News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

linnun_löysä

Tervehdys pottunokat, tässä uusi tulokas. Selitän omalta osaltani, miksi päätin rekisteröityä juuri tänään.

Olen jo ainakin vuoden, ellen kaksikin tavannut lukea täältä ajankohtaisia asioita koskevat ketjut, samoin kuin politiikka-aiheisetkin. Olen kokenut, että täällä on asiallista keskustelua, ja tieto ei ole värittynyttä (sain pahoinvointia kun tilasin kerran kokeeksi Hesarin, ja Yle yksikin on valitettavasti täynnä annemoilasia)

Sen peruspelkurijutun jälkeen ajattelin, että pitäisikö tehdä tällainen yhden ihmisen mielenosoitus, ja tehdä nimimerkki hommaan. Minua nimittäin loukkaa tosi paljon se, että kriittiset (=ajattelevat) ihmiset mitään miettimättä nimitetään, mitä, pesäpallomailoilla aseistautuneiksi kielitaidottomiksi!? Ajattelin, että kasvattamalla tämän paikan jäsenmäärää voin ainakin omalta osalta olla näyttämässä, että kyllä täällä kirjoittelee myös ihan sivistyneet ihmiset. Olen siis kulttuurialan ihminen, nainen, asun Berliinissä enkä syö lihaa, voi jestas, miten nyt suu pannaan hesarin toimituksessa? Niin, ja suhtaudun tosi nuivasti maahanmuuttoon, ja häpeän suuresti nykytilaa, jossa on ok dissata omaa kansaa, itse asiassa pakkokin, ellet halua näyttää siltä, että kuuluisit heihin.

No, sitten tuli sopivasti Kina-karkkitapaus ja vihailta samana päivänä niin päätös oli aika selkeä. En tiedä, osaanko keskustella viisaita, tuskin, mutta halusin jotenkin ilmaista kannatukseni järjen puolesta, Suomen kansan mollaamista vastaan. Ja sitä vastaan, että hommaa lukevat tai sinne kirjoittavat olisivat niitä peruspelkureissa kuvattuja tyyppejä.

T: Linnun löysä

Lodi

Quote from: linnun_löysä on 20.09.2011, 23:55:27
Tervehdys pottunokat, tässä uusi tulokas. Selitän omalta osaltani, miksi päätin rekisteröityä juuri tänään.

Olen jo ainakin vuoden, ellen kaksikin tavannut lukea täältä ajankohtaisia asioita koskevat ketjut, samoin kuin politiikka-aiheisetkin. Olen kokenut, että täällä on asiallista keskustelua, ja tieto ei ole värittynyttä (sain pahoinvointia kun tilasin kerran kokeeksi Hesarin, ja Yle yksikin on valitettavasti täynnä annemoilasia)

Sen peruspelkurijutun jälkeen ajattelin, että pitäisikö tehdä tällainen yhden ihmisen mielenosoitus, ja tehdä nimimerkki hommaan. Minua nimittäin loukkaa tosi paljon se, että kriittiset (=ajattelevat) ihmiset mitään miettimättä nimitetään, mitä, pesäpallomailoilla aseistautuneiksi kielitaidottomiksi!? Ajattelin, että kasvattamalla tämän paikan jäsenmäärää voin ainakin omalta osalta olla näyttämässä, että kyllä täällä kirjoittelee myös ihan sivistyneet ihmiset. Olen siis kulttuurialan ihminen, nainen, asun Berliinissä enkä syö lihaa, voi jestas, miten nyt suu pannaan hesarin toimituksessa? Niin, ja suhtaudun tosi nuivasti maahanmuuttoon, ja häpeän suuresti nykytilaa, jossa on ok dissata omaa kansaa, itse asiassa pakkokin, ellet halua näyttää siltä, että kuuluisit heihin.

No, sitten tuli sopivasti Kina-karkkitapaus ja vihailta samana päivänä niin päätös oli aika selkeä. En tiedä, osaanko keskustella viisaita, tuskin, mutta halusin jotenkin ilmaista kannatukseni järjen puolesta, Suomen kansan mollaamista vastaan. Ja sitä vastaan, että hommaa lukevat tai sinne kirjoittavat olisivat niitä peruspelkureissa kuvattuja tyyppejä.

T: Linnun löysä

Myös minä rekisteröidyin aikoinaan tänne nimimerkillä sen jälkeen, kun olin jonkin aikaa seurannut keskustelua. Täällä on verkosto, joka usein löytää vaiettuihin ja vääristeltyihin uutisiin ne tosiasialliset taustat.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Elemosina

Tervepä tuloa linnun_löysä! Hauskan nimimerkin valitsit  ;D

Sepä onkin myös yksi asia mitä ns. suvaitsevat eivät ymmärrä, että joku joka on asunut tai asuu ulkomailla voi olla nuiva ja maahanmuuttokriittinen.

Kirjoittelemisiin!
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

far angst

Mitä kauemmin ja mitä reaalisemmalla tasolla ulkomailla finskibandiitti on asunut, sitä varmempaa nuivuus on.  Nuivuus on suoraan verrannollinen vieraskokemusten määrään.  Samoin Suomen maan, kansan ja yhteiskunnan arvostus on expatilla sitä korkeampi, mitä enemmän muita olosuhteita on kokenut.

Reaalisiksi kokemuksiksi ei lasketa koteloitunutta asumista.  Sitä taas on loistohotellien kongressisiivissä vierailu, lähetystöjen tai ulkomaisten firmojen suljetuilla compoundeilla asuminen ja todellinen etäisyys ympäröivistä olosuhteista.  Norsunluutorneihin eivät ulkomaillakaan paska ja veri haise eivätkä tuskanhuudot kuulu. 

Ja juuri tämä selittääkin suvaitseliston kirkassilmäisen ja punaposkisen innostuneisuuden.  Kun ei ole kokemuksia, kaikki uusi on niin kivaa ja jännää.

Kokemuksen puute eristää realismista.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Faidros.

Quote from: linnun_löysä on 20.09.2011, 23:55:27
asun Berliinissä enkä syö lihaa, voi jestas, miten nyt suu pannaan hesarin toimituksessa?

Kirjoittavat jutun ulkomaalaisten nazien joukkoinvaasiosta Hommaan! ;D

Tervetuloa!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

WCF

Mies Karjalasta. Kunnioitan perinteitä ja vanhoja arvoja.
Pidän tietty kahvista, paitsi kokemukseeni pohjautuen en venäläisestä kahvista.
Olen hyvin kiinnostunut tutkimaan joitain historiallisia tapahtumia ja esimerkiksi vapaustaistelun aikainen lehtikirjoittelu ja samanaikaiset tapahtumat kiinnostavat suuresti.

Kansallisuuteen tai rotuihin liittyvät ennakkoluulot minulta puuttuvat. Voin silti tutussa ympäristössä kertoa rotukäsityksiin tai kansallisuuksiin liittyviä vitsejä tulematta leimatuksi. En itsekkään leimaa ketään suomalaisvitsejä kertovia ulkomaalaisia suomalaisvihaajiksi. Eli puolin ja toisin nauramme toisillemme.

Toivon että täältä saattaisi löytyä jonkinlaista keskustelua mikä tempaisi minut mukaansa keskustelemaan ja sanomaan mielipiteitäni ja ehkäpä jonkinlaisen vitsinkin vääntämään tarpeen vaatiessa.

J. Lannan haamu

Tervetuloa WCF!

Mitä mieltä olet tästä vitsistä: Puola on ihmemaa, siellä on nykyään sähkötkin.?
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Lalli IsoTalo

Quote from: WCF on 21.09.2011, 14:05:09
Olen hyvin kiinnostunut tutkimaan joitain historiallisia tapahtumia ja esimerkiksi vapaustaistelun aikainen lehtikirjoittelu ja samanaikaiset tapahtumat kiinnostavat suuresti.

Moi WCF.

Historiallisten tapahtumien asiantuntijoilla on täällä hirveä kysyntä! Olet tullut juuri oikeaan paikkaan! Tervetuloa!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

WCF

Quote from: Lalli IsoTalo on 21.09.2011, 19:26:34

Moi WCF.

Historiallisten tapahtumien asiantuntijoilla on täällä hirveä kysyntä! Olet tullut juuri oikeaan paikkaan! Tervetuloa!
En tiedä olenko asiantuntija. Yritän kuitenkin luoda jonkinlaista kokonaiskuvaa joistain asioista. Yritän kuitenkin osallistua minua kiinnostavien asioiden pohdintaan vaikken mitään ymmärtäisikään.
Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille. :)

WCF

Quote from: J. Lanta on 21.09.2011, 14:33:32
Tervetuloa WCF!

Mitä mieltä olet tästä vitsistä: Puola on ihmemaa, siellä on nykyään sähkötkin.?
Liittyneekö puolan johtoon?:)

yxtoine humanisti

Tervehdys, Puistis. :)
QuoteOlen kolmekymppinen mies [...] Elämä rullaa melko normaalia rataa ja tuntuu ihan hyvältä [...] Olen melko maltillinen [...] Otan siis muutkin huomioon. [...] katsomus vispaa sieltä sinne ja tänne [...] Kahtellaan nyt tästä eteenpäin
Kiitos, että olet kumoamassa ennakkoluuloa siitä, etteikö Hommassa olisi tavallisia ihmisiä, joilla on kaikki mukavasti.

Linnun löysä:) En ole perinyt pottunokkaa, mutta kiitos, sitä samaa!
QuoteOlen jo ainakin vuoden, ellen kaksikin tavannut lukea täältä ajankohtaisia asioita
(Ironista, että toivottelen tervetulleeksi itseäni huomattavasti kokeneempaa Hommalukijaa.:P) Tiedät siis, minne pääsi pistit - mikä tekee jäsenyydestäsi sitäkin vakuuttavampaa.
QuoteSen peruspelkurijutun jälkeen ajattelin, että pitäisikö tehdä tällainen yhden ihmisen mielenosoitus, ja tehdä nimimerkki hommaan. Minua nimittäin loukkaa tosi paljon se, että kriittiset (=ajattelevat) ihmiset mitään miettimättä nimitetään, mitä, pesäpallomailoilla aseistautuneiksi kielitaidottomiksi!?
Kiva kun olit rohkea ja tulit, myös kumoamaan vääriä mielikuvia. :)
QuoteEn tiedä, osaanko keskustella viisaita, tuskin
Eli todennäköisesti osaat (koska viisaat sanoo aina noin).

yxtoine humanisti

Moi, WCF!
Mies Karjalasta.
Kuulostaa brändiltä. (Tai sopivasti karhean runokirjan nimeltä.)
QuoteKunnioitan perinteitä ja vanhoja arvoja.
(Puhummeko erityisesti suomalaisista arvoista? ;))
QuoteOlen hyvin kiinnostunut tutkimaan joitain historiallisia tapahtumia ja esimerkiksi vapaustaistelun aikainen lehtikirjoittelu ja samanaikaiset tapahtumat kiinnostavat suuresti.
(Lalli veikin jo sanat suustani, jälleen. Historia ja sillä spekuloiminen lienee hommalaista sydäntä lähellä. (Juuret, näetsen.)
QuoteKansallisuuteen tai rotuihin liittyvät ennakkoluulot minulta puuttuvat.
Eihän se paras mamu-kriittisyyskään yleensä ennakkoluuloihin perustu...
QuoteToivon että täältä saattaisi löytyä jonkinlaista keskustelua mikä tempaisi minut mukaansa keskustelemaan ja sanomaan mielipiteitäni
Mainitsemiesi kiinnostuksenkohteiden perusteella voit tuskin moiselta välttyä.
Quoteja ehkäpä jonkinlaisen vitsinkin vääntämään tarpeen vaatiessa.
Vähän ajan päästä niitä ei tarvitse edes vääntää, ne suorastaan valahtavat (salakavalasti).

Ja vielä tore2k3z: Moi! :)
Quote from: tore2k3z on 17.09.2011, 21:40:17
46 vai oliko se 47 v äijä, en jaksa muistaa.
Sovitaan että se oli 46. (Tai olihan se myös 36, mutta siitä on jo enemmän aikaa.) Ja älä välitä, kaikkea ei kukaan ihminen muista – mikä on hyvä asia, sillä se todistaa, ettet ole joku paha humanoidi.
QuoteTyötön jo muistaakseni 14 vuotta, joku höpökonsulttifirman työllistämiskurssi välissä. Ns. tulevaisuutta ei ole, rahaa ei myös, saatan kierrättää roskiani paitsi milloin olen kovasti kännissä. En ole usein, kun pitää pitää lapsesta huolta. Ex-muija mokaili niin perkeleesti aikoinaan että olen ollut jo 5 vuotta huoltajana.
Onneksi elämä ei ole pelkkää työtä... Siis että onneksi on muutakin tekemistä. (Muutenhan sinulla voisi käydä aika pitkäksi.) Ai ei tulevaisuutta? No eihän kenelläkään oikeastaan ole, koska nyt-hetkestä ei pääse eteen eikä taakse. (Ja ne, jotka eivät elä kuvitteellisessa tulevaisuudessa, voivat elää täysipainoisemmin läsnäolossa.) Rahaa... Eihän sitä voi edes syödä. Känni, niin, jokainen tanhuaa omalla tavallaan (eikä sellaista tanhuamista turhan usein jaksakaan). No, sentään exäsi takia sinulla on joku, jolle olet maailman paras iskä (aina kaikesta huolimatta).
QuotePelaan kaikkia mahdollisia pc-pelejä ja aivan helvetin paljon. Voitaisko ottaa deathmatch?
Kamalaa... Onko se kuuluisa political correctness-aivopesu niin pitkällä, että aiheesta on kehitetty jo useita eri versioita, ja että niitä pitää ihan pelailuttaa ihmisillä yötäpäivää! Deathmatch? Kuule, jonkin aikaa vielä samaa pc-altistusta, ja alat olla selvää pässinlihaa. :P
Quotelol.
Hyvin tiivistetty elämän tarkoitus. Ja painokas piste perässä.

Emo

Esittäydynpä minäkin, ennenkuin muutun ihan vakiokalustoksi täällä.

Olen nainen, keski-ikäinen ja lueskellut Hommaa melko säännöllisesti reilun pari vuotta. Kirjauduin tänne nyt juhannuksen alla kun halusin päästä lukemaan Peräkammaria johon rekisteröitymättömänä en päässyt. Aiemmin muistaakseni sinnekin pääsi ilman rekisteröitymistä.

Muinoin Hommaforumin löysin, kun minua toisaalla keskusteluissa  moitittiin "ilmiselväksi Homman tyypiksi". Jonkun aikaa ihmettelin että mistä hommasta ne puhuu ja miksi he kirjoittavat Homman isolla!!? Kunnes sitten kuukkeloin tai jotain ja tupsahdin ensimmäisen kerran tänne havaitakseni mistä on kysymys.

Mistäkö sitten on kysymys? Ihan normaalista, kunniallisesta keskustelupalstasta.

Kova maine tällä palstalla kyllä on  :D .
Pari viikkoa sitten mainitsin eräälle itseäni vanhemmalle ja huomattavasti vakavamielisemmälle rouvahenkilölle että "Luin Hommafoorumilta...", kun maahanmuutosta keskustelimme ja hänenkin näkemyksensä olivat varsin kriittiset. Kuullessaan sanan "Hommaforum", keskustelukumppanini menetti kasvolihastensa hallinnan pariksi sekunniksi, silmänsä rävähtivät äärimmilleen auki ja hänen katseensa harhaili hätääntyneenä sinne tänne mutta ei kohdannut vahingossakaan minun katsettani. Sitten hän sai kontrollinsa takaisin ja jatkoimme keskustelua kuin ei mitään  :roll:

Aina aiemminkin olen täältä löytänyt myös "omat mielipiteeni" muiden kirjoittamana, että sen vuoksi tämä palsta ei varsinaisesti minua tänne kaivannut. Tuskin siis tuon tänne paljoakaan uutta tai mitään mullistavaa lisää, mutta olenpa nyt täällä! Ja viime päivinä olenkin ollut täällä oikein urakalla kun jälkikasvun kanssa podemme flunssaa kotosalla!

Kirjoittelemisiin! 

repo

Quote from: Emo on 22.09.2011, 13:31:06
Kova maine tällä palstalla kyllä on  :D .
Pari viikkoa sitten mainitsin eräälle itseäni vanhemmalle ja huomattavasti vakavamielisemmälle rouvahenkilölle että "Luin Hommafoorumilta...", kun maahanmuutosta keskustelimme ja hänenkin näkemyksensä olivat varsin kriittiset. Kuullessaan sanan "Hommaforum", keskustelukumppanini menetti kasvolihastensa hallinnan pariksi sekunniksi, silmänsä rävähtivät äärimmilleen auki ja hänen katseensa harhaili hätääntyneenä sinne tänne mutta ei kohdannut vahingossakaan minun katsettani. Sitten hän sai kontrollinsa takaisin ja jatkoimme keskustelua kuin ei mitään  :roll:

Joillakin on kadehdittava kirjoittamisen taito. Tälle kappaleelle on annettava tunnustusta. Se oli nautinnollinen. Itse kuvattu tapahtuma oli sinänsä kovin tavanomaiselta tuntuva, mutta sait kirjoitettua tapahtuman ilmeettömästi, ilman turhia tyylillisiä kikkailuja (nyt vasta huomioin naamat) ja parilla virkkeellä. Itse pidän minimalistisesta ilmaisusta joka iskee. Mestaril... - Öh! - siis Jussi Halla-aholla on samanlaista kosketusta teksti-ilmaisuun. Ja tämä on vain minun näkemys ja pakollinen disclaimer: "en ole kirjallisuuden<jotain>, mutta...".

Aina aiemminkin olen täältä löytänyt myös "omat mielipiteeni" muiden kirjoittamana, että sen vuoksi tämä palsta ei varsinaisesti minua tänne kaivannut. Tuskin siis tuon tänne paljoakaan uutta tai mitään mullistavaa lisää, mutta olenpa nyt täällä!

Samat aatokset ovat olleet ja on minulla edelleen. En koe tuovani suuresti mitään lisäarvoa foorumille, mutta jotain on yritettävä.

Asta Tuomisen aiemmin tässä ketjussa esittämä (sorry, en jaksa kahlata lainausta tähän) tärkeä pointti on se, että joillakin on uskomaton kyky ja sinikkyys kaivaa vaihtoehtoisia selityksiä tapahtumille. Ja mikä on uskomattominta, useasti nämä vaihtoehtoiset selitykset ovat osoittautuneet todellisuudeksi, jonka arvon mediamme on joko jättänyt kertomatta tai vääristellyt.

Sitten on paljon erilaista "foliohattuilua" ja elokuvamaailman heijastumia foliohatuista, mitä vastaan on välillä aika työlästä pitää puolia. Minun foliohatun heijastuksista voi katsella vaikka Matrix trilogian ensimmäisen osan.

Mutta vanhana lurkkerina kuten minä, tiedät nämä jutut. Oli vain mukava poiketa täällä porstuassa huikkaamassa jollekin tulijalle.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Lalli IsoTalo

Esittäydynpä minäkin, ennenkuin muutun ihan vakiokalustoksi täällä.

Myöhäistä!

QuoteKirjoittelemisiin!

Kirjoittelemisiin!
— Missä N, siellä R

Kalevi Aronen

Yes, Homma on epäpoliittinen, väitetään. Toisaalta maahanmuuttokriittisyys ja monikulttuurikriittisyys istuu meikälaisessä, siis olen nuiva.Ikää on 63 vuotta ja niinkuin AA:ssa sanotaan olen alkoholisti ja niin edelleen, sanon että olen Demari.
Ennen se oli, että kahta en vaihda, mutta kun myivät Turun sinapin Ruotsiin, jouduin vaihtamaan Auraan. Mutta sitä Demariaatetta en vaihda, vaikka jos olisin Hesalainen äänestäjä, niin kiusaus voisi olla suuri äänestää JH-a:ta, nyt tällaista tilannetta ei onneksi pääse syntymään.
Kohta eläkkeellä, mutta ei dementia onneksi ole vielä pahemmin iskenyt. Täällä Hommassa on mielenkiintoisia väittelyitä ja erilaisia kirjoittajia, kaikki tietysti asiallisia. Harrastuksena ihan kiva. ;D
Om mani padme hum.

Hessu

QuoteMutta sitä Demariaatetta en vaihda, vaikka jos olisin Hesalainen äänestäjä, niin kiusaus voisi olla suuri äänestää JH-a:ta, nyt tällaista tilannetta ei onneksi pääse syntymään.

Älä nyt vielä jumita itseäsi noin jyrkästi. Tunnen suuren määrän demareita, jotka ovat sanoneet lähes sanasta sanaan laillasi. Monien asioitten summana he ovat kuitenkin vaihtaneet vuosikymmeniä kannattamansa puolueen toiseen. Syynä on ollut useimmiten ymmärrys siitä, että vuosikausia jatkunut korruptio ja sisäsiittoinen omien suosiminen ei sittenkään aja koko valtakunnan, tai loppupeleissä edes oman porukan etua.

Sdp:n yhdeksi ongelmaksi ja taakaksi on muodostunut eräänlainen sementoitunut ajattelu siitä, että hankitut edut ja oikeudet ovat ikuisia. Puoluetta ei ole pahemmin kiinnostanut se, miten sen jäykistynyt arvoasetelma vaikuttaa kansakunnan moraaliin ja ennen kaikkea maan taloudelliseen tulevaisuuteen.

Tervetuloa forumille, joka avaa silmiä monin tavoin!

Lalli IsoTalo

Quote from: Hehcux on 23.09.2011, 08:09:25
... maahanmuuttokriittisyys ja monikulttuurikriittisyys istuu meikälaisessä ... ja ... Demariaatetta en vaihda ...

Hyvä hehku esittäytymisessäsi, Hehcux! Tervetuloa! Täällä onkin vajausta mamutus & mokutuskriittisistä demariaatteen miehistä.

Tsekkailin tässä vähän muistin virkistykseksi mikä se demariaate olikaan:

QuotePuolueen tarkoituksena on koota kansalaiset yhteiseen toimintaan sosiaalidemokratian aatteellisten tavoitteiden toteuttamiseksi: ihanteena ja päämääränä vapauden, tasa-arvon ja solidaarisuuden yhteiskunta, yhteistyön ja rauhan maailma sekä puhdas ja turmeltumaton ympäristö.

Puolue on Sosialistisen internationaalin jäsen.
--http://fi.wikipedia.org/wiki/Sdp

QuoteDECLARATION of PRINCIPLES
Adopted by the XVIII Congress, Stockholm, June 1989
V. Shaping the Twenty- First Century

66. The values of freedom, social justice, solidarity and tolerance must be central messages in the process of education.

We advocate tolerance and cooperation between different groups in multicultural societies. Cultural diversity enriches rather than endangers our societies. Cultural uniformity is a threat to freedom and democracy.
-- http://www.socialistinternational.org/viewArticle.cfm?ArticleID=31

Sosialistinen International, jonka jäsen SDP on, pitää yhtenäistä kulttuuria uhkana vapaudelle. Se on hyvä, että sinä olet toista mieltä!
— Missä N, siellä R

Kalevi Aronen

Quote from: Lalli IsoTalo on 23.09.2011, 11:52:37
... maahanmuuttokriittisyys ja monikulttuurikriittisyys istuu meikälaisessä ... ja ... Demariaatetta en vaihda ...
Sosialistinen International, jonka jäsen SDP on, pitää yhtenäistä kulttuuria uhkana vapaudelle. Se on hyvä, että sinä olet toista mieltä!
Kiitos huomiosta, olen sitä mieltä, että että tämä arvio, noin 80 prosenttia kansalaisista ovat nuivia, on aika oikeaan osunut. Kaikki tuntemani ihmiset, puolueesta riippumatta, ovat tätä samaa mieltä. Puoluepolitiikassa on paljon tahoja, monikulttuurisuus ja maahanmuuttokriittisyys ovat pieni osa kokonaisuutta. Sosialistinen internationaali omaa paljon ihanteellisia asioita, jotka ovat toiveita, mutta maailma ei aina noudata niitä.
Olen ollut tuolla työoikeuden puolella, siis pääluottamusmiehenä 30 vuotta, enkä näe suurempaa ristiriitaa ajatuksieni ja todellisuuden välillä.
Demareilla on katto korkealla ja seinät leveällä, ja erilaisia mielipiteitä löytyy laidasta laitaan.
Om mani padme hum.

Lalli IsoTalo

Quote from: Hehcux on 23.09.2011, 14:06:02
... olen sitä mieltä, että että tämä arvio, noin 80 prosenttia kansalaisista ovat nuivia, on aika oikeaan osunut. Kaikki tuntemani ihmiset, puolueesta riippumatta, ovat tätä samaa mieltä.

Tämä arvion lähteestä ei vissiin ole yhtään mitään hajua?
— Missä N, siellä R

Perttu Ahonen

Hyvä, että demareitakin tulee mukaan - on meinaan aihettakin.

Mitenkäs, vieläkö demarien aatteeseen vahvasti vaikuttaa Karl Kaytsky  http://fi.wikipedia.org/wiki/Karl_Kautsky

Ainakin niin minusta tuntuu että näin on, vaikka kieltämättä demareissakin on katto ylhäällä ja seinät sivuilla. Ei puole silti juuristaan pääse irti, vaikka Lipponen ja Jaakonsaari koittaa verbaalisella väkilannalla SDP:n juuria peitellä.

Kalevi Aronen

Quote from: Lalli IsoTalo on 23.09.2011, 20:46:26
Quote from: Hehcux on 23.09.2011, 14:06:02
... olen sitä mieltä, että että tämä arvio, noin 80 prosenttia kansalaisista ovat nuivia, on aika oikeaan osunut. Kaikki tuntemani ihmiset, puolueesta riippumatta, ovat tätä samaa mieltä.

Tämä arvion lähteestä ei vissiin ole yhtään mitään hajua?

No, itse asiassa olen sen lukenut täällä hommassa jostakin kirjoituksesta, arvio vain vaikutti aika samalta, kuin oma käsitykseni asiasta. Kun kysyt, niin koitetaan ottaa selvää.
Pahus kun en nyt löydä sitä kirjoitusta, mutta ymmärsin niin, että kyseessä olisi ollut jokin kysely ja tuloskin olisi ollut jotain 78 prossaa. Se oli muuten sinulta hyvä kysymys, allekirjoittaneen ei pitäisi heittää muuta läppää kuin sellaista, mikä perustuu tosiasioihin.
Om mani padme hum.

vihapuhegeneraattori

Ennen se oli, että kahta en vaihda, mutta kun myivät Turun sinapin Ruotsiin, jouduin vaihtamaan Auraan.

Asiamiehiä, sama täällä. Itse tosin löysin viime vaaleissa sisimmästäni tarpeeksi voimaa jotta sain ääneni muutettua vihreiden Kasvista Persuille, mutta sallittakoon kaikille omien aatteidensa tukeminen jos siltä tuntuu. Täältä saa vertaistukea poliiitikkopotutukseen-

Tervetuloo.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

linnun_löysä

Kiitos tervetulotoivotuksista. Tuli mieleeni vielä sellainen juttu, että ensimmäiset tietoni tästä paikasta sain jostain HS/IS jutuista, joissa kerrottiin siihen tyyliin, että olutlippiksiä käyttävät juntit täällä kirjoittelevat ISÄMMAAN PUOLLUSTAMISESTA ja kertovat rasistisia vitsejä ja pontikankeittovinkkejä. Mielikuvani oli tämä siihen asti, kun itse päätin jostain syystä tutustua sivustoon. Ja foorumin nimen kirjoittaminen selaimeen tuntui tosi väärältä ja jo valmiiksi rasistiselta! Ja kun tulin tänne, huomasin, että paikka olikin asiallinen ja ihan fiksuja kirjoituksia.

Sen jälkeen olenkin miettinyt paljon sitä, että enää en anna lehtien auttaa mielikuvien muodostamisessa. Ei oikeasti tarvita joltain Hesarilta kuin pari vihjailevaa lausetta, ja mielikuva on valmis. Useat eivät edes koskaan vaivaudu tarkistamaan, oliko mielikuva oikea. Minä olen tyytyväinen että otin asiasta selvää, koska tämä on avannut silmiäni tosi paljon liittyen etenkin tiedon hankintaan.

EdvardM

Moi vain. Nuiva wanhempi ohjelmistosuunnittelija, joka oli vielä 3 vuotta sitten kaiken maahanmuuton kannattaja ja positiivisen rasismin kannalla (tajuamatta sitä toki). Luettuani JHA:n blogin koin sitten valaistumisen, kun periaatteenani on päivittää katsantokantaani kun tulee parempaa tietoa. Ja oh boy, kylläpä sitä tuli kun kahlasin silloiset 180+ artikkelia läpi..

BTW, musta ne ihmiset jotka pitävät tummaihoisia jotenkin alempiarvoisina ovat yhtä väärässä ja ärsyttäviä kuin kukkahattutädit/sedät. Sen sijaan on pimeää kiistää sitä tosiasiaa, että jos maasta xyz tulee n% seksuaalirikollisista ja n > 2x oman maan rikollisista, niin hitto vie jokin mättää jos väitetään että etnisyydellä ei ole väliä. Mulle on sama onko se sitten geneettiset erityispiirteet, uskonto vai kulttuuri (epäilen viimeisintä) tai mikä vain,  niin rajat tuonne tulee sulkea.

Arvoton

Täällä lienee hyvin harvoja, jos ketään, jotka alentaisivat joistain suunnista kotoisin olevien ihmisten ihmisarvoa.

Kokonaan eri asia on, ovatko Afrikan pojat välttämättömiä Suomen "pelastajina", mitä suvaitsevaisto toitottaa. Ihan arkikokemukset osoittavat ihan muuta jatkuvasti. Tarkoitan vastuullisuutta, tunnollisuutta, aloitekykyä, jne. etenkin työelämässä. Ja vaikka venäläiset ovatkin suurin maahanmuuttajaryhmä, mielestäni tätä maata ei tarvitse täyttää heilläkään. Ei edes työperusteisina. Tiedän, että tässä maassa löytyy paljon ihmisiä, jotka eivät meinaa saada duunia millään. Itselläkin niitä vaikeuksia oli takavuosina.

Mutta kuten viidakon sanonta kuuluu, tarjolla olevien ulkomaalaisten "ammattitaito" lisääntyy sitä mukaa, mitä vähemmän he vaativat palkkaa. Tämän maan pyörittäjät noudattavaisivat mielellään vain viidakon lakia.

rehellisyys

Heps kaikille, olen 54-vuotias työläinen.pettynyt vasemmistolaisuuden loihtimaan oikeidenmukaisuuteen,joka ei huomioi työtätekevää ihmistä tai sitä tarjoavaa työnantajaa, vaan ajaa omaa etuaan, joka on valtapolitiikkaa.Itse ajattelen niin,että hyvinvoiva työnantaja on myös takuu hyvinvoivalle työntekijälle,ja päinvastoin, riippumatta työntekijän tai työnantajan maailmankatsomuksesta,olkoot se uskonnollinen tai poliittinen. Mitä tulee maahanmuuttopolitiikkaan, meillä on ihan tarpeeksi nuorta työvoimaa käytettäväksi työelämän tarpeisiin,mutta meidän täytyy huolehtia siitä,että koulutus on korkeatasoista ja ajan tarpeisiin vastaavaa, kysymys on omasta halusta, eli valinnoista arvomaailmassa, tässä tapauksessa ja aina isänmaallisuudesta.

Ullakko

Esittäydynpä minäkin  :)

39-vuotias nainen, seuraillut palstaa jo pitkään. Seurailulinjalla se taitaa jatkuakin, koska elämäni on varsin hektistä, mutta kannatuksen vuoksi ihan rekisteröidyin. Tutun kuuloisia juttuja ovat muut esittäytyneet kirjoitelleet, eli täällä on ex  :flowerhat: Omat kokemukset ovat sitten tuoneet järkeä päähän. Entisaikaan kun en paljoa maahanmuuttoasioiden kanssa joutunut tekemisiin, en asioita sen syvemmin ajatellut. Nyt on kaikki mahdolliset vääristyneet rillit tipahtaneet silmiltä ja eihän se auta kuin sitten katsoa totuutta suoraan silmiin ja pahalta näyttää.

Joten tervehdys kaikille Ullakolta  ;D joka ei ole pölyinen...

Brandöt

Tervetuloa mukaan Rehellisyys ja Ullakko!  :) :) :) Toivottavasti nähdään keskusteluissakin.  ;)

kaffe

Esittäydytäänpä itsekin. Vähän nuorempaa osastoa ollaan, eli 25v mittarissa, töissäkäyvä perusduunari mutta vapaa-ajalla harrastuksia löytyy musiikin parista ja minulla on ihana avovaimo ja kissa.
Forumia olen seurannut jokusen kuukauden ja pakko myöntää että aamuisin aukeaa parit uutissivut ja hommaforumi. Miksi sitten luen tätä forumia, niin kriittinen suhtautuminen Suomen maahanmuuttopolitiikkaan on syntynyt vuosien varrelta joko omista tai tuttavien kokemusten kautta.

Enhän minä aina ole ollut tällainen. Ruotsissa asuessani ala-asteella paras ystävä oli romanilainen. Vanhetessa asenteet muuttui kuitenkin kokemusten myötä. Ensimmäinen negatiivinen kokemus oli myös samoihin aikoihin, jossa eräs toinen romanipoika terrorisoi samanikäisiä poikia (puukon?) kanssa ja aiheutti pelon ilmapiiriä, ja kaikki tuota poikaa pelkäsi myöhemmin vaikkei meisseliä ollutkaan taskussa. Tulipa sama sankari joskus uhkaileen itseänikin mutta en sanonut mitään ja kävelin pois ja siitä selvittiin pelkällä vittuilulla. Ymmärsin jo tuolloin että tyyppi ratsastaa vaan maineellaansa. Kaikki pelkäs tuota mustaa poikaa vain huhujen perusteella ja hän tiesi kyllä itsekin sen.

Hyvät perhetututkin ovat Iranista kotoisin, joten uskallan väittää että oma kokemus muutaman maahanmuuttajan tuntemisesta ja ystävystymisestä on enemmän mitä monella jotka niin rakastaa näitä rikastajia.

Itse uskon että suurin ongelma maahanmuuttajin liittyen on tässä nykyaikaisessa hyysäämisessä ja yltiöpäisessä suvaitsevaisuudessa.
Jos järkevää maahanmuuttopolitiikka pitäisi tehdä, mielestäni voitaisi raa'asti priorisoida potentiaalisemmat tulokkaat testein tai mitä ikinä keksittäänkään.
Kyllähän mekin tänne varmaan työntekijöitä halutaan jos sille vaan olisi tarve.
Tiedän kyllä, eihän sille ole mutta jos. Ei se luku - ja kirjoitustaidoton lapsisotilas joka on nähnyt kansanmurhia yms olisi välttämättä se paras ehdokas.
En ymmärrä miksi tänne sitten otetaan heitä, joiden sopeutumiskyky on mahdollisimman huono.