News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Pöllämystynyt

Tämä ketju on yleistä esittäytymistä varten, idea tähän tuli uuninpankolta. Kerro siis hieman ja yleisellä tasolla itsestäsi: Kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa?

Mieti etukäteen, minkä verran haluat paljastaa itsestäsi, ja pidä tämä linja. Tee linjaasi muutoksia vain harkiten, älä "möläyttämällä" ;)
Jos haluat esiintyä nimettömänä, sinun ei myöskään kannata kertoa tietoja, joiden perusteella sinut voidaan tunnistaa. Jos taas haluat kertoa sinut yksilöiviä tietoja, mikset saman tien esiintyisi nimelläsi?

Kerron siis itsestäni. Olen valinnut ainakin toistaiseksi esiintyä nimettömänä. Tämä ei ole pelkuruutta vaan tarkoituksellista "soluttautumista". Haluan edetä yhteiskunnassa tai akateemisessa maailmassa, ja se voi estyä alkuunsa, jos minut leimataan aiheettomallakin leimalla. Jos taas saan edetä, voin myöhemmin vaikuttaa paremmin asemastani.

Olen yliopiston jatko-opiskelija humanistisella puolella, kotoisin keskisuomalaisesta kaupungista. Ikää on yli 25, ja tätä 25-vuoden ikää pidän omassa elämässäni tärkeänä rajapyykkinä, jonka vaiheilla aloin päätyä nykyisille näkökannoilleni etnisissä kysymyksissä, ja aloin ottaa etniset asiat vakavammin. Poliittisesti olen alun perin punavihreä, sittemmin myös maahanmuuttokriitikko. Punavihreyden ja maahanmuuttokritiikin yhdistämisessä ei ole mitään ristiriitaista, vaan tämä on täysin loogista, jopa välttämätöntä, jos punavihreää ajattelua kehitetään riittävän pitkälle. Kantojani esittelen kommenteissani eri puolilla tätä foorumia, joten siitä ei nyt sen enempää.

Olen melko pessimistinen lähitulevaisuuden suhteen, mutta uhmakas ja tarmokas, enkä todellakaan fatalisti. En aio hyväksyä katkeraa tappiota tai ajatella, että minun ei tarvitse huolehtia asioista, koska en voi niille mitään. Minähän voin, olen ennekin voinut, ja voin jatkossakin muuttaa maailmaa. Sivilisaationi ei kaadu minun katsoessani vierestä tumput suorina. Jos kulttuurini rapistuu, minä en aio rapistua mukana, mutta jos se kaatuu, se kaatuu vain minun ylitseni. En halua täsmentää, onko minulla lapsia, mutta lapset ovat minulle tärkeitä. Lapsissa on jokaisen alkuperäiskansan, myös suomalaisten tulevaisuus.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Pöllämystynyt

Aikaisempia "esittäytymisketjuja". Kiitos Reinolle näistä!

Tervetuloa HOMMA:aan
http://hommaforum.org/index.php?topic=1.0

Virallisluontoinen kalluppi: Kuinka päädyit kirjautumaan Homma-foorumiin?
http://hommaforum.org/index.php?topic=248.0

Milloin ja miten nuivistuit
http://hommaforum.org/index.php?topic=168.0

Ikäsi? (galluppi)
url=http://hommaforum.org/index.php?topic=376.0
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Peltirumpu

Hyvä ketju ja aloitus.

Jatkan legioonalaisten anonyymiä, mutta antirasistista perinnettä olla kertomatta kuka ja mikä ja mistä olen. Tai mitä teen.

Sanani puhukoon puolestaan lankulla, mutta kritisoin henkilöpalvontaa ja typeriä moderaattoreita.

Henrik Einari Erä

Käyttämästäni nimimerkistä Henrik Einari Erä minut pystyvät tunnistamaan ne, joiden tällä hetkellä on tarpeen minut tunnistaa, mutta kuten esim. kuvien julkaisusta, omalta työasemalta toimimisesta ja kuvien linkittämisestä omasta Photobucketista käsin voi päätellä, ei minulla vaikkapa viranomaisten tai satunnaisesti yhteyksiä huomaavien tuttavienkaan suhteen mitään ongelmia ole. Mielipiteeni ovat mitä ovat, ja jos ne tai muu toimintani joskus katsotaan laittomiksi, "oikeuslaitos" toiminee jälleen hyväksi katsomallaan, irrationaalisella ja sattumanvaraisella tavalla kuten tähänkin asti. Jääpähän merkinnät Supon tiedostoihin ja aikanaan tulevaisuus näyttää, keiden on tarpeen peitellä, salailla ja vääristellä näinä aikoina omaamiaan mielipiteitä ja harjoittamaansa toimintaa.

