News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: Sir Särmä on 13.05.2011, 22:51:45
Olen vahvat periaatteet omaava ... satakuntalaismies.

Tervetuloa vaan, Sir Särmä, minunkin puolestani!

Meillä on täällä vain yksi motto:

"These are my principles. And if you don't like them, I have others." -- Groucho Marx  ;D ;D ;D

Ja nyt kun tuo tuli käsiteltyä, niin haluaisin kysyä Herra Särmä, onko totta että Bono on paska kuski. Eikös hänen nimensä indikoi buenoa?  ;D ;D ;D

Quote"What ever you do, do not get into a car with Bono."
-- Edge on the dangers of a ride with Bono, 2001

Sorry Särmä, olen tänään vähän leikkäsällä päällä: lehtivihreä on kukkeimmillaan, ja ilmakiekot sinkoilevat maaliin vanhanaikaisina bumerangeina!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Bonaventura on 14.05.2011, 17:18:07

Avatarkuvani kuvaa mielenmaisemaani. {clip} Viime päivien uutiset ovat vetäneet mentaalinutturani sen verran kireälle, että päätä jo särkee...

Tervetuloa, Bonaventura.

Tuota päänsärkyä saattaisi vähentää tyyneysrukous, jossa anotaan
- tyyneyttä hyväksyä asiat, joita ei voi muuttaa,
- rohkeutta muuttaa ne jotka voi muuttaa, ja
- viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan.

Bonaventura -- kuten kaikki pyhäkoulussa hereillä olleet hyvin muistavat -- muistetaan hänen ajatuksestaan siitä, että ihmisen pitää liikkua pysyäkseen paikallaan, koska paikallaan pysyminen tarkoittaa muuttuvassa maailmassa jäämistä muista jälkeen. Tämä saattaisi olla jotain, mitä opettaja haluaisi painottaa oppilaillaan.

QuoteIn the way of virtue, there is no standing still;
anyone who does not daily advance, loses ground.

To remain at a standstill is impossible;
he that gains not, loses; he that ascends not, descends.

If one does not ascend the ladder, one must descend;
if one does not conquer, one will be conquered."
— Missä N, siellä R

Sir Särmä

Quote from: Lalli IsoTalo on 14.05.2011, 16:50:11

"These are my principles. And if you don't like them, I have others." -- Groucho Marx  ;D ;D ;D

Ja nyt kun tuo tuli käsiteltyä, niin haluaisin kysyä Herra Särmä, onko totta että Bono on paska kuski. Eikös hänen nimensä indikoi buenoa?  ;D ;D ;D

Sorry Särmä, olen tänään vähän leikkäsällä päällä: lehtivihreä on kukkeimmillaan, ja ilmakiekot sinkoilevat maaliin vanhanaikaisina bumerangeina!

Pahoittelen, mutta mutta meni ohi että heilahti :)
Johtunee halvasta viskistä.

Lalli IsoTalo

Quote from: Bonaventura on 14.05.2011, 18:26:03
... nimelliseksi jäseneksi -ketjussa ilmaisinkin, että haluaisin tulla ulos hompanssikaapista ...

Kaappihompanssius kannattaa, kunnes aika on kypsä.

Ihan pikku vinkkinä voin mainita, että hompanssin kannattaa olla varovaainen Persujen vaalivoittojuhlissa, joista YLE lähettää suoraa kuvaa uutuslähetykseen, jota seuraa 2 miljoona katsojaa livenä.

http://hommaforum.org/index.php/topic,49562.1110.html
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Sir Särmä on 14.05.2011, 18:46:03
Quote from: Lalli IsoTalo on 14.05.2011, 16:50:11

Pahoittelen, mutta mutta meni ohi että heilahti :)
Johtunee halvasta viskistä.

Sitä pelkäsinkin ... ja pahoittelut ovat kokonaan minun puolellani. Huonon vitsinhän tunnistaa siitä, että sitä pitää selittää:

Särmä = Edge = U2 -yhtyeen kitaristi.
Bono = yhtyeen laulaja
U2 = suosikkibändini

Ja tuo Grouchon crazy-huumori ei nyt sitten sopinut tilanteeseen ollenkaan. No, silloin roiskuu kun rapataan! On tässä parempiakin mokia tehty viime aikoina ...
— Missä N, siellä R

Taffu

Hips. Perusnuiva esittäytyy, tätä ollut jo toistakymmentä vuotta. Jokunen täällä tietää kuka olen, mutta en sen tarkemmin halua identifioida itseäni. Allekirjoittanut on akateemisesti koulutettu, vähemmistöön kuuluva, omaa paremman puoliskon Skandinaviasta ja siltikin vihaa pakkoruotsia!  ;D Enkä todennäköisesti aio olla kovin aktiivinen kirjoittelija, kunhan enimmäkseen lueskelen.

