News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: Hynynen on 06.05.2011, 10:42:28
Häpeän myöntää, mutta josku aiemmin olin vankka vihervasemmistolainen ja jopa vasemmistonuorten jäsen...

Hommassa voi ihan vapaasti tunnustaa häpeällisen punavihreän menneisyytensä, Hynynen! Siis ei me sua arvostella, mutta mitä ihmettä oikein ajattelit?  ;D ;D ;D Ei vaiskaan. Itsekin äänestin Soininvaaraa useammin kuin kerran.

Mitä ihmettä me kaikki ajateltiin, ennen kuin meistä tuli nuivia?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/154024
QuoteMitäs me ennen syötiin, kun ei ollut flooraa?
Mitäs sinä poika puhut,ettei ollut flooraa?
Lopullinen muutos tapahtui ... Scriptaa lukemalla.

Hankit Scriptapassin.

Scriptapassi = pikakäännytysperuste suvaitsevaistosta ja nuivalandiaan.

Jeps Hynynen, tervetuloa!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

wannabe

40 v. suurperheen aiti liittyy joukkoon. Patavanhoillinen, paluumuuttaja, raskaan sarjan foliohattuilija, uskis, politiikasta kiinnostunut. Osasyy Suomeen palaamiseen oli se, etta ajattelin suomalaisilla sentaan olevan viela paljon tervetta jarkea. No, huomasin, etta taalla kulttuurivallankumous oli jo melkein saanut jenkkilan kiinni, plus ilmastohorhotys paalle. Mutta sitten tuli jytky ja usko tulevaisuuteen palasi, mutta taistelua se tulee olemaan.

Kirjoittelen aina silloin talloin, myos Impivaara kiinnostaa. "wannabe maalainen" eli jo maalainen, mutta asian hyodyntaminen vasta opetteluasteella.
"En minä teitä tarvitse. Minulla on jo teidän lapsenne." -AH

Lalli IsoTalo

Quote from: wannabe on 06.05.2011, 12:18:33
... raskaan sarjan foliohattuilija ...

Niitä mahtuu aina joukkoon! Raskassarjalaiset tunnistaa MM:n motosta:

"I only believe in conspiracies that are actually true". -- Michael Moore

Tervetuloa Suomeen, landelle ja Hommaan, Wannabe!!!
— Missä N, siellä R

Noottikriisi

Ja myönnettäköön myös se, että olen kerran elämässäni äänestänyt Vihreitä ja useamman kerran Vasemmistoa. RKPtä en kuitenkaan, vaikka olenkin finlandssvensk.

Eli terve vaan kaikille!

Tervetuloa!
Kerrottakoon että itse olen ehtinyt äänestää myös RKP:n ehdokasta, Jan-Magnus Janssonia -82 presidentinvaaleissa. Muita syntejä on myös Vihreiden, SDP:n ja Kokoomuksen äänestäminen useissakin vaaleissa 80- ja 90-luvuilla. :)
Vasta tällä vuosituhannella tulin järkiini. ;D
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Lalli IsoTalo

..olen kerran elämässäni äänestänyt Vihreitä ja useamman kerran Vasemmistoa

Quote from: Noottikriisi on 07.05.2011, 10:47:07
... itse olen ehtinyt äänestää myös RKP:n ehdokasta, Jan-Magnus Janssonia -82 presidentinvaaleissa.

Ai niín joo. En tiedä pitäisikö tätä tunnustaa, mutta äänestin demareiden presidenttiehdokasvaaleissa Sorsaa vastaan, eli Ahtisaaren puolesta, koska

a) kaikki saivat äänestää, puolueen jäsenkirjaa ei tarvittu, ja
b) minulla oli jotain hampaankolossa Sorsaa vastaan, mutta en enää muista mitä.

Olen siis äänestänyt ainakin kokoomusta, vihreitä, demareita ja persuja, ja jostain syystä tykkään kirjoittaa puolueiden nimet pienellä. Äitini lienee kepulainen, vaikkei suostu tunnustamaan. Vaimon anoppi on kommunisti, ja yksi sukulainen on naimisissa mustan miehen kanssa. Meille on tullut kotiin kannettuna HBL, Tiedonantaja ja Sotilasaikakauslehti, mutta niistä ei ole maksettu rahalla. Avatarini on tunnettu murhamies, opintoni kestivät 12 vuotta, enkä ehkä ole aina muistanut maksaa tv-lupaa. Älkää kertoko kenelläkään. Kiitos, että sain avautua väärässä paikassa.
— Missä N, siellä R

Recommended

Morjensta!

Homman keskusteluihin mukaan ilmoittautuu 26-vuotias mies Pohjois-Pohjanmaalta. Oma hyvin samankaltainen asenne kuin suurimmalla osalla täällä, syntyi noin 13-vuotiaana jo. Halla-Ahon olen jo vuosien ajan tiennyt netin kautta tosin pienemmissä määrin. Nyt julkisuuden tuomana olen katsonut Jussin kaikki videohaastattelut yms mitä netistä olen löytänyt jonka jälkeen rupesin lukemaan scriptaa (nyt 100 otsikkoa takana, vielä ois "muutama" edessä) ;) Asiat ja ajatukset kohtaa lähes 100% omiani mitkä ovat vallinneet mieltä tuon 13-vuoden ajan. Näinpä päätin liittyä Homman keskusteluun ja jakaa ajatuksiani täällä, sikälimikäli huonon kirjoitusasun omaavana ja kuitenkin vähäsanaisena saan aikaiseksi kirjoiteltua. Kannatan PerusSuomalaisia ja ennenkaikkea ns. kriittistä siipeä. Korteni kannoin kekoon äänestämällä täällä Oulun vaalipiirissä: 39 Olli Immonen. Onnittelut vielä kerran sinne, hienosta äänisaaliista ja läpipääsystä. Samalla onnittelen Jussia. Hienoa työtä molemmat tähän asti ja erinomaista jatkoa edustajan arkeen. Eikait tässä muuta tähän esittelyyn keksi, näillä mennään.  ;D

Lalli IsoTalo

Quote from: Recommended on 07.05.2011, 11:38:32
Eikait tässä muuta tähän esittelyyn keksi, näillä mennään.

Näillä pärjätään loistavasti, Recommended! Tervetuloa!
— Missä N, siellä R

Saide

Heippa!

Olen 29-vuotias turkulainen tyttönen, ex-vasemmistonuori ja ex-kaiken suvaitsevainen. Pari vuotta sitten poikaystäväni kertoi äänestäneensä Soinia Eu-vaaleissa ja vedin maailman suurimman herneen nenään: seurustelen rasistin kanssa! Tämän herneen vedon jälkeen olen lukenut kirjoja, nettijuttuja, sanomalehtiä ja suuren suomalaisen rasistimiehen Scriptaa. Parin vuoden selvitys- ja ajatustyön tuloksena päädyin siihen, että suomalaisessa yhteiskunnassa vallitsee (epä)mielenkiintoinen sananvapauden rajoitus-kampanja. Kaikenlainen maahanmuuttokriittisyys leimataan rasismiksi ja olen päättänyt ryhtyä henkilökohtaiseen taistoon tätä leimausta vastaan  8) Haluan uskoa pienen ihmisen vaikutusmahdollisuuksiin, mutta pieni ihminen tarvitsee yhteisöä tuekseen. Joten mielestäni luonnollinen jatkumo tälle parin vuoden taipaleelle oli rekisteröitymiseni hommaforumille, jossa saatan tulevaisuudessa ottaa kantaa asiaan jos toiseenkin  :)

sorella

Tervetuloa saide, annat toivoa että ehkä joku päivä myös omat vihervasemmistolaiset opiskelijakollegani tulevat tolkkuihinsa ja kykenevät keskustelemaan maahanmuutosta myös kriittiseen sävyyn!
Kaikki mitä pelkäät on jo täällä.