Olen näinä päivinä 45 vuotta täyttävä suomalainen mies. Koulutuksenani on 4,5-vuotinen sosiaalialan yo-pohjainen tutkinto, ja toimin kunnan sosiaalitoimessa esimiestehtävissä. Koska kouluttauduin vasta aikuisiällä, olen ehtinyt olla työelämässä erilaisissa tehtävissä jo 39 vuotta, niistä viimeiset reilut 20 sosiaalisektorilla. Työstäni sen verran, että eri tehtävissä siinä toimiessani ja työn luonteen vuoksi saan eräänlaisen kaksoiskosketuksen suomalaiseen arkeen siellä, missä ei voida kovinkaan hyvin. Kun työskentelen syrjäytyneiden ihmisten kanssa toisille ja toisella tavalla syrjäytyneille palveluita tuottaen, olen todellakin jo pari vuosikymmentä saanut etuoikeuden olla varsinaisella näköalapaikalla katsomassa suomalaiseen sosiaaliseen todellisuuteen, ja siinä tapahtuviin ja tapahtuneisiin muutoksiin.

Niitä havainnoineena ja somaleiden tulon pahimpana lama-aikana nähneenä olin jo ehtinyt puhumaan ja kirjoittelemaan näistä teemoista, kun löysin tieni Jussin scriptaan. Siellä kaikki olikin jo sanottu vielä paremmin perustellen ja terävämmällä sanan säilällä sivaltaen. Olin jo sillon Perussuomalaisten jäsen, vaikka heidän linjansa maahanmuuttopolitiikkaan olisi silloin ja saisi edelleenkin olla tiukempi. Kun en tietyistä syistä johtuen voinut olla mukana Eduskuntavaalien ehdokasasettelussa, ja olin todella vaikuttunut Jussin tyylistä, tietämyksestä ja tulevista mahdollisuuksista politiikassa, koin mieleisenä kunnia-asiana saada olla mukana Jussin pienessä vaalityöporukassa.

Nyt olen kirjoitellut vasta tuolla Peräkammarin puolella, koska en ole ehtinyt perehtyä tarpeeksi aiheisiin, joista en välitä keskustella mutu(kki)tuntumalla. Mutta täällä tulee varmasti pysyttyä, kunnes tämä suljetaan.

reino

Aikaisempia "esittäytymisketjuja":

Tervetuloa HOMMA:aan
http://hommaforum.org/index.php?topic=1.0

Virallisluontoinen kalluppi: Kuinka päädyit kirjautumaan Homma-foorumiin?
http://hommaforum.org/index.php?topic=248.0

Milloin ja miten nuivistuit
http://hommaforum.org/index.php?topic=168.0

Mulukku

Kirjoitan nyt tähän uuteen ketjuun, kun vanhaan "Tervetuloa Hommaan" ei tullut kirjoitettua mitään.

Olen nelikymppinen IT-alalla työskentelevä kolmen lapsen isä läntisestä Espoosta, ja olen ollut nuiva varmaankin noin parikymmentä vuotta ja muuten penseä aina. Alun perin olen kotoisin Itä-Suomesta, mutta pääkaupunkiseudulla olen asunut jo 1990-luvun alkupuolelta. Olen vasta toisen polven syntyperäinen Suomalainen, sillä isoisäni tuli Itä-Karjalasta pakolaisena Suomeen 1923. Etnisesti  olen siis karjalainen ja karjalaisena itseäni pidän.

En ole erityisen tarkasti varjellut henkilöllisyyttäni, mutta kuitenkaan täällä tahi blogissani en ole nimeäni koko maailmalle julistanut kahdesta syystä. Ensinnäkin olen aivan totaalisen nobody enkä yleisesti tunnettu henkilö, joten nimeni näkyvyydellä tai näkymättömyydellä ei ole sen suhteen merkitystä. Ymmärrän toki, että nimen näkyminen voisi nostaa uskottavuutta, mutta kaikkea ei voi saada kerralla. Toiseksi tällainen puolittainen anonymiteetti on oiva keino vähentää hatemailia ja muuta rasittavaa ininää. Tuttavapiirini kyllä tietää ja Hommafoorumin ylläpitokin voi halutessaan vilkaista kenelle tämä IP-blokki on RIPE:stä allokoitu.

Blogissani olen kirjoitellut muistakin aiheista kuin maahanmuuttopolitiikasta. Olen kirjoitellut kriittisesti esimerkiksi liikenneasioista, yleisestä kukkahattuilusta, pipon kiristelystä ja viherpipertämisestä. En ole mielestäni mikään erityisen hyvä kirjoittaja, mutta minulla on sitäkin voimakkaammat mielipiteet, sillä minähän olen se joka on oikeassa ja muuta mieltä olevat ovat väärässä ;)

o_O

Olen isä, VHM, IT-projektipäällikkö ja puolivälissä seitsemääkymmentä. Olen äärimmäisen pettynyt kokoomuksen munattomuuteen ja nykymenoon ylensäkin missä meikäläinen saa rasistileimasinta otsaan vaikka en sellainen ole. Toisaalta kun kerta leima on otsassa niin vittu menköön sitten - olen jopa miettinyt politiikkaan lähtemistä puolitosissani.
Inhoan paapomista, hyysäämistä ja sensuuria. Myös RKP pääsee hate-listalla korkealle.

