News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-11-03 A-talk: Maahanmuuttajien perheet syynissä

Started by Paasikivi, 03.11.2011, 15:18:44

Previous topic - Next topic

Nuivake

Ehdotan pakolaisvaihtoa Somalian kanssa.
Yksi sieltä tänne - täältä yksi sinne.

Asteroidi voi kerätä vapaaehtoisten nimiä, hänellähän näitä suvaitsevaisia parempia henkilöitä piisaa ainakin lähiympäristössään. Voisivat samalla viedä Suomalaista Suvaitsevaisuutta (tm) "vientituotteena" tuonne huonompiosaisten iloksi.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

etnis

Quote from: Ruckafella on 04.11.2011, 18:14:46
Quote from: Jouko on 04.11.2011, 17:43:25

Perheidenyhdistäminen on sellainen piru että jos sille sormen antaa, se vie koko käden. Riistäytyy käsistä koska se niin epämääräinen syy maahanmuuttoon. Sukulaisuuksia on mahdotonta todeta vedenpitävästi. Etenkin kun ei ole mitään papereita tulijoilla eivätkä ole missään rekistereissä. Sitten vielä se ottoankkurilapsisyndrooma. On mahdoton olla tasapuolinenkaan. Sekin yksi syy torpata koko homma.

Mihinkäs perheenyhdistäminen loppuu muuten? Jos sisko on naimisissa, saako hänkin tulla. Kai sitten siskon mieskin? Entä sitten kun mies laittaa uuden hakemuksen tuodakseen omat vanhempansa ja veljensä? Näiden vaimot ja lapset, ja vaimojen vanhemmat? Loppuuko yhdistäminen joskus?

Teoriassahan tämä on keino tuoda koko Somalian väestö tänne asumaan sosiaaliturvalla. Jokainen kuitenkin tajuaa että rajan täytyy tulla jossain välissä suvaitsevaisuuskoneistollakin. Miksi siis väkipakolla odottaa tilanteen muuttumista mahdottomaksi ennen kuin järjen ääni saadaan kuuluville?

Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Arvoton

Andersson ja Päivärinta ovat selkeästi puolueellisia. Mutta sitä vartenhan he YLEssä ovat.

Mutta siis se yleisradiolaki, tai mikä sitten lieneekään, jossain vaiheessa PS ottaa sen avattavaksi? Minua ei haittaa, jos siihen aloitteeseen saadaan keitä muita hyvänsä mukaan.

Aallokko

Quote from: etnis on 04.11.2011, 18:30:33

Perheidenyhdistäminen on sellainen piru että jos sille sormen antaa, se vie koko käden. Riistäytyy käsistä koska se niin epämääräinen syy maahanmuuttoon. Sukulaisuuksia on mahdotonta todeta vedenpitävästi. Etenkin kun ei ole mitään papereita tulijoilla eivätkä ole missään rekistereissä. Sitten vielä se ottoankkurilapsisyndrooma. On mahdoton olla tasapuolinenkaan. Sekin yksi syy torpata koko homma.

Mihinkäs perheenyhdistäminen loppuu muuten? Jos sisko on naimisissa, saako hänkin tulla. Kai sitten siskon mieskin? Entä sitten kun mies laittaa uuden hakemuksen tuodakseen omat vanhempansa ja veljensä? Näiden vaimot ja lapset, ja vaimojen vanhemmat? Loppuuko yhdistäminen joskus?

Teoriassahan tämä on keino tuoda koko Somalian väestö tänne asumaan sosiaaliturvalla. Jokainen kuitenkin tajuaa että rajan täytyy tulla jossain välissä suvaitsevaisuuskoneistollakin. Miksi siis väkipakolla odottaa tilanteen muuttumista mahdottomaksi ennen kuin järjen ääni saadaan kuuluville?

Suvaitsevaisuuskoneiston puutteena on ollut alusta asti, ettei nähdä toiminnan pitkäntähtäimen seuraamuksia eikä tämä puute näytä mihinkään kadonneen. Siltä suunnalta en lähtisi odottamaan kurssin muutosta. Äärisuvaitseva "suvaitsee" siinäkin vaiheessa, kun nousee kalifaatissa hirttolavalle. Vastuu kotimaan pelastamisesta on nyt meillä kaikilla, jotka näemme tuhomaahanmuuton raadollisen todellisuuden ja sen jäätävän loogiset seuraamukset Suomen tulevaisuudelle.

Ruckafella

Quote from: Aallokko on 04.11.2011, 20:45:33
Quote from: etnis on 04.11.2011, 18:30:33

Suvaitsevaisuuskoneiston puutteena on ollut alusta asti, ettei nähdä toiminnan pitkäntähtäimen seuraamuksia eikä tämä puute näytä mihinkään kadonneen. Siltä suunnalta en lähtisi odottamaan kurssin muutosta. Äärisuvaitseva "suvaitsee" siinäkin vaiheessa, kun nousee kalifaatissa hirttolavalle. Vastuu kotimaan pelastamisesta on nyt meillä kaikilla, jotka näemme tuhomaahanmuuton raadollisen todellisuuden ja sen jäätävän loogiset seuraamukset Suomen tulevaisuudelle.

Siinä vaiheessa se äärisuvis kiroaa jonossa taaempana olevia nuivia, koska kaikki on rasistien syytä!!!

ilmari3.

Quote from: rölli on 04.11.2011, 14:25:05
Mitä tekemistä kiinalaisella, elämäänsä suht tyytväisellä,työtä tekevällä maahanmuuttajalla oli tässä ohjelmassa? Eihän hän ollut hakenut perheenyhdistämistä. Somali ja kurdi käyttäytyivät röyhkeästi ja riidanhaluisesti. Ihan hyvä että Eerola otti esiin keplottelun ja mainitsi ettei sota somaliassa ole suomalaisten syytä. Kuinka monta miljoonaa somalia suomeen pitäisi ottaa?
Jos on kovasti jonoa hakemuksissa, sitten ei pitäisi olla varaa ottaa uusia hakijoita.

Tuo kiinalaisen ottaminen esiin oli tarkkaan harkittu provosointi yritys keskusteluun YLELtä, ja kyseinen provokaatio on vaatinut sekä suunnittelun että kenttä-toteutuksen, siis viljalti luparahojamme. Hyihyi Yle, kohta ylen annan roskakoriin. 

Mitäs jos Eerola olisi alkanut paasaamaan totuuksia hyödyllisestä vs kannattamattomasta maahan muutosta? Ei mennyt viisas vipuun ja jo valmiiksi kirjoitetut lööpit ovat nyt roskissa.

nevahood

QuotePientä perspektiiviä asiaan tuo varmaan se seikka että Lieksan 200 päisen somaliretkueen väitetään olevan samaa perhekuntaa.
Ei välttämättä edes ihme, jos kasvattilapsukaiset löytävät tänne päästyään onnellisesti biologiset vanhempansa, jotka taasen tulevat omine kasvattilapsineen...
Suurkiihottaja Runeberg

Juho Eerola

Kiitos palautteesta ja kommenteista.

Andersson soitti minulle maanantaina, kun olin matkalla Kööpenhaminaan, Pohjoismaiden neuvoston kokoukseen. Siellä minut muuten erotettiin elinkeinovaliokunnasta (v.t.n paska, mutta samalla jännä juttu). Anderssonin puhelun jälkeen soitin Pyysalolle ja pyysin tekemään taustatyötä aiheeseen liittyen.

Juuri ennen lennon lähtöä soitti kuitenkin YleX:n toimittaja, joka alkoi kysellä jostakin vastarintaliikkeestä. Oli kuulemma pirauttanut Ullalle hetkeä aiemmin. Ymmärrettävistä syistä jäi siis sekä minulta, että Ullalta valmistautuminen hieman puolinaiseksi. Jussilta tuli pari arvokasta tekstaria Köpikseen.

Kun torstai-iltana palasin Helsinki-Vantaalle, otin taksin suoraan Pasilaan ja siitä kameroiden eteen. Olen kuitenkin tässä vuoden aikana jo hieman rutinoitunut kaiken maailman haastatteluissa, joten mielestäni onnistuin kohtalaisen hyvin. Suorissa lähetyksissä käy kuitenkin aina niin, että joku mitä on aikonut sanoa, jää sanomatta. Tällä kertaa se oli se, että humanitäärisin syin tulleet maahanmuuttajat eivät käytännössä työllisty yhtään minnekään kansantaloutta kasvattavaan toimintaan. Ne ketkä työllistyvät edes jonnekin, päätyvät tulkeiksi, pakolaisohjaajiksi, projektikoordinaattoreiksi yms. jne. Esimerkeiksi olin ajatellut ottaa juuri molemmat Husseinit. Näiden älykkäiden kavereiden potentiaali menee niiden nykyisissä hommissa täysin hukkaan.

Jan Andersson on edelleen mielestäni oikein mukava tyyppi. Antaa puheenvuoroja epätasaisesti, mutta on ennen ja jälkeen lähetyksen oikein asiallinen. Somalian Husseinin (Abdirahman) kanssa olimme ennen lähetystä sopineet, että hän saa kutsua minua persuksi ja minä häntä kepulaiseksi. Maskeerauksen kanssa meinasi tulla kiire, sillä kaksi vieraista tulivat huomattavasti sovitusta ajasta myöhässä. Arvatkaapa ketkä  ;D

Abdirahman Husseini (kepu) heitti minut, Hussein Muhammedin (virheät) ja erään yleläisen sitten hyväksi lopuksi Pasilan asemalle. Kaiken lisäksi hänen autonsa tuulilasissa oli pysäköintivirhemaksu odottamassa. Neuvoin soittamaan Anderssonille. Matkalla keskustelimme siitä, miksi muka somali on loukkaava nimi, mutta kurdi ei. Mukavia miehiä kaikki, vaikka väärämielisiä.

Tänään oli aamulla Suuren Valiokunnan kokous. Sen lomassa annoin Ullan kanssa haastattelun maanantaina esitettävälle A-Studiolle. Haastattelussa Ulla ilmoittaa eroavansa palveluksestani. Minä sanoudun irti kansallissosialismista, rasismista ja ihmisvihasta. Lisäksi puolustan Suomen Sisua, selitän tällä palstalla ollutta fasismikirjoitustani ja Ulla kommentoi ryntä.. rynnäkkökiväärikuvaansa.

Ps. A-Studion toimittajan kanssa sovittiin, että haastattelu esitetään leikkaamatta. Tarkkailkaapa maanantai-iltana.

nuiv-or

Itse en nähnyt kiinalaisjuttua, koska olin nukahtanut ennen sitä. Kuulemma siinä väitettiin, että hän joutuu uusimaan lupansa kahden vuoden välein. Onko muka näin työperäisten kohdalla? Johan siinä voi alkaa hakea kansalaisuutta 2-4 vuoden oleskelun jälkeen.

53 §
Ensimmäinen määräaikainen oleskelulupa myönnetään yhdeksi vuodeksi, kuitenkin enintään hakijan matkustusasiakirjan voimassaoloajaksi, jollei oleskelulupaa haeta lyhyemmäksi ajaksi.

Oleskelulupa voidaan myöntää vuotta lyhyemmäksi tai pidemmäksi ajaksi, jos oleskelulupa myönnetään sellaista oikeustointa tai työtehtävää taikka sellaisia opintoja varten, jotka suoritetaan tiedossa olevan määräajan kuluessa. Määräaikaista oleskelulupaa ei saa kuitenkaan myöntää yli kahdeksi vuodeksi.

54 §
Uusi määräaikainen oleskelulupa myönnetään, jos edellytykset, joiden perusteella ulkomaalaiselle myönnettiin edellinen määräaikainen oleskelulupa, ovat edelleen olemassa.

Ulkomaalaiselle, jolle on myönnetty tilapäinen oleskelulupa 45 §:n 1 momentin perusteella työntekoa tai elinkeinon harjoittamista varten, myönnetään kahden vuoden yhtäjaksoisen maassa oleskelun jälkeen jatkuva oleskelulupa, jos luvan myöntämisen edellytykset ovat edelleen olemassa.

56 § Pysyvä oleskelulupa myönnetään ulkomaalaiselle, joka on jatkuvan oleskeluluvan saatuaan luvallisesti oleskellut maassa yhtäjaksoisesti neljän vuoden ajan, jos edellytykset, joiden perusteella ulkomaalaiselle myönnetään jatkuva oleskelulupa, ovat olemassa ja pysyvän oleskeluluvan myöntämiselle ei ole tässä laissa mainittuja esteitä. Oleskelua pidetään yhtäjaksoisena, jos ulkomaalainen on oleskellut Suomessa vähintään puolet oleskeluluvan voimassaoloajasta.

Roope2

Ohjelman lopussa työllistymisestä puhuttaessa Abdirahim Hussein totesi tärkeää olevan "täällä olevien maahanmuuttajien aktivoiminen", eli jälleen kerran "joku" ulkopuolinen aktivoisi, ei niin että he itse aktivoituisivat.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

ilmari3.

Mukavia miehiä kaikki

Stalin pystyi myös olemaan aikalaistensa mielestä mukava.

Ehkä olikin, paitsi niille, jotka sanoivat, että mukava mies, mutta väärämielinen.

Edit: kirjoitusvihre

Mika

Quote from: Juho Eerola on 04.11.2011, 22:16:10
Abdirahman Husseini (kepu) heitti minut, Hussein Muhammedin (virheät) ja erään yleläisen sitten hyväksi lopuksi Pasilan asemalle. Kaiken lisäksi hänen autonsa tuulilasissa oli pysäköintivirhemaksu odottamassa. Neuvoin soittamaan Anderssonille. Matkalla keskustelimme siitä, miksi muka somali on loukkaava nimi, mutta kurdi ei. Mukavia miehiä kaikki, vaikka väärämielisiä.

Husseini ja Muhammed kyllä antoivat itsestään (taas kerran) erittäin negatiivisen kuvan. Molemmat näyttävät mieltyneen olkiukkoiluun ja älylliseen epärehellisyyteen, eikä kummallakaan ole koskaan muuta sanottavaa kuin valittamista milloin mistäkin asiasta. 

Muhammedille kun tökkäisi sarvet päähän, niin mies näyttäisi enemmän paholaiselta kuin paholainen itse.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Iida

Katsoin ohjelman. Toimittajan työskentely nyt oli sen verran ammatillisesti vaatimaton suoritus, että normaalissa työelämässä tuollaisesta työsuorituksesta tulisi pomolta pientä nuhtelua. Jos siis toimittajilla olisi olemassa joku objektiivisen tiedonvälityksen työetiikka - näin aikanaan sivistystä saaneena kansalaisena kuvittelin. En toki enää kuvittele. Andersson, nolostuttaako? Kun kuitenkin luet ahkerasti, mitä täällä Hommassa sinusta ja ohjelmasta kirjoitetaan. Tervetuloa muuten joukkoon keskustelemaan. Ja by the way, ei ole mitään massapostitusta, jota joku manipuloisi tai organisoisi - jos on, minulle ei ole kerrottu, nyyh. Jo kättelyssä paljastit jotain itsestäsi/ajatuksistasi/tavoitteistasi, kun aloit tinkaamaan tätä massapostitusta Eerolalta. Hyi hyi taas ja ehkäpä hieman toimittaja koulunpenkille takaisin? Entäs se, että menet syyttämään kaikkia keskustelijoita (paitsi Räsästä) päällepuhumista... Eerolan puheen päälle puhuttiin, Eerola ei kertaakaan keskeyttänyt mamujen puhetta.

Räsänen taiteili hyvin sanojensa kanssa, kuten poliitikon pitääkin. Ymmärrän, että ei voinut mennä sanomaan suoraan, mistä kaikesta perheenyhdistämisen rajoittamisessa on oikeasti kyse. Eikä kannata sanoakaan tuollaisessa ohjelmassa, jossa toimittajan päätavoite on saada haastateltava kiinni jostain maahanmuuttokriittisestä lausunnosta ja nostaa siitä metakka. Ohjelmalla oli tietty funktio eikä toimittaja siinä nyt ihan onnistunut.

No ja sitten nämä mamut. Ensinnäkin, olipas tyhmältä näyttävää käytöstä tältä somalilta lähteä hyökkäämään Räsäsen poliittista toimintaa kohtaan, ikään kuin hän kepulaisena tai muutkaan muslimit, olisi äänestänyt KD:tä. Ikään kuin Räsänen olisi heille jotain velkaa. Päinvastoin, muistan ennen eduskuntavaaleja joitakin vaalikeskusteluja, joissa Räsänen esitti nykyisen linjansa mukaisesti maahanmuuttoon ei-ihannoivasti suhtautuvia kommentteja. Räsänen ja KD ovat tässä kohden olleet järkevällä linjalla, samoin PS. Sori vaan somalimies - Räsänen ei ole sulle mitään luvannut eikä velkaa - päinvastoin. Kyselepä sinne oman puolueen suuntaan, vaikkapa Kiviniemen suuntaan.

Tämä mamu-lakimies on kyllä... grr... väsyttävää kuunneltavaa (en sano tässä nyt sen voimakkaammin). Olen samaa mieltä kuin jo useampi on täällä maininnut, että joka kerta, kun hän tulee julkisuuteen, pisteet ropisevat nuivien suuntaan. Mokuttajien kannattaisi ehkä pitää hänet pois näistä tv-ohjelmista. Missä käytöstavat? Vaikka toimittaja yritti hieman estää, puhuu ja puhuu toisen puheen päälle. Huh, huh. Minua hävettäisi seuraavana aamuna tuollaisen esiintymisen jälkeen.

Eerola rauhallinen ja asiallinen. Hyviä nostoja (esim. huoltosuhde). Mutta ehkä joissain kohden olisi kannattanut sanoa ystävällisesti, että voisinko saada sanoa lauseeni loppuun? Toki Andersson olisi voinut sen kieltää, että et. Mutta sittenpähän olisi näyttänyt vielä omituisemmalta. Joka tapauksessa, puheenvuoroja kannattaisi myös aktiivisesti itse pyytää, että ei ole sen varassa, milloin toimittaja yhtäkkiä kääntyy ja kysyy jotain epäoleellista, asiaan kuulumatonta. Pääsisi itse enemmän vaikuttamaan puheen suuntaan. Jos ei toimittaja anna puheenvuoroa, ainakin katsoja näkevät, että koko ajan on puheenvuoropyyntö päällä ja että onko toimittaja puolueellinen.

Kaiken kaikkiaan, tuollainen ohjelma on peliä. Pelin säännöt tiedetään noin pääpiirteissään. Kyse on siitä, että pitää yrittää pelata toimittajaa vastaan. Jos se ei onnistu, katsojat näkevät joka tapauksessa, mitä pelissä tapahtuu, miten toimittaja toimii. Näillä ohjelmillahan ei sinänsä ole mitään tekemistä tiedonvälityksen kanssa.

Eli sinänsä  aika hyvä kokonaisuus, tällaisia ohjelmia lisää vaan kehiin. Kukaan asioita kokonaisuutena ja laaja-alaisesti tarkasteleva, omilla aivoilla ajatteleva ihminen ei tuollaisten toimituksellisten teatteriesitysten jälkeen voi kovin kauan taputtaa iloisesti käsiään maahanmuuton kasvattamisesta. Ja kun vielä tulee lisää noita irtisanomisia ja työpaikkoja häviää, yhä useampi alkaa ajatella omilla aivoillaan. Alkaa siinä Matti Meikäläinenkin laskemaan yhteen 1+1.

Ruckafella

Quote from: Juho Eerola on 04.11.2011, 22:16:10
Kiitos palautteesta ja kommenteista.

Andersson soitti minulle maanantaina, kun olin matkalla Kööpenhaminaan, Pohjoismaiden neuvoston kokoukseen. Siellä minut muuten erotettiin elinkeinovaliokunnasta (v.t.n paska, mutta samalla jännä juttu). Anderssonin puhelun jälkeen soitin Pyysalolle ja pyysin tekemään taustatyötä aiheeseen liittyen.

Juuri ennen lennon lähtöä soitti kuitenkin YleX:n toimittaja, joka alkoi kysellä jostakin vastarintaliikkeestä. Oli kuulemma pirauttanut Ullalle hetkeä aiemmin. Ymmärrettävistä syistä jäi siis sekä minulta, että Ullalta valmistautuminen hieman puolinaiseksi. Jussilta tuli pari arvokasta tekstaria Köpikseen.

Kun torstai-iltana palasin Helsinki-Vantaalle, otin taksin suoraan Pasilaan ja siitä kameroiden eteen. Olen kuitenkin tässä vuoden aikana jo hieman rutinoitunut kaiken maailman haastatteluissa, joten mielestäni onnistuin kohtalaisen hyvin. Suorissa lähetyksissä käy kuitenkin aina niin, että joku mitä on aikonut sanoa, jää sanomatta. Tällä kertaa se oli se, että humanitäärisin syin tulleet maahanmuuttajat eivät käytännössä työllisty yhtään minnekään kansantaloutta kasvattavaan toimintaan. Ne ketkä työllistyvät edes jonnekin, päätyvät tulkeiksi, pakolaisohjaajiksi, projektikoordinaattoreiksi yms. jne. Esimerkeiksi olin ajatellut ottaa juuri molemmat Husseinit. Näiden älykkäiden kavereiden potentiaali menee niiden nykyisissä hommissa täysin hukkaan.

Jan Andersson on edelleen mielestäni oikein mukava tyyppi. Antaa puheenvuoroja epätasaisesti, mutta on ennen ja jälkeen lähetyksen oikein asiallinen. Somalian Husseinin (Abdirahman) kanssa olimme ennen lähetystä sopineet, että hän saa kutsua minua persuksi ja minä häntä kepulaiseksi. Maskeerauksen kanssa meinasi tulla kiire, sillä kaksi vieraista tulivat huomattavasti sovitusta ajasta myöhässä. Arvatkaapa ketkä  ;D

Tänään oli aamulla Suuren Valiokunnan kokous. Sen lomassa annoin Ullan kanssa haastattelun maanantaina esitettävälle A-Studiolle. Haastattelussa Ulla ilmoittaa eroavansa palveluksestani. Minä sanoudun irti kansallissosialismista, rasismista ja ihmisvihasta. Lisäksi puolustan Suomen Sisua, selitän tällä palstalla ollutta fasismikirjoitustani ja Ulla kommentoi ryntä.. rynnäkkökiväärikuvaansa.

Ps. A-Studion toimittajan kanssa sovittiin, että haastattelu esitetään leikkaamatta. Tarkkailkaapa maanantai-iltana.

Juho on aivan liian hieno mies.

foobar

Quote from: nuiv-or on 04.11.2011, 22:22:51
Itse en nähnyt kiinalaisjuttua, koska olin nukahtanut ennen sitä. Kuulemma siinä väitettiin, että hän joutuu uusimaan lupansa kahden vuoden välein. Onko muka näin työperäisten kohdalla? Johan siinä voi alkaa hakea kansalaisuutta 2-4 vuoden oleskelun jälkeen.

Kokemuksesta tiedän, että uusinnat vuodeksi tai kahdeksi kerrallaan ovat arkipäivää ja edellyttävät näyttöjä työllistymisestä. Varsinaisilta Moniosaajilta ei toki vaadita mitään minkä puute voisi vaarantaa efektiivisesti ikuisen oleskeluluvan uusiutumista. Toisaalta töitä tekevien ja veroja maksavien suhteenhan meidän on oltava tarkkana - hehän voivat kyseenalaistaa sosialidemokraattisen onnelan toimintaperiaatteet jos heidät aidosti hyväksytään joukkoomme!
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

foobar

Quote from: Ruckafella on 04.11.2011, 18:18:59
Pitää vain ymmärtää, että perheyksikkö on hieman isompi Somaliassa.. :facepalm:

Pitäisi myös pitää mielessä että perheyksikön kustannukset Somaliassa ovat pieni murto-osa siitä mitä ne ovat suomalaisissa perheyksiköissä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

slobovorsk

Quote from: Janne on 03.11.2011, 22:02:09
Ai niin, Abdirahim Hussein kysyi Juholta lupaa kutsua Perussuomalaisia Persuiksi. Ikävämpi kaveri olisi tuossa yhteydessä ehdottanut vaihtokauppoja: "Sillä ehdolla saat kutsua meitä persuiksi, jos minä saan kutsua teitä Nekruiksi".

t
Tai vaikka Jokruiksi, josta tuo kirjottajan käyttämä jälkimmäinen vihasana luontevana jatkona tuli kuin itsestään, ainakin stadissa takavuosina HIFK:n kannattajan suusta.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Ruckafella

Quote from: foobar on 05.11.2011, 00:13:31

Pitäisi myös pitää mielessä että perheyksikön kustannukset Somaliassa ovat pieni murto-osa siitä mitä ne ovat suomalaisissa perheyksiköissä.

Mutta rikkaus!  :flowerhat:

falco

Juho, mielestäni johtopäätöksesi tilanteesta ovat oikeat.

Itse entisenä hyväuskoisena idealistina ja vähän suviksenakin harkitsin tarkkaan Halla-ahon äänestämistä. Miehen ajatukset maahanmuutosta ovat kristallinkirkkaita ja kannatettavia, mutta keskeinen "haaste" tunnustaa väriä liittyi maahanmuuttokriittisen liikkeen mahdolliseen sympatiaan/suhteisiin/yhteistyöhön natsihörhöilyporukoiden kanssa. Sellainen on aivan ehdoton NO GO, asiallisella maahanmuuttokritiikillä ei ole mitään yhteistä rotuopin, kansallisosialismin tai natsismin kanssa. Siis omasta mielestäni.

Perussuomalaisten asialliselle maahanmuuttopoliittiselle linjalle on liki main pahinta osoitettu yhteys em. hörhöilyporukoihin. Mikäli yhteyksiä ilmenee, ei laajalle kansansuosiolle ole mielestäni edellytyksiä ja kaltaiseni harkitsevat uudelleen äänestyskäyttäytymistään.

Asiallinen, faktoihin perustuva kriittinen maahanmuuttopolitiikka alkaa olla Suomessa jopa valtavirtaa, ei pilata sitä ääriainesten maailmankuvan symppaamisella. Toinen jytky odottaa.

ikuturso

Kun katsoin digiboksin ohjelmaoppaasta, mikä ohjelma on kyseessä, niin käänsin nopeasti sille kanavalle. Siellä kun näytti olevan joku Muhammed Hussein ja Abrakadabra ties mikä Hussein ja puhe perheenyhdistämisestä. Totesin, että jee, herra ja rouva hussein yhdessä haastateltavana, varmaan perheenyhdistämällä tänne tuotu.

Sitten siellä olikin TV:stä tuttu kurdilakimies ja sitten semmoinen tummempi-ihoinen nuorimies. Vähän aikaa löi tyhjää, ja sitten kun Anderssoni mouhotti, niin totesin, että tää on taas tätä.

Jaksoin katsoa vajaan kymmenen minuuttia. Sitten keitti yli. Naapurikylän orpolapset kuuluu jollekin, siksi ne pitää perheenyhdistää suomeen. Somalialainen perhekäsitys on eri kuin suomalainen, siksi suomalaiset eivät voi määrittää, ketä somalialaiset voivat perheenjäseninään tänne tuottaa.
Sitten suomalaisia työttömiä ei saisi suosia, vaan ne pitäisi jättää kortistoon ja käyttää resurssit somalialaisten työllistämiseen ja uusien somalialaisten tänne roudaamiseen. On väärin, että suomalaiset ja EU-kansalaiset voivat hakea täällä töitä, mutta lisää humanitaarisia ei oteta paikkaamaan työvoimapulaa aseman seinään nojailemaan.

Tuon tummaihoisemman Husseinin puheessa ei ollut päätä eikä häntää. Niin tyypillistä uhriutumista, että tuli oikein paha olo ja piti vaihtaa kanavaa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Jouko

Kiitän Juho Eerolaa suorasanaisuudesta ja rehellisyydestä. Se ei ole helppoa noilla pelikentillä. Mutta varmaan ainoa tae kansan kannatukselle.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

DuPont

Quote from: foobar on 05.11.2011, 00:13:31

Neljän makuuhuoneen sosiaalirahoitteisia asuntoja on myös aivan liian vähän tarpeeseen nähden. Mitä me voisimme asialle tehdä? ??? (sarkasmivaroitus).

Emo

Katsoin äsken tuon A-talkin ja että vihakiihoitti ihan kotikatsomossakin. Kommentoin mertarantamaisesti keskustelua alusta loppuun.

On se kumma, ettei perusasioita näissä lätinöissä ikinä saada selviksi. Maahanmuuttaja, työperäinen, pakolainen, humanitaarinen ja toissijaisilla syillä oleskeluluvan saanut jne...

Eikö sitä nyt hitto soikoon voida tehdä selväksi, että YK:n pakolaisstatuksen saadakseen ihmisen täytyy kokea HENKILÖKOHTAISTA VAINOA! Ei siis riitä pakolaisstatuksen saamiseen se, että kotimaa on ollut täydessä sodassa vuosikymmeniä ja sodassa on luonnollisesti aina kuolemanvaara! Ei, vainon pitää olla henkilökohtaista!

Ja juuri tämän takia, sikäli kuin olen asian kokonaan ymmärtänyt ja vieläpä oikein, SOMALIT EIVÄT SAA PAKOLAISSTATUSTA! Eihän heitä muslimeina muslimimaassa kukaan henkilökohtaisesti vainoa! Ei se ole vainoa, että klaanit sotivat, vaan se on sotaa!

Tästä syystä somaleihin tulee ulottaa toimeentulovaatimus perheenyhdistämistapauksissa, mitä perheenyhdistämisen ehtojen kiristystä Päivi Räsäsen mukaan ei edes olla suunnittelemassa todellisille pakolaiskriteerit täyttäville pakolaisille. Sillä he oikeasti pakenevat henkilökohtaista vainoa, somalit matkailevat muuten vain leveämmän leivän toivossa. No, sen leivän saavat itse hankkia.

Filmissä oli myös työn perässä Suomeen tullut kiinalaistyttö, ollut täällä pari vuotta ja ilmaisi itseään suomeksi koko haastattelun ajan. Ei ollut tarvittu kiinantulkkia tekstitystä varten. Sen sijaan 17v somalipoika oli ollut maassa myös reilun 2v ja hän oli opetellut näytösluontoiset kaksi suomenkielistä lausetta. Muutoin oli tulkki ahertanut jotta kantikset saivat tekstityksensä.

Somalikeskustelija kysyi Eerolalta, saako hän kutsua persua persuksi. No toki se sopii, kunhan persu saa kutsua somalia vastavuoroisesti sompuksi. Näin ainakin itseni kohdalla, Eerolan suulla on paha mennä mitään vastaamaan.

(Lisätty puuttuva kirjain)

Emo

Niin ja se vihapuhe!
Somalikeskustelija syytti Räsästä "vihapuheesta" kun Räsänen ei syleile maailmaa täysin holtittomasti ja huomauttaa resurssiemme olevan rajalliset!

Ja somalit kuulemma odottivat Räsäsen ajavan heidän etuaan, mutta pettyivät! Eiköhän minulla ole kuitenkin somalia suurempi geneettinen oikeus odottaa, että Räsänen ajaa minun etujeni mukaista politiikkaa ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti jonkun täällä toissijaisilla perusteilla hengaavan etuja!?

Sibis

En ikinä ymmärrä sitä, että pakolaisia aletaan kotouttamaan ja "perheitä" yhdistämään!

Tilanteet lähtömaissa muuttuvat joten heidät pitää ainoastaan pitää hengissä ja palauttaa kotimaahansa niin pian kuin se on mahdollista.

Muutoin on kysmys kansan varastamisesta omiin tarkoituksiimme. Sitäpaitsi ovat poissa oman maansa rakentamisesta!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

nevahood

QuoteEn ikinä ymmärrä sitä, että pakolaisia aletaan kotouttamaan ja "perheitä" yhdistämään!
Pakolaiset pakenevat henkilökohtaista vainoa esim. uskonnon, seksuaalisen suuntautumisen tai vaikka poliittisen mielipiteen vuoksi. Heitä ei oikein voi auttaa kotimaassaan, vaan järkevintä on muuttaa muualle. Perheen yhdistäminen on tässä tapauksessa ymmärrettävää. Pakolaisia ei saa sekoittaa humanitäärisiin maahanmuuttajiin, jotka muuttavat pois maastaan sen yleisen tilanteen vuoksi. Humanitääriset maahanmuuttajat eivät ole henkilökohtaista vainoa pakenevia pakolaisia.
Suurkiihottaja Runeberg

Sanglier

Silläkin uhalla että letkeä tunnelma mukavan mamun kanssa menee pilalle, pitäisi AINA somaliseurassa - etenkin telkkarissa - aloittaa toteamalla: jos et ole kiintiöpakolainen, olet maassamme vilpillisin perustein. Neuvostoliitonsomaleista viimeisimpään kurpitsavaunutulokkaaseen.

Voi tulla vähän vaivautunut tunnelma, mutta kiistäköön kuka voi. Hukatut tai väärät paperit, luvaton maahantulo, salakuljettajien asiakkuus, tekaistu matkareitti, mielikuvitusperheet, siitä se aukeaa. Vain ja ainoastaan kiintiöpaikan saanut ja tällaiseen perh.yhdistetty on halal. Kaikki muut ovat kerjäläisiä.

Minusta ei olisi poliitikoksi, jutskaamaan nätisti pummien kanssa pummien oikeudesta pummata.

Uuno Nuivanen

Quote from: Sanglier on 05.11.2011, 14:58:26
Silläkin uhalla että letkeä tunnelma mukavan mamun kanssa menee pilalle, pitäisi AINA somaliseurassa - etenkin telkkarissa - aloittaa toteamalla: jos et ole kiintiöpakolainen, olet maassamme vilpillisin perustein. Neuvostoliitonsomaleista viimeisimpään kurpitsavaunutulokkaaseen.

Voi tulla vähän vaivautunut tunnelma, mutta kiistäköön kuka voi. Hukatut tai väärät paperit, luvaton maahantulo, salakuljettajien asiakkuus, tekaistu matkareitti, mielikuvitusperheet, siitä se aukeaa. Vain ja ainoastaan kiintiöpaikan saanut ja tällaiseen perh.yhdistetty on halal. Kaikki muut ovat kerjäläisiä.

Minusta ei olisi poliitikoksi, jutskaamaan nätisti pummien kanssa pummien oikeudesta pummata.

Veli Sanglier osaa usein tiivistää omatkin ajatukseni luettavaan muotoon. Siksi itse tyydyn pääsääntöisesti onelinereihin.

Emo

Quote from: Sanglier on 05.11.2011, 14:58:26

Sinä olisit aivan ihanteellinen poliitikko! Ihan jo tällä puheenvuorolla varmistit ääneni!

Missä sinua voi äänestää? Pariisi ei käy, kaltaisesi voimavara on saatava takaisin Suomeen! Isänmaa tarvitsee sinua!

Arvoton

Kiitos selvennyksestä,nuiv-or.

En pysty näkemään oleskeluluvan uusimishakua vaikeimpien asioihin sisältyvänä ulkomaalaisilla. Ei ole näyttänyt vaivaavan tietämiäni ulkomaalaisia, joita on ollut moneen lähtöön.

Jos lähden duunariksi Wieniin, en ota sinne sukua mukaan. Ei tarvitse aikuinen "toissijaisesti suojeltu" afgaani eikä somalikaan sisarusparveaankaan tänne.

Tiedotusvälineiden välityksellä saa kuvan, että aina kaikki kauempaa tulleet maahanmuuttajat haluaisivat koko muun maailman Suomeen tai että Suomen olisi aina pakko ottaa vastaan kaiken maailman väkeä. Siis koskaan ei tule Suomen elinkelpoisuuden pysyvyys mieleen heille, että jos tämä maa alkaa uhrata maahanmuuttoon vaikkapa puolet budjetistaan samalla kun Suomen 10 miljoonaan kasvaneesta väkiluvusta puolet ovat maahanmuuttajia, olosuhteet maassa muuttuvat ajan oloon muistuttamaan ihmisten lähtömaita.

Ja siis elämäni loppuun televisio toistaa samaa levyä: suomalaiset eivät halua siivoojiksi ja siksi tarvitsemme kiinalaisia ja afrikkalaisia siivoojia. Totuus: esim. ISS:n muutamaa sataa (max.) avoinna olevaa siivoojan paikkaa vuodessa hakee 4000-6000 ihmistä. Itse hain jokunen vuosi sitten muun ohessa myös siivoojan töitä ja yhteen aikaan myös 90-luvulla monesta yhtiöstä turhaan. Vaikka kyse oli yleensä pätkäduuneista. Samoin kävi kaverilleni. Väärä kansalaisuus ja sukupuoli.

Vastaavasti Almeriassa pohjois-afrikkalaiset poimivat meille tomaatit, koska muka paikalliset eivät koske paskaduuneihin. Mutta jos Marokon pojat tekevätkin palkalla, jolla paikallinen ei pysty maksamaan vuokraansa, syömistään, sähkölaskua, vakuutuksiaan, jne?

Harkinnanvaraiset työluvat siivoojille, pizzanpaistajille, marjanpoimijoille, joo...