News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Sivari

Quote from: lot on 15.12.2008, 15:29:24

Sivarille tarkennuksena: käytät neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä.

Miten todista sen, että käytän neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä?
Hänen Nuudelisen Ulokkeensa koskettama.

J. Räty

"Asenteet on yksiä perseitä, niistä on vaikea luopua."

Aivan! Olet harvinaisen rehellinen kommentoija.

Ehkä jatkamme tästä asialinjalla ja ilman asenteita?

Olisiko se mahdollista?

MW

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 21:33:18
Aivan! Olet harvinaisen rehellinen kommentoija.

Ehkä jatkamme tästä asialinjalla ja ilman asenteita?

Olisiko se mahdollista?

Vedätä lisää? Ei minulla ole "pihviä" kenenkään kanssa, enkä haasta riitaa. J. K. A. R:n motiivit vain ihmetyttävät. Jatkaa mistä, mihin? Minä kutsun JHa:ta Mestariksi, jos siltä tuntuu. Tai Ylisiiseliksi. Nyt ei tunnu. Skenehuumori syntyy hyvässä ilmapiirissä. Silti "Homma" ei ole vain skene. Homma on.

MW

Homma on...

Adressi | Allekirjoitukset (20491) | Keskustelu | Tilastot

Esimerkiksi. Ei manipulointia, vaan vapaata tahtoa, ja tarpeellisia tietoja ja keinoja sen ilmaisemiseen.

NxS

Quote from: Sivari on 15.12.2008, 21:26:52
Quote from: lot on 15.12.2008, 15:29:24

Sivarille tarkennuksena: käytät neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä.

Miten todista sen, että käytän neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä?

Ihme vänkäämistä, jos moderaattori sanoo, että käytät neekeriä halventamassa merkityksessä, niin sitten pitää muuttaa kirjoitusasua.

Mikäli sinulla on oikeasti jotain asiaa, niin sen asian sisältö ei muutu kirjoitusasua muuttamalla joten nyt voisi tuo pillittäminen loppua.

Aurelius

Muistikuvissa on, että jo joskus 90-luvun loppupuolella alkoi sanomalehtiä lukiessa tulla sellainen tunne, että ulkomaalaisiin liittyvä kirjoittelu irtautui todellisuudesta. Kauan kuitenkin luotti siihen, etteivät viherpunahörjöjen fantasiat voi upota järkeviin ihmisiin. Lehdistö tuntui kuitenkin muuttuvan yhä yksipuolisemmaksi. Samalla havaitsi, että kantaväestön palvelut muuttuvat koko ajan huonommiksi samalla kun rahat laitetaan maahanmuuttajien tarpeiden täyttämiseen. Varsinaiseen nuivistumiseen vaikuttivat kuitenkin ehkä eniten blogit, mm. Fjordmanin kirjoitukset. Päädyin niiden pariin kai, kun oli tarkoituksena ymmärtää islamia paremmin. Sitä alkoi tajuta, että nykyisillä maahanmuuttoluvuilla väestönvaihdos monissa Euroopan maissa on tosiasia eikä kukaan puhu asiasta. Liekö asiaan vaikuttanut sekin, että teologina varmaan havaitsee uskontoa koskevan kaksoisstandardin aika helposti. Eli islam on yläpuolella kaiken arvostelun, kun taas kristinuskon päälle sataa mediassa jatkuvasti paskaa, etenkin jos kirkko ei taivu kulloistenkin suvaitsevaisuusihanteiden täyttämiseen.

reino

Quote from: Keijo on 15.12.2008, 20:02:56
Tarkoitat kai Maahanmuuttoasiantuntija Jussi Halla-ahoa?

Siis jopa itse Mestaria (MaMuAsJH-A)? (lausutaan mamuaysha)

Hauska nähdä, että Rätykin on täällä. Asialinjalla ja ilman asenteita.

Noin muuten olen sitä mieltä, että Saksa on paska maa.

meckelbu

Quote from: Aurelius on 15.12.2008, 22:52:59
Eli islam on yläpuolella kaiken arvostelun, kun taas kristinuskon päälle sataa mediassa jatkuvasti paskaa, etenkin jos kirkko ei taivu kulloistenkin suvaitsevaisuusihanteiden täyttämiseen.

Samaa olen ihmetellyt jo useamman vuoden, omiin silmiin syy vaikuttaa olevan jonkinlainen ylenpalttisen suvaitsevaisuuden ja pelon ristisiitos. Ilmeisesti kristinusko ei ole sen enempää eksoottinen kuin pelottavakaan joten sitä voi suomia mukavasti samaan tapaan kuin kantaväestöäkin, tarvitsematta pelätä kummempia reaktioita miltään taholta.