En ole raja-asutusalueen skinhead vaan ihan normijampan näköinen. En ole edes erityisen isänmaallinen, mutta en vain voi seisoa sivussa ja katsoa kuinka Suomea perseraiskataan oikein talkoilla >:(
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

ElinaElina

Kuinka nimimerkki Erä voi olla 45 v ja ollut töissä 39 v ???
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Kaarle M.

Olen perheellinen nelikymppinen VHM (H=hetero ;D) nyt IT-alalla, aiemmin mm. mainostoimistossa. Omakotitalossa kaupungin ulkopuolella lähiössä asustelen ja citymaasturilla edistän kevätilmoja sellaiset 50.000 km vuodessa ::)

Matkailu, kalastus, metsästys, ammunta, mökkeily, kirjallisuus ja nyt tämä nuivuus ovat harrastuksiani.

Eli kaiken kaikkiiaan varsin porvarillista elämää eleskelen. 8)

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Deloch

Päivää.

Olen kainuulainen kulkija, ikää 18, sivusta seuraillut hommaa johon tutustuin scriptan kautta noin parisen kuukautta sitten. Koen maahanmuuttoon ja elintasoturismiin liittyvät kysymykset hyvin tärkeinä Suomen tulevaisuuden kannalta, vaikka kyseiset asiat eivät laajalti tulekkaan vielä vastaan täällä pohjoisemmassa. Kirjoitan harvoin ja vielä harvemmin lausun mitään viisasta (lähinnä siksi koska yleensä muut ovat jo ilmaisseet hyviä mielipiteitä ja jotka ovat lähinnä minun ajatusmaailmaa), mutta tiiviisti seuraan kaikkea aiheeseen liittyvää.

Pitäkää homma^^ nousussa!

Edit: unohtui mainita että kirjallinen ilmaisutapani on hyvin kömpelöä, joten sekin toimii kannustimena pysyttelemään vaivihkaa taustalla.

5Kolonna

5Kolonna ilmoittautuu Hommailemaan. Henkilökohtaisuudet pidän omana tietonani, mutta olen tyypillinen mamukriittikko. Tämä tarkoittaa sitä että koulutusta ei juuri ole (IT-miehiä) sekä asun syrjäseudulla (Espoo).

Nuiva olen ollut käytännössä aina, eli mitään kääntymistä kohdallani ei ole tapahtunut. Poliittinen kantani on etnonationalismi. Tällä tarkoitan näkemystä jossa kansa on tärkeämpi kuin valtio yhteisöllisyyden synnyttäjänä. Nationalismi janan toisessa päässä häämöttäisi amerikkalaishenkinen hurraa patriotismi.

Turjalainen

31-vuotias perheellinen humanisti Oulusta, nimi ja tiedot löytyvät blogista: http://turjalainen.blogspot.com Olen jämähtänyt käyttämään silti nimimerkkiä, vaikka en ole ollut kaappinuiva enää moneen vuoteen.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

-gentilhommehki-

Olen alle kolmekymppinen pian valmis KTM Helsingistä.
Olen ollut aina nuiva ja asuminen ulkomailla paikoissa, joissa tilanne on lähtenyt käsistä, on tehnyt minusta kovan luokan nuivistelijan. Suurin uhka Euroopalle on mielestäni Islam ja voimattomuus poliittisen korrektiuden nimissä sen edessä.
Pelkään pahinta ja en enää usko parempaan huomiseen vihervasemmisto-ruotsalais-demaroinnin luvatussa maassa, jossa "oikeistomme" on kovan luokan mokuttaja.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Köyhä kylddyyri

No niin, esittäydytään nyt sitten  ;D

Ikää 36v. ja kahden lapsen isä. Paljas jalkainen Helsinkiläinen joka loikkasi vuosi sitten susirajan väärälle puolelle, Marja-Vantaalle. Käyntikortissa vilahtaa sana insinööri.
Lähes 30v. Itä-Helsingissä asuneena olen nähnyt kulttuuririkastumisen liiankin hyvin. Tietyillä alueilla ei uskalla iltaisin kävellä ilman putken pätkää taskussa, sen verran "värikästä" ja jengiytynyttä porukkaa on liikkeellä.
Nuivailu on oikeastaan imetty äidin maidosta ja opittu isän äänekkäistä mielipiteistä. Jonkin verran syö meikäläistäkin mm. se että veli venäläinen vei isän perintömetsät ja maat Karjalasta nelkyt-luvulla ja nyt myy faijan puut Suomeen takaisin ylihinnalla ja kaikenmaailman tulleilla varustettuna. Sen lisäksi ostavat näillä rahoilla Suomea pala palata - yrittäppä itse ostaa maata (esim. isän perintötila) takaisin Venäjältä ?
Islam ja turvapaikka shoppailijat ottavat niin paljon pattiin että jotain tarttee tehrä, ihan jo omien lasten tulevaisuuden vuoksi.
Tulen aktivoitumaan näissä asioissa lähitulevaisuudessa niillä keinoilla millä tällainen tavallinen tallaaja vain asioihin voi vaikuttaa.
"Pain is weakness exiting your body"
"No pain, no change"
"Opinions are like assholes - everyone has one"
"To secure the peace, is to prepare for war"

Raine

Moro

Olen 31v yksityisellä puolella IT-alan hommia jo lähes kymmenen vuotta tehnyt veronmaksaja (ja sitä ennenkin tuli opintojen ohessa kaikenlaista sekalaista ainakin kesäisin tehtyä henkeni pitimiksi). Koulutukseltani olen Filosofian Maisteri (en mikään humanoidi kuitenkaan sentääs :-)

Jussin kirjoituksia joskus aikoinaan eksyin jonkin keskustelupalstan kautta lukemaan ja ajattelin heti, että perkele, tässähän on kaveri, joka puhuu täyttä asiaa. Juuri niin olin lähes kaikista asioista itsekin jo jonkin aikaa ajatellut, mutten ehkä ihan niin hyvin ollut asioita jäsentänyt (en ehkä ollut edes yrittänyt).

Olen aina ollut jossain määrin isänmaallinen (en ole koskaan nähnyt siinä mitään pahaa). Joskus nuorempana olin kyllä ns. suvaitsevainen ja myös jossain määrin vasemmistolainen (on tullut demareita ja vasemmistoliittoa äänestettyä, taidan olla jopa vihreitäkin joskus muinoin äänestänyt). Uskonnoista, kulttuureista ja roduista (tai etnisistä ryhmistä, geeniklustereista tai miksi ikinä niitä haluatte kutsua) ajattelin aika pitkälti samoin kuin moni "suvaitsevainen" tuntuu ajattelevan. Eli että olemme kaikki pohjimmiltamme ihan samanlaisia ja kaikki em. on vain hyvin ohutta pintaa. Ajattelin, että hyvin suvaitsemattomasta kulttuuristakin tänne tulleet kyllä pian tajuavat tämän meidän elämäntapamme paremmuuden. Juuri siksi, että kaikki me muka olemme pohjimmiltamme samanlaisia (meillä on samat perimmäiset arvot jne.).

Olen aina ollut hyvin looginen ihminen ja siksi em. ajattelumallin ja monien ikävien tosiasioiden väliset ristiriidat alkoivat pian vaivata minua. Näitä tosiasioita olivat mm.:
- Tänne tulevat eivät sittenkään näytä niin vain luopuvan tavoistaan, vaan sama meininki jatkuu täällä kuin kotimaassaankin
- Islamin opillinen sisältö ja Muhammedin oma esimerkki ovat jotain todella järkyttävää näin länsimaisen näkökulmasta, voiko se olla vaikuttamatta muslimeihin? (aiemmin minulla siis oli tyypillinen "suvaitsevainen" käsitys, että joo olihan se Muhammed sotapäällikkö, mutta islam on kuitenkin rauhanuskonto ja Muhammed teki mitä siihen aikaan piti tehdä, tieto lisää kuitenkin tuskaa)
- tietyn uskonnon edustajat näyttävät rakentavan hyvin samantapaisen kulttuurin kaikkialla maailmassa
- tietynnäköiset ihmiset näyttävät myös rakentavan hyvin samantapaisia kulttuureja (puhuttiin nyt sitten valkonaamoista, afrikkalaisista tai kaukoidän ihmeistä)
- tietyn uskonnon edustajat näyttävät aiheuttavan ongelmia minne ikinä menevätkin
- myös tietyiltä alueilta alunperin peräisin olevat ihmiset näyttävät aiheuttavan ongelmia länsimaissa, vaikka olisivatkin kasvaneet länsimaisen kulttuurin parissa

Kun tähän vielä lisättiin se, että em. havaintoja tukivat kaikki mahdolliset tilastot, uutiset, omat havainnot ja kaikki vähänkin päteviltä vaikuttavat tutkimukset, eikä ns. suvaitsevaisella puolella ollut kuin tyhjiä fraaseja ja valkoisen veronmaksajan syyllistämista, niin nuivistumiseni oli väistämätön tapahtuma. Kaikenlainen suvaitsevaisuuskasvatus on sen jälkeen vain vahvistanut nuivistumistani (en ole koskaan pitänyt siitä, että minulle yritetään ylhäältä päin käskyttää mitä ajatella asioista).

jellona

Hieno ketju!

