News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Kaustinen

Ilta-Sanomissa on satoja kommentteja, ja kaikki ehdotusta vastaan.

Sen sijaan äänestystulos näyttää että yli kahdeksastatuhannesta äänestäjästä 84% tukee ehdotusta. WTF?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632860500.html

latrom

Lopulta tuloksena on kuitenkin se, että autoilu vähenee, kun ei ole enää varaa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk


VeePee

Meillä on perheessä kaksi autoa kun kummankin vanhemman työmatka sitä vaatii (toki julkisillakin pääsee, mutta pelkästää minulla työmatka-aika kasvaisi julkisilla 20 vrk/v). Köyhinä ostamme aina käytettyjä autoja, noin hintaluokasta 7 k€, millä sitten ajellaan 5-6 vuotta ja myydään sitten tonnilla pois. Kilsoja tulee vuodessa yhteensä 40 000. Uuden mallin mukaan maksamme vuodessa 1 300 € entistä enemmän. Vaikka autojen hinnat vähän laskiksivatkin, niin jatkossa on ajettava tonnin autoilla kun vuosikustannus kasvaa liian suureksi.

No, onneksi varakkaammat saavat uudet autonsa halvemmalla, joten heidän autoilunsa kustannukset laskevat. Ja onhan se rikkaan kiva ajella ruuhkattomilla teillä kun köyhä paskasakki palelee bussipysäkillä odottamassa linja-autoa jota ei koskaan tule.

Ihanata tekee kun  porvarin keppi tanssii selkänahassa.

dothefake

Itsekin äänestän aina pöhköintä vaihtoehtoa osoittaakseni, ettei noilla kyselyillä ole mitään arvoa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Punaniska

Jos tämä ei ole kansalaisille pashat haistattavaa vallankäyttöä niin mikä on? Nyt selvisi, miksi Kyllönen ylipäätään valittiin. Pimu on posket punaisina kuin juhannusmorsian, kun Iso Jorma Bilderbergistä juttelee mukavia ja huomioi kainuulaisen nobodyn. Sen paremmin kokkarit kuin demaritkaan eivät halunneet ottaa vastuuta tästä, vaikka itse asiassa ne ovat aivan yhtä syyllisiä kuin Kyllönen. Siilinjärven nolla vetää samaa nollatuubaansa kuin tähänkin asti, ja tietää saavansa turhakkeelle sopivan hyväpalkkaisen nollaviran Brysselistä jos kansalaisia kiukuttaa liikaa.

Muistakaa; koko tenavahallitus vastaa tästä keksinnöstä, joka saisi diktaattorit tulemaan housuihinsa.

Vähämielitenavat, osa 666.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Punaniska

Quote from: Kaustinen on 16.12.2013, 12:16:09
Ilta-Sanomissa on satoja kommentteja, ja kaikki ehdotusta vastaan.

Sen sijaan äänestystulos näyttää että yli kahdeksastatuhannesta äänestäjästä 84% tukee ehdotusta. WTF?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632860500.html


Siellä on joku kettutyttö modena. Iltalehden kysely näyttää tismalleen päinvastaista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121617838334_au.shtml
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

L. Brander

#96
US: 16.12.2013
QuoteJorma Ollila: "Suomi on jälkijunassa"

...

–Tuntuu, että Suomi on vähän jälkijunassa, Ollila sanoo työryhmänsä liikenneraportin julkistamistilaisuudessa.

Hän korostaa, että Saksassa päätettiin jo ottaa pikaisella aikataululla käyttöön moottoriteillä aikaan perustuva maksu ja samaan aikaan valmistellaan satelliittipaikannukseen perustuvaa laajempaa järjestelmää.

–Tässä ei ole kyse mistään suomalaisesta asiasta. Tämä on erittäin laajan kiinnostuksen valmistelun alla oleva asia, Ollila toteaa.

Ollilan työryhmä on selvittänyt raportissaan, miten Suomen liikennettä voitaisiin kehittää.

Ollilan mukaan raportti tarjoaa työkalut mennä eteenpäin. Hän toivoo, että seuraava hallitus ottaa hallitusohjelmaansa linjauksia raportista.

–Sitä kautta Suomi pääsisi ikään kuin  siihen pääaaltoon. Oltaisi osa meinstreemiä eikä enää jälkijunassa, Ollila sanoo.
...
koko juttu http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64939-jorma-ollila-suomi-jalkijunassa

Kylläpä on ihme, että kännykkäbusiness kyykkäsi, jos takana on näin kirkasta ajatusta. Oltaisiin mainstreamia? Tästäkö ilosta pitäisi maksaa itsensä kipeäksi ja luopua yksityisyydestään omien liikkumisten suhteen?

Mä alan kohta uskoa niihin Bilderberg-juttuihin pyrkimyksestä täydelliseen globaaliin kontrolliin. Tai sitten tuo jumalolento on oikeasti vain debiili.

Edit:  Joku heittää napakkaa kommenttia Jortsulle: http://www.uusisuomi.fi/comment/579302#comment-579302
;D ;D ;D


Dystooppinen salamasota

Joker

Tämä on hyvä esimerkki asioiden tekemisestä todella vaikeimman kautta. Panostus on samaa luokkaa kuin jos Islanti haluaisi oman miehitetyn avaruusaseman. Se ei kuitenkaan harmittaisi yhtä paljoa.

Valtiovarainministeriötä ei kiinnosta tekniikka vaan raha. Työryhmän "hartiat" Ollilaa kiinnostaa päteä ja tehdä rahaa, siitä liioiteltu tekniikka. Ja ei kai kukaan luule että liikenneministeri Kyllönen ymmärtäisi asiasta varsinaisesti yhtään mitään?

Tässä hyvin yksinkertaiset ohjeet kilometripohjaiseen autoverotukseen:

1. Kerätään kilometrilukemat katsastuksen yhteydessä vuosittain, jonka jälkeen lähtee lasku auton omistajalle.
–Vasta-argumentti: entä jos auto ei ole vielä katsastusiässä? –Valtuutettu huolto tarkistaa lukeman vuosihuollossa.
–Vasta-argumentti: entä kun omistaja vaihtuu? –Veloitetaan maksut omistusajalta ja kaupan osapuolet ilmoittavat km-lukeman omistajanvaihdokse rekisteröinnin yhteydessä. Onnistuu nytkin esim. vakuutusmaksuissa ja käyttöverossa.
– Vasta-argumentti: Mittaria voidaan ruuvata näyttämään pienempää lukemaa. –Useimpien ammattiajoneuvojen matkamittarit ovat nyt jo sinetöityjä. Joidenkin autojen omat navigointilaitteet tallentavat lisäksi jo nyt dataa ajetusta kokonaismatkasta.

2. Jos halutaan verottaa eri tavoin auton käyttöalueen mukaan, käytetään eri veroasteikkoa omistajan tai haltijan asuinkunnan mukaan.
-Vasta-argumentti: autoahan voidaan käyttää muualla. –Niin voidaan, mutta käytäntö toimii jo nyt riittävällä tarkkuudella liikennevakuutusmaksuissa. Vaihtoehtoisesti käyttöalue voi perustua omistajan ilmoitukseen. Tai sitten voidaan ottaa vanha hyvä rekisterikilkäytäntö, jossa kilpi kertoo auton rekisteröintipaikan jollain tarkkuudella, nykyisen esim. maakunnan kun läänijakoa ei ole.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

xor_rox


http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194860977433/artikkeli/ollilan+vaatimilla+laitteilla+hurja+hintalappu.html

Quote
Satelliittiseurannan käyttötiedot menisivät kansalaistilille, josta omistaja voisi tarkastella niitä.

Sieltä käyttötiedot lähetettäisiin esimerkiksi kuukausittain verottajalle, joka tekisi tietojen perusteella laskutuksen.

Toihan olisi hauska systeemi. Meillä auto on rekisteröity mun nimiin. Nyt kun vaimo kuitenkin ajelee sillä, niin voisin hienosti seurailla, missä rouva kulkee.

Suunniteltu kansalaistili on takuulla myös turvallinen, eikä sinne muut pääse selailemaan tietoja.

Keksittekö muita hyviä puolia =)

Mursu

Quote from: Markkanen on 19.10.2013, 21:31:00
Autoveron vaihto kilometriveroon on taas yksi tulonsiirto peruskansalta hyvätuloisille. Vaikka autovero ostettaessa olisi 0% niin varsin moni ei pysty koskaan ostamaan uutta autoa. Juuri tämä ryhmä kärsii valtavasti tästä kilometriverosta. Monet joutuvat lopettamaan työntekonsa ja myymään autonsa pois kun ei ole varaa ajaa firman ja työmatkojen ajoja. Auton verotuotto tulee laskemaan kokonaisuutena kun ihmiset joutuvat luopumaan autoistaan.

Jos autoveroa ollaan laskemassa/ poistamassa jollain aikavälillä niin kuka tässä siirtymäajan jaksossa ostaa uusia autoja jos "kohta" autovero poistetaan? Autohan menettäisi jälleenmyyntiarvoaan vähintään autoveron verran.

Tässä riippuu paljon siitä, miten siirtymä tehdään. Yksinkertaisin ja oikeudenmukaisin tapa olisi, että mittarit laitettaisiin vain uusiin autoihin. Vanhat, joista autovero on jo maksettu olisivat kokonaan uuden verotuksen ulkopuolella. Tällä vanhojen autojen arvo säilyisi mahdollisesti jopa paremmin kuin ilman muutosta eikä tulisi haluttomuutta ostaa uutta autoa ennen muutosta. Tässä tosin verotulot laskevat ainakin hetkeksi, kun uusien autojen veroja ei tule ja aluksi ajokilometripohjaiset verot ovat pieniä. Normalisoituminen tapahtuu sitä mukaa, kun vanhat autot korvautuvat uusilla.

Jos muutos tuodaan kaikkiin autoihin, laskee käytettyjen autojen arvo suunnilleen  siinä suhteessa kuin mitä uusienkin. Tämä toki saattaisi helpottaa käytettyä haluavan asemaa (jos ajaa vähän), mutta tämän maksaja olisi sen auton edellinen omistaja. Tämä ei olisi reilua. Valtion tulisi jotenkin hyvittää tämä tappio. Jos ei hyvitetä, on tässä selkeä kaksoisverotus ja puuttuminen omistusoikeuteen. Hyvityksessä tietääkseni voisi käyttää samoja periaatteita kuin mitä on käytettyjen autojen tuonnissa.


Faidros.

Koira ei karvoistaan pääse. Yritin löytää netistä J. Ollilan 70-luvun haastattelun, missä hän vakuuttaa sosialismin olevan tulevaisuuden valtiomuoto, tjsp. Ollilahan oli äärivasemmistoa Wahlroosin tapaan, mutta ei ole kaantänyt ideologista takkiaan. En löytänyt haastattelupätkää.

Sateliittivalvontaa kansalaisille! >:(

USAssa on jengi menossa kohta barrigaadeille, koska bensa maksaa siellä jopa 64 eurosenttiä/litra! :'(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Punaniska

Quote from: L. Brander on 16.12.2013, 12:43:07
US: 16.12.2013
QuoteJorma Ollila: "Suomi on jälkijunassa"

...

–Tuntuu, että Suomi on vähän jälkijunassa, Ollila sanoo työryhmänsä liikenneraportin julkistamistilaisuudessa.

Hän korostaa, että Saksassa päätettiin jo ottaa pikaisella aikataululla käyttöön moottoriteillä aikaan perustuva maksu ja samaan aikaan valmistellaan satelliittipaikannukseen perustuvaa laajempaa järjestelmää.

Mä alan kohta uskoa niihin Bilderberg-juttuihin pyrkimyksestä täydelliseen globaaliin kontrolliin. Tai sitten tuo jumalolento on oikeasti vain debiili.

Edit:  Joku heittää napakkaa kommenttia Jortsulle: http://www.uusisuomi.fi/comment/579302#comment-579302
;D ;D ;D


Luulekohan tuo pienihartiainen mies* että kansalaiset lähinnä toljottavat Salkkareita eivätkä tiedä muusta Euroopasta mitään? Ainakin bullshitin perusteella siltä näyttää.

Olen itsekin naureskellut NWO-kamalle, mutta tämä Bilderberg-tyypin intoa ihmisten kontrolliin seuratessa nauru meinaa muuttua väkinäisemmäksi.

*Jormalle tuli aikanaan paha mieli, kun Turkka kuittaili hartioista.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Jaska Pankkaaja

QuoteJos ei hyvitetä, on tässä selkeä kaksoisverotus ja puuttuminen omistusoikeuteen.

Tämä ei ole minkäänlainen ongelma Suomessa. Ei edes 3 kertainen verotus malliin vero + maksu + alv molemmista = Suomilainen hyvinvointi.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

L. Brander

Quote from: Punaniska on 16.12.2013, 13:13:06
Luulekohan tuo pienihartiainen mies* että kansalaiset lähinnä toljottavat Salkkareita eivätkä tiedä muusta Euroopasta mitään? Ainakin bullshitin perusteella siltä näyttää.

Olen itsekin naureskellut NWO-kamalle, mutta tämä Bilderberg-tyypin intoa ihmisten kontrolliin seuratessa nauru meinaa muuttua väkinäisemmäksi.

*Jormalle tuli aikanaan paha mieli, kun Turkka kuittaili hartioista.

Olisiko aika käyttää Ollilan sijaan jotain toista "asiantuntijaa"? Eikös saman neron maabrändityöryhmä halunnut brändätä Suomen sillä, että suomalaisten tulisi syödä särkeä ja kehittää siitä gourmet-herkku?

Nyt halutaan jokaiseen autoon Nokia Here tai matkaa mittaamaan viides pyörä, tietysti Nokian Hakka. Mitä ihmettä tässä maassa tapahtuu? Liotetaanko maan vesitorneissa jotain sieniä?  ;D
Dystooppinen salamasota

Reinhardt42

Quote from: Jaska Pankkaaja on 16.12.2013, 13:18:01
QuoteJos ei hyvitetä, on tässä selkeä kaksoisverotus ja puuttuminen omistusoikeuteen.

Tämä ei ole minkäänlainen ongelma Suomessa. Ei edes 3 kertainen verotus malliin vero + maksu + alv molemmista = Suomilainen hyvinvointi.

Aivan tuttua ja hyväksi havaittua. Suomalainen lammas maksaa idioottimainen lampaanhymy naamallaan kaiken mitä pyydetään ja tuntee sydämessään iloa että on saanut osaltaan olla mukana hyvinvointivaltion ylläpidossa.
Persereikä on jo niin höhhölleen rassattu ettei verolammas edes tiedä tai ole kiinnostunut ketä tai kuinka moni siellä selän takana häärää. Kunhan piisaa paskaa ruokaa ja Hyvän Mielen Tv-ohjelmia niin lampaan hymy säilyy naamalla...
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

ikuturso

Quote from: Reinhardt42 on 16.12.2013, 13:28:35
Quote from: Jaska Pankkaaja on 16.12.2013, 13:18:01
QuoteJos ei hyvitetä, on tässä selkeä kaksoisverotus ja puuttuminen omistusoikeuteen.

Tämä ei ole minkäänlainen ongelma Suomessa. Ei edes 3 kertainen verotus malliin vero + maksu + alv molemmista = Suomilainen hyvinvointi.

Aivan tuttua ja hyväksi havaittua. Suomalainen lammas maksaa idioottimainen lampaanhymy naamallaan kaiken mitä pyydetään ja tuntee sydämessään iloa että on saanut osaltaan olla mukana hyvinvointivaltion ylläpidossa.
Persereikä on jo niin höhhölleen rassattu ettei verolammas edes tiedä tai ole kiinnostunut ketä tai kuinka moni siellä selän takana häärää. Kunhan piisaa paskaa ruokaa ja Hyvän Mielen Tv-ohjelmia niin lampaan hymy säilyy naamalla...

Tai sitten suomileijona sanoo perkele ja menee saunan taakse tekemään vielä pari mottia lisää halkoja ja vetää pullon kossua päälle. Ainoat, jotka osaavat tässä maassa vastustaa jotain on anarkomarkot, ja nykymeiningillä nekin onnistuvat vastustamaan vain paria tavaratalon ikkunaa.

Yhteiskuntakritiikki ja sille laajan kansalaistuen hakeminen on tässä maassa tuntematonta.

Kansalaisaloitteella voi kansalaiset esittää lakialoitetta. Kansalaisaloitteessa on se puute, että sillä ei voi vastustaa hallituksen tekemiä lakialoitteita. Olisi sekin jotain, jos tieverotuslaki lähtisi valmisteluun, niin joku voisi aloittaa kansalaisaloitteen tulevan lain vastavoimaksi. Kait sillä nytkin voisi tehdä noin, kun esittäisi omaa muutosta samoihin pykäliin kuin hallituksen esitys. Mutta nuo tuskin tulisivat oikeassa järjestyksessä käsittelyyn, tai kansalaisaloite torpattaisiin vanhentuneena, koska se koskee vanhaa lakia, jota hallitus on muutenkin juuri muuttamassa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Faidros.

Quote from: L. Brander on 16.12.2013, 13:20:55
Quote from: Punaniska on 16.12.2013, 13:13:06
Luulekohan tuo pienihartiainen mies* että kansalaiset lähinnä toljottavat Salkkareita eivätkä tiedä muusta Euroopasta mitään? Ainakin bullshitin perusteella siltä näyttää.

Olen itsekin naureskellut NWO-kamalle, mutta tämä Bilderberg-tyypin intoa ihmisten kontrolliin seuratessa nauru meinaa muuttua väkinäisemmäksi.

*Jormalle tuli aikanaan paha mieli, kun Turkka kuittaili hartioista.

Olisiko aika käyttää Ollilan sijaan jotain toista "asiantuntijaa"? Eikös saman neron maabrändityöryhmä halunnut brändätä Suomen sillä, että suomalaisten tulisi syödä särkeä ja kehittää siitä gourmet-herkku?

Nyt halutaan jokaiseen autoon Nokia Here tai matkaa mittaamaan viides pyörä, tietysti Nokian Hakka. Mitä ihmettä tässä maassa tapahtuu? Liotetaanko maan vesitorneissa jotain sieniä?  ;D

Särjestä on jo aikaa sitten(ennen Ollilaa) tehty herkku. Särkikukkoa saa myös ostamalla(ostakaa, on hyvää!).

Mutta Ollilan työryhmä kai tarkoittaa ruodottomaksi noukittua :facepalm: 11 gramman paistettua särkifilettä, joka on iloisesti väritetty eri juuresten yksittäisillä raastesiivuilla. Päälle saframi-konjakki kastike, pursotettuna porsliinilautaselle tyylikkäisiin kiemuroihin.
Tällä Suomi nousuun!!!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

CaptainNuiva

Kirjoitin tämä aiemmin toiseen ketjuun, laiteentaanpa uusiksi copypastena tähän:

Ollilan työryhmä ja Kyllönen pitivät tiedotustilaisuutensa satelliitiseurannasta, kovin jäi vaisuksi ja sellainen tunnelma että kaikkiin kyssäreihin ei haluta vastata, ei varsinkaan niihin joissa käsiteltiin veroasteen nousua.

Muutama huomio:

- Keskikilsoiksi on otettu 17000 km/vuosi kun on hahmoteltu ja todisteltu veroasteen samana pysymistä....Tulli autoverotuksessaan laskee kuitenkin keskikilsoiksi 18800, eli tahtoo sanoa että nyt on ketunhäntä kainalossa sen suhteen mitä tulee veroasteen samana pysymiseen.

- Kyllönen sanoi maksualueiden olevan poliittinen päätös....Tähän saakka suurimpana perusteena tälle maksulle on pidetty ruuhkamaksua, kuinka ruuhka voi olla poliittinen päätös?

-Ihasteltiin sitä miten järjestelmä tuo työtä...Eikö tämä työ maksa kellekkään mitään? Runsaasti työtä josta maksetaan palkaa mutta silti tuotto valtiolle pysyy samana kuin vanhassa järjestelmässä?
Ei mene meikäläisen kaaliin miten tämä voi olla mahdollista.
No eihän se olekkaan mahdollista, jos aiotaan saada verosta sama tuotto niin työn ja muiden kustannusten mukaan otto tarkoittaa nousevaa veroa.

- Ollilla piti mahdollisena että auton hinta ei ihan laske nykyisen veron verran...Ja juuri kun on hehkutettu sitä miten autovero poistuisi uuden järjestelmän myötä eli saadaanko kiinteän autoveron tilalle taas joku hallinnollinen maksu jota ei tietenkään veroksi nimitetä ja näin ollen veroa ei ole.

- Sitä miten uusi systeemi kohtelisi autoja joista on vero jo maksettu, ei tullut selkeää vastausta vaan asiaa kierrettiin kuin kissa kuumaa puuroa.

- Yksityisyyden suojaa tarjottiin kattavana, vain verottaja saa tietää missä liikut....Just, uskokoon ken tahtoo.
Veikkaisin että ei mene pitkään kun valtiovalta jonkun mutkan kautta tarjoaa tietoja ostettavaksi jotta vaikkapa monikulttihankeita saadaan rahoitettua....Ja tietäen verottajan oikeuden harkintaverotukseen, voisi kuvitella aika nopeasti tulevan maksulappua postiluukusta sillä perusteella että verottaja on huomioinut toistuvat liikkeenne päivämäärien/kellonaikojen mukaan tietyllä alueella ja katsoo autoilijan käyneen pimeissä töissä joista veromätkyt.


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Rubiikinkuutio

Quote from: Punaniska on 16.12.2013, 12:29:47
Quote from: Kaustinen on 16.12.2013, 12:16:09
Ilta-Sanomissa on satoja kommentteja, ja kaikki ehdotusta vastaan.

Sen sijaan äänestystulos näyttää että yli kahdeksastatuhannesta äänestäjästä 84% tukee ehdotusta. WTF?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632860500.html


Siellä on joku kettutyttö modena. Iltalehden kysely näyttää tismalleen päinvastaista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121617838334_au.shtml

Eiköhän kyse ole siitä, että iltalehden artikkeli pusotteli faktaa: "Tiemaksuihin siirtyminen vaatisi ajoneuvolaitteen asentamisen kaikkiin autoihin. Työryhmän mukaan tarvittavat laitteet maksaisivat yhteensä noin 330 miljoonaa euroa. Kilometriverojärjestelmän vaatimiin investointeihin menisi puolestaan noin 130 miljoonaa, samoin järjestelmän vuosittaisiin kuluihin.", kun taas Iltasanomat vain välitti Ollilan propagandan sellaisenaan ilman taustoitusta.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Uuno Nuivanen

QuoteAutoverotuksen muuttamishalujen taustalta löytyy pelko verotulojen riittävyydestä.
Liikenne- ja viestintäministeriön tuore dokumentti summaa nykyisen auto- ja liikenneverotusjärjestelmän mahdollisia tulevaisuudenongelmia näin, kohdan "nykyjärjestelmän ongelmat" alla:

    Viime vuosina henkilöautojen polttoainetehokkuus on parantunut merkittävästi. Tämän vuoksi liikenteen kasvu ei tulevaisuudessa takaa nykyisen suuruisia polttoaineveroja.


Kulutusaleneman ohella ministeriötä huolettaa myös tulevaisuudessa häämöttävä massojen sähköautoilu.

    Toinen merkittävä muutos polttoaineverokertymään on autojen sähköistyminen. Sähkön verotusta ei ole mahdollista korottaa liikenteen verokertymän pienenemisen vuoksi, koska se vaikuttaisi myös kotitalouksien ja teollisuuden sähkön hintaan.


Lääkkeeksi verokertymän alenemisuhkaan ministeriön asettama, niin sanottu Ollilan työryhmä ehdottaa kilometriveroa. Sen hyötyvaikutuksiin kuuluu työryhmän mukaan muun muassa nykyisen tasoisen verokertymän ylläpito tulevaisuudessa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632918270.html

On tässä parit vaalit välissä sentään vielä. Kokoomuksen kannatusprosentti on saatava alle kymmenen, samalla päästään monesta muustakin pahasta kuin tästä. Palstan viimeiset kokkarit, herätkää tekin vihdoin.

imaginaariluku

Ihan samalla tavalla kun luvattoman tv-katselijan pystyi paljastamaan vastaanottavan antennin vuotosäteilyn avulla voidaan gps-vastaanottimen foliopäällystäminen havaita vuotosignaalin puuttumisesta. Eikun kamerakuva kaikista joiden autojen vastaanottimet eivät säteile. Vuosittainen matkamittarivertailu siihen päälle ja erotus kalleimman tariffin mukaan.

Mutta miksi tämä kaikki vaiva? Liikennepolttoaineet uudistuvat kovaa vauhtia. Sähköauto on verottajan painajainen kun sitä voi tuottaa itse ja sähkö kWh:ta ei voida verottaa samaan tapaan kuin bensaa, tai voidaan, mutta silloin sähkön tulisi maksaa noin 40 snt/kWh. Vaikka lataisit omalla aurinkopaneelilla sähköautoa niin täytyyhän verot kerätä.

Bonuksena tulee kaiken kattava kansalaisten liikkumisen seuranta. Rekisterit avataan varmuudella kun on jotain syytä epäillä jostain, tai ihan muuten vaan.

CaptainNuiva

Nyt halutaan ensin polttaa satoja miljoonia jotta saataisiin järjestelmä rakenttua, sitten ihmetellään taas kerran kuten tapana on, että kas kummaa kun ei toimi ja korjaillaan järjestelmää sadoilla miljoonilla....Ja vieläkkään ei toimi joten veroja on taas nostettava jotta saadaan toimimaan.

Mikä jumalauta on että ei yksinkertainen malli käy eli luovutaan autoverosta ja käyttömaksusta, tilalle vuosimaksu joka on isoissa autoissa vähän isompi ja pienemmissä pienempi, keskimäärin vaikkapa 500-600 € per vuosi kun auto käytössä, seisonta kuukausilta maksu ei peritä ja ne autot joista autovero maksettu, jatkavat vanhan mallin mukaan.
Tuottoa pukkaa äkkisiltään laskettuna enempi kuin nykyisestä autoverosta kaikkine lisämaksuineen ja järjestemä sen keräämiseksi on jo olemassa ja toimivakin on....Mutta ei, pitää päästä peuhaamaan uusien,kalliiden systeemien kanssa ja tonkimaan oikein luvan kanssa kansalaisen lompakkoa.

Nämä Ollillan jutut "Eturintamasta olemisesta ja kelkasta putoamisesta" kuulostavat tasan tarkkaan samoilta kun erittäin kalliksi käynyt visio "Eu:n ytimessä oleminen on Suomelle tärkeää".
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Veli Karimies

Quote from: MW on 16.10.2013, 21:14:09Jonkin hyötyvän tahon helevetinmoinen lobbaus tässä täytyy olla takana. Meidän epäoikeudenmukaisen suuri polttoaineveromme kyllä pitää huolen kilometri-, ympäristö- you name it -perustaisuudesta.

Lobbaava taho on tietenkin itse valtio. Sen virastot ja virkamiehet hyötyvät suoraan siitä, että autoilu on lehmä, jolta voidaan lypsää valtavasti verovaroja kyseisten tahojen ylläpitämiseksi.

Koepotkupallo

Quote from: CaptainNuiva on 16.12.2013, 14:28:23
Nyt halutaan ensin polttaa satoja miljoonia jotta saataisiin järjestelmä rakenttua, sitten ihmetellään taas kerran kuten tapana on, että kas kummaa kun ei toimi ja korjaillaan järjestelmää sadoilla miljoonilla....Ja vieläkkään ei toimi joten veroja on taas nostettava jotta saadaan toimimaan.


Kapteeni todistaa väkevästi. Muistakaamme myös, että kaikkiin uusiin autoihin on asenettava vuodesta 2015 e-call -hätäsoittojärjestelmä.Tuota systeemiä, jossa kolarin sattuessa tulee automaattinen soitto hätäkeskukseen ja samalla ajoneuvvon sijaintitieto, on ilmeisesti suunniteltu jotenkin hyödynnettäväksi myös tässä verotusasiassa. Ikävä vain, että eräät jäsenmaat ovat ehdottoman kielteisiä tuollaiselle väärinkäytölle. On siis hankittava erillinen mokkula verotukselle =kaksi mokkulaa jokaiseen autoon. Cool.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

Siili

Quote from: CaptainNuiva on 16.12.2013, 14:28:23
Mikä jumalauta on että ei yksinkertainen malli käy eli luovutaan autoverosta ja käyttömaksusta, tilalle vuosimaksu joka on isoissa autoissa vähän isompi ja pienemmissä pienempi, keskimäärin vaikkapa 500-600 € per vuosi kun auto käytössä, seisonta kuukausilta maksu ei peritä ja ne autot joista autovero maksettu, jatkavat vanhan mallin mukaan.

Voisihan ottaa käyttöön päivämaksun, joka on maksettavissa netin kautta.  Tämä perittäisiin kaikilta, myös turisteilta.  Toki pidemmän ajan varauksesta voisi antaa tukkualennuksen.

Lukevilla kamerasysteemeillä voidaan tiellä ja rajoilla kohtullisen nopeasti tarkistaa, onko tietyllä rekisterinumerolla ajavan auton päivämaksu maksettu.  Jos ei, niin sakkoa.  Jos ei ole rahaa, niin kilvet pois, kunnes sakko ja maksu on suoritettu.  Jos ei rahaa kuulu, auto pakkolunastukseen.

Vahingossa tapahtuneet ajotkin vähenisivät ajan myötä, koska uudempien autojen ajotietokoneisiin saisi varmasti kohtuullisen helposti systeemin, jossa ajotietokone varoittaa puuttuvasta päivämaksusta.

Paljon ajavat maksavat osuutensa jo polttoaineveron kautta, joten on melkoisen typerää kytkeä verotus ajokilometreihin.  Ruuhkamaksujen keräyskin onnistuu jatkossa varmasti kätsemmin sisääntuloväylien varrelle sijoitetun lukevan kameravalvonnan avulla.


jopelius

#115
Yksinkettaisinta ja ylivoimaisesti halvinta olisi määrätä kansalaisille henkilökohtainen kulkemis- ja liikkumisvero.

Sen määrä voisi olla kaikille saman suuruinen. Vuositasolla veron määräksi määrättäisiin 10 % henkilön vuosituloista. Tämä laskettaisiin kaikista tuloista, myös pääomatulosta. Näin vero rasittaisi edes jossain määrin tasapuolisesti kaikkia.

Keskimäärin n. 40000 vuodessa tienaava maksaisi liikenneveroa n. 350  €/kk
Jorma Ollilan n. miljoonan euron vuosituloista menisi liikenneveroa noin 10000 €/kuukaudessa. Luonnollisesti polttoaine- ja autovero poistettaisiin, mikä tietenkin tasottaisi kansalaisen kustannuksia.

Vero perittäisiin kaikilta vaikkei omistaisikaan autoa. Jokaisen pitää kuitenkin osallistua yhteiskunnan liikenneinfran rakentamiseen ja ylläpitoon vaikka matkustaisikin joukkoliikennevälineillä. Parasta tässä on se ettei tarvita minkäänlaista valvontaa eikä ylimääräisiä laite-, asennus-, jne. ylimääräisiä kustannuksia. Ei tarvita myöskään satellittimaksuja jne.

Nimeksi järjestelmälle voisi laittaa, Ollilan Jorman ideaa huomioiden, KULLI-veron (KULkemisen ja LIikenteen verotus).

Siili

#116
Plop

Luotsi

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 13:56:47
Quote from: Punaniska on 16.12.2013, 12:29:47
Quote from: Kaustinen on 16.12.2013, 12:16:09
Ilta-Sanomissa on satoja kommentteja, ja kaikki ehdotusta vastaan.

Sen sijaan äänestystulos näyttää että yli kahdeksastatuhannesta äänestäjästä 84% tukee ehdotusta. WTF?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632860500.html


Siellä on joku kettutyttö modena. Iltalehden kysely näyttää tismalleen päinvastaista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121617838334_au.shtml

Eiköhän kyse ole siitä, että iltalehden artikkeli pusotteli faktaa: "Tiemaksuihin siirtyminen vaatisi ajoneuvolaitteen asentamisen kaikkiin autoihin. Työryhmän mukaan tarvittavat laitteet maksaisivat yhteensä noin 330 miljoonaa euroa. Kilometriverojärjestelmän vaatimiin investointeihin menisi puolestaan noin 130 miljoonaa, samoin järjestelmän vuosittaisiin kuluihin.", kun taas Iltasanomat vain välitti Ollilan propagandan sellaisenaan ilman taustoitusta.

Ei vaan lasitalon gallup nyt vain mahdollistaa mitä tahansa, esim 180° käännetyt tulokset. Ei kannata itsestäänselvyyksiä ryhtyä älyllistämään  ;)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Valtion+saamat+polttoaineverot+uhkaavat+romahtaa+puolella+miljardilla+eurolla/a1387163176788?ref=hs-art-new-2

Valtion saamat polttoaineverot uhkaavat romahtaa puolella miljardilla eurolla

Liikenneministeriö ennakoi, että autoilun valtiolle tuottamat polttoaineiden verotulot romahtavat puolen miljardin euron verran vuosien 2012 ja 2025 välisenä aikana. Taustalla on ajoneuvojen polttoainetehokkuuden merkittävä lisääntyminen.

Vaikka liikenne lisääntyy samaan aikaan arvioiden mukaan 16 prosentilla, ajoneuvokannan kasvu ei riitä kompensoimaan valtion menettämiä verotuloja.

Puheenjohtaja Jorma Ollila jätti maanantaina työryhmänsä raportin, jossa selvitetään verotuksen siirtämistä auton omistamisesta ajokilometrien suuntaan.

Liikenneneuvos Tuomo Suvanto arvioi, että kilometriveron avulla olisi tulevaisuudessa entistä helpompi arvioida valtion kassaan tulevia verotuloja.

"Kyllä näin on. Ajokilometrit eivät juurikaan vaihtele, ihmiset ajavat suunnilleen saman verran. Näin olisi helpommin myös ennustettavissa, kuinka paljon veroja tulee", Suvanto arvelee.

Myös liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) myöntää epäsuorasti verotulojen hiipumisen olevan yksi taustasyy uudistukseen.

"Verotulojen hiipuminen on raportissa selvästi todettu, eikä sitä ole yritetty mihinkään piilottaa", hän sanoo.

Ollilan työryhmän raportissa siirtymistä tiekilometriveroon perustellaan muun muassa liikenteen päästöjen vähentämisellä ja liikenneonnettomuuksien vähenemisellä.

Suvannon mukaan uusien autojen päästöt vähenevät kolmella–neljällä prosentilla vuodessa.

"Totta kai polttoaineveroa voi aina korottaa. Mutta jos polttoaineveroja nostetaan vuodessa neljällä prosentilla, tulee seinä jossakin vaiheessa vastaan", Suvanto toteaa.

Hänen mukaansa sama trendi on huomattu myös muualla.

"Polttoaineverojen tuottojen lasku on ykkösjuttu maailmalla. Kaikissa seminaareissa käyrät osoittavat autokannan nousevan ylöspäin ja polttoaineista saatujen verotulojen laskevat alaspäin", hän sanoo.

"Sellaisissa maissa, joissa polttoainetuottoja käytetään tiestön kunnossapitoon, ollaan ihan pulassa", Suvanto kertoo.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Archaeopteryx

Quote from: Hohtava Mamma on 16.12.2013, 11:37:46
Miksi ei ajokilometreihin perustuvaa verotusta kohdenneta suoraan polttoaineveron korotuksiin?
Koska Jorma Ollila on Shellin hallintoneuvoston puheenjohtaja, ajaa luultavasti ihan v***sti kuluttavalla kiesillä, ja on vähintään 13 lonkerolla kiinni erilaisia paikannus- ja karttapalveluita tarjoavissa yrityksissä.

Puheet jonkun sähköautoilun kehityksestä ja verotusongelmista ovat ihan turhia Suomessa. Talvi ja etäisyydet pistävät rajat akkuteknologialle ja sähköautojen käytettävyydelle. Vähänkään pidemmälle matkalle on otettava muu vaihtoehto.