Opuksen valvova silmä

Quote from: JohannaS on 15.12.2008, 14:26:11
Olin aiemmin ollut lähinnä vasemmistovihertävä ajatusmaailmaltani. Olin hyväksynyt ne selitykset mitä WTC-iskuista ja vastaavista tarjottiin, ja olin hyväksynyt "terroristit on vaan pieni vähemmistö"-puheet ynnämuut. Mutta kun näin sen massiivisen verenhimoisen reaktion pilakuvista, niin sitä en enää pystynyt mitenkään ymmärtämään tai puolustelemaan itselleni.

Mutta kun Muhammed-pilakuvakohu oli pinnalla, aloin etsiä tietoa islamista oma-aloitteisesti. Halusin ottaa selvää onko räyhääminen ja väkivalta islamin nimissä oikeasti uskonnon sallimaa, vai onko kyseessä samanlainen "uskonnon tulkitseminen" kuin millä ristiretkiä ja muita kristinuskon syntejä on aikoinaan perusteltu. Etsiskelin tietoa siitä kuka Muhammed oli ja millaisen uskonnon hän loi. Lueskelin muslimien omia mielipiteitä verkkokeskusteluista. Lopulta päädyin lukemaan Craig Winnin "Prophet of Doom"-pdf-kirjan verkosta. Tuon kirjan kuvaamat uskonnolliset tekstit ja muslimien näkökannat järkyttivät minua suuresti. Tämän jälkeen olen etsiskellyt lisää kirjoja islamista, seurannut Jihad Watchia, ja muutenkin tarkkaillut umman menoa.

MuroBBS:ää olen lukenut satunnaisesti vuodesta 2005, ja sieltä joskus Muhammed-kohun aikaan "Kulttuurin rikastuminen"-ketjusta päädyin Halla-ahon sivuille. Scriptan tekstejä lukiessa palapelin palat alkoivat loksahdella päässäni, koin ahaa-elämyksiä ja tajusin hiljalleen miksi maailmantilanne on sellainen kuin on.

Johannalle ei tullut mieleen että kenties se massiivinen reaktio oli osaksi länsimaisten tiedotusvälineiden tarkoituksella luoma kuva muslimimaailman reaktioista pilakuviin? Kuvista raivostuneita kiihkoilijoita oli murto-osa verrattuna maltillisiin muslimeihin, mutta luodun mediakuvan perusteella koko islamilainen maailma näytti olevan kuvista raivoissaan. Ainakin Johannan tapauksessa mediapropaganda toimi, kuten sen ilmeisesti haluttiinkin toimivan.

Ehkä kannattaisi tutustua Islamilaiseen kulttuuriin muutenkin kuin vain netin välityksellä. Internet on niin uskomattoman täynnä propagandaa.  :o

Scriptaako vaadittiin ymmärtämykseen maailman nykyisestä tilanteesta? Olen itse yrittänyt pähkäillä vastaavia asioita ihan omilla aivoillani. 

Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Veli Karimies

Quote from: Opuksen valvova silmä on 16.12.2008, 00:25:03
Quote from: JohannaS on 15.12.2008, 14:26:11
Olin aiemmin ollut lähinnä vasemmistovihertävä ajatusmaailmaltani. Olin hyväksynyt ne selitykset mitä WTC-iskuista ja vastaavista tarjottiin, ja olin hyväksynyt "terroristit on vaan pieni vähemmistö"-puheet ynnämuut. Mutta kun näin sen massiivisen verenhimoisen reaktion pilakuvista, niin sitä en enää pystynyt mitenkään ymmärtämään tai puolustelemaan itselleni.

Mutta kun Muhammed-pilakuvakohu oli pinnalla, aloin etsiä tietoa islamista oma-aloitteisesti. Halusin ottaa selvää onko räyhääminen ja väkivalta islamin nimissä oikeasti uskonnon sallimaa, vai onko kyseessä samanlainen "uskonnon tulkitseminen" kuin millä ristiretkiä ja muita kristinuskon syntejä on aikoinaan perusteltu. Etsiskelin tietoa siitä kuka Muhammed oli ja millaisen uskonnon hän loi. Lueskelin muslimien omia mielipiteitä verkkokeskusteluista. Lopulta päädyin lukemaan Craig Winnin "Prophet of Doom"-pdf-kirjan verkosta. Tuon kirjan kuvaamat uskonnolliset tekstit ja muslimien näkökannat järkyttivät minua suuresti. Tämän jälkeen olen etsiskellyt lisää kirjoja islamista, seurannut Jihad Watchia, ja muutenkin tarkkaillut umman menoa.