Olen perheellinen 36v. insinöörismies. Takana vuosien yrittäjyys. Noin 5 vuotta sitten loukkaannuin pahasti, yrittäjänä jäin vaille sosiaaliturvaa. Jouduin lopettamaan firmani mutta siitähän vasta talousvaikeudet alkoivatkin... Perheellisenä miehenä olin täysin kusessa rakkaan suomen byrokraattien taholta. Selvisin nipin napin, kaikki meni, köyhyys jäi.

Nuivuuteni syy löytyy suomalaisesta järjestelmästä joka jättää yrittäjät sekä lapsiperheet oman onnensa nojaan. Samalla katkeruuteni kasvoi huomatessani kuinka namä niin vittumaiset, samaiset byrokraatit osoittivat suurta sääliä ja ystävällisyyttä maahanmuuttajia kohtaan.

Nykyään työskentelen esimiehenä erinäisten projektien parissa. Nyt tämä talouslama jätti minut toistaiseksi työtä vaille ja on aikaa naputella läppärillä. Toki pitkäkestoisia reissuhommia on tarjolla mutta tein valintani, perhe ja lapset ovat vain kerran, töitä tulee ja menee... 

Nyt katselen suomea ja järjestelmää surusilmin. Taisteliko kranaatinsirpaleiden repimä isoisäni turhaan Suomen puolesta. Miksi me annamme kourallisen todellisuudesta vierantuineita ja edesvastuuttomia politiikkoja päättää asioista, jotka tulevat aiheuttamaan suuria ongelmia minun, ja lasteni sukupolville.
Aina kun näen punaisen ristin, näen punaista.

Raine

Quote from: jellona on 23.03.2009, 12:09:55
Nuivuuteni syy löytyy suomalaisesta järjestelmästä joka jättää yrittäjät sekä lapsiperheet oman onnensa nojaan. Samalla katkeruuteni kasvoi huomatessani kuinka namä niin vittumaiset, samaiset byrokraatit osoittivat suurta sääliä ja ystävällisyyttä maahanmuuttajia kohtaan.

Näinhän se tässä maassa valitettavan usein menee. Teet ikäsi töitä ja hoidat kaikki muutkin velvoitteesi yhteiskuntaa kohtaan moitteettomasti. Silloin kun itse tarvitsisit apua, et sitä kyllä varmasti saa. Vaatimuksia yhteiskunnan taholta sen sijaan kyllä satelee (jos jonkinlaista maksua, elämääsi rajoittavaa pykälää ja säädöstä ja yleistä velvoitetta).

Tässä maassa kuritetaan kovalla kädellä sitä, joka yrittää osansa tehdä. Samoin kurituksesta saavat leijonanosan sairaat (jotka eivät ilman omaa syytään enää/tällä hetkellä kykene osaansa tekemään), eläkeläiset (jotka ovat jo osansa tehneet) ja opiskelijat (jotka ovat niitä tulevaisuuden, ja usein myös tämän hetken, raatajia). Rahaa sen sijaan riittää kummasti aina, taloustilanteesta riippumatta, maahanmuuttajille, alkoholisteille, rikollisille ja tietenkin poliitikkojen ja virkamiesten omiin kivoihin pikku projekteihin (kaikenlaiset imagonrakennusprojektit, kulttuuririennot, ilmastokonferenssit, joihin lennetään maapallon toiselle puolelle yms.).

Aleksei

Minulla ei ole pariin vuoteen ollut varsinaisesti tapana seurata Suomen paikallispolitiikkaa, mutta tutustuin Halla-ahon blogiin kunnallisvaalien jälkeen nousseen paskamyrskyn yhteydessä, ja olen sen jälkeen suurella huvittuneisuudella seurannut kuinka perusteellisesti melkein koko poliittinen kenttä on ampunut itseään jalkaan näissä maahanmuuttokysymyksissä. Odotan seuraavia eduskuntavaaleja suurella vahingonilolla; voi sitä selittelyn määrää mitä tulemmekaan erinäisiltä hölmöiltä tahoilta viimeistään silloin näkemään ;D

Varsinainen motiivini kirjoittaa nyt ensimmäinen viestini tälle foorumille on tuoda ilmi se nähdäkseni aika hauska seikka, että teidän nuivien joukossa on nyt kanssa-nuivana jopa kaltaiseni entinen ns. radikaali eläinaktivisti, joka on nuoruudessaan mm. puolustanut tv:ssä laittomia EVR-iskuja (en kuitenkaan ole niitä tunnetuimpia kettutyttöjä tai -poikia). Tästä ja tästä voitte lukea hauskoja viimeaikaisia keskustelujani maahanmuuttoaiheista eläinoikeushenkisten tuttujeni kanssa. Väitän, että on suht vaikeaa löytää huvittavampia mokuttajia kuin jotkut näistä tovereistani (joskaan en itse ole ollut eläinoikeusjutuissa aktiivinen enää vuosiin, vaan vaikuttanut niihin nähden melko erilaisilla tahoilla -- en myöskään pidä itseäni punavihreänä, toisin kuin nuorena).

Linkitin profiiliini kotisivuni, ja mm. sitä kautta voi halutessaan löytää sekalaista tietoa minusta.

Ad Astra

Juuri liityin, eli moro vaan kaikille.

Yli 40-vuotias, IT-alalla työskentelevä Pirkanmaalainen. Vasemman laidan vasemmistolainen, anti-rasisti, nuiva ja nationalisti (oma tulkinta). Saa nähdä, missä määrin tulee keskusteluun osallistuttua, mutta Homman seuraaminen varmaankin jatkuu intensiivisesti. Hauskaa, että on sentään joku asia missä voi olla yhtä mieltä toisen laidan katsomuksen omaavien kanssa.

Jep, marjanpoiminta ja muu hippailu ei kiinnosta meikäläistä :)   

Al-Juzar

Piakkoin valmis, 26-vuotias bioalan yo-opiskelija Turusta. Olen asunut Espoossa parikymmentä vuotta ja nuiva olen ollut niin kauan kuin muistan. Olen kyllästynyt virallisen Suomen ja median tunkkaiseen monikulttuurihypetykseen ja sen varjollla harjoitettavaan Suomen kulttuurin ja talouden murentamiseen.

maisteri

Olen keski-ikäinen, valt.maisteri nainen Helsingistä ja olen it-alalla työskennellyt sekä julkishallinnossa että haitek pisineksessä.
Muutaman vuoden ulkomailla ja Ruotsissa asuneena minulla ei ole ennakkoluuloja vaan käytännön kokemusperäistä tietoa mamuista, joten suhtaudun maahanmuuttoon erittäin kriittisesti.
Vuosia olen ollut myös kokoomuksen jäsen, kunnes nyt vuodenvaihteessa olen eronnut puolueesta, jonka nykyistä politiikkaa ei kukaan isänmaanystävä voi hyväksyä.
Uskomatonta, että verettömällä vallankaappauksella kansan esi-isien työ ja omaisuus luovutetaan täysin ventovieraille kansoille, joilla ei ole mitään siteitä Suomeen.
Nykyiseen poliittiseen johtoon olen syvästi pettynyt ja en osaa kuvitella millainen maa tämä on 10 vuoden kuluttua, sillä nykyinen meno on järkyttävää.

En juuri usko Suomen tulevaisuuteen, olen luovuttanut ja muutan ulkomaille vaikka se hieman katkeralta tuntuu. Opiskellessani kuvittelin vielä että on arvokasta tehdä työtä tämän maan eteen, nyt ovat silmät auenneet.

o_O

Pakko kommentoida tähän väliin että on mielenkiintoista kuinka kirjavaa porukkaa täällä on. Itsellenikin oli korkea kynnys kirjautua sillä kuvittelin että täällä on nahkapäämouhuajia pelkästään - todellisuudessa porukka on aika hyvin koulutettua ja aatemaailmaltaan monenväristä.

Liittykäähän muutkin lueskelijat mukaan, vaikka ette välttämättä olisikaan niin mamukriittisiä kuin meistä enemmistö! :-*
"Iso-temmi" Halla-Aho, niin oha Allahimme tosi?

Spesialisti

37 v. mies, naimisissa, lapseton, töissä IT-alan hommissa. Opistotason tutkinto. Näyttää olevan tätä IT-porukkaa hommalaisissa enemmänkin. Monikulttuurisuus toimii hyvin työpaikallani, kommunikoin monenkirjavan porukan kanssa lähes päivittäin. Homma pelaa pääsääntöisesti ok. Isommat vitutukset ovat itse asiassa tulleet muutamien valkoisten keski-eurooppalaisten kanssa, ovat aika ihtiään täynnä.
Kiinalaiset ja inkkarit on ihan buenbo, mutta niistä ei aina pääse perille onko "yes" kyllä vai ei.
Mustista ei ole kauheasti kokemusta kun niitä ei pahemmin täällä ole. Yhden Nigerialaisen kaverin kanssa tein vähän aikaa yhteistyötä, ja se oli ihan hauska ja huumorintajuinen heppu. Yhtään muslimia en kyllä tiedä täällä olevan. Tuotantopuolella niitä kuulemma muutama löytyy vaatimassa erityisjärjestelyjä.

Poliittiset näkemykset olivat aikoinaan suht punertavat, mutta mikään monikulttuurin ihailija en ole koskaan ollut. Suurena luonnon ystävänä voisin arvostaa aitoa vihreää liikettä, joka vastustaisi heinäsirkkalaumamaisia kansanvaelluksia ja puolustaisi kansallisia, osin protektionistisiakin talousnäkemyksiä. Liittyisin mielelläni Vihreät Nuivat ry:n jos sellainen olisi.

Nomad

VHM, turvallisuusalan duunari. Näkyy omassa työssä ihan riittävästi etnistä värinää ja varsinkin erityisvaatimuksia. Aikaisemmin en ole kiinnostunut politiikasta, mutta älyvamman taso on nyt saavuttanut kriittisen pisteen.
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

IRONMAN

Pienestä pitäen olen ollut isänmaallinen henkilö ja militaristi. Maahanmuuttaja vastaisuus alkoi hyvin nuorena, johtuen koti kasvatuksesta (vanhaa aapista ja muuta).  90-luku oli rankkaa aikaa kasvaa, silloin ihannoimme kaverin iso veljeä ja hänen kavereitaan pesäpallomailojen kanssa. Esiinnyn nimimerkin takana, koska ne joiden tarvitsee tuntea minut kyllä tunnistavat minut. Iältäni olen 21 vuoden paremmalla puolella, opiskelija ym. En ole mielestäni rasisti vaan enemmänkin aatteiltani wanhan IKL:n miehiä. Koti, uskonto ja isänmaa. ;D
Sama hymy jatkutkunut jo 10vuotta turuilla ja toreilla ympäri webin. Yritäppä pysäyttää se.

Kazakstan

Olen vasemmistolainen, isänmaallinen ekohippi. Homman suhteen olen kaikkein kiinnostunein sananvapauskysymyksistä ja mediakritiikistä (sekä hieman vähäisemmässä määrin islam-kritiikistä), mutta alun perin minut tänne ajoivat nimenomaan maahanmuuton ja ekologisuuden väliset ristiriidat. En ole aivan yhtä kiinnostunut maahanmuuttajien korkeista työttömyysasteista tai yliedustuksesta rikostilastoissa, vaikka ovathan nekin toki merkittäviä ongelmia. Isänmaallisuuttani en tuo mitenkään aktiivisesti esiin, ja tuon "koti, uskonto ja isänmaa" -mantran sijaan omani voisikin olla "suo, kuokka ja Kalevala". Uskoisin näkeväni isänmaallisuuden hieman toisenlaisella tavalla kuin useimmat muut, ja siksi jonkun kiljuskinin silmissä saattaisin vaikuttaa kenties suorastaan epäisänmaalliselta. Olen ehkä hieman sellainen 1800-luvun loppupuolen fennomaani, ja isänmaallisuuteni perustuu, ehkäpä taas yllättäen, hyvin pitkälti estetiikkaan.

Harrastan muun muassa historiaa, uskontotutkimusta, suomen kieltä, musiikkia ja luontoa. Mielestäni Hommafoorumilla on muutamia tupauunoja, mutta pääasiassa porukka täällä on vaikuttanut erittäin mukavalta ja älykkäältä. Mistä sitten johtuukaan.

Kalervo

Tervetuloa Hommaan, kaikki uudet kasvot! Näitä esittelyketjuja voisi avata enemmänkin, aina löytyy heikkoja ihmisiä, jotka eivät voi vastustaa kiusausta päästä kertomaan itsestään ja siksi päättävät rekisteröityä ;)

Sitten lempiaiheeseeni, eli minuun. Olen vanhan talonpoikaissuvun kaupunkilaisvesa. Toinen isoisäni oli kommunisti, toinen fasisti (IKL). Minä olen arvatenkin jotain siltä väliltä. Kasvoin keskiluokkaisessa ydinperheessä, molemmat vanhempani ovat virkamiehiä. Kauppatieteen opintoni ovat loppusuoralla, joka vaikuttaa hyvin pitkältä ja hieman mutkikkaaltakin. Tulevaisuus on aivan auki, minkä vuoksi en uskalla esiintyä omalla nimelläni. Se saattaisi sulkea joitakin ovia, joista haluaisin astua.

Voisin kuvata itseäni sinivihreäksi kansankapitalistiksi. Poliittisista ideologioista lähimpänä lienee konservatiivinen liberalismi (conservative liberalism), mikäli kyseistä termiä voi suomen kielessä käyttää. Minulle keskeisiä arvoja ovat vapaus, yksilöllisyys ja perhe. Haluan tulevaisuudessa monta pellavapäistä isin pikkuista kullannuppua. Pellavapäitä siksi että mikäli nykyinen tyttöystäväni ruskeasilmäisiä suklaasimmuja synnyttäisi, olisi minun pakko epäillä posteljoonia.

Olen kirkosta eronnut ignostikko ja pidän uskontoja haitallisina ihmisen mielelle ja yhteiskunnalle. Erityisen huolissani olen uskonnollisesta fundamentalismista, kuten paavin edustamasta katolilaisuudesta tai islamista sen kaikissa ilmenemismuodoissa. Islamin periaatteet sotivat keskeisimpiä eurooppalaisia arvoja vastaan, enkä katso hyvällä silmällä tämän uskonnon rantautumista Eurooppaan.

Muita syitä nuivuuteeni ovat maahanmuuton aiheuttamat kustannukset, jotka kaatuvat pääosin keskiluokan kannettaviksi, ja haluni puolustaa suomalaista kulttuuria ja suomen kieltä kulttuurista globalisaatiota vastaan. Monikulttuurisuus johtaa väistämättä lyhyellä aikavälillä kulttuurien välisiin konflikteihin ja erittäin pitkällä aikavälillä yhteen suureen maailmankulttuuriin. Se tarkoittaa pienien kulttuurien ja kielten, kuten suomalaisuuden ja suomen, häviämistä maailmasta.

Suomea rakastan, kirjoitettiin se sitten pienellä tai isolla alkukirjaimella, ja mieleni halajaa ikuisesti esi-isieni maille Savoon, metsiin samoilemaan ja järvelle soutelemaan.

Jaska Pankkaaja

Quote from: planeta on 23.03.2009, 19:08:07

Haluaako joku kuulla todellisia, eläviä, aidosti tapahtuneita esimerkkejä suomalaisesta kouluelämästä erään paikkakunnan koulusta, kertojana itse nähnyt ja kokenut? En kirjoita vielä mitään, koska minun olisi syytä ensin rauhoittua ja vetää henkeä, ettei tule toimittua kärjistäen, vaikka ei tässä mitään kärjistyksiä edes kaivata. Totuus on tarua karmeampaa.

Laita tositarinoita tuleen ihmeessä, ja tervetuloa minunkin puolesta.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

PetethePerkele

Joo, olen tällanen tavan tallaaja. 32v on ikää ja harvinaisen kyllästynyt valtaapitävien harrastamaan mamutus-sumutus-operaatioon ja vähän muuhunkin, mutta tuo turvapaikkasekoilu ja siihen liittyvät asiat ovat nyt ensisijalla. Ihanaa OIKEATA värinää Suomessa monta kertaa nähneenä ja kuulleena olen nuivistunut maksimiin, jos tästä enempää jostakin syystää nuiviinnun niin poksahtaa. ;D Päijät-hämeessä on nykyinen olemukseni.

Se siitä esittelystä tältä erää  ;)

Futuristi

Olen perheellinen 36-vuotias eteläsuomalainen mies. IT-alalla minäkin. Koulutus DI. Niin kauan kuin muistan olen ollut sitä mieltä, että Suomeen ei pitäisi ottaa vuosittain enempää maahanmuuttajia vuosittain kuin Suomi kykenee suomalaistamaan samassa ajassa. Suomeen ei pitäisi myöskään ottaa turvapaikanhakijoita kuin poikkeustapauksissa. Tästä linjasta tulisi tiedottaa maailmalla hyvin. YK-pakolaissopimuksen kriteerit täyttäviä pakolaisia Suomeen tulee mielestäni ottaa ja heidät tulisi ottaa lähes yksinomaan pakolaisleireiltä. Naisten, lasten, vammaisten ja vanhusten tulisi olla etusijalla (vanhukset kuolevat luonnostaan pian eivätkä lisäänny, kuten eivät myöskään vammaiset yhtä usein kuin normaalit - nämä ryhmät ovat myös usein kaikkein eniten suojelun tarpeessa). Työ, opiskelu ja perhesuhteet ovat luonnollisia syitä maahanmuuttoon, joita en vastusta. Pakkoavioliittoja vastaan kylläkin tarvittaisiin pykälät Tanskan malliin.

Varsinaisesti nuivistuin muutama vuosi sitten. Löysin paitsi Scriptan myös muita nuivia blogeja, kuten Gates of Viennan, Jihad Watchin ja Brussels Journalin. Minkäs sille mahtaa, kun asiat perustellaan pätevästi ja mokutuskoneistolla ei ole tarjolla muuta kuin tyhjiä fraaseja. Monikultturismi ja diversiteetti ovat selvästi samanlainen pyhä lehmä kuin Neuvostoliitto ja kommunismi. Sellaisten vastustaminen on jokaisen ajattelevan ihmisen moraalinen velvollisuus.

En kannata syrjintää mihinkään rotuun kuulumisen perusteella, joten en ole rasisti. Se ei olisi järkevää, koska kaikkiin rotuihin kuuluvissa on aivan kaikenlaisia ihmisiä. Sen sijaan pidän erittäin todennäköisenä, että eri maantieteellisillä alueilla kymmeniätuhansia vuosia asuneilla ihmisväestöillä on osittain perinnöllisiä eroja monien käyttäytymistaipumusten jakaumissa.

Koen rasittavina puheet "yleistämisestä" ja "poikkeuksista". Useimmat inhimilliset ominaisuudet ovat normaalijakautuneet väestössä, koska ne ovat lukuisten toisistaan riippumattomien tekijöiden tuottamia. Rasismikeskustelu on vain yksi esimerkki täysin ääliömäisestä yleistämiskeskustelusta, jonka käyminen tulee kenellekään ylipäätään mieleen, koska ihmiset eivät vaistomaisesti osaa ajatella tilastollisesti.