News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Make M

Quote from: VeePee on 20.10.2013, 06:33:00
QuotePaikkatieto-ohjelmien myynti

Ja paikkatiedon myynti. Odotettavissa on tarkasti kohdennettua markkinointia kun autolla liikkuvien paikannustieto ulotetaan myös myyntimiesten saataville. Kauppakeskuksen ohi kun työmatkasi suuntautuu niin kännykkääsi piippaa kauppojen mainoksia. Missä autosi liikkuu niin sen alueen yritysten mainoksia alkaa postilaatikkoosi tipahdella. Ensin paikka/reittidata annetaan navigaatiolaitteiden valmistajille sillä perusteella, että liikenne saadaan sujuvammaksi. Näin portti on raollaan myös muille datan tarvitsijoille...

Aina erään Teboilin ohi ajaessani kännykkääni tulee viesti jostain tarjouksesta kyseisessä huoltoasemassa. Erittäin ärsyttävää!

Make M

Quote from: Markkanen on 19.10.2013, 21:31:00
Autoveron vaihto kilometriveroon on taas yksi tulonsiirto peruskansalta hyvätuloisille. Vaikka autovero ostettaessa olisi 0% niin varsin moni ei pysty koskaan ostamaan uutta autoa. Juuri tämä ryhmä kärsii valtavasti tästä kilometriverosta. Monet joutuvat lopettamaan työntekonsa ja myymään autonsa pois kun ei ole varaa ajaa firman ja työmatkojen ajoja. Auton verotuotto tulee laskemaan kokonaisuutena kun ihmiset joutuvat luopumaan autoistaan.

On hämmästyttävää, että vasuri Kyllönen on näin kasvattamassa luokkaeroja yhteiskunnassamme. Ehkä taustalla on vasemmistolaisten tiedostamaton tarve pitää yllä luokkaeroja. Mistäpä muusta vasemmisto elää kuin luokkaerojen olemassaolosta. Ja kokoomuslaisillehan luokkayhteiskunnan rakentaminen ja ylläpitäminen on ihan geeneissä.

Goman

Quote from: Make M on 20.10.2013, 11:30:22
Aina erään Teboilin ohi ajaessani kännykkääni tulee viesti jostain tarjouksesta kyseisessä huoltoasemassa. Erittäin ärsyttävää!

Mobiilimainonta on nopeimmin kasvava mainoskanava. Valitettavasti.   Mobiilimainonnan estojärjestelmille alkaa olla kova kysyntä.

Ei tosin liity kilometriveroon mitenkään.


Paju

Tekee muuten auton lainaamisesta ja kimppakäytöstä nihkeää.

Nyt auton lainaaminen on yleensä ok, kunhan lainaaja maksaa bensansa itse, jolloin omistajalle ei aiheudu suoria kuluja. Kilometriperusteinen taksa on hankalampi setvittävä, ja jo sadan kilometrin edestakainen ajo aiheuttaa uutisessa mainitulla taksalla (6,8 s/km) omistajalle toistakymppiä maksettavaa.

dothefake

Joissain autoissa on matkamittari, josta voi kuljetun matkan tarkistaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Paju

Quote from: dothefake on 20.10.2013, 13:14:24
Joissain autoissa on matkamittari, josta voi kuljetun matkan tarkistaa.

Eli ennen lainaamista pitää ottaa mittarilukema ylös, auton palauttamisen jälkeen taas tarkistaa lukema, selvitellä, minkä taksan alueella ajo tapahtui, laskea kulut ja kaivella lompakosta maksua ja vaihtorahaa.

Ei tietenkään mahdotonta, mutta aika monimutkaista verrattuna siihen, että hakee avaimet ja palauttaa ne vaikka postilaatikkoon.

dothefake

Tuon vaikeuden takia joissain autoissa on ns. trippimittari. Toki eri vyöhykkeet ovat jo liikaa, mutta erot lienevät sen verran pieniä, että huomaavainen lainaaja maksaa kalliimman mukaan. Muuten olen kyllä sitä mieltä, ettei tuollaista koskaan toteuteta sen mahdottomuuden takia. Ja jos toteuttuu, niin voidaan mennä vaikka vuodeksi ajolakkoon, jolloin verotulot romahtavat.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ekto

Ei se lainaaminen ole ongelma. Vilautat vaan verosysteemin mukana tullutta pakollista RFID sirua, joka on upotettu ranteeseen, kaverisi auton verolaitteen ohi ja kirjaudut pankkitunnuksilla  :D

ikuturso

Se on sitten päätetty.

Ei vielä näennäisdemokratiassa, mutta Ollilajumalan lobbaamana virastoissa.

Satelliittipaikannukseen perustuvaa tiemaksujärjestelmää varten on jo varusteltu autoja, jolla voidaan peilata GPS-jammerit.

QuoteRADIOVALVONTATero Lehto, 13.12.2013, 17:49
Yritätkö kiertää tiemaksut satelliittipaikannuksen häirinnällä – Viestintäviraston mittausauto voi käräyttää sinut

http://www.tekniikkatalous.fi/ict/yritatko+kiertaa+tiemaksut+satelliittipaikannuksen+hairinnalla+ndash+viestintaviraston+mittausauto+voi+karayttaa+sinut/a954044

QuoteTelealan valvova viranomainen Viestintävirasto haluaa tehostaa laittomien radiolaitteiden valvontaa.

Viraston vuosittaisessa Radiotaajuuspäivä-tilaisuudessa perjantaina puhunut radiotarkastusryhmän päällikkö Heidi Himmanen totesi, että vanhojen valvontatehtävien lisäksi on odotettavissa "uusia haasteita". Himmanen on yksikön päällikön viraston organisaatiouudistuksen jälkeen.

Huolena on, että suunniteltua autojen tiemaksujärjestelmää voidaan vaarantaa häirintälaitteilla, jos se perustuu satelliittipaikannukseen.

Vielä ei ole päätetty, käytettäisiinkö autojen paikannukseen amerikkalaista gps-järjestelmää vai eurooppalaista galileo-paikannusta. Himmanen pitää eurooppalaista vaihtoehtoa todennäköisempänä.

Shellin hallituksen puheenjohtajan Jorma Ollilan vetämän työryhmän on määrä julkistaa tiemaksujärjestelmän käyttöönotosta ehdotuksia ensi viikolla. Ollila on jo ehdottanut satelliittipaikannuksen tuomista kaikkiin autoihin.

Eli ehdotukset ensi viikolla, ja ongelma ei ole tuleeko systeemi vai ei, vaan että käytetäänkö Gepsiä vai Galileota.

Aika karunoloista tekstiä. Onneksi paksu folio GPS-antennin ympärillä riittää ja sitä ei voi skannata.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Goman

Quote from: ikuturso on 15.12.2013, 01:23:49
Se on sitten päätetty.
QuoteRADIOVALVONTATero Lehto, 13.12.2013, 17:49
Yritätkö kiertää tiemaksut satelliittipaikannuksen häirinnällä – Viestintäviraston mittausauto voi käräyttää sinut
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/yritatko+kiertaa+tiemaksut+satelliittipaikannuksen+hairinnalla+ndash+viestintaviraston+mittausauto+voi+karayttaa+sinut/a954044

Eli ehdotukset ensi viikolla, ja ongelma ei ole tuleeko systeemi vai ei, vaan että käytetäänkö Gepsiä vai Galileota.

Pahalta näyttää. Kansalaisten mielipiteellä ei näytä olevan mitäään vaikutusta poliitikko/virkamies eliitin puuhasteluihin.

Eipä ole mikään ihme jos ulkoparlamentaariset vaikutuskanavat saavat lisää jalansijaa jatkossa.

Aivan kuten Turkkilakin telkkarissa totesi;  Pahemmaksi menee...

Oami

#70
Lienee vähän turha sitä täällä sanoa, mutta siltä varalta että joku muukin nyt lukee: miettikää kun äänestätte...

Sveitsissä muuten oli vastikään kansalaisaloite moottoritiemaksun nostamisesta 40 frangista 100 frangiin (33 eurosta 82 euroon) vuodessa. Aloite hylättiin kansanäänestyksessä selvin luvuin. Ja tältä 40 frangin maksultakin voi siis välttyä olemalla ajamatta moottoriteitä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

latrom

On kyllä käsittämätöntä tämä kyykytys ja kyttäys. Jossain on kuitenkin raja olemassa.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


Tykkimies Pönni

QuoteOnneksi paksu folio GPS-antennin ympärillä riittää ja sitä ei voi skannata.

Luulisin että nuo kyttäysautot havaitsee myös auton minkä gepsi ei lähetä signaalia.

vainukoira

Quote from: samuliloov on 15.12.2013, 22:26:53
QuoteOnneksi paksu folio GPS-antennin ympärillä riittää ja sitä ei voi skannata.

Luulisin että nuo kyttäysautot havaitsee myös auton minkä gepsi ei lähetä signaalia.

GPS-vastaanotin ei lähetä mitään signaalia, ainoastaan vastaanottaa. Joten ongelmaa ei ole. Tietysti tuo kyttäyslaite jotenkin lähettää keräämäänsä tietoa Rakkauden Ministeriöön, mutta ei GPS-järjestelmää käyttäen.

Kertoo aika paljon byrokraattien rikollisesta luonteesta varustella kyttäysautoja ennen kuin päätöstä kyttäysjärjestelmästä on muodollisesti tehty.


GPS-kyttäys on jälleen syöttö persujen lapaan, mutta onko sitä hyödynetty?

ekto

Tulevaisuudessa meillä on tien varsissa videokamerat jotka kuvaavat ja tunnistavat rekisterikilvestä ohi ajavat autot. Näitä tietoja sitten verrataan verojärjestelmän tietoihin. Tätä kuvaustahan voidaan suorittaa myös poliisiautoilla ja tägittää tunistettuun autoon poliisiauton sijainti ja kellonaika. Näitä taasen verrataan verojärjestelmän kellonaikoihin ja sijaintidataan.

Mutta sitä en tiedä, miten kansalainen saadaan vastuuseen, jos ei verekseltä saada kiinni. Eihän kansalaisia voida laittaa vastuuseen, jos siitä ei ole näyttöä. Voidaan aina väittää ettei järjestelmä toiminut.

En tiedä mitä siitäkään seuraa, jos systeemi todella saadaan toimimaan ja autoilun kustannukset tuplautuvat. Jostain se on pois. Ne jää kotiin jotka voi, mutta me muut varmaan leikataan kuluttamista.

Tykkimies Pönni

#75
Quote from: ekto on 15.12.2013, 22:48:00
Tulevaisuudessa meillä on tien varsissa videokamerat jotka kuvaavat ja tunnistavat rekisterikilvestä ohi ajavat autot. Näitä tietoja sitten verrataan verojärjestelmän tietoihin. Tätä kuvaustahan voidaan suorittaa myös poliisiautoilla ja tägittää tunistettuun autoon poliisiauton sijainti ja kellonaika. Näitä taasen verrataan verojärjestelmän kellonaikoihin ja sijaintidataan.

Mutta sitä en tiedä, miten kansalainen saadaan vastuuseen, jos ei verekseltä saada kiinni. Eihän kansalaisia voida laittaa vastuuseen, jos siitä ei ole näyttöä. Voidaan aina väittää ettei järjestelmä toiminut.

En tiedä mitä siitäkään seuraa, jos systeemi todella saadaan toimimaan ja autoilun kustannukset tuplautuvat. Jostain se on pois. Ne jää kotiin jotka voi, mutta me muut varmaan leikataan kuluttamista.

Diktatuurissa todistustaakka on autoilijalla ja sinut tuomitaan vaikka todistaisit olevasi syytön.

Kustannusten tuplautuminen ja talouden näivettyminen sen myötä ei ole ongelma koska systeemin tarkoitus on kyttääminen. 

ikuturso

#76
Quote from: vainukoira on 15.12.2013, 22:43:20
Quote from: samuliloov on 15.12.2013, 22:26:53
QuoteOnneksi paksu folio GPS-antennin ympärillä riittää ja sitä ei voi skannata.

Luulisin että nuo kyttäysautot havaitsee myös auton minkä gepsi ei lähetä signaalia.

GPS-vastaanotin ei lähetä mitään signaalia, ainoastaan vastaanottaa. Joten ongelmaa ei ole. Tietysti tuo kyttäyslaite jotenkin lähettää keräämäänsä tietoa Rakkauden Ministeriöön, mutta ei GPS-järjestelmää käyttäen.

Kertoo aika paljon byrokraattien rikollisesta luonteesta varustella kyttäysautoja ennen kuin päätöstä kyttäysjärjestelmästä on muodollisesti tehty.


GPS-kyttäys on jälleen syöttö persujen lapaan, mutta onko sitä hyödynetty?

Lukekaa ajatuksella postaus.

Skanneriautot etsivät GPS-jammereita, eli siis radiolähettimiä, jotka lähettävät GPS-signaalin peittävää häiriösignaalia.

Siksi ehdotinkin paksua foliota GPS-vastaanottimen tai sen antennin ympärille, joka riittää blokkaamaan tuon laajaspektrisen 20dB taustakohinatason alapuolella lymyävän satelliittien lähettämän signaalin tehokkaasti, jolloin GPS-vastaanotin ei toimi. Ja se-pronomini viittasi tuohon folioon. Sitä foliota ei voi skannata/peilata.
Eli skanneriauto näkee, missä autossa on jammeri, mutta ei missä autossa on GPS-vastaanotin tai sen antenni peitetty radiosignaalia blokkaavalla tai heikentävällä materiaalilla.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

B52

http://www.hs.fi/kotimaa/Työryhmä+Kilometrivero+olisi+33+senttiä+kilometriltä/a1387160958376

Työryhmä: Kilometrivero olisi 3,3 senttiä kilometriltä

Tiemaksutyöryhmää vetäneen Jorma Ollilan mukaan kilometrivero voisi olla käytössä mahdollisesti vuosien 2022 - 2025 aikana. Henkilöautoliikenne vähenisi noin 30 miljoonalla matkalla.

"Ensin on varmistettava, että olisi täysi varmuus tulevan tekniikan toimivuudesta ja sen soveltamisesta verokäyttöön, yksityisyyden suojan varmistamisesta ja kustannuksista", Ollila sanoo.

Ollilan vetämä tiemaksutyöryhmä luovutti tänään maanantaina työnsä liikenneministeri Merja Kyllöselle (vas). Loppuraportin mukaan kiinteät ajoneuvoverot poistuisivat ja tulisivat käytön mukaan määritettävät kilometriverot.

"Toivon, että seuraava hallitus ottaisi jotakin tästä raportista linjauksiinsa", Ollila sanoi tiedotustilaisuuden aluksi.

Raportin mukaan satelliittiseurantalaitteet asennettaisiin jokaiseen ajoneuvoon. Järjestelmän investointikustannukset ovat 130 miljoonaa euroa.

"On kuljettu loppuun tie, jossa vain rakennetaan leveämpiä väyliä. Elämme aivan eri maailmassa kuin parikymmentä vuotta sitten. Digitalisaatio muuttaa maailmaa myös liikenteessä", Ollila sanoi.

Hänen mukaansa tekniikan kehittyminen mahdollistaa myös oikeudenmukaisemman liikenneverotuksen ottamista käyttöön.

Esityksen mukaan kiinteät ajoneuvoverot poistuvat. Niiden sijalle tulisivat käytön mukaan määritettävät kilometriverot. Sen sijaan polttoainevero pysyisi ennallaan.

Liikenneverotuksen määrää ei Ollilan mukaan ole tarkoitus nostaa, veroja kerättäisiin yhtä paljon kuin ennenkin. Vain verotuksen painopisteet muuttuisivat.

Kuorma-autot ja joukkoliikenne jäisivät kilometriveron ulkopuolelle.

Ollilla viittasi Saksaan, jossa moottoriteille on tarkoitus ottaa pikaisella aikataululla moottoriteiden tiemaksuksi. Samalla valmistellaan vinjettimaksun ohella satelliittipaikannukseen perustuvaa järjestelmää.

Työryhmän laskelmien mukaan keskimääräinen kilometrivero olisi 3,3 senttiä kilometriä autolle, jonka hiilidioksidipäästöt ovat 160 grammaa kilometriltä.
Kilometriveromallilla 17 000 kilometrin mukaan verotuksen taso on sama kuin nykymallilla.

"Kun ajetaan enemmän, verotuksen määrä kohoaa. Ne jotka ajavat runsaasti maksavat enemmän. Ne jotka ajavat vähemmän, maksavat vähemmän."
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Rubiikinkuutio

Quote from: B52 on 16.12.2013, 11:18:24
http://www.hs.fi/kotimaa/Työryhmä+Kilometrivero+olisi+33+senttiä+kilometriltä/a1387160958376

Työryhmä: Kilometrivero olisi 3,3 senttiä kilometriltä

Eikä sanaakaan kuinka kalliiksi tämän veron kerääminen tulisi? Monenko satasen loota pitää ostaa autoon? Mitä kun tekniikka vanhenee? Taas uutta lootaa peliin?

Montako autoa suomessa on rekisterissä?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

ikuturso

Jorma Ollila on esitellyt projektinsa tuloksen. Eli ei mitään uutta. Edelleen kahdessa eri vyöhykkeessä kerätään kilometriveroa, joka perustuu CO2-päästöihin ja alueeseen missä ajetaan.

Lisäksi polttoainevero pysyy entisellään.

Auton käyttöverosta siis tulee kaksinkertainen. Mitä enemmän kilometrejä, sitä enemmän käyttöveroa, sitä enemmän polttoaineveroa. Lisäksi mitä enemmän autolla ajetaan, sen nopeammin sen arvo laskee ja käyttöikä tulee täyteen, jolloin auton osto tulee tiheämmin, ja vaikka autovero poistuisi, alvi ei.

Eikö Ollilan voisi myydä Microsoftille Eellopin mukana? Ollila on kanssa semmoisen jumalolennon maineessa, että kaikki mitä se sanoo, on pakko olla äärimmäisen järkevää ja rationaalista. Nokialta lähtönsä jälkeen Ollila on ollut bilderbergiläinen hörhö, jonka intresseissä on ollut kontrolloida Nokian sijasta koko maailmaa. Hän ei voi ymmärtää muita näkökantoja kuin omansa. Koko kehonkieli kertoo siitä, että jos kansa ei niele hänen työtään koukkuineen ja siimoineen, niin pitäkää tunkkinne. Ja jotta Suomi ei menettäisi Ollilaa, niin johan se tiedetään miten tässä käy.

Autoveron poistaminen ja siirtäminen käyttöön lisää tuloeroja. Kaupunkilaiset hyvätuloiset saavat halvemmalla uusia autojaan, ja maaseudun 15 vuotta vanhoilla romuilla ajavilla ei ole enää senkään vertaa jäljelle jäävää rahaa ostaa niitä halpoja uusia autoja.

Vaimolla 120 kilometriä päivittäinen edestakainen työmatka. Julkiset eivät kulje tällä reitillä. Nyt jo ekat tunnit töissä tehdään vain työmatkan maksaakseen. Ollila rankaisisi lisää.
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/ollilan+tyoryhma+autoiluun+jatkossa+kilometrivero/201312586969
Koko infrastruktuuri tämän ympärille maksaa satoja miljoonia.
QuoteTyöryhmän laskelmien mukaan kilometriverojärjestelmän investointikustannukset olisivat noin 130 miljoonaa euroa, samoin vuosittaiset operointikustannukset.

Tarvittavat ajoneuvolaitteet kaikkiin autoihin maksaisivat yhteensä noin 330 miljoonaa euroa. Palvelun tarjoaja asentaisi ajoneuvolaitteen ja perisi autoilijalta noin 10 euron vuosimaksua.

Yksityisyyden suojaa voisi turvata valmisteilla olevan sähköisen kansalaistilin kautta. Niin, että ajoneuvon omistaja tai haltija itse hallinnoisi ajoneuvonsa yksityiskohtaisia käyttötietoja.
Sähköisen kansalaistilin hintaa ei ole mainittu.

Ja kaikki tämä minkä vuoksi?
QuoteOllilan työryhmä ennustaa, että henkilöautoliikenne vähenisi noin 30 miljoonalla matkalla eli noin yhden prosentin vuonna 2025, kun kilometriverotusjärjestelmä on ollut käytössä arviolta jo muutaman vuoden.

Satojen miljoonien isovelivalvoo-järjestelmä YHDEN PROSENTIN liikennesuoritteen vähentämiseksi. Lyön ison tuopin vetoa, että ennen keskiviikkoa Jyrki Katainen on antanut julkisesti lausunnon, että hän pitää tätä erinomaisena ideana.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ikuturso

Quote from: B52 on 16.12.2013, 11:18:24
Kilometriveromallilla 17 000 kilometrin mukaan verotuksen taso on sama kuin nykymallilla.

Meillä kaksi autoa. Toiseen tulee 40 000 vuodessa ja toiseen 25 000 vuodessa. Yhtään emme aja ns. huviajoa. Polttoainevero maksetaan jo joka kilometriltä. Tiedättekö minne Ollila saa työntää raporttinsa.

Toinen auto vuosimallia 2002 ja mittarissa 480 000 kaikki itse ajettua. Toinen auto vuosimallia 2000. Tämän päivän tuloilla ja tilanteessa ei voi edes haaveilla noiden vaihtamista. Paljon lohduttaa, että uusi Avensis halpenee kymppitonnin, kun ei ole varaa edes viiden tonnin kiesiin. Sättänä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

L. Brander

#81
Ylioppilaslehti kirjoitti aikanaan, että Jormalla on iso pää ja pienet hartiat. Siltä todella näyttää. Jorman työryhmän "tekemä" ehdotus on suora tilaustyö punaviherfasisteilta. Ensin Suomesta tapetaan työpaikat älyttömän vero- ja ilmastopolitiikan avulla. Nyt pyritään estämään niiden ihmisten työssäkäynti, joilla työtä vielä on. Tai ainakin pakottaa heidät pois kehyskuntien omakoti- ja rivitaloista.

Suomessa riittää tilaa olla ja asua. Lähes kaikille löytyy sopiva asumismuoto jonkin järkevän matkan päästä työpaikasta. Nyt tämä pitää isopään mielestä estää ja pakottaa köyhät (keskituloiset) neukkukuutioihin?

Uskomaton kusipää. On se nyt kumma, että hallituksen täydellisen sosialistisuuden lisäksi myös suuryhtiön entinen johtaja ryhtyy täydelliseksi idiootiksi ja sosialistiksi.  Vai onko Kyllönen luvannut jotain hyvää Shellille?

Ollilan johtajaa, jota Jorma seuraa kuin uskollinen koira, korotukset eivät tietenkään koske, sillä hän ajaa tuhansilla euroilla kuussa ystävänsä taksilla veronmaksajien piikkiin.

Tästä maasta on kadonnut viimeinenkin järjen hiven.

EDIT: Missä v***ssa Kokoomus valinnanvapauksineen ja porvarillisine arvoineen luuraa? Stubbin kanssa lenkillä? Vapaavuoren kanssa karkkia näpistelemässä? Missä...?
Dystooppinen salamasota

Rubiikinkuutio

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 11:21:23

Montako autoa suomessa on rekisterissä?

Ajoneuvorekisterissä oli vuoden 2011 päättyessä 5 539 322 ajoneuvoa, joista autoja oli 3 494 357.
http://www.stat.fi/til/mkan/2011/mkan_2011_2012-02-24_fi.pdf

Jos siis tuo laatikko maksaisi vaikka optimistisen vähänsesti oletettuna 30 euroa kappale, niin laatikoiden ostaminen maksaisi kansalaisille yli satamiljoonaa euroa. Mitä kaikkea voisi valtio tehdä tuolla sadalla miljoonalla, jos se tuon järjestelmän sijaan kerättäisiin vain vaikapa polttoaineverona, eikä laitettaisi kankkulankaivoon GPS laatikoihin joista valtio ei hyltyisi veroina kuin murto-osan.

Tuossa ei ole edes laskettu mitään muita kuluja rekistereistä, valvonnasta ja muusta säädöstä jonka tuollaisen veron keruu veisi.

Tosiasia on, että tuo on tyypillinen vero, jonka kerääminen tulee niin järjettömän kalliiksi, että jos se vain verotettaisiin muilla tapaa se pelkkä keräyskuluihin mennyt raha, niin kaikki voittaisivat. Valtio, verotettavat, kaikki.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

ikuturso

Quote from: Hohtava Mamma on 16.12.2013, 11:37:46
No miksi ei sitten vain irrota GPS-antennin piuhaa vastaanottimesta? -> Toki katsastuksessa todennäköisesti tullaan seuraamaan GPS-loggerin tallentamaa ajosuoritetta (km) ja sitä verrataan matkamittarin näyttämään. Jos ero on merkittävä, pätkähtää sakko/lisämaksu.
Koska sisäänrakennettu antenni? Tai vikakoodi ja ajonesto, jos johto irti/antenni puuttuu?

No, anyway epäoleellista. Jokatapauksessa oli tarkoitus osoittaa, että GPS on laite, jota ei tarvitse jammereilla blokata. Se ei paljoa tarvitse, ettei signaalitaso enää riitä.

Quote from: Hohtava Mamma on 16.12.2013, 11:37:46
Miksi ei ajokilometreihin perustuvaa verotusta kohdenneta suoraan polttoaineveron korotuksiin? Se tapa ottaisi huomioon ei pelkästään ajetut kilsat vaan myös CO2 päästöt, koska isopäästäöiset yleensä ovat niitä autoja, joille keitto maistuu. Vastaan itse itselleni: Se olisi liian helppoa, se ei loisi uusia kyttäystarkastajan virkoja ja ennen kaikkea, kyttäysvaihe 2.0 eli ylinopeuksien automaattinen valvonta ei toteutuisi. Eikä myöskään vaihe 3.0, eli "avainhenkilöiden liikkumisen seuraaminen".

Tämä on juuri sitä maalaisjärjen puutetta päätöksenteossa. Kaikki halutaan tehdä vaikeimman kautta, koska halutaan säilyttää innovatiivisen Nokia-maan maine, ja kaikki haluavat leikkiä high-techilla.

Laitettaisiin ensin äänestykset nettiin ja kaikille sirukortti tunnistusta varten Viron tapaan, sekä hoidettais se yhtenäinen potilastietokanta ja pari muuta juttua kuntoon, että voitaisiin puhua tietoyhteiskunnasta. Sitten kun saatais noi perusjutut kuntoon, niin voitaisiin alkaa kikkailemaan kilometreillä ja muilla orwellilaisuuksilla.

Polttoaineveron nosto voisi olla pienempi ammattikuskeilla: Rekkamiehille ja bussikuskeille omat tankkauspisteet ja/tai kortit, joilla saa veroalen. Tai sitten liikenteenharjoittaja saa veroalen kirjanpidon polttoaineostojen perusteella. Nythän kuorma-auto voi olla myös siviilikäyttöinen perheauto: kuorma-autoksi rekisteröity vaikkapa kuusipaikkainen pakettiauto. Siinä täytyy olla ajopiirturi, mutta kilometriverolaitteistolta se voisi välttyä. Siispä kaikki kohta kuormureita ostamaan, kunnes verottaja taas keksii jotenkin sen kieltää ei-ammatinharjoittajilta.

Quote from: L. Brander on 16.12.2013, 11:39:00
EDIT: Missä v***ssa Kokoomus valinnanvapauksineen ja porvarillisine arvoineen luuraa? Stubbin kanssa lenkillä? Vapaavuoren kanssa karkkia näpistelemässä? Missä...?

Kalle Isokallion sanoin: Ne TWIITTAA!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

latrom

CO2 -päästöt pitää saada alas. Tavoitteeseen päästään sillä, että talous romautetaan. Kukaan ei kysy, että onko sillä CO2:lla edes kuinka väliä mutta maksaa pitää.

L. Brander

#85
Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 11:51:16

Tosiasia on, että tuo on tyypillinen vero, jonka kerääminen tulee niin järjettömän kalliiksi, että jos se vain verotettaisiin muilla tapaa se pelkkä keräyskuluihin mennyt raha, niin kaikki voittaisivat. Valtio, verotettavat, kaikki.

Joo, kannattaa muista, että sosialisteilla on myös tarkoitus kerätä sinulta rahaa pois. Ei valtion ja kuntien tulojen lisääminen ole ainoa tavoite, vaan sinun elämän valinnanmahdollisuuksien kaventaminen ja tekemisesi valintojen ohjaileminen. Taloudellinen kontrolli on tehokasta kontrollia. Mieti vaikka lapsen viikkorahaa suhteessa syödyn karkin määrään.

Muuten...Suomeen on ennekin tuotu erikoismalleja autoista. Tässä hengessä joku ehdotti jo kolmosen nettisiivulla, että asennetaan jokaiseen autoon viides pyörä, joka mittaa ajettua matkaa. Kyllä tämä känny-Jorelle ja Merjalle kelpaisi.  ;D

e:typo

Dystooppinen salamasota

John Doe

"Tuon vaikeuden takia joissain autoissa on ns. trippimittari."

Trippimittarin voi nollata kun siltä tuntuu.
Eli en käynytkään lapissa kato ite trippimittarin lukema.

dothefake

Saako jo maksetun autoveron takaisin vai koskeeko tuo vain tulevaisuudessa ostettavia autoja?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kni

Quote from: Hohtava Mamma on 16.12.2013, 11:37:46
Miksi ei ajokilometreihin perustuvaa verotusta kohdenneta suoraan polttoaineveron korotuksiin? Se tapa ottaisi huomioon ei pelkästään ajetut kilsat vaan myös CO2 päästöt, koska isopäästäöiset yleensä ovat niitä autoja, joille keitto maistuu. Vastaan itse itselleni: Se olisi liian helppoa, se ei loisi uusia kyttäystarkastajan virkoja ja ennen kaikkea, kyttäysvaihe 2.0 eli ylinopeuksien automaattinen valvonta ei toteutuisi. Eikä myöskään vaihe 3.0, eli "avainhenkilöiden liikkumisen seuraaminen".

Tuo olisi helppoa, mutta ei ole reilua niille joilla ei ole muuta mahdollisuutta liikkua kuin oma auto. Enontekiön / Kuusamon / tms. hommalaiset huom! onko ruuhkia, kulkeeko metro ajallaan?

Uskoakseni autoilusta on haittaa vain pääkaupunkiseudulla. Muualla Suomessa tilaa riittää.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

RP

Quote from: latrom on 16.12.2013, 11:56:03
CO2 -päästöt pitää saada alas. Tavoitteeseen päästään sillä, että talous romautetaan. Kukaan ei kysy, että onko sillä CO2:lla edes kuinka väliä mutta maksaa pitää.
Nyt haukut väärää puuta. Koko GPS-kilometrilaskutuksenhan idea on, että saadaan liikkumista verotettua ihan riippumatta CO2-päästöistä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/