News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Quote from: Entinen maahanmuuttaja on 03.07.2009, 19:09:25
Noh se tästä päivästä täällä ja eiku terrassille. Hyvää kesää ja viikonloppua jokaiselle nuivalle väriin ja sukupuoleen katsomatta.

Kiitän ja toivotan rikastusvapaata terassireissua.

Itse jatkan kiljunlitkimistä täällä peräkylän peräkammarissa.

Muuttohaukka

Nuivistuin toden teolla, kun ensimmäisen somalilauma sapui Helsinkiin -90. Aiemmin joku kirjoitti, etä se tauti on kroonistunut. Näin siinä kävi.
Nyt tämä uusi laki lisää nuivuuttani. Nuivuutta lisäsi työ Helsingissä.
Lisukkeena kaikki nämä ylenmääräiset loukkaantumiset eri asioista: possubetoniporsaat, kaikki koulujen juhliin liittyvä... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Pikemminkin voisi asettaa kysymyksen, miksen olisi nuiva.

En myöskään ymmärrä ollenkaan islamin uskoa, varsinkaan sitä rauhanomista osiota. Koko islam on niin syvältä, ettei sanotuksi saa. Sotia, tappamista, alistamista, kostoa etc. loputtomiin.

Nuivuutta lisää, lisää, lisää tämä hyysäysmentaliteetti. >:( >:( >:( >:(
Jos voisikin maksaa korvamerkittyä verorahaa, niin silloin voisin kontrolloida, mihin maksamani eurot "sijoitetaan".

Maailmanmies

Quote from: Kari Kinnunen on 03.07.2009, 17:26:04
Quote from: Entinen maahanmuuttaja on 03.07.2009, 17:18:02
Tuo ihmettelysi että nuivat asuneet ulkomailla on vain onnistunutta mokupropagandaa. BS.

Expatriootit ovat hyvinkin nuivaa jengiä. Täälläkin meitä on monta hommailemassa.

Enpä minä sitä ihmettele. Sen sijaan eräs mokuttava tuttuni ihmetteli mielipiteitäni "kun olet oikein maailmalla reissannutkin".

No niinpä olen ja minun hommissa maailmalla pyöriessä näkee todellakin sen arjen joka on kaukana matkaesitteiden ihanuudesta.

Täällä toinen samanlainen. Työt ovat vieneet milloin minnekin. Jos työni vuoksi käyn Intiassa, Kiinassa, Etelä-Afrikassa tai ihan missä vain, ei se tarkoita sitä, että vierailuni jossain oikeuttaisi jonkun tulemaan Suomeen vastavierailulle.  Joka paikassa eletään paikallisten lakien ja sääntöjen mukaan.  En yritä tyrkyttää kiinalaisille demokratiaa enkä kauhistele paikallisten teollisuuslaitosten ympäristönsuojelua. Ei se kuulu meille.
Demokratia ei ole kaikkien mielestä edes hyvä idea. Meidän demokratiamme on kohta hävittämässä koko maan sellaisena kuin me sen tunsimme.

Lumia

Lopullisesti vasta tämän vuoden puolella, ajattelutavan muuttuminen käy hitaasti. Negatiivinen pohjavire rauhanuskontoa kohtaan sai kyllä alkunsa jo lapsuudessa, eräs naispuolinen sukulainen koki melko ikävän toiseuden kohtaamisen eräässä Suomea monikulttuurisemmassa pohjoismaassa jo kauan sitten. Vielä kotimaahan palattuaankaan ei saanut olla rauhassa vuosiin. Siitä lähtien ennen niin suvaitsevainen ja monikulttuurin puolesta puhunut koulutettu rouva on ollut hyvin nuiva.

Pidin uutisia maahanmuuttajien tekemistä rikoksista vain yksittäistapauksina enkä ollut perillä siitä miten huonosti ja hallitsemattomasti koko maahanmuuttoasia on järjestetty. En uskonut tulijoiden elelevän sosiaalitukien kustannuksella sen enempää kuin suomalaistenkaan. Väittelyissä puolustin turvapaikanhakijoiden oikeutta elää turvassa ja integroitua osaksi suomalaista yhteiskuntaa. Pitäähän hyvinvointivaltion auttaa vähempiosaisia.

Halla-ahosta kiinnostuin lehtikirjoitusten perusteella ja päättelin että kyseessä on rasisti ja naistenvihaaja. Eräs innokas neiti linkitti muutamia herran kirjoituksia, hassua että olin alusta asti varovaisen samaa mieltä tämän kanssa. Ketutuksen määrää en pysty edes kuvaamaan kun minulle valkeni mihin verorahani käytetään (aivan, niitä käytetään myös muihin minulle epämieluisiin tarkoituksiin mutta tässä mittakaavassa, kritiikittömästi?). Moni asia on muuttunut paljon monimutkaisemmaksi kuin mitä Amnesty-maailmankuvani piti sisällään, mutta hyvä näin.