-edit- typo

paseletti

Täältä Savon päälaelta olen, ja jo muutaman vuoden seuraillut teidän touhuja. Joskus myös käynyt Halla-ahon suunnassa puolukassa (on viitta oikealle Sukevan jälkeen pohjoista kohti ajellessa). Toivon tsemppiä kaikille hyville hankkeille. Suomi voisi olla suunnan näyttäjä järjen käytössä ja tasapuolisuuden toteuttamisessa kaikilla aloilla. Toivon Hommalaisille menestystä em hankkeissa.
Olen laiska ajattelemaan, kirjoittamaan ja puhumaan mutta jonkin verran on kiinnostusta seurata päivän politiikkaa ja edushenkilöittemme edesottamuksia mediassa. Hienoa että on tämä väylä, josta saa muutakin kuin virallista totuutta puntaroitavaksi. Jos edustaja Jussi Halla-aho sattuisi joskus käymään täällä päin, mielelläni kävisin kuuntelemassa terveisiä hankkeista joita siellä pääkallonpaikalla meidän poloisten pään menoksi suunnitellaan. Ja voisi niitä puolukoitakin antaa mukaan evääksi tuleviin taistoihin.

ike60

Tervetuloa, Taffu ja paseletti!

Quote from: Taffu on 16.05.2011, 15:01:34
Hips. Perusnuiva esittäytyy, tätä ollut jo toistakymmentä vuotta. Jokunen täällä tietää kuka olen, mutta en sen tarkemmin halua identifioida itseäni.

Mukava kuulla että sinulla on täällä tuttuja. En olisi muuten huomannutkaan että jaskajokunenkin on kirjautunut areenalle.  ;D

Quote from: Taffu on 16.05.2011, 15:01:34
Enkä todennäköisesti aio olla kovin aktiivinen kirjoittelija, kunhan enimmäkseen lueskelen.

Ei tarvitse kirjoittaa jos ei halua - riittää kun äänestää.

Quote from: paseletti on 16.05.2011, 20:02:46
Joskus myös käynyt Halla-ahon suunnassa puolukassa (on viitta oikealle Sukevan jälkeen pohjoista kohti ajellessa).

Olisipa mukavaa jos joku photoshoppaisi sinivalkoisen tienviitan, jossa olisi teksti "Halla-aho 15 084" (arvaapa minkä kunniaksi). Laitapa pohjaksi valokuva siita aidosta Halla-ahon tienviitasta vaikka hauskat kuvat-ketjuun.

Toivon tsemppiä kaikille hyville hankkeille. Suomi voisi olla suunnan näyttäjä järjen käytössä ja tasapuolisuuden toteuttamisessa kaikilla aloilla. Toivon Hommalaisille menestystä em hankkeissa.

Kiitos toivotuksista. Haluan kuitenkin muistuttaa että näissä talkoissa tarvitaan paljon työpanosta; jos sitä antaa riittävän moni, vaikka vähänkin, voimme saada yhdessä ihmeitä aikaan (itsekin arvelen tuottaneeni sadasmiljoonasosan jytkystä). Pajan puolelta löytyy tietoa siitä, mitä voi tehdä.

Jos edustaja Jussi Halla-aho sattuisi joskus käymään täällä päin, mielelläni kävisin kuuntelemassa terveisiä hankkeista joita siellä pääkallonpaikalla meidän poloisten pään menoksi suunnitellaan. Ja voisi niitä puolukoitakin antaa mukaan evääksi tuleviin taistoihin.

Halla-aho saattaa olla aika kiireinen eikä hänellä välttämättä ole tähdellistä asiaa lähiaikoina juuri sinne pohjois-Savon suunnalle. Mutta järjestäkääpä pohjois-Savon nuivat talkoilla vaikkapa nuiva pyöräretki, niin paikalle saattaa ilmestyä niin Halla-aho kuin monta muutakin tunnettua maahanmuuttokriitikkoa.

NSK

Terve tasapuolisesti kaikille.

