mamukustannuksiin.

Liikenneministeri paljasti että välylähankkeen tarkoitus on kuin onkin maksattaa mamukustannukset autoilijoilla. Että sillälailla. Tärkein arvo ja ihmisryhmä Sipilän hallitukselle, ulkomaalaiset! Suomalaisten osana on maksaa, kärsiä ja menettää lopulta ihmis- ja liikkumisarvonsa maahanmuuttobisneksen edessä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Melbac

Kepujen suunnitelma ilmeisesti on että ajetaan valtio sellaiseen taloudelliseen tilaan että se joutuu myymään valtion firmoja yksityisille kun eivät niitä muuten saa pistettyä myyntiin?.

onni4me

Quote from: Artisti on 18.04.2016, 21:30:13
Suomessahan olisi myytävää vielä vaikka kuinka. Hulevedet taitaa olla vielä valtion omaisuutta, kukaan ei ole vielä keksinyt myydä Suomen hulevesivarantoja sijoittajille. Hulevesissä olisi kuitenkin mahdollisuus saada talouden rattaat pyörimään ja ulkomainen sijoitusraha Suomeen.

...

...lämpöenergiamittari, jotta laskutus saataisiin kohdilleen. Katolle satavan huleveden määrä voidaan mitata ränneihin asennettavilla vesimittareilla, etälukea huleveden määrä, ja laskuttaa huleveden määrän mukaan.

Hulevesimaksuhan tuli ainakin pääkaupunkiseudulla osaksi kiinteistöveroa. Muistaakseni 0,3% kiinteistön (verotus)arvosta vuosittain. Kysymys on täysin ja ainoastaan pelkästä rahastuksesta, sillä viemärit ja katukaivot on vähintään kertaalleen maksettu kiinteistöveron ja katumaksujen muodossa.

Suomi on täynnään tälläisiä pikku maksuja ja veroja. Kokonaisveroaste on omien epäilyjeni mukaan suurempi kuin mitä ilmoitetaan. On kaikenmaailman pakollisia maksuja kuten jätemaksu, vaikka ei yhtään jätettä keräilyastiaan kantaisi. Minäkin maksan joka kuukausi Suomen taloni maksuja jäterekan käydessä tarkistamassa tyhjää pönttöä kahden viikon välein.

Ja kivahan sitä on taivaalta satavaa "hulevettä" maksattaa. Ei ainakaan lopu tienaaminen koskaan.
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Kaarin M

Quote from: siviilitarkkailija on 19.04.2016, 05:37:59
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001161539.html

Quote– Tässä ei ole kysymys liikenneviraston yhtiöittämisestä vaan valtion väyläomaisuuden sijoittamisesta uuteen yhtiöön, ministeri Berner tarkensi.

Tämän liikenneverkkoyhtiön olisi tarkoitus rahoittaa toimintansa liikenneverkon käyttöön perustuvilla asiakasmaksuilla.

Autoliiton mukaan esitys herättää kysymyksen: Maksaako autoilija tiestön toiseen kertaan?

– Jos luodaan uusi yhtiö "Tie Oy", se ottaa velkaa maksaakseen valtiolle ostamastaan omaisuudesta eli tiestöstä. Näitä rahoja valtio käyttäisi Bernerin esityksen mukaan maahanmuuton, koulutuksen, velanmaksun sekä muiden yhteiskunnan menojen maksamiseen.

– Käytännössä siis tienkäyttäjät maksavat verorahoilla rakennetut tiet maksujen muodossa toiseen kertaan, mutta korkojen kera
, Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen toteaa tiedotteessa.

Bernerin mukaan asiakkaan etu taas olisi muun muassa se, että jatkossa asiakas maksaisi vain käyttämistään palveluista.

Kyllä se totuus sieltä tuli kun vähän potkii. Kepulisipulin järkyttävä maahanmuuttostrategia maksaa vuodessa kohta nykyisen miljardin + päälle n 800 miljoonaa eikä loppua näy. Ainoa paikka jossa on rahaa on autot ja liikenne ja josta on helppo ohjata rahaa mamukustannuksiin.

Liikenneministeri paljasti että välylähankkeen tarkoitus on kuin onkin maksattaa mamukustannukset autoilijoilla. Että sillälailla. Tärkein arvo ja ihmisryhmä Sipilän hallitukselle, ulkomaalaiset! Suomalaisten osana on maksaa, kärsiä ja menettää lopulta ihmis- ja liikkumisarvonsa maahanmuuttobisneksen edessä.

On ihan turha kuvitella että vain tienkäyttäjä maksaa. Suomessa koko tavaraliikenne on pyörien alla, meinaakos joku ettei tien käyttömaksut lisätä tuotteiden hintaan?

Kun nyt on valittu että toimitaan koko maailman sosiaalitoimistona niin soisin sen tapahtuvan ihan näillä olemassa olevilla varoilla. Onhan meillä varaa ei taidakkaan ihan pitää paikkansa. Jotenkin tuli mieleen että tiestön myyminen ja taksien vapauttaminen haluttiin ihan harkitusti julkituoda samassa paketissa. Hämätään kansalaisia luullen että näille se tärkein asia on päästä ajelemaan mukahalvalla taksilla.

Ensin maksat maailman kalleimman auton ja bensan ja sitten maksat vielä siitä että saat sitä käyttää verovaroin rakennetuilla teillä. Onneksi työtön joutuu ottamaan orjatyötä vastaan 150km päästä kotoaan ja näin saadaan raha liikkumaan yhteiskunnassa!
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

P

Quote from: JoKaGO on 19.04.2016, 04:04:08
Quote from: P on 18.04.2016, 16:32:34
Jep. Digi-TV-katastrofista ei opittu mitään. Siinä ihastuttiin ideaan digi-TV:stä ja naulattiin kaikki kiinni yhteen keskeneräiseen teknologiaan.

Muistan hyvin, kun vuonna 2002 ajattelin ostaa digiboxin, ensimmäiseni. Ajattelin, että sitä on näppärää kuskata kodin ja kesämökin välillä, ja kun joskus valmistettaisiin sellainen hyvä laite, niin ostaisin sellaisen kotiin ja "eka" jäisi pysyvästi mökille.

Menin tuttuun Mustaan Pörssiin ja esitin asiani. Myyjä ihmetteli, että eikö Linnainmaalla olekaan kaapeli-tv:tä. Kun kysyin, että miten niin, niin myyjä sanoi, että tarvitaan erilaiset digiboxit kaapeliin ja antenniverkkoon.

"Et oo tosissas!" Myyjä kuitenkin pysyi kannassaan. Sanoin sitten ottavani sellaisen kaapeliversion.
"Noo... niitä ei vielä ole olemassakaan". "HÄH!? Onhan siellä kaapelissa jo digikanavatkin!"
"On on, mutta kaapeliverkon digiboxeja ei vielä ole olemassakaan eikä ainakaan vielä vuoteen."

Tuli vähän kafkamainen olo. Jouduin katselemaan analogista TV:tä seuraavat pari vuotta, mutta ei se lopultakaan sattunut yhtään.

Hyvin samanlaiset kokemukset tuolta ajalta. Asunnossa kaapeli ja mökillä antenniboksi tuolloin. Nyt kokonaan antenniverkossa, joten hyllyssä pari tarpeetonta kaapeliboksia..  Digiradio oli kyllä surkein esitys julkisen rahan polttamisessa pitkään aikaan. Radiolähetykset olisvat digitaalisina kaapelissa, mutta markkinoilla ei ollut laitetta niiden kuunteluun. Lopulta tuli yksi tai kaksi laitetta, jotka maksoivat maltaita. Siksi ullatus ullatus, koska laitteita ei ollut, digiradiolla ei ollut ullatus- kuuntelijoita ja se lopulta lakkautettiin..

Tyypilinen suomalainen "teknologia edellä vaikka helvettiin" -projekti.  Toinen vastaava oli tämän monikulturalistisen entisen sisäministeriön kansliapäällikön Ritva Viljasen ajama sähköinen henkilökortti, jonka tarina on aika samanlainen kuin digi-tv:n. valitaan teknologia, vaikka ei olel laitteita, ei kortteja. Sitten kun on jokunen kortti ei ole palveluja. Muut teknologiat ajavat ohi ja väkisin luodaan kortille palvelut, joita kukaan ei käytä, kun niitä voidaan käyttää muilla tunnistautumistavoillakin...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Hohtava Mamma on 19.04.2016, 06:43:28
Quote from: orientexpressen on 18.04.2016, 23:50:55
Quote from: Hohtava Mamma on 18.04.2016, 18:06:03
Kesäyö, tyhjä tie. 105 km/h. RÄPS! GPS havaitsee ylinopeuden, lähettää tiedon ylinopeus-isoveljelle ja rikesakko veloitetaan saman tien tililtäsi. Ohitat rekkaa, 110 km/h RÄPS! -200€, sil vous plait. Ajat keskellä yötä Kiteen tyhjän keskustan läpi, etkä huomaa 40 km/h nopeusrajoitusta, 60 km/h ja RÄPS! Päiväsakoille mentiin.

