News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Pakkanen

Nyt maantiet. Seuraavaksiko peruskoulut, kunhan kiinteistöt on ensin homekorjattu peruskorjattu veronmaksajien rahoilla?

Kansankodista mallia ottaen, sieltähän Anne Bernerin  "ideat" on peräisin:
Quote
RUOTSISSA KOULUISTA TULI RISKISIJOITTAJIEN BISNESTÄ

Nyt korjataan satoa Ruotsin koululaitoksen yksityistämisestä, joka alkoi 1990-luvun alussa...

http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3229679-ruotsissa-kouluista-tuli-riskisijoittajien-bisnesta


Vähän niin kuin tämä pari:

Quote
YKSITYISTÄMINEN PILASI RUOTSIN JUNALIIKENTEEN
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3418195-yksityistaminen-pilasi-ruotsin-junaliikenteen

Vs.

Quote
Nyt jysähti todellinen pommi – Berner aikoo yksityistää VR:n koko henkilöliikenteen
http://demokraatti.fi/nyt-jysahti-todellinen-pommi-berner-aikoo-yksityistaa-vrn-koko-henkiloliikenteen/

Kaarin M

Quote from: Kari Kinnunen on 17.04.2016, 23:06:55
Suomessahan on paljon järviä. Miksi ei vaikka yhtiöitetä Keitele?

Keitele Oy:n voisi sitten tupsutukka tai stubbijuppi myydä edullisesti kavereilleen. Ei ole keltään pois. Korporaatiokommunismi on ihana asia.

Ja sen jälkeen voisi kerätä uimaveron ja korotettuna mikäli omassa (vielä, kyllä siihenkin joku löylyvero saadaan) saunassa käy sitä ennen. Kansalaisille seurantapanta nilkkaan niin on helppoa kuin heinänteko.
Tänään ei saa uskoa
tänään täytyy unohtaa
tänään ei saa tuntea tuskaa
tänään täytyy diskossa persettä heiluttaa

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Kyklooppi

Nyt pitäisi saada kansa kaduilla ja ( sananko minä tämän? ) panna maa jumiin! Harvoin jos koskaan olisi yleislakolla niin suuri oikeutus kuin nyt.

Kansalaisten rakentamaa suomea ei saa luovuttaa bisnes bernerien kupattavaksi!! Ei prkle!!

Roistohallitus on kaadettava, aikaa ei enää ole hukattavaksi.
Ihmisjäte.

artti

Liikennekaari-hankkeen kuvauksesta ei selviä, että hankkeen tavoite olisi myydä Suomen liikenneverkko. Kuvauksesta ei selviä mitkä ne liikennekaari-hankkeen tavoitteet konkreettisesti ja suoraan sanottuna ovat. Joko liikennekaari-hankkeella ei ole kunnollisia tavoitteita tai sitten niitä salaillaan.

http://www.lvm.fi/liikennekaari

Valtioneuvostolla on pulma --> tuloihin nähden liian suuret julkiset menot --> valtioneuvosto ei pysty leikkaamaan julkisia menoja --> valtioneuvosto ei pysty lisäämään velkaantumista --> valtioneuvosto ei pysty korottamaan veroja --> hallitus turvautuu jallitukseen --> valtioneuvosto perustaa epäselvän liikennekaari-hankkeen.

Näyttää ilmeiseltä, että Iltalehden spekulaatio, että liikennekaari-hankkeen tavoite on myydä Suomen liikenneverkko aiheuttanee myrskyn ja tästä voi parlamenttivaaleissa seurata sosialidemokraattien nousu.

Oikeastaan sosialidemokraattien suuren julkisen sektorin ideologia on se perussyy Suomen julkisen talouden tilanteeseen. Sosialidemokraatit ovat saarnanneet suuren hyvinvointivaltion puolesta. Se on heidän tavaramerkkinsä. Kun talous nyt on vaikeuksissa niin sosialidemokraateilta pitäisi löytyä ratkaisut miten heidän luomuksensa suuri hyvinvointivaltio korjataan sillä tavalla, että se on taloudellisesti kestävä.
Jäljentävä paperi äänestyslapun alla on äänestäjän kuitti
Provosoiminen on toimintaa, jonka tavoitteena on negatiivinen reaktio (omalla vastuulla)
Pelkureilla ei ole demokratiaa
Tulevaisuusorientoidu positiivisesti

Gunnar Hymén

nyt menee https://www.youtube.com/watch?v=ulOLiYlaG-8 LIVE LIVE

vitsanpimpura kun rupes yököttämään tuo selitys samantien. ja onpahan perinteinen jakkukalkkuna  :facepalm:

"- on pidetty sidosryhmätapaamisia"  :facepalm:
"- on katsottu erilaisia skenaarioita"  :facepalm:

edit - tuo on kamalaa paskaa kuinka kymmeniä miljoonia euroja nuokin hallinnoi eikä saatana saa powerpoint-esitystä tehtyä ilman virheitä  :facepalm: :facepalm:
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Gunnar Hymén

on tuo Berner kettu, luuleekohan se, että me juuri muka unohdettiin mitä hallitus päätti tuossa aiemmin:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hallitus-paljasti-mista-seuraavaksi-saastetaan-bensaveroa-lisaa/5827774

no nyt arvon jakkukalkkuna yrittää yhtiöittää tieverkkoa, josta koituisi 2miljardin vuotuiset säästöt, jotka "voisi todennäköisesti olla pois bensaverosta"

me hyödytään tästä  :facepalm:

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

frs

Äijät heittää täällä läppää, että miksei järviä yhtiöitetä? Vastahan se tehtiin uudella Metsähallituslailla, mikä ei täälläkään kiinnostanut yhtään ketään.

Tabula Rasa

Ja pitihän tässäkin mainita että mihin se menee. Maahanmuuton kehitykseen pitää repiä lisää rahaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Gunnar Hymén

Quote from: frs on 18.04.2016, 13:23:40
Äijät heittää täällä läppää, että miksei järviä yhtiöitetä? Vastahan se tehtiin uudella Metsähallituslailla, mikä ei täälläkään kiinnostanut yhtään ketään.

mitenniin? määrittele "kiinnostanut yhtään ketään"?

http://hommaforum.org/index.php/topic,111383.msg2205535.html#msg2205535
09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Punaniska

Quote from: Kyklooppi on 18.04.2016, 11:46:16
Nyt pitäisi saada kansa kaduilla ja ( sananko minä tämän? ) panna maa jumiin! Harvoin jos koskaan olisi yleislakolla niin suuri oikeutus kuin nyt.

Kansalaisten rakentamaa suomea ei saa luovuttaa bisnes bernerien kupattavaksi!! Ei prkle!!

Roistohallitus on kaadettava, aikaa ei enää ole hukattavaksi.

On sentään aikaa. Lopulliset päätökset tästä puhalluksesta syksyllä 2017, ennen sitä voi vaikka eräs hallituksen puoluejohtajista vaihtua..
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Velmu


Maanteiden, rautateiden ja vesiväylien arvo on jutun mukaan yhteensä 20 miljardia euroa. Valtio lainaa vuosittain noin 10 miljardia, eli lainarahoilla voisi kahden vuoden välein rakentaa kaikki Suomen tiet, rautatiet ja vesiväylät uudelleen, niinkö?
Mihin ne mielettömät lainamiljardit hukataan joka vuosi?

Laskentanuiva

Voisiko joku antaa vinkin mikä ala on julkisen sektorin (kunta/valtio) toimesta yksityistetty niin, että kansalaiset ja kuntalaiset ovat siitä hyötyneet pitkällä tähtäimellä?

Aina kun jokin toimiala yksityistetään niin sijoittaja haluaa pääomalle myös tuottoa eli voittoa.

Katsastusala yksityistettiin, sähkömarkkinat yksityistettiin, näistähän ollaan varmaan hyödytty?

Kait sitä jonkin sortin kommari  :flowerhat: on kun ei usko tähän vapaaseen markkinatalouteen joka toimialalla.

Missäköhän persaukisessa kunnassa muuten ensimmäinen vesilaitos tullaan myymään yksityisille pääomasijoittajille koska kilpailu lisääntyy ja normien purku ja mitä muuta scheissea päättäjät sitten keksivätkin.

Lisäys Tämä sataa demareitten laariin jotka ovat kunnostautuneet erinomaisesti tässä yksityistämisessä. :facepalm:
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Raksa_Mies

Persujen tulee ehdottomasti lähteä hallituksesta ja heti. Sillä tämä hulluus loppuu.

Titus

Quote from: Raksa_Mies on 18.04.2016, 13:42:30
Persujen tulee ehdottomasti lähteä hallituksesta ja heti. Sillä tämä hulluus loppuu.

Ei ei !! Miten hulluksi meno menisi jos persut eivät olisi hallituksessa !

sdp, rkp ja vihreät jne  :flowerhat:

that's a bingo!

repo

QuoteKeskustan Rossi: Pelottelu yksityistämisestä on perusteetonta
Juha-Pekka Tikka
14 minuuttia sitten

Kansanedustaja Markku Rossin mielestä valtion liikenneverkkoyhtiö mahdollistaa isot työllistävät liikennehankkeet.

Keskustan Markku Rossi toteaa tiedotteessaan, että Juha Sipilän hallitus toteuttaa suunnanmuutoksen liikennepolitiikassa. Suomen teitä, ratoja ja muita väyliä laitetaan kuntoon lähes miljardilla eurolla ja useita isoja tie- ja muita liikennehankkeita aloitetaan koko maassa.
...
– Julkisuudessa on annettu ymmärtää, että Suomen tiet, radat ja muut väylät oltaisiin yksityistämässä. Tämä pelottelu on perusteetonta. Ne ovat suomalaisten kansallisomaisuutta myös tulevaisuudessa.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rossi%20pelottelu-49266

Koko juttu linkistä. Sillä lailla.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

frs

Quote from: Gunnar Hymén on 18.04.2016, 13:27:08
Quote from: frs on 18.04.2016, 13:23:40
Äijät heittää täällä läppää, että miksei järviä yhtiöitetä? Vastahan se tehtiin uudella Metsähallituslailla, mikä ei täälläkään kiinnostanut yhtään ketään.

mitenniin? määrittele "kiinnostanut yhtään ketään"?

http://hommaforum.org/index.php/topic,111383.msg2205535.html#msg2205535

Vähän off-topiciksi menee, mutta menkööt. Vajaa 2 sivua kommentteja, eli käytännössä ei juuri ketään. Luulisi että asiasta olisi ollut paljon enemmän keskustelua.

hattiwatti

Quote from: Velmu on 18.04.2016, 13:30:21

Maanteiden, rautateiden ja vesiväylien arvo on jutun mukaan yhteensä 20 miljardia euroa. Valtio lainaa vuosittain noin 10 miljardia, eli lainarahoilla voisi kahden vuoden välein rakentaa kaikki Suomen tiet, rautatiet ja vesiväylät uudelleen, niinkö?
Mihin ne mielettömät lainamiljardit hukataan joka vuosi?

http://immonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/186158-ylisuuri-julkishallinto-tie-itsenaisyydesta-velkaorjuuteen

http://immonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/127411-ylipaisunut-julkinen-sektori-painaa-suomen-suohon

http://immonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/130396-paisunut-julkinen-sektori-saastokuurille-osa-2

Homman kauppalehden palstoille siirtynyt nimimerkki Detonator omasi ihan hyvän tietämyksen, hänenkin viestihistoriaansa kannattaa tutustua.

hattiwatti

Quote from: Titus on 18.04.2016, 14:01:42
Quote from: Raksa_Mies on 18.04.2016, 13:42:30
Persujen tulee ehdottomasti lähteä hallituksesta ja heti. Sillä tämä hulluus loppuu.

Ei ei !! Miten hulluksi meno menisi jos persut eivät olisi hallituksessa !

sdp, rkp ja vihreät jne  :flowerhat:

Demarit ja vasemmisto taatusti vastustaisivat asiaa.

Soini on määritellyt itsensä 'republikaaniksi' koska näkemys homoliittoihin, ja hehkuttaa Paul Ryania. Republikaaneillahan on jo pitkään ollut näkemys, että kaikki pitää yksityistää. Joten näinkin irrationaalisen kautta Soinin näkemys syntyy, että homma on ok. Kun muutkin republikaanit.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1440993423873

https://tyhmyri.wordpress.com/2012/08/25/milton-friedman-ronald-reagan-paul-ryan-timo-soini-ja-rahapoliittinen-mielipuolisuus/

Titus

Quote from: hattiwatti on 18.04.2016, 14:12:32

Demarit ja vasemmisto taatusti vastustaisivat asiaa.


Oletin, että ps olisi tuonut juuri tuota järkevää linjaa hallitukseen, mutta olin totaalisen väärässä.
Tosin nykypoliitikot tuntien, niin sdp ja vihreät vastustavat koska eivät ole jakamassa kakkua omilleen.
that's a bingo!

RP

Eli siis Bernerin mukaan teitä ei yksityistetä. Koko operaation idea on siirtää osa julkisista menoista "julkisen" kategorian ulkopuolelle. Halltius voi ilmoittaa vähentäneensä ju8lkisia menoja ja laskeneensa verotusta. Toki ne yhtiöidettyjen teidenkin hoito maksaa, mutta se ei ole enää "julkinen meno" ja kansalaiset maksavat niiden käytöstä jonakin muuna kuin "verona".


(jos uskoo väitteen, että yksityistäminen ei ole lopullisena tarkoituksena)


"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Laskentanuiva

Joo kyllä nyt on viimeistään Kalevalan sampo keksitty uudestaan.

Kun väylät yhtiöitetään niin vapautuu 10Mrdia euroa rahaa tms.??? ja jatkossa autovero laskee ja asiakas itse päättää osallistuuko hän infrahankkeiden kustannuksiin.

Siis voiko tämmöinen soopa mennä läpi.

Tuon viimeisen lauseen ymmärrän kyllä= Tulevaisuudessa jokaiseen kulkuneuvoon asennetaan J. Ollilan selvitystyöryhmän mukaisesti gps-paikannin joka sitten verottaa (ja valvoo siinä sivussa) jokaisesta ajetusta kilometristä, aina hallituksen päättämän taksan mukaisesti.

Kyllä tämä taitaa olla yksi epäonnistuneimmista hallituksista-> mistään ei käytännössä uskalleta leikata, eli tehdä niitä rakenteellisia uudistuksia vaan korotetaan vaan erilaisia pakollisia käyttö-, asiakasmaksuja ja veroja, sitten vielä lisäksi myydään omaisuus pois.

Onneksi työn verotus ei nouse :facepalm: :facepalm:
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Ullatusnillitus

Quote from: Gunnar Hymén on 18.04.2016, 09:35:54
klo 12.30 tänään livenä Berner ja Bernerin sekoilut

https://www.youtube.com/watch?v=ulOLiYlaG-8

sylettää jo valmiiksi

Ja sitten nuivia haukutaan äärioikeistolaisiksi.

Gunnar Hymén

09.11.2016
Winnipeg Jets, Patrik Laine - 3+1
POTUS, Donald Trump - 100-0 vs Hillary

Velmu

Quote from: Velmu on 18.04.2016, 13:30:21

Maanteiden, rautateiden ja vesiväylien arvo on jutun mukaan yhteensä 20 miljardia euroa. Valtio lainaa vuosittain noin 10 miljardia, eli lainarahoilla voisi kahden vuoden välein rakentaa kaikki Suomen tiet, rautatiet ja vesiväylät uudelleen, niinkö?
Mihin ne mielettömät lainamiljardit hukataan joka vuosi?

Koko juttuhan selvisikin jo. Velkaa otetaan ylipöhöttyneen virkamieskunnan elättämiseen tuo 10 miljardia vuosittain. Koska turhia virkamiehiä alkaa olla kohta enemmistö äänestäjistä, eivät poliitikot voi tietenkään heittää heitä uloskaan koska jotkut vaalit ovat aina tulossa. Sitäpaitsi itsehän he ovat tämän ylipöhöttyneen lauman luoneetkin. Olemalla tämän lauman puolella varmistetaan omaa läpimenoa seuraavissa vaaleissa. Menköön siinä sivussa vaikka koko kansallisomaisuuskin teineen, rautateineen ja vesiväylineen.

Alaric

Quote from: Gunnar Hymén on 18.04.2016, 14:33:15
Quote from: Ullatusnillitus on 18.04.2016, 14:30:47

Ja sitten nuivia haukutaan äärioikeistolaisiksi.

mitäs äärioikeistolaista tuossa oli?

Kyllähän tuo valtion omaisuuden yksityistäminen ja yhtiöittäminen on melko oikeistolaista, joidenkin mielestä jopa ääri-sellaista. Suvakit käyttävät termiä hieman väärin puhuessaan nuivista tai natseista ja muista veijareista äärioikeistona.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

J.M

Jaaha, että tie- ja rautatieverkostoa ei siis yksityistetä, vaan yhtiöitetään. Ja sen jälkeen yhtiöt myydään yksityisille sijoittajille. Kiva silmänkääntöyritys, Berner.

Ja autoilijoille joku ihan pikku pikku lisämaksu, entisistä joku saattaa ehkä mahdollisesti joskus poistua.

Tää on niin nähty juttu >:(
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

ArtturiE

Quote from: Laskentanuiva on 18.04.2016, 14:26:50
Joo kyllä nyt on viimeistään Kalevalan sampo keksitty uudestaan.

Kun väylät yhtiöitetään niin vapautuu 10Mrdia euroa rahaa tms.??? ja jatkossa autovero laskee ja asiakas itse päättää osallistuuko hän infrahankkeiden kustannuksiin.

Siis voiko tämmöinen soopa mennä läpi.

Tuon viimeisen lauseen ymmärrän kyllä= Tulevaisuudessa jokaiseen kulkuneuvoon asennetaan J. Ollilan selvitystyöryhmän mukaisesti gps-paikannin joka sitten verottaa (ja valvoo siinä sivussa) jokaisesta ajetusta kilometristä, aina hallituksen päättämän taksan mukaisesti.

Kyllä tämä taitaa olla yksi epäonnistuneimmista hallituksista-> mistään ei käytännössä uskalleta leikata, eli tehdä niitä rakenteellisia uudistuksia vaan korotetaan vaan erilaisia pakollisia käyttö-, asiakasmaksuja ja veroja, sitten vielä lisäksi myydään omaisuus pois.

Onneksi työn verotus ei nouse :facepalm: :facepalm:

Yritin kuunnella Bernerin esityksen huolella läpi, mutta silti kaikki asiat ei auenneet selkeästi. Tuli kyllä selväksi, että selvityksiä jne tehdään kovalla kiireellä koko ajan.
Olin kyllä kuulevinani, ettei tuo väylien yhtiöittäminen edellyttäisi gps-laitteiden asentamista, tietulleja tai muutakaan pakollista kulua.  Niinpä se rahoituspuoli jäi pahasti epäselväksi, kun valtio säästää, väylien käyttäjät säästävät ja eikä verot nouse.  Mistä se rahoitus siihen yhtiöön tulee ellei yksityiseltä puolelta? 

Taksilupia ei tarvittaisi autokohtaisesti eikä kuljettajakohtaisesti.  Yhtiöllä olisi lupa, jolla se voisi palkata niin monta kuljettajaa kuin haluaa.  Esimerkiksi Luona Oy voisi alkaa ajaa taksia ja kuljettajia tulisi ovista ja ikkunoista, kun paikallistuntemusta ei enää tarvita eikä kielitaitoakaan.  Tai joku kv.sijoittaja ottaisi taksimarkkinat haltuun esim. Helsingissä.

Sitten on vielä hankkeen kakkos-ja kolmosvaiheet.  Voihan tästä joillekin koitua jotain hyvääkin, mutta pahoin pelkään, että tällä rahastetaan suomalaisten kustannuksella ja matujen kotouttaminen Suomeen senkun kiihtyy.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

ArtturiE

Quote from: J.M on 18.04.2016, 15:35:34
Jaaha, että tie- ja rautatieverkostoa ei siis yksityistetä, vaan yhtiöitetään. Ja sen jälkeen yhtiöt myydään yksityisille sijoittajille. Kiva silmänkääntöyritys, Berner.

Ja autoilijoille joku ihan pikku pikku lisämaksu, entisistä joku saattaa ehkä mahdollisesti joskus poistua.

Tää on niin nähty juttu >:(

Yksityisautoilua on vihervasemmistolainen mädätys yrittänyt alasajaa jo pitkään, ei ole realistista, että yksityisautoilua haluttaisiin lisätä ilman seuraamuksia eli maksuja.  Vasemmalta ja oikealta tulee autoilijalle turpiin vuorotellen.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

JJohannes

Quote from: Laskentanuiva on 18.04.2016, 14:26:50
Kyllä tämä taitaa olla yksi epäonnistuneimmista hallituksista-> mistään ei käytännössä uskalleta leikata, eli tehdä niitä rakenteellisia uudistuksia vaan korotetaan vaan erilaisia pakollisia käyttö-, asiakasmaksuja ja veroja, sitten vielä lisäksi myydään omaisuus pois.

Paljon puhutut norminpurkutalkoot ovat olleet sitä, että vapautetaan kauppojen aukiolot ja myydään kansallisomaisuus keinottelijoille. Minä luulin, että ne purettavat normit olisivat olleet niitä, että vaikkapa ravintolan tai päiväkodin perustamiseen ei tarvittaisi viittä kymmenhenkistä virkamiesdelegaatiota jotka täyttävät kolme hyllymetriä lupapapereita ja selvityksiä ennen kuin kaikki luvat ja määräykset on katsottu täytetyiksi. Siis sen jälkeen kun ravintolaan ja päiväkotiin on asennettu viisi eri vessaa ja kolme eri sisäänkäyntiä erilaisilla intressiryhmille ja kirjoitettu tasa-arvo-, ympäristö-, kierrätys-, itsevalvonta-, asiakastyytyväisyys-, työhyvinvointi-, kiusaamisenvastaisuus-, kriisitilanne- ja joukkoliikennesuunnitelmat.

Kauppojen aukiolot taas esimerkiksi eivät olleet mikään liiketoimintaa häiritsevä ja turhaa työtä teettävä normi, vaan järkevä rajoite. Minusta normien purkamisen pitäisi olla sitä, että meidän aikamme ei täällä kuluisi kaikenmaailman proopuskojen täyttelyyn ja konsulttiselvitysten ja organisaatiouudistusten tekemiseen vaan järkevään työntekoon.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.