Täytynee mainita myös Liza Marklundin kirja Uhatut (en muista edes oliko se ensimmäinen kolmesta saman naisen tarinaa kertovasta kirjasta). Olen todella skeptinen jokaista tositarinaksi väitettyä kirjaa kohtaan, mutta jos tuosta edes osa oli totta...

Simon Elo

Kaikki kävi vähitellen. Pidin pitkään perussuomalaisia ja koko hommaa marginaali-ilmiönä, joka on joidenkin peräkammarin poikien tekosia. Vihaavat ulkomaalaisia, media sanoi, ja minä uskoin.

Eräänä päivänä päädyin Halla-ahon sivuille. En tiennyt hänestä mitään, mutta aloin lukea kirjoituksia ja tuntui kuin silmäni olisivat avautuneet. Näinhän minäkin olen koko ajan ajatellut, vaikka kirjoitustyyli välillä ei olekaan mieleeni.

Seuraavaksi oli Halla-ahon "haastattelu" Ruben Stillerin ja Leif Salmenin toimesta. Pidin hänen kohteluaan täysin ala-arvoisena. Hänen sanoissaan täytyy olla perää, kun häntä näin vainotaan, ajattelin. Viimeinen niitti oli Halla-ahon saama syyte ja tuomio - se oli todiste yhteiskunnan kaksoisstandardeista ja Mekkaan päin kumartamisesta.

Olen erittäin huolissani radikaalin islamin leviämisestä Euroopassa. Vastahan hesarikin kertoi brittimuslimeista, jotka aikoivat räjäyttää useamman lentokoneen samaan aikaan. Jokainen heistä oli elänyt koko ikänsä Iso-Britanniassa. Puhumattakaan mellakoista ympäri Euroopan lähiöitä. Eikö kaikilla olisi syytä huolestua?

Haluan että lapseni voivat elää maassa ja mieluiten myös maanosassa, joka perustuu kristillisiin ja maallistuneisiin arvoihin, ei sharia-lakiin tai muuhun alistamiseen.

Jäniksenkäpälä

Itse nuivistuin aika pikaisesti luettuani jonkun mekkalan jälkeen Halla-ahon tekstejä ja tehtyäni vertailevaa tutkimusta mm. muihin länsi-Euroopan maitten tilanteisiin.

Mutta, mutta... se ei ole tämän kirjoituksen pihvi.

Käänsin tuossa vastikään erään pienemmän paikkakunnan Kokoomusjohtajan nuivaksi. Hänellä oli ongelmana, että hänen tätinsä oli väkertänyt väitöskirjan "pakolaisten" kidutuksista, välittäen kuitenkin humanistina vähät siitä, että tutkimus oli suoritettu kyselypohaisesti; kyselypohjaisten tutkimusten on pitkin länsi-Eurooppaa todettu kärsivän erittäin paljon tulkkien ja kyseltävien välisestä asioiden keksimisestä - mahdollisesti "turvapaikanhakijoiden" asiain parantamiseksi.

Oli aika kiva kuulla hänen erään puhelinkeskustelun jälkeen toteavan olevan nuiva. Hän kuitenkin muuttaa avioeron vuoksi pois nykyiseltä poliittiselta vaikutusalueeltaan suhteellisen nopeasti, joten poliittisesti kyseinen ei liene merkityksellinen. Tosin mies on aikaansaapa ja poliittisesti uskottava.
Pu, pu, pu, pu, pu

Thor

Isänmaallinen olen ollut aina, suvun veteraanien juttuja kuunnellessa on lapsesta saakka tullut tutuksi se, millaisilla uhrauksilla ja kärsimyksillä tämä maan olemassaolo on säilytetty. Teini-ikäisenä, 90-luvun puolivälin tienoilla, olin kuitenkin äärimmäisen liberaali ja suvaitsevainen maahanmuuttokysymyksissä. Jälkeenpäin ajatellen tämä perustui siihen paikkaansapitämättömään premissiin, että tänne tulevat maahanmuuttajat katsoisivat ylöspäin länsimaista kulttuuria ja haluaisivat tulla osaksi sitä. Ajattelin, että olisi väärin kieltää näin hyvää kulttuuria ja toimivaa yhteiskuntaa keneltäkään. Suvaitsevaisuuttani ylläpitivät myös varsin tehokkaasti noihin aikoihin mediassa esiintyneet Pekka Siitoin ja kumppanit. Legendaarisen Sieg Hail Suomi-dokkarin nähtyäni olin vilpittömästi järkyttynyt. Nykyään pidän sitä tahattoman komiikan ajattomana klassikkona :)

Nuivistumiseni alkoi toden teolla syyskuussa 2001. Sitä eivät saaneet niinkään aikaan terroristit itse, vaan kaduillansa riemuinneet palestiinalaiset. Se oli hirveää katsottavaa. Muutaman terroristin voi vielä kuitata yksittäisiksi ääritapauksiksi, mutta ei suurten joukkojen spontaania iloa 3000 ihmisen murhasta. Tajusin, että väkivallan ihannointi ei islamin piirissä ole kovinkaan marginaalinen ilmiö. Muutamaa vuotta myöhemmin Muhammed-pilakuvamellakat vahvistivat tätä käsitystä aika makaaberilla tavalla. Lopullinen niitti oli Scriptaan tutustuminen ja se täysin epäasiallinen tapa, jolla Halla-ahoa on julkisuudessa käsitelty. Ja täällä ollaan.

mökö

Minun kohdallani se on tapahtunut pikkuhiljaa, isänmaallinen olen ollut aina, sukujuuret pohjanmaalla, sekin jo velvoittaa isänmaallisuuteen. Mutta sitten pieni tarina, joka saattaa olla fiktiivinen. Olipa kerran työpaikka jossa johtajat päättivät ottaa yhtiön erääksi valttikortiksi mamujen työllistämisen, pikkuhiljaa heidän määränsä lisääntyi ja lisääntyi, mamujen arvostelu työpaikalla oli vastoin johtajien linjaa joten heitä piti ainoastaan kehuman, tekivätpä he työnsä hyvin tai huonosti. Suunnitteilla oli jopa rukoushuonetta mamuille, kävipä kerran niinkin että eräs mamu huitaisi metalliputkella suomalaistyöntekijää olkapäähän niin, että siihen tuli vertavuotava haava, tapaus tietenkin hoidettiin kaikessa hiljaisuudessa yhtiössä ettei vaan tule huonoa julkisuutta. Tarina siis saattaa olla fiktiivinen. Onko muuta mahdollisuutta kuin olla nuiva ??
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Matti N

Kymmenisen vuotta ehkä.  Kuultuani uutisista miten antirasistit löivät rasisteja turpaan kadulla.  Vaikutti siltä että rasistia vihataan vihaamisen vuoksi, ilman oikeudentajua. Aloin ajatella asiaa  ja yritin myöhemmin sulatella multikultipuppua kun siihen törmäsin.  Alkoi pikkuhiljaa nuivistuminen.  Tietty ennakkoluulottomat yksilöt lisäsivät pökköä pesään, siis nämä yksilöt jotka kailottavat kovaan ääneen olevansa ennakkoluulottomia.  Ja Hommaan ja sen pullohartiaisen vinkuheinän teksteihin tutustuttuani löysin ansaitsemani tittelin.  Hitto, nyt jäi kaivelemaan se uutinen jonka mainitsin. Missä maassa, mitä tapahtui, oliko ne "oikeita" rasisteja? 
Eiksoo kauheeta.

Tasogare

Nyt pistettiin paha.. olen aina ollut nuiva, mutta tähän varsinaiseen hommaan heräsin joskus.. viime vuoden lopusta. Olisikohan ollut noin, että lueskelin Halla-Ahon blogia (en tiedä, miten eksyin sinne) ja tietysti Yrjöperskeleen sekä Taustavaikuttajan blogia. Jossain vaiheessa ihmettelin, että mikä se "Homma^^^" mainos oli eräiden henkilöiden blogeissa :)

Hämmästelin vain sitä, että en tiennyt asioiden olevan päin v****a näin pahasti. Nykyään olen nuiv--, err, realis---, eh, siis, RAZIZTI!

Mutta tiedänpähän nykyään enemmän politiikastakin :) Esim. (viher)vasemmisto(nuori)a ei saisi olla olemassa.

EDIT: Sympatiat TunturiTigerille :/

EDIT 2: Nyt muistankin, että joskus kauan sitten Ahvenanmaalainen kämppikseni näytti minulle videon Malmön Rosengårdenista ja ihmettelin vain, että "Okei.. poliisi veti aseen esiin ja..? Ei täs tapahtunu mitään?". Kämppis totes vaan, että maahanmuuttajan on saatananmoinen ongelma Ruotsissa. Sittemmin lueskelin Halla-Ahon blogia ja törmäsin uudestaan Malmööseen ja Rosengårdeniin, jonka kautta tuli "AHAA!" -elämys kun yhdistin videon teksteihin :)
Homma^^^ <3    |    On vain vääriä mielipiteitä

