News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vaasa: Lauri Karppi

Started by Lauri Karppi, 08.10.2012, 12:00:31

Previous topic - Next topic

Impi Waara

Quote from: Lauri Karppi on 31.12.2016, 16:03:59
Quote from: Impi Waara on 31.12.2016, 00:23:12
Ollaanko terveyenhoitoa järjestemässä toimivalle tasolle paikallisesti ennen Sote-sotkua? Kaupungissa ei hoitoketjuja ole eikä lääkäriin pääse.

En osaa sanoa varmasti, en ole niissä lautakunnissa mukana, mutta veikkaan että odottavalla kannalla ollaan jos soteuudistus laittaa kuitenkin kaiken uusiksi. Vaasassahan olisi tarve saada kaikki nuo palvelut yhteen rakennukseen, ja mielellään sairaalakampukselle jolloin siitä tulisi ns synergiaetuja, mutta sellaiseen ei ole valtiolta nyt lupaa.

Hoitotarve on kuitenkin jatkuva ja silloin ongelma on aivan liian suuri, jos lääkäriin ei pääse. Sairaalassa aloitettu tapaturman hoito tyssää siihen ettei terveyskeskuksessa jatkohoitoa saa. Seuraukset potilaalle saattavat olla merkityksellisiä koko loppu elämän.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Roope

Quote from: Lauri Karppi on 31.12.2016, 16:00:57
Näin palveluita ja työpaikkoja jää näin enemmän alueelle jossa keskustalla on vankka kannatus.

Sieltä päin ne syyt löytyvät, eivät ruotsin kielen tai ruotsinkielisten vastustamisesta.

Rehula on varsin selkeästi Vaasassa käydessään tuonut myös ilmi sitä, että kieliasiat ei paljon kiinnosta.

Ei varmaan kiinnostakaan. Paitsi sen verran kuitenkin, että Rehula on pakkoruotsin kannattaja.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lauri Karppi

YLE MOT pyytää tietoja suhmuroinneista kunnissa. Halusin auttaa.

Vaasassa yhdistettiin toisen asteen koulutukset hallinnollisesti, uuden yksikön johtajasta vältettiin avoin haku johtajasta vaikka sekä lautakunta että valtuusto sen halusi.
Tässä kaikki tiedostot yhdessä kansiossa

Mutta jos pelkäät että minä olen niitä muutellut, voit myös käydä hakemassa samat tiedostot kaupungin omista järjestelmistä:

Toisen asteen koulutusyksikköjä yhdistettiin, ja johtajaksi haluttiin nimenomaan huonommin menestyneen yksikön johtaja, ilmeisesti esittelijän kaveri tai jotain, syystä en ole varma. Tapahtumaketju eteni näin:

9.5.2016 Toisen asteen lautakunta päätti, että uuden ison yksikön johtaja on valittava julkisella haulla.
16.5.2016 kaupunginhallitukseen tuodaan pykälä joka kumoaisi sen yleisellä tasolla, ja menee tiukasti läpi
23.5.2016 kaupunginvaltuusto kumoaa taas sen
30.5.2016 kaupunginhallitus lopuksi muuttaa lautakunnan päätöksen

Lauri Karppi

Lähetin 30.12.2016 kirjoituksen pohjalaiseen, mutta sitä ei ainakaan vielä ole julkaistu.

QuoteMiksi vihaat?

Aina, kun kerron, että maahanmuutto ei välttämättä ole kaikin puolin ihanaa ja kansantaloudellisesti kannattavaa, poliittiset vastustajat ovat pöyristyvinään, ja kertovat, ettei tällainen puhe sovi. Sama toistunut monesti, myös kahdessa viimeisessä valtuuston kokouksessa.

Vaikka asialle voi tietysti nauraakin, joskus kyllä jään miettimään, uskovatko muut todella, että kyse on vihasta. Ja mistä se johtuu? Jos kuuntelisi vain muiden valtuutettujen reaktioita minun puheisiini, voisi kuvitella, että olen käynyt ehdottamassa jotain sanoinkuvaamattomia julmuuksia, vaikka yritän vain kertoa, että kotoutumisen onnistuminen vaatisi pitkää taukoa pakolaisten vastaanotossa.

Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa: joko he todella uskovat, että ovat itse niin hyvällä asialla, että jokainen, joka ei ole täysin samaa mieltä, on sitten kauhea ja paha ihminen. Tai sitten se on tietoinen, kyynisen retorinen tehokeino: koska ei ole mitään asia-argumentteja, joilla omaa kantaa voisi perustella, voi vain yrittää mustamaalata toisen kantaa.

Jälkimmäinen on tietysti siitä ikävä vaihtoehto, että sanoja tietää olevansa väärässä, mutta haluaa silti jostain syystä edistää sitä kantaa, jonka tietää huonommaksi. Ensimmäinen on taas merkki siitä, ettei kannan esittäjä kykene minkäänlaiseen järkevään keskusteluun asioista, vaan haluaa edetä tunnepitoisilla purkauksilla.

Sama toistuu pakkoruotsikeskustelussa. Perussuomalaiset Nuoret julkaisi kärkevän videon, jossa kuvattiin sitä tuskien taivalta, minkä pakkoruotsi langettaa opiskelijoille. Kielivapautta vastustavat eli pääasiassa RKP:n edustajat moittivat ulostuloa vihamieliseksi ruotsinkielistä vähemmistöä kohtaan. Millä kierolla logiikalla se on hyökkäys ruotsinkielisiä ihmisiä kohtaan, että haluaa koulun kielenopiskeluun valinnanvapautta?

Kysymys toistuu jälleen: onko kyseessä vain niin tunnekuohun vallassa oleva henkilö, ettei tällä ole kykyä rationaaliseen ajatteluun, vai vain viimeiseksi keinoksi jäänyt temppu, kun ei pakottamista voi mitenkään järkevästi perustella?

Keskustelevaa uutta vuotta kaikille poliittiselle vastustajille toivottaen:

Lauri Karppi, perussuomalaiset, Vaasa

edit: ei vieläkään julkaistu. Laitoin blogiin niin saa jaettua helpommin.
https://blogit.perussuomalaiset.fi/lauri-karppi/miksi-vihaat/

Lauri Karppi

Lauri Karppi

Jätän maanantain valtuuston kokouksessa aloitteen liittyen kielivapauteen. Asiasta ovat uutisoineet jo Vasabladet
ja YLE Österbotten Siellä on kommenteissa aika vihaisia ruotsinkielisiä.
Niitä näkyy myös yleöbn fb sivulla sekä toisen vb uutisen yhteydessä.

Itse aloite liitteenä

Lauri Karppi

Lauri Karppi

Tuleeko kellekään VB? kiinnostais mitä tässä sanottiin
http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/133103

Lauri Karppi

Olin vaasan persujen vaaliasiamiehenä, palautin eilen 35 ehdokkaan paperit ja tänään vielä pari lisää. Käsittääkseni ennätyslukema Vaasan persuille.

Sain myös youtubeen ladattua viime viikon maanantain kokouksen videon. Tässä oma puheenvuoroni, jossa esitän että työhönotossa ei erotella rodun tai vastaavan perusteella, yllättäen vain persujen ja keskustan koko ryhmät olivat samaa mieltä ja kaksi kokoomuksen edustajaa. Kaikki muut vastustivat.

https://www.youtube.com/watch?v=-Xzqrf6pCVA&feature=youtu.be&t=1h13m44s

Lauri Karppi

Pohjalainen julkaisi tänään kirjoitukseni vain parin päivän viiveellä lähetyksestä, ja muokannut vain pilkkuja alkuperäiseen verrattuna:

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/lukijoilta-eik%C3%B6-t%C3%A4m%C3%A4n-pit%C3%A4isi-olla-selv%C3%A4-asia-1.2230130

QuoteTasavertainen kohtelu Vaasassa

Vaasan valtuusto käsitteli viime kokouksessaan 20.2.2017 tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Se oli pääosin hyvin laadittu, ainakin hyvässä tarkoituksessa. Siinä oli kuitenkin hukassa näkemys siitä, viitataanko tasa-arvolla mahdollisuuksiin vai lopputulemaan.

Otin esimerkiksi hoitajien sukupuolijakauman: Sekö on vasta tasa-arvoa, kun puolet hoitajista on miehiä? Ei. Miehet ja naiset tuntevat vetoa erilaisiin tehtäviin, ja vapaassa yhteiskunnassa se näkyy ammatinvalintoina. Kartoituksessa palomiehistä ja vahtimestareista kaikki olivat miehiä, perhepäivähoitajista ja sosiaalityöntekijöistä kaikki naisia. Onko se ongelma? Ei. Sehän tarkoittaa että ihmiset saavat tehdä työkseen sitä mistä pitävät.

Yhdenvertaisuussuunnitelman toimikunnan puheenjohtaja, kokoomuksen ryhmänjohtaja Anne-Marie Viinamäki puhui kauniisti aloituspuheenvuorossaan: "Oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa henkilön ikä, sukupuoli, vamma, seksuaalinen suuntautuminen, syntyperä tai ihonväri eivät saa vaikuttaa ihmisen mahdollisuuksiin osallistua ja toimia elämän kaikilla osa-alueilla."

Kuitenkin ohjelmaan on tullut kohta, jossa käsketään syrjiä ihmistä nimenomaan ulkoisten seikkojen takia. Työnantajan täytyy pitää kirjaa siitä, onko joku toinen työnhakija joilta osin mahdollisesti enemmän vähemmistöihin kuuluva kuin joku muu, ja antaa sitten työpaikka sen perusteella. Ehdotin sen poistoa, mutta hävisin äänestyksessä. Vain perussuomalaisten ja keskustan ryhmä olivat kokonaisuudessaan puolellani.

Samaisella toimikunnan puheenjohtajalla on kyllä otsaa tulla kokoustauolla 14.11.2016 pohtimaan muiden kuullen, että opetankohan minä lapseni rasisteiksi, mutta itse esittelee ohjelman, jolla koko kaupunki määrätään nyt palkkauksessa arvioimaan ihmisistä juuri niitä asioita, joilla ei pitäisi olla mitään merkitystä yhteiskunnassa.

Kokoomuksen ryhmänjohtajaa tai muita suvaitsevaisiksi tekeytyviä ei ainakaan voi johdonmukaisuudesta syyttää. Ehkä rasismia ei vain voi vastustaa, jos sitä ehdottaa väärän puolueen edustaja? Jään kuvainnollisesti pidättämään hengitystäni odotellessani hyviä selityksiä.

LAURI KARPPI (ps.)

kaupunginvaltuutettu

Vaasa

Roope

Quote from: Lauri Karppi on 01.03.2017, 09:02:18
Kuitenkin ohjelmaan on tullut kohta, jossa käsketään syrjiä ihmistä nimenomaan ulkoisten seikkojen takia. Työnantajan täytyy pitää kirjaa siitä, onko joku toinen työnhakija joilta osin mahdollisesti enemmän vähemmistöihin kuuluva kuin joku muu, ja antaa sitten työpaikka sen perusteella. Ehdotin sen poistoa, mutta hävisin äänestyksessä. Vain perussuomalaisten ja keskustan ryhmä olivat kokonaisuudessaan puolellani.

Miten tuo on muotoiltu?

Helsingin Sanomat: Ministeriltä pääsi lausunto 9.9.2008

Lauri Karppi

tässä kohta jota esitin poistettavaksi

Roope

Quote from: Lauri Karppi on 02.03.2017, 08:53:43
tässä kohta jota esitin poistettavaksi

Vaikka vähemmistöön kuulumisen merkityksen korostaminen on minusta rekrytoinnin yhteydessä typerää, niin tuo muotoilu on sinänsä ihan ok. Käytännössä sellaista tilannetta, jossa hakijat ovat täsmälleen yhtä päteviä, ei satu juuri koskaan. Vaarana tosin on, että ehdokkaita arvioidaan tilanteen mukaan tahallaan yhtä päteviksi, jotta voidaan valita oma suosikki, mutta tällaiselle vilungille ei voi oikein muutenkaan mitään.

Helsingissähän oli pitkään lainvastainen ohje, jossa käskettiin valitsemaan vähemmistön edustaja siitä huolimatta, että hän oli vähemmän pätevä.

Lauri Karppi

Quote from: Roope on 02.03.2017, 10:38:30
Käytännössä sellaista tilannetta, jossa hakijat ovat täsmälleen yhtä päteviä, ei satu juuri koskaan.

Tämä ei toki ole peruste huonon kohdan säilyttämiselle.

Quote from: Roope on 02.03.2017, 10:38:30
Vaarana tosin on, että ehdokkaita arvioidaan tilanteen mukaan tahallaan yhtä päteviksi, jotta voidaan valita oma suosikki, mutta tällaiselle vilungille ei voi oikein muutenkaan mitään.

Juuri näin.

Ja se periaatteellinen asia, että jos tavoite on, ettei sukupuolen yms pitäisi vaikuttaa, niin sitten sitä nimenomaan ei pitäisi huomioida.

Lauri Karppi

Olen ehdolla Vaasassa kuntavaaleissa 2017.

Lauri Karppi

Vasabladet julkaisi kirjoitukseni keskiviikkona. Haastatteli myös viime viikolla kun Jussi ilmoitti kisaan lähtemisestään. Ja ei, en osaa ruotsia noin hyvin, kaveri auttoi kääntämisessä.

Lauri Karppi

Kävin eilen vaalipaneelissa joka käsitteli monikulttuuria ja maahanmuuttoa. Kaikinpuolin mielenkiintoinen kokemus.
Olin pyytänyt kaveria tulemaan paikalle kuvaamaan paneelin, mutta kun hän pääsi ovesta sisälle, alkoi paneelin demariehdokas heti kertomaan että kuinka laitonta yksittäisten henkilöiden kuvaaminen on, ja varsinkin videon klipsiminen on sitten erityisen rankaistavaa. Tämä siis ennen koko paneelin alkua. JSN ohjeet ja se, että persujen verkkojulkaisu ei maksa sen jäsenmaksuakin kerkesi tulla käsitellyksi, kunnes kokoomuksen paneelin jäsen tajusi mistä on kyse, ja uhkasi lähteä pois jos videoidaan:
-Ei kuvaamisesta kerrottu mitään etukäteen, ei tämä käy
Kaveri lähti sitten pois

No, jälkiviisaana hyvä sanoa että ei oltaisi menetetty mitään jos olisi yksi tai kaksi lähtenyt pois, panelistejä oli niin monta että ihmisiä oli melkein enemmän paneelissa kuin yleisössä.

Itse keskustelu oli odotetun kaltainen, kaikki muut vastaan minä. Tuli kysymys:
Maahanmuuttajista on Suomelle enemmän hyötyä kuin haittaa? k/e?
Minä olin ainut koko salista joka näytti punaista lappua, kaikki muut panelistit ja yleisö näytti vihreää. Tästä virisi hyvin keskustelua, vaikka taas mentiin perinteisen kautta että kun mainitsen jotain haittoja niin heti koko sali huokaisee ja kysyvät vuoron perään miksi vihaan ihmisiä. Aivan seminaarin aluksi mainitsin huonon maahanmuuton, ja selitin tarkoittavallani sillä sitä mikä aiheuttaa kustannuksia suomelle, ja sisältää huonosti sopeutuvia kulttuureja. Silti heti muut halusivat ymmärtää että pidän ihmisiä huonoina, katson ihonväriä jne.

Puheenjohtaja mainitsi radikalisoitumisen, ja veti siitä jonkun huiman aasinsillan että se on suomalaisten syytä, mutta siitäpä ei sitten enää keskusteltukaan, otetiin yksi tai kaksi kommenttia jotka oli samaa mieltä ja sitten eteenpäin.

Paneelin lopuksi jäin vielä keskustelemaan kokoomuslaisen edustajan kanssa. Aloitin että ei ehkä pitäisi neuvoa poliittista vastustajaa mutta että en minä sinuna noin paljon mielipiteitäni häpeäisi että en niitä mihinkään videolle halua. Siitä hetken aikaa hän pystyi keskustelemaan ihan asiallisesti. Kun hän mainitsi Stubbin olevan hänen hyvä ystävänsä, kerroin kuinka typerillä argumenteillä Stubb minulle kertoi maahanmuuton tarpeellisuudesta, ja siihen hän heitti päälle "kyllähän suomalaisetkin" -standardiargumentin. Vastasin että hei lopeta itsellesi ja muille valehtelu, ja ota edes vähän selvää asioista ja tilastoista, maahanmuutto todellakin näkyy epäedullisesti rikostilastoissa eikä se katoa sanomalla noin. Tähän hän kysyi ammattiani, kerroin olleeni ostajana teknologia-alan yrityksessä ja nyt karaokejuontajana, johon hän tarttui että noniin, karaokejuontaja ei voi tietää mitään mistään ja ryntäsi ulos. Tämä oli minusta erityisen herkullista tilannekomiikkaa sen jälkeen kun sali oli ensin parin tunnin ajan yrittänyt läksyttää minua luullusta ahdasmielisyydestä.

QuoteKaikkien Vaalit on ympäri Suomea kiertävä vaalipaneelitilaisuuksien sarja. Tilaisuuksissa nostetaan esiin kaikkia kuntalaisia koskevia ajankohtaisia aiheita, unohtamatta monikulttuurisuuden ja yhdenvertaisen osallistumisen teemoja.
VAASAN PÄÄKIRJASTO DRAAMA-SALI 22.3. klo 17.30.
Tule mukaan!

Tilaisuuden juontaa Nina Waxlax.

Paneelikeskustelun osallistujat:
Christoffer Wiik (kok)
Emine Ehrström (vihr)
Ilmari Walker (vas)
Lauri Karppi (ps)
Marianne Waltermann (sdp)
Ramiesa Mahdi (rkp)
Tapio Hakala (skp)
Toivo Ikonen (kesk)
Jarmo Salo (krist)

Edit:
sattumalta osuin tuon saman henkilön kotisivulle ja näin siellä paneelin tapahtumista.. mielenkiintoisen version.

Minä "inhosin" kaikkia pakolaisia ja "hiljenin" hänen ruotsikliseelleen.

Selvennykseksi, minä en inhonnut ketään paneelissa enkä muutenkaan. Ja vastasin hänen ruotsiin (ja jenkkeihin) lähtemisvertaukseensa ettei se oikein käy verrokiksi koska tuohon aikaan ei ollut sosiaalitukia. Piti tehdä työtä pysyäkseen hengissä. Merkittävä ero historian tapahtumiin ja nyt tapahtuvaan elintasopakolaisuuteen.

Nyt siis tiedämme miksi hän vastusti niin kovasti tilaisuuden videointia, helpottaa valehtelua jälkeenpäin.

Liitteeksi myös kuva josko tarina sattuu katoamaan.

edit2:
Menee pikkumaisuuden puolelle mutta en voi olla nauttimatta siitä, että kun vedotaan siihen mitä tekee työkseen.. kaveri on näköjään mediatoimisto, ja omilla kotisivuillaan kaikista hänen kuvistaan menee pää poikki :D
https://twitter.com/LauriKarppi/status/845057448033599488

Lauri Karppi

Tällä kertaa en turvautunut ulkopuoliseen apuun vaalibannerin teossa. Tein itse ja säästin :)
kyllä tuo canva on kätevä ja tällaiseen kevyen sarjan kuvanluontiin juuri sopiva työkalu.

https://www.canva.com/design/DACQjCa2nV8/tphh1_Smu3nY8pCUZiJg-A/view?utm_content=DACQjCa2nV8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

Impi Waara

Onko luvassa tilaisuutta, jossa potentiaalit äänestäjät pääsevät esittämään kysymyksiä?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Lauri Karppi

Quote from: Impi Waara on 24.03.2017, 01:54:15
Onko luvassa tilaisuutta, jossa potentiaalit äänestäjät pääsevät esittämään kysymyksiä?

Ainakin lauantaiaamuna olen menossa torille klo 10 alkaen, 12 tai 13 asti. Mahdollisesti myös perjantaina klo 11-13 aikaan mutta en voi vielä luvata. Käyntikortista (liitteenä) löytyy luurin numero niin voi lähettää vaikka watsappiviestiä tai fb/messengerviestiä jos haluaa pikaviestillä varmistua missä miehet ratsastaa.

Lauantaina on tarjolla makkaraa ja maailmallakin kiinnostusta herättänyt Bruno Putulukeso :)
https://www.facebook.com/events/1850628865225650/

Lauri Karppi

Kirjoitukseni julkaistiin tänään Pohjalaisessa. Olin merkkirajan takia joutunut hiukan typistämään sitä verrattuna Vasabladetiin lähetettyyn versioon:
https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/lukijoilta-stadionin-verran-kuluja-joka-vuosi-1.2247848

QuoteLukijoilta: Stadionin verran kuluja joka vuosi
Vuonna 2013 jätin aloitteen, jossa pyysin kaupunkia selvittämään pakolaisten vastaanotosta koituvia kuluja. Selvittämisessä kesti yli kaksi vuotta ja se tuli kaupunginvaltuuston käsittelyyn vuonna 2015. Siinä lueteltiin kustannuksia yli 12 miljoonaa euroa. Selvityksessä oli kuitenkin suuria puutteita.

Siinä ei käsitelty asumiseen, sairaanhoitoon tai rikollisuuteen liittyviä kustannuksia. Vaasan huono maahanmuutto maksaa yhteiskunnalle ainakin jalkapallostadionin verran. Joka vuosi. Vaasalaisille jaettuna siitä tulee 190 euroa per asukas. Selvityksen julkaisun aikaan turvapaikanhakijakriisimme oli vasta alkamassa.

Wasa Teaterin henkilökunta ilmoitti selvityksen valmistuttua, että haluaa maksaa asukasta kohti aiheutuvat kustannukset. Tosin vasta valtiontukien jälkeisen osuuden, eli 21 €/henkilö. Henkilökunta lahjoittikin rahat Punaiselle Ristille. Ei siis kaupungille tai valtiolle, joille kulut lankeavat. Haluaisin kuulla Wasa Teaterin henkilökunnalta, voisivatko he joka vuosi vapaaehtoisesti maksaa 190 euroa Vaasalle ja valtiolle? Myös vuosien 2015 ja 2016 osalta?

Luulenpa, että tekopyhä maailman pelastaminen on kivaa vain muiden rahoilla. Jos siitä joutuu maksamaan itse, voi tulla mieleen tarkastella käytäntöä myös kriittisesti.

Syyriassa on sota ja inhimillinen hätä, silti syyrialaisia on olemattoman pieni prosentti saapujista. Miksi kaikkea pakolaisten vastaanottoa perustellaan sodalla ja hengenvaaralla?

Kuntavaalit lähestyvät. Kuluvalla valtuustokaudella vain perussuomalaiset ja keskusta ovat olleet Vaasassa johdonmukaisia. Kaupungin turvallisuus ja omien asukkaiden etu ovat etusijalla päätöksiä tehdessä.

Pohjalaisen kuntavaalipaneelissa keskustan ehdokas tosin laittoi kotouttamisen ongelmat kuntalaisten syyksi, eli järjen ääneksi näyttäisi jäävän enää perussuomalaiset.

LAURI KARPPI (ps.)

kuntavaaliehdokas

Vaasa

Lauri Karppi

Olikohan virhe laittaa puhelinnumero käyntikorttiin näkyville? Viimeyönä, klo 2:18 soitti joku nuorelta mieheltä kuulostava henkilö, joka ruotsiksi tiedusteli miksi hänen pitäisi äänestää minua. En ole varma pitäisikö olla otettu vai ärsyyntynyt.

Eilen oli myös Vaasan valtuuston kokous. Muutamia omia kommentteja tallessa tuolla:
https://www.facebook.com/groups/puhettavaasasta/permalink/1620651387962852/

Svenska yle huomioi lyhen puheenvuoroni nimeltä mainitsemalla:
QuoteLauri Karppi (Sannf) replikerade med att fullmäktige nog fick veta att 11,5 miljoner inte skulle räcka till men att man ändå beslöt att fortsätta med bygget.

Huomasin muuten, kun kävin torstaina yliopistolle ja sen tiedekirjastoon laittamassa vaalimainoksia, useimmat olivat tänään tiistaina kadonneet. Tiedekirjastossa sen tilalle oli tullut Riku Rantalan pää. No huomisesta lähtien tiedekirjaston puolella ei joka tapauksessa voi mainostaa, koska se on vaalialue, mutta vaikuttaahan tämä "suvaitsevaiselta" toiminnalta.

Lauri Karppi

Tssä vaiheessa vaikuttaisi että toinen kausi valtuustoa on edessä. Ryhmän kolmanneksi paras äänisaalis, ja vaimo myös ensikertalaisena läpi.
Harmi vain että ryhmänä äänisaalis jäi tavoitteesta. Valtuuston koko muuttui 67->59, että siihen nähden 8 paikkaa olisi ollut samassa pysymistä, mutta 6 paikkaa on tappio meille, siitä ei pääse mihinkään. Noh. Nyt vaan pidetään entistä kovempaa meteliä tärkeistä asioista ja toivomaan että neljän vuoden päästä voimasuhteet muuttuvat parempaan.

Nuivien kannalta rkp:n ylivoima ei lupaa hyvää. Lisää huonoa maahanmuuttoa.

Lauri Karppi

Lehdissä ollu vaalien jälkeen pari ihan hyvää kuvaa. Toinen Vasabladetin kuva vaalivalvojaisista missä käytiin ohimennen moikkaamassa myös vaasan äänikuningasta Strandia ja toinen juttu pohjalaisesta missä kuvaaja kävi meidän kotona.

Lauri Karppi

Eilen oli ensimmäinen valtuustokokous uudella kokoonpanolla. Minut valittiin kaupunginhallituksen varajäseneksi.

Poliisitutkinnasta johtuen esitin myös että ei myönnetä vastuuvapautta mutta hävittiin äänestyksessä kaikki vs persut. Sama kuvio oli muuten juuri vuosi sitten.

Alaric

@Lauri Karppi, mikäs on näkemyksesi puolueen jakautumisesta ja miten aiot toimia?
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Lauri Karppi

Quote from: Alaric on 13.06.2017, 20:25:40
@Lauri Karppi, mikäs on näkemyksesi puolueen jakautumisesta ja miten aiot toimia?

Harmittaa ja paljon. Mitä Sampo Terho ja Simon Elo tekivät puheenjohtajakisassa ylipäätään, jos eivät aio äänestyksen lopputulosta kunnioittaa? Jos eivät halua olla edes puolueen jäseniä? Minulla oli molemmista suuret odotukset tulevaisuudessa mutta nyt kävi sitten näin.

Timo Soinin tiesin moraalittomaksi jo Tynkkysen ym puolueen jäsenten kohtelusta, ja puolueen ministerisalkkujaossa mentiin persiilleen alunperinkin hänen henkilökohtaisen ahneutensa takia, että Soinin toimet ovat luonnollinen jatkumo tälle tavalle ajatella.

Eniten jännittää miten puolueen aktiivit reagoivat kunta- ja piiritasolla. Piirimme puheenjohtajahan on jo avoimesti kertonut petturuudestaan, mutta miten asiat hoituvat käytännössä?

Voin ymmärtää niitä luopioita joille jäi ministerin salkku, mutta mitä ne muut rivijäsenet siitä saa? Onko se vaan hienoa että saa olla hallituksessa? Hallitusohjelman noudattaminenhan ei sovi kokoomukselle ja keskustalle joten he eivät aiokaan noudattaa sitä. En voi käsittää.

Mutta jos paikallistason toimijat tai avustajat hairahtuvat ja menevät loikkarien mukaan, niin en pidä sitä lopullisena syntinä, nyt on moni sekaisin eikä tiedä mitä tekee, heidät pitää ottaa takaisin kun tulevat järkiinsä.

Puolueelle tämä voi olla hyväkin juttu lopulta, voidaan keskittyä nyt oikeisiin asioihin, ja wannabe -sämppärit (tai SKYP^2) voivat sitten liittyä mihin tahansa puolueeseen mutta persut ovat edelleen ainut vaihtoehto jos haluaa puolueen joka on isänmaallinen, ei halua suomea liittovaltioksi EUvostoliittoon ja vastustaa huonoa maahanmuuttoa.

Salaa nuiva

Onko Halla-aholla Vaasan perussuomalaiset ry:n hallituksen tuki?
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

Lauri Karppi

Quote from: Salaa nuiva on 13.06.2017, 22:08:33
Onko Halla-aholla Vaasan perussuomalaiset ry:n hallituksen tuki?

Huomenna on hallituksen kokous. Toivon että lähetämme selkeän viestin ulospäin että jatketaan samaan tyyliin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Lady Deadpool

Kiitos @Lauri Karppi  että jaksoit kaiken järkytyksen keskellä tulla tänne Hommaan purkamaan tuntoja ja kertomaan kantaa. Toivottavasti tuki Halla-aholle on vahva myös muilla, käsittääkseni tätä loikkausta ei katsota juuri missään hyvällä silmällä vaikka ei pitäisi Persuista/Halla-ahosta.

Ei tarvitse katua Laurin äänestämistä! (Terhon ja broileri Saarakkalan äänestämisessä on jo ihan tarpeeksi taakkaa kantaa).
Sarjavihaaja.