News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Wanha Käpy

Esittäydynpä sitten minäkin lyhyesti.
Olen reilusti aikuisen ikään ehtinyt akateeminen, isäni puolelta (tietääkseni) kuudennen polven maahanmuuttaja, äidin puolelta kolmannen polven stadilainen.

Ulkkiksia, lähinnä eurooppalaisia, minulla on ollut työkavereina vuosikaudet ja (hiukan "hidas") pikkuserkku käväisi naimisissa mustan afrikkalaisen moniosaaja-kultamunan kanssa - kunnes huomasi aviomiehensä raahaavan Suomeen perheenyhdistämisen nimissä myös ensimmäistä ja toista vaimoaan sekä lapsiaan, joista hän ei ollut "muistanut" mainita avioliiton yhteydessä.

Päädyin Hommaan puhtaasti uteliaisuuttani joitain kuukausia sitten. Nuiva olen ollut...   ...   ... hmmm... aina..., maahanmuutto("pakolais")nuiva ja kommunistinuiva...
Siinäpä tärkeimmät.

edit.   olihan se kuudennen... vai sittenkin viidennen tai ehkä seitsemännen polven maahanmuuttaja... jos sillä nyt on jotain väliä

MW

Quote from: Wanha Käpy on 27.03.2009, 01:30:43
maahanmuutto("pakolais")nuiva ja kommunistinuiva...
Siinäpä tärkeimmät.

Nuivuus ei tunne poliittisia eikä sosiaalisia rajoja, teretulemast Käpy!

PA

Tervehdys kaikille!

En tiedä tuleeko tämä viesti nyt oikealle palstalle, mutta jostain on aloitettava. Olen uusi jäsen, joten lyhyt esittäytyminen:

Olen eteläsuomalainen 24-vuotias mies. Ammattini puolesta haluan pysyä nimettömänä. Työskentelen turvallisuusalalla. Olen seurannut hommaa alusta asti, ja Halla-ahon blogia ehkä parisen vuotta. On ollut suunnitelmissa liittyä jo aikoja sitten, mutta nyt sain viimein aikaiseksi. Viimeisen viikon olen seurannut Hommaa melko tiiviisti.

Näinä aikoina odottaisin, että itseni tavoin Hommaan liittyy reilusti uusia jäseniä, joten olisiko hyvä, että jossain olisi paikka missä uudet jäsenet voisivat "ilmoittautua"? (vai onko sellainen jo, en ainakaan löytänyt...)
Tänään lähti postissa 3 kannattajakorttia. Homma on nousussa! Vai pitääkös se sanoa täällä että homma^^^^!

K.Orava

No niin

Liityin sitten viimeinkin minäkin 'virallisesti' Hommaan^^^. Olen toki seurannut J. Halla-ahon kirjoituksia miltei alusta asti. Hänen asiallinen ja perusteltu kirjoittelunsa itse asiassa aiheutti ns. poliittisen heräämiseni.

Olen toki kirjoitellut nuivasti jo jonkin verran. Erityisesti aikoinaan edesmenneellä S24 maahanmuuttajat palstalla otin hyvinkin voimakkaasti osaa silloisiin kädenvääntöihin. Osa teistä saattaa ~Liito-Oravan~ muistaakin.

Olen nelikymppinen ei akateeminen kuljetusalan yrittäjä. Tästä syystä en ihmeemmin viitsi, ainakaan vielä, esiintyä omalla nimellä. Toki olen jo tullut kaapista sen verran että olin kotikuntani valtuustoehdokkaana voimakkaan nuivasti.

Miksi juuri nyt liityin Hommaan^^^? Noh, minulle henkilökohtaisesti tuli järkytyksenä herra T.Soinin päätös jättää J.Halla-aho rannalle. Asiahan on nimittäin niin, että liityin PerSuihin aikoinaan nimenomaan koska Persut ottivat Halla-ahon listoilleen. Lisäksi se vähäinen poliittinen operointi jota olen tehnyt on perustunut Halla-ahon ajatuksiin. Valitettavasti täältä Pirkanmaan perämetsistä kun ei voi Halla-ahoa suoraan äänestää paitsi nyt EU-vaaleissa.

Itselläni on nyt miettimisen paikka. On valittava Olenko 'Halla-aholainen' vai Soinilainen. Epäilen kuitenkin vahvasti kallistuvani 'Halla-aholaisuuteen'. Jolloin, riippuen Halla-ahon päätöksistä, joudun arvioimaan jäsenyyteni PerSuissa uudelleen.

Mielestäni maahanmuuttoasia on kuitenkin todellinen kohtalon kysymys maallemme.

Muuttohaukka

Olen nelikymppinen KM.

aleksi

Terve, ja kiitokset hienoista keskusteluista!

