News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Topi Junkkari

Quote from: Lalli IsoTalo on 14.10.2011, 14:19:53
Quote from: Topi Junkkari on 13.10.2011, 16:43:20
... tervetuloa, Preacher! Oma lempparini on Saarnaaja 10:2 (vanhassa 1930-luvun suomennoksessa!).

Quote1. Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen.

Olen melko varma, että tällaisille lauseille löytyisi ihan järkevä selitys, jos asia kiinnoistaisi.

Kannattanee tutustua evlut-kirkon nykyään käyttämään vuoden 1992 suomennokseen: http://www.evl.fi/raamattu/1992/Saarn.10.html

QuoteKuollut kärpänenkin saa voiteentekijän öljyn pilaantumaan, ja vähäinen tyhmyys voi vaikuttaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.

Ah ja voih. Ollessani seurakuntanuori 1980-90-luvun vaihteessa, kun uusi raamatunkäännös oli vasta ehdotuksen asteella, järjestin uuden ehdotelmakäännöksen yhteistilauksen kavereiden kesken. Sitä myi Kirkkohallitus parinkymmenen markan hintaan. Hämärästi muistelen lunastaneeni paketin postista kuudellasadalla markalla, joten aika moni seurakuntamme nuori tilasi kirjan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

A. Mika

Nyt on kai syytä esittäytyä, kun kirjoitin ( no M.E kirjoitti ) nimeni tuohon profiiliin. Olen 44 v. päihdetyön ammattitutkintoa  opiskeleva muus... eiku soittaja.

Poliittisesti olen aina ollut lähinnä skeptinen, mutta ehkä ajatuksiltani vaalean punainen ja vihertävä, vaan enpähän ole enää kyennyt olemaan. Varsinaiset vihapuheet kun tulee enimmäkseen demareilta ja virheiltä ja inhottaa kovin Ylen, Hesarin, Ammulehden jne, monikulttuurin edistämiskampanjat.  :flowerhat:

Pitkäaikaissairauksien vuoksi on 2002 - 2011 välisenä aikana tullut tutuksi Kelan, työ ja elinkeinotoimiston ja sosiaalitoimen eteenpäin menoa tukeva johdonmukainen työskentely. 2004 - 2010 tein töitä - ilmaiseksi = työvoimapoliittisia toimenpiteitä - muutamassa päihdetyötä tekevässä paikassa ja nyt voi melkein sanoa niistä olleen hyötyä, opiskelijaksi pääsyyn. Pääosin kun työvoimapoliittisista toimenpiteistä ei näytä olevan mitään hyötyä, paitsi työttömuuslukujen pienentämiseen.

Metodistiseurakuntaan liityimme, vaimo ja minä, syyskuussa -07, mutta en ole tullut homofobiseksi, vaikka usein tympii jatkuva jankutus aiheesta  ja pidän uskonnonvapautta tärkeänä.

Nuivistelemisiin, M :o :
"Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset".

101 dalmatialaista

Terve kaikille. Olen kaksilahkeinen kolkyt ja risat palkkatyöläinen suuresta pikkukaupungista Helsingistä. Jonkun aikaa olen seuraillut palstaa ja ajattelin kirjautua jos jonkin  kommentinkin joskus kirjoittais.

Katson itseni aika "suvikseksi" mutta ajattelin avoimin mielin keskustella ilman rajoja saanko kiinni tästä "hommasta". Ilman lokerointia ja ennakkoluuloja jos mahollista. Että tällästä...

mannym

Mika Ylipää ja 101 Dalmatialaista. Sydämellisesti tervetuloa.
Kun politiikasta keskustellaan politiikkana, vihreät ajatukset, punaiset ajatukset taikka sateenkaari ajatukset eivät ole pahasta. Päätöksiä tehtäessä faktojen ja yleisen edun pitäisi olla ohjenuora joka määrittää päätökset. Nykyisin niin monet puolueet ovat ns, moralistipuolueita joiden politiikka on enemmän kauhistelua ja kumartelua.

Olkaa "suviksia" jos haluatte, sitä en katso pahalla ollenkaan. Uudet ajatukset ja ns, laatikon ulkopuolelta tulevat näkökannat ovat aina tervetulleita. Jopa suotavia.
Vielä kerran tervetuloa.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

101 dalmatialaista

Quote from: mannym on 15.10.2011, 21:24:09
Mika Ylipää ja 101 Dalmatialaista. Sydämellisesti tervetuloa.
Kun politiikasta keskustellaan politiikkana, vihreät ajatukset, punaiset ajatukset taikka sateenkaari ajatukset eivät ole pahasta. Päätöksiä tehtäessä faktojen ja yleisen edun pitäisi olla ohjenuora joka määrittää päätökset. Nykyisin niin monet puolueet ovat ns, moralistipuolueita joiden politiikka on enemmän kauhistelua ja kumartelua.

Olkaa "suviksia" jos haluatte, sitä en katso pahalla ollenkaan. Uudet ajatukset ja ns, laatikon ulkopuolelta tulevat näkökannat ovat aina tervetulleita. Jopa suotavia.
Vielä kerran tervetuloa.

kiitos, kiitos. En ole mikään kiihkeä "suvis" mut en sinänsä näe mitään ongelmaa, että suomessa on erinäköisiä ihmisiä. Ikävä kyllä liian paljon tulijoita voi aiheuttaa probleemia ja siitä pitäis voida puhua. Yleensä oon äänestänyt kokoomusta esim. Zysseä, joten punavihreä en ole.

ElinaElina

Hienoa saada tänne metodisti. Tämä on todellista monikulttuurisuutta. Terveisin Wesley-fani.

Kysyn vielä, miten teillä reagoitiin Johanna Suurpään kannanottoon, ettei aamuhartauksissa YLEssä saisi metodistit ja babtistit olla näin paljoa?
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

A. Mika

Quote from: ElinaElina on 15.10.2011, 22:15:28
Hienoa saada tänne metodisti. Tämä on todellista monikulttuurisuutta. Terveisin Wesley-fani.

Kysyn vielä, miten teillä reagoitiin Johanna Suurpään kannanottoon, ettei aamuhartauksissa YLEssä saisi metodistit ja babtistit olla näin paljoa?

Wesleyn sedällä oli tekemisen meininki, vaikka lähetystyö Uudella Mantereella sujui hieman nihkeästi. Jokseenkin avarakatseinen ja käytännöllinen teologi, joskin mielipiteet musiikista taiteena oli varsin taantumukselliset.

Suurpään kannanotto on mennyt itseltä täysin ohi, seurakunnassa ja muutenkin, vaan kysynpä pastorilta kun näemme.  :)
"Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset".

A. Mika

Vielä kerran tervetuloa.

Suvista ei taida enää saada tekemälläkään, viimeaikoina Fasebukissa olen saanut arvonimet xenofobikko, rasisti, persujen aivopesemä, ongelmainen sosiaalipummi jne ;) Yksi kaverikin siinä irtisanoutui...

Suvaitsevaisuus kokemukseni mukaan kattaa lähinnä islamin sekä osan seksuaalivähemmistöistä, sen sijaan kristityt ovat homokammoisia vihapuhujia, joten lienen nuiva sortaja rasisti. ;)

mannym

Quote from: Mika Ylipää on 15.10.2011, 22:41:26
Vielä kerran tervetuloa.

Suvista ei taida enää saada tekemälläkään, viimeaikoina Fasebukissa olen saanut arvonimet xenofobikko, rasisti, persujen aivopesemä, ongelmainen sosiaalipummi jne ;) Yksi kaverikin siinä irtisanoutui...

Suvaitsevaisuus kokemukseni mukaan kattaa lähinnä islamin sekä osan seksuaalivähemmistöistä, sen sijaan kristityt ovat homokammoisia vihapuhujia, joten lienen nuiva sortaja rasisti. ;)

Vaaliyönä 35 "parempaa" ihmistä pyyhki minut kaverilistoiltaan. Uskoakseni hyvin sovitte tänne sameisiin vesiin. Nyt chillaillen oluen ja huonon elokuvan pariin  ;D
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Elemosina

Quote from: 101 dalmatialaista on 15.10.2011, 21:32:32
kiitos, kiitos. En ole mikään kiihkeä "suvis" mut en sinänsä näe mitään ongelmaa, että suomessa on erinäköisiä ihmisiä. Ikävä kyllä liian paljon tulijoita voi aiheuttaa probleemia ja siitä pitäis voida puhua. Yleensä oon äänestänyt kokoomusta esim. Zysseä, joten punavihreä en ole.

Tervetuloa keskustelemaan minunkin puolestani.

En oikein usko että erinäköisten ihmisten lisääntyminen on se ongelma ollenkaan. Ei taida tämä Hommakaan olla sellainen foorumi jossa se erinäköisyys tulkittaisiin ongelman ytimeksi. Liian paljon tulijoita lyhyessä ajassa täysin erilaisesta kulttuurista sen sijaan aiheuttaa ongelmia (esim Lieksa) ja se että tulijat eivät kunnioita uuden asuinmaansa kulttuuria, lakia ja tapoja, on minusta myös ongelma. "Maassa maan tavalla" on minusta kaikille sopiva ohjenuora kun vieraassa maassa matkustelee tai muuttaa.

Mutta mukava saada lisää keskustelijoita!
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Navajo

Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä arvot joiden parissa olen kasvanut pohjanmaan lakeuksilla. Akateemisesti kouluttautunut perheellinen nuiva, joka näkee niitä parempia ja tervetulleita maahanmuuttajia joka päivä työssään. Päivätyötä tehdään kansainvälisissä ympyröissä ja vieraalla kielellä täytyy kommunikoida päivittäin työkavereiden kanssa. Nuivasti suhtaudun lähinnä näihin turvapaikkaturisteihin ja rikolliseen ainekseen jota "viholliset" (vihervassariruotsalaiset) tänne haalii. Pitkään olen palstaa lukenut ja nyt tuntuu että pitää saada myös kirjoittaa tänne.

Mitenkähän sitä tänne eksyi, kun ei sovi oikein tuohon syrjäytyneen reppanan vanhanpojan rooliin joka elää sossuntuilla ja joka vain notkuu keppanalasin ääressä kulmapubissa? Vai onko totuus sittenkin toisenlainen meistä nuivista, kuin mitä Erkkomedia antaa ymmärtää?

Lalli IsoTalo

Quote from: Navajo on 17.10.2011, 00:32:33
... olen kasvanut pohjanmaan lakeuksilla.

Tervetuloa, Navajo! Äitini syntyi lakeuksilla.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

IkarosFin

Morjesta vaan kaikille! Olen 22-vuotias kaksilahkeinen duunari ja vaikutan Suomen Chicagossa. Haluan osallistua mukaan kehittävään keskusteluun asiasta kuin asiasta ja haluan tuoda oman näkökannan erinäköisiin asioihin. Toivottavasti kieliasuni miellyttää : D ei ole vahvimmat ominaisuudet kirjoittamisessa ;)
-God made men, but Samuel Colt made them equal.

-Aseeton kansa on kelvoton. -J.V Snellman

-Laku ja salmiakki nostavat verenpainetta jopa merkittävästi, sen huomaa kommenteistakin.

"Maahanmuutto on mahdollisuus, jota emme voi jättää käyttämättä" - Heidi Hautala

Emo

Mukaan vaan keskustelemaan, IkarosFin!
Äläkä turhista huolehdi, hommalaiset ymmärtävät varmasti myös sinun suomenkieltäsi.
Ja kuten olet mediasta huomannut, jopa niinkin loistava kirjoittaja kuin J. Halla-aho tulee ajoittain väärinymmärretyksi, joten jos sinulle käy joskus samoin täällä tai muualla niin hyvässä seurassa olet  ;D

Ole tervetullut!

Miniluv

Quote from: IkarosFin on 17.10.2011, 09:28:02
Morjesta vaan kaikille! Olen 22-vuotias kaksilahkeinen duunari ja vaikutan Suomen Chicagossa. Haluan osallistua mukaan kehittävään keskusteluun asiasta kuin asiasta ja haluan tuoda oman näkökannan erinäköisiin asioihin. Toivottavasti kieliasuni miellyttää : D ei ole vahvimmat ominaisuudet kirjoittamisessa ;)

Tervetuloa mukaan!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

IkarosFin

Kiitosta vaan :) Kokeilen päivittäin kirjoitella tänne ja jos ei muuta, niin ainakin luen päivittäin asia tekstiä täältä näin. :Isopeukku: kuluupahan työmatkat nopeammin hommaa lukiessa  ;D
-God made men, but Samuel Colt made them equal.

-Aseeton kansa on kelvoton. -J.V Snellman

-Laku ja salmiakki nostavat verenpainetta jopa merkittävästi, sen huomaa kommenteistakin.

"Maahanmuutto on mahdollisuus, jota emme voi jättää käyttämättä" - Heidi Hautala

Topi Junkkari

Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä arvot joiden parissa olen kasvanut pohjanmaan lakeuksilla.

Navajo, osaatko puhua koodia?

http://www.navajocodetalkers.org/

Tervetuloa hompanssilaumaan!
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

jarski

Terveppä .
Elikkäs olen rapiat kolmikynppinen pätkätyötön mies täältä Päijät-Hämeen liepeiltä.
Luultavammin tulen vain lukemaan kommentteja , mutta voipi olla että kommentoinkin.

Emo

Quote from: jarski on 17.10.2011, 18:31:24
Terveppä .
Elikkäs olen rapiat kolmikynppinen pätkätyötön mies täältä Päijät-Hämeen liepeiltä.
Luultavammin tulen vain lukemaan kommentteja , mutta voipi olla että kommentoinkin.

Söpö tipu osui heti silmään... siis tuo kuvasi  :)

Tervetuloa!

Topi Junkkari

Quote from: jarski on 17.10.2011, 18:31:24
Terveppä .

Tervetuloa jarski! Minä olen syntynyt Päijät-Hämeessä, mutta olin niin surkea rääpäle, että heti synnyinpäivänä oli ohjelmassa ambulanssikyyti Helsingin Lastenklinikalle. Ehkä juuri siksi olen asunut Helsingissä lähes koko aikuisikäni eli heti kun sain itse päättää.

Päijät-Hämeessä asuu muun muassa kansanedustaja James Hirvisaari. Omalta kannaltani huvittavaa on se, että nuorin pikkuveljeni, joka ei aikoinaan ehtinyt käydä siellä kuin syntymässä, on aikuisena asettunut pysyvästi ja tukevasti sinne. Hänen lapsistaan tulee lahtelaisia... Toivottavasti oppivat Hämäläisten laulun.

jarski

[Minä olen syntynyt Päijät-Hämeessä, mutta olin niin surkea rääpäle, että heti synnyinpäivänä oli ohjelmassa ambulanssikyyti Helsingin Lastenklinikalle. Ehkä juuri siksi olen asunut Helsingissä lähes koko aikuisikäni eli heti kun sain itse päättää]

Mä oon syntyny ja koko ikäni asunu täällä .
Toisaalta sitä ei tiedä lähtiskö menemään ( onko se elämä yhtään työteliäämpää tai parempaa muuallakaan ) , mutta kun on tiettyjä vahvoja siteitä ja "sitoumuksia" niin se on aina vaikeuttanut.

Navajo

Quote from: Topi Junkkari on 17.10.2011, 14:42:58
Koti, uskonto ja isänmaa. Siinä arvot joiden parissa olen kasvanut pohjanmaan lakeuksilla.

Navajo, osaatko puhua koodia?

http://www.navajocodetalkers.org/

Tervetuloa hompanssilaumaan!

Ei taivu ko. koodi, mutta joitakin muita koodeja kyllä osaan auttavasti. Nimimerkki antaa kunniaa alkuperäisasukeille, jotka joutuivat kärsimään haitallisesta maahanmuutosta. Toivottavasti meidän kohtalo ei ole sama eli asua reservaateissa.

Emo

Minun puolestani mahdut mukaan Holda, mutta minä en ole täällä "päättävässä asemassa"  ;D

Lausun sinut silti tervetulleeksi keskustelemaan, ja vaikka muutamista asioista olen kanssasi täysin eri mieltä, niin oli tuossa listassasi kuitenkin enemmän yhdistäviä asioita naissukupuoli ja vaikea luonne mukaanlukien joten eiköhän me kaksi ainakin tulla juttuun! Ja ilmiriitakin on minun mielestäni "juttuun tulemista", varmaan et itsekään kevyttä kiistelyä/ väittelyä kavahda?  ;)

Hyvin vaarallista kylläkin on tänne kirjautua jos on yrittänyt koneorjuudesta eroon päästä! Itsekään en ole kirjoitellut tänne kuin kuukauden päivät ja katso mikä lukema minulla on jo nyt mittarissa!!! :roll:

Elemosina

Holdalle tervetuloa vaan foorumille!

Täällä kirjoittelee yllättävän paljon naisia, vaikka media ihastuttavan luotettavaan tapaan onkin leimannut Hommafoorumin kouluttautumattomien(=lue sivistymättömien) miesten, erityisesti nuorten, kirjoittelupalstaksi.

QuoteKeskustelupalsta kuitenkin kiinnostaa eniten 18-24-vuotiaita nuoria miehiä, joilla ei ole lapsia eikä lukiokoulutusta.
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/homma-houkuttaa-nuoria-miehia-1.1074485

Mielenkiintoinen nimimerkkivalinta, minun piti googlata kun en tiennyt vaikka alkuperän aika oikein arvasinkin :)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Lalli IsoTalo

Quote from: Holda on 18.10.2011, 11:09:55
Mahdunko sekaan..?

Avatarini näyttää tekevän tilaa sinulle, mutta samalla tyrkyttää vinkkiä: väestönvaihtajat ovat ongelma, ja  vaihtovaihtoväestö seurausta ongelmasta.

Hommakerho Helsingissä voit keskustella ilman moderointia, joskaan et ilman moderaattoreita. Viimeksi paikalla oli kolme moderaattoria, tosin bännäysaikomuksettomasti.

Noilla sanoilla toivotan sinut tervetulleeksi, Holda.

Itse aloitin vuoden alussa näillä sanoilla: "En juurikaan ehdi nezzailemaan livenä. Ja väijyn Hommaa vain sen verran, minkä elämän hankkimiseltani ehdin." Se oli 3687 viestiä sitten.

Sen jälkeen on tapahtunut paljon. Hyvin paljon. Jos sinulla on jo elämä, pidä varasi. Homma voi viedä sen.

Sinua on varoitettu viestillä #1888.
— Missä N, siellä R

Ernst

Tervetuloa, Uudet Nuivat!

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lalli IsoTalo

Quote from: yxtoine humanisti on 18.09.2011, 20:20:20
Eli jos iloinen konstruointini aiheutti pyörteistystä, se on kuin arvokivi, jonka läpi sinua on formatoitu ja revitalisoitu. (Wow... Olen ehkä tietämättäni joku maagi!)

Niinhän sinä ehkä olet.
— Missä N, siellä R

Hog

Noh, vihdoinkin pitkän seuraamisen jälkeen rekisteröidyin ja ensimmäisen viestinkin ehdin kirjoittaa.

Olen kotoisin pohjoisesta, mutta asunut etelässä jo kohta 10 vuotta. Armoton realisti ja pessimisti (paitsi loton aikaan). Agenda ja mielipiteet pohjautuvat sille, että Suomi olisi hyvä maa asua nyt ja tulevaisuudessa. Toivottavasti kelkka siis kääntyy.

Lalli IsoTalo

Quote from: Hog on 19.10.2011, 12:00:40
Olen kotoisin pohjoisesta, mutta asunut etelässä jo kohta 10 vuotta.

Nämä koordinaatit riittävät. Tervetuloa, Hog!
— Missä N, siellä R

Sanglier

Tervetuloa lauteille Mooki,

adoptoitu tai oma lapsesi ei ole maahanmuuttaja vaan suomalainen. Teet parhaiten häntä kohtaan kun et teekään hänestä näyttelyafrikkalaista vaan suomalaisen.

Mitä pigmenttiin tulee, tummaihoinen on Suomessa poikkeus ja kokee sen vuoksi väistämättä erilaisuutta ja varmasti myös ulkopuolisuutta, jopa pilkkaa ja ehkä väkivaltaa. Tämä on elämän tosiasia. Harkitsitko itse Afrikkaan muuttamista tai sinne jäämistä?