News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-05-03 HS: Turbaanissa ei pääse bussin rattiin

Started by caprifolium, 03.05.2013, 06:39:27

Previous topic - Next topic

Emo

Turbaanissa ei pidäkään päästä bussin rattiin, koska myöskään ristikoru kaulassa ei pääse Norjan televisioon.

2013-11-15: Norjassa uutisankkuri ei saa olla risti kaulassa

http://hommaforum.org/index.php/topic,89449.msg1483288.html#msg1483288

CaptainNuiva

Quote from: Roope on 21.11.2013, 06:20:14
QuoteVantaalainen bussinkuljettaja Gill Sukhdarshan Singh taistelee yhä oikeudestaan käyttää sikhipäähinettä työajallaan.

Turbaanin käyttö julkisella paikalla pitää sallia sikheille, muuten heidän uskonnonvapauttaan loukataan. Näin linjasi äskettäin YK:n ihmisoikeus­komitea ranskalaisessa tapauksessa.

Aihetta sivuaa suomalainen kiista, jossa bussiyhtiö kielsi helmikuussa Vantaalla työntekijältään sikhipäähineen käytön työajalla. käyttö julkisella paikalla pitää sallia sikheille, muuten heidän uskonnonvapauttaan loukataan

Valtiosääntöoikeuden professori Tuomas Ojanen katsoo, että ratkaisu tukee ajatusta turbaanikiellon kohtuuttomuudesta vantaalaisen Gill Sukhdarshan Singhin kohdalla.

"Ratkaisun valossa on entistä selvempää, ettei [vantaalaiselle] kiellolle ole hyväksyttäviä perusteita ihmisoikeuksien kannalta."
Helsingin Sanomat: YK: Turbaanikielto rikkoo uskonnonvapautta 21.11.2013

Kuinka typerä voi olla ihminen joka ei ymmärrä julkisella paikalla pukeutumisen ja pukeutumista yksityisen firman sekä sen tiloissa (Bussi) työskentelyn eroa?
Se että bussi liikkuu julkisilla paikoilla ei merkitse sitä että bussi on julkinen paikka, bussiinhan voi mennä vain vapaaehtoisesti ja maksamalla korvauksen tilan käytöstä sekä kuljetuksesta tässä yksityisessä tilassa joka liikkuu suljettuna julkisissa tiloissa.
Eihän myöskään henkilöauto/pakettiauto/kuorma-auto muutu julkiseksi tilaksi liikkuessaan julkisilla paikoilla.

Tuskin ketään kiinnostaa kenenkään turbaani kadulla tallustelevan päässä, pukeutukoon tällöin kukin kuten haluaa.

Minäkin lähtisin mieluusti bussikuskiksi mutta uskontoni edellyttää niissä töissä kaislahameen ja kaislahatun käyttöä (Guran/Mustanaanio) ja niinpä bussiyhtiö ei ole halukas palkkaamaan minua heidän bussiinsa töihin...Syrjintää koska YK:n ihmisoikeuskomitean mielestä kaislahameen/hatun käyttö julkisella paikalla pitää sallia, muutoin minun uskonnonvapauttani loukataan !

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

crissaegrim

Joo, pitää ehdottomasti sallia kaikissa työpaikoissa, koska syrjintä.
In a world of fiction everything is true.

kummastelija

Selvästi koko porukalla on ainesta syvän meren sukeltajan ammattiin. Saiskohan ELY-keskukselta tukea moiseen?

"Oy Kummastelija Ab järjestää monikulttuurisen sukeltajakurssin. Sukella sataan metriin turbaani päässä."
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Make M

QuoteToistaiseksi Singh ajaa ilman turbaania. "Minulla on asiasta hyvin paha mieli", Singh sanoi HS:lle keskiviikkona.

Varsinainen mielensäpahoittaja  :o

Eugen235

en ymmärrä miksei hra Singh lähde pois Suomesta. Mä lähtisin ulkomailta takaisin Suomeen jos joutuisin ulkomailla toteamaan että nyt tuli hyvin paha mieli. Ja Hesarikin voisi lähteä vittuun täältä koska sekin valittaa joka päivä 50 eri tavalla suomalaisten vittumaisuudesta.

Marija

Eikös jossain vaadittu uskonnollisten tunnusten kätkemistä?

Niin kauan kuin muslimien tunnuksia saa pitää esillä, saa myös kristillisiä tunnuksia, kuten ristiä pitää esillä, sillä n. 80% suomalaisista on kristittyjä.

Demokratiassa enemmistö, ei vähemmistö, sanelee lait.

Tietenkin kunnioittaen vähemmistöjen kohtuullisia toiveita.

sense

Jos Singh ei olisi uskonnollinen fanaatikko, hän keskittyisi hoitamaan suomalaisen työnsä täällä Suomessa mahdollisimman hyvin ja samoilla säännöillä kuin muutkin suomalaiset ja antaisi poikansa myös sopeutua Suomeen mahdollisimman hyvin varmistaakseen tälle mahdollisimman onnellisen, tasapainoisen ja menestyksekkään elämän.

Mutta ei...

Kemolitor

Työsuojeluviranomainen tutkii turbaanikiellon

Bussinkuljettajien pitäisi saada käyttää työaikanaan turbaania, linjaa Etelä-Suomen aluehallintoviraston (avi) työsuojeluasioita hoitava tarkastaja Antti Salo.

Salon kannanotto liittyy tapaukseen, jossa bussiyhtiö Veolia Transport kielsi helmikuussa Vantaalla työntekijältään Gill Sukhdarshan Singhiltä sikhipäähineen käytön työajalla. Salon mielestä työnantajan linjaus syrjii välillisesti työntekijää.

"Työnantaja on saattanut työntekijän tilanteeseen, jossa tämä ei voi noudattaa uskontonsa vaatimusta päähineen käytölle rikkomatta työnantajan antamaa työasuohjeistusta", Salo kirjoittaa tapauksen työsuojelutarkastusraportissaan.

"Näkemykseni mukaan näennäisen puolueeton työasuohjeistus asettaa työntekijän yhdenvertaisuuslain tarkoittamalla tavalla tosiasiallisesti erityisen epäedulliseen asemaan verrattuna niihin, joiden uskonto ei edellytä päähineen käyttöä."

"Ohjeistus asettaa tai on omiaan asettamaan erityisen epäedulliseen asemaan myös muut työntekijät ja työnhakijat, joiden uskonnon ilmaisemiseen kuuluu päähineen käyttö."

Salo siirtää tapauksen työsuojeluviranomaisen harkittavaksi.

Tarkastuskertomus on työsuojelutarkastajan näkemys asiasta, eikä se sido osapuolia oikeudellisesti. Sitovasti asia voidaan ratkaista ainoastaan tuomioistuimen päätöksellä.

Avi piti jo kesällä Veolia Transportin turbaanikieltoa syrjivänä. Avin tuore ratkaisu on vastaus työnantajan selvitykseen asiasta.

"Työnantaja ei ole tarkastuksen yhteydessä esittänyt uusia perusteita sille, että työasuohjeistus olisi yhdenvertaisuuslain tarkoittamalla tavalla asianmukainen ja tarpeellinen keino työntekijän turvallisuuden ja tunnistettavuuden varmistamiseksi", avin tarkastaja Salo kirjoittaa.

Aiemmin muun muassa valtiosääntöoikeuden professori Tuomas Ojanen on moittinut Veolian turbaanikieltoa kohtuuttomaksi.

Veolia on vedonnut muun muassa lakiin, jonka mukaan kuljettajalla tulee olla virkapuku, josta tämän asema käy ilmi.

HS kertoi tapauksesta keväällä. Työnantaja kielsi turbaaninkäytön töissä.

HS: Työsuojeluviranomainen tutkii turbaanikiellon

JoKaGO

Saiskohan AKT aikaiseksi sellaisen tempauksen, että kaikki pottunokkakuskin käyttäisivät pastasiivilää päässään, ja 10 minuutin välein pysäyttäisivät bussin lämmittääkseen trangialla pienenpienen annoksen pastaa samalla mölisten isoon ääneen rukousta lentävälle spagettihirviölle.

Tulisi kivasti koeponnistetuksi turbaaninkäytön salliminen uskonnollisista syistä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Leso

Quote from: Työsuojeluviranomaistaho"Näkemykseni mukaan näennäisen puolueeton työasuohjeistus asettaa työntekijän yhdenvertaisuuslain tarkoittamalla tavalla tosiasiallisesti erityisen epäedulliseen asemaan verrattuna niihin, joiden uskonto ei edellytä päähineen käyttöä."

Älkää antako mulle eväitä.
Eiku annoitte jo. Kiitti.
Tätä tulkintaa tulee muuten sitten soveltaa omissa keisseissään.
Mahtaa muuten nyt vituttaa...  8) 

;D
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Sunt Lacrimae

Quote from: Leso on 31.12.2013, 01:02:03
Quote from: Työsuojeluviranomaistaho"Näkemykseni mukaan näennäisen puolueeton työasuohjeistus asettaa työntekijän yhdenvertaisuuslain tarkoittamalla tavalla tosiasiallisesti erityisen epäedulliseen asemaan verrattuna niihin, joiden uskonto ei edellytä päähineen käyttöä."

Älkää antako mulle eväitä.
Eiku annoitte jo. Kiitti.
Tätä tulkintaa tulee muuten sitten soveltaa omissa keisseissään.
Mahtaa muuten nyt vituttaa...  8) 

;D

Uskontopohjaiset erivapaudet eivät perustu oikeasti mihinkään muuhun kuin kehäpäätelmään: "Se nyt on vain joillekin ihmisille tärkeä juttu." En ymmärrä, millä perusteella esim. uskonnollinen asustus on erivapaudet ja poikkeukset salliva syy, kun sitä eivät ole muutkaan yksittäisen henkilön ajatus- ja arvomaailmaseikat. Yhtä järkevää kuin se, että jättäisin yhtäkkiä käymättä suihkussa kokonaan ja saisin monoa töistä perusteena huono hygienia ja paha haju ja viranomaisinterventiona todettaisiin minun olevan tosiasiallisesti epäedullisessa asemassa verrattuna niihin, jotka käyvät suihkussa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Leso

Quote from: Sunt Lacrimae on 31.12.2013, 02:07:51
Uskontopohjaiset erivapaudet eivät perustu oikeasti mihinkään muuhun kuin kehäpäätelmään: "Se nyt on vain joillekin ihmisille tärkeä juttu." En ymmärrä, millä perusteella esim. uskonnollinen asustus on erivapaudet ja poikkeukset salliva syy, kun sitä eivät ole muutkaan yksittäisen henkilön ajatus- ja arvomaailmaseikat. Yhtä järkevää kuin se, että jättäisin yhtäkkiä käymättä suihkussa kokonaan ja saisin monoa töistä perusteena huono hygienia ja paha haju ja viranomaisinterventiona todettaisiin minun olevan tosiasiallisesti epäedullisessa asemassa verrattuna niihin, jotka käyvät suihkussa.

Ajattelin, että tästä lähtien pidän saunapyyhevyyhtiä päässäni, koska olen saunakansaa ja se päivän päässäni muhiva märkä muutenkin tekee hyvää mun kutreille.
Kieltäydyn myös pesemästä käsiäni muualla kuin kotonani. Muualla saatan saada bakteereita, mutta bakteerit tappelee keskenään niin, että tuhoavat toinen toisensa. Ja mun kotibakteerit on sotureita ja voittajia!!1!
En myöskään vast'edes aio käyttää vessapaperia, koska maailma pelastuu sillä, ja jos ei nyt vaan ole käsisuihkua ja kotimaista luomupellava-orjavapaapuuvillasekotepyyhettä käsillä, niin pyyhkäisen vasemmalla kädellä. (Kts. ed. lause.)
Tämä on vakaa uskoni.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

meckelbu

Sama tuli minullekin mieleen, tai rumasti sanottuna uskonnolliset erivapaudet perustuvat pohjimmiltaan siihen jotta suuri joukko fanaattisia ihmisiä tulee nuijimaan sinut kuoliaaksi jos käyt vastahankaan - nykyään toki asia ei ole aivan näin, vaan tappelut käydään oikeussaleissa tms.. Mutta silti, miksi asia kuten turbaanin käyttö joka perustuu pelkästään siihen jotta "No se on minulle tärkä juttu" olisi tärkeämpi kuin esimerkiksi se jos itse haluaisin käyttää värikästä kissankorvahattua bussin ratissa koska se on minulle tärkeä asia vaikkei olekaan uskonnollinen?

Loppujen lopuksi epäilen jotta vastaus lienee se, että koska minua on vain yksi ja sikhejä on paljon, niin minun halujani saa (ja pitää) polkea ettei tilanne käy "mahdottomaksi" jos samat erioikeudet pitäisi sallia kautta linjan kaikille.

Professori

Quote from: JoKaGO on 27.12.2013, 16:55:23
Saiskohan AKT aikaiseksi sellaisen tempauksen, että kaikki pottunokkakuskin käyttäisivät pastasiivilää päässään, ja 10 minuutin välein pysäyttäisivät bussin lämmittääkseen trangialla pienenpienen annoksen pastaa samalla mölisten isoon ääneen rukousta lentävälle spagettihirviölle.

Tulisi kivasti koeponnistetuksi turbaaninkäytön salliminen uskonnollisista syistä.

Ei vaan naipuolinen kuski voi "palata" islamiin ja astua rattiin burkha päällä. Tämän salliminen kai seuraa loogisesti ajatellen tästä turbaanin hyväksymisestä?
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Nuivanlinna

Tietääkö kukaan kuinka tuo turbaaniongelma on ratkaistu Intian ilmavoimien hävittäjälentäjillä?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

l'uomo normale

Yhtä järkevää kuin se, että jättäisin yhtäkkiä käymättä suihkussa kokonaan ja saisin monoa töistä perusteena huono hygienia ja paha haju ja viranomaisinterventiona todettaisiin minun olevan tosiasiallisesti epäedullisessa asemassa verrattuna niihin, jotka käyvät suihkussa.

Olet alasti!!!  :flowerhat: Ja koskettelet itseäsi, säännöllisesti! Tee parannus, syntinen!

Keskiajan munkeista saattoi levitä pyhä tuoksu ja se, ettei peseytynyt, oli monen hurskaan uskonmiehen ja naisen ylpeyden aihe aikana, jolloin julkiset saunat olivat usein samalla myös bordelleja.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

CaptainNuiva

Lääkärin lausunto ajokyvystä pitää sisällään myös kuulovaatimuksen, ammattikseen bussia ajavalle tämäkin vaatimus lienee tärkeämpi kuin mopolla liikkuvalle.
Isketäänkö turbaani korville vasta sen jälkeen kun on todettu kuulon olevan riittävä ja hypätään puikkoihin?

Vai joustetaanko näistäkin määräyksistä muiden kuin pottunokkien osalta koska asianomaisille "Tärkeä juttu"?
Kuulon heikkeneminen voi turvallisuussyistä estää ammattikortin saamisen/uusimisen mutta jos uskonnollista syistä rajoittaa aistiensa toimintaa ratissa niin se ei olekkaan enää turvallisuusjuttu vaan ihqua monikulttia jota pitää tukea?

Entäpä jos bussikuskia ajaa pahan kolarin sen vuoksi että kuulo ei pelannut ja useita ihmisiä vammautuu taikka/ja kuolee?
Kuka korvaa jos vakuutusyhtiö toteaa että on sallittu lain vastainen käytäntö kuljettajan aistien suhteen ja nostaa kätensä pystyyn?
Kuskin jumalako maksaa vaiko bussiyhtiö omasta lompsastaan?
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Alapo

Quote from: CaptainNuiva on 31.12.2013, 13:07:17

Entäpä jos bussikuskia ajaa pahan kolarin sen vuoksi että kuulo ei pelannut ja useita ihmisiä vammautuu taikka/ja kuolee?
Kuka korvaa jos vakuutusyhtiö toteaa että on sallittu lain vastainen käytäntö kuljettajan aistien suhteen ja nostaa kätensä pystyyn?
Kuskin jumalako maksaa vaiko bussiyhtiö omasta lompsastaan?

Jos toimii vastoin bussiyhtiön ohjeita ja pitää turbaania vaikkei saisi, niin viimekädessä maksajana on kuljettaja. Peritään nyttenkin yhdessä kolarissa vammautuneelta 35k€ summaa, kun onnettomuus johtui kuljettajan piittaamattomuudesta. Ei siinä AKT:kaan auta.

acc

Quote from: Nuivanlinna on 31.12.2013, 07:56:39
Tietääkö kukaan kuinka tuo turbaaniongelma on ratkaistu Intian ilmavoimien hävittäjälentäjillä?

Emiraateissa turbaanipilotti ei saanut työpaikkaa turbaaninsa takia. Koska emiraatit ovat islamilainen maa, niin päätöshän on tietysti oikea suvaitsevaistenkin mielestä.

http://ibnlive.in.com/news/sikh-pilot-alleges-emirates-denied-him-a-job-because-he-wears-a-turban/432092-3-244.html

Itse olen Suomessa keskustellut sikhin kanssa, joka pystyi olemaan ilman turbaania autokuskina Suomessa. Taitaa tämä turbaanibussikuski olla itsetehostaja.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Roope

Quote from: acc on 01.01.2014, 20:28:11
Itse olen Suomessa keskustellut sikhin kanssa, joka pystyi olemaan ilman turbaania autokuskina Suomessa. Taitaa tämä turbaanibussikuski olla itsetehostaja.

Niinhän tämä kyseinen syntyperäinen sikhikin on pystynyt olemaan jo vuosikymmenet ja pystyy edelleenkin, mutta viime talven lomareissun jälkeen hänelle tuli sellainen tunne, että haluaisi käyttää töissä turbaania.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Outo olio

Briteissä käytettiin sata tuhatta puntaa kun etsittiin sikheille sopivaa hazmat-pukua, bio- ja kemikaalihyökkäystilanteita varten. Onneksi Suomessa ei ole ainakaan vielä tapahtunut mitään vastaavaa.

2008-06-16 £100,000 police hunt for 'terror' suit to fit over turban
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/2136162/100000-police-hunt-for-terror-suit-to-fit-over-turban.html
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Luotsi

Quote from: Roope on 01.01.2014, 20:46:08
Quote from: acc on 01.01.2014, 20:28:11

Niinhän tämä kyseinen syntyperäinen sikhikin on pystynyt olemaan jo vuosikymmenet ja pystyy edelleenkin, mutta viime talven lomareissun jälkeen hänelle tuli sellainen tunne, että haluaisi käyttää töissä turbaania.

Jos en aivan väärässä ole, niin tuo sikhin turbaani on hyvinkin verrrattavissa juutalaisten kibaan. Eli aivan ylivoimaisella enemmistöllä uskonnon tunnustajista kyseessä ei ole - käytännön syistä - mikään jokapäiväinen asuste vaan pikemminkin seremoniallinen sellainen, varattu tilanteisiin joissa perinteellä ja uskonnolla on erityinen merkitys. Sitten on tämä extremisti-siipi (em ortodoksi-juutalaiset) jotka kokevat nämä seremonia-asusteet niin oleelliseksi osaksi persoonallisuuttaan ettei niistä voi luopua arkielämässäkään. Sittenpä maksavat hinnan tuosta äärimmäisyydestään, eihän siinä sen kummempaa.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Mangustin

Quote from: Luotsi on 01.01.2014, 23:13:43
Quote from: Roope on 01.01.2014, 20:46:08

Jos en aivan väärässä ole, niin tuo sikhin turbaani on hyvinkin verrrattavissa juutalaisten kibaan. Eli aivan ylivoimaisella enemmistöllä uskonnon tunnustajista kyseessä ei ole - käytännön syistä - mikään jokapäiväinen asuste vaan pikemminkin seremoniallinen sellainen, varattu tilanteisiin joissa perinteellä ja uskonnolla on erityinen merkitys. Sitten on tämä extremisti-siipi (em ortodoksi-juutalaiset) jotka kokevat nämä seremonia-asusteet niin oleelliseksi osaksi persoonallisuuttaan ettei niistä voi luopua arkielämässäkään. Sittenpä maksavat hinnan tuosta äärimmäisyydestään, eihän siinä sen kummempaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Five_Ks

Kastetuilla sikheillä, sekä miehillä että naisilla, on aina oltava viisi pyhää K-alkuista juttua:

Kesh eli leikkaamatomat hiukset, vähän niinku raamatullisen ajan nasiireilla. Miehillä turbaani kiedotaan hiusten ympärille suojaamaan ja peittämään pää Kaikkivaltiaalta, ja se symboloi jotain hyviä juttuja. Erotukseksi muslimeista jotka leikkaavat hiuksensa.

Kangha eli kampa. Erotukseksi takkutukkaisista hinduguruista, symboloi siisteyttä.

Kara eli rautainen ranne/käsivarsirengas. Symboloi ikuisuutta, toimii myös nyrkkirautana.

Kacha eli maagiset sikhikalsarit. 100% puuvillaa, narukiristys. Naru on tarkoitus laittaa vähän hankalasti solmuun, että sitä näprätessään ehtii vielä tehdä parannuksen, jos on lankeamaisillaan haureuteen.

Kirpan eli tikari. Sikhin velvollisuus on puolustaa itseään ja heikompiaan. Nykyään kirpan on kaikista ongelmallisin sikhi-asuste lain kannalta.

Kastamattomat sikhit ei käytä K-asusteita, vaan seremonioissa riittää pään peitoksi pipo tai huivi. Hiukset saa pitää siinä mallissa kuin haluaa, kunhan on siisti ja puhdas. Bussikuskin ongelmat alkoi siitä, kun hän Intian-matkallaan otti kasteen kautta velvollisuudekseen pukeutua hassusti. Mikään ei olisi estänyt kasteen lykkäämistä eläkkeen kynnykselle, ja toisaalta hiusten leikkaamattomuus ei edellytä turbaanin käyttöä. Tarina ei kerro miten bussiyhtiö suhtautuu tikarin kantamiseen työaikana.

Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että maahamme asettuisi islamiin nuivasti suhtautuva sikhivähemmistö.

Nationalisti

Quote from: Mangustin on 05.01.2014, 13:30:47
Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että maahamme asettuisi islamiin nuivasti suhtautuva sikhivähemmistö.

/"Maahanmuuttokriittisyys"
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

CaptainNuiva

Eipä minullakkaan mitään sikhejä vastaan ole mutta tuplastandardeja vastaan on.
Asiahan on ratkaistavissa siten että bussiyhtiö sallii kaikkien käyttää minkälaisia päähineitä lystäävät mutta ei siten että joku uskontoon/kulttuuriin/perinteisiin/vähemmistöön/etnisyyteen/huvikseen vaatii omaa oikeutta poiketa yhtiön työn hoitamiseen asettamista vaatimuksista.

Mangustin

Mursu

Minä en kaipaa tänne minkään sortin etnisiä sotia.

Nationalisti

Quote from: Mangustin on 05.01.2014, 14:21:57
Quote from: Nationalisti on 05.01.2014, 14:04:22
/"Maahanmuuttokriittisyys"

#islamkriittisyys #eurooppalaisten munattomuus

Eurooppalaiset liian munattomia, otetaan tänne isomunaisia sikhejä?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Outo olio

Kirpan eli tikari.

Meillä on jo yksi vähemmistö joka pukeutuu silmiinpistävästi, kantaa tikaria ja käyttäytyy oman mielensä mukaan. Kiitos mutta ei kiitos.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?