Graerth

Iltaa vaan kaikille, reilun vuoden lurkkaamisen jälkeen ajattelin viimein itsekkin rekisteröityä.

Itselleni ei maahanmuutto ole se suurin agenda (vaikka olen scriptaa lukenutkin), mutta omasta mielestäni susipaskat uudet sensuuri ja aselain muutokset aiheuttivat suurempaakin kiinnostusta ja hommasta tuntui löytyvän näihinkin mukavaa tarkempaa tutkintaa ja linkitystä asioihin kuten kuka äänesti mitäkin. Ihmiset myös keräsivät asiohin liittyvää taustatietoa myös muulta kannalta kuin "Viralliselta Totuudelta" jonka mukaan lailliset aseet ovat murhaajia ja poistaminen silmistä pelastaa lapset kaikelta pahalta isossa pahassa netissä (jota nuo lapset todennäköisesti käyttävät, suodattavat ja luovivat muutaman vuoden sisään paremmin kun vanhempansa).

Omat kokemukset maahanmuutosta ovat olleet positiivisia kuten eräs intialainen kämppis joka oli ystävällisyyden ja reiluuden perikuva ja helkutin ahkerakin (jos sattui keittiöön ja mainitsi että helkutin hyvän tuoksunen ruoka niin hyvä ettei samantien laittanut lautasellista valmiiksi ja kun kämppään olin muuttamassa niin eka kysymys oli että tarttisko kantoapua kamoille. Muuten vege joka ei paheksunut mitenkään vaikka tein paljon liharuokaa) ja ainoat kerrat kun olen meinannut joutua tappeluun on ollut ihan muutamien VHM:n kanssa, mutta toisaalta en ole asunut oikein etnisillä alueilla (jos ei vaihtareita lasketa mutta suurin haitta niistä nyt on lähinnä jos bileiden ääni haittaa).

Puolue mielipiteet...no Kansallinen SosiaaliKeskusta tuntui olevan sama puolue muutamalla eri kuorella kansallisen tason asioissa ja etenkin ne muuten lähemmät puolueet keskusta ja kokoomus ajoi nuo aiemmin mainitsemani paskalait läpi, vihreät ovat metsästys&ydinvoima vastaisia, vasemmistoliitto omasta mielestä haihattelijoita (kaikkea kaikille tyhjästä?), rkp:n ainoa asia tuntuu olevan pakkoruotsi, ja en ole kovin uskovainen joten KD:kin on hiukan kaukana...persujen edustajat puolestaan eivät ihan osuneet paikallismielipiteiltään...vaalit olivat itselle aikalailla mietintää ketä helvettiä sitä äänestäisi kun ainoat jotka osuvat sinnepäinkään ovat piraatit mutta heidän puolueohjelmansa menee joissain osissa itselle liianpitkälle (patentteja kyllä tarvitaan mutta olen samaa mieltä että montaa niistä pitäisi lyhentää)

Nimimerkki on muuten itsellä joissakin muissakin paikoissa käytössä mutta esim. googlauksella löytyy kyllä ilmeisesti joku muukin saman nimimerkin suomalainen siltä varalta että täällä tapahtuu samaa kuin joillain muilla foorumeilla ja katsotaan "taustoja" (kaveri kerran kysyi että millon vaihoin nickin netissä ja katto missä kaikkialla käytän tätä =)

Suurempaa ongelmaa en näe siitä jos joku tunnistaa mutta mieluummin toivon että mahdolliset tutut jättävät nimeämättä.

Lalli IsoTalo

Quote from: Graerth on 10.05.2011, 22:32:17
Suurempaa ongelmaa en näe siitä jos joku tunnistaa mutta mieluummin toivon että mahdolliset tutut jättävät nimeämättä.

Tervetuloa kaappihompanssien kasvavaan joukkoon, Graerth!

En ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta ymmärtääkseni forumin säännöissä lukee, että forumilla toisten ei pidä mennä paljastamaan nimimerkin todellista henkilöllisyyttä.

Ja sitten vielä susista: kuulin kerran sanonnan "pälyilee kuin susi nussiessa". Se jäi päähäni. Ei lähtenyt pois. Toivottavasti en jakanut liikaa.
— Missä N, siellä R

Graerth

Kiva kuulla tuosta säännöstä, en itse huomannut tuota mutta pitänee lukea tarkemmin kohta uudestaan (pysyn todennäköisesti enemmän lukijana kuin kirjoittana silti).

Tuo susi sanonta taitaa viitata että olen liian paranoidi mutta eipä tuosta kai netissä haittaa ole kellekään  :).

Pahoitteluni jos tuo oli jotenkin huonosti ilmaistu, muistui vaan jonkun vakio postaajan hiukan samantyyppinen muotoilu jossain viestissä (oli jotakuinkin:"Jos joku tästä tunnistaa niin pitäköön mieluummin tiedon itsellään" tms.) ja tuntui itselle luontevalta lisäykseltä.

herra 4x

Quote from: Graerth on 10.05.2011, 23:27:41
Kiva kuulla tuosta säännöstä, en itse huomannut tuota mutta pitänee lukea tarkemmin kohta uudestaan (pysyn todennäköisesti enemmän lukijana kuin kirjoittana silti).

Ilman muuta se on penaltin paikka foorumin sääntöjen mukaan, jos "outtaa" jonkun, joka itse ei sitä halua, tai ole itse sen aiemmin tehnyt. Tuohan kuuluu paitsi herrasmiessääntöihin mutta on myös hardcoded foorumin sääntöihin varmuuden vuoksi, kuten saksalainen sanoo.

Niin ja tervetuloa omasta puolestanikin.
Rakkaudesta lajiin.

Veikko

Olen kovin huono kertomaan itsestäni, olen yleensä ajatellut että teot kertokoot - no joo, kirjoitukset tässä tapauksessa - tekijästään. Esittäytyminen näyttää olevan kuitenkin yleinen tapa, joten yritän änkyttää jotain.

Olen syntyperäinen helsinkiläinen, stadilainen nurkkapatriootti. Iältäni kai sellaisessa vaiheessa, että tuntomerkeissä voisi olla "epämääräisen ikäinen". Vasemmistolainen olen jo geneettisen perimän kautta, mutta en ole ollut koskaan minkään puolueen juoksuhaudassa vaan olen imarrellut itseäni ajatuksella, että olen aatteiden maastossa vapaasti liikkuva sissi. Siis selkokielellä: joskus hankala tyyppi ja ainainen vastarannan kiiski.

Kannatan demokratiaa, sananvapautta, varsin pitkälle menevää paikallista hallintoa ja julkista keskustelua. Vastustan indoktrinaatiota ja kaikenlaista manipulaatiota ja passivoivaa, liian keskitettyä ja virkavaltaista hallintotapaa.

Kuulun periaatteessa suvaitsevaistoon, mutta vain niin kauan kun sillä ei loukata kansallisia etujamme, identiteettiämme, kulttuuriamme ja itsemääräämisoikeuttamme. Noita monin vaikeuksin saavutettuja, usein uhattuja ja edelleenkin väliin vaikeasti ylläpidettäviä. Ne kuuluvat mielestäni itsestään selvästi jokaisen kansakunnan tärkeimpiin ja loukkaamattomimpiin arvoihin.

- Kumarran, ja jätän itseni ja tekeleeni yleisön armoille.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Lalli IsoTalo

Quote from: Graerth on 10.05.2011, 23:27:41
Tuo susi sanonta taitaa viitata että olen liian paranoidi ...

Älä ole noin paranoidi! :D Anteeksi, se ei siis viitannut muuhun kuin tähän omaa susijuttuusi:

Quote... omasta mielestäni susipaskat ...

QuotePahoitteluni ...

Ei ole lainkaan tarpeen!!! Sorry, että tämä meni heti tällaiseksi hämmentämiseksi minun puoleltani. On jäänyt uneet väliin valokuvauksen takia, pannaan sekoiluni sen piikkiin, jos sopii.
— Missä N, siellä R

ämpee

Quote from: Veikko on 11.05.2011, 01:29:05

Olen syntyperäinen helsinkiläinen, stadilainen nurkkapatriootti.

Olen jo kertaalleen toivottanut sinut tervetulleeksi, enkä nähtävästi ainakaan turhaan.

Itse en ole varsinaisesti koskaan esittäytynyt, joten siitä tässä hieman.
Minäkin olen juuriltani stadilainen, mutta nurkkakuntaisuus on matkatyöstä johtuen kaukana.
"Maahanmuuttajuutta" on tullut henkilökohtaisesti kokeiltua monessakin maassa, ja monessa maanosassa, joten käytännön praktiikkaa näiltä osin on laajalti.
Nyt on menossa Canada, mikä ansioiden osalta ei ole ainakaan kärjessä, mutta mikä sivilisoitumisen osalta on juuri sitä kärkeä.

Ikääkin on ehtinyt karttua, ½-vuosisataa on kaukana takana.
Foorumi on siitä hyvä, että täällä on ihmisiä tohtorista opiskelijaan, ja teinistä eläkeläiseen, eli nuivuus ei ole sidottuna mihinkään erilliseen ryhmään, vaan omaa aikaansa seuraavaan ajattelutapaan.
Väitän, ihan illman tutkimuksia, ja hyvällä omallatunnolla, että suomalaisen poliittisen ajattelun terävin kärki on kerääntynyt Homma^^^-foorumille.
(Kirjoittaahan Mestarikin täällä !!1!)
[[[Anteeksi Jussi, en voinut pidättäytyä !!]]]

Median turhanaikaiset arvailut(?) nuivien taustoista ovat järjestelmällisesti osuneet harhaan, kaiketi siksi, että näillä arvailuilla on ollut poliittisesti valittu päämäärä, joka ei osu todellisuuteen.
Vanha media saa syyttää tästä itseään, sillä juuri he eivät ole seuranneet aikaansa, tai heillä ei ole yksinkertaisesti ollut vastausta "sosiaalisen median" nousuun.
Riippumaton sosiaalinen media tulee pesemään vanhan asennekasvattavan median mennen tullen, joten median tulisi mennä takaisin uutisointiin, mutta tämän nieleminen tulee ottamaan aikansa, ja sinä aikana tulemme näkemään romahduksen jos toisenkin.

QuoteKuulun periaatteessa suvaitsevaistoon, mutta vain niin kauan kun sillä ei loukata kansallisia etujamme, arvojamme, kulttuuriamme ja itsemääräämisoikeuttamme. Noita monin vaikeuksin saavutettuja, usein uhattuja ja edelleenkin väliin vaikeasti ylläpidettäviä. Ne kuuluvat mielestäni itsestään selvästi jokaisen kansakunnan tärkeimpiin ja loukkaamattomimpiin arvoihin.

Tuon edelläkirjoitetun suostun allekirjoittamaan kokonaan, sillä jos suomalaiset eivät pidä omista eduistaan huolta, on aivan varmaa ettei sitä tee kukaan muukaan.
Maailma ei ole koko maailman edunvalvontakoneisto, vaikka jotkut hourupäät niin kuvittelevatkin, eikä Suomi voi olla koko maailman sosiaalitoimisto, tai edes sosiaalinen omatunto, vaikka niinkin näytetään kuviteltavan.

Politiikkaan tarvitaan realismia, sillä käytettävissä olevat välineet ovat reaalisesti rajallisia.
Idealismin suo pitää kuivattaa.

Näitä näkemyksiä on itsessään kokonainen suo, joten tämä tällä kertaa tässä.
Porukassa jatketaan, ja voidaan olla erimielisiäkin, ei siitä avioeroa sentään tule, ja jos tuleekin, niin silti puhevälit säilyttäen.  ;D
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Louhi

Tervetuloa!
Quote from: Veikko on 11.05.2011, 01:29:05
Siis selkokielellä: joskus hankala tyyppi ja ainainen vastarannan kiiski.
ja vielä selkokielisemmin: omin aivoin ajattelija.
Ärsyttää.

Lalli IsoTalo

Quote from: ämpee on 11.05.2011, 03:01:52
Minäkin olen juuriltani stadilainen ...

Terve täällä oltuasi, ämpee!

Meillä on samat nimmarit ja samat juuristo, joten kehtaan junioriteetistani huolimatta toimia yhden miehen terve-olias-komiteana.

Jatka hyvää työtäsi!
— Missä N, siellä R

Veikko

Hauska tutustua, ämpee!

Ja mukava tietää, että Stadilla on täällä kunnon edustus.

Tuota vasemmistolaisuuttani toin, näin alkuun, ihan tarkoituksella esille. Että tiedetään minkälaisen hyypiön kanssa ollaan tekemisissä. En ole siitä mitenkään herkkänahkainen. Minulla ei ole puoluetta puolustettavana, eikä kirjaa (vaikka Marxini olen lukenut).

"Punaisista", "punavihreistä" ja "vihreistä" minulla on melkoisen erilainen näkemys kuin hommalaisten aktiivilla enemmistöllä - ainakin sen käsityksen olen saanut. Tämä kai johtuu siitä, että olen joskus sähräillyt erilaisissa järjestötouhuissa juuri näiden värien ympäröimänä. Siis erilainen näkemys, mutta ei välttämättä yhtään sen myönteisempi.

Porukassa on tarkoitus jatkaa eikä satunnaiset erimielisyydet minua haittaa. Homma on harvinaisen avoin ja asiallinen keskustelufoorumi - ja sen valtavirran vastainen kritiikki on osuvaa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Teaparty

Terve

Olen Sveitsissä asuva suomalainen.

Kannatan seuraavia asiota:
- julkisen sektorin minimointi ja korvaaminen yksityisillä palveluilla
- suora demokratia
- tulonsiirtojen ja tukiaisten vähentäminen ja korvaaminen vakuutusjärjestelmillä
- pienemmät verot
- ujostelematon oman maan kansalaisten etujen ajaminen

/ Teaparty

M.

Quote from: Veikko on 12.05.2011, 11:50:34
"Punaisista", "punavihreistä" ja "vihreistä" minulla on melkoisen erilainen näkemys kuin hommalaisten aktiivilla enemmistöllä - ainakin sen käsityksen olen saanut. Tämä kai johtuu siitä, että olen joskus sähräillyt erilaisissa järjestötouhuissa juuri näiden värien ympäröimänä. Siis erilainen näkemys, mutta ei välttämättä yhtään sen myönteisempi.

Ihan uteliaisuudesta: millainen se näkemys sitten on?  (Voit aloittaa oman ketjusi, tämä on lähinnä esittäytymistä varten.)

Maatiaisjuntitar

Hups, tuli riennettyä heti muille areenoille kirjoittamaan, enkä huomannut että täälläkin on esittäytymisketju.
Eli olen keski-ikäinen maalla asuva nainen, joka löysi Homman vaalien jälkeen. Huomasin, että täällä käydään syvällistä keskustelua ja arvomaailma periaatteessa suht samansuuntainen, vaikken mikään nuivuudelle omistautunut todellakaan ole.

Kiesus että mä sekoilen tänään näköjään ja postasin tämänkin ensin väärään ketjuun...

ike60

Tervetuloa, Teaparty!

Quote from: Teaparty on 12.05.2011, 18:58:30
Kannatan seuraavia asiota:
- julkisen sektorin minimointi ja korvaaminen yksityisillä palveluilla

En ole tuossa asiassa dogmaattinen vaan kannatan sitä tapaa jolla kussakin tapauksessa saadaan riittävät palvelut tehokkaimmin tuotettua. Joskus yksityinen sektori tuottaa ne tehokkaimmin, mutta aika usein ei. Esimerkiksi katsastusten hinnat pomppasivat moninkertaisiksi sen jälkeen kun katsastustoiminta yksityistettiin. Esimerkkejä on muitakin, mutta ei niistä tässä sen enempää.

- suora demokratia

Kannatan. Sveitsin malli voisi toimia hyvin Suomessakin. Kai tiedät täältä suoraa demokratiaa ajavan Muutos 2011-puolueen?

- tulonsiirtojen ja tukiaisten vähentäminen ja korvaaminen vakuutusjärjestelmillä

Monipiippuinen juttu. Esimerkiksi Amerikassa sairaiden ihmisten on yleensä käytännössä mahdotonta saada sairausvakuutusta yksityisestä yhtiöstä, ja syy on helppo arvata. Lisäksi siellä on kehittynyt kokonainen ammattikunta, jonka tehtävänä on etsiä vakuutussopimuksista ja vakuutetuista sellaisia piirteitä että korvauksia ei tarvitse maksaa. Mutta toki vakuutuspohjaisuuden voi hoitaa monella tavalla - ehkä muiden maiden virheistä voitaisiin ottaa oppia ja hoitaa asiat paremmin.

Kannatan mm. sellaisen rahallisen tulonsiirron vähentämistä, jossa turvapaikanhakijoilta lopetettaisiin rahallinen toimeentulotuki kokonaan. Vaatteita, ruokaa yms. varten heille voi antaa sosiaalitoimiston maksuseteleitä, joita ei kannata lähettää ihmissalakuljettajalle. Tästäkin ehkä lisää jossain muussa ketjussa.

- pienemmät verot

Kannatan.

- ujostelematon oman maan kansalaisten etujen ajaminen

Kannatan. Suomalaisille kertynyt valkoisen miehen taakka on mitätön, koska meillä ei ollut siirtomaita; pikemminkin olimme itse siirtomaasuhdetta muistuttavassa asemassa ensin Ruotsiin ja sitten Venäjään.

Kolme viidestä natsaa. Ei huono. Toivottavasti löydät täältä keskusteluketjuja joissa voit esitellä näkemyksiäsi noista ylläolevista asioista laajemmin.

ike60

Tervetuloa, Maatiaisjuntitar!

Quote from: Maatiaisjuntitar on 12.05.2011, 19:09:38
olen keski-ikäinen maalla asuva nainen, joka löysi Homman vaalien jälkeen. Huomasin, että täällä käydään syvällistä keskustelua ja arvomaailma periaatteessa suht samansuuntainen, vaikken mikään nuivuudelle omistautunut todellakaan ole.

Aika moni on sanonut, että tämä on Suomen laadukkaimpia keskustelufoorumeita.

Harva täällä koko elämäänsä tähän satsaa. Itselleni tärkeimmät ovat perhe ja työ, mutta kyllä tämä maahanmuutokriittisyys on tärkeimpien harrastusteni joukossa.

Fincum

Quote from: ike60 on 12.05.2011, 21:54:40
Harva täällä koko elämäänsä tähän satsaa...

Aika helvetisti olen täällä varsinkin työaikaa kuluttanut.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Sir Särmä

Hei!

Enpä tiedä miten esittäytyisin, siispä lyön pöytään muutaman mitäänsanomattoman faktan ja menen takaisin kahlaamaan keskustelualueita.

Hommaforumille eksyin lähinnä kuriositeetin vuoksi. Termi "hommalai(nen)/(-set)" on tullut tähän mennessä vastaan internetin ihmeellisessä maailmassa ainoastaan negatiivisena tai väheksyvänä kommenttina ja tämä on minua ihmetyttänyt.

Yleensä kommentti on tullut sellaisen kirjoittajan näppäimistöstä, joka pyrkii kaikin keinoin osoittamaan että Halla-ahon blogitekstit ovat rasistisia tai muutoin ei_varteenotettavia ja että "hommalaiset" ovat ainoita em. herran seuraajia. Sen jälkeen na*si- ja aivopesukortit vielä pöytään.

Itse olen seurannut scriptaa jo jonkin aikaa, enkä voi mitenkään uskoa, että vain aivopestyt SS-repropuvuissa vapaa-aikaansa viettävät hihhulit pitäisivät näitä blogitekstejä arvossa. Eihän tämä todellisuudessa ole mahdollista, sillä mielestäni Halla-ahon blogi on erittäin korrektia pohdintaa ja allekirjoitan mielelläni lukevani scriptaa, koska se on mielestäni sisällöltään täyttä asiaa.

Tulinpa siis katsastamaan että mitäs täällä oikein "hommaillaan".

Olen vahvat periaatteet omaava, poliittisesti sitoutumaton, nuori satakuntalaismies.
En oikolukenut, nettiselain alkoi pykimään. Anteeksi.

mannym

Tervetuloa Sir Särmä. Kyllä se siitä lähtee, kohta huomaat kirjoittaneesi jo toisen viestisi, sitten 10 ja sitten 100 jne. Kunnes kolkuttelet tuhansia tapaan DotheFake, IDA, jne...
Vielä kerran tervetuloa ja antoisia hetkiä hommaillen.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Veikko

Quote from: M. on 12.05.2011, 19:03:09
Quote from: Veikko on 12.05.2011, 11:50:34

Ihan uteliaisuudesta: millainen se näkemys sitten on?  (Voit aloittaa oman ketjusi, tämä on lähinnä esittäytymistä varten.)

Laitoitpa tosi pahan. Vastaan vaikka Peräkammarin puolella kun olen noita tohtinut muistella.

ArcticWizard

http://soundcloud.com/seawolfstudios/tule-markka-takaisin

Kuten vanhempi eläkkeellä oleva kollegani jo totesi: Jos tämä laulu olisi ollut levityksessä ennen vaaleja, perussuomalaiset olisivat saaneet 112 paikkaa...

Siis täydellinen reggaebiisi - sekä musiikiltaan että sanomaltaan.

-J.

Piirainen

Tervehdys oi toverit.

Oululainen piakkoin 22-v täyttävä paremman ja nätimmän puoliskon kanssa asusteleva kirvesmies. Lisäksi löytyy koira ja kaksi sekarotuista maatiaiskissaa.

Poliittisesti heräsin 18-vuotiaana kun aloin pikku hiljaa ymmärtämään kuinka mätä ja jumittunut Suomen valtionjohto on. Enkä osaa oikeen arvostaa arvostaa semmosta poliitikkoa joka ei ole tehnyt päivääkään työtä.

Vähän sama kuin työmaalle tulisi vasta valmistunut luokion ja AMK insinööripaperit omaava, joka ei edes työharjoitteluissaan ole rakennustyömaalla ollut. Semmonen kuin määräilee ja näsäviisailee, mitä pitäisi tehdä. Väittäisin, että 10-20%:lla nykyisistä poliitikoilla ei ole ansiotyöstä minkäänlaista hajua. Ellei sitten nuoruuden kesätöitä lasketa.

Soinillakin työkokemus on ruhtinaalliset puoli vuotta ja sekin nuoruudessaan. Kyllä hän on hyvä artikuloimaan ja sanomaan miten asiat on...

Arhinmäen lisa on kyllä vakuuttava... Nurmikon ajelua kesätöinä,  sivarivuosi vammaiskoulussa, Kansan uutisten (se vasurilehti) kesätoimittaja... Todella vakuuttava.

Lista jatkuu jos tutkii...