Ihmiset kutsuvat minua oikeassa maailmassa Samiksi, itse kutsun itseäni minäksi. Olen 23-vuotias ja ammatiltani levyseppähitsaaja. Harrastuksiini kuuluvat kirjojen lukeminen, varsinkin vanhempi 1800-luvun suomalainen kirjallisuus on lähellä sydäntäni. Kirjallisuuden lisäksi harrastuksiini lueteltakoon viikoittaisten ruokalistojen laatiminen tyttöystävälleni.

Hommaa olen jo pidemmän aikaa seurannut ja aika ajoittain olen kokenut suurtakin tarvetta päästä ilmaisemaan oma mielipiteeni, mutta nyt vasta päätin osallistua leikkiin silläkin uhalla, että minut interwebissä leimataan ilkeäksi netsiksi.

Poliittisella kartalla sijoittaisin itseni lievästi vasemmalle. Tämä siis verotuksellisistä syitä. Ulkopuoliset tahot todennäköisesti sijoittaisivat minut äärioikealle. En äänestänyt enkä kannatta mitään puoluetta sillä en usko modernin edustuksellisen demokratian olevan missään nimessä toimiva rakennelma. Vastuun pakoilu kyllä/ei-nappulan taakse ei vain käy päinsä.

Kaiken kaikkiaan pidän itseäni rehellisenä subjektiivisesti asioita tulkitsevana (kyllä, en edes yritä huijata itseäni) miehen alkuna, joka on kerrassaan ääriään myöten täynnä maahanmuuttomyönteisyyttä ja siitä seuraavien negatiivisten vaikutusten väheksymistä.

Kiitos ja tervehdys.
Se Pro Patria Dedit

ais

Jospa minäkin vähän esittäytyisin. Olen eteläpohjalainen lukiota käyvä nuori mies, joka löysi Scriptan viime kesänä ihan sattumalta. Monta iltaa meni sitä lukiessa ja huomasin, että siellä esitetyt ajatukset olivat niin loogisia ja järkeviä, että mietin, että näinhän se on pakko olla, miksi kukaan edes ajattelisi mitään muuta.

Aiemmin olin ollut maahanmuuttoasioiden suhteen melko sinisilmäinen, muistan kuinka joskus koulussa eräs opettajani totesi, että Suomi tarvitsee lisää maahanmuuttajia, koska Ruotsissa niitä on paljon, ja ruotsalaisilla menee paremmin kuin suomalaisilla. Nykyään en enää tuollaista argumenttia purematta nielisi.

Scriptan kautta päädyin myös Hommaan, jota olen lueskellut päivittäin, kunnes eilen sitten tuntui siltä, että voisihan sitä työntää myös oman lusikkansa soppaan.
En ole seurallinen tyyppi. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
-Kari Suomalainen

mannym

Tervetuloa NSK ja ais jälleen.
On hyvä saada metalli-alan työläisiä tänne enemmänkin (ite koneasentaja).
Lukiosta en tiedä, koskaan ole käynyt enkä toista kertaa käy ;)
Hyviä hetkiä forumilla ja aina mahtuu mukaan, uudet aivot uudet ajatukset you know.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Cicero

Tervetuloa minunkin puolestani, NSK ja ais. Ilahduttavaa saada lisaa nuortakin vakea mukaan. Ais, lukiossa olen minakin joten tervetuloa meidan hommalukiolaisten joukkoon.

cp15

Ai tääl on tällanenkin.

no lyhyesti oon jo 40 täyttänyt poikanen jota politiikka ei kiinnostanut paskaakaan ennen näitä vaaleja. Scriptaan tutustuttuani löysin tämän paikan ja täässä sitä nyt ollaan. En kovin paljoa ole täällä olleita juttuja vielä ole ehtinyt lukemaan mutta kaikki aikanaan.

Sitä miksi politiika alkoi juuri nyt kiinnostaa ei täällä kai tarvinne alkaa erittelemään.

Koittakaa kestää.

Hannu Heikkinen

Jospa nyt itsekin aktivoituisin täällä. Lienee hyvä aloittaa esittäytymisestä. :)

Edustan Hommafoorumilla vain ja ainoastaan itseäni, mutta toki olen antamassa kasvoja monelle muulle yhteisölle. Toimin tällä hetkellä Kokoomusnuorten liittohallituksessa turvallisuuspolitiikasta vastaavana jäsenenä. Olen kirjoitellut kokoomusnuorille Turvallisuuspoliittista selontekoa, jossa oman osionsa on saanut mm. monikulttuurisuus ja (islamilainen) terrorismi. Tuo paperi ei ole kumminkaan julkaisukelpoinen vielä, joten ei siitä sen enempää.