http://www.sverigedemokraterna.se/

jopparai

Nonnii. Näin jälkeenpäin ajatellen en ole nuivistunut. En vaan tiennyt olevani nuiva aikaisemmin. Olen asunut muilla mailla melkein 20 v. 7 eri maassa (mm. 7v afrikassa). Ei olisi tullut aikanaan mieleenikään asettaa yhdenkään kohdemaan arvoja kyseenalaiseksi. Maassa maan tavalla, tai maasta pois. Sopeutuminen ( kotouttaminen heheheh ;-) tapahtui aina omin avuin. Kielitaidon hankkiminen oli myös omalla vastuulla (myönnettävä on, että, tässä jäin vaatimattomalle tasolle parissa maassa, vain englanti toimii)
Luin Halla-ahon blokin kaikki tekstit syytteestä nousseiden uutisten takia ja huomasin, että olen selvästi nuiva.
Hmm. Asialle tarttis tehrä jottain. Kertokaa ny hyvät immeiset mitä nuiva voi tehrä asian hyväksi!
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

pelle12

Quote from: TunturiTiger on 17.09.2009, 23:59:06
nuivistumisen ensioireet tuli ihan mukulana varmaan 20 vuotta sitten. rehellisesti yks yhtä vastaan tappelun hävinnyt mustalaispoika tuli kavereittensa kanssa hakkaan mut.
tappelun alkuperäinen syy oli se kun kysyin että miks sitä ja sen siskoo ei ollu näkyny koulussa..?
Höh. Ymmärrän täysin romanipojan reaktion typerään kysymykseesi. Tuohan oli selvää romanikulttuurin pilkkaa, ei ainoastaan tietämättömyyttä! Tietääkseni heillä on lakisääteiset ravivapaapäivät koulusta. :-X

raakis-

Itse olen aina ollut sananvapauden ja yksilönvapauden kannattaja. Aloin seuraamaan näitä rajoituksia tekeviä lakiehdotuksia, Lex Nokia yms., ja mietin, että eihän tämä ole oikein. Kun aloin perehtymään sananvapauden rajoituksii, niin törmäsin islamiin ja siitä luonnollisena kehityksenä YouTubessa Christopher Hitchensin, Richard Dawkinsin ja Pat Condellin videoihin. Tämän jälkeen nettiä selatessani päädyin, en muista kuitenkaan miten, lukemaan Scriptaa. Tätä ennen minulla ei ollut mitään tarkkaa käsitystä mitä kaikkea maahanmuuttoon sisältyy ja miten esimerkiksi veromarkkojamme käytetään.

Pikkukaupungista lähteneenä ei minulla ollut juurikaan kokemuksia mamuista, mitä nyt joskus isovanhempien luona vieraillessa törmäsi aina muutamaan romaniväestön edustajaan. Tampereelle muuttaessa näki hieman jo tuota rikkautta mm. öiset huutometakat yläkerrassa lähes päivittäin sekä huntupäisiä naisia ja uimahallin muslimivuorot. Olen aina seurannut asioita, mutta rajallisilla tiedoilla ja suppealla elämänkokemuksella varustettuna olin pitkälti median antamien tietojen varassa.
"Suomi on nykyään kansainvälinen, moderni, kohtuullisen suvaitsevainen yhteiskunta, jossa tarvitaan myös afrikkalaisia. Ainakin heitä tarvitaan enemmän kuin autoja Helsingin keskustassa."

- Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Jeja-Pekka Roos blogissaan 29.10.2008

pikkupossu

Lopullinen kypsyminen tapahtui varmaan n.½ vuotta sitten. Kävin viikonloppuna Itäkeskuksessa ostoksilla. Totesin paikan olevan kuin Basaari, jossain Sudanin ja Egypyin rajamailla. Aggressiivia mölyäviä ulkomaalaisjoukkiota, joita viikonloppuostoksilla olevat suomalaisperheet väistelevät. Yleensäkin neekereiden ja ählämien räjähdysmäinen lisääntyminen Helsingissä on saanut minut valveutumaan maahanmuuton turmiollisuudesta Suomelle.

Viimeisenä pisteenä on Helsingin Sossun pakonomainen tarve hajasijoittaa mamuja alueille, joissa aikaisemin vain asunut suomalaisia.

soopeli

Pahoitteluni jo etukäteen avautumisesta... Olen ollut aina suht nuiva ja ns. kansallismielinen (ja nykyään akateemisesti koulutettu) neito, mutta muutettuani 2000-luvun alussa Helsinkiin (ja jopa suht 'hyvälle' alueelle), aatteet muuttuivat aika helvetin nopeasti mega-nuivaan (lieneekö oikea sana?) suuntaan. Yhtä tiettyä nuivistumisen hetkeä ei ole, vaan sarja yksittäistapauksia:

*Koska satun olemaan parikymppinen, vaaleatukkainen nainen, en tietenkään voi olettaa saavani enää kulkea päiväsaikaan rauhassa kotiin kaupasta, pääkaupunkiseudulla ainakaan. Viimeisen puolen vuoden aikana minua on seurattu lähikaupasta kotiovelle asti erilaisten vähemmistön edustajien toimesta 7 kertaa (and counting). Joskus kävellen, joskus juoksujalkaa. Olen miettinyt että mitä he odottavat? Kyllä he minut kiinni saisivat jos haluaisivat, joten oletan että kyseessä on pelottelu/pelkotilan aiheuttaminen?

*Noin pari kuukautta sitten kävin viemässä roskia ulos iltayhdeksältä. Yksin. Pahaksi onnekseni tämän 20 metrin matkan aikana eräs vähemmistön edustaja iski silmänsä minuun ja lähti jahtaamaan minua takaa. Pääsin ihmeen kaupalla turvaan kerrostalooni sisälle ja lukittua oven perässäni, jonka taakse kyseinen eläin jäi riehumaan ja kiljumaan kuinka hän raiskaa minut kunhan pääsee käsiksi. Kun soitin itkien poliisille ja kysyttäessä kerroin tuntomerkkejä (ja ihonvärin), vastaus oli "onko neiti nyt ihan varma? Ulkonahan on aika pimeää..." Ahaa, no ei sitten mitään.

*Kun kävelen kaikessa rauhassa ulkona koirani kanssa ja minua EI kutsuta huoraksi satunnaisesti (jälleen vähemmistön edustajien toimesta), pidän sitä hyvänä päivänä.

*Alueella sijaitsee eräs erittäin rikastunut yläaste (edelleen, nyt ei siis puhuta mistään Meri-Rastilasta), joten harva se päivä saan kuulla 15-vuotiaiden maahanmuuttajapoikien huuteluita, että "tule tänne me näytetään sulle miten meillä päin nussitaan"... No jos ei nyt kuitenkaan.

*Ollessani viime kesänä ensimmäistä kertaa yli vuoteen baarissa tyttökavereideni kanssa sain illan ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen tuntea monikulttuurin syvän kouran kirjaimellisesti haaravälissäni. Kun käännyin ympäri ja kävin huomauttamassa kyseiselle rikastajalle käytöstavoista, sain kuulla olevani rasisti (WTF?). Näemmä nykyään rasistin leiman saa otsaan jos ei antaudu tietyn kulttuuri/uskontokunnan edustajien kourittavaksi. Hm. Niinpä kai sitten. Olisiko jollakulla lainata burkhaa?

En voi sille mitään, mutta tuomitsen hiljaa mielessäni erityisesti kaikki naiset, jotka pysyttelevät hiljaa maahanmuuttokeskusteluissa ja jopa puolustavat nykyistä hyssyttelykulttuuria. Se nyt vaan sattuu olemaan niin että naiset ja tytöt ne saavat ensimmäisenä tuntea nahassaan hallitsemattoman maahanmuuton lieveilmiöt häirinnästä ja huuteluista raiskauksiin. Mikseivät naiset & erityisesti feministijärjestöt ikinä ota osaa maahanmuuttokeskusteluun (ja siis NAISIA, ei poloisia muslimimaahanmuuttajia puolustaen)?! AARGH!

/rant over

Nim. Pippurisuihke ostoslistalla

Ammadeus

Ari-Lee

Taistolaisesta peruskouluajasta olen ollut nuiva. Nuivuus tuli siis opin ahjosta käänteisenä reaktiona. Nuivuus kohdistui ensin keskustasta vasemmalle ja myöhemmin laajeni keskustasta oikealle kattamaan koko puolueiden värikirjon. Nuivuuteni on siis poliittista nuivuutta. Mitä tulee järjettömään alati kasvavaan massamaahanmuuttoon olen jättänyt pois sanonnan "kun eivät minua häiritse ja maksavat veronsa". Nyt menee verokertymä järjettömään massamaahanmuuttoon ja sen tuomiin kerrannaiskuluihin vanhustenhuollon, sairaanhoidon, lastenhuollon ja työttömyydenhoidon kustannuksella. Sen lisäksi järjettömälle massamaahanmuutolle on synonyymi ja se on iSlam, mikä taas ei tule integroitumaan vaan syö kaiken ympäriltään globaalisella totalitarismillaan.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Bored.

Quote from: soopeli on 23.10.2009, 21:56:05*Ollessani viime kesänä ensimmäistä kertaa yli vuoteen baarissa tyttökavereideni kanssa sain illan ensimmäisen kymmenen minuutin jälkeen tuntea monikulttuurin syvän kouran kirjaimellisesti haaravälissäni. Kun käännyin ympäri ja kävin huomauttamassa kyseiselle rikastajalle käytöstavoista, sain kuulla olevani rasisti (WTF?). Näemmä nykyään rasistin leiman saa otsaan jos ei antaudu tietyn kulttuuri/uskontokunnan edustajien kourittavaksi.
Pakko kommentoida...
Olen itsekin nähnyt tapauksia, jossa torjuttu tummempisävyinen häntäheikki (tai ööh, häntähassan?) on jäänyt huutamaan naista rasistiksi, kun nainen ei ole lähtenyt viidentoista sekunnin tuttavuuden jälkeen miehen painettavaksi jonnekin. Lisäksi myös sellaisen, jossa baariyrittäjää huudetaan rasistiksi, kun hän julmasti haluaa tulevan kunniakansalaisen maksavan juomansa. Melkoista menoa...

