News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Onko nuivuus tuottanut ongelmia lähipiirissäsi?

Started by Vetinari, 20.02.2009, 14:57:02

Previous topic - Next topic

Perttu Ahonen

Itse en ainakaan tähän asti ole kokenut mitään ongelmia kriittisessä katsontakannassani ulkomaalaispolitiikkaan kokonaisuutena.

Työssäni kohtaan ihmiset ihmisinä-yksilöinä ja en tee mitään eroa ihmisten välillä, minkään etnisen, sosiaalisen, poliittisen tai vaikkapa uskonnollisen taustan vuoksi. Sellainen rasismi on pöyristyttävää.  >:(

Sen sijaan asioista pitää voida puhua asioina ja ongelmista ongelmina - tosiasiat pitää tunnustaa, jotta mikään voisi kehittyä parempaan suuntaan. 

Huumori on huumoria ja sellaisena se pitää kyetä oivaltamaan. Toisaalta en hyväksy henkilöön menevää törkyilyä ja solvaamista.

Ihmiset ovat ihmisiä ja varustettu mitä erilaisimmin kyvyin oivaltaa asioita.  Kuitenkaan ei voi olla niin, että esimerkiksi ihminen joka on psykopaattinen lounteeltaan ja omaa huumorintajua yhtäpaljon kuin rotanloukku, voisi määrittää rajat huumorille.
Ei asiat voi mennä niin, että jos yksi ei ymmärrä - ei ketään opeteta, jos yksi ei halua leikkiä - ei kukaan leiki, jos yhdellä ei ole huumorintajua - ei kukaan kerro vitsejä.
Ei. Asioiden ei kuulu mennä niin, että jos yksi kymmenestä vaatii itselleen erioikeuksia toiseudesta johtuen, täytyisi muiden mennä tämän yhden toiveiden mukaan ja sopeutua.  Valitettavasti se on kuitenkin suunta, johon vallan eliitti maatamme vie ja se on suunta, joka on ristiriidassa oman oikeuskäsitykseni kanssa.  Ihmiset ovat yksilöitä ja sellaisina ymmärrettävä tarpeineen ja niihin tarpeisiin pitää kyetä vastaamaan mahdollisimman oikeamielisesti kaikkia kunnioittaen, mutta yhteisö ei voi luopua omista tarpeistaan yhden äänekkään yksilön tarpeiden vuoksi.

weekendsoldier

Quote from: JohannaS on 21.02.2009, 17:35:44
Seikkailuja siskon kanssa, osa 2:

Palasimme taas tänään monikulttuurisuuskeskusteluun. Kumpikin kävi kuumana, ja sanoimme aika töykeitä asioita toisillemme. Päätin ottaa selvää, että sijoittuuko siskoni muulla politiikan saralla suvaitsevaiseen vai nuivaan päätyyn. Kysyin hänen mielipidettään homoadoptiosta ja abortista. Hän sanoi, että ei halua vastata minulle koska minulla on "niin jyrkkiä mielipiteitä" (en ollut sanonut omaa mielipidettäni aborttiin/homoadoptioon ollenkaan eikä siskoni tiennyt mielipidettäni ennalta; ainoa juttu mitä tein oli että kysyin hänen omaa mielipidettään jotta voisin tarkistaa kuinka suvaitsevainen/nuiva hän on).

Sitten kun koko keskustelu meni överiksi ja siihen sekoittui pari henk.koht. tölväystä, niin päädyimme ensin mökötykseen, sitten sanojemme häpeämiseen ja lopuksi sovittelusessioon. Saimme asiat kuntoon ja halasimme lopuksi. Sovittelusession aikana kysyin uteliaisuuttani uudestaan hänen kantaansa aborttiin ja homoadoptioon. Hän vastasi, että aiemmin päivällä hän ei ollut halunnut vastata kysymykseeni, koska "sitten sää olisit väittänyt vastaan ja olisi taas käynyt niin että sää olet oikeassa ja mää väärässä".
(Paljastui lopulta, että siskoni kannattaa aborttia mutta vain ääritapauksissa. Homoadoption suhteen hän oli nuiva eikä uskonut sen olevan lapsen edun mukaista. Yllätyin hiukan hänen nuivuudestaan, sillä olin odottanut sellaista nuorekasta, "vihervasurilaista" kantaa.)

Mielestäni siskoni kommentissa oli jotain paljastavaa. Hänellä oli mielipiteitä, mutta hän ei halunnut puhua politiikasta eikä halunnut kertoa tai perustella omia mielipiteitään kunnolla, koska ei halunnut minun kyseenalaistavan niitä. Hän suhtautui kiivaasti ajatukseen keskustelusta koska hän pelkäsi että joutuisi siihen johtopäätökseen, että hänen mielipiteensä on väärä. Tämä on äärimmäisen tunteellinen ajattelutapa ilman rationaalisuuden häivää. Tähän muuriin aika moni nuiva törmää kun yrittää keskustella mokuttajan kanssa. Mokuttaja ei halua kuulla faktaa joka paljastaa hänen olevan väärässä. Itse taas yritän etsiä faktaa ja mielipidettä eri kanteilta, yritän kyseenalaistaa ja tarkistaa mielipiteitäni jatkuvasti, ja tätä kautta muutuinkin suvaitsevaisesta nuivaksi. Altistan myös nuivuuteni tarkistuksen alle, yitän etsiä syitä palata takaisin suvaitsevaisuuteen, mutta toistaiseksi en ole löytänyt paljonkaan.

Vielä yksi kommentti. Tässä ketjussa on puhuttu hiukan naisten suhtautumisesta nuivuuteen. Olen samaa mieltä naisista kuin pari muu kirjoittaja täällä, ja minusta on tullut hiukkasen sovinisti viime vuosina. Olen nähnyt liian monta naispoliitikkoa, -journalistia ja -nettikirjoittelijaa jotka eivät osaa keskustella asioista muuten kuin suurella tunteella mutta vailla aivojen käyttöä. Asia pännii ja turhauttaa minua aivan valtavasti. Ärsyttää, että politiikasta on hirveän vaikeaa puhua naisten kanssa. (Ja jos taas olisin mies, niin tätä mielipidettä minun olisi poliittisesti epäkorrektia sanoa. Mutta silti esim. Anne Moilanen pääsee joka lauantai lietsomaan vihaa miehiä vastaan valtion omistamalla radiokanavalla. Ei tunnu oikeudenmukaiselta.)

Siinäpä se. Kukaan ihminen ei tykkää siitä että hänen osoitetaan olevan väärässä. Ja naisista sen verran, että he ajattelevat usein asiaa tunnepohjalta, eivätkä siltä pohjalta että mitä oikeasti tapahtuu, mitä mistäkin seuraa ja niin edespäin. Eli se tunneälyn ja loogisen älyn vastakkainasettelu, joka yleensäkin on naisten ja miesten välillä.

weekendsoldier

Quote from: PaulR on 27.02.2009, 17:39:21
Sitä on ollut niin kauan laitanuiva, että ystäväpiiri on muodostunut itsestään kaltaisekseen.

En pidä teeskentelystä tai peleistä. Samoilla mielipiteillä mennään seurasta riippumatta. Toisin sanoen, jos mielipidettä näihin asioihin kysytään, saa saman märkä_rätti_naamalle vastauksen, oli kysyjä kuka tahansa.

Tapasin vastikään tuttuja kymmenen vuoden takaa. Melkoisen liito-oravakerhoa edustivat, mutta juttu jatkui luontevasti siitä, mihin se oli aikoinaan jäänyt. Nyt saan sähköpostissa linkkejä todella nuiviin teksteihin, otsikoituna; "Moi, ajattelin, että sua saattais kiinnostaa."

Mutta että avokkina suvaitsija? Ei hyvä tavaton. Ei vaikka saisi parasta seksiä ikinä. Suurin sukuelin on kuitenkin aivot. Jos siellä ei synkkaa, ei nainenkaan kiinnosta. Kerran naimisiin menoa harkinneena oli morsiamena minuakin nuivempi nainen (am.). Ja se on jo paljon se. :-*

Näin on. Ei siitä tule mitään, jos kotonakin pitää aina asetella sanojaan maahanmuuttoasioissa. Ex-vaimo oli myös nuiva. (Ei muuten vaan sovittu yksiin.) Ei tulisi mieleenkään ruveta millekään jonkun surusilmäisen hippitytön kanssa vaikka olisi miten hyvää seksiä tai ihan mitä tahansa. Veljet on nuivia ja muutenkin ystäväpiiri melko pitkälti. Reserviläispiirithän on oikein nuivuuden linnake, eikä toinenkaan viiteryhmäni, hevimiehet mitään mamujen hyysääjiä ole.

temer

Pakko laittaa tähän ketjuun pari nerokasta sitaattia:

The most difficult subjects can be explained to the most slow-witted man if he has not formed any idea of them already; but the simplest thing cannot be made clear to the most intelligent man if he is firmly persuaded that he knows already, without a shadow of doubt, what is laid before him.
—Leo Tolstoy

I know that most men, including those at ease with problems of the greatest complexity, can seldom accept the simplest and most obvious truth if it be such as would oblige them to admit the falsity of conclusions which they have proudly taught to others, and which they have woven, thread by thread, into the fabrics of their life
—Leo Tolstoy

Realisti

Olin tuossa käymässä porukoilla ja satuin mainitsemaan että Halla-ahon opus tipahti postilaatikosta. Tässä vaiheessa ei käynyt vielä mitään mutta ilmeisesti rakkaalla äidilläni alkoi myöhemmin illalla raksuttaa kuka tämä Halla-aho oikein on. Tuli nimittäin puhelu jossa äitini oli syvästi huolissaan että olen tilannut RASISTIN kirjoittaman kirjan. Samalla tuli myös selväksi että minun ei tulisi lähteä toteuttamaan tämän RASISTIN suunnitelmia (kysellessäni mistä suunnitelmista on puhe, ei äitini luonnollisesti tiennyt mitään asiasta). Sain vihdoin rauhoiteltua äitini kun kerroin kirjassa olevan faktatietoon pohjautuvia sosioekonomisia pohdintoja Suomeen kohdistuvasta muuttoliikkeestä sekä kritiikkiä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan. Sai kuulemma nukuttua yönsä rauhassa kun olin selventänyt tilannetta, jotta sellaista.

Tässä taidettiin nähdä jälleen kuinka luodaan tietynlaista mediakuvaa, vanhempieni seuraamiin medioihin kun kuuluu lähes yksinomaan hyysäri, ylen kanavat (paitsi kauniit ja rohkeat maikkarilta) sekä kauppalehti.

Jiri Keronen

Nuivuus on aika hyvin jakanut lähipiiriäni.

Velipoika nuivistui samaan aikaan kuin minäkin, eikä kestänyt pitkään, että myös isäukko nuivistui. Äiti oli aluksi vähän huolissaan, että mikäs tämä tällainen on, mutta kun kerroin asiallisesti, mistä Homma^^^:ssa on kyse, hän suhtautui asiaan hyvin rauhallisesti. Siitä riemastuneena ostin hänelle joululahjaksi Ayaan Hirsi Alin kirjan, jos hän vaikka nuivistuisi entisestään.

Muutamat muut lähipiirissä, erityisesti ulkomaalaistaustaiset, suhtautuivat aluksi kammoksuen. Se ei tosin ollut millään tavalla ihmeellistä, koska median lokakampanja on ollut sen verran härski, että jos kokee millään tavalla tämän itseään uhkaavaksi, sitä saattaa oikeasti jopa säikähtää. Tosin nämä ihmiset ovat sen verran fiksuja, että myös he ovat ottaneet onkeensa opin siitä, että media ja poliitikot valehtelevat aina. Ei se siitä huolimatta kivaa ole, että joku ulkopuolinen taho voi silkalla suvaitsevaisella mahtikäskyllään aiheuttaa minkäänlaista jännitettä esim. minun ja kaverini välille.

Yleisesti ottaen ihmiset kuitenkin suhtautuvat järkevästi, koska oikeiden ihmisten mielipide on muuta kuin median, hippien ja Asteroidien.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Maailmanmies

Quote from: Realisti on 20.03.2009, 09:48:00
Olin tuossa käymässä porukoilla ja satuin mainitsemaan että Halla-ahon opus tipahti postilaatikosta. Tässä vaiheessa ei käynyt vielä mitään mutta ilmeisesti rakkaalla äidilläni alkoi myöhemmin illalla raksuttaa kuka tämä Halla-aho oikein on. Tuli nimittäin puhelu jossa äitini oli syvästi huolissaan että olen tilannut RASISTIN kirjoittaman kirjan. Samalla tuli myös selväksi että minun ei tulisi lähteä toteuttamaan tämän RASISTIN suunnitelmia (kysellessäni mistä suunnitelmista on puhe, ei äitini luonnollisesti tiennyt mitään asiasta). Sain vihdoin rauhoiteltua äitini kun kerroin kirjassa olevan faktatietoon pohjautuvia sosioekonomisia pohdintoja Suomeen kohdistuvasta muuttoliikkeestä sekä kritiikkiä nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan. Sai kuulemma nukuttua yönsä rauhassa kun olin selventänyt tilannetta, jotta sellaista.

Tässä taidettiin nähdä jälleen kuinka luodaan tietynlaista mediakuvaa, vanhempieni seuraamiin medioihin kun kuuluu lähes yksinomaan hyysäri, ylen kanavat (paitsi kauniit ja rohkeat maikkarilta) sekä kauppalehti.

Minkä ikäinen äitisi on ? Olen muuten huomannut, että monilla yli 50-vuotiailla ei ole hajuakaan missä nykyään tässä ulkomaalaiskysymyksessä mennään. Heille mustaihoinen on edelleen se vuoden 1969 uutislähetyksen nälkiintynyt biafralainen joka on säälittävä ja jota pitä auttaa.

Realisti

Quote from: Maailmanmies on 20.03.2009, 10:15:50
Minkä ikäinen äitisi on ? Olen muuten huomannut, että monilla yli 50-vuotiailla ei ole hajuakaan missä nykyään tässä ulkomaalaiskysymyksessä mennään. Heille mustaihoinen on edelleen se vuoden 1969 uutislähetyksen nälkiintynyt biafralainen joka on säälittävä ja jota pitä auttaa.

Täyteen tulee lähes 70 vuotta joten ihan ymmärrettävää. On tullut huomattua että varsinkaan medialukutaito ei vanhemmilla ihmisillä ole enää kovin hyvä. Mielenkiintoinen kuriositeetti tosin että isäni on taas läpeensä nuiva, ehkä jopa rasisti joissain asioissa.

Muutenkin olen huomannut että ihmiset jotka seuraavat taloutta ja tunnuslukuja tuppaavat olemaan huomattavasti nuivempia kuin ne ihmiset jotka eivät pahemmin noilla asioilla mieltään riivaa. Yleistystä kyllä, mutta tiettyä hajontaa on huomattavissa. Liekö taustalla ajatus taikaseinästä ja osittaisesta tietämättömyydestä mitä tulee talouden ja yhteiskunnan mekaniikkaan?

Sikanez

Kävin Homma-kerhossa ja kerroin käynnin luonteesta jotakin vaimolle. Pääsin takaisin kotiin hieman puolen yön ja parin oluen jälkeen. Kävin nukkumaan ja siinä vaiheessa vaimo alkoi kysellä asioita. En siinä tilanteessa vastannut kovin hyvin ja keskustelu oli hankala. Aamulla puhuttiin vähän toiselta kantilta. Jotkut nuivat mielpiteet hän hyväksyy ja joitakin ei.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

etnis

Realistin kokemukset voisivat olla omasta elämästäni. Mutsi saa kyllä lahjaksi osansa THE KIRJAN toisesta painoksesta.
Chaos rampant in age of distrust
Confrontations impulsive habitat

Whatsername

Meilla on suku jakautuu aika lailla puoliksi tassa asiassa. Monet kerrat rakkaan serkkuni kanssa tapeltu tasta aiheesta. Tosin nyt han on alkanut vahan kuuntelemaan minunkin mielipidetta, eika vain huuda paalle. (Nain se Homma etenee :) )

Siskoni on samalla linjalla kanssani. Tosin me yritetaan olla keskustelematta naista asioista, koska tullaan molemmat vaan vihaisiksi ja sitten ei oo kellaan kivaa.

Kaveripiiri on sitten asia erikseen. Suurin osa on maailmanparantaja -tyyppeja ja heille on ihan turha alkaa naista asioista puhumaan. Taisin Facebookissa liittya Homma yhteisoon tjs ja kylla siella rasistikortit alkoivat huutaa. Mutta ei se mitaan..
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

IRONMAN

Oma lähipiirini on varsin nuivaa, ollut aina ja tulee varmaan aina olemaankin. Meitä ottaa päähän hallituksen opiskelija vastaisuus ja mamujen paapominen, kun vielä työpaikatkin on täällä kortilla. Kesätöihin ei opiskelijat mahdu, vakituisia töitä ei juurikaan ole vaan pätkätyön pätkätyötä. Hallitus kusee mun muroihin ;D
Sama hymy jatkutkunut jo 10vuotta turuilla ja toreilla ympäri webin. Yritäppä pysäyttää se.

salieri

Varsin nuivaa ollaan, ei löydy ymmärrystä mamupolitiikalle kun ei olla vielä onnistuttu mustalaisia ja ruotsalaisiakaan kotouttamaan.

Kalervo

Lapsuuden kaveripiiri on jokseenkin nuivaa ja mielipiteeni tiedossa, mutta politiikka ei ole yleinen puheenaihe. Yliopistolla en ole näkemyksiäni kuuluttanut, enkä usko että kukaan niitä tietää.

Tyttöystäväni on mokuttaja ja haluaa kaduille enemmän väriä. Onnekseni hän ei ole poliittisesti aktiivinen tai edes kovin kiinnostunut. Kuriositeettina mainittakoon, että hänen mielestään mulattilapset ovat suloisempia kuin valkoiset ja mustat miehet komeampia kuin valkoiset. ;D

mikkoellila

Nuivuudestani on ollut tuttavien ja sukulaisten keskuudessa yksinomaan hyötyä, ei lainkaan haittaa sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Ainoa nuivuuteni takia minuun välit katkaissut henkilö on rasisminvastaisella ristiretkellä oleva bloggaaja Mikael Don Quijote Halila, joka mm. on käyttänyt Halla-ahoa koskevan blogipostauksensa kuvituksena Illinois Nazis-nimisen jengin johtajaa eli jotain Pekka Siitoinin amerikkalaista vastinetta elokuvasta Blues Brothers.

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

JPU

Nuivuus ystäväpiirissäni on aika yleistä.Voisi jopa sanoa että kaikki tutut&kaverit ovat jollain tapaa nuivia.Vaimo on erityisen nuiva.

Nyt kun kotikunnassani avataan vastaanottokeskus(jipii!),nuivuus varmasti yleistyy entisestään.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

CaptainNuiva

Meikäläisen kaveripiiri on kyllä läpinuivahkoa, jotkut jopa yllättäen saavat ankariakin nuivahduskohtauksia.

Onkin muuten mielenkiintoista kuinka kukkahattutädit selittelevät nuivuutta tietämättömyydellä ja pelolla erillaisuudesta...Tämä teoria ei voisi pahemmin pieleen mennä!

Kuten minäkin niin moni muukin eli mitä enemmän on nähnyt ja maailmalla matkustellut sekä kulttureihin tutustunut, sitä varmemmin on nuiva! ;D

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

JoKaGO

Quote from: Maailmanmies on 20.03.2009, 10:15:50

Aamen. Tunnistan tuosta ikätoverini!

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Rutja

Minulla oli kaveripiiri, joka koostui paljolti suvaitsevaisista. Nyt on eri.

Jesse Ikälumi

Nuivuus on kylläkin enemmän ongelma niille ulkomaalaisille, joita kohtaan sitä nuivuuttaa osoitetaan. Tässä yritetään nyt kääntää tilanne päälaelleen, kun katsotaan että nuivuus(eli fasismi) onkin ongelma nuivalle. Halla-aholaiset ovat selvästi ottaneet mestariltaan oppia tässä asiassa; asiat esitetään niin, että ollaan itse uhrina. Tämä jos mikä on erittäin selkärangatonta.

Lefan hengessä esitettyyn kritiikkiin tehty pieni lefa-henkinen korjaus.

T.
M.E
I will never be a memory.

M.E

Quote from: Jesse Ikälumi on 01.04.2009, 23:46:55
Nuivuus on kylläkin enemmän ongelma niille ulkomaalaisille, joita kohtaan sitä nuivuuttaa osoitetaan. Tässä yritetään nyt kääntää tilanne päälaelleen, kun katsotaan että nuivuus(eli fasismi) onkin ongelma nuivalle. Halla-aholaiset ovat selvästi ottaneet mestariltaan oppia tässä asiassa; asiat esitetään niin, että ollaan itse uhrina. Tämä jos mikä on erittäin selkärangatonta.

Jesse valittaa toisinaan, että hänen trollaustaan "kritiikkiään" ei suvaita. Minusta on todella selkärangatonta valittaa "kritiikin" aiheuttamista ongelmista ja siten uhriuttaa itseään, kun "kritiikistä" kärsivät tosiasiallisesti "kritiikin" kohteet eli homma foorumin muut käyttäjät.
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Taustavaikuttaja

Quote from: Jesse Ikälumi on 01.04.2009, 23:46:55
nuivuus(eli fasismi)

Täh?

"Fascism is a radical, authoritarian nationalist ideology that aims to create a single-party state with a government led by a dictator who seeks national unity and development by requiring individuals to subordinate self-interest to the collective interest of the nation or race. Fascist movements promote violence between nations, political factions, and races as part of a social Darwinist and militarist stance that views violence between these groups as a natural and positive part of evolution. In the view of these groups being in perpetual conflict, fascists believe only the strong can survive by being healthy, vital, and have an aggressive warrior mentality by conquering, dominating, and eventually eliminating people deemed weak and degenerate."

http://en.wikipedia.org/wiki/Fascism

Kertoisitko ystävällisesti esimerkkejä siitä, miten nuivuus täyttää fasismin kriteerit? Nyt on sinun hetkesi loistaa. Ole hyvä.

edit Jaajaa, fasistiväite olikin moden källi. Nevermind Jesse, olet kaunis yksilöllinen lumihiutale ja joku päivä toivon, että voin rakastaa vaahtosuisia kurkunleikkaajia samalla intohimolla kuin sinä.

k-0ne

Quote from: Vetinari on 20.02.2009, 14:57:02
Kaikkein ihanteellisinta olisi pystyä olemaan avoimesti nuiva pelkäämättä jatkuvaa tuomiolla oloa.

Kysymys lineee miksi pelätä.

Ihmisen elämä on jatkuvaa muutosta ja kasvua (toivottavasti parempaan). Omassa nuoremmuudessani olen tehnyt paljon asioita joita toivoisin tekemättömäksi, mutten silti kadu, sillä niiden perusteella olen kasvanut siihen mitä olen nyt.
Osda ystävistä on jäänyt matkalle, tilalle on tullut uusia jne.
Hyvän ystävän tunnistaa siitä, että vaikka kaikesta ei olla samaa mieltä ei tuomiota silti lentele ympäriinsä.

Elämäni noin keskiverrosta tarkasteltuna on hieman surrealistinen muutenkin. Asun nykyisen tyttöystäväni ja eksäni kanssa. Nykyiseni ei ole samaa mieltä kanssani mm. maahanmuutosta tai JHa:sta, mutta se ei ole välissämme asia mikä haittaisi. Miksi sen pitäisi. Mielipiteet ovat jokaisen omia. En koe tarpeelliseksi pakottaa häntä omaan muottiini ja sama pätee myös toisinpäin.

Ts kotonamme on aitoa ja toimivaa monikulttuuria.

-
Kulttuuri == Kulttuuri tarkoittaa tavallisesti yhteisön tai koko ihmiskunnan henkisten ja aineellisten saavutusten kokonaisuutta: tässä merkityksessä käytetään myös sanaa sivistys.

conlib

Kyllä olen huomannut kuinka moni suhtautuu nuivasti nuivuuteeni. Vaikka itse en käyttäisi tuota sanaa, mutta olkoon jos se kerran on käytäntönä täällä. Kun sitten olen eprinpohjaisesti selittänyt miten asia on niin jotkut heistä alkavat ymmärtämään pointtini, muutamat taas eivät ''anna anteeksi''.

pogenssi

Jos nuivuudella tarkoitetaan hallitsemattoman maahanmuuton ehkäisyä ja epäeettisen tapakulttuurin vastustamista, täyttänen kriteerit.

Hmm, mitähän se lähipiiri nyt tässä tarkoittaisi? Ainakaan se lähipiiri, jonka kanssa kulttuureista ja maahanmuutosta olen keskustellut, ei ole kokenut kantojani ongelmallisiksi.

Ropellipää

nyrkkeilyvalmentaja hakkasi silmäni mustiksi ollessani 17, kun toin pyytämättä esiin mielipiteitäni maahanmuuttopolitiikkaan liittyen. epäonnistuneista 18-vuotisjuhlista huolimatta en luovuttanut, vaan olen yliopistossakin aktiivisesti tuonut ilmi näkemyksiäni monikulttuurista, minkä johdosta minulle naureskellaan. ihmiset eivät näytä ymmärtävän, että tilanne on oikeasti vakavoitumassa.

joskus minulle on heitetty epämiellyttäviä kommentteja, joiden uskon liittyvän poliittisiin näkemyksiini ja olen muutenkin aistinut vihamielisyyttä suomalaisten intoilijoiden taholta. lohduttaudun sillä, että kysyn heiltä muutaman vuosikymmenen päästä, kuka oli oikeassa monikulttuuri-intoilijoiden suhteen.
Suomenruotsalainen viherpiiperö.

mikkoellila

Quote from: Ropellipää on 05.04.2009, 22:38:41
nyrkkeilyvalmentaja hakkasi silmäni mustiksi ollessani 17, kun toin pyytämättä esiin mielipiteitäni maahanmuuttopolitiikkaan liittyen.

Toivottavasti teit rikosilmoituksen.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Lentomestari

Nyt nimiä kerätessä on tullut huomattua tämä nuivuuden kirous, että onko tuottanut ongelmia? vielä kysyt. Olen saanut hankittua vaivaiset kolme nimeä omani lisäksi, ei oo paljon. Kävin pienen kaveripiirin läpi valikoiden ja samoin tein duunissa, osasin ennakoida keneltä ei edes kannata kysyä, silti tuli monta "pummia" ja nämä pummit aiheuttivat sen etten enään duunissa kysele, olen pettynyt koko sakille. Kolkytviis vuotta tehty samaa työtä ja monesti kahviporukassa heitetty läppää tavalla jota tänne foorumille ei kannata referoida, annas olla kun laittaa lapun eteen ja kertoo millä asialla olen, niin menee "jamppa" hiljaiseksi.......kuuntelee......sitten kun saan asiani kerrottua, tuumaa...en mä nyt taija tuollaseen ryhtyä ?????voi v*****u sano minä mielessäni......tuollaseen??

Tämmöistä tää on, sakki on yksii lampaita, neljä vuotta ruikuttavat miten mu*****ja kaikki poliitikot on ja muutosta pitäis saaha, anna mun kaikki kestää....vaalit kun taas tulee niin äänestävät naistenlehtien kansissa olevia nutturapäitä ja iltapäivälehtien hymypoikia, nekun on niin söpöjä ja "sekin" aina niin osaa hymyillä.

Kun yritän ihan asiapohjalta kertoa miten Suomi on kohta Suomalia ja mitä se tulee maksamaan, ei aiheuta mitään muuta kommenttia kun että "en mie rupee mihinkään r*****i touhuun mukaan", niinpä niin. Nyt se nähdään kuinka paljon vahinkoa aiheutti aikoinaan kaikkien hat-hat-housuihin pukeutuneiden "kuulapäiden" mekastaminen pesäpallomailojen kanssa, nyt maahanmuuttopolitiikasta puhuminen rinnastetaan heti näihin urheilijanuorukaisiin.

Nyt voi vakuuttaa, ilman että äänessäni on yhtään vilppiä, että kyrsii ja kovasti, enään käyn laittamassa parin kaupan ilmoitustaululle liuskailmoituksen, josta saa yhteystiedot hommaan sekä kaavakkeeseen, sinänsä mielenkiintoista sitten seurata kuinka yleisö suhtautuu niihin, taitaa käupassakäynnit tihentyä lähipäivinä.

Muutaman kaavakkeen pidän valmiina jos sattuu tulemaan "tilanne päälle", muuten en enään aktiivisesti etsi yhtään sielua kontolleni. Mielenkiintoista on se että kaikki kolme löytämääni "nuivaa" ovat nuoria, kaksi miestä ja yksi nainen. Ensimmäinen nimi oli työkaveri jota ei tarvinnut juurikaan yllyttää, hän lähes repi paperin kädestäni ja se on jo aikaa sitten lähetetty, viimeinen oli työpaikan nuori siivooja, kurillani kokeilin ja olikin hyvin asiasta valmiiksi perillä, paperi kelpasi ja eiköhän kaavake täytettynä itelloiteta.

Nyt rakkaat lukijat, suljen tämän "kuoren" ja siirryn seuraamaan tätä hektistä tilannetta sohvan reunalta etunojassa istuen.

Dark Serenity

Quote from: weekendsoldier on 17.03.2009, 09:11:05
Vielä yksi kommentti. Tässä ketjussa on puhuttu hiukan naisten suhtautumisesta nuivuuteen. Olen samaa mieltä naisista kuin pari muu kirjoittaja täällä, ja minusta on tullut hiukkasen sovinisti viime vuosina. Olen nähnyt liian monta naispoliitikkoa, -journalistia ja -nettikirjoittelijaa jotka eivät osaa keskustella asioista muuten kuin suurella tunteella mutta vailla aivojen käyttöä. Asia pännii ja turhauttaa minua aivan valtavasti. Ärsyttää, että politiikasta on hirveän vaikeaa puhua naisten kanssa. (Ja jos taas olisin mies, niin tätä mielipidettä minun olisi poliittisesti epäkorrektia sanoa. Mutta silti esim. Anne Moilanen pääsee joka lauantai lietsomaan vihaa miehiä vastaan valtion omistamalla radiokanavalla. Ei tunnu oikeudenmukaiselta.)

Siinäpä se. Kukaan ihminen ei tykkää siitä että hänen osoitetaan olevan väärässä. Ja naisista sen verran, että he ajattelevat usein asiaa tunnepohjalta, eivätkä siltä pohjalta että mitä oikeasti tapahtuu, mitä mistäkin seuraa ja niin edespäin. Eli se tunneälyn ja loogisen älyn vastakkainasettelu, joka yleensäkin on naisten ja miesten välillä.

Joo, olen minäkin hiljalleen sovinismiin päin kääntymässä. Kunnioitan naisia, mutta toisaalta on tilanteita joissa naisten Feeling over rationalism-logiikka on suoraansanoen katastrofaalista. Keskustella asioista ei voi, mitään ei oteta kuuleviin korviinsa. Mutta evoluutio on antanut naiselle hoivaajan roolin, ja hoivavietti on vahva, sillä se on useimmiten jälkeläisille edun mukaista. Ei taida olla sattumaa että miehet ovat johtaneet heimoja/laumoja jo apinoista saakka. Niin epäkorrektia kuin se onkin.
Murmur

conlib

Quote from: Dark Serenity on 09.04.2009, 10:40:49
Quote from: weekendsoldier on 17.03.2009, 09:11:05

Joo, olen minäkin hiljalleen sovinismiin päin kääntymässä. Kunnioitan naisia, mutta toisaalta on tilanteita joissa naisten Feeling over rationalism-logiikka on suoraansanoen katastrofaalista. Keskustella asioista ei voi, mitään ei oteta kuuleviin korviinsa. Mutta evoluutio on antanut naiselle hoivaajan roolin, ja hoivavietti on vahva, sillä se on useimmiten jälkeläisille edun mukaista. Ei taida olla sattumaa että miehet ovat johtaneet heimoja/laumoja jo apinoista saakka. Niin epäkorrektia kuin se onkin.

Tuttavapiirissäni on monia nuorempia naisia jotka eivät yksinkertaisesti uskalla ottaa kantaa näihin asioihin tai yleensäkään mihinkään asioihin. Ulkomailla nuoremmilla naisilla on huomattavasti enemmän pokkaa sanoa mielipiteensä. Kyllä itse ottaisin mieluummin ulkomaalaisen naisen jolla on järkeviä näkemyksiä asioista kuin suomalaisen jolla ei ole näkemyksiä mistään, minä en pidä lammasmaisista ihmisistä (suurin osa suomalaisista on juuri sellaisia). Niin mamu-kriittinen en ole ettenkö voisi mennä ulkomaalaisen kanssa naimisiin.