News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Henkilökohtaistan Plan B:n pohdintaa jos Suomessa alkaa näyttää huonolta

Started by Kaptah, 15.08.2012, 17:39:38

Previous topic - Next topic

sunimh

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 14:20:30
Ja nyt sitten näköjään jotkut ns. nuivat ajattelevat aivan samoin, eli ajatuksissa on jättää Suomi taakse ja muuttaa johonkin "parempaan" maahan, mikä se sitten onkaan... Australia, Kanada tms.

Maailmalle on muutettu "paremman elämän" perässä kyllä jo kymmeniä ja satoja vuosia sitten, joten ihan mikään uusi ilmiö ei ole kyseessä, oli motivaationa sitten poliittinen tilanne, nälänhätä, työttömyys tai henkilökohtainen kunnianhimo/seikkailunhalu.

Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä täällä kotimaassa, niin siitä vain kädet saveen ja parantamaan sitä omaa elämänlaatua. Ei siihen välttämättä tarvita muuttoa ulkomaille, ainakaan pysyvästi, sillä jos on olemassa jotain perustavanlaatuista ongelmaa niin tuskin ne omat henkilökohtaiset ongelmat sillä katoavat että muuttaa "paratiisiin" Sveitsiin tms.

No jos ongelmaksi kokee vaikkapa ilmaston tai jumalattoman verotuksen, niin vaikea niitä nyt hirveästi on "parantaa". Ja turha muuten lässyttää jotain miten "äänestämällä vaikutat", kun Suomessa ei ole yhtäkään puoluetta, joka edes ajaisi verotuksen kohtuullistamista ja valtion menojen laittamista tulojen tasolle.

Isänmaallisia ovat he jotka tänne jäävät. Pakenijat ja Suomen mollaajat taas... no, tulee mieleen että parempi ehkä tosiaan että poistutte maasta ja jätätte maan niille oikeasti isänmaallisille.

Että oikein isänmaalliseksi tässä pitäisi ruveta. Isänmaallisesti vaan maksamaan kasvavia veroja, että saataisiin lisää rahaa pankkitukeen, (elintaso)pakolaisten "kotouttamiseen" ja julkishallintoon. Sama laulua on pyöritetty satoja vuosia, että talonpoika pysyy ruodussa kun herrat piirtelee rajoja kartalle tai sijoittelee rahoja. Ja suomalainen jos kuka uskoo, koska onhan meillä perkele hyvinvointivaltio, suur-Suomi, oikea luterilainen usko tai mikä totuus nyt milloinkin on in. Hassu juttu muuten, että ketjun isänmaallisimmat iloiset veronmaksajat ovat naisia, mistä lie johtuu.

Quote from: Maisterinna on 17.08.2012, 16:03:31
Voi halleluja kyynisyyden määrää! Gated community, jossa ei tarvi maksaa kellekään toiselle mitään, olisi joillekin parasta. Minä kannatan suomalaista hyvinvointivaltiota, jossa alkoholisteillekin maksetaan yhteisistä varoista ihmisarvoinen elämä. Mutta myönnetään, etten minäkään halua maksaa kaikille. Se olisi rahallisesti mahdotonta. Rajaan oman ryhmäni suomalaisiin. En tahdo maksaa esimerkiksi somalialaisten 9-henkisiä katraita, mutta voin maksaa suomalaisen yksinhuoltajan 9 kakaraa. Sehän tässä mokutodellisuudessa hirvittääkin, että yhteisöllisyyden tunne ja sen mukana hyvinvointivaltio romahtaa.

Ja sieltähän se olkiukko napsahti. Juuri tuollaisia gated communityjä, joiden veroprosentti on 0% täällä ovatkin kaikki kirjoittajat peränneet. Unohdit muuten mainita mm. uusliberaalisuuden, riistokapitalismin ja itsekkyyden. Mitä tulee somalialaisiin, niin saat ei-tahtoa ihan vapaasti, mutta maksat silti - jos nyt töissä käyt tai ostat jotain.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Farrow

No ei tässä mitään iloisia veronmaksajia olla, tottakai Suomessa on omanlaisensa ongelmat "hyvinvointivaltioineen", mutta siitä huolimatta: tämä on kotimaa, täällä on perhe, suku, ystävät yms. ja on ihan luonnollista kokea haluavansa olla rakentamassa tätä maata paremmaksi.

Ne jotka eivät koe tätä omaksi maakseen, tervemenoa vain. :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Brandöt

Quote from: Farrow
No ei tässä mitään iloisia veronmaksajia olla, tottakai Suomessa on omanlaisensa ongelmat "hyvinvointivaltioineen", mutta siitä huolimatta: tämä on kotimaa, täällä on perhe, suku, ystävät yms. ja on ihan luonnollista kokea haluavansa olla rakentamassa tätä maata paremmaksi.

On oikeasti aika paksua tulla kyseenalaistamaan porukan isänmaallisuutta Hommaforumille, etenkin kun ne omat kirjalliset tuotokset ovat olleet tällä forumilla hyvin mokutushenkisiä kautta linjan. Sori, mutta minulle tämä vain vahvisti sitä, mitä olen sinusta uumoillutkin siitä hetkestä saakka, kun ensimmäisiä postauksiasi Hommalta luin.

Toki olet ovela siinä mitä yrität ja naamioit sen hyvin, mutta näen lävitsesi.

Leso

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 17:11:23

Kovinpas olet väärinymmärtänyt.
Ei se mitään, heippa vaan.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Farrow

Quote from: Brandöt on 17.08.2012, 17:22:28

On oikeasti aika paksua tulla kyseenalaistamaan porukan isänmaallisuutta Hommaforumille, etenkin kun ne omat kirjalliset tuotokset ovat olleet tällä forumilla hyvin mokutushenkisiä kautta linjan. Sori, mutta minulle tämä vain vahvisti sitä, mitä olen sinusta uumoillutkin siitä hetkestä saakka, kun ensimmäisiä postauksiasi Hommalta luin.

No onhan täällä monesti kyseenalaistettu ns. mokuttajien isänmaallisuus. Yhtä paksua?
Suomenvihaajat eivät mun sympatioitani saa, sori vaan. Oli ne sitten jytkyn takia maastamuutolla uhkailevia tai näitä nuivia täällä.

Onhan se aika jyrkkä ratkaisu jättää kotimaa PYSYVÄSTI taakse, toki siinä tulee mieleen että minkälaista se isänmaallisuus sellaisella henkilöllä on.

EDIT: Tai kyllähän sen tietää mitä ainakin osalla tossa on takana: se on se että halutaan vaan rusinat pullasta. Valikoivaa suomalaisuutta. Tiedän koska omassakin lähipiirissä tuota ilmenee erittäin vahvasti.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Brandöt

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 17:28:26

No onhan täällä monesti kyseenalaistettu ns. mokuttajien isänmaallisuus. Yhtä paksua?
Suomenvihaajat eivät mun sympatioitani saa, sori vaan. Oli ne sitten jytkyn takia maastamuutolla uhkailevia tai näitä nuivia täällä.

Onhan se aika jyrkkä ratkaisu jättää kotimaa taakse, toki siinä tulee mieleen että minkälaista se isänmaallisuus sellaisella henkilöllä on.

Et näe lävitseni, sori vaan.

Mokuttajien isänmaallisuutta saakin minusta kyseenalaistaa, sitten jos perustelut ovat riittävän hyvät (tyyliin rivien välistä on luettavissa, että kyse todellakin on vain ymmärtämättömyydestä mutta silti hyvästä tahdosta), voidaan toki todeta, että isänmaallisuutta sieltä löytyykin. Usein kyllä käy niin, että ei löydy. "Vastakkaisessa leirissä" se on liian usein aivan se ja sama, mitä suomalaisuudesta luovutamme ja missä mittakaavassa kaikki muuttuu. Olethan sinäkin nyt sen verran näitä keskusteluja tästä teemasta käynyt (varmaankin molemmilla puolilla), ettei tämän luulisi olevan sinulle enää epäselvää.

Ja anteeksi kun nyt käyn "henkilöön", asiatasolla kanssasi on kovin vaikea aiheesta keskustella, sillä onnistut sanomaan kaiken niin, ettet loppuviimeksi sanonutkaan yhtään mitään. Olet loistava diplomaatti (minä en niinkään ole, huolimatta siitä mitä kuvatekstissä lukee, rakastan totuutta liikaa).

Topi Junkkari

Tunnen muutamia suomalaisia, jotka asuvat tai ovat asuneet pitkiä aikoja ulkomailla. Tuttavapiirissäni he ovat usein niitä kaikkein isänmaallisimpia - poissa ollessaan tai oltuaan osaavat erityisesti arvostaa Suomen ja suomalaisuuden hyviä puolia. Täällä foorumillakin olen tutustunut muutamaan - yhteen heistä erityisen läheisesti :-*. Minulle ei nyt tule mieleen kuin yksi öyhöttävä epäisänmaallinen "ulkohommalainen", jonka mielestä me suomensuomalaiset olemme "lampaita" jne.

Ulkomailla asuminen syystä tai toisesta ei ole epäisänmaallisuuden merkki, vaan kyse on asenteesta.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Lasse

Maksan kunnallisveroni tällä hetkellä Helsinkiin. Ensi vaalit näyttävät, jatkuuko. Tällä hetkellä Stadin kehitys näyttää aivan painajaismaiselta, siis ihan vaan omilla öögilla katottuna. Jos menee ihan munilleen, ajattelin ottaa sivuaskeleen hiukka syrjemmälle, tulen sitten duuniin vaikka MadMax-koslalla.

Työni tarpeellisuus ja low-maintenance- luonteeni huomioon ottaen kierrän täällä suhteellisen tyytyväisenä vielä tahkoa, kun monilla polvet lyövät jo loukkua, rystyset valkenevat ja hampaat narskuvat...

Tonttihankinta EU:n alueelta täältä lounaaseen on käynnissä, mutta ei liity väistösuunnitelmiin...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Farrow

No, ihmisillä on varmasti eri syitä lähteä maasta. Tottakai ymmärrän sen, ja vaikka omassakin lähipiirissä on noita ns. "rusinat pullasta" -tyyppejä (editoin edellistä viestiäni, sinne kommentoin tosta), niin on myös niitä joilla ihan oikeasti ei ole juuri ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Työtilanne, sielunkumppani toisessa maassa, yksinäisyys, kaamosmasennus yms...

Täällähän (hommalla) monesti kyseenalaistetaan paitsi "mokuttajien" isänmaallisuus, niin myös esim. somalialaisten isänmaallisuus kun eivät palaa (tai jääneet alunperinkin) nostamaan kotimaataan niistä raunioista mihin se maa on päätynyt. Ja siellä sentään on ollut ihan oikeasti syytä lähteä, sotaa, levottomuutta, yms. Suomessa taas sellaista todella pakottavaa syytä ei ole. Toki jos sellaista ilmenee tulevaisuudessa, niin on aivan ymmärrettävää miettiä lähtöä. Nyt vain taitaa olla aika kaukana sellainen tilanne, päinvastoin - maailmalla jos kriisit kulminoituu ja asiat alkaa mennä huonommin, niin Suomi on yksi niistä harvoista maista joihin halukkaita tulijoita olisi varmasti vaikka kuinka (siis jos jopa espanjalaisia olisi tänne tuloillaan). Onneksi meillä on tää hankala kieli ja pimeä ja ihanan kylmänraikas ilmasto (jota tosin rakastan). :)

Itse voisin kuvitella asuvani ulkomailla max. vuoden tai pari kerrallaan, tai sitten esim. muutaman kuukauden vuodesta. Missään tapauksessa en haluaisi jättää kaikkea taakse ja aloittaa uutta elämää jossain muualla koskaan palaamatta. Mun ymmärryksen mukaan jos tuollaiseen ratkaisuun päätyy, johtuu se aika pitkälti henkilökohtaisista asioista, siihen millaiseksi oma elämä on ajautunut, millaiseksi sen on ITSE rakentanut.

EDIT: Omassa suvussa isän puolelta lähti moni Amerikkaan 1900-luvun alkupuolella. Osa tuli takaisin, osa ei. Kanadassa pitäisi muutama etäinen sukulainen olla, mutta en ole onnistunut löytämään.

sunimh

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 17:28:26

Onhan se aika jyrkkä ratkaisu jättää kotimaa PYSYVÄSTI taakse, toki siinä tulee mieleen että minkälaista se isänmaallisuus sellaisella henkilöllä on.

EDIT: Tai kyllähän sen tietää mitä ainakin osalla tossa on takana: se on se että halutaan vaan rusinat pullasta. Valikoivaa suomalaisuutta. Tiedän koska omassakin lähipiirissä tuota ilmenee erittäin vahvasti.

En ole itse vielä kolmeakymmentä, mutta väitän että olen taatusti laittanut enemmän niitä rusinoita siihen pullaan kuin keskimääräinen humanistinen maailmanparantajamaisteri, jonka mielestä on kivaa kun kaikki on "ilmaista". Minä en myöskään kyllä tiedä, kuka on puhunut jättävänsä Suomen pysyvästi isolla kirjoitettuna taakseen aikana, jolloin lentokoneella pääsee maailman toiselle puolelle vuorokaudessa. Suomenvihaajista sen verran, että siinä vaiheessa kun asiat on sössitty siihen pisteeseen, että koulutetun keskiluokan edustajat näkevät itsellään ja perheellään olevan paremman tulevaisuuden jossain muualla ja kotimaassa olevansa vailla poliittista edustusta, niin jonkun jossain saattaisi olla hyvä katsoa peiliin. Minä ainakin valikoin suomalaisuudesta ne osat, joihin ei kuulu sitä hillitöntä sosialidemokraattista kateutta, tasapäistämistä, himoverottamista, paremmintietämistä ja yhden totuuden janaamista, mistä tämä maa on kuuluisa.

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 17:54:52
Täällähän (hommalla) monesti kyseenalaistetaan paitsi "mokuttajien" isänmaallisuus, niin myös esim. somalialaisten isänmaallisuus kun eivät palaa (tai jääneet alunperinkin) nostamaan kotimaataan niistä raunioista mihin se maa on päätynyt.

Niin, siellä voisi oikeasti olla tarvetta niille maansa rakentajille. Täällä sen sijaan on homma saatu jo sitä myöten valmiiksi että yhtään enempää samaa lajia tuskin tarvitaan.

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 17:54:52
Itse voisin kuvitella asuvani ulkomailla max. vuoden tai pari kerrallaan, tai sitten esim. muutaman kuukauden vuodesta. Missään tapauksessa en haluaisi jättää kaikkea taakse ja aloittaa uutta elämää jossain muualla koskaan palaamatta. Mun ymmärryksen mukaan jos tuollaiseen ratkaisuun päätyy, johtuu se aika pitkälti henkilökohtaisista asioista, siihen millaiseksi oma elämä on ajautunut, millaiseksi sen on ITSE rakentanut.

Eli vanha kunnon "koska minä niin muutkin" -argumentti. Yleensä toiseen maahan muutetaan jonkin asian vuoksi, kuten työ, puoliso, ilmasto, elämänmuutos jne, eikä kyseessä ole mikään "uusi elämä koskaan palaamatta". Sitten sinne joko kotiudutaan tai ei ja aikanaan palataan takaisin tai ei, mutta siinä tuskin sosialisti-isänmaallisten huutelut hirveästi painaa.
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Farrow

Humanistimaailmanparantajista en tiedä, kun olen itsekin sitä sorttia että niitä rusinoita tulee laitettua pullaan ja olen enemmän siellä elättäjäpuolella.

Kyllä mua silti se hiukan ihmetyttää, että jos ns. mokuttaja haukkuu Suomea, sitä kovasti täällä kritisoidaan. Mutta sitten itse kuitenkin haukutaan ihan yhtä lailla... (välillä vaan pistänyt silmään). Toisaalta, tossa voi olla jotain yhteistä maaperää ehkä.. molemminpuolin. Kummatkaan eivät siis ole tyytyväisiä maahamme?

Mun mielestä Suomi ei siinä mielessä todellakaan ole "valmis", etteikö täällä rakennettavaa riittäisi. Kovat ajathan ovat vasta (taas) edessä, jos EU hajoaa, samoin euro, tulee ruokakriisiä... yms. Muutoksia, muutoksia. Ei siis auta jäädä laakereilleen lepäämään ja ajatella että tämä maa olisi jollakin tapaa valmis.

Tottakai toiseen maahan muutetaan jonkun tietyn asian vuoksi aina (noin olen itsekin kerran elämässäni tehnyt), mutta tässä ketjussa on vire ollut vahvasti se, että Suomi ei ole enää (tai ei tule olemaan) hyvä maa asua. Eli pettymys omaan kotimaahan olisi se syy lähteä.

Quote from: Topi Junkkari on 17.08.2012, 17:45:05
Minulle ei nyt tule mieleen kuin yksi öyhöttävä epäisänmaallinen "ulkohommalainen", jonka mielestä me suomensuomalaiset olemme "lampaita" jne.
Mulle tulee mieleen myös esim. osa tässä ketjussa / tällä foorumilla Suomea haukkuneista.

Tragedian synty

Noin vuosi sitten, kun olin armeijassa, oli elämässäni ensimmäistä kertaa jakso, jolloin tähysin mielessäni enemmän tulevaan kuin menneeseen. Juuri armeijassa minä ensimmäisen kerran kyseenalaistin sanan isänmaa mielekkyyden. Ihmettelin, miksi vanhempien polvien maata tulisi näin rakastaa. Nietzschen kirjasta Näin puhui Zarathustra olin pannut merkille sanan lastenmaa, joka teki minuun syvän vaikutuksen.

Minussa heräsi halu lähteä Suomesta, mutta ei mistään erityisestä syystä. Koin vahvasti, ettei minun, ihmisyksilön, ollut pakko tyytyä siihen maahan, johon olin sattunut syntymään. Tuntui yksinkertaisesti järkevältä etsiä maailmasta juuri se maa, joka on minulle paras, ja tehdä siitä maa omille lapsilleni. Kävin mielessäni kaikkia niitä maita, joihin eurooppalaiset ovat aiemmin menneet: Amerikka, Etelä-Afrikka, Siperia, Australia ja Uusi-Seelanti. Mitään päätöstä en ehtinyt tehdä, ja lisäksi kaikki nuo tuntuivat tavallaan huonoilta.

Sitten tuo vaihe elämässäni jäi taakse. Menetin taas kiinnostukseni tulevaisuuteen ja ajatukseni pyörivät enimmäkseen nykyhetkessä ja historiassa. Sellaiseksi minä ehkä jäänkin vaikka monikulttuuri kuinka Suomea tuhoaisi: jossain Kainuun syrjäisimmässä kunnassa muistelen aikaa, jolloin monikulttuuri oli vielä marginaalinen ilmiö.

Niin, olihan siinä kaukokaipuussa vähän tällaista tunnelmaa...
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Lemmy

Mä sanoisin, että se 90-luvun lama aloitti sen fiiliksen, että vaikka mitä tekee, niin itse ei voi asiaan vaikuttaa ja mulkut päättää asioista ja minä jään maksamaan kaikesta. Kun tuli EU, niin tyhmä kuvitteli, että nyt päästään eroon autoverosta ja kaikista mulkuista ettei pientä ihmistä kuseteta kuten aina ennenkin. No joo, alkuun vaikutti hyvältä, mutta mulkut kusi silmään kahta kauheammin ja kaikki vittumaisuudet tuli mitä ei voinut kuvitellakaan. Silloin 1990 olisi pitänyt laittaa pystyyn vallankumous ja julistaa sota jenkeille, oltais nyt euroopan rikkain paskastani Pohjolan Albania... khihihihi.

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Ernst

Quote from: Leso on 17.08.2012, 16:49:39
Quote from: M on 17.08.2012, 16:34:10
Quote from: msm on 17.08.2012, 16:09:01

Itse haaveilen Viroon tai Yhdysvaltoihin muuttamisesta, mutta kouluttamattomana homeperseenä toteutumistodennäköisyys on aika pieni, valitettavasti.

Veikkaan myös, että vaikka tilastot osoittavat tasaisen tulonjaon vakauttavan oloja, tulevat olot Suomessa muuttumaan poikkeuksellisen epävakaiksi, kun elättävän kansanosan tulot putoavat ja halu elättää putoaa radikaalisti, jolloin erinäiset hyväpalkkaiset valtion elätit jäävätkin erityisen huonoille ansioille.

Siellä se homeperseinen kouluttamaton mihinkään maahan kelpaamaton vittuilee rehdeille valtion- ja muun julkishallinnon työntekijöille: opettaja, kirurgi, ylilääkäri, professori, sairaanhoitaja, everstiluutnantti, tasavallan presidentti...

Enpä ihmettele, jos et nyt taas yksi tympeä trolli ole, miksi ei edes Ecuador tarjoa sinulle asuinsijaa.

No johan on, jäsen M? Mitä ihmettä?

Duoda, ilmaisin itseäni ns. moniselitteisesti ja  jäin muiden trollien tapaan odottamaan jännittyneenä reaktioita, sano!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

WartburgVeyron

Quote from: Lemmy on 17.08.2012, 18:52:39
Kun tuli EU, niin tyhmä kuvitteli, että nyt päästään eroon autoverosta ja kaikista mulkuista ettei pientä ihmistä kuseteta kuten aina ennenkin. No joo, alkuun vaikutti hyvältä, mutta mulkut kusi silmään kahta kauheammin ja kaikki vittumaisuudet tuli mitä ei voinut kuvitellakaan.

Olen pitkälti samaa mieltä. Vuonna 1995 äänestin EY-jäsenyyden puolesta, koska pidin sitä ei-sosialistisena askeleena. Tänään äänestäisin mitä tahansa EU-liitäntäistä asiaa vastaan, jos tällaisia äänestyksiä järjestettäisiin. Hiljaista on kuitenkin ollut kansanäänestysosastolla.

EU:n avulla tai sitä ilman ei tulla ikinä pääsemään eroon a) autoverosta, b) alkoholimonopolista, c) rahapelimonopolista, d) ylimitoitetusta Yleisradiosta (toivottavasti kukaan ei nyt esitä vakiovuodatusta, jonka mukaan Alkossa on niin hyvät valikoimatkin ja kohtuulliset hinnat ja bäläbälä).

Lisäksi EU on tuonut talous- ja valuuttakriisin, järjettömän määrän pikkutarkkaa sääntelyä ja byrokratiaa eri elämän ja liiketoiminnan aloille, poliittista korrektiutta, Schengenin hedelmineen, ihmisoikeusdoktriinin (jonka mukaan ihmisoikeuksia on vain sillä joka haluaa valtiolta ilmaiseksi joitain tai joka on syyllistynyt rikoksiin)  ym.

Aina hyvä asia on oikeastaan se, että nykysysteemissä voi käytännössä vapaasti asettua toiseen (lämpimämpään) EU-maahan.

Nissemand

Valitettavasti olen huomannut, että peruskoulun ja lukion jälkeen koulutukseen käyttämäni 5 vuotta eivät ole opettaneet minulle mitään sellaista taitoa millä voisin olla hyödyksi yhteiskunnalle. Sosialistinen Suomi on siis ainut paikka minulle. Ehkä jos sitä tähän "korkeakoulutuksen" päälle rykäisisi vielä jonkun sähköasentajan tai automekaanikon koulutuksen, niin olisi minullekkin käyttöä jossain muuallakin maailmassa :)

Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Jakerp

Quote from: Snuiva on 17.08.2012, 14:17:45
Esitä järjellinen suunnitelma miten asioita voidaan muuttaa parissa vuodessa. Jos ei irtoa, niin kerro miksei uppoavaa laivaa kannata jättää ennen kuin tappelu paikasta pelastusveneissä alkaa?

Näissä lähtemisuunnitelmissa on se puoli, että lähteä pitäisi tajuta ennen kuin kriisi alkaa kusta täysillä lahkeille. Siinä vaiheessa parhaimpien paikkojen rajat menee kiini. Kanada on esim. kokoajan tiukentanut paahan pääsijöiden kriiteireitä iän, terveyden, koulutuksen ja varallisuuden puolesta. Kanadahan on yksi parhaita muuttokohteita politiikan puolesta. Lisäksi Kanadalla on yhdet maailman suurimmat luonnonvarat omasta takaa ja eniten maailmassa käyttämätöntä maanviljelysmaata väestöön suhteutettuna. Kanada on myös lähes omavarainen tärkeimpien luonnonvarojensuhteen.

Lisäksi Kanadan luonnonvaroja ei ole myyty ulkomaalaisten hallintaan toisin kuin Suomessa.

Bonuksena jos ilmastonmuutos kiihtyy Kanada on todennäköinen ilmastonmuutoksen voittaja alue, jossa ruuantuotanto olosuhteet vain paranevat kun monelle muualle iskee tulvat ja kuivuudet yhä voimakkaammin.

Fatman

Quote from: Kaptah on 16.08.2012, 19:56:34
Samperin Aussit kun ovat niin kaukana...

Aasian maat ovat suht. lähellä. Thaimaa, Malesia, Singapore.
Finnairilla 2 lentoa päivässä Bangkokiin, 10 tuntia suuntaansa.
Nämä maat ovat nuivien paratiisi, siellä ei siedetä pummeja yms. sossuntuella notkujia.
Omat ongelmansa on toki jokaisessa.

veikko1980

Quote from: FatFrank on 16.08.2012, 11:14:34
Quote from: Kaptah on 16.08.2012, 07:48:31
Hyviä pointteja, Sveitsi etenkin. Se olisi lähellä kaikkea Euroopassa, hienoja maisemia ja siellä on kohtalaisen itseäni miellyttävä elämäntapa ja arvomaailma jonka kanssa yhteiskunta ei ajaudu kohtuuttomaan ristiriitaan suoran demokratian vuoksi. Espanja ei erityisemmin kiinnosta ja Ahvenanmaa ei myöskään, kun siellä ovat minun alani työmahdollisuudet kovin vähissä.

Ikuturson pointti noista etäisyyksistä on kyllä ihan totta. Kun vanhempia näkee liian harvoin vaikka asuvat samalla suunnalla Suomea, jäisivät tapaamiset käytännössä kertaan pariin vuodessa ja olisihan se oikeasti aika raskasta. Kyllä siinä entinen elämä jäisi aika lailla menneisyyteen.

Pitääpä tuota Sveitsiä miettiä enemmänkin.

Vaikka Sveitsissä on suora demokratia niin ei se ole tuonut elämänlaatua vaan sen on tehnyt ihan muut asiat.

Vaihtoehtoina voisi olla Sveitsi, New Z, Australia...kannattaa kuitenkin muistaa että kaikki vaikuttaa kaikkeen, eli maailmantalous riippuu kaikista komponenteista ja maista.

Jos haluaa tehdä rahaa ja on sellaista ammattitaitoa jolle on tarvetta Arabiassa niin eikun sinne. 10-15 vuotta jossain Saudeissa tai Kuwaitissa ja sen jälkeen ei tarvitse tehdä mitään. Koskaan.

kyllä Sveitsi, Kanada, Australia ovat kaikki islamkulturellisia kulttuurihelvettejä.

Entäs baltian maat, olisko siellä mahiksia?
monikulttuuri vie terveyteni

Pöllämystynyt

Quote from: Kalevan-poika on 17.08.2012, 18:20:56
Noin vuosi sitten, kun olin armeijassa, oli elämässäni ensimmäistä kertaa jakso, jolloin tähysin mielessäni enemmän tulevaan kuin menneeseen. Juuri armeijassa minä ensimmäisen kerran kyseenalaistin sanan isänmaa mielekkyyden. Ihmettelin, miksi vanhempien polvien maata tulisi näin rakastaa. Nietzschen kirjasta Näin puhui Zarathustra olin pannut merkille sanan lastenmaa, joka teki minuun syvän vaikutuksen.

Minussa heräsi halu lähteä Suomesta, mutta ei mistään erityisestä syystä. Koin vahvasti, ettei minun, ihmisyksilön, ollut pakko tyytyä siihen maahan, johon olin sattunut syntymään. Tuntui yksinkertaisesti järkevältä etsiä maailmasta juuri se maa, joka on minulle paras, ja tehdä siitä maa omille lapsilleni. Kävin mielessäni kaikkia niitä maita, joihin eurooppalaiset ovat aiemmin menneet: Amerikka, Etelä-Afrikka, Siperia, Australia ja Uusi-Seelanti. Mitään päätöstä en ehtinyt tehdä, ja lisäksi kaikki nuo tuntuivat tavallaan huonoilta.

Sitten tuo vaihe elämässäni jäi taakse. Menetin taas kiinnostukseni tulevaisuuteen ja ajatukseni pyörivät enimmäkseen nykyhetkessä ja historiassa. Sellaiseksi minä ehkä jäänkin vaikka monikulttuuri kuinka Suomea tuhoaisi: jossain Kainuun syrjäisimmässä kunnassa muistelen aikaa, jolloin monikulttuuri oli vielä marginaalinen ilmiö.

Niin, olihan siinä kaukokaipuussa vähän tällaista tunnelmaa...

En ole koskaan kuvannut luonnollista ympäristöäni ja alkuperäistä asuinseutuani totisenpönäkällä sanalla "isänmaa", enkä nimitä etnistä orientaatiotani "isänmaallisuudeksi", mutta ihan hyvin olen silti pärjännyt tunteideni ja näkemysteni kanssa. Mitä väliä jollain sanalla on?

Luulen kuitenkin kokeneeni hyvin samankaltaisen tunteen, joka kesti monta vuotta. Melkein kaikille tulee sellainen olo joskus, varsinkin tuossa iässä, että pitäisi päästä lähtemään kaukomaille. Se on kai sisäänrakennettu ihmisen vietteihin, että nuorena haikaillaan uuteen laumaan. Tosin biologista laumaa vastaa lähinnä suku ja perhe, ei niinkään maa ja kansa. Usein jo kumppanin kanssa yhteen (ja/tai vanhemmista ja sisaruksista erilleen) muuttaminen voi tyydyttää sen tarpeen vaihtaa laumaa.

Ei ulkomaille haikailu tosin ole sen enempää tulevaan suuntautunutta kuin muukaan nuoren haaveilu. Samalla tavalla toiveet rakentaa omaa kotimaata tai omaa elämää kotimaassa suuntautuvat tulevaan. Samalla tavalla suuntautuu tulevaan myös tavallinen maahanmuuttokriittisyys. Tulevaisuuttahan tässä ollaan pelastamassa ja rakentamassa, eikä todellakaan jäädyttämässä tilannetta tähän kauhistuttavaan nykyhetkeen.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Ystävä

Äläs nyt, toi on ihan symppis ja myöntää premissinsä avoimesti.

Vesisade

Quote from: WartburgVeyron on 17.08.2012, 20:04:01
Quote from: Lemmy on 17.08.2012, 18:52:39
Kun tuli EU, niin tyhmä kuvitteli, että nyt päästään eroon autoverosta ja kaikista mulkuista ettei pientä ihmistä kuseteta kuten aina ennenkin. No joo, alkuun vaikutti hyvältä, mutta mulkut kusi silmään kahta kauheammin ja kaikki vittumaisuudet tuli mitä ei voinut kuvitellakaan.

Olen pitkälti samaa mieltä. Vuonna 1995 äänestin EY-jäsenyyden puolesta, koska pidin sitä ei-sosialistisena askeleena. Tänään äänestäisin mitä tahansa EU-liitäntäistä asiaa vastaan, jos tällaisia äänestyksiä järjestettäisiin. Hiljaista on kuitenkin ollut kansanäänestysosastolla.

EU:n avulla tai sitä ilman ei tulla ikinä pääsemään eroon a) autoverosta, b) alkoholimonopolista, c) rahapelimonopolista, d) ylimitoitetusta Yleisradiosta (toivottavasti kukaan ei nyt esitä vakiovuodatusta, jonka mukaan Alkossa on niin hyvät valikoimatkin ja kohtuulliset hinnat ja bäläbälä).

Lisäksi EU on tuonut talous- ja valuuttakriisin, järjettömän määrän pikkutarkkaa sääntelyä ja byrokratiaa eri elämän ja liiketoiminnan aloille, poliittista korrektiutta, Schengenin hedelmineen, ihmisoikeusdoktriinin (jonka mukaan ihmisoikeuksia on vain sillä joka haluaa valtiolta ilmaiseksi joitain tai joka on syyllistynyt rikoksiin)  ym.

Aina hyvä asia on oikeastaan se, että nykysysteemissä voi käytännössä vapaasti asettua toiseen (lämpimämpään) EU-maahan.
Sama täällä muuten paitsi että mikäs siinä entisessä sitä olisi estänyt?
Mikään näistä mitä mainitsit, ei kuitenkaan ole EU:n syytä, siitä vain toivottiin vapahtajaa joksi siitä ei ollut.

JooJoo

Quote from: Puhdas sielu on 18.08.2012, 00:38:35
Juttelin juuri puolisen tuntia Panamaan, jossa asuu jo yli 20 vuotta sukulaisia. Eivät ole koskaan palaamassa Suomeen varsinkaan, kun olen kertonut nykymenosta maassamme.

Panamassa on oikea tasa-arvoinen multikultimeininki. Sääntö Jos et tee töitä, et syö koskee kaikkia. Vapaamatkustajia ei ole. Ok, likaista, laiskaa porukkaa paljon, mutta niinpä on täälläkin. Ja me vielä elätämme heitä. Siinä se ero.

Ja tämä tekee kulttuurista moniarvoisen. On täälläkin näitä hippityyppejä yms. Mutta ne asuu jossain 200 vuotta vanhassa talossa jota ei ole remontoitu ainakaan 50 vuoteen. Keräävät polttopuut joen pohjalta ja kuokkivat sitä pihalla olevaa kasvimaataan. Suomesssa minua vituttu suunnattomasti tällaiset ihmiset, samoin kuin kaikki muutkin tyhjänpäiväisyydet joiden kustannaksiin olin PAKOTETTU osallistumaan. Esim. niitten Seriffien cowboy-leikkiin sillä Skodallaan maastossa.

Kyse on siitä KUKA MAKSAA? Poliisit saa mun puolesta ajella autonsa ihan vapaasti paskaksi, kunhan se remppa raha ei ole multa pois.
Samoin minun puolesta saavat kaikki maailmanparantajat polttaa hassista ja elää kommuunissa, kunhan sitä ei maksateta minulla.

Muutettuani Sveitsiin minun ei tarvitse enää osallistua näitten kaikkien elättämiseen. Sveitsissä minua ei vituta edes Somalit eikä Mannet. Nauran vain kun ne muuttaa pois täältä sinne Suomeen tai UK:hin ja jättää sinne turvapaikka hakemuksen tai kerjää sitten siellä. Ja jos nyt joku Somppu/Manne sitten tänne on jäänytkin asumaan, niin tiedän että se elättää itsensä.

Samoin jos joku virkamies törttöilee, niin se erotetaan samantien. Eikä minulla maksateta myöskään minkään SAK:eitten yms. politrukkien makeaa elämää. Kuten Suomessa tehdään verovähennysten muodossa, vaikket olisi edes jäsen.

Hekin joutuvat siis itse tuottamaan sen lisäarvon jonka perusteella he elävät.

Ei se silloin enää vituta. Siinä on se ero. Mitään kivirekeä ei enää ole. Eikä Juttaa&Jyrkiä jotka lataavat sinne kuormaa vailla järkeä.

"Friendship is but another name for an alliance with the follies and the misfortunes of others.
Our own share of miseries is sufficient: why enter then as volunteers into those of another?"
Thomas Jefferson

Nikopol

Sinua joojoo ei Suomen ja suomalaisten hyvinvointi kiinnosta. Voisitko sitten vaikka painua vittuun foorumilta? Vielen Dank.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

sunimh

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 18:12:47
Kyllä mua silti se hiukan ihmetyttää, että jos ns. mokuttaja haukkuu Suomea, sitä kovasti täällä kritisoidaan. Mutta sitten itse kuitenkin haukutaan ihan yhtä lailla... (välillä vaan pistänyt silmään). Toisaalta, tossa voi olla jotain yhteistä maaperää ehkä.. molemminpuolin. Kummatkaan eivät siis ole tyytyväisiä maahamme?

Kai sillä nyt herra jumala on eroa, haukkuuko Suomea rasistiseksi maaksi, jossa Abdi ei saa töitä ja sossusta saatu telkkarikin on vuoden vanha ja Perussuomalaiset on ihan tyhmiä rasistifasisteja verrattuna siihen, että haukkuu Suomen talous- maahanmuutto- ja veropolitiikkaa.

No on kieltämättä varmaan sen verran yhteistä maaperää, että varmaan molempien mielestä ilmasto on p*rseestä ja talvet liian kylmiä ja pimeitä.
   - Fox News, 31.12.2009

VMJ

Quote from: Nikopol on 18.08.2012, 21:51:32
Sinua joojoo ei Suomen ja suomalaisten hyvinvointi kiinnosta. Voisitko sitten vaikka painua vittuun foorumilta? Vielen Dank.

Jep, JooJoo:lla aika väsynyttä läppää.
Homma ^^!!

PaulR

Max Keiser antoi just haastattelun, jossa "hän laittaa maineensa likoon, että totaalinen maailmantalouden romahdus tapahtuu viimeistään huhtikuussa 2013, mutta mahdollista koska tahansa ennen sitä."

Toivottavasti Max on väärässä, mutta hyvä niitä B suunnitelmia on tehdä.

Sir Mustapossu

Yritän kyllä viimeiseen asti pysyä Suomessa, helpolla ei luovuteta.

Sveitsistä en tiedä, koska en ole siellä käynyt, mutta luulisin sen muistuttavan Itävaltaa. Ainakin Wien on tunnelmaltaan jotenkin muumioitunut - pysähtynyt. Hienoja putiikkeja ja asukkaiden kulkuneuvot ovat keskimäärin tasokkaampia mitä missään "normaalissa" kaupungissa olen nähnyt, vaikkapa uudehko 5-sarjan bemari on ihan tavisauto vrt. Suomessa 10 vuotta vanha corolla. Toisaalta puistossa piikitetään avoimesti ja itsemurhatilastot ovat karua kertomaa. Klassinen musiikki soi, paikallisia kyllästyttää. Shakkinero istuu apeana kahvilassaan. Kuollut kaupunki.

En missään tapauksessa muuttaisi Wieniin. Koko Itävalta ei varmaankaan ole sama asia kuin Wien, saattaa siis olla että maasta löytyy muita potentiaalisia asuinpaikkoja.

Sylvia borin

Tämä on ensimmäinen kirjoitukseni täällä ikinä enkä tiedä, onko tämä oikeastaan viisasta nytkään...

Olen seurannut Hommaa jokusen vuoden ja arvostanut suuresti älykästä ja huumorilla höystettyä keskustelua vakavistakin aiheista, mutta nyt olen ihmeissäni tämän keskustelun sävystä. Näin ohikulkijan silmin ihmettelen, miksi ihmeessä kiusaatte JooJoo:ta? Kun hän jotakin sanoo, purraan ja räkytetään kuin rakkilauma. Kai hänelläkin on oikeus mielipiteisiinsä, vai ovatko ne mielestänne liian "vääriä"?

Itse koen monet hänen kommenttinsa hyvinkin tutuiksi, sillä minäkin yritin aikani ensin muuttaa asioita; kääntää Suomea sen tuhon tieltä kaikin mahdollisin keinoin, mitä nyt yksittäisellä mitättömällä kansalaisella oli, mutta kun se osoittauti mahdottamaksi, tein sen, mitä voin. Äänestin jaloillani pelastaakseni edes itseni ja lapseni.

Jos olen joutunut laivaan (Suomi), jonka miehistö (päättäjät) sahaa kaksin käsin pohjaan reikiä eikä kuuntele järkipuhetta enkä pysty touhua mitenkään lopettamaan, niin mikä velvollisuus minulla on upota heidän mukanaan? Etenkin kun päättäjille on kyllä varattu jonkinlainen "pelastusvene" eliittikannella. Vain rahvas (kansa) hukkuu.

Nikopol

Ei mitään velvollisuutta. Nauttikaa elämästänne ulkomailla. Älkää meistä olko huolissanne, mutta myöskään päälle ei tarvitse kusta.

Ulkomaat on nähty. Mieluummin työtä Suomen ja suomalaisten vuoksi kuin maanpako. Pitäkää te pakolaiset tunkkinne.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012