Scriptan ja tämän foorumin myötä alkaa tuo mamutukseen liittyvä höpöhöpö-sumu hälvenemään jo minunkin silmissä. Ensimmäiset reaktiot olleet kiukku ja pöyristys. >:( Minkäslainen on "herääjän" ennuste, paraneeko tästä vitutuksesta?  ;)

Lyhyt esittäytyminen. Vähän alle kolmekymppinen DI Helsingistä.

Eino P. Keravalta

Iltaa kaikille! Olen 40-vuotias perheenisä Keravalta. Olen jo vuosia lukenut Scriptaa ja todennut Jussin järkimieheksi; olen huomannut hänellä paljolti samansuuntaista ajattelua kuin itsellänikin. Jussi tosin on meistä kahdesta se fiksumpi. Siksi äänestäisinkin häntä enkä itseäni.

Joskus parikymppisenä ja alle olin - hävettää sanoa - hyysäri. Tuolloin nuoruuden kypsymättömyyttäni kylvin kansallisessa, kollektiivisessa itsesäälissä ja -halveksunnassa; Suomi oli paska ja hyvä se oli vain silloin kun joku ulkomaanelävä, mieluiten mahdollisimman eksoottinen, kehui sitä. Kaikki erilainen oli jännää ja ihailtavaa.

Ikää ja järkeäkin tuli lisää. Aloin huomata, että maailmalla moni asia onkin paljon huonommin kuin Suomessa; eivät ne ihailtavat ulkomaalaiset olleetkaan pystyneet järjestämään asioitaan yhtä hyvin kuin me suomalaiset. Aloin kokea tervettä ylpeyttä maastamme ja kansamme ponnisteluista. Aloin huomata yhä enemmän eroja eri etnisten ryhmien välillä. Luin kirjallisuutta; luonnontieteitä, filosofiaa, sosiologiaa, historiaa, uskontoja, new agea, psykologiaa ja mitä nyt käteen sattui.

Pidin silmät auki ja ajattelin. Kyseenalaistin aiempia mielipiteitäni ja käsityksiäni. Kiivailu kommunismin puolestakin jäi. Lähempänä kolmeakymmentä huomasin olevani jotakin, jota voisi kutsua nuivaksi. Humanisti olen aina ollut, vaikken nykyisin humanismilla tarkoitakaan haitta-aineksen päänsilittelyä, vaan todellisen ihmisyyden kunnioittamista.

Olen elävä esimerkki siitä, että hyysäriydestäkin voi parantua ja vieläpä omin avuin, omin ponnistuksin. Kaikille valitettavasti ei käy yhtä hyvin, koska heillä ei syystä tai toisesta ole uskallusta tai välineitä kyseenalaistaa asioita.

Minulla on lapsia ja asumme rauhallisella omakotitaloalueella kera suomenruotsalaisen puolisoni. Harrastan lukemista, kuvataiteita, kamppailulajeja, chi gungia, olutta, meditaatiota.

Odotan paljon maahanmuuttokriittiseltä liikkeeltä. Se tulee kasvamaan valtavasti lähivuosina. Oma panokseni sille on ehkä vaatimaton, mutta mukana ollaan silti. Yhden ihmisen olen jo käännyttänyt "halla-aholaiseksi" ja työpaikallanikin olen mobilisoinut pari ihmistä. Olen käytettävissä vaikkapa materiaalin jakamisessa, tiedon levittämisessä jne. Ja onpa täältä lähtenyt rahaakin nuivien kolehtiin ja nimiä adresseihin. Ja jos tulee mielenosoitus niin lähden heti ostamaan vaneria kyltteihin!

Taistelu on alkanut ihmisyyden, demokratian, sananvapauden ja länsimaisen sivistyksen puolesta. Vastassa on fasismin monipäinen hirviö, joka käyttää aseinaan mm. islamia, vihreitä, anti-rasisteja jne. Mutta lopulta voitto on meidän humanistien, vaikka uhri saattaa olla hirvittävä!

PS: Arthur Schopenhauer sanoi: Jokainen totuus käy läpi kolme vaihetta: ensin sille nauretaan, sitten sitä vastustetaan raivokkaasti ja lopuksi se hyväksytään itsestäänselvyytenä....  
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

rähmis

Quote from: Eino P. Keravalta on 30.03.2009, 20:19:22
Olen 40-vuotias perheenisä Keravalta.  

Nyt on siis ihan pakko kysyä, että oletko sinä se Eino, joka muinoin vaikutti Jippiin foorumilla ja jonka kirjoittamat talviruokintaohjeet ovat vieläkin meidän työpaikan seinällä?

Markus Mannonen

Quote from: aleksi on 30.03.2009, 19:55:10
Terve, ja kiitokset hienoista keskusteluista!

Scriptan ja tämän foorumin myötä alkaa tuo mamutukseen liittyvä höpöhöpö-sumu hälvenemään jo minunkin silmissä. Ensimmäiset reaktiot olleet kiukku ja pöyristys. >:( Minkäslainen on "herääjän" ennuste, paraneeko tästä vitutuksesta?  ;)

Lyhyt esittäytyminen. Vähän alle kolmekymppinen DI Helsingistä.

Terve tuloa Aleksi!

Vitutus menee ohi parissa viikossa.. Kunhan olet lukenut Scriptan läpi kolmeen kertaan ja osaisit väitellä itse Väinämöisen suohon  :D

punikkikeisari

Quote from: Turjalainen on 23.03.2009, 10:09:02
31-vuotias perheellinen humanisti Oulusta, nimi ja tiedot löytyvät blogista: http://turjalainen.blogspot.com Olen jämähtänyt käyttämään silti nimimerkkiä, vaikka en ole ollut kaappinuiva enää moneen vuoteen.

Terve, Turjalainen! Long time no see... Muistatkos kun muutama vuosi takaperin meinattiin tehdä yhteistä proseminaarityötä sydänkeskiaikaisesta "lähetystyöstä"? Älä kuitenkaan mene ilmoittamaan nimeäni mihinkään, jos kuulostaa tutulta...

Koska tulin kaapista eilisessä kirjoituksessani jossakin päin Hommaforumia, en jaksa toistaa kaikkea. Olen joka tapauksessa vihervasuri, joka on maahanmuuttokysymystä enemmän huolissaan polittiisesta keskustelukulttuurista, sananvapaudesta sekä puoluelaitoksen ja median vallankäytöstä. Tosin juuri em. vallankäyttö tässä maahanmuuttokysymyksessä on pannut epäilemään, että ehkä vastapuolella on pulaa asiallisista argumenteista, jotka puoltaisivat nykymenoa.
In koala we trust.

Setä Punainen

Nimimerkkini ei viittaa mitenkään mihinkään poliittiseen suuntaukseen. Liityin HOMMAan kannatusmielessä ja tulen pysymään enemmän lukijana, kuin kirjoittajana. No, ehkä aika näyttää?

Omasta taustasta sen verran, että perhettä on ja olen ylempi toimihenkilö. Ikä 37.

Maahanmuuttoasian aukesivat minulle vasta kunnalisvaalien jälkeen, kun huomasin lehdistön seonneen Halla-ahosta!
Asiasta täytyi ottaa selvää ja selvitystyön tulos on nyt tämä! Kirja on ostettu ja valitsijamieskirje lähetetty.

lapio

Tervehdys,

Lapio ilmoittautuu eli olen kolmatta kymmenettä käyvä FM Helsingistä.

Henkilökohtaisia negatiivisa kokemuksia ei minulla ole maahanmuuttajista.
Veronmaksajana en kuitenkaan ymmärrä, miksi rahaa halutaan lapioida pohjattomaan kaivoon
(=humanitaarinen maahanmuutto).

Halla-ahon kirjoituksia olen lukenut puolen toista vuoden ajan ja kirjakin tuli tilattua.

Mäki-Ketelän adressikeräys kuitenkin lopulta pudotti laput silmiltä, kun tuli huomattua,
miten päättäjät yrittivät vaivihkaa ujuttaa ulkomaalaislakia läpi
ilman minkäälaista julkista keskustelua (jatka JM-K samaa rataa).

Absurdimmaksi tilanne on sitten viime aikoina käynyt sananvapauden osalta.
Suomessa tosin on ollut pitkät perinteet itsesensuurin ja poliittisen korrektiuden saralla.

stjohan

Olen tainnut täällä esittäytyä jo viime vuoden puolella, mutta laitetaan nyt kertauksen vuoksi vielä uusillekin lukijoille:

Ikä: lähellä 30 vuotta.
Perhe: vaimo, tytär.
Koti: monikulttuurinen alue Helsingissä.
Työpaikka: toimihenkilö.
Koulutus: akateeminen.
Poliittinen suuntaus: Kokoomuksen jäsenkirja löytyy.
Muuta: Olen lukenut Halliksen blogia alusta asti, useita vuosia. Olen kaikissa vaaleissa äänestänyt omaa puoluettani, mutta nykyinen kehitys huolestuttaa siinä määrin, että annan tästälähin ääneni Halla-aholle.
"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-

Meri

Terve vaan kaikille Hommalaisille!

Olen 19-vuotias naisopiskelija Kouvolasta. Kannatan niin sukupuolten välistä tasa-arvoa että yleistä suvaitsevuutta. Mikäli tämä tarkoittaa että olen feministi tai jokin muu -isti, sitten olen. Suvaitsevuudeksi ja tasa-arvoksi en laske minkäänlaista syrjintää, jalustalle nostamista taikka erityisoikeuksia, olivat niiden tarkoitusperät kuinka positiivisia tai hyväätarkoittavia tahansa. Ns positiivinen syrjintä ja erilaiset kiintiöt eivät mielestäni ole perusteltuja eivätkä toimivia ratkaisumalleja.

Tutustuin Scriptaan ensikertaa ollessani yläasteikäinen (eli vuoden -05 tienoilla) - silloinen seurustelukumppanini tutustutti minut kyseiseen blogiin. Maahanmuuttokriittisyys (ja sen puute suurmedioissa) on aihe johon suhtaudun asian vaatimalla vakavuudella ja kyseisellä tiellä olen yhä. Olen suoraansanoen pöyristynyt median hyssyttelystä ja suoranaisesta valehtelusta ja olen omalta osaltani pyrkinyt herättämään lähipiiriäni mukaan keskustelemaan maahanmuutosta, sen seurauksista niin talouteen kuin yhteiskunnan perusarvoihin ja aiheen ympärille muodostuneesta mediahässäkästä. Toistaiseksi tämä on tuottanut erittäin positiivisia tuloksia.

Että näin täällä.
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win."
-  Mahatma Gandhi

Marjaana

Hei vaan kaikille!

Olen suhteellisen tuore Homman lukija, ja tuolta Jussin Scripta-blogista sain minäkin kimmokkeeni. Olen 21 v. nainen, asunut pari vuotta Helsingissä ja päässyt täällä näkemään ja kokemaan kulttuurin rikastumista ja eksoottista värinää.

Välivuoden verran työskentelin noin parissakymmenessä Helsingin päiväkodissa sijaisena, ja sain kenttäkokemusta erityisesti mamu lapsista ja heidän sopeutumisestaan suomalaiseen päiväkotiin.

Koulutustaustaltani olen ylioppilas ja opiskelen nyt liiketaloutta ihan järkisyistä. Olen kiinnostunut laajasti erilaisista yhteiskunnallisista ilmiöistä, eikä jatko-opiskelu esim. valtiotieteellisessä ole poissuljettu vaihtoehto.

Tasa-arvosta ajattelen hyvin pitkälti samoin kuin edellinen esittäytyjä Meri:
Quote from: Meri on 31.03.2009, 20:41:17
Kannatan niin sukupuolten välistä tasa-arvoa että yleistä suvaitsevuutta. Mikäli tämä tarkoittaa että olen feministi tai jokin muu -isti, sitten olen. Suvaitsevuudeksi ja tasa-arvoksi en laske minkäänlaista syrjintää, jalustalle nostamista taikka erityisoikeuksia, olivat niiden tarkoitusperät kuinka positiivisia tai hyväätarkoittavia tahansa. Ns positiivinen syrjintä ja erilaiset kiintiöt eivät mielestäni ole perusteltuja eivätkä toimivia ratkaisumalleja.

Mielestäni kannanoton yhteydessä on pyrittävä mahdollisimman hyvin perustelemaan oma mielipide. Näin omasta poikkeavan ajatusmallin ymmärtäminen tulee mahdolliseksi.
Suhtaudun suurella varauksella kaikkiin radikaalisuuntauksiin. Inhoan pikkumaista riitelyä ja hiusten halkomista. Kannatan kohteliasta suhtautumista muihin kirjoittajiin vaikka ei näiden mielipiteitä pystyisikään hyväksymään.

IDA

Quote from: Marjaana on 09.05.2009, 14:02:03
eikä jatko-opiskelu esim. valtiotieteellisessä ole poissuljettu vaihtoehto.

Varo! Monikultturisti vaanii jokaisen opintojen ohjaajan oven takana ;)

tsuhna

Stadilainen amk-opiskelija, mies, ikää yli 20 mutta alle 30 vuotta. Punavihervasemmistolainen, suvaitsevainen, ihmisoikeuksien ja tasa-arvon kannattaja. Maahanmuutto- monikulttuurisuus- ja islam-kriittinen. Ateisti ja pasifisti (joskin kaikki väkivalta- ja seksuaalirikolliset sekä muuten vain kusipäiset ihmiset voisi mielestäni tappaa).

Ernst

Quote from: tsuhna on 10.05.2009, 19:17:16
Stadilainen amk-opiskelija, mies, ikää yli 20 mutta alle 30 vuotta. Punavihervasemmistolainen, suvaitsevainen, ihmisoikeuksien ja tasa-arvon kannattaja. Maahanmuutto- monikulttuurisuus- ja islam-kriittinen. Ateisti ja pasifisti (joskin kaikki väkivalta- ja seksuaalirikolliset sekä muuten vain kusipäiset ihmiset voisi mielestäni tappaa).

Minäkin olen väkivallan vihollinen ja vapaaottelija.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

tsuhna

Quote from: M on 10.05.2009, 19:27:46

Kaikenlaiset kamppailu- ja itsepuolustuslajit on erittäin suositeltavia harrastuksia. Niin, ja tarkennetaan vielä sen verran että pidän myös väkivaltaisista elokuvista  :)

M.E

Quote from: tsuhna on 10.05.2009, 19:17:16
(-- sekä muuten vain kusipäiset ihmiset voisi mielestäni tappaa).

Muuten vain kusipäisenä ihmisenä(?) vedän tästä hernepensaan nenääni. Tämä lienee sitä paljon puhuttua kiihotusta kansanryhmää vastaan.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Rahkoi

QuoteJa minun nenääni haisee peikko, peruspeikko. Mutta nehän jähmettyvät päivänvalossa, eikös?   
QuoteMinä tiedän, kuka sinä olet.
QuoteRahkoi on elävä esimerkki kehittyvien maakuntien persusta, pottukuoppaankin saa nykyään internetin vaikka lehdet luetaan päreenvalossa. Hauskaa päivänjatkoa sinne persujen puoluetoimistoon.
QuoteKuten sanottu, persujen trolli.

Se on anteeksi pyynnön paikka!

Jos keskustelija mielletään trolliksi, niin silloin pitää katsoa itseään peilistä. Selittely yleensä vain pahentaa asiaa, joten en hirveän paljon sitä edes yritä;

Tänne kirjoittamiskynnys oli henkilökohtaisista syistä korkea, mutta kun Halla-ahon päätöstä alettiin täällä kritisoida henkilökohtaisista syistä (oma äänestäminen, korttien keruu velvoitti lähtemään ehdokkaksi jne.), se kynnys ylittyi, koska koin arvostelut erittäin epäoikeudenmukaisiksi.

Olen kirjoittanut tuohtuneena hyökkävään sävyyn, tällöin saa samanlaisia vastauksia, ja niistä ei saisi provosoitua. demari-/kepumyyriksi nimettely oli epäasiallista.

En ole pahemmin nettikeskusteluja käynyt, joten tämä on opettelua vielä. Jos modet antaa jatkaa keskustelua, niin yritän korjata keskustelukäyttäytymistäni.

Lyhyt esitely:

Olen 45v vaari Pirkanmaalta. En voi kuulua mihinkään puolueeseen enkä halua kuulua. Olen kiinnostunut politiikasta yli puoluerajojen. En ole koskaan äänestänyt persuja, nyt aion äänestää Sampo Terhoa, joten kerta se on ensimmäinenkin.

QuoteJos totta puhutaan, Rahkoi ei ole persu, vaan enemmänkin oikeistolainen kristillisdemokraatti. Tunnen kaverin

Herra Mäki-Ketelä! tämä oli hyvä, repesin. Oikeistolainen voin olla, mutta kristitty en ole eikä demokraatiksi minua pysty kukaan muutamaan. Lähinnä uskon tähän: "Muinaissuomalainen uskoi ja rakasti vapauttaan, isänmaataan ja jumaliaan. Jumalia, jotka hallitsivat maata, vettä ja ilmaa, mutta ei ihmistä itseään. He pitivät huolta taloudesta ja tavaroista. Jumalat olivat luonto itse". (pasi Juutilainen ~SUOMALAISTEN JUMALAT~).

Näen Suomen tulevaisuudelle kaksi uhkaa; venäläinen vähemmistö ja muslimit. 90-luvun alussa Helsingin Kalliossa asuessani törmäsin kirjaimellisesti näihin "inkeriläisiin" roistoihin ja pääsin läheltä seuraamaan heidän reviiritaistelujaan. Olen vieraillut Virossa 80-luvun lopusta saakka lähes kuukausittain, kyllä me jo silloin puhuttiin (suomalaisten ja virolaisten kanssa siitä), kuinka venäjä käyttää vähemmistöjään lähialueiden valtioiden painostamiseen kaikella mahdollislla tavalla, ja tulee edelleen käyttämään niin kuin Georgia osoitti.