Miniluv

Quote from: soopeli on 23.10.2009, 21:56:05
Pahoitteluni jo etukäteen avautumisesta... Olen ollut aina suht nuiva ja ns. kansallismielinen (ja nykyään akateemisesti koulutettu) neito, mutta muutettuani 2000-luvun alussa Helsinkiin (ja jopa suht 'hyvälle' alueelle), aatteet muuttuivat aika helvetin nopeasti mega-nuivaan (lieneekö oikea sana?) suuntaan. Yhtä tiettyä nuivistumisen hetkeä ei ole, vaan sarja yksittäistapauksia:

Älä suotta ole pahoillasi, minä ainakin olen pahoillani vain siitä, että jonkun on elettävä tuollaisen käytöksen kanssa. Tervetuloa mukaan!
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tunkki

Soopeli on juuri sitä ikäryhmää (ja vielä vaalea nainen) joka saa monikuldyyrin ihanuuden suorimmin päin näköä, kumma jos ei ala nuivistumista tapahtua naisissakin.

Tekisi mieli suositella vaikka mitä, mutta otetaan vanha esimerkki: "Spammerin nirhaamisesta saa saman tuomion kuin ihmisen tappamisesta, joten ainoa joka meitä pidättelee on paikallinen lainsäädäntö." -erään miete vuodelta 1999

korpisoturi

Meissä jokaisessa asuu sisäinen nuiva, se vaan pitää löytää. Mulla helpotti tämä maahanmuuttopolitiikka, jota ei voi järjellä ymmärtää.

maahanmuuttaja

En nuivistunut hetkessä vaan se oli pitkä ja vaiheittainen prosessi. Suomeen tullessa tiesin olevani yksi niistä onnekkaista elintasopakolaisista, jotka ovat päässet länsimaahan, parempaan elämään. Tiedostin samalla, että elintasopakolaisista Suomelle on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jossain vaiheessa aloin huomata miten ylimielinen ja hyväksi käyttävä suhtautuminen joillakin maahanmuuttajilla on Suomea ja suomalaisia kohtaan, ja miten heitä hyysätään. Täydellinen nuivistuminen tapahtui ehkä noin viisi vuotta sitten kun huomasin kuinka asiat pimitetään ja kuinka huonoksi tilanne on mennyt muissa maissa. Ymmärsin, että sama kohtalo saattaa odottaa Suomeakin, jonka tulevaisuudesta mielessäni oli ollut varsin ruusuisia kuvia.

Ari-Lee

Quote from: Tunkki on 23.10.2009, 22:50:35

Tekisi mieli suositella vaikka mitä, mutta otetaan vanha esimerkki: "Spammerin nirhaamisesta saa saman tuomion kuin ihmisen tappamisesta, joten ainoa joka meitä pidättelee on paikallinen lainsäädäntö." -erään miete vuodelta 1999
Olen ollut tilanteessa missä uhkailujen jälkeen mietin todellisia mahdollisuuksiani lähteä nirhimään spammeri. Lukuisten uhkailujeni jälkeen sen spammerin paikallinen ISP toimi asian eteen minun parhaaksi koska aloin uhkailemaan heitäkin. Paine oli kova.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

OlliH

Itse kuulun niihin, jotka ovat olleet nuivia aina. Mustalaiset tosin olivat ainoa haittakansanryhmä minun lapsuudessani ja asuinpaikassani. Kun somaleita alettiin päästämään maahan, tiesin tarkalleen millaiset seuraukset sillä on, ja asia aiheutti ahdistusta ja kummastelua poliitikkojen järjettömyydestä. Ilmeisesti kuitenkin joillekin tulivat yllätyksenä rikastuttajien tekemät raiskaukset ja murhat ja eleleminen ikuisena taloudellisena taakkana suomalaisille.

Mitäs pidätte tästä uudesta termistä haittakansanryhmä? Jokunen vuosi sitten tuli uusi sana haittaohjelma kattamaan virukset, vakoiluohjelmat ym. haitalliset ohjelmat. Määritelmäksi sopisi vaikka valtion sisällä toiselle kansanryhmälle taloudellista tai terveydellistä haittaa aiheuttava kansanryhmä.

slange

Quote from: OlliH on 24.10.2009, 00:46:01

Mitäs pidätte tästä uudesta termistä haittakansanryhmä? Jokunen vuosi sitten tuli uusi sana haittaohjelma kattamaan virukset, vakoiluohjelmat ym. haitalliset ohjelmat. Määritelmäksi sopisi vaikka valtion sisällä toiselle kansanryhmälle taloudellista tai terveydellistä haittaa aiheuttava kansanryhmä.
Toi on hyvä! Tätä nyt sitten lanseeraamaan turuilla, toreilla ja foorumeilla.

Larva

Minulla ei sinänsä ole koskaan ollut mitään eri rotuisia ja muunmaalaisia vastaan, eikä ole vieläkään yleisellä tasolla, mikäli he osaavat käyttäytyä Suomessa niin kuin kuuluu. Sen sijaan maahanmuuttajat, jotka elävät sossuin tuilla tai tekevät toistuvia rikoksia tms, saisi minusta palauttaa kotimaahansa ja vähän äkkiä. Maassa maan tavalla tai maasta pois! 

Varsinaisesti heräsin varmaan siinä vaiheessa, kun siskoni muutti pk-seudulle ja rupesi kertomaan että siellä ei eletäkään ihan samalla lailla kuin pohjoisemmassa. Tiettyihin paikkoihin ei voi mennä eräiden kansalaisryhmien takia, yksikseen ei todellakaan kantsi liikkua iltayhdeksän jälkeen, ja muutenkin meno on Helsingin seudulla aika hulvattoman kuuloista nykyään. Tänne Keski-Suomeenkin on ruvennut ilmestymään ihmisiä, jotka eivät selvästi ole länsimaalaisesta kulttuurista kotoisin eivätkä tunnu haluavankaan olla. Se raivostuttaa minua. Ottaa niin maan helkkaristi päähän, etten voi liikkua missä ja milloin itse haluan, vaikka 10 vuotta sitten saatoin ihan hyvin mennä vaikka iltamyöhällä puiston poikki.

Ja onhan noita maahanmuuttokriittisiä tekstejä tullut lueskelua aika ahkeraan viime aikoina. Olen jo pitkään ihmetellyt viranomaisten varmaan viimeiset 10 vuotta toitottamaa "faktaa" siitä, että kun "suuret ikäluokat" jäävät eläkkeelle niin heitä elättämässä pitää olla enemmän porukkaa kuin Suomessa nykyään on. Muutenkin puheet työvoimapulasta ovat käsittämättömiä, kun Suomessa on ties kuinka paljon työttömiä.

Ja myöskin olen henkilökohtaisesti äärettömän vittuuntunut siitä, että opiskelija saa raataa toimeentulonsa eteen eikä välttämättä edes saa sitä rahaa mikä hänelle kuuluu, mutta maahanmuuttajia ja pakolaisia tuetaan sikamaisilla summilla, joiden eteen ei tarvitse tehdä mitään. Kade? Kyllä! Katkera? Kyllä!  >:(
Niin pian kuin ihmiset päättävät, että kaikki keinot ovat sallittuja taistelussa pahaa vastaan,
tulee mahdottomaksi erottaa heidän hyvyyttään siitä pahasta, jonka he tahtovat murskata.
- Christopher Dawson -

"You call it surrender,
But we call it calm before the storm."
- Edguy -

OTU

Quote from: Rutja on 15.12.2008, 03:50:33
Kuinka poliittinen herätyksesi tapahtui? Eksyitkö Jussin sivuille ja aloit lukemaan, koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa, tulit yllätteän kulttuuririkastetuksi jollain kujalla vai oletko sittenkin aina ollut vähän netsiviritteinen?

Halla-ahon kirjoitukset avasivat silmäni muutama kuukausi sitten. Ennen olin neutraali tai jopa välinpitämätön asian suhteen. Johtunee mm. valheellisesta uutisoinnista. Sitä ennenkin olin kyllä aika lailla samaa mieltä esim. Kari Suomalaisen tiettyjen piirrosten ja ajatusten osuvuudesta. Mm. nämä.

http://vaiski1.blogit.uusisuomi.fi/files/2009/04/kari.jpg
http://luottomies.ehdokkaasi.fi/wp-content/uploads/2009/07/kari.jpg
http://i40.tinypic.com/2iqy51u.gif
http://i43.tinypic.com/ideoet.gif

Huom. Katsokaa piirrosten vuosilukuja. KS näki asioiden oikean laidan jo silloin.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Poro

Kotoisin olen Oulusta, ja aikoinaan sinne saapui SPR:n kautta venepakolaisiksi kutsuttuja Vietnamilaisia. Olin nuori ja kyllähän heitä tuli katseltua jäyhänä pohjoisen ihmisenä hieman "kieroon" aluksi. Varsin nopeasti kuitenkin nämä ihmiset sulautuivat ja sopeutuivat pohjoisen kaupungin elämään, ja käsitykseni mukaan suurin osa oli työelämässä todella sukkelaan. Katukuvaa ja kulttuuria he kyllä rikastivat, mutta tällä kertaa sillä hyvällä tavalla.

Näin ollen pidin itseäni maahanmuuttomyönteisenä henkilönä viime vuosiin asti, mainittakoon että minulla on jo 16 vuoden ajan ollut ulkomaalainen puoliso. Kylläkin toisesta EU-maasta, mutta sitä älköön hänelle laskettako synniksi. On muuten pitänyt oman maansa passin ja kansalaisuuden, vaikka kaikki vaadittavat maassaolo yms. muut ajat ovat jo pitkään oikeuttaneet hakemaan Suomen kansalaisuutta.

Asenteeni ovat nuivistuneet viime vuosina lähinnä kokemusten kautta. Asun Itä-Helsinkiläisessä lähiössä, eikä itselläni kohtuullisen kokoisena ja näköisenä mieshenkilönä ole ollut suurempia ongelmia, mutta vaimoani on häiriköity. Varsinkin lapseni jotka käyvät monikulttuurista koulua, saavat kärsiä monikulttuurisuuden tuomista lieveilmiöistä päivittäin. En lähde näitä nyt tarkemmin erittelemään, mutta lista on pitkä. Jos joku on kiinnostunut niin sopii kysyä.

Näin ollen olen todennut, että nykyisenkaltainen monikulttuurinen elämänmeno on vahingollista lapsieni hyvinvoinnille, heidän välittömässä ympäristössään.

Parachute for sale. Only used once, never opened. Small stain.

OTU

Quote from: Poro on 24.10.2009, 16:14:26

Asenteeni ovat nuivistuneet viime vuosina lähinnä kokemusten kautta. Asun Itä-Helsinkiläisessä lähiössä, eikä itselläni kohtuullisen kokoisena ja näköisenä mieshenkilönä ole ollut suurempia ongelmia, mutta vaimoani on häiriköity. Varsinkin lapseni jotka käyvät monikulttuurista koulua, saavat kärsiä monikulttuurisuuden tuomista lieveilmiöistä päivittäin. En lähde näitä nyt tarkemmin erittelemään, mutta lista on pitkä. Jos joku on kiinnostunut niin sopii kysyä.

Näin ollen olen todennut, että nykyisenkaltainen monikulttuurinen elämänmeno on vahingollista lapsieni hyvinvoinnille, heidän välittömässä ympäristössään.

Ole ystävällinen, ja kerro lisää. Kokemukset elävästä elämästä ovat parhaita kertomaan, missä oikeasti mennään.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

elukka

Nuorena 20 vuotta sitten olin kovin poliittisesti korrektin bull shit suvaitsevaisuuden valtaama. Vaikka enemmistö vietnamilaisista on oikeasti sopeutunut hyvin, näin myös vastakkaisen ilmiön ja tietenkin minuun oli piirretty Pravdan ja muun hörhömedian toimesta näkemys, kuinka suomalaiset ovat aivan kamalan rasistisia muuhun maailmaan verrattuna.

Näin kuinka suomalaiset retuuttivat vietnamilaista. Menin melkein väliin, mutta poliisikin tuli. Vietnamilainen oli viillellyt puukolla jotakuta suomalaista. Ja minä idiootti olin menossa syyttelemään suomalaisia ilmeisestä rasismista.

Noihin aikoihin 1. somalit tulivat Suomeen Moskovasta ja kaikki repivät passinsa. Heidi Hautalat, Johanna Suurpäät, Demlalaiset ja jotkut SPR tms. pakolaisbusiness huijarit suuttuivat Kari Suomalaiselle ja Pravdan paras anti päättyi siihen.

Kai se oli 80-luvun loppua ja 90-luvun alkua.  Tavja Havoset ja muut demlan mädättäjät vissiin levittivät lonkeroitaan, kun Hakaniemen torilla joku venäläinen muuttui väkivaltaiseksi ja rikkoi torikauppiaan kojua. Joku suomalaisista, joka yritti estellä, lipsautti suustansa "S/&%¤#tanan ryssä". Väkivallan aloittanut venäläinen ei ollutkaan enää rikollinen, mutta moinen rasistinen itsensä ilmaisu sai kauheita rapsuja tuomioistuimissa.

Olen aina ystävästynyt afrojen, erilaisten vinosilmien, musulmaanien, ryssien, raivolan rysäpöksyjen, hurrien, homojen ja jopa rantahurrien kanssa.

:P (toivottavasti muut paitsi Suurpää/Illmannit tajuavat olla loukkaantumatta ylläolevasta suomalaisporon heitosta, eihän siinä ollut edes neekeri sanaa)

En pidä itseäni yhtäkään lähimmäistäni parempana. Ainoastaan olen havainnut eräiden suomalaisten ja ulkolaisten toiminnan, jota pidän jonkinlaisena pahuutena. Jos haluan puolustaa sitä mikä hyvää on, kiihkottomasti ja puuttumatta ihonväriin, olen pakotettu olemaan kristitty ja nuiva yhtaikaa.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg