News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Henkilökohtaistan Plan B:n pohdintaa jos Suomessa alkaa näyttää huonolta

Started by Kaptah, 15.08.2012, 17:39:38

Previous topic - Next topic

Jakerp

Quote from: Maisterinna on 17.08.2012, 00:49:24
Varmaan olet kuitenkin käynyt ilmaiseksi vähintään 9 vuotta koulua ja syönyt ne ilmaiset lounaat?

Oppivelvollisuus laki pakotti kouluun en minä sitä vapaaehtoisesti valinnut käynkö koulua vai en. Muut päättivät sen puolestani. En minä lapsena saanut valita käynkö ilmaista koulua vai maksullista.

QuoteOnko sinua koskaan leikattu sairaalassa, jos on, niin kaivoitko viisinumeroisen summan omasta taskusta?
Ei ole leikattu ikinä. Muutaman luomen olen itse leikannut pois itseltäni, koska kyllästyin kuukausien jonoihin ja terveyskeskusmaksuihin. Jonoihin jouduin vaikka olin maksanut veroja Suomeen yli 15 vuotta.

QuoteEntä lapsuuden hammaslääkärikäynnit?

Ei minulla ole ikinä ollut yhtään reikää hampaissa ja olen jo yli kolmekymppinen. Sen myönnän olen käynyt hammaslääkärillä kaksi kertaa 15 vuoden aikana julkisella puolella poistattamassa hammaskivet (niistäkin maksoin joku 40€ erilaisia maksuja kunnalleni), mutta sinnekin on niin pitkät jonot kunnassani, että ihan naurattaa.

QuoteOnko itselläsi lapsia, mitäs niistä maksetaankaan kuukaudessa?

Ei ole eikä tule, koska minä en kuulu siihen 10% miesten parhaimmistoa jolle yksinhuoltaja äidit jakavat ja joiden kanssa lapset tehdään ja sitten elätetään sosiaaliavustuksilla veronmaksajien piikkiin. En ole myöskään musta urheilutähti korinpallon pelaaja, enkä rokki stara. Tosin minunkin maksamillani veroilla elätetään jokun Frederikin 200 lehtolasta tässäkin maassa. Ei niitä minun palveluihini niitä rahoja enää riittänyt. Onneksi en enää olekaan vuosiin maksanut senttiäkään veroja Suomeen.

QuoteMinä olen käynyt maksutta koulua yli 17 vuotta, viimeisestä kuudesta vuodesta valtio jopa maksoi reilu 400 e kuussa, antoi halpaa lainaa ja vielä ruoka- ja matkustustukea tuli niin, että lounas oli muistaakseni 2.5 e ja julkisilla matkustin puoleen hintaan.

Minä en ole opiskellut noin paljon, mutta kerran elämässä sain kyllä ilmaisen oikeudenkäynnin Suomesta, jossa minut tuomittiin rikoksesta johon olen syytön. Sekin käsittely kesti naurettavan pitkään yli kolmevuotta vaikka minulle olisi ollut tärkeää, että koko juttu selvitetään kolmessa kuukaudessa. Jos olisin tapellut korkeimpaan oikeuteen saakka olisin saanut tapella eläkkeelle asti, mutta kyllästyin pitämään kiinni oikeuksistani se kai järjestelmän tarkoitus onkin.

QuoteTerveydenhuoltokin on ollut minulle ilmaista, jos ei jotain käyntimaksuja ja sitä yliopiston 100e/vuosi maksua oteta lukuun. Kerran jouduin sossunluukulle, sain 500 e jolla selvisin tiukan kuukauden. Tuttavia on pitkäaikaistyöttöminä, heille tupsahtaa kerran kuussa rahaa, joka kattaa kaiken elämisen. Tunnen työni puolesta monien länsimaiden ihmisiä, joiden peruskoulukin on maksanut luokkaa 2000 e/vuosi, yliopisto 6000 e/vuosi ja terveysvakuutus ilman työpaikkaa >1000 e per KUUKAUSI. Niissä maissa kouluttautuvat rikkaiden penikat. Suku on tärkeä, sillä jos sairastut syöpään etkä ole maksanut sitä 3000/kk vakuutusta, niin sukulaisethan sitten huolehtivat. Paha niille, joiden suku on ranttalimeininkiin taipuvaista.

Minä en ole näistä eduista nauttinut, koska olen ollut yrittäjä, mutta verot ovat järjestelmälle kelvanneet niin kauan kun niitä vapaaehtoisesti makseli. Lääkärikäynnit ovat olleet aika vähässä alle kolmekertaa 10 vuoden aikana. Eipä niitä palveluita juuri tässä maassa kaltaisilleni miehille verovaroilla järjestellä ne uppoavat ihan muihin tarkoituksiin viimeistä senttiä myöten.

Henri_K

Itse taidan valita Venäjän. Maana varsin "kummallinen" ja asioiden hoito erikoista. Sanonta "Venäjällä mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy" pitää todella hienosti paikkaansa. Olen valmistunut LUTista DIksi sellaiselle alalle, että töitä Venäjällä riittää. Kieltä en osaa oikeastaan yhtään, mutta avopuolisoni hoitaa sen puolen (syntyjään Venäläinen).

Muutamia kertoja sielläpäin matkustaneena täytyy todeta, että ei se nyt läpeensä paha maa ole. Yksi asia mistä pidän Venäjällä on se, että siellä ei Anarkomarkot ja kettutyttökirsit riehu ja feissareista ja greenpeacehörhöistä ei ole mainittavaa haittaa katukuvassa.

FatFrank

Quote from: Henri_K on 17.08.2012, 10:02:34
Itse taidan valita Venäjän. Maana varsin "kummallinen" ja asioiden hoito erikoista. Sanonta "Venäjällä mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy" pitää todella hienosti paikkaansa. Olen valmistunut LUTista DIksi sellaiselle alalle, että töitä Venäjällä riittää. Kieltä en osaa oikeastaan yhtään, mutta avopuolisoni hoitaa sen puolen (syntyjään Venäläinen).

Muutamia kertoja sielläpäin matkustaneena täytyy todeta, että ei se nyt läpeensä paha maa ole. Yksi asia mistä pidän Venäjällä on se, että siellä ei Anarkomarkot ja kettutyttökirsit riehu ja feissareista ja greenpeacehörhöistä ei ole mainittavaa haittaa katukuvassa.

Täytyy onnitella etukäteen.

Itse en lähde edes lomalle sellaiseen paikkaan jossa en osaa kieltä, tarppeeksi jotta pystyn kommunikoimaan ihmisten kanssa.
''The only thing necessary for the triumph of evil..
is for good men to do nothing..''

Edmund Burke

Farrow

Quote from: JooJoo on 17.08.2012, 09:22:11
Suoralta kädeltä väitän että Sveitsi EI SOVELLU 80% Suomalaisista. Eli niille kaikille jotka eivät ole tekemisissä maailman reaalitodellisuuden kanssa.
Suoralta kädeltä väitän että ylipäätään mikään ulkomaa EI SOVELLU 80% suomalaisista. Useimmille suomalaisille Suomi on paras paikka asua.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Emo

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 12:04:25
Suoralta kädeltä väitän että Sveitsi EI SOVELLU 80% Suomalaisista. Eli niille kaikille jotka eivät ole tekemisissä maailman reaalitodellisuuden kanssa.
Suoralta kädeltä väitän että ylipäätään mikään ulkomaa EI SOVELLU 80% suomalaisista. Useimmille suomalaisille Suomi on paras paikka asua.

Ulkomaalaisille Suomi on sitävastoin huono paikka asua, koska täällä asuu juoppo väkivaltainen ja ruma rasistikansa.

FatFrank

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 12:04:25

Ulkomaalaisille Suomi on sitävastoin huono paikka asua, koska täällä asuu juoppo väkivaltainen ja ruma rasistikansa.
[/quote]

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? :roll: :P :-[ :-X :-\ :-* :'( :facepalm: :flowerhat:
''The only thing necessary for the triumph of evil..
is for good men to do nothing..''

Edmund Burke

Ernst

Quote from: -PPT- on 17.08.2012, 02:55:18
Nuorena ehdottomasti kannataa ainakin kokeilla siipiänsä ulkomailla asumisessa jos vain suinkin mahdollisuus aukenee. Ainahan sitä takaisin voi tulla jos ei elo olekaan niin auvoista kuin on kuvitellut. Moni on kuitenkin sille tielle jäänyt. Suomi kun kaikista hyvistä puolistaan huolimatta on auttamatonta periferiaa ja todella tylsä maa ainakin nuorelle ihmiselle.

Quote from: Mooses Pessi Havukka-ahon ajattelijassa

Vaan joutaapa sitä tuossa iässä typerehtämään.

Tässä iässä en enää lähde mihinkään uutta elämää tai onnea etsimään. On niin, että haluan katsella tämän näytelmän loppuun.  Jos ihan mahdottomaksi menee, joninlainen vuorille pakenemisen suunnitelma on ja runsaasti ampumatarvikkeita   ;)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lemmy

Tässä kun on jo ikämies, niin enää ei voi tehdä kun kahta asiaa, juoda viinaa ja vongata pillua - tai sitten tehdä duunia ja koristella CV:tä. Terveystarkastus paskahommiin ei taida mennä läpi, niin tarttee etsiä toimistohommia joista tienaa sen verta rahnaa ettei paskalle taivu. Sitten kun on "tarpeeksi" pätäkkää niin täytyy siirtyä sellaiseen paikkaan, jossa pystyy tekemään jotain (bisnestä), elinkustannukset on huokeat, muttei kuitenkaan joudu olemaan "bankomat". No, muutamia paikkoja on mainittu, mutta  miten olis Costa Rica? Armeijaa ei tartte ainakaan varoa  :flowerhat: Tai sitten Keralaan guruksi...

Plan C on siis olemassa; mutta menee niinkuin peräpukamatontuilla, että se Plan B puuttuu...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Pöllämystynyt

Mitä ihmettä täällä oikein puhutaan? Minun on hieman vaikea uskoa näkemääni. Ok, älkää sitten välittäkö maailman kulttuurisen moninaisuuden suojelusta suojelemalla omaa harvinaista alkuperäisetnisyyttänne. Unohtakaa ne suomalaisuus-löpinät, jos ette niitä ymmärrä.

Ajatelkaa kuitenkin aikamme koko kuvaa, sivilisaation, demokratian, hyvinvoinnin ja ihmisyyden puolustautumista totalitarismia ja kolonialismia vastaan. Jos lähdette, jätätte tämän paikan ja jälkeenne jäävät ihmiset entistä huonompiin puolustusasetelmiin. Jos asenteenne leviää ja muitakin lähtee, osallistutte Suomen väestönvaihtoon ja poliittiseen ja etniseen puhdistukseen, ja siten demokratian ja hyvinvoinnin murskaamiseen. Suomen alasajo toteutuu paljon todennäköisimmin, jos kaltaisenne kunnolliset, moraaliset ja järkevät ihmiset pakenevat.

Aiotteko todella toimia, kuten monikultturistit kiihkeästi odottavat ja toivovat? Aiotteko toteuttaa oman osuutenne monikultturistien suunnitelmista?

Entäs, kun seuraavaa kotimaatanne mokutetaan? Jätättekö senkin? Esimerkiksi USA (jonne menosta joku puhui) on monen mielestä jo mokutusta vastaavassa tilassa, ja jotkut haluvat sieltä siksi pois. Myös Australiaa mokutetaan joidenkin mielestä, ja Venäjä taas uhkaa muuttua muslimienemmistöiseksi mokuttamattakin. Jos ihmiset yleensäkin vain pakenisivat mokutuksen (tai minkä tahansa vastaavan) tieltä, leviäisi mokutus (tai mikä tahansa vastaava) lopulta voittoisasti kaikkialle. Lopulta ei olisi enää paikkaa, minne paeta. Lopulta se olisi kuitenkin kohdattava, ja jos ei itse, niin jälkipolvien. Vai tavoitteletteko vain sitä, ettei itse tarvitse kohdata?

Kyllähän kaiken voi väistää Suomessakin, kieltäydytte vain näkemästä tosiasioita ja myötäilette virallista totuutta. Kyllä täälläkin saa rahalla turvaa ja oikealla mielipiteellä ihmisoikeuksia. Nousette henkisiin norsunluutorneihin ja aitaatte itsenne paremman väen asuinalueille, niin muiden ongelmat ovat ihan yhtä kaukana kuin jossain Australiassa.

Entä tuhannet suomalaiset lapset, jotka jättäisitte taaksenne? Oletteko todella valmiit jättämään tuhansia täysin viattomia ihmisalkuja kolonismin, noitavainojen, totalitarismin, ghettojen ja orwellismin mustaan yöhön? Suurin osa lapsista ei ole lähdössä minnekään. Sekö riittää, jos pelastatte omanne? Minä en voisi nukkua öitäni kunnolla jossain Uudessa-Seelannissa, vaikka viattomien tuskanhuudot eivät kantaudu sinne asti maailman toiselta puolelta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Uuno

Mitä jos ensin tulisitte ulos sieltä peräkammarista (tummeli mukaan niin ei kulttuurishokki iske)...

No juu, vakavasti ottaen...itse kun muutin Helsingistä hieman pienempään kaupunkiin niin maahanmuutto ja monikulttuurisuus ei ole jatkuvasti näkyvissä/mielessä. Eiköhän Suomesta löydy vielä paljon paikkoja, joissa on ihan rauhallista asua. Toki jos arvostaa täydellistä rotupuhtautta niin sit voi mennä hieman hankalaksi.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Snuiva

Quote from: Pöllämystynyt on 17.08.2012, 13:54:08
*tapu, tapu*

Esitä järjellinen suunnitelma miten asioita voidaan muuttaa parissa vuodessa. Jos ei irtoa, niin kerro miksei uppoavaa laivaa kannata jättää ennen kuin tappelu paikasta pelastusveneissä alkaa?

Quote from: Uuno on 17.08.2012, 14:11:33
Mitä jos ensin tulisitte ulos sieltä peräkammarista (tummeli mukaan niin ei kulttuurishokki iske)...

No juu, vakavasti ottaen...itse kun muutin Helsingistä hieman pienempään kaupunkiin niin maahanmuutto ja monikulttuurisuus ei ole jatkuvasti näkyvissä/mielessä. Eiköhän Suomesta löydy vielä paljon paikkoja, joissa on ihan rauhallista asua. Toki jos arvostaa täydellistä rotupuhtautta niin sit voi mennä hieman hankalaksi.

Pöllämystyneen mukaan väistit ja pakoilet vastuutasi, petturi  ;) Kyllä paska syrjäseuduillekkin leviää.

JNappula

En ainakaan itse ole muuttamassa minkään mokutuksen takia, ja itseasiassa ne paikat joihin olen mieltynyt ovat kyllä Suomea etnisesti monimuotoisempia.

Mutta työpaikat ja hyvinvoinnin tuhoava sosialismi on suurimpana kantona kaskessa. Julkisen sektrin koko Suomessa on poikkeuksellisen suuri, ja koska kukaan ei sitä halua karsia, on tulevaisuuden verorasitteet kauheita. Ilmastokin on perseestä Suomessa. Kesä on lyhyt ja mahdollisesti vielä kylmä ja sateinen. Ja talvi on pitkä ja vittumainen, autoa pitää kaivaa lumen alta vähän väliä, ja kun meet autoon sisälle työmatkan aloittaksesi siellä on pahimmillaan kylmempää kuin pakastimessa.

Haluan siis asumaan maahan jossa:
- On lämpimämpää läpi vuoden, eikä haittaa vaikka nollan alapuolelle ei mentäisi ollenkaan
- Palkat on paremmat
- Verot ovat alhaisemmat
- Kansalaisilla on enemmän vapauksia
- Lapsilla olisi yllä manituista syistä paremmat tulevaisuudennäkymät

Suomessa tuntuu että kaikki muut ovat sosialisteja, eikä heitä haittaa tippaakaan se että julkisen sektorin koko on yli 50% kansantuotteesta...
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

sunimh

Quote from: Pöllämystynyt on 17.08.2012, 13:54:08
Minä en voisi nukkua öitäni kunnolla jossain Uudessa-Seelannissa, vaikka viattomien tuskanhuudot eivät kantaudu sinne asti maailman toiselta puolelta.

Pöllöllä on taas "vähän" jäänyt vaihde päälle (ja korkki auki?).
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Farrow

Sinänsä jännä ilmiö, että eduskuntavaalien jälkeen moni ns. suvis ilmoitti lähtevänsä maanpakoon Suomesta (tosin moniko oikeasti lähti, on sitten jo eri juttu - uskoisin että useimmilla se oli vain vaalituloksesta johtuvaa pettymyksen purkamista).

Ja nyt sitten näköjään jotkut ns. nuivat ajattelevat aivan samoin, eli ajatuksissa on jättää Suomi taakse ja muuttaa johonkin "parempaan" maahan, mikä se sitten onkaan... Australia, Kanada tms.

Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä täällä kotimaassa, niin siitä vain kädet saveen ja parantamaan sitä omaa elämänlaatua. Ei siihen välttämättä tarvita muuttoa ulkomaille, ainakaan pysyvästi, sillä jos on olemassa jotain perustavanlaatuista ongelmaa niin tuskin ne omat henkilökohtaiset ongelmat sillä katoavat että muuttaa "paratiisiin" Sveitsiin tms.

Eväät onnistumiseen on olemassa myös kotimaassa - paljon tosiaan vaikuttaa sekin että millaisella alueella/kaupungissa/kylässä asustelee ja millaisen elämän on itselleen rakentanut tai aikoo rakentaa.

Isänmaallisia ovat he jotka tänne jäävät. Pakenijat ja Suomen mollaajat taas... no, tulee mieleen että parempi ehkä tosiaan että poistutte maasta ja jätätte maan niille oikeasti isänmaallisille.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Lemmy

QuoteHaluan siis asumaan maahan jossa:
- On lämpimämpää läpi vuoden, eikä haittaa vaikka nollan alapuolelle ei mentäisi ollenkaan
- Palkat on paremmat
- Verot ovat alhaisemmat

Suomeen syntyminen on lottovoitto, mutta elämiseen tarttee toisen.
Ei muakaan olis saanu mihinkään mutta jokavuotiset YT-neuvottelut jostain 2001 lähtien alko vituttaan... (toisaalta uudessa maassa ja firmassa on ollut jo kolmet, olo on kun joonalla)
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Snuiva

Quote from: Farrow on 17.08.2012, 14:20:30
...
Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä täällä kotimaassa, niin siitä vain kädet saveen ja parantamaan sitä omaa elämänlaatua.

Olen äärimmäisen tyytyväinen omaan elämänlaatuuni. Valitettavasti se voi jatkua nykymenolla.

Ei siihen välttämättä tarvita muuttoa ulkomaille, ainakaan pysyvästi, sillä jos on olemassa jotain perustavanlaatuista ongelmaa niin tuskin ne omat henkilökohtaiset ongelmat sillä katoavat että muuttaa "paratiisiin" Sveitsiin tms.

Eräillä lirahtaa virtsat housuun jos aletaan puhua perustavanlaatuisista ongelmista niiden oikeilla nimillä. Koska asioita ei edes aleta korjaamaan, väistämättömästä romahduksesta tulee rajumpi mitä kauemmin pidetään päätä pensaassa.

Isänmaallisia ovat he jotka tänne jäävät. Pakenijat ja Suomen mollaajat taas... no, tulee mieleen että parempi ehkä tosiaan että poistutte maasta ja jätätte maan niille oikeasti isänmaallisille.

Kun alatte vinkumaan apua, lähetän apupaketteja. Käytän jo nyt Suomea varoittavana esimerkkinä lapsilleni siitä mihin asiat johtavat kun niitä ei voi tarkastella objektiivisesti ja korjata.

J. Lannan haamu

Tuo aloitusaihe oli sen verran hyvä että itsekin vähän provosoitui kaipaamaan tiettyjä asioita mitä täältä ei saa, mutta eihän nyt hemmetti niiden vuoksi lähes täydellistä maata missään olosuhteissa tulisi jätettyä. Koska koko sosio-poliittinen näkemykseni muuttui asuttuani juurikin ulkomailla ja kyllä routa ajoi porsaan kotiin.

Tosin, olisiko topicin avaajalla tyttöinen mahdollisuutta hieman soveltaa? Eli n. 3 kk kalenterivuoden ympäri tms. jossain valitsemassasi maassa ja sitten tänne arkeen. Vaikka se arki taisikin kuvauksesi puolesta olla se mitä pakenet, voit yrittää muokata arkesi täällä mahd. hyväksi...ja siihen löytyy keinoja lähempää kuin voit kuvitellakaan  :D
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

JNappula

Quote from: Lemmy on 17.08.2012, 14:32:29
QuoteHaluan siis asumaan maahan jossa:
- Palkat on paremmat
- Verot ovat alhaisemmat

Suomeen syntyminen on lottovoitto, mutta elämiseen tarttee toisen.
Ei muakaan olis saanu mihinkään mutta jokavuotiset YT-neuvottelut jostain 2001 lähtien alko vituttaan... (toisaalta uudessa maassa ja firmassa on ollut jo kolmet, olo on kun joonalla)

Noh, meillä on ollut n. kolmet YT:t vuodessa viimeisen kolmen vuoden aikana nykyfirmassa. Tänä vuonna on ollut kahdet tähän mennessä.

Toisaalta maassa jossa on dynaamisemmat työmarkkinat on mahdollista löytää uutta duunia duunia nopeastikin. Jos itse nyt jäisin työttömäksi (ohjelmistosuunnittelija) olisi liki mahdotonta löytää uutta työtä Suomesta, kilometritehdas pullistelee jo tuhansista alan työttömistä. Olen jo katsellut Jobserven sivuilta työpaikkoja Saksasta, Hollannista, Belgiasta, Luxembourgista jne. Jos tosiaan fudut tulisi, niin olisi kyllä liki pakko lähteä tienaamaan muualle, vaikka aluksi siten että muu perhe jäisi Suomeen. Ansiosidonnaisella kyllä varmaan jotenkin pärjäisi rahallisesti, mutta ei oikein auta jäädä tuleen makaamaan moisessa tilanteessa...
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Lemmy

Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä täällä kotimaassa, niin siitä vain kädet saveen ja parantamaan sitä omaa elämänlaatua. Ei siihen välttämättä tarvita muuttoa ulkomaille, ainakaan pysyvästi, sillä jos on olemassa jotain perustavanlaatuista ongelmaa niin tuskin ne omat henkilökohtaiset ongelmat sillä katoavat että muuttaa "paratiisiin" Sveitsiin tms.

Onhan täällä se yksi kollega joka on jonkinasteisessa velkavankeus/liiketoimintakielto/ulosottokierteessä ja ei luottotiedoitta saa "alan hommia"... ihmettelen tosiaan mitä moisessa tilanteessa olevalla on Suomessa ihmettelemistä. 1. iltalukioon kielikursseille, että osaa sanoa muutakin kun "asylum" jos on kankea kielei. 2. haku päälle nettiin halvoista majapaikoista kaupungeissa joissa aikoo viettää aikaa ja jonne on sopinut haastattelun 3. mosca flatulence de sahara

Esimerkikisi (paskaduuniin) eli puhelinkeskukseen pääsee oitis eli heti vaan jos osaa suomea. Jos sattuu olemaan paikan päällä vielä parempi... kun on juurtunut niin sitten voi katsella laajemmin.

Lemmy

Quote from: JNappula on 17.08.2012, 14:41:45
Toisaalta maassa jossa on dynaamisemmat työmarkkinat on mahdollista löytää uutta duunia duunia nopeastikin. Jos itse nyt jäisin työttömäksi (ohjelmistosuunnittelija) olisi liki mahdotonta löytää uutta työtä Suomesta, kilometritehdas pullistelee jo tuhansista alan työttömistä. Olen jo katsellut Jobserven sivuilta työpaikkoja Saksasta, Hollannista, Belgiasta, Luxembourgista jne. Jos tosiaan fudut tulisi, niin olisi kyllä liki pakko lähteä tienaamaan muualle, vaikka aluksi siten että muu perhe jäisi Suomeen. Ansiosidonnaisella kyllä varmaan jotenkin pärjäisi rahallisesti, mutta ei oikein auta jäädä tuleen makaamaan moisessa tilanteessa...

Jep, itselle oli pääkallonmetsästäjät soittelemassa duunin Irlantiin just ennenkuin pankit meni eurokriisiin. Nyttenkin javakoodareita haetaan kissojen ja koirien kanssa koko ajan. Mulla on vanha CV netissä ja joka viikko soittaa joku sutenööri vaikka mä en ole koodannut kun hello worldin väärinpäin... 

Uuno

Farrow kertoikin jo oikeastaan kaiken oleellisen asiasta.

Jos otetaan vertailukohdaksi Ruotsi, niin siellä on ihan älyttömän paljon enemmän mamuja ja on aivan älyttömän paljon monikulttuurisempi ja aivan älyttömän paljon paskempi paikka kuin Suomi (lähde: Homma -forum), mutta silti siellä on parempi elintaso kuin Suomessa. Joten aika paljon huonommaksi tilanne saa mennä, ennen kuin oikeastaan mikään muuttuu.

Joten näissä merkeissä, sekä suvikset että nuivat, voitte haudata muuttohaaveet, koska minnekään ette tule lähtemään...

:)
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Uuno on 17.08.2012, 15:14:32
Farrow kertoikin jo oikeastaan kaiken oleellisen asiasta.

Jos otetaan vertailukohdaksi Ruotsi, niin siellä on ihan älyttömän paljon enemmän mamuja ja on aivan älyttömän paljon monikulttuurisempi ja aivan älyttömän paljon paskempi paikka kuin Suomi (lähde: Homma -forum), mutta silti siellä on parempi elintaso kuin Suomessa. Joten aika paljon huonommaksi tilanne saa mennä, ennen kuin oikeastaan mikään muuttuu.

Joten näissä merkeissä, sekä suvikset että nuivat, voitte haudata muuttohaaveet, koska minnekään ette tule lähtemään...

:)

Jos Suomessa olisi harjoitettu edes vähän järkevämpää politiikkaa viimeisen 10 vuoden aikana olisi Suomen elintaso korkeampi kuin Ruotsin uskon ma vankasti. Ero ei tietenkään olisi kovin suuri, kuten ei se ole nytkään, ja ainahan se täytyy muistaa hannuhanhien paljon parempi lähtötilanne.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Leso

Vaikka minut hyvinkin saatettaisiin laskea ulkosuomalaiseksi, niin voitte olla satavarmat siit', että tarpeen tullen palaan Suomeen puolustamaan joko sananvapautta taikka Leso-tädin kullannuppuja. Tai sekä että.
Jollakin poliisinillittäjällä lie syynsä pysyä vaikkapa jossain Sveitsissä, mulla ei.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Maisterinna

Voi halleluja kyynisyyden määrää! Gated community, jossa ei tarvi maksaa kellekään toiselle mitään, olisi joillekin parasta. Minä kannatan suomalaista hyvinvointivaltiota, jossa alkoholisteillekin maksetaan yhteisistä varoista ihmisarvoinen elämä. Mutta myönnetään, etten minäkään halua maksaa kaikille. Se olisi rahallisesti mahdotonta. Rajaan oman ryhmäni suomalaisiin. En tahdo maksaa esimerkiksi somalialaisten 9-henkisiä katraita, mutta voin maksaa suomalaisen yksinhuoltajan 9 kakaraa. Sehän tässä mokutodellisuudessa hirvittääkin, että yhteisöllisyyden tunne ja sen mukana hyvinvointivaltio romahtaa.

msm

Itselleni ainakin isoin negatiivinen piirre Suomessa tällä hetkellä on epäreiluuden ja kohtuuttomuuden tunne: esimerkiksi verotus on järkyttävän korkealla tasolla, mutta käytännössä siitä ei varsinkaan työssäkäyvä poikamies saa mitään takaisin. Uskoisin, että tämä on merkittävä tekijä useimmille Suomesta ulkomaille muuttaneille: ollaan kyllä valmiita tekemään duunia perse verillä, mutta hyöty halutaan itselle tai korkeintaan kohtuullisesti muuta yhteiskuntaa tukien. Suomessa taas mm. progressiivinen verotus pitää huolen siitä, että suurin hyötyjä on valtio.

Sekään ei olisi varsinaisesti ongelma, jos verotulot käytettäisiin järkevästi: oikeasti toimivaa terveydenhuoltoa (ei mitään 6kk jonoja yksinkertaiseen hammaslääkäritarkistukseen jne.), tasokasta ja arvostettua koulutusta hyvälle opiskelijamateriaalille jne., aidosti ihmisten väliaikaisiin kriiseihin puuttuvaan sosiaaliturvaan jne.
Käytännössä Suomen verotus kuitenkin menee pääosin erilaisten turhien virkamiesten korkeisiin palkkoihin, turhien alojen koulutukseen (humanistinen puoli yliopistoissa), raskaaseen byrokratiaan, pysyvästi sosiaaliturvaa väärinkäyttävien ylläpitoon, mokutukseen, kehitysapuun ja kaiken tämän lisäksi Suomessa on voimakas hyvä veli -verkosto, joka takaa sen että valtio on haluttu asiakas esim. IT- tai asvalttifirmoille ja hinnat eivät pysy kurissa.

Itse haaveilen Viroon tai Yhdysvaltoihin muuttamisesta, mutta kouluttamattomana homeperseenä toteutumistodennäköisyys on aika pieni, valitettavasti.

Veikkaan myös, että vaikka tilastot osoittavat tasaisen tulonjaon vakauttavan oloja, tulevat olot Suomessa muuttumaan poikkeuksellisen epävakaiksi, kun elättävän kansanosan tulot putoavat ja halu elättää putoaa radikaalisti, jolloin erinäiset hyväpalkkaiset valtion elätit jäävätkin erityisen huonoille ansioille.

ikkala61

Quote from: Maisterinna on 17.08.2012, 16:03:31
Voi halleluja kyynisyyden määrää! Gated community, jossa ei tarvi maksaa kellekään toiselle mitään, olisi joillekin parasta. Minä kannatan suomalaista hyvinvointivaltiota, jossa alkoholisteillekin maksetaan yhteisistä varoista ihmisarvoinen elämä. Mutta myönnetään, etten minäkään halua maksaa kaikille. Se olisi rahallisesti mahdotonta. Rajaan oman ryhmäni suomalaisiin. En tahdo maksaa esimerkiksi somalialaisten 9-henkisiä katraita, mutta voin maksaa suomalaisen yksinhuoltajan 9 kakaraa. Sehän tässä mokutodellisuudessa hirvittääkin, että yhteisöllisyyden tunne ja sen mukana hyvinvointivaltio romahtaa.
Hienosti pistit, juuri noin itsekin ajattelen.

Brandöt

Quote from: Pöllämystynyt
Ok, älkää sitten välittäkö maailman kulttuurisen moninaisuuden suojelusta suojelemalla omaa harvinaista alkuperäisetnisyyttänne. Unohtakaa ne suomalaisuus-löpinät, jos ette niitä ymmärrä.

Sinä olet kyllä yksi Homman parhaimmista kirjoittajista, kiitos kun olet mukana rakentamassa tätä Hommaa, Pöllämystynyt.  :)

Minustakin suomalaisuuden ja oman kansallisidentiteetin säilyttäminen on erittäin tärkeää, ja laillasi olen huolissani siitä, miten hauras tämä asia on, ellei sitä pienen kansan toimesta jatkuvasti voimisteta ja ylläpidetä. Massamuutto täältä pois, ja tänne, todellakin rapauttaisi melko nopeasti (muutama sukupolvi riittää) kaiken sen, mitä me nyt pidämme hyvänä ja kauniina.

Quote from: PöllämystynytKyllähän kaiken voi väistää Suomessakin, kieltäydytte vain näkemästä tosiasioita ja myötäilette virallista totuutta. Kyllä täälläkin saa rahalla turvaa ja oikealla mielipiteellä ihmisoikeuksia.

Iso osa porukasta tekeekin juuri näin, mitä yllä kuvasit ^ - suljetaan silmät toisten hädältä ja asetutaan asumaan alueille, joilla saa olla vallitsevalta todellisuudelta rauhassa. Tehdään oman elämän piirissä sellaiset ratkaisut, joilla taataan siloiteltu tie omalle jälkikasvulle. Todellakin oikealla mielipiteellä saa ihmisoikeuksia, mutta Suomessa ei kannata olla eri mieltä tai kyseenalaistaa liikaa. Se voi käydä kalliiksi.

Virallisen totuuden myötäileminen sen sijaan olisi ainakin itselleni se hankalin paikka; en ole luonteeltani myötäilijä. Usein toivon, että olisin; elämä olisi varmasti helpompaa siten. Ja kerran, kun jonkin asian tiedostaa, on hyvin hankalaa asettua jälleen (tai ensimmäistä kertaa) auvoisan tiedottomuuden tilaan - itse asiassa se taitaa olla mahdotonta.

Quote from: PöllämystynytNousette henkisiin norsunluutorneihin ja aitaatte itsenne paremman väen asuinalueille, niin muiden ongelmat ovat ihan yhtä kaukana kuin jossain Australiassa.

Koen, että "henkisiin norsunluutorneihin nouseminen" vaatii jo ennalta tiettyä persoonaa. Se ei onnistu jokaiselta. Pitää olla edes auttavasti ylimielinen, itsekäs, pilalle hemmoteltu ja elämää kokematon, jotta tässä onnistuu. Muuten olo ja elo siellä norsunluutornissa ei tunnu samalta kuin se tuossa em. kuvauksessa tuntuisi, elämä ei maistu yhtä hyvältä, jos omatunto kolkuttaa ja solidaarinen vastuu "omista" on jo astunut mukaan ajatuksiin.

Quote from: PöllämystynytEntä tuhannet suomalaiset lapset, jotka jättäisitte taaksenne? Oletteko todella valmiit jättämään tuhansia täysin viattomia ihmisalkuja kolonismin, noitavainojen, totalitarismin, ghettojen ja orwellismin mustaan yöhön? Suurin osa lapsista ei ole lähdössä minnekään. Sekö riittää, jos pelastatte omanne? Minä en voisi nukkua öitäni kunnolla jossain Uudessa-Seelannissa, vaikka viattomien tuskanhuudot eivät kantaudu sinne asti maailman toiselta puolelta.

Älä muuta sano.

Ei vaiskaan, en nyt välttämättä usko, että kaikki tuo mainitsemasi (joka oli ilmeisen kieli poskella kirjoitettu - I know) olisi jotenkin vääjäämättömästi toteutumassa monikulttuurisessa yhteiskunnassa, omat uhkakuvani suomalaislasten tulevaisuuden suhteen ovat lisääntyvässä juurettomuudessa ja rakkaudettomuudessa. Minusta jotakin syvempää ymmärrystä puuttuu vanhemmanrakkauden merkityksestä, jos esimerkiksi omalla toiminnalla autetaan ihmiskauppaa toimimaan adoptoimalla hämäristä olosuhteista ulkomaalaisia lapsia Suomeen. Tai ylipäätään oletetaan tämänkaltaisessa toiminnassa, ettei lapsen etnisyydellä ole väliä, eikä hän tule kaipaamaan biovanhempiaan. Näin olettaen ei kunnioiteta juuria (omia tai toisen) ollenkaan ja edistetään yleismaailmallista hätää. Vaikka ollaan olevinaan hyvällä asialla.

Tämän tyylistä ajattelua näkee nykyään paljon.

Lapsia kasvattaessa todella näkee sen, miten samassa veneessä me tässä yhteiskunnassa  ollaan - enää ei ole se ja sama mitä naapuri tekee ja miten hän kasvattaa omia lapsiaan, sillä hänen kasvatustyönsä tulokset heijastuvat suoraan sinun arkeesi omien lastesi kautta. Omia lapsia ei siis pelasteta pelastamalla oma perhe kauemmaksi. Kasvettuaan lapsi matkustelee ja näkee tuttaviensa kautta heidän elämäänsä. Monikulttuuri-ihanne on valitettavasti niin syvälle yhteiskuntaamme (ja Eurooppaan) juurtunutta, että sitä vastaan taisteleminen ja siltä lastensa kokonaisvaltainen suojaaminen on lähes mahdotonta. Vaikka kuinka toivoisin päinvastaista, uskon ja luulen, että tässä katsotaan koko ruljanssi loppuun asti. Vaatii aika paljon, että tietyiltä tahoilta myönnetään virheet omassa ajattelussa ja siinä vaiheessa kun niitä myönnettäisiin, on jo liian myöhäistä muuttaa kehityksen suuntaa.

On hyvä, että näistä teemoista nyt keskustellaan ja näitä teemoja pidetään pinnalla, jotta ihmiset osaisivat varautua.

Ernst

Quote from: msm on 17.08.2012, 16:09:01

Itse haaveilen Viroon tai Yhdysvaltoihin muuttamisesta, mutta kouluttamattomana homeperseenä toteutumistodennäköisyys on aika pieni, valitettavasti.

Veikkaan myös, että vaikka tilastot osoittavat tasaisen tulonjaon vakauttavan oloja, tulevat olot Suomessa muuttumaan poikkeuksellisen epävakaiksi, kun elättävän kansanosan tulot putoavat ja halu elättää putoaa radikaalisti, jolloin erinäiset hyväpalkkaiset valtion elätit jäävätkin erityisen huonoille ansioille.

Siellä se homeperseinen kouluttamaton mihinkään maahan kelpaamaton vittuilee rehdeille valtion- ja muun julkishallinnon työntekijöille: opettaja, kirurgi, ylilääkäri, professori, sairaanhoitaja, everstiluutnantti, tasavallan presidentti...

Enpä ihmettele, jos et nyt taas yksi tympeä trolli ole, miksi ei edes Ecuador tarjoa sinulle asuinsijaa.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Nikopol

Minusta Suomessa näyttää jo nyt pirun huonolta. Suunnitelmani on: pysyä Suomessa. Muutto maalle on tähtäimessä.

Maailmaa on nähty khyyllä. Oli sekä hyvää että pahaa.
"[romanianromani]kopla valitsi uhreiksi iäkkäitä naisia välttyäkseen yhteenotoilta miesten kanssa." Keski-Uusimaa
"Kenet Jeesus hakkaisi?" kmruuska 2012

Leso

Quote from: M on 17.08.2012, 16:34:10
Quote from: msm on 17.08.2012, 16:09:01

Siellä se homeperseinen kouluttamaton mihinkään maahan kelpaamaton vittuilee rehdeille valtion- ja muun julkishallinnon työntekijöille: opettaja, kirurgi, ylilääkäri, professori, sairaanhoitaja, everstiluutnantti, tasavallan presidentti...

Enpä ihmettele, jos et nyt taas yksi tympeä trolli ole, miksi ei edes Ecuador tarjoa sinulle asuinsijaa.

No johan on, jäsen M? Mitä ihmettä?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.