News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-11-03 A-talk: Maahanmuuttajien perheet syynissä

Started by Paasikivi, 03.11.2011, 15:18:44

Previous topic - Next topic

nuiv-or

Näinpä. Ylen olisi pitänyt kysyä, paljon Fang2  saa Solilta palkkaa, ja mitkä ovat hänen asumisolonsa. Asutaanko sitä pimeässä Kallion kaksiossa 20 muun kiinalaisen kanssa, jne. En muista oliko ohjelmassa koko nimeä, jos oli, henkilön tulot voi tarkistaa veroviraston päätteeltä. Ilmeisesti palkka on ainakin paperilla yli 900 kuussa, muuten hän ei saisi oleskelulupaa.

Huseinin mielestä tarvehankintainen oleskelulupa on hysteeristä byrokratiaa. Itse taas en jaksa uskoa, etteikö puolen miljoonan työttömän reservistä saada suomalaista siivoamaan. Tuskin saadaan, jos palkka on 2-5 euroa tunnilta. EU:n alueeltakaanko ei löydy? EU:laisethan eivät tarvitse edes oleskelulupaa.

Mielestäni tämä työperäisistä puhuminen on pelkkää propagandaa, jolla yritetään laskea tuota 900 euron rajaa entisestään.

Vera

Quote from: nuiv-or on 04.11.2011, 22:22:51
Itse en nähnyt kiinalaisjuttua, koska olin nukahtanut ennen sitä. Kuulemma siinä väitettiin, että hän joutuu uusimaan lupansa kahden vuoden välein. Onko muka näin työperäisten kohdalla? Johan siinä voi alkaa hakea kansalaisuutta 2-4 vuoden oleskelun jälkeen.

Työperäinen voi saada A-luvan tai B-luvan. B-lupa pitää uusia joka vuosi, ja kahden vuoden jälkeen sen voi vaihtaa A-lupaan. Ensimmäinen A-lupa pitää uusia vuoden päästä mutta seuraavan saa jo 4 vuodeksi. Pysyvän oleskeluluvan saa kun on ollut A-lupa 4 vuoden ajan. Jokaisen luvan uusimisen yhteydessä pitää todistaa olevansa töissä, ja tarkistetaan että hakija ei ole tehnyt sellaisia rikoksia jotka estäisi luvan saamisen.

Kansalaisuuden saa sen jälkeen kun on ollut A-luvalla tai pysyvällä luvalla 4 vuotta, ja on suorittanut kielikokeen. B-luvalla vietetty aika lasketaan puoliksi mutta B-luvan  haltija ei saa hakea kansalaisuutta, eli jos on asunut 8 vuotta B-luvalla niin voi hakea kansalaisuutta heti kun saa A-luvan, jos kielikoe on suoritettu ja rikosrekisteri kunnossa.

JoKaGO

Quote from: Vera on 06.11.2011, 00:22:23
Quote from: nuiv-or on 04.11.2011, 22:22:51
Itse en nähnyt kiinalaisjuttua, koska olin nukahtanut ennen sitä. Kuulemma siinä väitettiin, että hän joutuu uusimaan lupansa kahden vuoden välein. Onko muka näin työperäisten kohdalla? Johan siinä voi alkaa hakea kansalaisuutta 2-4 vuoden oleskelun jälkeen.

Työperäinen voi saada A-luvan tai B-luvan. B-lupa pitää uusia joka vuosi, ja kahden vuoden jälkeen sen voi vaihtaa A-lupaan. Ensimmäinen A-lupa pitää uusia vuoden päästä mutta seuraavan saa jo 4 vuodeksi. Pysyvän oleskeluluvan saa kun on ollut A-lupa 4 vuoden ajan. Jokaisen luvan uusimisen yhteydessä pitää todistaa olevansa töissä, ja tarkistetaan että hakija ei ole tehnyt sellaisia rikoksia jotka estäisi luvan saamisen.

Kansalaisuuden saa sen jälkeen kun on ollut A-luvalla tai pysyvällä luvalla 4 vuotta, ja on suorittanut kielikokeen. B-luvalla vietetty aika lasketaan puoliksi mutta B-luvan  haltija ei saa hakea kansalaisuutta, eli jos on asunut 8 vuotta B-luvalla niin voi hakea kansalaisuutta heti kun saa A-luvan, jos kielikoe on suoritettu ja rikosrekisteri kunnossa.

Ihan uteliaisuuttani kysyn: Miksei joku vaihtaisi B-lupaansa A-luvaksi heti kahden vuoden jälkeen? Ja onko siis A-lupa ensimmäisen vuoden ikään kuin B-lupa, mutta oleskeluvuosilaskennassa kaksi kertaa parempi?

Jos Herra K on kaksi vuotta B-luvalla, vaihtaa sen A-luvaksi ja suorittaa kielikokeen, hän saa kansalaisuuden viidessä vuodessa, niinkö?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Whomanoid

Quote from: Juho Eerola on 04.11.2011, 22:16:10
Kiitos palautteesta ja kommenteista.

Kiitos itsellesi. Esimerkillistä reagointia tällainen selvitys omasta toiminnastasi. Poliitikkoa viedään koko ajan paikasta toiseen, mutta juuri siksi on avustajat, joiden pitää auttaa valmistautumisessa kalenterista päällevyöryviin julkisiin tilaisuuksiin.
Väärin liputettu!

Mika Mäntylä

Yksi juttu jäi päälimmäisenä mieleen tästä keskustelusta. Eerola ja Räsänen halusivat Suomen nostavan kriteerejä perheen yhdistämiselle Suomeen Ruotsin mallin mukaisesti. Tähän somali-Husseini sanoi jotain sellaista, ettei Ruotsista pidä ottaa maahanmuuttopolitiikkaan mallia, kun siellä maahamuuttopolitiikka on epäonnistunut ongelmalähiöineen yms. Oliko tämä älyllistä epärehellisyyttä vai silkkaa tyhmyyttä?
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

Professori

Quote from: Juho Eerola on 04.11.2011, 22:16:10
Tällä kertaa se oli se, että humanitäärisin syin tulleet maahanmuuttajat eivät käytännössä työllisty yhtään minnekään kansantaloutta kasvattavaan toimintaan. Ne ketkä työllistyvät edes jonnekin, päätyvät tulkeiksi, pakolaisohjaajiksi, projektikoordinaattoreiksi yms. jne. Esimerkeiksi olin ajatellut ottaa juuri molemmat Husseinit. Näiden älykkäiden kavereiden potentiaali menee niiden nykyisissä hommissa täysin hukkaan.

En ole tuota aiemmin ajatellut, mutta olet epäilemättä oikeassa. Asia kannattaa siis tuoda esille jossain myöhemmässä keskustelussa. Joka tapauksessa tuo asiallisen rauhallinen linja kannattaa säilyttää; se miellyttää suomalaisten valtaenemmistöä paljon enemmän kuin joku älytön räyhääminen. Ainakin minun käsittääkseni.

On myös hyvä, että useampikin maahanmuuttokriittinen pääsee julkisuudessa ääneen. Kun tarpeeksi monta asiallista maahanmuuttopolitiikkaamme kriittisesti suhtautuvaa on ollut äänessä, alkavat fasismirasismisyytökset näyttää kummallisilta niidenkin silmissä, jotka eivät asiaa muuten sen kummemmin seuraa.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

MoonShine

Quote from: Sanglier on 05.11.2011, 14:58:26
Silläkin uhalla että letkeä tunnelma mukavan mamun kanssa menee pilalle, pitäisi AINA somaliseurassa - etenkin telkkarissa - aloittaa toteamalla: jos et ole kiintiöpakolainen, olet maassamme vilpillisin perustein. Neuvostoliitonsomaleista viimeisimpään kurpitsavaunutulokkaaseen.

Olet oikeassa, letkeä tunnelma olisi heti pilalla ja kaikkea sen jälkeen sanomaasi pidettäisiin vain rassistisena provokaationa.
Näin pitäisi kuitenkin toimia ja katkaista etnisesti väreilevä tunnelma heti ohjelman alusta ja keskittyä vain raakaan faktaan, törkeisiin sosiaalietujen väärinkäyttöihin ja mamurikollisuuteen.

Lisäksi kaikki jananderssonmainen; kyllähän tämä tästä ja siitähän olemme samaa mieltä -pa$kajankutuksesta pitäisi aina muistaa heti irtisanoutua, koska emme oikeasti ole samaa mieltä, eikä tämä mokuilu tästä itsestään parane.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

JoKaGO

Quote from: Mika Mäntylä on 06.11.2011, 16:25:36
Yksi juttu jäi päälimmäisenä mieleen tästä keskustelusta. Eerola ja Räsänen halusivat Suomen nostavan kriteerejä perheen yhdistämiselle Suomeen Ruotsin mallin mukaisesti. Tähän somali-Husseini sanoi jotain sellaista, ettei Ruotsista pidä ottaa maahanmuuttopolitiikkaan mallia, kun siellä maahamuuttopolitiikka on epäonnistunut ongelmalähiöineen yms. Oliko tämä älyllistä epärehellisyyttä vai silkkaa tyhmyyttä?

Ihmettelin itsekin, eikö kukaan huomaa, mitä fuulaa. No, puhuipa sälli komeasti nuivien pussiin, tulkitaan tuo sitten miten päin vain.

Quote from: Professori on 06.11.2011, 17:21:05
Joka tapauksessa tuo asiallisen rauhallinen linja kannattaa säilyttää; se miellyttää suomalaisten valtaenemmistöä paljon enemmän kuin joku älytön räyhääminen. Ainakin minun käsittääkseni.

On myös hyvä, että useampikin maahanmuuttokriittinen pääsee julkisuudessa ääneen. Kun tarpeeksi monta asiallista maahanmuuttopolitiikkaamme kriittisesti suhtautuvaa on ollut äänessä, alkavat fasismirasismisyytökset näyttää kummallisilta niidenkin silmissä, jotka eivät asiaa muuten sen kummemmin seuraa.

Aiiii-van! Juho Eerola ja tietenkin Jussi Halla-aho voidaan heittää kehiin koska vain, ja hyvä olisi, jos muutkin nuivat PS-kansanedustajat saisivat sparrausta, miten TV-esiintyminen pitää hyödyntää. Jatkakaa... (Oho, sori!)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Lentomestari

Tuskin yksikään suvaitseva media uskaltaa pistää samaan haastatteluun livenä taistelijapari Eerola/ Halla-ahoa, siinä olisi aika kova luupari kenelle tahansa mokulle.

MoonShine

Quote from: Lentomestari on 06.11.2011, 18:58:30
Tuskin yksikään suvaitseva media uskaltaa pistää samaan haastatteluun livenä taistelijapari Eerola/ Halla-ahoa, siinä olisi aika kova luupari kenelle tahansa mokulle.

Lentomesu on oikeassa, sehän olisi kuin Rokka ja Määttä.
Toinen syöttäisi 'ammusvyötä' ja toinen paahtaisi kukkahattua ja äärisuvista stuiossa ketoon, piippu hehkuvanpunaisena.
Anteeksi Väinö Linnamainen kielikuva paahtamisesta, en siis oikeasti tarkoita kenenkään elävältä paahtamista.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Taikakaulin

Quote from: Lentomestari on 06.11.2011, 18:58:30

Molemmat olivat samaan aikaan  A-talkissa tuossa eduskuntavaalien jälkeen. Yle on siis joskus uskaltanut laittaa taistelijat samaan studioon. Ei taida uskaltaa enää.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

ElenaDaylights

Quote from: Emo on 05.11.2011, 02:17:32
Niin ja se vihapuhe!
Somalikeskustelija syytti Räsästä "vihapuheesta" kun Räsänen ei syleile maailmaa täysin holtittomasti ja huomauttaa resurssiemme olevan rajalliset!

Ja somalit kuulemma odottivat Räsäsen ajavan heidän etuaan, mutta pettyivät! Eiköhän minulla ole kuitenkin somalia suurempi geneettinen oikeus odottaa, että Räsänen ajaa minun etujeni mukaista politiikkaa ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti jonkun täällä toissijaisilla perusteilla hengaavan etuja!?

Mutta kun ei tajua. Olen tullut siihen tulokseen ettei afrikansarvesta tulijoilla ole minkäänlaista käsitystä yhteiskunnan pyörimisestä, sen resursseista sekä toisen osoitteen jonkinlaisesta suvereniteetista. Koska luottamus/osaaminen/halu/kyky omassa etnisessä ryhmässä on hädin tuskin mainitsemisen arvoista sitä tuskin kyetään soveltamaan täysin toisenlaisessa yhteisössä vrt. Suomi.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

foobar

Quote from: ElenaDaylights on 06.11.2011, 20:47:47
Quote from: Emo on 05.11.2011, 02:17:32
Niin ja se vihapuhe!
Somalikeskustelija syytti Räsästä "vihapuheesta" kun Räsänen ei syleile maailmaa täysin holtittomasti ja huomauttaa resurssiemme olevan rajalliset!

Ja somalit kuulemma odottivat Räsäsen ajavan heidän etuaan, mutta pettyivät! Eiköhän minulla ole kuitenkin somalia suurempi geneettinen oikeus odottaa, että Räsänen ajaa minun etujeni mukaista politiikkaa ensisijaisesti ja vasta toissijaisesti jonkun täällä toissijaisilla perusteilla hengaavan etuja!?

Mutta kun ei tajua. Olen tullut siihen tulokseen ettei afrikansarvesta tulijoilla ole minkäänlaista käsitystä yhteiskunnan pyörimisestä, sen resursseista sekä toisen osoitteen jonkinlaisesta suvereniteetista. Koska luottamus/osaaminen/halu/kyky omassa etnisessä ryhmässä on hädin tuskin mainitsemisen arvoista sitä tuskin kyetään soveltamaan täysin toisenlaisessa yhteisössä vrt. Suomi.

On niillä käsitys. "Minä ja mun suku, meille kaikki niinkuin me halutaan tai mikään ei ole hyvin." Tällä strategialla Somaliakin on saatu siihen jamaan jossa se on.

Somaleita suurempi ongelma ovat ne ihmiset, jotka osoittavat edes pientä myötäymmärrystä tuota suhteellisuudentajutonta öykkäröintiä kohtaan. He vasta betonoivatkin nuo tolkuttomat asenteet tulijoiden mieliin.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Hessu

Toivotaan, että Ylen A-studio ei ryhdy kovin propagandistiseksi päästäessään Juho Eerolan ja Ulla Pyysalon haastattelun huomenna eetteriin.

Sillä, että toimittaja on luvannut olla sensuroimatta haastattelua millään tavoin, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaisen mielikuvan toimittaja kykenee halutessaan katsojalle jättämään.

Keinoja on monenlaisia, kuvallisia ja sanallisia.
Jälki- ja/tai etukäteiskommentoinnilla ja muista yhteyksistä otetun materiaalin esittämisellä haastattelujen ohessa ei liene kovin vaikea rakentaa haluttuja mielikuvia katsojille.

Ylen toimittajat eivät ole osoittaneet minkäänlaisia merkkejä pyrkimyksestä neutraaliin uutisointiin, kun kyseessä on puolue nimeltä Perussuomalaiset. On aika vaikea uskoa, että he juuri tämän tapauksen yhteydessä toimisivat eri tavalla kuin ennen.

Viimeisin esimerkki Ylen manipulatiivisesta toiminnasta on yhtiön tuorein gallup-uutisointi hassuine pylväsdiagrammeineen ja harhaanjohtavine puheineen.

Yritän sanoa, että Ylen toimittajille ei pitäisi antaa vetovastuuta kansanedustajan tiedottamisesta.

Jossain vaiheessa olisi osattava sanoa toimittajille, että kaikki tarpeellinen on jo tehty ja sanottu, ja että seuraavaa yhteydenottoa voi sitten yrittää uusien asioiden tiimoilta.

nuiv-or

Quote from: nuiv-or on 05.11.2011, 23:26:38
Näinpä. Ylen olisi pitänyt kysyä, paljon Fang2  saa Solilta palkkaa, ja mitkä ovat hänen asumisolonsa. Asutaanko sitä pimeässä Kallion kaksiossa 20 muun kiinalaisen kanssa, jne. En muista oliko ohjelmassa koko nimeä, jos oli, henkilön tulot voi tarkistaa veroviraston päätteeltä. Ilmeisesti palkka on ainakin paperilla yli 900 kuussa, muuten hän ei saisi oleskelulupaa.
Kävin tarkistamassa Fangfang Qiun tulot verotoimistossa: viime vuoden tulot 15833,22 eur, tulovero 0 %
Ennakonpidätystä 2225,37, palautetaan 342,34.

Uudellamaalla oli 9 kpl muita Qiu-nimisiä, useimmat 15k vuosituloilla, yksi erottui joukosta 49k:lla.

Eli siivoojamme tienaa 1319,- kuussa (nettona 1162,-). Tunnissa n. 8 eur jos työskentelee 160 t kuussa.

Yle voisi kysellä asuinolosta, Helsingissä minimivuokra lienee 700 paikkeilla, joten pottunokan on sama nostaa sosiaalitukia. Kiinalaisella on tod.näk. kiinalaiset asuinolosuhteet: 2-20 ihmistä kaksiossa? Aika rasistista moinen kohtelu, Biaudet?