Minut voi löytää myös johtamasta Tampereen Kokoomuksen Nuoria ja oman kontribuution annan myös Pirkanmaan Kokoomusnuorille. Olen lähtökohtaisesti konsensushakuinen ja olenkin ottanut johtaakseni Kansallisen sateenkaariryhmä - Kasary ry:n hallituksen. Ihan kaikesta en välttämättä ole samaa mieltä Kasaryn kaikkien muiden jäsenten kanssa, mutta se ei menoamme haittaa. Pystymme silti hyvin antamaan kasvot suomalaisille seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville maltilliseen oikeistoon lukeutuville henkilöille. Istun myös paikallisen ev. lut. seurakunnan seurakuntaneuvostossa ja siviilikoulutukseltani olen kemiantekniikan insinööri (amk).

Hommalla käytävä keskustelu on äärimmäisen tärkeää ja esimerkiksi Halla-ahon panosta ja merkitystä suomalaiselle yhteiskunnalliselle keskustelulle on vaikea arvioida, mutta näppituntuma on, että se on valtava. Itseäni kumminkin välillä häiritsee erinäinen fakkiutuminen, oli kyseessä sitten pörrökarvaisten kissojen hyvinvointi, taikka mikä tahansa muu. Maahanmuutto- ja monikulttuurisuuskysymykset ovatkin vain pieni osa minun politiikan palettiani.

Yksi tapa suhteuttaa asioita toisiinsa on etsiä niille hintalappu. En tiedä, mikä on euromääräinen hinta "homma-asioissa" vuositasolla, mutta sen tiedän, että valtion budjetista suurin yksittäinen menoerä on kuntien valtionosuudet: 10 miljardia euroa. Niitä tultaneen leikkaamaan ja tilannetta edesauttaa se, että Keskustapuolue ja Suomen Maaseudun Puolue, anteeksi Perussuomalaiset, ovat suurella todennäköisyydellä oppositiossa seuraavat neljä vuotta.  :roll:

Jollakin tavalla ajateltuna olen lähempänä Pim Fortuyniä kuin Stubbia. Mutta esimerkiksi minulle äärimmäisen tärkeissä Nato- ja Eurooppa-asioissa olen täysin samoilla linjoilla Stubbin kanssa ja tunnustaudunkin jonkinlaiseksi federalistiksi. Se ei tarkoita, että haluan luovuttaa päätäntävallan Suomen ulkopuolelle. Se tarkoittaa sitä, että haluan rauhanomaisesti maksimoida Suomen vaikutusvallan.

PS. Olen itse ollut maahanmuuttaja; olin Dublinissa töissä 9 kk.

rotko

Rotko rekisteröityi luettuaan hommaa noin kolme vuotta.Vaalien jälkeiset suvaitsevan turhautuneiston oksennukset saivat minut kolmen lapsen keski-ikäisen, asuntovelallisen isän kirjautumaan tänne.Olen kuvataiteilija(ekspressiivinen postmodernisti) ja opettaja yli 20vuoden kokemuksella.Harrastan kaikkea metsään liittyvää ja olen myös sen vakuudeksi yöpynyt ulkona noin neljä vuotta elämästäni(ilman vaimoni vaatimusta)jaan jopa vihreiden äänestämisen "synnin". Kiitos teille menneistä vuosista ja linkeistä "objektiiviseen" tietoon.Pian joku jo kenties kiittää minua? Pidätän tämän illan osalta viellä vuodatuksiani ja annan homman siintyä parhaaseen lämpöön osaltani.

Lalli IsoTalo

Quote from: rotko on 21.05.2011, 00:27:28
Rotko rekisteröityi luettuaan hommaa noin kolme vuotta.

Tervetuloa, Rotko!

QuoteOlen kuvataiteilija (ekspressiivinen postmodernisti).

No niin! Teistä onkin ollut vajausta, joten sydämellisesti tervetuloa!

