News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Henkilökohtaistan Plan B:n pohdintaa jos Suomessa alkaa näyttää huonolta

Started by Kaptah, 15.08.2012, 17:39:38

Previous topic - Next topic

Sylvia borin

Kiitos selvennyksestä. Nyt ymmärrän, että kyse on kaunasta, kun joku on päässyt pakoon tulevaa maaorjuutta. Enkä minä niinkään "nauti" ulkomailla elämisestä. En olisi ikinä, ikinä lähtenyt, jos Suomi olisi pysynyt "ummehtuneen Impivaaramaisena" (enkä tarkoita pelkästään maahanmuuttoa). Rakastin maatani ja kansaani sellaisena kuin se oli Kekkosen eläköitymiseen asti. Siitä lähtien kaikki on mennyt yhä kiihtyvämmällä nopeudella pieleen. Nykyinen alamäen vauhti vastaa lähinnä pystysuoraa pudotusta.

Täällä kysyttiin Plan B:tä ja minä jo otin omani käyttöön henkilökohtaisesti, koska A- Suomi ajaisi Suomen ja suomalaisten etua - ei ollut minun vallassani. Esi-isissäni on ollut jo ihan tarpeeksi torppareita, että veri suonissani kiehuu, kun lapsistani ollaan jälleen tekemässä velkaorjia. Kaiken sen valossa, mitä Suomessa tapahtuu ihan jo näkösällä, saati sitten kulissien takana, lähtö oli minun ratkaisuni. 

Kun olin teini-ikäinen, minusta helvetistä seuraava paikka oli elämä rautaesiripun takana ja samaistuin täysin niihin, jotka ryömivät, kaivautuivat, hyppivät ja juoksivat yli rajan tai muurin henkensä kaupalla mieluummin kuin jäivät. Tämän päivän Suomi alkaa muistuttaa niin paljon noita silloisia kyttäys- ja kyykytysvaltioita, että lähdin, vielä kun sen voin tehdä laillisesti ilman, että ammutaan selkään.  Pyydän anteeksi, että tämä loukkaa niin paljon. Sano, mitä minun sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Mitä itse aiot tehdä?

Mitä tulee työhön Suomen ja suomalaisten hyväksi, jääminen ei siinä auta mitään. Vihaksi pistää mihin suomalaisilta kerätyt verorahat nykyään käytetään.

Tuomas2

Quote from: Nikopol on 18.08.2012, 22:50:19
Ei mitään velvollisuutta. Nauttikaa elämästänne ulkomailla. Älkää meistä olko huolissanne, mutta myöskään päälle ei tarvitse kusta.

Ulkomaat on nähty. Mieluummin työtä Suomen ja suomalaisten vuoksi kuin maanpako. Pitäkää te pakolaiset tunkkinne.

Päälle kuseminen on turhaa, mutta minusta nettomaksajalle paras tapa vaikutta suunnan kääntymiseen on muuttaa pois. Toinen toimiva keino on maksimoida ulkomaisten nettikauppojen käyttö eli minimoida verojen maksu. Mitä nopeammin systeemistä loppuvat rahat sitä nopeammin valtio tulee järkeistämään kulutustaan (joskus se lainan saaminenkin loppuu). Politiikassa voi yrittää vaikuttaa, mutta pidän epätodennäkoisenä että Persut saisivat sitä 45+% joka tarvittaisiin mihinkään muutokseen, ja talouspolitiikan osalta en ole edes varmaa että muutos olisi parempaan suuntaan.

Minä muutin perheineni reilut 3.5 vuotta sitten ja syistä suurin taisi olla vaimon vaikeus löytää pysyvää duunia. Aikani pähkäiltyäni ehdotin esimiehelle että siirretään minun duunini vaimon kotimaahan (bruttopalkka puolittui) ja yllättäen tuli ehdotukselle vihreää valoa. Koivukylästä (Havukallion puoli) olisi muutto ollut joka tapauksessa edessä kun suorastaa v*tutti katsoa aamusella juoppoja nukumassa rapussa ja viimeisenä niittinä naapuritaloon muutti sen rikkaan kulttuurin edustajia joilta puuttuu 'omistamisen käsite'. Tuon viimeisen huomasi hiekkalaatikolla ja varastosta levitettiin päivittäin  jokainen hiekkalapiokin ympäri pihaa ja jätettiin tietysti sinne -> vaihtoehto olisi ollut 200K Euroa lainaa ja muutto kyprokkiunelmaan savipellolle (jonne tietysti sekoitettaisiin sosiaalista asunnontuotantoa).

Suomeen ajattelen palaavani joskus 10+ vuoden päästä kun lapsi muuttaa kotoa (+vaimon kanssa pitäisi olla rahat loppuelämäksi säästettynä) ja ehdottomasti mahdollisimman pohjoiseen -> epäilen että suurin osa rikkaudesta tulee kasaantumaan pk-seudulle ja jonnekin Oulun korkeudelle muodostuu jonkin sortin raja eli napapiirin takana voisi olla tilaa paluumuuttajille.

Isammaallisuudesta on minun kohdallani turha puhua. 70-luvulla syntyneiltä se kasvatettiin pois aika tehokkaasti jo ala-asteella ja oikeastaan perhe, sukulaiset ja kaverit ovat ainoita jonka puolesta olen valmis tekemään työtä / uhraamaan omastani (+Kiva lainat kun siellä pyorii pääoma joka sallii lainan kuussa).

Suomen ja suomalaisten eteen työskentelemistä (verojen Suomeen  maksamista) vertaisin Rydmanin, Heikkisen, Zyskowiczin tai Lepomäen äänestämiseen. Tulee ehkä itselle parempi mieli ja voi tuntea tekevänsä jotain paremman Suomen eteen, mutta todellisuudessa vain pahentaa ongelmaa ääneten antaessa valtaa Katainen-Stubb-Sasi akselille.

EDIT:typo

Farrow

Quote from: sunimh on 18.08.2012, 22:00:19
Quote from: Farrow on 17.08.2012, 18:12:47
Kyllä mua silti se hiukan ihmetyttää, että jos ns. mokuttaja haukkuu Suomea, sitä kovasti täällä kritisoidaan. Mutta sitten itse kuitenkin haukutaan ihan yhtä lailla... (välillä vaan pistänyt silmään). Toisaalta, tossa voi olla jotain yhteistä maaperää ehkä.. molemminpuolin. Kummatkaan eivät siis ole tyytyväisiä maahamme?
Kai sillä nyt herra jumala on eroa, haukkuuko Suomea rasistiseksi maaksi, jossa Abdi ei saa töitä ja sossusta saatu telkkarikin on vuoden vanha ja Perussuomalaiset on ihan tyhmiä rasistifasisteja verrattuna siihen, että haukkuu Suomen talous- maahanmuutto- ja veropolitiikkaa.
Heh, tosi reilu ja "objektiivinen" vertaus sulla. :D Propagandaa. Värittynyttä.

Saman voisi kääntää näin:
"Kai sillä nyt herra jumala on eroa, haukkuuko Suomea menetetyksi maaksi, jossa vihervassarit jyrää, media vainoaa persuja, kaikki on ihan paskaa ja suvikset on ihan tyhmiä kommareita verrattuna siihen, että kritisoi vaikkapa perussuomalaisten oppositiopolitiikkaa tai jytkyn vaikutusta maamme ilmapiiriin."

Eli siis, molemmilla puolilla on niitä ns. vähemmän älykkäitä kommentoijia latelemassa one linereitaan. Ja molemmilla puolilla ns. järkevämpiä ja maltillisempia henkilöitä.

Sitä vain usein sokeutuu (tai saattaa sokeutua) niin ettei näe "omissa joukoissaan" juuri mitään vikaa, aina vain niissä toisissa. Tämän sanon tarkoittaen molempia puolia, jos jotain vastakkainasettelua nyt edes pitää asettaa.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

-PPT-

Suomessa on joissakin tahoissa edelleenkin vallalla sellainen "vain raukat menköön merten taa"-mentaliteetti; Maastamuuttoa pidetään jonkinlaisena luuserin merkkinä tai luovuttamisena. Todellisuudessa se vaatii melkoista munaa ja seikkailuhenkeä jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse ja ottaa riski, että kaikki ei välttämättä menekään niin hyvin kuin on suunnitellut

Lasse

Hmm, tällainen yksityinen pikku hippiäinen on nyt aika vaikeassa paikassa. Uskon, että jonkinmoinen romahdus on tulossa, Suomessakin. Kiitos rikollisluokkaan lukemani J.Kataisen & rikoskumppaneidensa. En tiedä, olisiko PS voinut estää tulevaa, jos olisi ollut suurin puolue ek-vaaleissa, mutta kyllä ps:n oppositiotoiminta on ollut minulle pettymys. Nyt on aika loppumassa, luulen. Suora demokratia alkaa kuulostaa päivä päivältä paremmalta, omalta kohdaltani, mutta tuntuu lähes mahdottomalta saada sitä myydyksi koko valtion tasolla kansalaisille. Ainakin niin kauan, kun taikaseinä toimii, kaikenvärisille sankareille.

Kenen sigussa se nyt lukikaan: "Kun rahat loppuvat, ajattelu alkaa."?
Rahat alkaa olla jo loppu, mutta velkaa saadaan otettua vielä ihan kivasti, parhaiden joukossa...
NOVUS ORDO HOMMARUM

-PPT-

Kuinkas monta Suomen kansalaista asuu pysyvästi Suomen ulkopuolella? No, äkkiähän tuon tiedon jostain kaivaa jos vaan viitsii. Miten muuten väestönlaskenta suhtautu niihin, jotka asuvat osan vuotta esim Espanjassa ilmaston takia? Onko siinä se 6kk:n sääntö? Monet virolaiset Suomessa ravaavat keikkatyöläiset eivät välttämättä itsekään tiedä kumman maan väestönlaskennassa heidät on huomioitu. No, kumpaankaan maahan he eivät veroja maksa joten sinänsä sama.

Farrow

Quote from: -PPT- on 19.08.2012, 01:17:59
Kuinkas monta Suomen kansalaista asuu pysyvästi Suomen ulkopuolella? No, äkkiähän tuon tiedon jostain kaivaa jos vaan viitsii. Miten muuten väestönlaskenta suhtautu niihin, jotka asuvat osan vuotta esim Espanjassa ilmaston takia? Onko siinä se 6kk:n sääntö? Monet virolaiset Suomessa ravaavat keikkatyöläiset eivät välttämättä itsekään tiedä kumman maan väestönlaskennassa heidät on huomioitu. No, kumpaankaan maahan he eivät veroja maksa joten sinänsä sama.
Kiinnosti itseäkin, joten google lauloi.
Eli tämän mukaan ulkosuomalaisia on noin 1,3 miljoonaa, tosin tossa luvussa mukana jopa viidennen polven ulkosuomalaisia. Mutta siis vakituisesti ulkomailla asuvia tossa tarkoitetaan, ei ilmeisesti noita Espanjassa talvisin majailevia yms.

Ihan kiintoisa artikkeli tuo.
Paluumuuttajia on artikkelin mukaan neljännes kaikista Suomeen muuttavista.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Kristiina

Minusta on ihan ymärrettävää että ne jotka ovat muuttaneet pois Suomesta ovat tyytyväisiä ratkaisuunsa. Usein kun lukee keskustelupalstojen mielipiteitä ne ovat juuri ulkosuomalaiset jotka kykenevät näkemään Suomen tilanteen realisesti ja objektiivisesti ja usein he pudistelevat päätään kun eivät epäuskoisena pysty uskomaan lukemaansa. Suomi on ideologisesti ja poliittisesti mennyt sellaiselle tolalle, että jos olisi mahdollisuus sitä varmaan itsekin muuttaisi maahan, jossa valta on vielä tervejärkisillä, mutta kun ei sellaiseen mahdollisuutta eikä oikeastaan haluakaan ole (erittäin vaikeaa olisi aloittaa elämänsä jossain toisessa kulttuurissa, ne siteet jotka yhdistävät Suomeen ovat niin syvällä), niin pitää vain sulkea silmänsä ja rakentaa oman elämänsä hyvää niissä puitteissa kuin se on mahdollista. Hyvä elämä kun koostuu aika pienistä ja saavutettavista elementeistä joilla taas ei ole vallitsevan politiikan kanssa mitään tekemistä.  Ja tottakai perussuomalaiset ovat tuoneet valtavan mahdollisuuden muuttaa 60-70-luvulta lähtöisin olevia ummehtuneita kulttuurimarxistisia rakenteita ja ajattelumalleja takaisin tolkullisempaan suuntaan ja on myös erittäin kiinnostavaa seurata aitiopaikalta sitä mitä on tapahtumassa.

Kristiina

Quote from: -PPT- on 19.08.2012, 01:01:49
Todellisuudessa se vaatii melkoista munaa ja seikkailuhenkeä jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse ja ottaa riski, että kaikki ei välttämättä menekään niin hyvin kuin on suunnitellut

Kyllä näin on. Vaatii suunnatonta rohkeutta lähteä, joten hatunnosto kaikille jotka ovat sen tehneet.

Tommi Korhonen

Mitenkä se plan-b jossa ei lähdetäkään Suomesta?
Jos romahdus tulee, niin kaikella paperiin ja bitteihin sijoitetulla ei ole paljon merkitystä. Toisaalta maailmaa tuskin romahtaa kokonaan, joten jokin infra varmasti toimii. Mad Max ei tulee ihan heti, mutta millä tasolla on järkevää valmistautua?.
Työkaluja ja polkupyörän paikkausvälineitä? Kalastuslupa ja -välineitä? Kommuunin (sopivan ja hommalaisen) perustaminen? Takapiha kasvimaaksi? Muutto maalle? Kiljua ja pontikkaa? Vai pienrautakauppa pystyyn?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Oami

Quote from: sunimh on 18.08.2012, 22:00:19
No on kieltämättä varmaan sen verran yhteistä maaperää, että varmaan molempien mielestä ilmasto on p*rseestä ja talvet liian kylmiä ja pimeitä.

Ei minun mielestäni.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

tyhmyri

Kyllä minä ainakin mieluiten työnnän rollaattorini sellaiseen kauppaan, jossa puhutaan suomea ja asioin lääkärin kanssa suomeksi.

Ulkomailla on tullut oltua ihan kohtuullisesti. Monena vuonna verot menneet muualle kuin Suomeen.

Mutta siitä huolimatta mieluiten eläkepäiväni Suomessa viettäisin ja suomea asioidessani puhuisin. Tietenkin on niin, että jos aivan mahdottomaksi menee, sitten muutto jonnekin toisaalle. Mukavampi kuitenkin olla siinä talutettavassa vaiheessa tutussa maassa ja käyttää lapsuutensa kieltä. Tän ikäisenä miettii välillä myös noita juttuja.

Mieluummin pyrin muuttamaan Suomea paremmaksi kuin lähden muualle loppuiäkseni. Valinta on kuitenkin jokaisen oma.

Sir Mustapossu

Talvi: Luminen, kylmä
Kevät: Herätkää
Kesä: Sataa, terassilla
Syksy: Värikkäät lehdet

Plan B: osta kottikärryt.
-Olet ostanut edes jotain ennen kuin omaisuutesi arvo romahtaa
-Edulliset
-Jos olet rikas, niillä voi kärrätä rahaa
-Jos rahan arvo romahtaa niiden arvo on suurempi kuin kärrättävä setelikasa
-Sympaattiset

sunimh

Quote from: Farrow on 19.08.2012, 00:53:40

[...]

Eli siis, molemmilla puolilla on niitä ns. vähemmän älykkäitä kommentoijia latelemassa one linereitaan. Ja molemmilla puolilla ns. järkevämpiä ja maltillisempia henkilöitä.

No oma pointtini piti kyllä vain olla, että "valituksen" kohteet ovat käytännössä päinvastaisia (ja pitkälti niistä "toisista" johtuvia), ei niinkään se, että jomman kumman "puolen" argumentit olisivat jotenkin tasokkaampia. Kyseessähän on subjektiiviset näkemykset joka tapauksessa. Mutta näköjään tuon voi ymmärtää noinkin.

Oamilta tietenkin arvokas tarkennus, olisihan pitänyt muistaa lisätä tarvittavat weasel wordit, että "useimpien mielestä on näin, vaikka varmasti poikkeuksiakin on" ja blaa blaa blaa. Nythän syyllistyin nettirikoksista pahimpaan, eli retoriseen yleistykseen, josta kuuluu aina piiskan viuhahtaa.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Nikopol

Quote from: Sylvia borin on 18.08.2012, 23:34:07
Kiitos selvennyksestä. Nyt ymmärrän, että kyse on kaunasta, kun...

Ei, et ole ymmärtänyt yhtään mitään. Kiitos kuitenkin kun et sanonut suoraan kateus.

Olen vilpittömästi iloinen että olet löytänyt onnesi, ja joojoo myös. Ne joita ei kiinnosta veneen paikkaaminen ja päällystön vaihtaminen voivat soutaa omalla kumiankallaan kohti aurigonlaskua, johonkin missä verotus on kohtuullista ja päättäjät rehellisiä ja kansan asialla.

Meille jotka ovat päättäneet jäädä on ihan turha vittuilla. Tunnen satoja ulkosuomalaisia ja olen ollut sellainen itsekin vuosia. Useimmat eivät koe tarpeelliseksi oman ratkaisunsa hehkuttamista tai OMASSA katkeruudessaan piehtaroimista.

Kukin tavallaan. Suomeen pääsee aina takaisin. Kun elää ja näkee niin ymmärtää miksi se on hyvä juttu.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Lemmy

Quote from: Vesisade on 17.08.2012, 22:44:39
Quote from: WartburgVeyron on 17.08.2012, 20:04:01
Quote from: Lemmy on 17.08.2012, 18:52:39
Kun tuli EU, niin tyhmä kuvitteli, että nyt päästään eroon autoverosta ja kaikista mulkuista ettei pientä ihmistä kuseteta kuten aina ennenkin. No joo, alkuun vaikutti hyvältä, mutta mulkut kusi silmään kahta kauheammin ja kaikki vittumaisuudet tuli mitä ei voinut kuvitellakaan.

Olen pitkälti samaa mieltä. Vuonna 1995 äänestin EY-jäsenyyden puolesta, koska pidin sitä ei-sosialistisena askeleena. Tänään äänestäisin mitä tahansa EU-liitäntäistä asiaa vastaan, jos tällaisia äänestyksiä järjestettäisiin. Hiljaista on kuitenkin ollut kansanäänestysosastolla.
Sama täällä muuten paitsi että mikäs siinä entisessä sitä olisi estänyt?
Mikään näistä mitä mainitsit, ei kuitenkaan ole EU:n syytä, siitä vain toivottiin vapahtajaa joksi siitä ei ollut.

Mä sanoisin, että meille 1994 EU kansanäänestys oli sitä "jytkyn" hakemista. Haluttiin kaataa se mitä 1991 ei saatu kaadettua... mutta ihan niinkuin nyttenkin, se "jytkyn" jälkeinen pettymys oli suuri. Tottakai nyt kun jälkiviisaasti asiaa katsoo, silloin olisi heti pitänyt karistaa tomut jaloistaan..
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lemmy

Quote from: Sylvia borin on 18.08.2012, 23:34:07
Kun olin teini-ikäinen, minusta helvetistä seuraava paikka oli elämä rautaesiripun takana ja samaistuin täysin niihin, jotka ryömivät, kaivautuivat, hyppivät ja juoksivat yli rajan tai muurin henkensä kaupalla mieluummin kuin jäivät. Tämän päivän Suomi alkaa muistuttaa niin paljon noita silloisia kyttäys- ja kyykytysvaltioita, että lähdin, vielä kun sen voin tehdä laillisesti ilman, että ammutaan selkään.  Pyydän anteeksi, että tämä loukkaa niin paljon. Sano, mitä minun sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä? Mitä itse aiot tehdä?

Niinpä, kuinka "epäisänmaallisia" olivat rautaesiripun takaa loikanneet?

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Oami

Quote from: sunimh on 19.08.2012, 09:09:52
Oamilta tietenkin arvokas tarkennus, olisihan pitänyt muistaa lisätä tarvittavat weasel wordit, että "useimpien mielestä on näin, vaikka varmasti poikkeuksiakin on" ja blaa blaa blaa. Nythän syyllistyin nettirikoksista pahimpaan, eli retoriseen yleistykseen, josta kuuluu aina piiskan viuhahtaa.

Eipä kestä  ;D
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Farrow

Quote from: sunimh on 19.08.2012, 09:09:52
Quote from: Farrow on 19.08.2012, 00:53:40

[...]

No oma pointtini piti kyllä vain olla, että "valituksen" kohteet ovat käytännössä päinvastaisia (ja pitkälti niistä "toisista" johtuvia), ei niinkään se, että jomman kumman "puolen" argumentit olisivat jotenkin tasokkaampia. Kyseessähän on subjektiiviset näkemykset joka tapauksessa. Mutta näköjään tuon voi ymmärtää noinkin.

Juu, sillai sen ymmärsin, mut hyvä kun tarkensit ettei kyse ollut siitä.
Subjektiivisiahan ne valituksen kohteet tosiaan on, ja ne syyt harkita maastamuuttoa.

Quote from: Kristiina on 19.08.2012, 01:26:30
Todellisuudessa se vaatii melkoista munaa ja seikkailuhenkeä jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse ja ottaa riski, että kaikki ei välttämättä menekään niin hyvin kuin on suunnitellut
Kyllä näin on. Vaatii suunnatonta rohkeutta lähteä, joten hatunnosto kaikille jotka ovat sen tehneet.
Olen samaa mieltä.

Sitä taas en pidä kovinkaan rohkeana tai suoraselkäisenä, että täältä lähdetään ns. pakoon kun "onhan tää Suomi niin paska maa ja asiat huonosti" (huom. en väitä että kukaan olisi juuri noilla sanoilla asiaa ilmaissut). Eli että ne syyt lähteä ovat jotain tollasta... hiukan vaan särähtää korvaan. Jos taas syyt on jotain sentapaista, että tahtoo nähdä maailmaa, etsiä onneaan jostain muualta, seikkailunhalu, työpaikkaan tai perheeseen liittyviä asioita yms. niin kuulostaa jotenkin vähemmän katkeralta ja pettyneeltä, ja enemmän tasapainoiselta. Ja ettei lähde ns. ovet paukkuen, "pitäkää tunkkinne!" vaan arvokkaammin ja kotimaata kunnioittaen. Samoin se että ulkomailta asti huutelee ja Suomea haukkuu, on jotenkin aika.. karua ja katkeranoloista.

Ernst

Quote from: JooJoo on 18.08.2012, 08:47:41

Muutettuani Sveitsiin minun ei tarvitse enää osallistua näitten kaikkien elättämiseen.

No nyt Sinun erityisen voittoisa ja menestyksekäs  matkakuvauksesi ajoi karille. Pahasti. Sen verran tunnen Sveitsin oloja itsekin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

törö

Suomessa on joissakin tahoissa edelleenkin vallalla sellainen "vain raukat menköön merten taa"-mentaliteetti; Maastamuuttoa pidetään jonkinlaisena luuserin merkkinä tai luovuttamisena. Todellisuudessa se vaatii melkoista munaa ja seikkailuhenkeä jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse ja ottaa riski, että kaikki ei välttämättä menekään niin hyvin kuin on suunnitellut

Suomessa on paljon Get Back in Line -mentaliteettia. Nyrkkiä heristetään taskussa ja netissä uskalletaan purnatakin, mutta auktoriteettiuskosta ei luovuta. Vaaleissa äänestetään mahdollisimman samanlaisia ehdokkaita kuin ne joista ei pidetä, koska ei haluta niinkään muutosta kuin toivotaan että vanha tyyli saataisiin korjattua vähän paremmaksi.

Siitä se Persujen jytkyn aiheuttama näräkin johtuu. Eduskuntaan pääsi paljon liian erilaista porukkaa ja umpimieliset ja vanhaan takertuvat suomalaiset säikähtivät.

https://www.youtube.com/watch?v=O02Gnzn5JDY

Nikopol

Maastamuuttoa pidetään jonkinlaisena luuserin merkkinä tai luovuttamisena. Todellisuudessa se vaatii melkoista munaa ja seikkailuhenkeä jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse ja ottaa riski, että kaikki ei välttämättä menekään niin hyvin kuin on suunnitellut

Deletoin mainitsemasi "tahot" kunnes kerrot keistä puhut. Paljon on kiinni lähteneiden asenteesta ja siitä kuinka takki auki mualimalle on paineltu.

Suomalaiselle kynnys lähteä on aika matala. Jonkinlainen kielitaito ja koulutus riittää; on avuksi jos ei ole perheenlisää ja jos on vähän alkupääomaa. Sitten vain kämppä ja auto lihoiksi ja auf wiedersehen. Kuka vain voi yrittää. Jotain parikymppisten aupair- tai tiskaamaan Lontooseen -kuvioita ei kukaan edes pidä enää minään.

Ja Suomi on paras maa mistä lähteä: jos kaikki menee käteen, takaisin taikaseinän lämpöön pääsee aina. Turha jauhaa paskaa maaorjuudesta kun hampaat voi hoidattaa ja lapset kouluttaa varattomana maitojunalaisenakin.

Joten pysykää talkoissa tai lähtekää oikeasti. Passit voi palauttaa sitten kun on uusi ja parempi taskussa. SITTEN puhutaan jo uskaltamisesta.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

JNappula

Quote from: Nikopol on 19.08.2012, 11:22:23
Suomalaiselle kynnys lähteä on aika matala. Jonkinlainen kielitaito ja koulutus riittää; on avuksi jos ei ole perheenlisää ja jos on vähän alkupääomaa. Sitten vain kämppä ja auto lihoiksi ja auf wiedersehen. Kuka vain voi yrittää. Jotain parikymppisten aupair- tai tiskaamaan Lontooseen -kuvioita ei kukaan edes pidä enää minään.

No, eipä se nyt niin helppoa ole, henkisesti. Joku lyhyt aupair-keikka tai vastaava vastaa lähinnä opiskelijavaihtoa jossa joku muu taho hoitaa järjestelyt yms. Sitten jos on tarkoituksena muuttaa pysyvämmin muualle, ilman tarkkaa paluupäivää ja siten että itse hoitaa kaikki järjestelyt on asia eri. Silloin joutuu jättämään läheisensä ja ystävänsä Suomeen, ja aloittaa tyhjästä uudessa maassa. Ihan eri juttu.

Joten pysykää talkoissa tai lähtekää oikeasti. Passit voi palauttaa sitten kun on uusi ja parempi taskussa. SITTEN puhutaan jo uskaltamisesta.

Eihän tuossa nyt olisi mitään järkeä, varsinkin jos löytää kodin euroopan ulkopuolelta. Suomen passissa kun parasta on se, että sillä voi muuttaa töihin kaikkialle EU-alueelle, tarvittaessa.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Topi Junkkari

Quote from: Nikopol on 18.08.2012, 21:51:32
Sinua joojoo ei Suomen ja suomalaisten hyvinvointi kiinnosta. Voisitko sitten vaikka painua vittuun foorumilta? Vielen Dank.

Lihavointi minun.

Ei se ymmärrä. Sehän on itse kertonut tällä foorumilla, että se ei osaa kovin hyvin saksaa. Tai siis se kirjoitti, ettei osaa Saksaa, mutta tulkitsin sen tarkoittavan kieltä. Siellä Sveitsissä se siis on jossakin ojankaivuun tasoisessa hommassa tai ehkä tekee jotakin laitonta. Ei missään maassa saa kunnon töitä osaamatta paikallista kieltä.

Mistä ihmeestä suomalaishenkiselle foorumille sikiää jäseniä, jotka kirjoittavat jonkinlaista suomea, mutta vastustavat Suomea ja suomalaisuutta?
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

veikko1980

Quote from: Topi Junkkari on 19.08.2012, 13:24:53

Lihavointi minun.

Ei se ymmärrä. Sehän on itse kertonut tällä foorumilla, että se ei osaa kovin hyvin saksaa. Tai siis se kirjoitti, ettei osaa Saksaa, mutta tulkitsin sen tarkoittavan kieltä. Siellä Sveitsissä se siis on jossakin ojankaivuun tasoisessa hommassa tai ehkä tekee jotakin laitonta. Ei missään maassa saa kunnon töitä osaamatta paikallista kieltä.

Mistä ihmeestä suomalaishenkiselle foorumille sikiää jäseniä, jotka kirjoittavat jonkinlaista suomea, mutta vastustavat Suomea ja suomalaisuutta?

Pieleen meni Topi.

Melkein missä vaan voi saada hyvän duunin osaamatta paikallista kieltä. On nimittäin toi enklanti
monikulttuuri vie terveyteni

sunimh

Siellä Sveitsissä se siis on jossakin ojankaivuun tasoisessa hommassa tai ehkä tekee jotakin laitonta. Ei missään maassa saa kunnon töitä osaamatta paikallista kieltä.

Joo, ne pari työkaveriani (ei, en ole ojankaivuufirmassa töissä) ja eräskin yliopiston hommissa oleva tutkimusryhmän vetäjä varmaan tekee jotain laitonta, kun eivät osaa suomea. Missä maa(ilma)ssa oikein elät?

Viimeksi kun katsoin, niin tämä oli maahanmuuttokriittinen foorumi, eikä mikään Akateeminen Karjala-Seura.

Niin, koska se maastamuuton pointtihan on juuri se, että kaikki nyrkkiä taskussa puristelevat nikopolitkin huomaisi, kuinka kovia jätkiä sitä ollaan. Käytkö aina öisin myös heittelemässä kuraa naapurin mersun päälle, kun se on Liian Hieno auto?
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Marko M

Quote from: sunimh on 19.08.2012, 14:09:31
Siellä Sveitsissä se siis on jossakin ojankaivuun tasoisessa hommassa tai ehkä tekee jotakin laitonta. Ei missään maassa saa kunnon töitä osaamatta paikallista kieltä.

Joo, ne pari työkaveriani (ei, en ole ojankaivuufirmassa töissä) ja eräskin yliopiston hommissa oleva tutkimusryhmän vetäjä varmaan tekee jotain laitonta, kun eivät osaa suomea. Missä maa(ilma)ssa oikein elät?

Suomessa ulkomaalaisuus ja suomen kielen osaamattomuus on etu ja oikeuttaa kunniakansalaisen statukseen sekä ikuiseen oikeuteen taikaseinän antimiin mutta muualla maailmassa taitaa yleensä olla toisenlaiset kuviot.

Sylvia borin

Alla lainaus. (En osannut käyttää systeemiä. Laittoi äsken vastaukseni lainaukseksi)

Ja Suomi on paras maa mistä lähteä: jos kaikki menee käteen, takaisin taikaseinän lämpöön pääsee aina. Turha jauhaa paskaa maaorjuudesta kun hampaat voi hoidattaa ja lapset kouluttaa varattomana maitojunalaisenakin.

Joten pysykää talkoissa tai lähtekää oikeasti. Passit voi palauttaa sitten kun on uusi ja parempi taskussa. SITTEN puhutaan jo uskaltamisesta.         Lainaus päättyy.

Tässä onkin ongelmana tulevaisuus. Tuo hyvinvointi on pääasiassa menneisyyttä, josta riittää vielä rippusia nykyhetkeen, kun oikein kovasti velkarahalla pumpataan. En usko Suomen olevan muutamien menneiden vuosikymmenten hyvinvointiaikojen kaltainen enää kovinkaan pitkään. Jo nyt taviskansalaisella Suomessa on paikoin suuria vaikeuksia saada tarvitsemaansa hoitoa kunnalliselta puolelta ja ilmainen koulutuskin on koko ajan menossa huonompaan suuntaan. Homeen hajussa opiskellaan ylisuurissa luokissa keskitetyissä jättikouluissa ja kaikenlaisia oppimista häiritseviä tekijöitä on yhä enemmän. Minä näen tulevaisuuden Suomessa uhkaavana ja kurjuutena lapsilleni, sillä päättäjämme ovat valinneet suunnan, missä ei välitetä kansasta tai Suomesta. En minä hauku Suomea ja suomalaisia mielestäni. Olen hyvin surullinen siitä, mitä täällä on tapahtumassa ja pessimistinen tulevaisuuden suhteen, mutta rakastan silti synnyinmaatani: "Impivaaraa ja sen jäyhää sisäsiittoista kansaa".  (Oikeasti!)

Sitä paitsi jos vihaat lähtijöitä noin paljon, sinun pitäisi olla iloinen, ettemme me ole enää kuluttamassa noita arvokkaita "ilmaisia" resursseja. Siitäs saimme, ähäkutti, vai...

Ehkä jäisin, jos voisin tehdä jotain muutakin kuin vain puristella nyrkkiä taskussani, mutta koen täydellistä voimattomuutta muuttaa asioita muuta kuin yksilötasolla; siis omassa elämässäni. Siksi tein, mitä voin ja lähdin. Miksi se on teistä muutamista niin paha? Mikä on se ainoa suunnitelma B, jonka te hyväksytte? 

JooJoo

Quote from: M on 19.08.2012, 10:45:32
Quote from: JooJoo on 18.08.2012, 08:47:41

Muutettuani Sveitsiin minun ei tarvitse enää osallistua näitten kaikkien elättämiseen.

No nyt Sinun erityisen voittoisa ja menestyksekäs  matkakuvauksesi ajoi karille. Pahasti. Sen verran tunnen Sveitsin oloja itsekin.

Mjoo,, no kerrotko miten minun pitää osallistua esim. naapurieni sairausvakuutuksen maksamiseen jos se naapuri on juonut rahansa?
http://www.blick.ch/news/schweiz/schwarze-listen-fuer-krankenkassen-suender-id85721.html

Tai miten minun täällä pitää osallistua johonkin ex-poliitkkojen elättämiseen?
http://www.blick.ch/news/politik/wahlen2011/abgewaehlt-und-finanziell-in-der-klemme-id86828.html

Paljonko minun pitää elättää työttömiä?
http://www.20min.ch/finance/news/story/14403745

Entä paljonko minun pitää maksaa jonkun erillisen mielipidejohtajan /presidentin/isä aurinkoisen kuluja?

Joudunko elättämään julkisia varoja kuppaavia virkamiehiä?
http://www.blick.ch/news/schweiz/er-hat-schon-mal-geklaut-id87359.html

Joudunko elättämään vuosikymmeniä vanhoja kartelli sukuja?
http://www.blick.ch/news/wirtschaft/wir-senken-deswegen-die-preise-nicht-id1896019.html

ALV on täällä 8%
Arvaappa miksi se riittää?
Miksi ALV 23% ei Suomessa riitä mihinkään? Eihän se ole kuin liki kolminkertainen! Ja ALV:ia ei käytännössä voi kiertää.

Vai mitä oikein tarkoitit? Sitäkö että täällä on toimivat systeemit onnettomuuksien & tapaturmien uhreille sekä vammaisille ja vanhuksille? Se on varmaan ylläri-pylläri jos kerron osallistuvani sellaiseen mielelläni. Vaikken terveen laiskan aikuisen elättämiseen koekkaan mitään tarvetta.

Ja Topi Junkkarille; Olen lukenut Suomen koulussa ruotsia 6 opintovuodena ajan. Saksaa olen lukenut vain 2 opintovuoden aikana, ja senkin opettajien kanssa sovituin erikoisjärjestelyin teknisen englannin rinnalla, jonka halusin myös opiskella. Ruotsia en olisi halunnut opiskella lainkaan. Mutta tältä osin kykenenvaikuttamaan enää lapsieni tulevaisuuteen.

Ja takuulla teen jotain laitonta,  :facepalm: siis Suomen lakien mukaan laitonta. :) Siksi toivotankin sulle ja sun onnelallesi juuri sellaista tulevaisuutta jonka ansaitsette. Sellainen näyttäisi teille myös olevan tulossa. älkää ihmetelkö jos siellä ei kukaan viitsi tehdä vastaavaa, kun se kerran on laitonta. ,,, heh,,, innovaatio Suomi,,,,  ;D

Hommafoorumi,,,  :facepalm:  maahanmuuttokriittiisiä, ei siis maahanmuuttovastaisia  :facepalm:
Jos minä kritisoin NYKYSUOMEA & -SUOMALAISUUTTA niin se kuitenkin tekee minusta Suomalaisuusvastaisen,,, ;D

heh, Oikeasti mulle on ihan sama. Olen huomannut että nykyään osaan jo nauraa teille & tälle kaikelle. Sen verran hyvää on tämä etäisyys jo tehnyt. Ennen vitutuskäyrä nousi rajustikkin ja siksi yritän lopettaa mihinkään johtamattoman pälinän jo ennen kuin se nousee. Mutta jostain syystä sitä vitutusta ei enää esiinnykkään.

Sarkasmia: Muistakaa äänestää persuja. Muistaka että mitää oma-aloitteista toimintaa ei saa tehdä. Soini/tms sanoo mitä pitää tehdä. Itse ei pidä ajatella, -eikä varsinkaan TEHDä mitään. 

Pöllämystynyt

Quote from: JooJoo on 19.08.2012, 14:27:54
Ja takuulla teen jotain laitonta,  :facepalm: siis Suomen lakien mukaan laitonta. :) Siksi toivotankin sulle ja sun onnelallesi juuri sellaista tulevaisuutta jonka ansaitsette. Sellainen näyttäisi teille myös olevan tulossa. älkää ihmetelkö jos siellä ei kukaan viitsi tehdä vastaavaa, kun se kerran on laitonta. ,,, heh,,, innovaatio Suomi,,,,  ;D

Hommafoorumi,,,  :facepalm:  maahanmuuttokriittiisiä, ei siis maahanmuuttovastaisia  :facepalm:
Jos minä kritisoin NYKYSUOMEA & -SUOMALAISUUTTA niin se kuitenkin tekee minusta Suomalaisuusvastaisen,,, ;D

heh, Oikeasti mulle on ihan sama. Olen huomannut että nykyään osaan jo nauraa teille & tälle kaikelle. Sen verran hyvää on tämä etäisyys jo tehnyt. Ennen vitutuskäyrä nousi rajustikkin ja siksi yritän lopettaa mihinkään johtamattoman pälinän jo ennen kuin se nousee. Mutta jostain syystä sitä vitutusta ei enää esiinnykkään.

Sarkasmia: Muistakaa äänestää persuja. Muistaka että mitää oma-aloitteista toimintaa ei saa tehdä. Soini/tms sanoo mitä pitää tehdä. Itse ei pidä ajatella, -eikä varsinkaan TEHDä mitään.

Onpa äkäistä tekstiä. En kuitenkaan väitä sinua katkeraksi, koska en näe sisällesi, enkä halua yhtään enempää pidätellä tätä keskustelua keskustelijoiden henkilökohtaisissa ominaisuuksissa ja piirteissä itse asian sijasta.

Olen hieman ihmeissäni käsityksestäsi, että Suomeen jääminen tarkoittaisi jonkinlaista hyväksyntää nykymenolle, tai vihjailustasi, että täällä ei toimittaisi oma-aloitteisesti. Tai että täällä Suomea pidettäisiin onnelana. Eivät kriitikot tällä palstalla tai muualla hyväksy todellakaan nykymenoa. Esimerkiksi minä olen sitä mieltä, että Suomi on katastrofaalisessa, häpeällisessä tilassa, ja maan asiat on hoidettu monilta osin törkeän huonosti. Näkemykseni vuoksi haluan vaikuttaa tämän maan asioihin. Se ei onnistu kunnolla jostain kaukaa. Tämä toiminta, myös tämä kirjoittelu, on nimenomaan kritiikkiä, sitä, että ollaan eri mieltä, yritetään levittää tietoisuutta, ja kääntää politiikan suunta.

Eikä kukaan täällä odota tai valmistele perussuomalaisista uutta hyssyttelevää konsensuspuoluetta, tai toivo tai hyväksy sen johtavan ihmisiä kuin lampaita. Ei toki ole PS kyennyt muuttamaan politiikan päälinjoja, mutta ei se johdu puolueen haluttomuudesta, vaan muiden puolueiden haluttomuudesta. Muut ovat heikennyttyään liittoutuneet perussuomalaisia vastaan estääkseen tämän tukemat uudistukset ja muutokset. Lisäksi PS ei edes nauti niin suurta uskollisuutta kriitikoilta, kuin annat ymmärtää, vaan monet haluaisivat uudistaa sitäkin, ja joillekin se on vain pienimmän pahan asemassa. Samalla tavalla suhtaudutaan Soiniin. Ei hänestä haluta mitään komentajaa pitämään kansa nöyränä. Jos hän sellaista yrittäisikin, hänen poliittinen uransa olisi auttamatta ohi.

Suomalaisissa ylipäätään elää valtava tyytymättömyys nykyiseen menoon, ja suuri halu muutokseen on helposti aistittavissa. Ei tämä kansa halua nykyisen menon jatkuvan. Eivät nämä ihmiset alistu.

Teoreettisemmin katsoen asia on jopa päin vastoin, kuin esität. Jos olet eri mieltä ja lähdet, jätät muut päättämään asioista. Lähteminen on yleisestä näkökulmasta poliittisesti passiivinen teko, tai jopa myötäilyä ja luovuttamista - vaikka omassa elämässä se toki aktiivista ja omaehtoista toimintaa onkin. Siis en kiistä mitenkään, ettei maanpako omalla kohdalla, oman elämän osalta olisi omapäinen ja rajoja rikkova teko. Mutta entäs laajemmin katsoen? Pakenijat jättävät osaltaan vanhan voimaan ja valtaan. Se ei ole vaikuttamista.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel