News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suuri spagettivapaa uskonto/ateismiketju

Started by Tehtaankadun homma, 11.02.2009, 16:25:14

Previous topic - Next topic

Vaikuttaako uskonnollisuus yhteiskuntaa vakauttavana voimana?

Kyllä
26 (32.5%)
Ehkä
14 (17.5%)
Ei
32 (40%)
En osaa sanoa
7 (8.8%)
Poissa
1 (1.3%)

Total Members Voted: 80

Voting closed: 20.08.2012, 09:56:21

Albrecht

Tämä on käsittääkseni monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa käsittelevä keskustelufoorumi. Silti aina jossain vaiheessa joku ateisti tulee tänne paasaamaan, että muistakaa erota kirkosta. Mitä jos luterilainen tulisi tänne paasaamaan kirkkoon liittymisestä?

Kyllä taas kauhean moni kertonut suurella asiantuntemuksella sen, mitä kirkko on ja mitä se ei ole. Ja kuinka moni näistä asiantuntijoista on itse toiminut kirkossa, olleet sen seurakunta-aktiiveja tai opiskelleet muuten vain teologiaa? Jos onkin, niin haluaisin nähdä kunnon perustelut.

Kyllähän pk-seudun seurakunnat ja sitä myötäilevät piispat aika ikäviä konservatiivin korville puhuvat, mutta ei ne puheet ole koko totuus kirkosta. Ei kirkko ole jokin epämääräinen massa, josta tulee ikävää propangaa kaikkialta. Kirkko on ne kaikki sadattuhannet ja miljoonat kirkon jäsenet, eivätkä kirkon puhuvat päät. Seurakuntalaiset ja tavalliset luterilaiset viime kädessä kirkon määrittelevät. Eikä tätä asiaa suinkaan edesauta se, jos eri mieltä olevat lähtevät pois kirkosta. Se, jos mikä on luovuttamista.

Porilainen munalla

Quote from: Albrecht on 12.12.2009, 01:11:40
Tämä on käsittääkseni monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa käsittelevä keskustelufoorumi. Silti aina jossain vaiheessa joku ateisti tulee tänne paasaamaan, että muistakaa erota kirkosta. Mitä jos luterilainen tulisi tänne paasaamaan kirkkoon liittymisestä?
.............................................
...........................................

Samaa mieltä. Toisaalta paasataan ja pelätään islamin maihinnousua, ja samalla kiroillaan kirkkolaitoksemme munattomuutta asiassa.
Mutta, kirkon tukitoimien sijasta pyritäänkin tuhoamaan sitä instituutiota, jonka varaan maamme hyvät arvot paljolti perustuvat.
Ehkä hivenen ristiriitaista?
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

IDA

Mitä jos luterilainen tulisi tänne paasaamaan kirkkoon liittymisestä?

Minusta se olisi suotavaa ja ok. Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää.

Itse aion erota luterilaisesti kirkosta liittyäkseni katoliseen kirkkoon, mutta en kyllä näe, että luterilaisessa kirkossa olisi mitään sisimmiltään pahaa tai huonoa.

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/8438D1117EB147FFC225706C003CD2E9?OpenDocument?=FI

Tuolta Evankelisluterilaiseen kirkkoon liittyminen käykin kätevästi ja sen voi tehdä myös ensi vuonna tai sitä seuraavanakin, koska kyse on ikuisesta sielusta ja persoonasta, eikä huomisen taskurahoista. Katoliseen kirkkoon liittyminen alkaa yhteydenotolla seurakunnan kirkkoherraan. Suomessa seurakuntia on seitsemän: Helsingissä kaksi, joista toinen kattaa Uudenmaan melkein Turkuun ja Loviisaan asti, Kouvola, Turku, Tampere, Oulu ja Jyväskylä. Paljon lisää tietoa saa tilaamalla Fides-lehden, joka on yksi tasokkaimpia Suomessa julkaistavia lehtiä. Ortodoksikirkkoon liittyminen käy varmaan aika lailla samalla tavalla kuin katoliseen kirkkoon liittyminen. Ortodoksisen uskon perusteista löytyy paljon hyvää ja punnittua tietoa ortodoksisen kirkon sivuilta:

http://www.ort.fi/fi/

Myös monet vapaat uskontokunnat ottavat mielellään jäseniä vastaan ja omalla tavallaan etsivät yhteyttä yhteen, yhteiseen kirkkoon. Olkoonkin ensi vuosi siis liittymisen vuosi. Tervetullut on jokainen, myös hommalainen :)

Juki

Quote from: Porilainen munalla on 12.12.2009, 01:57:36

Samaa mieltä. Toisaalta paasataan ja pelätään islamin maihinnousua, ja samalla kiroillaan kirkkolaitoksemme munattomuutta asiassa.
Mutta, kirkon tukitoimien sijasta pyritäänkin tuhoamaan sitä instituutiota, jonka varaan maamme hyvät arvot paljolti perustuvat.

Pitäisikö historian tietämystä vähän päivittää? Mitä ovat ne arvot, joita mikään länsimainen yhteiskunta ei olisi ilman kirkkoa voinut keksiä? Kyllä esim. demokratia on alkumuodossaan Kreikan poikien idea, eikä sielläkään mitään Jesseä tarvittu. Juuri näiden jantterien ansiosta, monen mutkan kautta, teilläkin on se uskonnonvapaus.

Jos haluaa uskoa, siitä vaan! Mutta älkää nyt perustelko uskoanne asioilla, joita ei voi perustella sillä.

Ja en tiedä mitä PAASAAMISTA on se, että neuvoo jotakuta välttämään turhia veroja jos niitä ei halua kuitenkaan maksaa. Se on vain neuvomista.

Kun joku haluaa sitten paasata kirkkoon liittymisestä, siitä vaan! Sitteb voi harkita liittymistä, jos joitakin järkeviä argumentteja asian puolesta esitetään, ei kai siinä.

Daemonic

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 11.12.2009, 23:59:04
*leikattu vihaista kakaraskeidaa*
Kylläpä tuntuu Homman fundamentalistisiipi ottavan aina nämä asiat todella vahvasti itseensä. Eipä pysty Kullervokaan yhtäkään kommentia kirjoittamaan ilman solvauksia.

Se, että vaalii traditioita, ei tarkoita sitä, että pitää jämähtää kivikaudelle. Ihan päteviä pointtejahan tuossa oli, toisin kuin sinulla. Enempi tämä uskovaissiipi vastaa vihervasemmistoa. Uskotaan dogmiin vastoin ilmiselviä tosiasioita. Tehdään asioita, koska näin nyt vain kuuluu tehdä, sen paremmin kyseenalaistamatta niiden järkevyyttä. Pääasia, että tuntuu hyvälle. Ollaan oikealla asialla.
Kaikki uskovaiset ovat samanlaisia. Olipa sitten kyseessä ilmastonmuutos-, monikulttuurisuus- tai normiuskovaiset (muslimit/kristityt/jne). Kaikki sysäävät tosiasiat syrjään ja fiilistelevät menemään kun johtoporras käärii kahisevat. Samapa tuo minulle, mutta kyllä näistä huijauksista kannattaa pyrkiä irti, joten ihan asiallinen muistutus niille, jotka vielä eivät ole muistaneet kirkosta erota.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

MrQ

Quote from: Porilainen munalla on 12.12.2009, 01:57:36

Näkisin kyllä että nimenomaan kristillisistä arvoista vieraantuminen on ollut keskeisimpiä tekijöitä senkin tasoisen dialogin saavuttamisessa mitä nyt on havaittavissa. Jotenkin sitä on helppo vaan ajatella suomalaista perinnekristillisyyttä ihan yhtä kapea-katseiseksi ja ahdasmieliseksi kuin arabialaista perinneislamiakin. Jolla en tarkoita vääräuskoiset kuoliaaksi-islamia.

Lisäksi en oikein käsitä miten kristinuskoa eikä nimenomaan 1900-luvun taitteen aikaisen valistuksenomaisen aikakauden kiitetään länsimaisen liberaaliyhteiskunnan synnystä.

Kiihkomielistä fanatismia vastaan ei taistella sen omilla aseilla.

JR

"Kaikki uskovaiset ovat samanlaisia" ja ihan turha yrittää rajata ateisteja siitä porukasta pois.
Itse olen istunut kirkon luottamustoimissa monta kautta ja jotain kuvittelen tietäväni kirkon asioista. Meidän seurakuntamme ei ole mikä tahansa seurakunta, vaan hyvinkin kunniallinen toimija monella rintamalla. Kirkkoherra on jämerä äijä, joka on julkisesti sanonut, että jos kovin vapaamielisiksi ryhdytään, niin hän lähtee raksalle töihin.
On hienoa saada kuulua sellaiseen kirkkoon, johon minä kuulun. Monet tämänpäivän kirkon ongelmista ovat naispappeuden mukanaan tuomia. Missä nainen, siellä riita.

PekkaÖ

Maahamme muuttaa koko ajan lisää islamilaisia, jotka eivät varmasti eroa muhamettilaisuudesta.
Samanaikaisesti luterilaiset eroavat kirkostaan. Matemaattisesti ajatellen Suomi on muutaman kymmenen vuoden jälkeen islamilainen maa. 

Olen kuulunut ikäni siviilirekisteriin (=vanhempieni päätös), vaikka uskonkin Jumalaan.
Nyt en halunnut enää sivusta seurata epämiellyttävää kehitystä, vaan liityin evlut kirkon jäseneksi!

Suosittelen liittymistä muillekin, varsinkin niille jotka pelkän rahansäästön takia ovat joskus kirkosta eronneet. Hiukan siitä kannattaakin maksaa, että Suomi säilyisi kristittynä maana. 

requiem

Quote from: Albrecht on 12.12.2009, 01:11:40Kyllä taas kauhean moni kertonut suurella asiantuntemuksella sen, mitä kirkko on ja mitä se ei ole. Ja kuinka moni näistä asiantuntijoista on itse toiminut kirkossa, olleet sen seurakunta-aktiiveja tai opiskelleet muuten vain teologiaa? Jos onkin, niin haluaisin nähdä kunnon perustelut.

No kyllä taas kauhean moni on kertonut suurella asiantuntemuksella sen, millaisia kaikki uskonnottomat oikein ovat. Olen siis petturi, maanpetturi numero yksi, varsinainen Quisling, länsimaisen elämäntavan alasajaja, perinteiden vihaaja ja kaikkea muuta, vain vakaumukseni tähden, asian jossa minulla ei ole ollut mitään valinnanvaraa. Silmät tuli pidettyä auki ja korvat höröllä, mutta se ei muuttanut tilannetta. On se Wilderskin varmaan kauhea länsimaisen kulttuurin vihaaja, ateisti kun sattuu vakaumukseltaan olemaan.

Se että minulle ei ole siunaantunut uskoa johonkin ihmistä suurempaan kolmanteen osapuoleen, ei tarkoita ettei minuun ole jäänyt tarttumatta suomalaista ja kristillistä arvo- ja tapaperinnettä. En ymmärrä miten kymmenen käskyn käskyille 4.-10., kultaiselle säännölle, tieteelliselle maailmankuvalle ja valistukselle, nationalismille, patriotismille, demokratialle, valinnanvapaudelle, markkintaloudelle, perinteitä ja juuriani kunnioittavalle pohjalle rakennettu maailmankuvani jotenkin olisi suuressa ristiriidassa lähtökohtaisesti länsimaisuuteen liitettävien ominaisuuksien kanssa, tai että tällainen näkemys johtaisi länsimaisen elämäntavan alasajoon. Etenkään, kun näitä arvojaan ja vakaumustaan on valmis puolustamaan.

Ja kyllä, arvostan enemmän vakaumuksestaan ja perinteistään tiukasti kiinnipitäviä kirkollisia tahoja, kuin esimerkiksi heti antautumisen merkiksi pyllistävää Vapaa-ajattelijoiden liittoa. Kunhan vain perinteistään kiinnipitävät tahot pysyvät lain asettamissa raameissa ja pois omasta henkilökohtaisesta elämästäni, itse ainakin pysyn poissa heitä häiritsemästä.

ps. Meni kyllä off-topiciksi  :)
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

slange

Quote from: requiem on 12.12.2009, 13:06:40
On se Wilderskin varmaan kauhea länsimaisen kulttuurin vihaaja, ateisti kun sattuu vakaumukseltaan olemaan.

Wilders ei tosin saarnaa vaahto suussa yksisilmäisten uskomuksiensa puolesta, toisin kuin eräät.

Wilders keskittyy keskittyy maahanmuuttopolitiikkaan ja islamisaation uhkaan. Ateisti nimittäin on muslimille arvoasteikossa alhaisempi kuin kristitty. Ymmärrän näin ollen Wildersin huolen siltä(kin) osin..

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Daemonic on 12.12.2009, 06:48:08
Kylläpä tuntuu Homman fundamentalistisiipi ottavan aina nämä asiat todella vahvasti itseensä. Eipä pysty Kullervokaan yhtäkään kommentia kirjoittamaan ilman solvauksia.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa - jälleen kerran. Sattuiko noin pahasti lukea suoraa totuutta ateistisista maanmuuttajista?

(Ja kuka se tulikaan kutsumatta paikalle ad homineminsa kanssa - Daemonic...)

QuoteLässytystä

Höpsis. Selityksiä sivulta seitsemän.

Fundamentalistit tosin ovatsamanlaisia - ja pahimpia ovat marginaalista vähemmistöä Suomessa edustavat ateistifundamentalistit. Tosin kovin vähän on tuolla porukalla lopultakaan mitään valtaa päästä tekemään vaatimiaan muutoksia.

Esimerkiksi Jussi K. Niemelän touhut voi hyvällä omalla tunnolla luokitella kärpäsenjätöksen kokoisen vähemmistön  säälittäviksi vallankumouspyrkimyksiksi.

Näiden pyrkimysten takana ei ole mitään muuta kuin vapaa-ajattelun väärinymmärretyn olemuksen tuoma epävarmuus ja viha.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

tapio

Quote from: slange on 12.12.2009, 13:11:40
On se Wilderskin varmaan kauhea länsimaisen kulttuurin vihaaja, ateisti kun sattuu vakaumukseltaan olemaan.

Wilders ei tosin saarnaa vaahto suussa yksisilmäisten uskomuksiensa puolesta, toisin kuin eräät.

Wilders keskittyy keskittyy maahanmuuttopolitiikkaan ja islamisaation uhkaan. Ateisti nimittäin on muslimille arvoasteikossa alhaisempi kuin kristitty. Ymmärrän näin ollen Wildersin huolen siltä(kin) osin..

Mitähän mieltä muslimit ovat meistä agnostikoista ja uskonnottomista?
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

slange

Quote from: tapio on 12.12.2009, 13:41:29
Luultavasti näin: "Käänny islamiin ja saat rauhan, tai muuten..."

tapio

Quote from: slange on 12.12.2009, 13:44:54
Quote from: tapio on 12.12.2009, 13:41:29
Luultavasti näin: "Käänny islamiin ja saat rauhan, tai muuten..."

Tätä minäkin pelkään. En haluaisi mennä johonkin muslimimaahan kertoilemaan ihan vain rauhallisesti, että olen agnostikko, enkä oikein tiedä, onko Allahia olemassa vai ei ja että allahinkin kirjoitan pienellä vaan.
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

tosipaha

Quote from: IDA on 12.12.2009, 02:39:37
Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää.

Mua käy sut vähän sääliksi, jos teet asioita sen vuoksi että ne ovat jotain toista ihmisryhmää vastaan. Silloin tämä ryhmä kontrolloi tekojasi, vaikka eivät edes ole tietoisia sinusta.

Olen ateisti, mutta mielestäni jokainen saa uskoa mitä haluaa. Minulla ei ole mitään syytä vastustaa kenenkään uskontoa tai uskonnottomuutta, ja miksi olisi. Tällainen vastustus kertoo vain henkilön omasta epävarmuudesta.

Uskokaa mihin huvittaa ja antakaa toisten uskoa tai olla uskomatta, mikä siinä on niin hankalaa.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: tosipaha on 12.12.2009, 15:16:24

Olen ateisti, mutta mielestäni jokainen saa uskoa mitä haluaa. Minulla ei ole mitään syytä vastustaa kenenkään uskontoa tai uskonnottomuutta, ja miksi olisi. Tällainen vastustus kertoo vain henkilön omasta epävarmuudesta.

Uskokaa mihin huvittaa ja antakaa toisten uskoa tai olla uskomatta, mikä siinä on niin hankalaa.

Kiitos. Sinä olet sisäistänyt vapaa-ajattelun ytimen. Olen aivan samaa mieltä kanssasi - jokainen uskokoon mihin haluaa - tai olkoon uskomatta. Se on vapautemme tärkeimpiä kulmakiviä.

Minä en ole (vastoin uskontooni kuuluvaa evankelointikäskyä) käännyttämässä ketään omaan uskontooni, enkä kännnyttänyt myöskään silloin kun olin ateisti.

En myöskään näe maahanmuuttokritiikkiin oikestaan mitenkään liittyvänä sitä, että muutamat kirjoittajat ovat ottaneet päätehtäväkseen tällä foorumilla ateistisen käännytystyön ja suomalaiseen kulttuuriin liittyvän luterilaisuuden alasrepimisen ja tuhoamisen.

---
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---

nabla

Quote from: tosipaha on 12.12.2009, 15:16:24
Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää.

Mua käy sut vähän sääliksi, jos teet asioita sen vuoksi että ne ovat jotain toista ihmisryhmää vastaan. Silloin tämä ryhmä kontrolloi tekojasi, vaikka eivät edes ole tietoisia sinusta.

Sanoisin, että tuo on idan pohjanoteeraus, heh.
Ymmärrän idaa, on raskasta puolustella näkymättömien enkeleiden olemassaoloa kun ei voi tukeutua faktoihin, logiikkaan tai järkeen(uskon pahin vihollinen, heh).

Idalle kysymys, mistä olet uskomuksesi omaksunut, viestinä suoraan jumalalta vai epäsuoraan toiselta uskovalta?
"Järki on paholaisen portto, joka ei voi tehdä mitään muuta kuin parjata ja tehdä pahaa kaikelle mitä jumala sanoo ja tekee.", Martti Luther
"Ehkä Jumalan tahto oli yhdistää ihmisiä.",Piispa Leo tsunamista
"Jos voin loukata maailmankatsomustasi, siinä on bugi.", nabla

Kullervo Kalervonpoika

ps. Meni kyllä off-topiciksi  :)

Itse asiassa hyvin asiaan kuuluva ja sisällöltään erinomainen kommentti. Tuohon minulla ei ole oikeastaan mitään lisättävää.
---
---
---

Make M

Minusta se olisi suotavaa ja ok. Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää.

Ooho! Millä tavalla radikaali islamismi on hyvää? Sehän on aivan varmasti ateisteja vastaan.  ???

Oletko IDA suvaitsevaisempi radikaaleja islamisteja kohtaan kuin ateisteja kohtaan?

Hiidenlintu

Islam esimerkiksi?

Jouko

Quote from: Make M on 12.12.2009, 15:58:09

Ooho! Millä tavalla radikaali islamismi on hyvää? Sehän on aivan varmasti ateisteja vastaan.  ???

Oletko IDA suvaitsevaisempi radikaaleja islamisteja kohtaan kuin ateisteja kohtaan?
Islamia vastaan tarjoaisin aitoa kristillisyyttä virallisen sellaisen sijaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Juki

Quote from: Hiidenlintu on 12.12.2009, 16:06:15

Islam esimerkiksi?

Tai saatanapalvonta. Se on sitä aitoa kristillisyyttä: kaikki mikä on jotakin vastaan, on hyvä, kunhan se jokin on ateismi. Mutta rakastakaa toinen toistanne...kunhan se vain on ateisteja vastaan jollain tavalla jne. Näiden arvojen pohjalleko se länsimainen kulttuuri siis rakentui? Taitaa rakentua pikemminkin valtion ja kirkon ehdottomalle segregaatiolle.

Make M

Quote from: ikuturso on 11.12.2009, 18:23:58
Käykää adventtisunnuntain kirkossa tai Joulukirkossa. Istukaa ja hiljentykää. Joulu on tulossa. Jos saarnassa sana Jumala ei tunnu omalta, korvatkaa se sanalla maailma. Miettikää minkä mahdollisuuden maailma on teille antanut kun olette syntyneet. Jos sana Jeesus tökkii, korvatkaa se sanalla lähimmäiset, ystävät tai ihmiset. Miettikää ystäviänne joiden puoleen voitte kääntyä kun tarvitsette apua tai kenelle voitte itse apuanne tarjota. Miettikää vaikka Hommalaisia, jos muita ette keksi.

Hyvä idea, pitipä kokeilla! Hiljentykäämme... (valitan, tekstistä tuli niin kahjo, ettei se ole edes hauska).

Minä uskon maailmaan,
isään, moniosaajaan,
taivaan ja maan luojaan,

ja ihmiseen,
maailman ainoaan poikaan,
meidän ystäväämme,
joka sikisi ilman siemennestettä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
muuttui zombiksi ja astui alas rotkoon,
nousi kolmantena päivänä rotkosta,
astui ylös kalliolle,
istuu maailman, isän, moniosaajan,
oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
eläviä ja kuolleita,

...

Goman

On ihan pakko IDA:lle vastata
"Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää"

Ateistina olen sitä mieltä että: Kaikki mikä on uskovaisia vastaan ei välttämättä ole ollenkaan hyvää.

hehehh , niin ne näkemykset eroavat.

IDA

Quote from: nabla on 12.12.2009, 15:41:48
Idalle kysymys, mistä olet uskomuksesi omaksunut, viestinä suoraan jumalalta vai epäsuoraan toiselta uskovalta?

Olen ihan lapsesta asti pitänyt totuutta arvossa :)

IDA

Quote from: Make M on 12.12.2009, 15:58:09

Samaa sakkia. Suhtaudun molempiin tasapuolisen nuivasti.

Belgiassa - joka on EU pienoiskoossa - sosialistit ja liberaalit ovat ehdottamassa ristien kieltoa hautausmailla, ilmeisesti jotta tilalle voisi rakentaa minareetteja.

sr

Quote from: IDA on 12.12.2009, 17:09:39
Samaa sakkia. Suhtaudun molempiin tasapuolisen nuivasti.
Rakastakaa vihollisianne ja mitäs muuta se kristinuskon tärkein tyyppi sanoikaan...
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

IDA

Quote from: sr on 12.12.2009, 17:49:11
Rakastakaa vihollisianne ja mitäs muuta se kristinuskon tärkein tyyppi sanoikaan...

No mikäpä sen suurempaa rakkautta kuin nuivuus :D

Onhan harhautuneille kerrottava, että he ovat väärällä tiellä.

sr

Quote from: IDA on 12.12.2009, 18:02:15
Onhan harhautuneille kerrottava, että he ovat väärällä tiellä.
Ja tämä "kertominen" tapahtuu tällaisillä tölväyksillä:"Kaikki mikä on ateisteja vastaan on jollain tavalla hyvää."

Voit olla aika varma, että noilla keinoin et kovin montaa ateistia käännytä.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Taikakaulin

Muistuttaisin vielä niitä henkilöitä, jotka eivät ole jostain kumman syystä vielä tehneet tätä, niin eroamaan myös Erkosta: http://www.erkka.com/sivut/eroaerkosta/index.html
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."