Tuo metsässä yöpyminen on varsinkin keväisin hieno kokemus, varsinkin jos kysymys ei ole ulkoruokinnasta. Suomalainen metsä tarjoaa yhden maailman parhaista soundeista. Tällä Etelä-Suomen rannikolla tosin lokit sabotoivat muutoin täydellistä harmoniaa, samoin moottoriteiden hurina. Pari yötä sitten Nuuksiossakin kuului satunnaisesti autojen ääntä, kele.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Hannu Heikkinen on 21.05.2011, 00:05:27
... esimerkiksi minulle äärimmäisen tärkeissä Nato- ja Eurooppa-asioissa olen täysin samoilla linjoilla Stubbin kanssa ja tunnustaudunkin jonkinlaiseksi federalistiksi.

Tervetuloa, Hannu!

Liittovaltiokehityksen vastustajia meillä onkin jo tarpeeksi, samoin Stubbin. Isket siis juuri oikeaan saumaan -- juuri sinun kaltaisillesi ihmisille meillä on kysyntää!

Jos haluat vakuuttaa meidät federalismin hyödyllisyydestä, niin se onnistunee parhaiten juuri omilla ajatuksillasi. Arvelen, että edustamasi puolueen viralliset selitykset lienee jo täällä kuultu.

Ja lopuksi sellainen varoituksen sana, että meitä on täällä muutamia entisiä Kokoomuksen äänestäjiä, jotka emme ole vakuuttuneet Kataisen-Stubbin -linjasta, mutta jotka arvostamme vanhan liiton miehiä, kuten Niinistöä.

Että näin!
— Missä N, siellä R

Elisa

Quote from: Hannu Heikkinen on 21.05.2011, 00:05:27
Jospa nyt itsekin aktivoituisin täällä. Lienee hyvä aloittaa esittäytymisestä. :)

Sydämellisesti tervetuloa Homman ylläpidon puolesta!

Muille lukijoille haluaisin kertoa, että pidän Hannua yhtenä kokoomusnuorten terävimmistä vaikuttajista.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

JaskaJokunen

elikkäs olen kaikinpuolin yhteiskunnallisista asioista,taloudesta yms kiinnostunut ammattikoulusta valmistuva ja ammattikorkeassa opintoja jatkava tietotekniikan (ja tulevaisuudessa myös talouden) opiskelija E-P:ltä.
Homman kirjoitteluja olen sivustakatsojana seuraillut jo noin vuoden päivät, mutta rekisteröidyin vasta noin viikko sitten.

mielipiteeni lähes kaikesta perustuvat ajattelutapaan

"ensin huolehditaan itsestä, sitten muista mahdollisuuksien rajoissa."

sekä mietteeseen

"kyllä suomeen saa töitä tulla tekemään, mutta loisia tänne ei tarvita yhtään enempää, niitä kun on omastakin takaa."

internet historiasta sen verran että meikäläiseen on voinut törmätä viimeisen kymmenen vuoden aikana esimerkiksi suomi24:ssä sekä lukuisilla talous,tietotekniikka & pelaaja foorumeilla.

~Jaska
Anor Nó Mille Fortis

Lalli IsoTalo

Quote from: JaskaJokunen on 21.05.2011, 21:26:29
"ensin huolehditaan itsestä, sitten muista mahdollisuuksien rajoissa."

Jaska Jokunen, tervetuloa Finnairin lennolle Suomaliaan. Tässä on lentokapteeni Halonen. Laita hätätilanteessa happinaamari aina ensin muille, ja auta itseäsi vasta viimeiseksi. Koneessa on liputtomia matkustajia, jotka vievät iskumapaikkasi ja syövät ruokasi. En ihan ymmärrä minne olemme menossa, mutta muuten kaikki on ihan ok! Turvallista matkaa!
— Missä N, siellä R

mutsis

Olen kolmeakymppiä lähestyvä asiakaspalvelussa työskentelevä nainen, yhden lapsen äiti ja yhden miehen ainoa vaimo Pohjanmaalta. Poliittinen kantani on kaukana Perussuomalaisesta ja maahanmuuttokriittisyyteen suhtaudun vähintäänkin kriittisesti. Perusarvojani ovat koti, uskonto ja isänmaa, johon mahtuu tietty määrä myös monikulttuurisuutta. Koska mielestäni ensin pitää tutkia ja sitten vasta hutkia, rekisteröidyin myös tälle foorumille. Sananvapauttani tulen ainakin näin alkuun todennäköisesti käyttämään hyvin harkiten.
"Kansalle silliä ja sirkushuveja"

Eino P. Keravalta

Tervetuloa, mutsis!

Mieleeni jäi lauseesi, jonka mukaan suhtaudut maahanmuuttokriittisyyteen kriittisesti. Tämä kummastuttaa minua, sillä maahanmuuttokriittisyyden vastakohtahan on maahanmuuttoleväperäisyys tai maahanmuuttovastuuttomuus, eli piittaamattomuus maahanmuuton ongelmakohtien suhteen. Maahanmuuttokriittisyyshän ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että pyritään kiinnittämään maahanmuuttopolitiikkaan huomiota ja tuomaan esille vallitsevan maahanmuuttopolitiikan pulmia ja haasteita. Eikö jokaisen ihmisen tulisi olla maahanmuuttokriittinen, sillä mitä kenelläkään voisi olla sitä vastaan, että asiat hoidetaan mahdollisimman hyvää lopputulosta tavoitellen ja demokratiaa kunnioittaen? Minä ainakin demokratian, sananvapauden ja ihmisoikeuksien nimissä suhtaudun maahanmuuttokriitikoiden kriitikoihin kriittisesti, sillä nykyinen maahanmuuttopolitiikka ei kestä lähempää tarkastelua, jos otamme lähtökohdiksi talouden, ihmisoikeudet, luonnon, yhteiskuntarauhan, kestävän kehityksen, globaalin monikulttuurin tarpeen ja demokratian.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Oto Hascak

Ensimmäinen viesti hommalle ja olo on vähintäänkin ylevän juhlallinen. Ikään kuin nyt olisin osa tätä joukkoa, jolla on tärkeää asiaa. Lenkki ketjussa ja silleen.

Olen kolmekymppinen miehenalku Pirkanmaalta ja koska äänestin eduskuntavaaleissa jo toista kertaa Soinin joukkiota, niin lienen pitkän linjan nuiva. ;D Ensimmäinen kerta meni Saarakkalalle Seinäjoella asuessani. Hommaa olen taustaillut muutaman kuukauden ja Scriptaa olen lukenut useamman vuoden. 90% Hommaan kirjoitetuista viesteistä kolahtaa ja lujaa, ikään kuin olisin eksynyt omieni pariin. Tuossa pari viestiä aiemmin ais kirjoitti seuraavalla tavalla ja ko teksti kuvaa omia tuntojani täydellisesti.

Quote from: ais on 19.05.2011, 07:21:30löysi Scriptan viime kesänä ihan sattumalta. Monta iltaa meni sitä lukiessa ja huomasin, että siellä esitetyt ajatukset olivat niin loogisia ja järkeviä, että mietin, että näinhän se on pakko olla, miksi kukaan edes ajattelisi mitään muuta.

Ensimmäiseen viestiini haluankin vielä ympätä kiitoksen Jussi Halla-Aholle kaikista viisauden sanoistaan. ja tietysti kaikille muillekkin Homman aktiiveille. Nuivilla on salonkikelpoinen äänitorvi, väittääpä suvaitsevaisto mitä tahansa.

Minunkin mittani on täynnä. Valitettavasti se tulee täyttymään vielä pitkän aikaa ennen kuin oikeasti saadaan joku tolkku sosiaaliseen maahanmuuttoon sekä yleiseen kukkahattutätimäisyyteen.
"Tässä on mun pippeli! Se on huippu pippeli!" X2

Phobos

Tervetuloa kaikille uusille!

Nimimerkki mutsis onkin hieman harvempilaatuinen esittäytyjä. Hänellä on kuitenkin hieno ajatusmalli: ole kriittinen, mutta älä hutki ennenkuin tutkit.

Itse asiassa tuon ajatusmallin voisi soveltaa hyvin pitkälle joka asiaan. Jatkakaa.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

mutsis

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.05.2011, 15:21:56
Tervetuloa, mutsis!

Mieleeni jäi lauseesi, jonka mukaan suhtaudut maahanmuuttokriittisyyteen kriittisesti. Tämä kummastuttaa minua, sillä maahanmuuttokriittisyyden vastakohtahan on maahanmuuttoleväperäisyys tai maahanmuuttovastuuttomuus, eli piittaamattomuus maahanmuuton ongelmakohtien suhteen. Maahanmuuttokriittisyyshän ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että pyritään kiinnittämään maahanmuuttopolitiikkaan huomiota ja tuomaan esille vallitsevan maahanmuuttopolitiikan pulmia ja haasteita. Eikö jokaisen ihmisen tulisi olla maahanmuuttokriittinen, sillä mitä kenelläkään voisi olla sitä vastaan, että asiat hoidetaan mahdollisimman hyvää lopputulosta tavoitellen ja demokratiaa kunnioittaen? Minä ainakin demokratian, sananvapauden ja ihmisoikeuksien nimissä suhtaudun maahanmuuttokriitikoiden kriitikoihin kriittisesti, sillä nykyinen maahanmuuttopolitiikka ei kestä lähempää tarkastelua, jos otamme lähtökohdiksi talouden, ihmisoikeudet, luonnon, yhteiskuntarauhan, kestävän kehityksen, globaalin monikulttuurin tarpeen ja demokratian.
Menee ehkä hieman saivarteluksi, mutta tässä mamu-keskustelussa on noin yleisesti ottaen (en voi vielä tätä palstaa mennä arvioimaan) mennyt puurot ja vellit, kriittisyydet ja vastaisuudet aika iloisesti sekaisin. Maahanmuuttokriittisyyden määritelmä tuollaisena kuin Sinä sen esitit, on looginen ja järkeenkäypä mutta kuinka moni maahanmuuttokriitikoksi itseään kutsuva osaa antaa tuon saman määritelmän, jos pyydän heitä tiivistämään aatteensa muutamaan lauseeseen? Minun kokemukseni mukaan valitettavan harva. Ennen kun lähtee kritisoimaan, olisi hyvä tietää mitä kritisoi ja miksi. Ja siis tällä edellisellä en viittaa esim. Sinuun vaan niihin lukuisiin "kriitikoihin", joiden kanssa olen yrittänyt viritellä aiheen tiimoilta järjellistä keskustelua siinä onnistumatta. Yleensä yritys karahtaa muutaman lauseen jälkeen siihen, että vastapuoli lyö minulle päähän sen kuuluisan kukkahatun (eipä sinänsä, ettei se tähän päähän jopa jossain tapauksissa istuisikin) ja se siitä! Ehkä voin kohtuuden nimissä tässä omaa ajatustani sen verran korjata, että kriittisyyteni kohdistuu ehkä enemmänkin termin "maahanmuuttokriittisyys" hyvin vapaaseen tulkintaan ja siitä aiheutuviin lieveilmiöihin, kuin itse aatteesseen.

Lisäki minusta maahanmuuton piikkiin halutaan mielellään laittaa paljon sellaisia yhteiskunnallisia ongelmia, jotka eivät millään tavalla liity asiaan mutta keskustelu kuuluu varmaankin johonkin toiseen osioon kuin esittäytymisketjuun!  ;D

MikkoAP

Quote from: mutsis on 22.05.2011, 16:55:54

Menee ehkä hieman saivarteluksi, mutta tässä mamu-keskustelussa on noin yleisesti ottaen (en voi vielä tätä palstaa mennä arvioimaan) mennyt puurot ja vellit, kriittisyydet ja vastaisuudet aika iloisesti sekaisin. Maahanmuuttokriittisyyden määritelmä tuollaisena kuin Sinä sen esitit, on looginen ja järkeenkäypä mutta kuinka moni maahanmuuttokriitikoksi itseään kutsuva osaa antaa tuon saman määritelmän, jos pyydän heitä tiivistämään aatteensa muutamaan lauseeseen? Minun kokemukseni mukaan valitettavan harva. Ennen kun lähtee kritisoimaan, olisi hyvä tietää mitä kritisoi ja miksi.

Maahanmuuttokeskustelussa puurojen, vellien ja termien sekoittaminen on ollut pääasiassa mokuttajien hommaa.

Mahdollisia eroja termien pakolainen, turvapaikanhakija, oleskeluluvan saanut,perheenyhdistämisellä maahan tullut ja työperäinen maahanmuuttaja välillä ei todellakaan haluta huomioida, vaan päinvastoin niputtaa kaikki yhteen.

Juuri niin kuin maahanmuuttokriitikoiden väitetään tekevän, vaikka useimmilla  maahanmuuttokriitikoilla erot ovat tiedossa.

Tämä ei tarkoita, etteikö itseään maahanmuuttokriitikoiksi tituleeraavien joukossa olisi ihka aitoja rasistejakin.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

mikkoellila

Quote from: MikkoAP on 22.05.2011, 17:12:19
Maahanmuuttokeskustelussa puurojen, vellien ja termien sekoittaminen on ollut pääasiassa mokuttajien hommaa.

