News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

ike60

Tervetuloa, rehellisyys, Ullakko ja kaffe!

Quote from: rehellisyys on 29.09.2011, 23:36:57
pettynyt vasemmistolaisuuden loihtimaan oikeidenmukaisuuteen,joka ei huomioi työtätekevää ihmistä tai sitä tarjoavaa työnantajaa, vaan ajaa omaa etuaan, joka on valtapolitiikkaa.Itse ajattelen niin,että hyvinvoiva työnantaja on myös takuu hyvinvoivalle työntekijälle,ja päinvastoin, riippumatta työntekijän tai työnantajan maailmankatsomuksesta,olkoot se uskonnollinen tai poliittinen. Mitä tulee maahanmuuttopolitiikkaan, meillä on ihan tarpeeksi nuorta työvoimaa käytettäväksi työelämän tarpeisiin,mutta meidän täytyy huolehtia siitä,että koulutus on korkeatasoista ja ajan tarpeisiin vastaavaa, kysymys on omasta halusta, eli valinnoista arvomaailmassa, tässä tapauksessa ja aina isänmaallisuudesta.

Olen samaa mieltä siitä, että nykyvasemmisto ei enää ensisijaisesti aja suomalaisen työväestön etuja. Sosialisti- ja kommunistileireissä ilmeisesti huomattiin 1980-luvulla, että perinteinen työväenluokka on keskiluokkaistunut ja maltillistunut, eikä siinä mielessä enää ollut heidän kaipaamansa luokkataistelun käyttövoimaa. Kun vasemmisto ilman sorrettujen joukkovoimaa ei kuitenkaan ole juuri mitään, piti jostain keksiä uusi "sorrettu" enemmistö. Tällainen löydettiin kehitysmaista, joitten kohdalla voidaan vielä esittää uskottavia väitteitä sorrosta (tosin omasta mielestäni kehitysmaita eivät sorra juurikaan kehittyneet maat tai ylikansalliset yhtiöt vaan niiden oma valtaeliitti). Juuri tämän uuden solidaarisuuden takia näitä "sorrettuja" piti ruveta entistä enemmän päästämään ja jopa houkuttelemaan länsimaihin.

Maahanpäästön lisäksi piti kehittää sosialistisen onnelan kaltainen utopia, jotta maahanpäästö olisi perusteltavissa. Tätä onnelaa kutsutaan monikulttuuriseksi yhteiskunnaksi. Sen käytännön toteutukset ovat tähän mennessä olleet yhtä kaukana monikulttuurisesta utopiasta kuin reaalisosialismi oli Marxin ja Engelsin hahmottelemasta tasa-arvoisesta, luokattomasta ja yhteisomistukseen perustuvasta onnelasta.

On lisättävä, että näkökulmani on erilainen kuin sinun, koska en ole koskaan vasemmiston kannattajiin kuulunut. Tosin on myönnettävä, että varsinkin aikaisemmin jotkut vasemmiston edustajat esittivät varteenotettavia näkökantoja ja usein edustivat muutenkin järjen ääntä.

Aivan samaa mieltä olen kanssasi siitä, että työnantajan ja työntekijän edut ovat pääasiassa yhtenevät, ja vain joskus ovat aidosti ristiriidassa keskenään. Samaa mieltä olen myös siitä, että Suomessa on aivan yltäkyllin työvoimareserviä vastaamaan mihin tahansa nähtävissä olevaan työvoimapulaan; ainoa mahdollinen poikkeus ovat jotkut pitkää erikoiskoulutusta tai erityisominaisuuksia vaativat ammatit. Kaikkiin työtehtäviin löytyy kyllä tekijöitä, kunhan työstä saatava korvaus on riittävä ja työolosuhteet tyydyttävät.

Quote from: Ullakko on 30.09.2011, 13:04:05
Tutun kuuloisia juttuja ovat muut esittäytyneet kirjoitelleet, eli täällä on ex  :flowerhat: Omat kokemukset ovat sitten tuoneet järkeä päähän. Entisaikaan kun en paljoa maahanmuuttoasioiden kanssa joutunut tekemisiin, en asioita sen syvemmin ajatellut. Nyt on kaikki mahdolliset vääristyneet rillit tipahtaneet silmiltä ja eihän se auta kuin sitten katsoa totuutta suoraan silmiin ja pahalta näyttää.

Näinhän se on käynyt monen - myös minun - kohdalla. Itse en tosin ollut varsinaisesti  :flowerhat:, suhtauduinpa vain myönteisesti, joskin varsin välinpitämättömästi maahanmuuttoon. Omat kokemukset sitten laittoivat ajattelemaan, että maahanmuuttoa, kulttuurin kehitystä jne. on kovin monenlaista.

Quote from: kaffe on 30.09.2011, 23:33:10
Miksi sitten luen tätä forumia, niin kriittinen suhtautuminen Suomen maahanmuuttopolitiikkaan on syntynyt vuosien varrelta joko omista tai tuttavien kokemusten kautta.
[..]
Itse uskon että suurin ongelma maahanmuuttajin liittyen on tässä nykyaikaisessa hyysäämisessä ja yltiöpäisessä suvaitsevaisuudessa.
Jos järkevää maahanmuuttopolitiikka pitäisi tehdä, mielestäni voitaisi raa'asti priorisoida potentiaalisemmat tulokkaat testein tai mitä ikinä keksittäänkään.
Kyllähän mekin tänne varmaan työntekijöitä halutaan jos sille vaan olisi tarve.
Tiedän kyllä, eihän sille ole mutta jos. Ei se luku - ja kirjoitustaidoton lapsisotilas joka on nähnyt kansanmurhia yms olisi välttämättä se paras ehdokas.
En ymmärrä miksi tänne sitten otetaan heitä, joiden sopeutumiskyky on mahdollisimman huono. 

Minullakin on monenlaisia kokemuksia maahanmuuttajista, ja ammattini takia ehkä enemmän oikeasti myönteisiäkin kuin monella kukkahatulla. Sanalla oikeasti tarkoitan sitä, että maahanmuuttajia ei ihailla halinalleina monikulttuuritapahtumassa vaan heidän kanssaan tehdään työtä, opiskellaan jne.

Tulijoiden tarkempi valinta esim. testaamalla olisi tietenkin järkevintä mitä voisi tehdä, mutta se on ainakin vielä tällä hetkellä poliittisesti mahdotonta. Lisäksi se tekisi Hommaforumin pitkälti tarpeettomaksi  :'( ;)

CaptainNuiva

Quote from: rehellisyys on 29.09.2011, 23:36:57
Heps kaikille, olen 54-vuotias työläinen.pettynyt vasemmistolaisuuden loihtimaan oikeidenmukaisuuteen,joka ei huomioi työtätekevää ihmistä tai sitä tarjoavaa työnantajaa, vaan ajaa omaa etuaan, joka on valtapolitiikkaa.Itse ajattelen niin,että hyvinvoiva työnantaja on myös takuu hyvinvoivalle työntekijälle,ja päinvastoin, riippumatta työntekijän tai työnantajan maailmankatsomuksesta,olkoot se uskonnollinen tai poliittinen. Mitä tulee maahanmuuttopolitiikkaan, meillä on ihan tarpeeksi nuorta työvoimaa käytettäväksi työelämän tarpeisiin,mutta meidän täytyy huolehtia siitä,että koulutus on korkeatasoista ja ajan tarpeisiin vastaavaa, kysymys on omasta halusta, eli valinnoista arvomaailmassa, tässä tapauksessa ja aina isänmaallisuudesta.

No siinäpä taas kerran oikein viimoisen päälle äärioikeistolainen mielipide ;D
Vaikka itse hiippailen poliittiselta kannaltani jossain Keskustan ja Kokoomuksen  välimaastossa niin tervetuloa keskustelemaan tänne äärioikeiston ja natsien keskinäisen hymistelyn kerhoon.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Lalli IsoTalo

Tervetuloa, rehellisyys!

Ike60 analysoi pätevästi motivaatiota mokutukselle.

Vaihtoehtoisia syyllisiä mokutukselle & mamutukselle -- kaikkea Aatos Erkosta puumavalaan ja länsimaisten eliittipiirien kautta Saatanaan -- löytyy täältä: "Suuri "mokutuksen motivaatiot" -äänestys, vaihe 1: vaihtoehtojen keräys" http://hommaforum.org/index.php/topic,49354.0.html

Quote from: ike60 on 02.10.2011, 13:14:54Sosialisti- ja kommunistileireissä ilmeisesti huomattiin 1980-luvulla, että perinteinen työväenluokka on keskiluokkaistunut ja maltillistunut, eikä siinä mielessä enää ollut heidän kaipaamansa luokkataistelun käyttövoimaa. Kun vasemmisto ilman sorrettujen joukkovoimaa ei kuitenkaan ole juuri mitään, piti jostain keksiä uusi "sorrettu" enemmistö. Tällainen löydettiin kehitysmaista, joitten kohdalla voidaan vielä esittää uskottavia väitteitä sorrosta (tosin omasta mielestäni kehitysmaita eivät sorra juurikaan kehittyneet maat tai ylikansalliset yhtiöt vaan niiden oma valtaeliitti). Juuri tämän uuden solidaarisuuden takia näitä "sorrettuja" piti ruveta entistä enemmän päästämään ja jopa houkuttelemaan länsimaihin.

Maahanpäästön lisäksi piti kehittää sosialistisen onnelan kaltainen utopia, jotta maahanpäästö olisi perusteltavissa. Tätä onnelaa kutsutaan monikulttuuriseksi yhteiskunnaksi. Sen käytännön toteutukset ovat tähän mennessä olleet yhtä kaukana monikulttuurisesta utopiasta kuin reaalisosialismi oli Marxin ja Engelsin hahmottelemasta tasa-arvoisesta, luokattomasta ja yhteisomistukseen perustuvasta onnelasta.

Quote... se tekisi Hommaforumin pitkälti tarpeettomaksi  :'( ;)
Hommaforumin missio on mielestäni Hommaforumin tekeminen tarpeettomaksi. Sumea kristallipalloni sanoo, että siihen menee 5-10 vuotta. Johdan ennusteen siitä, että vihreällä liikkeellä meni 10-20 vuotta tehdä itsensä tarpeettomaksi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Avantgarde

Lauantaita :)

Juuri rekisteröidyin tänne ja olen tässä koettanut vaihtaa prof.kuvaksi omavalintaista kuvaa, mutta ei onnistune. Harmittaa, kun ehdin tehdä prof.kuvaksi Adopessa seuraavan tekstiavan:

//Kun länsimainen ihminen haluaa olla "hyvä", "fiksu" ja "suvaitsevainen",
hän mielellään väärinymmärtää määreet ja ottaa arvomaailmakseen kuuluvina vain
positiiviset määreet - logiikka on pettämätöntä niin kauan, kuin se lähtee siitä pakkomielteestä, että "kaikki on rikkautta ja hyvää." Kuitenkin yleinen tilanne Euroopassa kertoo toista uutisineen, tilastoineen ja ongelmineen.

Kyse ei ole väreistä eikä roduista, kyse ON päinvast.kulttuurien arvomaailmoista ja käytännöistä - eivät integroidu toisiinsa, kuten jo on Euroopassa nähty.
Järkevä maahanmuuttokriittisyys on ok asia. Rasismi taas ei ole. Näin logiikan etujoukoissa.//

Että ajattelin jottei lauantaipuuha Adopella mennyt ihan "hukkaan" :D, niin postasin sen sitten tuohon. Ei siinä mitään uutta ole, mutta menee mainiosti mottona ja muistutuksena, että mistä on kyse.

Nimimerkki tulee lähinnä vain siitä, että näen järkevän maahanmuuttokriittisyyden järjen ja älyn käyttönä, logiikan etujoukkoon kuulumisena - kiintoisaa siksi onkin että ns. ylisuvaitsevainen vastapooli on ominut oman propagandansa käyttöön jonkinlaisen "älykkyyden" (= sokeuden) polarisoimalla maahanmuuttokriittiset junttiporukaksi vailla heidän edistyksellisiä, älykkäitä näkemyksiään. Asia on nimenomaan ajatuksellisesti päinvastoin - älykkyys ei ole se mikä vastapoolissa jyllää vaan jonkinlainen todellisen maailman poissulkeva ideologia, jonka puitteissa yhdestä periaatteesta voidaan johtaa tosiasiallisia linjauksia esim. "Kaikki on rikkautta ja ihanaa"-periaatteen kautta on ulkomaailmassakin oltava näin tai tuleva olemaan näin (idealistinen epärealistisuus/hulluus ohjenuorana).

On kyettävä yleisten asioiden suhteen näkemään asioita yleisesti, yksittäiset moraalilauselmat ja idealistiset halut eivät vain riitä tähän - ne täytyy integroida vallitsevaan maailmaan ja nähdä missä mennään, käsittää asioita, olla rehellinen ja avoin näkemään, käsittämään.

Lopuksi haluan vielä sanoa, että EN kannata maahanmuuttajien syrjivää kohtelua maahanmuuttomaassa, se on väärin. Mitä kannatan, on se että maahanmuuttopolitiikassa oltaisiin järkevästi kriittisiä ja linjaa mielellään tiukennettaisiin entisestään, koska täällä on jo ongelmia maahanmuutosta - tilanteen ei tarvitse kumuloitua. Kun maahanmuuttajat ohjataan samanpohjaisiin kulttuurimaihin, on helpompi sopeutua.

Toivottavasti saitte tolkkua, aurinkoista lauantaita!

"One time during his childhood, he was lost in the woods for nine full days and lived off of wild berries and used poison oak as toilet paper. When he managed to find his way home, no one noticed his absence. He walked in through the back door, then... he made himself a sandwich."

J. Lannan haamu

Tervetuloa Avantgarde! Tuohon upeaan pohdiskelevaan loruiluusi voisin todeta että tuntemattomia ovat mokuttajien ajatustiet. Pidetään homma aitona :D
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Sunt Lacrimae

Tervetuloa kaikille uusille joukkoon iloiseen. :)
Play stupid games, win stupid prizes.

Avantgarde

Kiitti tervetuliaisista! Pisti hymyilyttämään tuo Lantan kommentti. Se on hyvä että täällä voi keskustella asioista, no, nyt olen rekisteröitymispäivän aikana kirjoittanut melkein tusina viestiä, niin alkaa olla sunnuntailepo paikallaan. Luulen että jatkossa koetan olla hiljaisempi jäsen kuitenkin, muuten jään kyttäilemään ihmisten vastauksia ja se tie voi viedä foorumi/nettiaddiktioon jne ja siinä ohessa nettikirjoittelun konfliktien ja väärinymmärtämisten riskit kasvavat, niin stressittömämpää olla enemmän hiljaisesti.
"One time during his childhood, he was lost in the woods for nine full days and lived off of wild berries and used poison oak as toilet paper. When he managed to find his way home, no one noticed his absence. He walked in through the back door, then... he made himself a sandwich."

Arvoton

Quote from: Avantgarde on 08.10.2011, 16:53:39
- Eläinasiat. 1) läntisessä ja etenkin Suomen kulttuurissa lemmikkieläinkulttuuri on vahvaa - koiraihmisiä on paljon ja koirista pidetään yleistyksen tasolla hyvää huolta, koirat kuuluvat ihmisten elämään. Sen sijaan vast.islamin kulttuurissa asia on toisin ja koiraa pidetään Koraaniin liittyvän Hadithin mukaan "likaisena" eivätkä muslimit halua koiria (yleistys, mutta näin) sisätiloihin.

Koirat eivät eläintieteilijöiden mukaan kuulu kaupunkeihin. Kaupunki ei ole koirien luontainen ympäristö. Koirat nauttivat olostaan eniten maaseudulla vapaana.

Surullista sinänsä, jos muslimiyhteiskunnissa ei käytetä opaskoiria. Sokean asema kun ei muutenkaan tunnu kadehdittavalta. Kehittyneemmissä muslimimaissa käytettäneen poliisikoiria?

Emo

Quote from: Arvoton on 08.10.2011, 22:27:30
Quote from: Avantgarde on 08.10.2011, 16:53:39
- Eläinasiat. 1) läntisessä ja etenkin Suomen kulttuurissa lemmikkieläinkulttuuri on vahvaa - koiraihmisiä on paljon ja koirista pidetään yleistyksen tasolla hyvää huolta, koirat kuuluvat ihmisten elämään. Sen sijaan vast.islamin kulttuurissa asia on toisin ja koiraa pidetään Koraaniin liittyvän Hadithin mukaan "likaisena" eivätkä muslimit halua koiria (yleistys, mutta näin) sisätiloihin.

Koirat eivät eläintieteilijöiden mukaan kuulu kaupunkeihin. Kaupunki ei ole koirien luontainen ympäristö. Koirat nauttivat olostaan eniten maaseudulla vapaana.

Surullista sinänsä, jos muslimiyhteiskunnissa ei käytetä opaskoiria. Sokean asema kun ei muutenkaan tunnu kadehdittavalta. Kehittyneemmissä muslimimaissa käytettäneen poliisikoiria?

Kaupunki ei ole yhtään kenenkään luontainen ympäristö.

Tervetuliaiset minultakin uusille!

Arvoton

Tämä on esittäytymisketju, mutta helevetin kiinnostava asia on tässä juuri parin tyypin mainitsema vasemmiston mielenkiinnon kohteiden vaihtuminen. Itselleni on selvää, että ammatillisen työväenliikkeen tarve ei ole mihinkään kadonnut. Ei niinkään palkka-asioiden, vaan muilla perusteilla lisättynä se, että maahanmuutto ei pääosin ole työläisten eikä toimihenkilöidenkään onnen tae.

Poliittinen työväenliike on tainnut hurahtaa humanismiin jo senkin takia, ettei se vaadi selkärankaa, lujuutta eikä henkistä ahkeruutta, vaan tunteita. Pääoman omistamisen, yhtiöiden ja rahan asema ihmisten eriarvoistamisessa ei ole mihinkään inhimillistynyt. Työn(tekijöiden) ja pääoman lähentymiseen (tai ristiriidan lieventämiseen) voidaan löytää paljon perusteita, jos halutaan. Jos siis ko. ristiriitoja uskalletaan nähdä.

Jalokivi

Nojuu, moikka vaan.

Olen foorumia lueskellut jo varmaan puolisen vuotta, mutta päätin rekisteröityä vasta nyt, lähinnä ilmaistakseni tukeni Homman toiminnalle. Alkaa nääs tosissaan masentamaan kun katsoo tätä nykymaailman menoa ja etenkin mediakentän toimintaa. Huolestuttaa ja ahdistaa, eihän sille mitään mahda.

Minusta, olen etelä-suomesta, alta kolmenkymmenen. Yhteiskunnallisista asioista, biologiasta ja psykologiasta kiinnostunut jantteri. Tiedä häntä, tuleeko paljoa kirjoiteltua, lähinnä rekisteröityminen tosiaan on kannanottona tälle irvokkaalle kaksinaamaisuudelle joka nykypäivänä on tullut valoon.

Noh, eiköhän tämä tästä, pidetään homma kasassa ja lippu korkealla. Kyllä se oikeus aina lopussa voittaa.
Voiko tunnetilaa kriminalisoida?

PaulR

Quote from: Jalokivi on 09.10.2011, 21:19:57
Kyllä se oikeus aina lopussa voittaa.

Niin se oikeus sanoo. ;)

CE-hyväksytty

Moi! Mä oon Jarkko ja mä en tykkää siitä että maahanmuutto on joidenkin mielestä ikävä asia. Tai siis toisaalta tykkään kun se kummiskin aiheuttaa keskustelua.

Veli Karimies

Ei kaikesta tarttekaan tykätä, edes tosiasioista.

ike60

Quote from: CE-hyväksytty on 12.10.2011, 03:14:18
Moi! Mä oon Jarkko ja mä en tykkää siitä että maahanmuutto on joidenkin mielestä ikävä asia.

Minustakin osoittaa ihmiseltä hienoista ahdaskatseisuutta jos hän pitää kaikkea maahanmuuttoa ikävänä asiana. Onneksi sellaisia on tällä forumilla tosi vähän. Yksi sellainen puheenvuoro tulee nopeasti ajatellen mieleen.

Itse pidän vaikutuksiltaan neutraalia maahanmuuttoa neutraalina asiana ja vaikutuksiltaan positiivista maahanmuuttoa hyvänä asiana. Kritisoin tahoja jotka sanoillaan tai toiminnallaan suosivat vaikutuksiltaan negatiivista maahanmuuttoa. Jos minulla olisi valta, poistaisin ensi töikseni kaikki sellaiset esimerkiksi sosiaaliturvaan liittyvät vetovoimatekijät, jotka ovat houkuttimena vaikutuksiltaan negatiiviselle maahanmuutolle.

Tervetuloa forumille!

RocketMan

Moi kaikille! Onneksi löysin kuin löysinkin tämän esittelyketjun... En ole näin isoilla keskustelupalstoilla postittanut koskaan mitään. Tällä keskustelupalstalla näyttää olevan aika tiukat säännöt, toivottavasti en vahingossa satu rikkomaan niitä. Toisaalta, jos niin tapahtuu, niin toivon että saan varoituksen, ennen kuin minut suinpäin bannataan pois.  :P En siis todellakaan ole sellainen postaaja, joka tahallaan haluaa sabotoida tätä keskustelupalstaa, sillä minusta juuri tällaisia palstoja pitäisi olla enemmän, missä tavalliset tallaajat, asiantuntijat ja peräti itse päättäjät kohtaavat (mikäli ymmärsin että Halla-Aho itse käy täällä).

Ennenkuin päätin liittyä tänne, innostuin todella tästä keskustelupalstasta, sillä täällä näyttäisi olevan myös paljon hyvin asiantuntevia postaajia, mikä oli sinänsä yllätys minulle. Moniin asioihin liittyen olen löytänyt täältä jo tähän mennessä hyviä mielipiteitä, joiden kanssa olen samaa mieltä.

Poliittiselta taustaltani olen ja olen ollut Vihreiden kannattaja (syitä tähän tulen kirjoittamaan muualla myöhemmin), ja olen huomannut että täällä on paljon etenkin perussuomalaisten kannattajia. Toivon kuitenkin tuovani näkemyksilläni uusia pointteja esimerkiksi maahanmuuttoasioissa keskusteltaessa. Minulla on paljon sukulaisia ja muita tuttuja, jotka ovat huolissaan perussuomalaisten kannatuksen kasvusta, mutta koska kannatus on noussut niin suureksi, haluan olla menossa mukana.

Lasse

Quote from: RocketMan on 13.10.2011, 01:52:46

Tervetuloa lauteille, täällä löylyä riittää!

--Lasse

PS. Ai niin, se on Halla-aho...
NOVUS ORDO HOMMARUM

RocketMan

Quote from: Lasse on 13.10.2011, 01:56:55

Tervetuloa lauteille, täällä löylyä riittää!

--Lasse

PS. Ai niin, se on Halla-aho...

Kiitoksia! Jep, sori, siis tietenkin Halla-aho.  ;)

ämpee

Tervetuloa täältäkin, RocketMan, tervetuloa joukkoon kummaan.

Voit lohduttaa niitä lähimpiäsi tuosta PerusSuomalaisten noususta, ettei se ole vielä läheskään tapissaan, nousua tulee tulemaan edelleen.

Muuten, itse olen Muutos 2011 kannattajia, mutta siitä huolimatta PerusSuomalaisten kannatuksen nousu lämmittää, ja etenkin Mestari Jussi Halla-ahon menestys.
(Tuo Mestari on sitten huumoria näin sisäpiirissä, sitä viljellään vain sen takia, että se vihloo joidenkin sielua, jos sellaista löytyy, ja alunperin se oli kotoisin vastustajien leiristä, eli se "otettiin huumorilla haltuun".)

Kyllä täällä on vihreillekin ajatuksille tilaa, jos kyse on todellakin vihreästä, ja mielummin sinivihreästä, eikä maailmaa hinnalla millä hyvänsä halaavasta punavihreästä.
Väittelyt ovat raakoja mutta rehellisiä, kiitos tästä sen tiukaksi kehutun moderaattion jota itsekin olen päässyt kokeilemaan, mutta josta kuitenkaan en löydä muuta kuin kiitoksen aihetta.

Homma^^^ on koko kansan tiukasti moderoitu keskustelupalsta !!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ajuha

"mutta koska kannatus on noussut niin suureksi, haluan olla menossa mukana".

Kun kannatus on jo näin suurta, niin ryhdy kannattamaan sitä Sisua, älä ole meidän Halla-aholle polvistuneiden armoilla, enemmän tuulivoimaa.

ike60

Tervetuloa, RocketMan! Vihreiden kannattajat ovat tänne erityisen tervetulleita, koska puoluetta dominoi monien täällä kestämättömäksi arvioimaa maahanmuuttopolitiikkaa ajava porukka. Voit vaikuttaa asioihin puolueen sisällä tukemalla niitä muutamaa vihreää jotka ovat järkeviä maahanmuuttopoliittisia puheenvuoroja esittäneet.

minusta juuri tällaisia palstoja pitäisi olla enemmän, missä tavalliset tallaajat, asiantuntijat ja peräti itse päättäjät kohtaavat (mikäli ymmärsin että Halla-Aho itse käy täällä).

Ei pelkästään Halla-aho vaan perussuomalaisten kansanedustajista myös Eerola, Hirvisaari ja Immonen. Viime aikoina he tosin ovat ymmärrettävästi keskittyneet hoitamaan äänestäjien heille antamaa tehtävää. Toki olisi erittäinkin suotavaa että muidenkin puolueiden kansanedustajat osallistuisivat keskusteluun täällä, mutta näillä mennään nyt.

Kannattaa muistaa että maahanmuuttokriittisyys ei ole pelkästään perussuomalaisten asia. Merkittäviä maahanmuuttokriittisiä puheenvuoroja ovat esittäneet mm. kokoomuksen Zyskovicz, Sampo Rydman ja Elina Lepomäki, joista tosin kaksi viimemainittua eivät sinänsä hyvästä äänisaaliistaan päässeet vielä viime vaaleissa läpi. Muissa puolueissa varteenotettavia kriittisiä puheenvuoroja ovat esittäneet mm. keskustan Pekkarinen ja SDP:n Rajamäki.

Minulla on paljon sukulaisia ja muita tuttuja, jotka ovat huolissaan perussuomalaisten kannatuksen kasvusta, mutta koska kannatus on noussut niin suureksi, haluan olla menossa mukana.

Oletko saanut selville miksi he ovat huolestuneet perussuomalaisten kannatuksen noususta? Itsekään en ole koskaan pesuja (vai mikä se lyhenne onkaan) äänestänyt, mutta minusta on pelkästään positiivista että nykymenolle löytyy merkittävä kritisoija ja vaihtoehdon tarjoaja puoluekentässä. Lukemalla vaikka edellämainittujen kansanedustajien viestihistoriaa tällä forumilla huomaat, että heidän näkemyksensä ovat varsin maltillisia ja tasapainoisia. Toki heidän näkemyksensä poikkeavat osittain tähänastisesta poliittisesta valtavirrasta, mutta eikö ole pelkästään hyvä asia että äänestäjillä on todellisia vaihtoehtoja?

Käypä niiden sukulaistesi ja tuttaviesi kanssa läpi vaikkapa perussuomalaisten vaaliohjelmaa. Sieltä käy ilmi heidän ajamansa politiikan sisältö. Pyydä sukulaisiasi kertomaan, mistä kohdista he ovat huolissaan ohjelmassa ja miksi. Mielelläni lukisin noiden analyysien tulokset tällä forumilla, joten ilmoitapa kun olet saanut jotain selville sen huolestumisen syistä.

Emo

Quote from: ämpee on 13.10.2011, 02:07:49

...

Niin hyvä lausahdus että tuo voisi olla etusivulla!!

Ja kaikille uusille tervetuloa minultakin  :)

CaptainNuiva

Quote from: Emo on 13.10.2011, 12:18:07
Quote from: ämpee on 13.10.2011, 02:07:49

...

Niin hyvä lausahdus että tuo voisi olla etusivulla!!

Ja kaikille uusille tervetuloa minultakin  :)

Hmm..."Tinkimättömän tiukkaa moderointia jo vuodesta 2009"
Oikeastaan tuommoisen sloganin voisi liittää Pauligin kahvimainokseen loppuun, siihen jossa erillaiset ammattilaiset kertovat tavoitteistaan.
Tulevaisuuden mainos:
Miniluv (Istuu näyttönsä edessä,höyryävä kahvimuki näppiksen vieressä ja kahvimukin toisella puolen iso punainen,sienen muotoinen delete-painike): "Tämän forumin moderoiminen on antoisaa puhaa mutta joskus raskasta, trollien ja epäasiallisten kommenttien hyppiessä silmille välillä ihan solkenaan.
Linja on kuitenkin määritelty,siitä pidetään kiinni ja vain kahvitauko saattaa päästää trollin karkuun mutta vain hetkeksi (Punainen valo delete-namiskuukkelissa välähtää ja hälytysääni kajahtaa,Miniluvin nyrkki iskeytyy delete-nupin päälle,näytöllä vilahtaa iso kärpäslätkä, trolli vingahtaa ja rauha laskeutuu,kahvimuki toisessa kädessä ei läiky).
Tyydyn vain parhaaseen, niin kahvissa kuin forumilla, siksi Homma ja Juhlamokka (Ottaa hörpsyn ja asettaa mukin näytön viereen,kamera zoomaa tyhjää mukia)"
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Topi Junkkari

Quote from: CaptainNuiva on 13.10.2011, 13:09:41
(Punainen valo delete-namiskuukkelissa välähtää ja hälytysääni kajahtaa,Miniluvin nyrkki iskeytyy delete-nupin päälle,näytöllä vilahtaa iso kärpäslätkä, trolli vingahtaa ja rauha laskeutuu,kahvimuki toisessa kädessä ei läiky).

Olethan, kippari, kuullut Laajakaistalla-kappaleen?

YouTube-tallenne Homman pikkujouluista: http://www.youtube.com/watch?v=oVrR6t7yJWE

Biisin sanat: http://hommaforum.org/index.php/topic,1798.msg286320.html#msg286320

Törmäsin muuten sattumalta netissä Jyväskylän Ylioppilaslehden juttuun, jossa haastatellaan Miniluvia. Googlatkaa, jos kiinnostaa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

dothefake

Löysin helposti, ihan hyvä, muttei tuore.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Tervetuloa Preacher!

Kyllä tänne uskaltaa rekisteröityä, tosin kesti sen askeleen otto itsellänikin pitkään. Aika kuluu hyvin pelkästään lueskellessakin täällä.

Keskustelemisiin!

Topi Junkkari

Quote from: Preacher on 13.10.2011, 16:34:20
Nyt sitten se ensimmäinen kysymys: mitä tarkoittaa keskustelussa usein käytetty termi "Han - suomalainen"? Olen omassa pienessä päässäni arvellut että se on "suomalais-syntyinen" mutta ei ole ihan nutseja ton vastauksen suhteen...

Se taitaa olla selitetty Homman slangisanastossa eli täällä: http://hommaforum.org/index.php/topic,31.0.html

Quotehan-suomalaiset: tavalliset normisuomalaiset. Viittaus "mutta ryöstäväthän/raiskaavathan/tappavathan suomalaisetkin"-argumenttiin, jota yleisesti käytetään ulkomaalaisten rikollisuudesta keskusteltaessa, kun joku ottaa esille sen, että ei kannata tuoda ulkomailta maahan rikollisuudelle alttiita ryhmiä. Vertaa han-kiinalaiset, Kiinan suurin etninen ryhmä.

Niin, ja tervetuloa, Preacher! Oma lempparini on Saarnaaja 10:2 (vanhassa 1930-luvun suomennoksessa!).
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Emo

Quote from: mikkoellila on 13.10.2011, 18:52:56
Quote from: CE-hyväksytty on 12.10.2011, 03:14:18
Moi! Mä oon Jarkko ja mä en tykkää siitä että maahanmuutto on joidenkin mielestä ikävä asia. Tai siis toisaalta tykkään kun se kummiskin aiheuttaa keskustelua.

[Poistettu kommentti].

Kananmuna ei olekaan niin epäterveellistä, kuin mitä lääkärit ja terveys/sairausteollisuus ovat meille uskotelleet.

Virallisen tiedon mukaan 90% suomalaisista voi syödä tai imeä pillillä 4 munaa viikossa. Vain joka kymmenes meistä kantaa geeniä, joka aikaansaa kolesterolin nousua siten että vähempi munankäyttö on toivottavaa.

Itse annan piutpaut suosituksille ja syön niin monta munaa viikossa kuin haluan, neljä on minimi.

jopelius

Kun kerran kirjoittelen nimimerkin takaa en viitsi kovin suuresti itseäni kehuskella. En ole myöskään liittynyt facebookkiin tai vastaaviin koska pidän niitä monessa merkityksessä varsin kyseenalaisina viestinnän välineinä. Taustoista löytyy mm. turvallisuusalaa ja yrittäjyyttä niin kotimaasta kuin ulkomailtakin. Monessa paikassa asuneena sekä matkustellessani olen oppinut paitsi monipuolisen kielitaidon myös arvostamaan kotimaatani.   

Osallistun mielelläni keskusteluihin monilla harrastuksiini liittyvillä saiteilla ja lupaan täälläkin kirjoitella vain asiasta, herjaamatta ketään.

Lalli IsoTalo

Quote from: Topi Junkkari on 13.10.2011, 16:43:20
... tervetuloa, Preacher! Oma lempparini on Saarnaaja 10:2 (vanhassa 1930-luvun suomennoksessa!).

Quote1. Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen.

Olen melko varma, että tällaisille lauseille löytyisi ihan järkevä selitys, jos asia kiinnoistaisi.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R