News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

N

Quote from: Vera on 15.12.2008, 10:40:52
Olen aikanaan kirjoittanut tästä enemmän sekä blogissani (http://izrailit.blogspot.com/) että Uutiskynnyksessä (http://www.uutiskynnys.fi/mielipide/2007/mista-meita-sikiaa---entisen-monikultturistin-tunnustukset), mutta lyhyesti:

Olen aina ollut hieman nuiva islamille ja vahvalle uskonnollisuudelle muutenkin, mutta länsimaissa olin aina olettanut että kaikki, jotka tänne tulevat, ovat sitä mieltä että länsimainen kulttuuri on parempi kuin se mistä he ovat kotoisin. Tämä myös kieltämättä piti paikkansa niissä piireissä missä liikuin.

Herätyskello soi silloin, kun vahingossa osuin Lontoossa isoon Al-Muhajiroun-mielenosoitukseen, jossa sadat ihmiset pitivät kylttejä "Islam on Britannian tulevaisuus" ja Omar Bakri Muhammed ja kumppanit pitivät puheita. Yhtäkkiä tulikin mieleen kysymys "jos teidän meilestä islam on niin hieno niin miksette painu johonkin islamimaahan?" ja sen jälkeen rupesinkin lukemaan lisää islamista.

Vähän samanlaista lähtökohtaa kuin Verallakin, en niin kovin innostunut ole ikinä ollut uskonnoista. Alkujaan kritiikki kohdistui kristinuskoon, johtuen tieten siitä ettei aikanaan muslimeita tullut vastaan kotiseudullani, tummaihoisiakin oli vain pari oikeinkin mukavaa hemmoa (keskustelu alkoi suomalaisten kirosanojen luettelolla, jonka jälkeen totesi, ettei ole muuta vielä kerennyt oppimaan). Ajat kuitenkin muuttuvat ja kehitystä ympäri maailmaa seuranneena olen todennut kristinuskon pienemmäksi pahaksi (huomattavasti) vaatimusten ja muunkin osalta, joten ihan luonnollista kehitystä. Romaniväestön osalta nuivuus on kait pitempiaikaista, koska se on tutumpi jo nuoruudesta, yksi ihan kelvollinen nuori noin kahtakymmentä erittäin kelvotonta yksilöä vastaan. Eikä asiaa auttanut silloisen tyttöystäväni tilannekkaan, kun romaniperhe terrorisoi naapurustoaan hänet mukaan lukien oikein urakalla monen monituista vuotta.

Nuivuutta on sittemmin lisännyt omat päättäjämme (suomalaisuuden halveksunta, äänestäjien pitäminen idiootteina, keskustelun torppaaminen rasistisena jne...), eikä työelämä ole tuonut helpotusta. Tähän mennessä tosin vain 4 ulkomaiden vahvistusta, joista 3 hoitanut tehtävänsä hyvin, sen viimeisen perässä sai kiertää jatkuvasti korjaamassa jälkiä. Yllätys yllätys kolme ensimmäistä ovat USA:sta, Espanjasta ja Japanista, neljäs Nigeriasta (persoonana oikein mukava, mutta työn tekemisen kannalta aivan karmea tapaus, tosin niin on ollut kovin moni suomalainenkin). Pieni otos tosin vielä, joten pitänee seurata tilannetta.

v.0110

Oman nuivuuteni alku on niinkin lähimenneisyyttä, kun 2005 kun aloitin turvallisuusalalla. Työn ohessa näkee lähestulkoon kaikki lieveilmiöt mitä maahanmuutto ja varsinkin muslimimaahanmuuttajat aiheuttavat. Tästä syystä oma heräämiseni tapahtui, aihe ruvennut kiinnostamaan, äänestyskäyttäytminen muuttunut ja tapahtumien seuraaminen onkin jo arkipäivää.
"Miehellä, joka ei pelkää totuuksia, ei ole mitään pelättävää valheissa."

Poro

[/quote]

Ole ystävällinen, ja kerro lisää. Kokemukset elävästä elämästä ovat parhaita kertomaan, missä oikeasti mennään.
[/quote]

Aloitetaan vuodesta 2002, silloin asuinpaikkana Puistola. Pihapiiriin muutti uusioperhe, äiti kantaväestöä, isä arabi. Lapsia heillä kolme veljestä. Samantien alkoi ongelmat, veljessarja oli hyvin kuriton. Alkoi tapahtumaan monenlaista kiusaamista, lapset tulivat usein itkuisina ulkoa, naapurin pojat kiusaa. Lopulta poikani alkoi pelkäämään ulkona yksin liikkumista, koulumatkat olivat myös vaaranpaikkoja. Asiasta koetettiin puhua pienessä pihapiirissä, mutta asiallista keskustelua ei päässyt syntymään sillä olimme kuulemma rasisteja. Lisäksi ymmärsimme heidän lapsiaan väärin. Mainittakoon että tämän jälkeen ilmestyi myös autoihin naarmuja ynnä muuta pikku kiusaa.

Muutettuamme idemmäs nykyiselle kotikonnulle, ongelmat uusien suomalaisten kanssa ovat jatkuneet. Poikani on pahoinpidelty koulussa kolmeen kertaan kolmen vuoden aikana. Tekijänä joka kerta somalialaistaustainen oppilas. Viimeisimmässä tapauksessa oli kuristettu ja lyöty niin että hampaat tulivat melkein poskesta läpi. Kasvojen turvotus oli suurta. Ainekset vakavaan loukkaantumiseen olivat olemassa selvästi.

Tein asiasta tietysti rikosilmoituksen ja sain siitä koululta moitteet. Ei olisi missään tapauksessa saanut mennä rikosilmoitusta tekemään, olihan koulu jo rankaissut tekijää kahden päivän välituntikiellolla. Itselle jäi sellainen kuva että asia olisi haluttu hyssytellä ettei koulun maine kärsi.

Nyt ylä-asteella sama meno jatkuu. Täälläpäin tuntuu vaikuttavan varhaisteinien keskuudessa ulkomaalaistaustainen "jengi", jonka kanssa saa yksin liikkuva olla varuillaan. Aktiivisesti urheileva poika ei enää uskalla mennä yksin edes juoksulenkille. Karua 13-vuotiaan todellisuutta tämän päivän suomessa.

Mielestäni huomionarvoista on, että kaikissa edellämainituissa tapauksissa on ollut vastapuolella islamilaisesta kulttuurista peräisin oleva henkilö. Virolaisten, thaimaalaisten, vietnamilaisten ja venäläisten luokkatoverien kanssa on tultu juttuun aivan normaalisti.
Parachute for sale. Only used once, never opened. Small stain.

Anodis

Muutettuamme idemmäs nykyiselle kotikonnulle
Jep, itäisellä Helsingillä alkaa oleen jo meille böndeillekin huono maine. Myyrmäkikin alkaa oleen turhan kansainvälinen mesta meikäläiselle.
Assimilated by the Borg.

Thor

QuoteMyyrmäkikin alkaa oleen turhan kansainvälinen mesta meikäläiselle.

Kannelmäen aseman vieressä asuessa pääsi myöskin nauttimaan monikulttuurin ihanista ihmeellisyyksistä. Somaliporukat rikastivat seutua ryöstelemällä ja pahoinpitelemällä rasistisia suomalaisia.

triple05

joo, silloin ku piti lasten alottaa koulu ja tajusin, että Lausteen koulussa on liian paljon huomionkipeitä maahantuotuja oppilaina. laitoin lapset vasaramäkeen (jossa ei ole oppilaina muslimeja.) koska siellä on mennyt hyvin, olen tyytyväinen.

Taustavaikuttaja

Quote from: v.0110 on 24.10.2009, 21:13:31
Oman nuivuuteni alku on niinkin lähimenneisyyttä, kun 2005 kun aloitin turvallisuusalalla. Työn ohessa näkee lähestulkoon kaikki lieveilmiöt mitä maahanmuutto ja varsinkin muslimimaahanmuuttajat aiheuttavat. Tästä syystä oma heräämiseni tapahtui, aihe ruvennut kiinnostamaan, äänestyskäyttäytminen muuttunut ja tapahtumien seuraaminen onkin jo arkipäivää.

+1

OTU

Quote from: Poro on 24.10.2009, 23:17:53

Aloitetaan vuodesta 2002, silloin asuinpaikkana Puistola. Pihapiiriin muutti uusioperhe, äiti kantaväestöä, isä arabi. Lapsia heillä kolme veljestä. Samantien alkoi ongelmat, veljessarja oli hyvin kuriton. Alkoi tapahtumaan monenlaista kiusaamista, lapset tulivat usein itkuisina ulkoa, naapurin pojat kiusaa. Lopulta poikani alkoi pelkäämään ulkona yksin liikkumista, koulumatkat olivat myös vaaranpaikkoja. Asiasta koetettiin puhua pienessä pihapiirissä, mutta asiallista keskustelua ei päässyt syntymään sillä olimme kuulemma rasisteja. Lisäksi ymmärsimme heidän lapsiaan väärin. Mainittakoon että tämän jälkeen ilmestyi myös autoihin naarmuja ynnä muuta pikku kiusaa.

Muutettuamme idemmäs nykyiselle kotikonnulle, ongelmat uusien suomalaisten kanssa ovat jatkuneet. Poikani on pahoinpidelty koulussa kolmeen kertaan kolmen vuoden aikana. Tekijänä joka kerta somalialaistaustainen oppilas. Viimeisimmässä tapauksessa oli kuristettu ja lyöty niin että hampaat tulivat melkein poskesta läpi. Kasvojen turvotus oli suurta. Ainekset vakavaan loukkaantumiseen olivat olemassa selvästi.

Tein asiasta tietysti rikosilmoituksen ja sain siitä koululta moitteet. Ei olisi missään tapauksessa saanut mennä rikosilmoitusta tekemään, olihan koulu jo rankaissut tekijää kahden päivän välituntikiellolla. Itselle jäi sellainen kuva että asia olisi haluttu hyssytellä ettei koulun maine kärsi.

Nyt ylä-asteella sama meno jatkuu. Täälläpäin tuntuu vaikuttavan varhaisteinien keskuudessa ulkomaalaistaustainen "jengi", jonka kanssa saa yksin liikkuva olla varuillaan. Aktiivisesti urheileva poika ei enää uskalla mennä yksin edes juoksulenkille. Karua 13-vuotiaan todellisuutta tämän päivän suomessa.

Mielestäni huomionarvoista on, että kaikissa edellämainituissa tapauksissa on ollut vastapuolella islamilaisesta kulttuurista peräisin oleva henkilö. Virolaisten, thaimaalaisten, vietnamilaisten ja venäläisten luokkatoverien kanssa on tultu juttuun aivan normaalisti.

Kiitos. On se somaloisten touhu kyllä hävytöntä.
Kahden päivän välituntikielto pahoinpitelystä?! Uskomatonta tunarointia koululta.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Taavitsainen

Kasvatettu ajattelemaan kriittisesti ennenkaikkea.
Polta sillat jotka jätät taaksesi, sillä et voi koskaan tietää kuka voi seurata perässäsi.

desperaato

Lopullisesti kesällä 1988. Kohtaus musulmaanien kanssa paljasti heidän ylimielisyytensä ja eläimellisen aggressiivisuutensa, jonka kyllä jo tuolloin tunsin muutoinkin mutta mokuttajien propaganga sai tuohon asti uskomaa "yksittäistapauksiin".

Ernst

Quote from: scout on 26.10.2009, 08:15:32
Lopullisesti kesällä 1988. Kohtaus musulmaanien kanssa paljasti heidän ylimielisyytensä ja eläimellisen aggressiivisuutensa, jonka kyllä jo tuolloin tunsin muutoinkin mutta mokuttajien propaganga sai tuohon asti uskomaa "yksittäistapauksiin".

Nuivistuminen on verrattavissa uskonnolliseen herätyskokemukseen. Me länsi- ja pohjoismaissa kasvaneet oletamme liian automaattisesti muista ihmisistä samaa, kuin miten me itse suhtaudumme toisiin ihmisiin. On hätkähdyttävää tajuta, että osa ihmiskunnasta katsoo skandinaavi-suomalaista täysin alta lipan, pitää arvottomana ja maan matosena, jonka yli pitää kävellä heti kun voi.

Nuivistuminen on todellisuuteen havahtumista, heräämistä! Kirkasta ja tarkkaa havainnointia ja sen arvioimista, onko monikulttuurin myyntipuheilla katetta vai ei. Vielä ei ole ollut. Siksi nuivin.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Julmuri

Ajankohtia, jotka ovat vaikuttaneet nuivuuteeni oli tietty 11.9.2001, jolloin logiikkaosa aivoissa jo kehotti nuivistumaan, mutta tunnepuoli pani vielä vastaan. Uskottelin yhä itselleni, että "ne nuivat nettipalstoilla on vain natseja" kun niin kerta "viisaat" meille yhä uudelleen vakuuttaa. Lopullinen niitti oli kesä 2005 ja ensin Lontoon pommitukset, sitten kaveri joka ei luovuttanut fillariaan vapaaehtoisesti rikastajajengille hakattiin teholle eikä koskaan toipunut entiselleen, silloinen "käänteisnuiva" naistuttu raiskattiin rikastettiin Kaisaniemen puistossa ja lopulta vielä naapuruston somalijengi levitti viikkoja uhkauksia, että yleisurheilun MM-kisoissa räjähtää. Vaikka tuon viimeisen tiesikin 99% varmuudella vain uhoksi oli se äärimmäisen pahalla hetkellä levitetty uhkaus ja joutui pari kertaa miettimään "mitäs jos he ovatkin tosissaan?". Pelkkä uhokin kuitenkin todisti sen, että tuokin rikastajajengi oli todellisuudessa terroristien puolella.

-ile-

Mun nuivistuminen on ollut aika pitkällinen prosessi. Teini-ikäisenä sällinä tuli kuunneltua oikein paksua jenkkien länsirannikon gangsta-räppiä ja utelias kun olin niin otin selvää afro-amerikkalaisten historiasta, orjuudesta ja rotuerottelun päättymisestä jnejne. Selvittäminen vastasi tiettyihin kysymyksiin ja herätti uusia.

Minä jatkoin ettepäin elämässä ja kuuntelin jo muutakin musiikkia :D Tuli varusmiespalvelus sotilaspoliisina josta sai kätevästi etuna vartijan peruskurssin. Luonnollisesti hetken puuhastelin vartijana ja hoidettava tontti oli erään yliopiston kampusalue. Tuli törmättyä natsi- ja rassistikorttiin tilanteissa, jossa itse kohtelin kanssakeskustelijaani kaikella kunnioituksella jne. Asiat jäivät ns. vituttamaan.

Aikaa kului ja päädyin Suomen suurimmalle rautatieyritykselle suoraan asiakasrajapintaan, eli konduktööriksi. Vieläpä Helsingin lähiliikenteeseen. Reilut pari vuotta monikansallisia junia ja YK:n rauhanturvatehtäviä junissa (YK siksi, että mitään ei saa matkustajille tehdä, mutta pitäisi estää kaikki paha maailmassa). Oli konnareissakin mamuja ja osa heistä oli helvetin hyviä konnareita ja helvetin hyviä tyyppejä. Se jäljelle jäävä osa taas..no..kyllä te tiedätte.

Nuo ympäristöt ja itse koetut tilanteet ovat olleet sikäli ihan selkeitä asioita jotka ovat johtaneet nuivistumiseeni, koska kohtelen kaikkia ihmisiä "tilanteessa" lähtökohtaisesti tasapuolisesti ja kunnioittavasti. Jokainen sitten omilla teoillaan aiheuttaa henk.koht. pistetilanteen heikentymistä.

Tähän lisätään Suomen median hyssyttely ja paisuttelu heille sopivissa asioissa sekä käsittämättömät päättäjät jotka runnovat uusia lakeja hyvin kyseenalaisesti voimaan.

Kaiken kaikkiaan tämä on johtanut siihen, ettei enää tunnu hyvältä hokea "jotain tarttis tehrä" vaan on ihan oikeasti pakko tehdä ja isot kiitokset Hommalle ja ennenkaikkea Muutos 2011:lle. Muutoksen suhteen en ole nuiva, se on tervetullut suomalaiseen kulttuuriin :D

Ammadeus

Quote from: M on 26.10.2009, 08:28:51

Me länsi- ja pohjoismaissa kasvaneet oletamme liian automaattisesti muista ihmisistä samaa, kuin miten me itse suhtaudumme toisiin ihmisiin. On hätkähdyttävää tajuta, että osa ihmiskunnasta katsoo skandinaavi-suomalaista täysin alta lipan, pitää arvottomana ja maan matosena, jonka yli pitää kävellä heti kun voi.

Erikoista on myös se,että vaikka asia tajutaan niin sitä ei haluta uskoa.
Alkaa se ihmeellinen kieltäminen/puolustelu höpinä tyyliin"ei ne tahallaan"
"ei ne sitä"ei ne tätä" "ne on oikeesti hyviä ihmisiä"pläp pläp plää..
Ja kokoajan kintuille kustaan.

V

Luulisin, että olen vähiinpäin aina ollut nuiva. Varhaisin muistoni on joltain ruotsinristeilyltä, ollessani varmaan siinä viiden vuoden ikäinen. Olin jo aikaisemminkin pistänyt merkille tummempisävytteisten lapsien kantaväestöstä poikkeavan käytöksen; eräänlainen "ylivilkkaus", tavaton äänekkyys ja jopa selkeä väkivaltaisuus. Erehdyin kuitenkin pallomereen yhden tummaihoisen nappulan kanssa samaan aikaan, ja tyyppi alkoi viskoa minua palloilla - lujaa. Nostettuani kädet pääni suojaksi kaveri lopetti, mutta alkoikin sitten lyödä ja lopulta kuristaa minua pallomeren "pinnan" alla - ilman mitään syytä.

Pyristelin pakoon ja juoksin itkien äidin luo. Äitiparka koitti vaikeana lohduttaa ja lopulta sanoi vain, "Mennään pois. Ei noille mitään voi."

Toiset nuivistumiseen johtaneet muistot ovatkin vähän rauhallisempia. Lähinnä tyypillisiä kohtaamisia kulttuurinrikastajien kanssa, ja joka kerta samat lapsuuden huomiot ovat osoittautuneet tosiksi - ylivilkkaus, tavaton äänekkyys ja väkivaltaisuus. Ihmettelin, mikseivät tummahipiäisemmät ihmiset osaa käyttäytyä. Lopulta, tutustuessani rikostilastoihin, mietin miksei näitä tyyppejä pistetä Suomesta pihalle.

Lopulta sitten Halla-aho -> Scripta -> Homma jne. Täällä ollaan.
"Whatever the thinker thinks, the prover proves." - Robert Anton Wilson

mcgruff

Peruslähtökohtana hyvin kriittinen suhtautuminen virallisesti hyväksyttyihin "faktoihin". Ennen kaikkea "virallinen" ja yleisesti hyväksytty historian tulkinta nostanut karvat pystyyn pienestä pitäen. Siitä johtuen mahd. Perinpohjainen tutustuminen alan kirjallisuuteen ja propagandaan. Itse itseni aivopesten. Sittemmin tullut perehdyttyä terveellä kritiikillä myös vihollispropagandaan ja hyvin erilaisista lähteistä tulvivaan tietokirjallisuuteen.   

Bullet

En nähtävästi oo tänne vielä kirjoittanutkaan...

Pikkuisena (2-3v) mulla oli outo harrastus, en tajua mistä mä olin sen keksinyt: Meidän rivitalossa stadissa asui joku somali-perhe, ja mä karkasin aina välillä kotoa niitten ovikelloa rimputtamaan. Aina kun ne aukasivat huusin kovaan ääneen "NEEKERI!" :D

Noh, siitä muutettiin sitten aika nopeasti savoon, ja täällä sitten kävin vuoden eräässä koulussa jossa somaleja yms. oli paljon, olen tästä jo kirjoittanutkin.

Scriptaan eksyin muistaakseni 2008 keväällä, olin lehdestä joskus Halla-ahosta lukenut ja koneella kun ei ollut muuta tekemistä niin laitoin nimen googleen. Kirjoituksia luin ~kuukauden ahkerastikin, kunnes lukeminen unohtui sitten vuodeksi. Jostain jännästä syystä eksyin scriptaan taas tänä kesänä/syksynä uudestaan ja tällä kertaa hommaankin asti löysin.
Mahaanmuutto on rikkaus ja voimavara.

kuhlmey

Quote from: Simon Elo on 17.09.2009, 02:01:20
Kaikki kävi vähitellen. Pidin pitkään perussuomalaisia ja koko hommaa marginaali-ilmiönä, joka on joidenkin peräkammarin poikien tekosia. Vihaavat ulkomaalaisia, media sanoi, ja minä uskoin.

Eräänä päivänä päädyin Halla-ahon sivuille. En tiennyt hänestä mitään, mutta aloin lukea kirjoituksia ja tuntui kuin silmäni olisivat avautuneet. Näinhän minäkin olen koko ajan ajatellut, vaikka kirjoitustyyli välillä ei olekaan mieleeni.

Seuraavaksi oli Halla-ahon "haastattelu" Ruben Stillerin ja Leif Salmenin toimesta. Pidin hänen kohteluaan täysin ala-arvoisena. Hänen sanoissaan täytyy olla perää, kun häntä näin vainotaan, ajattelin. Viimeinen niitti oli Halla-ahon saama syyte ja tuomio - se oli todiste yhteiskunnan kaksoisstandardeista ja Mekkaan päin kumartamisesta.

Olen erittäin huolissani radikaalin islamin leviämisestä Euroopassa. Vastahan hesarikin kertoi brittimuslimeista, jotka aikoivat räjäyttää useamman lentokoneen samaan aikaan. Jokainen heistä oli elänyt koko ikänsä Iso-Britanniassa. Puhumattakaan mellakoista ympäri Euroopan lähiöitä. Eikö kaikilla olisi syytä huolestua?

Haluan että lapseni voivat elää maassa ja mieluiten myös maanosassa, joka perustuu kristillisiin ja maallistuneisiin arvoihin, ei sharia-lakiin tai muuhun alistamiseen.

+1

Itseäni sen enempää korostamatta totean nuivistumisprosessini olevan hyvin paljon yllämainitun kaltainen.
Nykyisinkin turhautumisen, epätoivon ja voimattomuuden tunnetta nostattavat valtiovallan, virkakoneiston, median ja älmystön lähes täydellinen rähmällään olo monikulttuurismin ja islamin edessä. Päiväni menevät usein piloille, kun luen tämän em. rintaman uusista innovaatioista mediasta ja hommafoorumista.
Verenpaineeni takia en kykene enempää osallistumaan tämän foorumin keskusteluihin, eikä se oikeastaan ole edes tarpeellista - päteviä kirjoittajia löytyy jo niin paljon. Eino P. Keravalta, Pöllämystynyt ja tietysti Lemmy ovat suosikkejani.

somero

Yli kuukauden vanhaan ketjuun postaan. Oli pakko silti tilittää.

7-19 vuotiaaksi olin kunnon humanisti, joka ei ollut ärsyyntynyt mistään niin paljoa, kuin rasismista. Sana "neekeri" oli erittäin loukkaava ja Islam oli pohjimmiltaan erittäin rauhallinen uskonto. Suorittaessani siviilipalvelusta kuitenkin löysin tieni Scriptaan. Olin tätä ennen pohtinut perustavani blogin, joka murskaisi kaikki Jussin argumentit ja aloittaessani aiheeseen tutustumistani huomasin, että se brittien ja ranskalaisten tie tulisi olemaan myös meidän tiemme. Suhtkoht hurskaana kristittynä järkytyin myös siitä, että vaikka islamin ja kristinuskon väitetään olevan lähes samanlaisia uskontoja niin ne eivät todellakaan ole. Myös uskonnoissa on eroja ja islam on barbaarinen, sekä julma uskonto, jonka leviäminen tulee estää. Tänä aikana luin kaikki Halla-ahon kirjoitukset läpi ja ymmärsin hänen pointtinsa. Olen itse nykyään vieläkin radikaalimpi, kuin Halla-aho humanistisesta maahanmuutosta. En silti tunnustaudu rasistiksi, koska tyttöystävälläni on ulkomaalaiset juuret ja en näe ihonväriä ongelmana. Ainoastaan sen, että pään sisältä puuttuu tiettyjen kulttuurien vaikutuksesta johtuvat moraali. (Lähinnä muslimien.) Nykyään olen päässyt tutustumaan suomalaisen sosiaalijärjestelmän räikeään hyväksikäyttöön muutettuani Helsingin Kallioon. Ei hyvin mene.

Olen vihainen ja katkera siitä tiestä, jota kuljemme.
sadf

Punaniska

Oma nuivistumiseni on tapahtunut hiljakseen, lähinnä 4 syystä. Alkustarttina on ollut kyynisyyteen taipuva mielenlaatu.

1 "Vanhan valtaajat". 1968 maanpetoshenkinen poliittinen räkänokkasukupolvi. Tämän ryhmän tekemisiä luen, kuin piru Raamattua. Jos tämän ryhmän edustaja alkaa tolkuttamaan jotain, sen käry käy omaan nenään heti. Tämä pakkomokutus on osittain tämän vallassaolevan ryhmän tekosia.

2. Islamin tarkoitusperät. Ryhdyin ihmettelemään sitä jatkuvaa huutoa ja uhrin esittämistä. Samalla vakuutuin, että Islam 2000-luvulla on perimmäiseltä tarkoitukseltaan valloitushakuista politiikkaa, jonka tarkoituksena on, jos ei nyt Islamilainen NWO, niin iso valta-alue kuitenkin.

3. Israel. Vanhan valtaajat ovat mediassakin hyvissä asemissa. Ihmettelin, että miten hemmetissä niinkin mitättömän kokoinen pläntti pystyy terrorisoimaan koko uljasta arabimaailmaa? Ja sitten esim. tämä hilpeä pätkä veti naulan siihen arkkuun:

http://www.youtube.com/watch?v=gi-c6lbFGC4

4. Somalit. Sortokoneisto on sortokoneisto, olivat hallitsijat mustia, keltaisia, tai  valkoisia. Siad Barre nyt vaan sattui olemaan musta. Kun diktatuuri luhistui, lähtivät hänen eliittikamunsa lipettiin - siis ne samat, jotka olivat mielihyvin sortaneet kanssaihmisiään aiemmin. Osa niistä löysi tiensä Suomeen. Otetaanko Buureja kanssa, jos Etelä-Afrikkassa räjähtää?

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Juki

Quote from: -ile- on 26.10.2009, 09:48:21
Mun nuivistuminen on ollut aika pitkällinen prosessi. Teini-ikäisenä sällinä tuli kuunneltua oikein paksua jenkkien länsirannikon gangsta-räppiä ja utelias kun olin niin otin selvää afro-amerikkalaisten historiasta, orjuudesta ja rotuerottelun päättymisestä jnejne. Selvittäminen vastasi tiettyihin kysymyksiin ja herätti uusia.

Sinusta olisi voinut tulla Karri Miettinen aka Paleface. Eikö nyt yhtään harmita, kun nuivistuit? Pepsodent anti-soulmate...

-ile-

Quote from: Juki on 16.12.2009, 21:52:34

Sinusta olisi voinut tulla Karri Miettinen aka Paleface. Eikö nyt yhtään harmita, kun nuivistuit? Pepsodent anti-soulmate...

Miksi ihmeessä harmittais? Karri tekee varmasti parempaa musiikkia, kun mä saisin ikinä väännettyä.. (en ole luovaa tyyppiä) Itseasiassa Paleface on ainoa suomiräppiä edustava tyyppi joka ei ole mun mielestä naurettava ja jonka musiikissa on joku tolkku.

Vanhemmassa räp-musiikissa oli paljon hyvääkin, koska se sai jo 11-vuotiaana poikana herätettyä aika tärkeitäkin kysymyksiä historiasta jne. Ei tietenkään kaikkea silloin heti, mutta asioista piti ottaa selvää.

Aretposi

Sorry OT, voi siirtää.

Quote from: Hagbard on 15.12.2008, 08:59:42
Toinen heräte oli joskus 90-luvulla Pravdan Kuukautisliitteessä ollut juttu Suomesta 25 vuoden kuluttua. Jutussa oli yksi piirroskuva, joka huolestutti minua suuresti. Kuvassa oli rivitalo, jonka pihat oli aidatut betoniaidoilla, jonka päällä kiersi piikkilankaa. Aitaan oli spreijattu arabiankielinen graffiti. En voinut käsittää, miksi Suomeen pitäisi olla tulossa arabiankielistä väkeä, jolta pitäisi suojautua linnoittautumalla piikkilanka-aitojen taakse.
---
Niissä juhlissa tunsin itseni ulkomaalaiseksi, vaikka olin omassa kotimaassani.

Aviomaassani useimpien omakotitalojen pihat on aidat kuvaillulla tavalla. Itsekin olen ihmetellyt niiden merkitystä "rauhaa rakastavien" ja "täysin luotettavien" uskovaisten muslimien asuinalueella - keneltä he itseään varjelevat? Yksi etu muureilla on: naisten mahdollisuus istua omalla pihallaan hunnuttautumatta. Tämä ei kuitenkaan ole syy niiden rakentamiseen eikä se edes toteudu, mikäli talossa asuu naisen perheeseen kuulumattomia miehiä (esim. aviomiehen veljiä) tai pihalle näkee esim. naapuritalon ikkunoista.

Kuvailluista juhlista on minullakin kokemusta ja samat ovat olleet fiilikset. Aviovaimon osassa olen kohdannut sellaistakin kummallisuutta, että minun oletetaan automaattisesti olevan samaa mieltä ja elävän samoin kuin aviokulttuurissani. Minulle ei ole koskaan edes ystävällisesti selitetty eri asioiden merkitystä ja mitä seuraavaksi on tapahtumassa, vaikka olen vierasmaalainen ja oikeasti tarvitsisin opastavaa apua. Ensimmäinen kokemukseni oli arabialainen juhlatilaisuus Suomessa ja vasta sinne päästyämme tajusin, että minun kuuluu istua yksin lapseni kanssa naisten pöydässä huoneen toisella puolella ja mieheni meni kavereidensa luo istumaan miesten pöytään. Hänellä oli hyvin hauskaa, mutta minä mietin useaan kertaan mikä funktioni juhlassa oikein oli. Yksikään arabinainen eí tullut juttelemaan, vaan minuun pidettiin sievä parin tuolin hajurako koko juhlan ajan ja se oli elämäni siihen asti yksinäisin ja tylsin juhla mihin olen osallistunut.   
Totuus on se, mikä ei katoa, vaikka siihen lakkaa uskomasta.

erilainen

Kesätöissä joku synkkä ja myrskyinen yö 2008 syksyllä tapahtui tönäisy. Iltasanomista luin "ääriharava"-uutisen Halla-Ahosta. Lehti ei tietysti tarjonnut osoitetta, mutta kuitenkin kotona googletin itseni Scriptaan. Siitä alkoi asioiden kyseenalaistaminen

Käytännössä siis valtavirran IS antoi ratkaisevan sysäyksen nuivistumiseeni. Suhtautumiseni asioihin on ollut aina käytännönläheinen. Valtiontaloutta tulisi hoitaa kuin normaalia kotitaloutta. Siihen mihin ei ole varaa ei sijoiteta. Velkaa otetaan vain tärkeisiin tai tuottaviin asioihin.
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

Elisa

Quote from: erilainen on 17.12.2009, 12:11:06
Valtiontaloutta tulisi hoitaa kuin normaalia kotitaloutta. Siihen mihin ei ole varaa ei sijoiteta. Velkaa otetaan vain tärkeisiin tai tuottaviin asioihin.

Erittäin hyvin sanottu.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

mikkoellila

Quote from: Elisa on 17.12.2009, 13:23:08
Quote from: erilainen on 17.12.2009, 12:11:06
Valtiontaloutta tulisi hoitaa kuin normaalia kotitaloutta. Siihen mihin ei ole varaa ei sijoiteta. Velkaa otetaan vain tärkeisiin tai tuottaviin asioihin.

Erittäin hyvin sanottu.

"What is prudence in the conduct of every private family, can scarcely be a folly in that of a kingdom."

- Adam Smith
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

DEVUSKA

Itse heräsin tähän mukaan isäni kautta (joka on ihka aito rasisti ja tuntunut ottavan elämäntehtäväkseen näiden asioiden kyttäämisen, hehe) joka jätti maahanmuutto vastaisien sivujen/blogien linkkejä koneeni suosikkeihin (mm. lopullisen herätyksen tehneen scriptan), joita sitten rupesin tutkailemaan. Ensimmäinen sivu oli Islamin aika pommi, joka synnytti vain miellenkiintoa kys. uskontoa kohtaan. Sen jälkeen tuli kytättyä Kullervon blogia (ja lukaistua se läpi) ja sitten kuvioon löytyi homma, johon ensin tutustuin vähän varauksella, mutta jonka ajattelin loppujen lopuksi olevan ihan okei.

Tähän asiaan perehtymistä on auttanut mm. eräs kohtaus, kun olin netti tuttuni kanssa Tampereella venailemassa bussia keskustassa. Siihen sitten tuli kaksi.... mmhh.. sanoisiko hoonoa suomee puhuvaa nuorta, jotka rupesivat ahdistelemaan ja seuraamaan kanssamme pysäkillä venailevaa tyttöä, eivätkä lähteneet tämän jo pelokkaan kuuloisista pyynnöistä huolimatta.

Mikko pa

perus nuiva olen ollut aina ,mutta kyllähän Halla-aho avasi silmäni lopullisesti...
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Hiidenlintu

Quote from: M on 26.10.2009, 08:28:51

Nuivistuminen on verrattavissa uskonnolliseen herätyskokemukseen. Me länsi- ja pohjoismaissa kasvaneet oletamme liian automaattisesti muista ihmisistä samaa, kuin miten me itse suhtaudumme toisiin ihmisiin. On hätkähdyttävää tajuta, että osa ihmiskunnasta katsoo skandinaavi-suomalaista täysin alta lipan, pitää arvottomana ja maan matosena, jonka yli pitää kävellä heti kun voi.

Nuivistuminen on todellisuuteen havahtumista, heräämistä! Kirkasta ja tarkkaa havainnointia ja sen arvioimista, onko monikulttuurin myyntipuheilla katetta vai ei. Vielä ei ole ollut. Siksi nuivin.

Ennemmin vertaisin tapahtumaa sellaiseksi, että on ollut mukana jossain uskonnollisessa liikkeessä ja huomannut koko jutun bull-shitiksi, jolla ei ole mitään tekemistä rationaalisen ajattelun kanssa, vaan kaikki perustuu tunteeseen. (Vertaa: "[sijoita tähän uskonnollisen olion nimi] pelastaa! / Monikulttuuri on rikkaus!")

Armada

Näin Jussin uutisissa, sitten luin hnen blogiaan ja katsoin kaiken Youtubesta löytyvän materiaalin. Huonoja kokemuksia minulla maahanmuuttajista ei ole. Itse asiassa muutama hyvä kaverini on maahanmuuttaja.

Silti olen mielestäni saanut melko siloitellun kuvauksen nykyisellään vallitsevasta humanitäärisestä maahanmuuttosta. Ja oikeastaan heräsin Jussin kautta kyseistä probleemaa pohtimaan.
"Viisaimmatkaan eivät näe loppuun asti"