GPS seuranta voi sakottaa automaattisesti ja armottomasti ylinopeudesta aina, ihan joka kerta. Älkääkä kuvitelko häiritsevänne niitä GPS-vastaanottimia millään keksinnöllä. GPS-signaali katoaa paikantimelta -> RÄPS! Sakkoa suut ja silmät täyteen, kuten tutkanpaljastinRIKOKSESTA.

Todellisuudessa GPS-signaalin luotettavuus ei kylläkään ole sitä tasoa, että sitä voisi käyttää nopeuden valvontaan. Tuollaisen järjestelmän uskottavuus katoaa viimeistään siinä vaiheessa, kun järjestelmä ilmoittaa autoilijan ajaneen neljäkympin alueella 500 km/h.

No mulla on tuollainen pyöreästi 800 liikuntasuoritusta Movescountissa tallessa, likipitäen kaikki tehty GPS päällä. Siellä ei ole yhtään 500 km/h nopeutta. Eikä muutakaan epäilyttävää, kaikki maksiminopeudet täysin linjassa urheilulajin kanssa.

Suunto ehkä vaan osaa.

Itse kasattu tilasto ei ole luotettava. Varsinkaan sakotusperusteena. GPS sekoilee käytössä välillä vääjäämättömästi. Sijainti hyppii katveiden takia. Luultavasti nuo virhenopeudet liittyvät tuohon katveiden takia "kartalla pomppimiseen". Ja tuota ominaisuutta ei saada pois, kuin poistamalla kaikki mahdolliset esteet laitteiden ja taivaan sekä taivaanrantojen väliltä, joka on no can do. Tai siis tämän hölmölän hallinto voisi moisen projektin aloittaakin ihan perinteiden nimissä?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: onni4me on 19.04.2016, 07:34:36
Quote from: Artisti on 18.04.2016, 21:30:13
Suomessahan olisi myytävää vielä vaikka kuinka. Hulevedet taitaa olla vielä valtion omaisuutta, kukaan ei ole vielä keksinyt myydä Suomen hulevesivarantoja sijoittajille. Hulevesissä olisi kuitenkin mahdollisuus saada talouden rattaat pyörimään ja ulkomainen sijoitusraha Suomeen.

...

...lämpöenergiamittari, jotta laskutus saataisiin kohdilleen. Katolle satavan huleveden määrä voidaan mitata ränneihin asennettavilla vesimittareilla, etälukea huleveden määrä, ja laskuttaa huleveden määrän mukaan.

Hulevesimaksuhan tuli ainakin pääkaupunkiseudulla osaksi kiinteistöveroa. Muistaakseni 0,3% kiinteistön (verotus)arvosta vuosittain. Kysymys on täysin ja ainoastaan pelkästä rahastuksesta, sillä viemärit ja katukaivot on vähintään kertaalleen maksettu kiinteistöveron ja katumaksujen muodossa.

Suomi on täynnään tälläisiä pikku maksuja ja veroja. Kokonaisveroaste on omien epäilyjeni mukaan suurempi kuin mitä ilmoitetaan. On kaikenmaailman pakollisia maksuja kuten jätemaksu, vaikka ei yhtään jätettä keräilyastiaan kantaisi. Minäkin maksan joka kuukausi Suomen taloni maksuja jäterekan käydessä tarkistamassa tyhjää pönttöä kahden viikon välein.

Ja kivahan sitä on taivaalta satavaa "hulevettä" maksattaa. Ei ainakaan lopu tienaaminen koskaan.

Sain uudet vesilaitoksen säännöt postissa. Sadevesiviemäröinti on poistettu säädöksistä jäteviemäröinnin yhteydestä. Aikoinaan kalliilla sadevesiviemärit rakennettiin viemäreiden yhteyteen meilläkin katuliittymä ja kaupungin viemäri uusittaessa. Rakensivat kysymättä sadevesiviemäriliitännän, vaikka talossa ei ole salaojia tai mitään järjestelmää sadeveden johtamiseen katoilta tulevien syöksyputkien lisäksi.

Nyt heräsi tuntuma, että kohta tulee uusi sadevesivierämrimaksu..   Siis vaikka koko systeemin rakentamisen maksoimme naapureiden kanssa sitä pyytämättä kaupungin uusiessa ikälopun viemärin..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991