1997-2000 välisen ajan työskentelin ulkomailla. Työssäni jouduin kohtaamaan paljon muslimeja. Tämä herätti kiinnostukseni Islamia kohtaan, ja aloitin harrastepohjalta tutustumaan siihen (jatkuu yhä). Mielestäni Islam ei ole uskonto, vaan se kattaa koko elämän. Jos et elä niin kuin oppineiden mukaan islamilaisen tulee elää, niin kiellät Allahin, eli olet vääräuskoinen, ja saat islamilaisen lain mukaisen kuolemanrangaistuksen. Maltillisia muslimeja ei ole, kuolemanrangaistuksen uhatessa he palaavat takaisin Islamiin. Joten jos joku hyysää muslimia maltillisena, niin hän pitää kyytä povellaan. Lisäksi pitää muistaa, että mitään mitä muslimi sanoo vääräuskoiselle ei voi ottaa todesta (Taqiahia).

Keskustellessani näistä asioista Mäki-Ketelän kanssa, hän ohjasi minut scriptaan. Myönnän, että olen ollut sinisilmäinen. Olen vieraillut, sekä viettänyt eripituisia aikoja, lähes kaikissa euroopan maissa. Olen nähnyt uppoavan lännen, mutta en ollut täysin tajunnut asian vakavuutta. Pidin myös Suomea lintukotona.

Tyttäreni tytär syntyi reilu vuosi sitten. Miettiessäni hänen tulevaisuuttaan olen yhä enemmän huolissani siitä, että minkälaisessa maassa hän tulee aikuisena elämään. Hän on minun tärkein motivaattorini tässä asiassa.

Halla-ahon kirjoituksissa minua koski erityisesti hänen kirjoituksensa yllämainituista (jotka minä koen pahimmiksi uhkiksi) asioista. En koe maahanmuuttoa sinänsä uhkaksi Suomelle, en myt enkä tulevaisuudessa, vaan islmilaisen maahan tunkeutumisen ja lännen upottamisen sekä venäjän joka käyttää maassa olevaa vähemmistöään painostuskeinona. Näiden asioiden esille tuojista Halla-aho on eniten samoilla linjoilla omien ajatusteni kanssa, ja tulen tukemaan häntä jatkossa niin hyvin kuin pystyn.

Mielestäni edellä mainittujen asioiden kehittymisessä lopullisesti paremmaksi on toivoa siinä vaiheessa, kun hallituspuolue saa hallitusohjelmaan kohdan jossa mainitaan, että kaikkien muslimien ja venäläisten asettuminen Suomeen kielletään, ja jo täällä olevat karkotetaan. Tiedän, että tällä hetkellä tuo vaikuttaa utopistesilta, mutta siihen tulee pyrkiä etappi kerrallaan.

Ernst

Quote from: tsuhna on 10.05.2009, 19:43:32
Quote from: M on 10.05.2009, 19:27:46

Kaikenlaiset kamppailu- ja itsepuolustuslajit on erittäin suositeltavia harrastuksia.

Myös ampuminen on asiaa ennen islamilaista vallankumousyritystä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

stjohan

On hauska jälleen todeta, miten erilaista porukkaa täältä löytyy. Sitten aikanaan, kun tavoite on saavutettu ja maahanmuuttopolitiikka järkeistetty, me palstan vakiokokkarit voimme alkaa tapella vasemmistoa edustavien Pöllämystyneen ja Tsuhnan kanssa talouspolitiikasta. Voi olla yhteiset poliittiset agendat siinä vaiheessa vähissä.. ;D

Mutta sitä ennen, hoidetaan tämä maahanmuuttopolitiikka kuntoon ja pidetään hauskaa!  ;)
"Jos sinulla on vihamiehiä, tiedät puolustaneesi jotain jossain vaiheessa elämääsi."

-Sir Winston Churchill-

caamora

Alle kolmikymppinen yo-opiskelija (taloustieteet) & perheenäiti Keski-Suomesta olen minä. Virheitä olen äänestellyt kun olen äänestellyt, ja nyt myönnän sen jo virheeksi ;) Scriptaa olen seuraillut useampia vuosia, ja viime aikoina jäänyt Homma-koukkuun. Ukon kanssa aina kirotaan yömyöhällä että taas meni monta tuntia näitä lukiessa..

Monien muiden keskustelijoiden tavoin, minuakin huolestuttaa tilanne näin itsekeskeisesti pääasiassa omien lasteni kannalta. Ei oikein innostaisi laittaa lapsia kestämään (ja maksamaan) tämän holtittoman menon seurauksia. Vasta viime vuosina tähän hulluuteen on tosiaan herännyt ja huomannut sen laajuuden, aiemmin se oli vain pieni ongelma muiden joukossa ja sitä ajatteli että voihan sitä sitten muuttaa muualle ja lauleskella laalaata. Ja eihän nyt toki meidän maassamme tuollaisia ongelmia ole. Jonkin asteinen isänmaallisuus tai kotiseutuylpeyskin alkaa olla heräilemässä, ennen suomalaista perinnettä ei arvostanut ollenkaan samalla tavalla kuin nyt, kansainvälistyminen oli niiiiin hienoa.

Työperäistä maahanmuuttoa en vieläkään vastusta, päinvastoin, kunhan kyseessä ei ole tavoite pistää kantiksilta palkat alas tai kilometritehtaalle, mutta kannatan hädänalaisen väen auttamista mahdollisimman lähellä paikkaa missä hätä on sen sijaan että raahataan samalla rahalla tänne eri kulttuuriin pari valioyksilöä rikastuttamaan arkeamme.  En koe maahanmuuttajia itsessään uhkana, enkä pelkää "rotujen sekoittumista" tai muuta vastaavaa, mutta täytyy myöntää että islam ja sen seuraukset tälle maalle hirvittävät. En oikein jaksa ymmärtää että miten näistä asioista päättävät, etenkin naiset, voivat olla niin sinisilmäisiä, mutta tuskinpa olen ainoa. Sananvapaus ja sen rajoitukset kuuluvat myös vakituisiin kiroilun kohteisiini.

Mutta tämä tältä erää. Pääasiassa tyydyn vain seurailemaan forumia takavasemmalta, mutta aina välillä sitä saattaa innostua kommentoimaan jos/kun mokutusta tulvii joka hemmetin tuutista.

herra 4x

Quote from: caamora on 12.05.2009, 00:29:44
Virheitä olen äänestellyt kun olen äänestellyt, ja nyt myönnän sen jo virheeksi ;) Scriptaa olen seuraillut useampia vuosia, ja viime aikoina jäänyt Homma-koukkuun. Ukon kanssa aina kirotaan yömyöhällä että taas meni monta tuntia näitä lukiessa..
[...]
Mutta tämä tältä erää. Pääasiassa tyydyn vain seurailemaan forumia takavasemmalta, mutta aina välillä sitä saattaa innostua kommentoimaan jos/kun mokutusta tulvii joka hemmetin tuutista.

Minä taas tulin takakokoomuksesta. Tämähän onkin juju koko hommassa: saattaa yhteen erilaisia virheitä tehneitä mutta ainakin yhdestä asiasta samoin ajattelevia. Minun oli kokoomus.
Rakkaudesta lajiin.

Kantoraketti

Noin 30v Oululainen mies. Melkein valmis AMK-insinööri, ei puoluekantaa, mielipiteet hyvin ristiriitaisia, aivopesua saanut osakseni niin vasemmalta kuin oikealta ja sen kyllä huomaa mielipiteissä. Maahanmuutto- ja Islamkriittinen ateisti. Maahanmuuttajista on jonkinverran omakohtaisia kokemuksia, osin positiivisia, ja myös negatiivisia, en ala suuremmin niitä listaamaan vaaka-kuppi kun on aika tasoissa yleisesti, mutta ei alueellisesti. Tämän lisäksi olen asunut vajaan vuoden pohjois-afrikassa, alakoulu ikäisenä tosin. 
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Matti N

Ulkosuomalainen.  12 vuotta ollut poissa Suomesta.  Ikää hieman yli neljänkymmenen, perheetön ja tällä hetkellä työtön duunari.  Eli siis kaikki syrjäytyneen ja rasistin tuntomerkit!  On YO-tutkinto ja kesken jäänyt / kesken oleva ammattikouluopiskelu, en tiedä vaikuttaako rasistimääritelmään.  Hehe.

Wikisitaattien satunnaisella sivulla törmäsin mr. Halla-ahoon.  Niin kärkevästi ja hyvin lausuttua ja kirjoitettua oli pakko tutkia enemmänkin.  Olen lukenut Scriptan lähes kokonaan.  Ja useimmissa asioissa samaa mieltä. 

Jotain n. 10 v sitten kuulin uutisissa rasistien ja antirasistien yhteenotosta.  En muista missä maassa enkä uutista sen enempää kaivellut.  Tavallisella pohdinnalla ymmärsin homman nimen.  Eli antirasismia, niinkuin rasismiakin pyörittää puhdas viha.  Rasistia saa ja pitää lyödä turpaan siksi että se on rasisti, ja rasisti on rasisti siksi että se ei ole meidän kanssa samaa mieltä.  Eikö?  Suvaitsevaisuutta en vielä silloin tunnistanut möröksi jollainen se oikeasti on.  Ehkä Suvaitsevaisuutta ei silloin vielä ollut samassa muodossa.

Olen itse maahanmuuttaja eivätkä Suomen maahanmuuttoasiat minua henkilökohtaisesti kosketa.  Mutta poliittinen korrektius ja median salaus-vääristely-kaunistus käy hermoon.  Ja tietty se Suvaitsevaisuuden mörkö. Iso ja näkyvä vainoharhainen mörkö joka löytää rasismia lähes mistä tahansa.  Tuntuu toivottomalta tapella vastaan.

Ennen Mestariin tutustumista luin vain selaten läpi Suomen uutisia, lähinnä hyysäristä.  Nyt käyn tällä forumilla lähes päivittäin tutkimassa kirjoituksia vaikken itse innostu vastailemaan tai jatkamaan keskustelua.  Minulla on tuttavapiirissäni useita piilonuivia täällä vieraalla maalla.  Ei ole meillä vielä kultamunia jotka saisivat nuivuuden näkyviin.  On tähänkin asiaan ilmeisesti tulossa muutos.  Näkyvissä ei ole lakimuutoksia mutta tiedostavia kansalaisia, suvaitsevaisia.  Olipa vappukulkueessa kyltti jossa teksti No one is illegal.  Siis työläisten vappukulkueessa.  Perhana että keitti. 

Olen hengessä mukana.  Asioista tulee puhua niiden oikeilla nimillä.
Eiksoo kauheeta.

SyvänneTumpelo

Normaali suomalainen veijari. Harrastelen arkisin yritystoimintaa ja vapaa-aikana voimanostoa. Työelämässä 12 vuotiaasta asti ja kokenut työelämän aina alimmalta tasolta opiskeluiden ja yrittämisen myötä "ylimmälle" tasolle. Olen varmaankin mielipiteiltäni aika raadollinen ja poliittisesti epäkorrekti, mutta maailma opettaa. Kuitenkin reilu ja ennen kaikkea rehellinen kanssaihmisilleni.

EDIT: Unohtui mainita olevani 37 v.
Tehokkuus alas, kustannukset ylös!

HieHo

Kai se pitää kirjoittaa tänne jotain, niin kehtaa aukoa päätään muissa ketjuissa  ;). Olen 33-vuotias mies Helsingistä. Ammatiltani olen IT-puolen nörttejä, titteliltäni kai ohjelmistosuunnittelija (työnantajani käyttää englanninkielisiä titteleitä, mikä nykyään on yleistä vaikka ei mielestäni olisi mitenkään välttämätöntä). Aikoinaan olin vihreitä äänestävä yliopisto-opiskelija. "Nuivistuin" pikku hiljaa, mm. käydessäni keskusteluja nykyään 93-vuotiaan isoäitini kanssa. Mummoni syntyi aikoinaan 1916 "tsaarin alamaiseksi".

Olen enemmän ja enemmän ryhtynyt ajattelemaan niin, että itsenäisen Suomen valtion tehtävä on toimia suomalaisten edunvalvontakoneistona. Suomalaiset ovat ehkä olleet onnekkaita saadessaan itsenäisyyden historian pyörteissä. On tietysti valitettavaa, että kaikki etniset ryhmät eivät ole saaneet tälläistä asemaa. Mulla oli työkaverina eräs Sri Lankasta kotoisin oleva tamili, jonka kanssa kävin keskusteluja tamilien oikeudesta taistella itsenäisyyden puolesta (mm. EU pitää tamilitiikereitä terroristijärjestönä). Jos historia ei olisi ollut meille suosiollinen, on täysin mahdollista, että suomalaiset kävisivät tälläkin hetkellä vastaavaa "laitonta" taistelua itsenäisyytensä puolesta.

Jussi Halla-ahon blogi ja Hommaforum löytyivät sitten helposti, kun tältä pohjalta lähti etsimään keskustelua. Mielestäni on Hieno Homma, että on tälläisia forumeja vastapainona mm. "Suomessa on suomalaisongelma"-Hesarille (jos muistatte taannoisen pääkirjoituksen). Hieno Homma, tästä valitsin nimimerkkinikin, kun en muuta keksinyt. Vaikka tiedän kyllä, että hieho on poikiva lehmä, en yritä esiintyä naisena ;)
Hieno Homma!

pavor nocturnus

Kai sitä pitää tänne jotain itsestään sanoa.

23 vee mies
Helsingistä, koko ikäni täällä asunut ja joka vuosi paikka vit-ttaa enemmän.
Täysipäiväisesti työssäkäyvä

Homma löytyi kun lueskelin/katselin Hesarin ja YLEN Halla-Aho juttuja ja tulin
pohtineeksi, että kyllä on sairaan oloinen kaveri ja kävin lueskelemassa Scriptaa ja ns.heräsin siihen miten törkeällä tavalla YLE ja hesari olivat minua kusettaneet. Scriptasta sitten linkin kautta Hommaan ja aikani lueskeltuani, totesin että oikein hilpeää ja fiksun oloista porukkaan. Jos täällä tulisi itsekkin vähän fiksummaksi. Hilpeäksi ei saa vaikka aseella uhkaisitte.