Mahdollisia eroja termien pakolainen, turvapaikanhakija, oleskeluluvan saanut, perheenyhdistämisellä maahan tullut ja työperäinen maahanmuuttaja välillä ei todellakaan haluta huomioida, vaan päinvastoin niputtaa kaikki yhteen.

Nimenomaan. Paskapuheella "työvoimapulasta" yritetään perustella lukutaidottomien tms. kouluttamattomien, mitään eurooppalaista kieltä osaamattomien kehitysmaalaisten työkyvyttömien ihmisten tulvimista Suomeen sankoin joukoin.

Logiikka on tällaista: Suomi tarvitsee amerikkalaisia yrityskonsultteja ja intialaisia it-insinöörejä -> Suomen pitää ottaa vastaan kymmeniätuhansia lukutaidottomia somaleita, afgaaneja, irakilaisia jne.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

PaulR

Tämä ei tarkoita, etteikö itseään maahanmuuttokriitikoiksi tituleeraavien joukossa olisi ihka aitoja rasistejakin.

Katsoin juuri elokuvan ohjaajan kommenttiraidan.

Blondilla vegetaristilla näyttelijällä oli kohtaus, jossa hän suutelee mustaa miestä syöden katkarapua.

-Ok. Minulla on kaksi ongelmaa kohtauksen kanssa. Yksi olen vegetaristi ja kaksi rasisti. Mutta syön katkaravun.

mutsis

Quote from: mikkoellila on 22.05.2011, 17:16:13

Mahdollisia eroja termien pakolainen, turvapaikanhakija, oleskeluluvan saanut, perheenyhdistämisellä maahan tullut ja työperäinen maahanmuuttaja välillä ei todellakaan haluta huomioida, vaan päinvastoin niputtaa kaikki yhteen.

Nimenomaan. Paskapuheella "työvoimapulasta" yritetään perustella lukutaidottomien tms. kouluttamattomien, mitään eurooppalaista kieltä osaamattomien kehitysmaalaisten työkyvyttömien ihmisten tulvimista Suomeen sankoin joukoin.

Logiikka on tällaista: Suomi tarvitsee amerikkalaisia yrityskonsultteja ja intialaisia it-insinöörejä -> Suomen pitää ottaa vastaan kymmeniätuhansia lukutaidottomia somaleita, afgaaneja, irakilaisia jne.

Eikö tässä asiassa kannattaisi ajatella vähän huomista, tai vaikka ensi vuottakin, pidemmälle. Joo, on ihan totta, että aika moni eläikää lähestyvä maahamuuttaja ei koskaan tule oikeasti sopeutumaan Suomeen ja tähän kulttuuriin. Mutta entäs ne maahanmuuttajien lapset, jotka parhaassa tapauksessa ovat täällä syntyneet, koulunsa käyneet ja tähän kulttuuriin kasvaneet? Mikä on viidentoista- kahdenkymmenen vuoden päästä heidän asemansa suomalaisessa työelämässä? Kyllähän me suomalaiset edelleen hippasen nihkeitä ollaan lisääntymään, vaikka syntyvyys onkin viime aikoina ollut kasvussa. Käsittääkseni aika monet näistä mamu-taustaisista lapsista ja nuorista (varsinkin tytöistä!) ovat hyvinkin motivoituneita opiskelemaan ja kouluttautumaan.

Phobos

^Nimenomaan pidemmällä tähtäimellä täällä kiikaroidaankin.

Suurissa määrissä kouluttamattomat ihmiset, samalle alueelle keskitettynä ja melko lyhyen ajan sisään muuttaneina aiheuttavat tahallaan sekä tahtomattaan monenlaisia ongelmia. Käsitykseni mukaan tämä on se helpoimmin tunnistettava ongelma. Samalla se on myös ehkä se suurin ja lopulta peruuttamattominkin.

Opiskeluasiaan liittyy jo oikeasti monenlaisia kulttuurisiakin tekijöitä, jotka voivat vaikuttavat lapsen oppimiseen. Näihin tulee kiinnittää huomiota sekä muuttajien että valtion puolelta.

Mutta tosiaan kuten jo todettu: tämä on esittäytymisketju. Enpä rönsyile tänne enempää.
Tervetuloa ja mielenkiintoisia hetkiä keskusteluun!
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins