News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Nuivake

Voi voi.
Kumpa näistäkin veroista menisi tieliikenteen ylläpitoon, kehittämiseen ja parantamiseen muukin kuin 1/9, kuten tällä hetkellä.
Kaikenlaiset täysin absurdit keinot ovat näköjään käytettävissä, jotta tätä sosiaalisirkusta saadaan pyöritettyä.
Tieliikenne pitää sosiaalitoimiston käynnissä. Konkreettisesti.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

AaJii

Quote from: B52 on 16.12.2013, 15:17:58
http://www.hs.fi/kotimaa/Valtion+saamat+polttoaineverot+uhkaavat+romahtaa+puolella+miljardilla+eurolla/a1387163176788?ref=hs-art-new-2

"Sellaisissa maissa, joissa polttoainetuottoja käytetään tiestön kunnossapitoon, ollaan ihan pulassa", Suvanto kertoo.

Onneksi meillä on ymmärretty, että liikenteestä kerättyjä veroja ei kannata käyttää teiden kunnossapitoon.
"Monikulttuurisuus on tie sivistyksen, inhimillisyyden ja yhteiskuntarauhan takaamiseen."
- Espoon piispa Mikko Heikka, HS 23.02.2009 -

Toadie

Whatever. Kun mummo kuolee ja lapset osaavat kulkea itse harrastuksiinsa ja kouluihinsa, lopetan autoilun. Pakostahan sitä nytkin ajellaan. Ei autoilu ole köyhän hommaa.

Valtio, bensayhtiöt, vakuutusyhtiöt, katsastuskonttori, rengasfirmat ja huoltamot menettävät vuositasolla tuhansia pelkästään kun meidän perhe luopuu autoilusta. Hyötyjä on lähikauppa jonne ostokset jatkossa keskitetään sekä nettikaupat. Tosin kovin isoa tavaraa ei jaksa postista pulkalla vetää joten joltain jää liikevaihtoa saamatta, ja valtiolta alvia.

Menetetty verokertymä ja kadonneet työpaikat korvattaneen ruoan verotusta nostamalla. Ja pulkanajokortilla.

Toinen hyötyjä on tietysti maapallo. Jää ne minunkin co2:set kirnuamatta ja maaaaaailma pelastuuuuuuu!
Kiitos ja kuulemiin.

ämpee

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 13:56:47
Quote from: Punaniska on 16.12.2013, 12:29:47
Quote from: Kaustinen on 16.12.2013, 12:16:09
Ilta-Sanomissa on satoja kommentteja, ja kaikki ehdotusta vastaan.

Sen sijaan äänestystulos näyttää että yli kahdeksastatuhannesta äänestäjästä 84% tukee ehdotusta. WTF?

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288632860500.html


Siellä on joku kettutyttö modena. Iltalehden kysely näyttää tismalleen päinvastaista.

http://www.iltalehti.fi/autot/2013121617838334_au.shtml

Eiköhän kyse ole siitä, että iltalehden artikkeli pusotteli faktaa: "Tiemaksuihin siirtyminen vaatisi ajoneuvolaitteen asentamisen kaikkiin autoihin. Työryhmän mukaan tarvittavat laitteet maksaisivat yhteensä noin 330 miljoonaa euroa. Kilometriverojärjestelmän vaatimiin investointeihin menisi puolestaan noin 130 miljoonaa, samoin järjestelmän vuosittaisiin kuluihin.", kun taas Iltasanomat vain välitti Ollilan propagandan sellaisenaan ilman taustoitusta.

Nyt alkaa olla aika hyvin numerot pöydässä, joten niitä voisi hivenen tarkastella.

Ajosuorite olisi siis 17.000km/v, jolloin nykyisen autoverotulon takaamiseksi jokainen kilometri pitää hinnoitella 3,3c keskimääräisellä hinnalla.
Eli 17.000 x 3,3c = 56100c = 561€/v/autoilija.

Kun autovero tuotti vuonna 2008 1016 miljoonaa, ja joka tässä nyt arvioidaan pysyneen samana, niin tuon verotulon kattamiseksi tarvitaan 1.811.051 autoilijaa ajelemaan vuosittain.

Toisaalta ajoneuvorekisterissä on yli 5 miljoonaa ajoneuvoa, joista henkilöautoja kaiketi 3.5 miljoonaa, niin joko kilometrimaksu on laskettu voimakkaasti yläkanttiin, tai sitten merkittävä osa ajoneuvokantaa seisoo vuosittain.
3,5 miljoonaa verotettavaa ajoneuvoa tuottaisi vuosittain noin 1.960 miljoonaa.

Lähdetään kuitenkin siittä olettamasta, että ajoneuvoja olisi vuosittain noin 2 miljoonaa valmiina verotettaviksi.

Laitteet noihin ajoneuvoihin maksaisivat työryhmän mielestä 330 miljoonaa, eli 165€/auto.
Sisältyykö tuohon hintaan myös asennuksista tulevat kustannukset ? Mielestäni ei.

Järjestelmän investoinnit maksaisivat 130 miljoonaa, eli 65€/auto, ja samoin vuosittaiset kulut 65€/auto, yhteensä 130€/auto.

Eli käyttöönottovuotena kuluja tulisi noin 300€/autoilija, joka olisi hieman yli 50% vuotuisesta maksusta, ja jatkossa pamahtaisi lisäkuluja joka vuosi 11,5% + mahdolliset keskuslaitteiston korjauskulut.

Kun yhden tekstiviestin hinta nykyään näyttäisi olevan 8c, niin vuoden jokaisena päivänä lähetetyt kaksi tekstiviestiä tulisi maksamaan 58,4€, joten arvioitu käyttökustannus/auto vaikuttaa alakanttiin arvioidulta, sillä kaksi ajosuoritetta vuoden jokaisena päivänä ei tule riittämään, eikä yhtä ajosuoritetta kohden yksi tekstiviesti.

Elikkä pieni yhteenveto tässä vaiheessa.
Auton laitekustannukset ovat nähdäkseni alakanttiin arvioitu, ja tähän tulee päälle vielä asennuskustannukset
Vuotuiset käyttökulut ovat myös alakantissa, eivätkä ne nähtävästi sisällä edes operaattorikuluja, laitteiden vuotuisista uusimis/korjaustarpeista puhumattakaan.
Verosuoritteita kerryttävien autoilijoiden määrä on arvioitu väärin.

Koko työryhmän työsuorite vaikuttaa täysin hatusta reväistyltä, varsinkin kun ottaa huomioon, ettei tarvittavia laitteita edes missään vielä ole, joten niiden hankintahintaa/asennuskustannuksia/käyttökustannuksia on tässä vaiheessa mahdoton arvata.

Matematiikassa edistyneemmät voivat tästä jatkaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: CaptainNuiva on 16.12.2013, 14:28:23
Nyt halutaan ensin polttaa satoja miljoonia jotta saataisiin järjestelmä rakenttua, sitten ihmetellään taas kerran kuten tapana on, että kas kummaa kun ei toimi ja korjaillaan järjestelmää sadoilla miljoonilla....Ja vieläkkään ei toimi joten veroja on taas nostettava jotta saadaan toimimaan.

Mikä jumalauta on että ei yksinkertainen malli käy eli luovutaan autoverosta ja käyttömaksusta, tilalle vuosimaksu joka on isoissa autoissa vähän isompi ja pienemmissä pienempi, keskimäärin vaikkapa 500-600 € per vuosi kun auto käytössä, seisonta kuukausilta maksu ei peritä ja ne autot joista autovero maksettu, jatkavat vanhan mallin mukaan.
Tuottoa pukkaa äkkisiltään laskettuna enempi kuin nykyisestä autoverosta kaikkine lisämaksuineen ja järjestemä sen keräämiseksi on jo olemassa ja toimivakin on....Mutta ei, pitää päästä peuhaamaan uusien,kalliiden systeemien kanssa ja tonkimaan oikein luvan kanssa kansalaisen lompakkoa.

Nämä Ollillan jutut "Eturintamasta olemisesta ja kelkasta putoamisesta" kuulostavat tasan tarkkaan samoilta kun erittäin kalliksi käynyt visio "Eu:n ytimessä oleminen on Suomelle tärkeää".

Tuo käyttömaksu voitaisiin lisäksi vielä vyöhykkeistää, mikäli on edelleen halua pitää syrjäseudut asuttuina.
Kyllähän sillä tietenkin koitettaisiin keplotella, mutta niinhän kaikella.

Kapteenimme ehdotus on yksinkertaisuudessaan niin nerokas, ettei hallituksesta löydy ketään joka sen pystyisi mielessään hahmottamaan.
Se kun toimii illman hilavitkuttimia, mutta ei sisällä yhtään valvontaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Rubiikinkuutio

Quote from: ämpee on 16.12.2013, 15:46:03

Sisältyykö tuohon hintaan myös asennuksista tulevat kustannukset ? Mielestäni ei.

Mitenkään ei ole mahdollista että sisältyisivät JOS asennus on millään tapaan "kiinteä". Jos kyseessä ei ole "kiinteä" asennus vaan takaikkunalaudalle tai ikkunan sisään tarrattava laite, niin asennuskuluja ei toki tule.

Olen samalla tapaa kuin sinäkin skeptinen todellisista kuluista, mutta kyllähän ne kulut tuollasinaankin ovat ihan naurettavat. Se että kuvitellaan että tuolla saisi bensaveroon verrattuna maasedun autoilua edullisemmaksi, niin luulen että se hyöty menee tohon hintaan. Eli jos samaan hintaan nostettaisiin vain bensaveroa, mutta sen verram vähemmän kuin nuo tuon käyttö ja investoitikulut ovat niin maaseusulla olija maksaisi saman kuin tuossa mallissa. Ihan lonkolta arvattuna. Niin tai näin, niin hirvän tehoton ja kallis systeemi valtiolle, eli viimekädessä sen veron maksaville.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

nollatoleranssi

Quote from: Sour-One on 16.10.2013, 21:06:02
Erikoista tässä on se, että veroa viedään eteenpäin vasemmistolaisen liikenneministerin aikaan.

Merja Kyllösellä ei ole itsellään korttia ja kokemusta autoilusta. Se omakohtainen kokemuksen puute näkyy myös näistä järkyttävän huonoista esityksistä ja ehdotuksista, jotka ovat menneet läpi juuri Kyllösen ministerikaudella.

Yksi typerä ehdotus oli myös uuden kilometrikorvauksen käyttöönotto. Jo nykyisinkin polttoaineverotus on todella kovaa n. 60%:a hinnasta koostuu pelkästään verosta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

ämpee

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 15:57:18
Quote from: ämpee on 16.12.2013, 15:46:03

Sisältyykö tuohon hintaan myös asennuksista tulevat kustannukset ? Mielestäni ei.

Mitenkään ei ole mahdollista että sisältyisivät JOS asennus on millään tapaan "kiinteä". Jos kyseessä ei ole "kiinteä" asennus vaan takaikkunalaudalle tai ikkunan sisään tarrattava laite, niin asennuskuluja ei toki tule.

Mikäli kyseessä olisi joku kännykän tapainen laite, jonka kuljettaja laittaisi aina ajamaan lähtiessään kojelaudan telineeseen, niin siitäkin soppa saadaan syntymään.
Nimittäin niiden käyttämistä pitäisi jollain konstia pystyä myös valvomaan, ja siitä alkavat kustannukset kertymään.
Myöskään tälläisen pinnallisen laitteen rikkoutuminen ei olisi mitenkään tavatonta, konsteja on monia, ja aina sattuu ja tapahtuu.

Kiinteä asennus vanhaan ajoneuvoon, tai sitten uuteen joka on tuotu jostain sivistysmaasta, on niin monen ongelman tarjoamista, ettei siitäkään hyvä heilu.

QuoteOlen samalla tapaa kuin sinäkin skeptinen todellisista kuluista, mutta kyllähän ne kulut tuollasinaankin ovat ihan naurettavat. Se että kuvitellaan että tuolla saisi bensaveroon verrattuna maasedun autoilua edullisemmaksi, niin luulen että se hyöty menee tohon hintaan. Eli jos samaan hintaan nostettaisiin vain bensaveroa, mutta sen verram vähemmän kuin nuo tuon käyttö ja investoitikulut ovat niin maaseusulla olija maksaisi saman kuin tuossa mallissa. Ihan lonkolta arvattuna. Niin tai näin, niin hirvän tehoton ja kallis systeemi valtiolle, eli viimekädessä sen veron maksaville.

Jäsen CaptainNuiva tuossa esitti yksinkertaisen menetelmän näiden järjettömien visioiden tilalle, eli vuosimaksu kaikilta autoa käyttäviltä.
Lisäksi, kuten totesin, tuo vuosimaksu voitaisiin vyöhykkeistää maamme sisällä siten, että se suosisi syrjäseutuja.

Joku voisi väittää, että tuollainen YLE-vero olisi epäoikeudenmukainen niitä kohtaan jotka autoilevat vähän, heille voin vakuuttaa kaikkien teknisten himmeleiden olevan vielä epäoikeudenmukaisempia, ja sitäpaitsi enemmän autoilevat maksavat polttoaineveroissa myös enemmän, joten kyllä se väistämättä tasoittuu.

Perimmillään tässä on kyse siittä, että telefoonialan sutki kauppamies on päässyt pyörittämään umpitolloa mistään mitään tietämätöntä liikenneministeriä niin kuin haluaa.
Meillä haluttaisiin tehdä digibox-II kehitys/kokeilutyö jälleen kerran.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

CaptainNuiva

Joku asiansa osaava toimittaja voisi perehtyä tuossa tiedotustilaisuudessa esitettyyn ihasteluun että miten tämä uusi systeemi tuo työtä, selkeästi nyt yritetään markkinoida paskaa paketoimalla se kauniisti silkkirusetin kera.

Kertaan:
Jos kerran veroasteen kuluineen vakuutetaan pysyvän samana ja valtion saavan tuottonsa niin ketkä nämä työpaikkojen palkat maksavat vai talkoistako on kyse...Autoilijatko maksavat ne pakollisina "sivukuluina"?
Jos kerran työpaikkoja halutaan lisää niin tähän tarjottuun verrattuna ehdotan että ryhdymme myymään käpyjä toisillemme tai
vaihtoehtoisesti jokainen kansalainen alkaa pyörittämään pyramidihuijausta ja jokaisen on pakko osallistua....Rikastumista ja hyvinvoinnin lisääntymistä ei voi estää !

Lisäkyssärinä esitän ihmettelyn siitä että onko työryhmältä ja Kyllöseltä järki kateissa vai pidetäänkö kansaa niin tyhmänä että kunhan vaan luvataan jotain älytöntä ja ihanaa niin kaikki on sitten ihan bueno?

Tämän systeemin markkinointi ei eroa millään lailla vaikkapa anarkistien ja antifanttien perusteluista toimilleen, minkäänlaista tarkastelua eivät teoriansa ja visionsa kestä.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

ämpee

Quote from: nollatoleranssi on 16.12.2013, 16:47:26
Merja Kyllösellä ei ole itsellään korttia ja kokemusta autoilusta. Se omakohtainen kokemuksen puute näkyy myös näistä järkyttävän huonoista esityksistä ja ehdotuksista, jotka ovat menneet läpi juuri Kyllösen ministerikaudella.

Eipä näytä olevan myöskään minkäänlaista teknistä tietämystä, joten kauppamiehet voivat vapaasti myydä himmeleitään ostajalle joka käyttää toisten rahoja, ja jolla ei ole minkäänlaista moraalia.

Hyvä esimerkki tämän hallituksen ministereistä jotka järjestelmällisesti näyttävät olevan pihalla juuri siltä alueelta joilla heidän pitäisi toimia.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

L.N


P

Quote from: ämpee on 16.12.2013, 16:57:17
Quote from: nollatoleranssi on 16.12.2013, 16:47:26
Merja Kyllösellä ei ole itsellään korttia ja kokemusta autoilusta. Se omakohtainen kokemuksen puute näkyy myös näistä järkyttävän huonoista esityksistä ja ehdotuksista, jotka ovat menneet läpi juuri Kyllösen ministerikaudella.

Eipä näytä olevan myöskään minkäänlaista teknistä tietämystä, joten kauppamiehet voivat vapaasti myydä himmeleitään ostajalle joka käyttää toisten rahoja, ja jolla ei ole minkäänlaista moraalia.

Hyvä esimerkki tämän hallituksen ministereistä jotka järjestelmällisesti näyttävät olevan pihalla juuri siltä alueelta joilla heidän pitäisi toimia.

On sillä Kyllösellä kai ajokortti. Muuten ymmärrys tuntuu olevan hukassa. On tarttunut taas viimeisen kymmenen vuoden aikana jokaiselle liikenneministerille lobattuun gps-verotukseen. Ilmeisesti yksi juuri eläkkeelle jäänyt korkea liikenneviraston virkamies istuu nyt ko. systeemien kanssa puuhastelevan yrityksen hallituksessa?

Ovat luvanneet Kyllösen puolueen politrukeille paljon hyväpalkkaisia tyhjäntoimittajan suojatyöpaikkoja uudesta perustettavasta gps-verotusvirastosta ja firmoista jotka toimittavat systeemit (esim. "yhteiskuntasuhdejohtaja tms.).

Lisänä kiinnnostaa mahdollisuus urkkia muiden liikkumista noissa suojatyöpaikoissa..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Rubiikinkuutio

Quote from: ämpee on 16.12.2013, 16:48:39

Jäsen CaptainNuiva tuossa esitti yksinkertaisen menetelmän näiden järjettömien visioiden tilalle, eli vuosimaksu kaikilta autoa käyttäviltä.
Lisäksi, kuten totesin, tuo vuosimaksu voitaisiin vyöhykkeistää maamme sisällä siten, että se suosisi syrjäseutuja.

Vuosimaksu ei kannusta käytön vähentämiseen, joten se ei kaikille käy. Polttoaineveroa ei voi porrastaa sen mukaan missä ajetaan, joten se ei kaikille käy.

Silti oli ihan mitä mieltä tahansa noista, niin huonoun on tuollainen jossa verotulot menevät kankkulan kaivoon muulle kuin vailtiolle.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Goman


Siis järkyttävä summa rahaa ollaan valmiita pistämään järkyttävän kompleksiseen järjestelmään joka ei ole mitään muuta kuin verojen keräysmenetelmä.

Se ei tuota mitään hyviinvointiin viittaavaakaan. Se ei tuota ruokaa, ei asuntoja , ei (kannattavia) työpaikkoja, ei terveyttä, ei vientituloja. Ei kertakaikkiaan mitään.

Jos tämä puuhastelu uppoaa kansan syviin riveihin, niin uskomatonta lammasmaisuutta. Mutta sitä saa mitä tilaa..

Tosiasiallinen Nuiva

Kaikki varmasti ymmärtävät Ollilan motiivit Polttoaineita tuottavan yhtiön hallituksen jäsenenä, sekä gps-paikannus firmojen vanhana tuttuna, joten ei siitä sen enempää.
Pari asiaa pistää silmään. Kuorma-autot olisi vapautettu verosta, mutta esim. pienyrittäjien suosimat pakettiautot ei. Tämä johtaa siihen, että isot firmat saavat kilpailuetua ja kohta postiakin varmaan kuljetetaan kuorma-autoilla.

Nyt vakuutetaan, että paikannus ei olisi reaaliaikaista. On kuitenkin satavarmaa, että että paikannus teknologia kehittyy edelleen, joten jos nyt tehdään päänavaus, niin 2023 voi käytössä oleva järjestelmä olla todellinen uhka yksilönvapaudelle.
Non poteris veritatem

CaptainNuiva

Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 17:32:33
Quote from: ämpee on 16.12.2013, 16:48:39

Jäsen CaptainNuiva tuossa esitti yksinkertaisen menetelmän näiden järjettömien visioiden tilalle, eli vuosimaksu kaikilta autoa käyttäviltä.
Lisäksi, kuten totesin, tuo vuosimaksu voitaisiin vyöhykkeistää maamme sisällä siten, että se suosisi syrjäseutuja.

Vuosimaksu ei kannusta käytön vähentämiseen, joten se ei kaikille käy. Polttoaineveroa ei voi porrastaa sen mukaan missä ajetaan, joten se ei kaikille käy.

Silti oli ihan mitä mieltä tahansa noista, niin huonoun on tuollainen jossa verotulot menevät kankkulan kaivoon muulle kuin vailtiolle.

En usko että tässä nyt olisi kyseessä käytön vähentäminen, ei sinne päinkään, kyse on vain ja ainoastaan verotulojen maksimoinnista.
Jos haluttaisiin vähentää käyttöä, pitäisi laskelmiin ottaa mukaan myös menetetyt työpaikat ja sitä kautta menetetyt verotulot.
Joka ainoa ajettu kilometri joka ainoalla autolla pikkuriikkisen duunia useampaankin suuntaan...Ja yksikään politiikko ei halua mainostaa että haluamme vähentää kansalaisten työllisyysastetta !

Käyttöä voi vähetää vuosimaksulla siten että kun se olisi jyvitetty per päivä (Kuten nyt esim.dieselvero) niin kun pistät auton seisontaan niin tieto menee Trafille että on pois liikennekäytöstä, tällöin ei vuosimaksua peritä.
Toki on niin että muutamiksi päiviksi ei kannata liikenteestä poistaa vaan vähintään noin kuukaudeksi mutta sellaista systeemiä ei kukaan koskaan pysty kehittämään jossa jokainen centilleen maksaisi oikeudenmukaisesti.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

ämpee

#136
Quote from: Rubiikinkuutio on 16.12.2013, 17:32:33
Quote from: ämpee on 16.12.2013, 16:48:39

Jäsen CaptainNuiva tuossa esitti yksinkertaisen menetelmän näiden järjettömien visioiden tilalle, eli vuosimaksu kaikilta autoa käyttäviltä.
Lisäksi, kuten totesin, tuo vuosimaksu voitaisiin vyöhykkeistää maamme sisällä siten, että se suosisi syrjäseutuja.

QuoteVuosimaksu ei kannusta käytön vähentämiseen, joten se ei kaikille käy.

Tässä tunnutaan sitten haettavan toisiinsa yhteensopimattomia asioita saman ratkaisun alle, autovero on yksi asia, käytön vähentäminen on kokonaan toinen peruna.

QuotePolttoaineveroa ei voi porrastaa sen mukaan missä ajetaan, joten se ei kaikille käy.

Mikään ei käy kaikille, jos oikein tarkkoja ollaan.
Polttoaineen hinta nykyään on jo korkein siellä missä oman ajoneuvon käyttäminen on välttämättömintä, ja halvinta siellä missä se oman ajoneuvon käyttäminen aiheuttaa eniten ongelmia.

Joten, kun kerran syrjäseudulla siittä oman ajoneuvon käytöstä on vähiten haittaa ja siellä se on eniten välttämätöntä, niin jos jossain pitää vähentää käyttöä niin se ei ainakaan ole siellä.
Koska polttoaineen hinta siellä on jo valmiiksi epäoikeudenmukaisesti korkein, niin helpoin tie on kohdentaa käyttömaksuksi muutettu ajoneuvovero sinne missä on halvin polttoaine, ja missä oman ajoneuvon käyttöä voi vähentää.

Kun kerran kyse on niinkin merkittävästä lisämaksusta kuin 561€/v keskimäärin, niin sen oikea kohdentaminen taatusti aikaansaisi ajosuoritteitten vähenemistä halutuilla alueilla, vaikka se ei kaikille kävisikään.

QuoteSilti oli ihan mitä mieltä tahansa noista, niin huonoun on tuollainen jossa verotulot menevät kankkulan kaivoon muulle kuin vailtiolle.

Näyttää lähinnä siltä, että valtio kyllä tulee kiinni pitämään niistä verotuloista, mutta autoilijoilla maksatettaisiin kalliin teknisen kokeilun kustannukset siihen päälle.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Toadie

Gps-verotus voisi olla se kauan odottamani verokapinan katalyytti. Jos ei jo aiemmin kaavailtu venevero tepsi, eihän paskalakikaan aiheuttanut kapinaa. Gps-verossa yhdistyy
-sumeilematon tulonsiirto kaupallisille toimijoille
-epävarma ja kallis toteutus
-kyseenalainen hyöty
-salakähmäinen valmistelu
-tomppeliksi tiedetty ministeri keulakuvana
-jo valmiiksi järjettömän kallis polttoaine jonka hinta pysyy (= nousee)

ja siunatuksi lopuksi huomataan että se minkä piti laskea, autojen hinnat, EIVÄT ole laskeneet, koska jo nyt autotehtaat subventoivat korkean verotuksen Suomen myymällä matalammalla verottomalla hinnalla.
Kiitos ja kuulemiin.

Siili


Uuno Nuivanen

#139
Jos haluatte voida huonosti, parhaillaan ykkösellä Uutisvuodon uusinta, jossa hevonhammas Stubb (kok.) nimittää ylipainoista, rujoa liikenneministeri Kylläistä (komm.) hellittelynimellä 'Mertsi', ja kaikilla on niin kliffaa ja fantsua hei.  :facepalm:

Toadie

Edellinen lähti vähän vajaana, kapina voisi siis olla vaikka sellainen että riittävän moni päättää ettei maksa, koska rahaa ei ole tai ihan periaatteesta. Sitten huomataan miten pienellä määrällä poliiseja, poliisiautoja ja vouteja tätä kuusimiljoonaista kansaa hallitaan. Miten poliisipaku noukkii liikennevirrasta veronkiertäjät jos liikenne ei annakaan tietä, ja sinisille majakoille näytetään vain keskaria? Ei ne kaikkia voi ampuakaan. Loppuu pyörälukot kesken, ja mitä niitä vanhoja €500 katsastamattomia louskuja vaikuttaa edes lukottaa, siihenhän jäävät. Kilvetkin voivat jatkossa tulla jonkun autotallipajasta, miksi ne pitäisi ostaa katsastuskonttorista? Maarajan yli voi uittaa vaikka kaikki aikanaan Ryssiin viedyt ladat takaisin. Miksi ne pitäisi rekisteröidä?

No käteiskielto ja viranomaisen pääsy kaikkien pankkitileillehän siinä tulee ennemmin tai myöhemmin. Samoin control chip kauko-ohjauskatkaisulla kaikkiin uusiin autoihin, vaikka sen gps-palikan sisään leivottuna. Mutta lisää poliisimiehiä ja -autoja ei tule. Ei niihin ole varaa. Kuka hakkeroi ekana viranomaisautojen gps-tiedot? Esim: Kainuussa tällä hetkellä 0 poliisiautoa, käykää kaupassa, piilopirttien miehet.

Watch this space: laki teke itsestään mahdottoman kunnioittaa, laittomuus lisääntyy.
Kiitos ja kuulemiin.

Sorsalampi

Perussuomalaiset jälleen ainoita, jotka vastustavat tätä totalitaristista valvontajärjestelmää?

Mikä helvetti tätä maata vaivaa. Kokoomus?!?!?  :facepalm:
Hommaa jo vuodesta 2005

nollatoleranssi

Quote from: P on 16.12.2013, 17:22:29
Quote from: ämpee on 16.12.2013, 16:57:17
Quote from: nollatoleranssi on 16.12.2013, 16:47:26
Merja Kyllösellä ei ole itsellään korttia ja kokemusta autoilusta. Se omakohtainen kokemuksen puute näkyy myös näistä järkyttävän huonoista esityksistä ja ehdotuksista, jotka ovat menneet läpi juuri Kyllösen ministerikaudella.

Eipä näytä olevan myöskään minkäänlaista teknistä tietämystä, joten kauppamiehet voivat vapaasti myydä himmeleitään ostajalle joka käyttää toisten rahoja, ja jolla ei ole minkäänlaista moraalia.

Hyvä esimerkki tämän hallituksen ministereistä jotka järjestelmällisesti näyttävät olevan pihalla juuri siltä alueelta joilla heidän pitäisi toimia.

On sillä Kyllösellä kai ajokortti. Muuten ymmärrys tuntuu olevan hukassa. On tarttunut taas viimeisen kymmenen vuoden aikana jokaiselle liikenneministerille lobattuun gps-verotukseen. Ilmeisesti yksi juuri eläkkeelle jäänyt korkea liikenneviraston virkamies istuu nyt ko. systeemien kanssa puuhastelevan yrityksen hallituksessa?


Ainakin yhteen aikaan julkisuudessa puhuttiin siitä, ettei Kyllösellä itsellään olisi ajokorttia. En tiedä olivatko nuo puheet huhuja vai sitten faktaa.

Joka tapauksessa vasemmisto-ministerin aikana niin ajokortin hinta kuin autoilunkin hinta on vaikuttanut menevän koko ajan vain kalliimmaksi sille tavalliselle autoilijalle.

Vihreiden ministerin kohdalla tuon saattaisi vielä ymmärtää, mutta vasemmiston Merja Kyllösen kohdalla kallistuminen on vaikuttanut johtuvan enemmänkin ministerin ammattitaidottomuudesta kuin tahallisesta halusta kallistaa yksityisautoiluun liittyviä maksuja. Jälkikäteen onkin yritetty muuttaa aikaisemmin itse tehtyjä päätöksiä päinvastaisiksi.

Suurimman hyödyn näistä uudistuksista ovatkin ottaneet lähinnä kalliimmilla menopeleillä ajavat "rikkaat". Eipä silloin vaikuta paljoa sekään, että maksaako ajokortti tuhat vai kolme tuhatta euroa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

ämpee

Quote from: Sorsalampi on 16.12.2013, 19:57:58
Perussuomalaiset jälleen ainoita, jotka vastustavat tätä totalitaristista valvontajärjestelmää?

Mikä helvetti tätä maata vaivaa. Kokoomus?!?!?  :facepalm:

Kokoomuksen kannattajat myyvät sen systeemin, ja kaiketi ne loput sitten ovat niitä totalitaristeja.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

guest3656

Eiköhän koko systeemi sorru omaan mahdottomuuteensa. Erillinen autoihin jälkiasennettava laite olisi helppo laittaa pois päältä ja/tai kloonata ja jättää kotiin. Jos laite olisi auton OEM-osa, samanlainen järjestelmä tulisi ottaa käyttöön laajasti maailmalla. Myös tällöin laite olisi ohitettavissa helposti. Autoihinhan ei ole kyetty vielä edes kehittämään ajonestolaitetta, jota ei kyettäisi helposti ohittamaan langattomastikin.

Tietysti suuri osa suomalaisista epäilemättä asentaisi mielellään, sen kummemmin ajattelematta, tällaisen laitteen omalla kustannuksella autoonsa, koska joku käskee. Maaperä on Suomessa otollinen tämän kaltaisille typerille innovaatiolle. Kun vielä ajamisesta ilman ko. laitetta lätkäistäisiin 30 000 euron sakko tai vähintään 2 vuoden vankeustuomio, ollaankin suomalaisuuden ytimessä.

Kaptah

Quote from: nollatoleranssi on 16.12.2013, 16:47:26
Merja Kyllösellä ei ole itsellään korttia ja kokemusta autoilusta. Se omakohtainen kokemuksen puute näkyy myös näistä järkyttävän huonoista esityksistä ja ehdotuksista, jotka ovat menneet läpi juuri Kyllösen ministerikaudella.

Niin paljon kuin Kyllösen politiikka minua risookin, korjataan nyt tämä laajalle levinnyt väärinkäsitys. Kyllösellä on ajokortti. Mielenkiintoinen tosin on Kyllösen lausunto haastattelussa:

Quote
1. Paljonko olet vuosittain liikenteessä?
-Olen liikenteessä kymmeniä tuhansia kilometrejä vuositasolla ja saman verran myös tunteja eli liikkumista piisaa ministerin elämässä.

Tuntuisi tosiaan piisaavan jos vuodessa ehtii istua kymmeniä tuhansia tunteja auton ratissa kun vuodessa on 8760 tuntia. Toisaalta jos ei ehdi nukkua eikä paneutua töihinsä, se selittää kummasti ministeri Kyllösen ajamaa politiikkaa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

CaptainNuiva

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 16.12.2013, 20:53:07
Kun vielä ajamisesta ilman ko. laitetta lätkäistäisiin 30 000 euron sakko tai vähintään 2 vuoden vankeustuomio, ollaankin suomalaisuuden ytimessä.

Juuri näin, raiskaus/pahoinpitely/tappo/murha ovat kevyttä kamaa autoiluun liittymisen maksun kiertämiseen verrattuna.

A-studio alkaa kohta, Ollilla siellä haastateltavana.
Saa nähdä osaako toimittaja työnsä vaiko vain suojatyöpaikalle ominaisen hymistelyn.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Quote from: Kaptah on 16.12.2013, 20:56:36

Quote
1. Paljonko olet vuosittain liikenteessä?
-Olen liikenteessä kymmeniä tuhansia kilometrejä vuositasolla ja saman verran myös tunteja eli liikkumista piisaa ministerin elämässä.

Tuntuisi tosiaan piisaavan jos vuodessa ehtii istua kymmeniä tuhansia tunteja auton ratissa kun vuodessa on 8760 tuntia. Toisaalta jos ei ehdi nukkua eikä paneutua töihinsä, se selittää kummasti ministeri Kyllösen ajamaa politiikkaa.

Ministerin matematiikkaa, yksinkertainekin asia on liian vaikea.
Ei ihme että maa makaa niin kuin makaa  :facepalm:
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Perttu Ahonen

Ei ole niin järjetöntä ideaa, etteikö se istuvan hallituksen mielestä ole fantastista ja edistyksellistä. 

Odotan jo kovasti sitä, että hallitus keksii hengitysveron joka perittäisiin ihmisen kokonaispainon mukaan.  Sekin on punavirheiden ja kokomustien mielestä varmasti ihanan fantastista ja edistyksellistä.

Orwell ei aikoinaan vielä tiennyt tulevaisuuden mahdollisuuksista, mutta kiitos hallituksen neo-orwellilaisen luovuuden, on tekniikan viimeisimmätkin mahdollisuudet valjastettu tavallisten ihmisten kontrollointiin, rahastamiseen ja vitutuksen lisäämiseen.

Keksiiköhän tulevat punavirheät kokomustat hallitukset vitutusveron. Vitutusvero olisikin oikea todellinen rahasampo, sillä mitäpä hallitukset eivät tekisi lisätäkseen kansalaisten vitutuksen määrää.   

vainukoira

Quote from: Toadie on 16.12.2013, 19:32:50
No käteiskielto ja viranomaisen pääsy kaikkien pankkitileillehän siinä tulee ennemmin tai myöhemmin.

Tulkoon. Bitcoin on keksitty.