MuroBBS:ää olen lukenut satunnaisesti vuodesta 2005, ja sieltä joskus Muhammed-kohun aikaan "Kulttuurin rikastuminen"-ketjusta päädyin Halla-ahon sivuille. Scriptan tekstejä lukiessa palapelin palat alkoivat loksahdella päässäni, koin ahaa-elämyksiä ja tajusin hiljalleen miksi maailmantilanne on sellainen kuin on.

Johannalle ei tullut mieleen että kenties se massiivinen reaktio oli osaksi länsimaisten tiedotusvälineiden tarkoituksella luoma kuva muslimimaailman reaktioista pilakuviin? Kuvista raivostuneita kiihkoilijoita oli murto-osa verrattuna maltillisiin muslimeihin, mutta luodun mediakuvan perusteella koko islamilainen maailma näytti olevan kuvista raivoissaan. Ainakin Johannan tapauksessa mediapropaganda toimi, kuten sen ilmeisesti haluttiinkin toimivan.

Ehkä kannattaisi tutustua Islamilaiseen kulttuuriin muutenkin kuin vain netin välityksellä. Internet on niin uskomattoman täynnä propagandaa.  :o

Scriptaako vaadittiin ymmärtämykseen maailman nykyisestä tilanteesta? Olen itse yrittänyt pähkäillä vastaavia asioita ihan omilla aivoillani. 

Niin joo. Ne parikymmentä muslimia vaan sielä Saksassa polttivat parituhatta autoa ja mellakoivat viikonpäivät läpeensä. Niinhän se oli.

Camerarius

Kuvista raivostuneita kiihkoilijoita oli murto-osa verrattuna maltillisiin muslimeihin, mutta luodun mediakuvan perusteella koko islamilainen maailma näytti olevan kuvista raivoissaan.

Ei ongelma ole (tässäkään) asiassa kiihkoilijoiden määrä. 1 tekee, 10 tukee, 100 katsoo muualle ja 1000 nyökyttelee hiljaa kotonaan. Tyhmempi voisi kuvitella, että 1-11 on kiihkoilijoita ja noin 1100 maltillisia, mutta olennaista on nimenomaan hiljaisten tukijoiden ja ymmärtäjien määrä, koska nämä mahdollistavat kiihkoilijoiden toiminnan.

Takaisin aiheeseen: itse olen aina ollut jonkin lajin oikeistokonservatiivi ja isänmaallinen, mutta varsinainen nuivistuminen tapahtui ehkä kymmenisen vuotta sitten kun sattumalta törmäsin alan kotimaisiin kirjoituksiin. Aluksi olin eri mieltä mutta tarkemmin asiaan tutustuttuani jouduin/pääsin toteamaan, että tietyt käsitykseni olivat olleet vääriä.

Hra. Gleb

Lukioaikoihin tuli oltua vielä melko idealistinen, mutta (aikuisten oikeasti) kansainvälisissä piireissä toimiessa eräässä opiskelijajärjestössä tuli sitten kohdattua todellisuuden laita. Avopuolison kanssa tuli vitsailtua, että mitä enemmän on kansainvälisyyden kanssa tekemisissä, sitä rasistisemmaksi sitä muuttuu. Ja tämä siis henkilöltä jolla on ystäviä/hyvänpäiväntuttuja lähes sadassa eri maassa...

Viimeinen tikki oli asua Vantaalla yhdessä sen "kulttuurillisesti rikkaimmista" lähiöistä. Joku naapureista varasti autoni ja veti sen lunastuskuntoon juuri kun edellinen työsuhteeni oli päättynyt. Kesätyöni olisi vaatinut omaa autoa, joten päädyin työttömäksi ensimmäistä kertaa elämässäni. Opiskelijana en ollut oikeutettu työttömyystukeen, joten jouduin nöyrtymään sosiaalitoimen edessä. Kituutettuani säästöni käyttäen pari kuukautta, otin hatun kouraan ja marssin sosiaalitoimeen.

Kuultuani tilanteestani, virkailijan vastaus oli kyllä sellainen, että muistan sen lopun ikääni: "Olethan sinä jotenkin tähän astikkin elänyt!". Katsoin sanattomana kuinka naapurissani asunut somali marssi tiskille neuvottelemaan kuittipinon kanssa. Sen vuoden aikana, jonka Vantaalla asuin, en nähnyt kyseisen koijarin tekevän mitään muuta kuin pesevän uutta autoaan talon edessä keskellä päivää.

Nämä kokemukset, plus ne lukemattomat kerrat kun "kylän" tummahipiäiset herrasmiehet ahdistelivat avopuolisoani juna-asemalla, seurasivat häntä kotiin ja hänen työpaikalleen, eivät olleet vielä riittävästi tekemään minusta rasistia. Mutta suhtautumiseni "kulttuurien rikkauteen" ja maahanmuuttoon se kyllä muutti pysyvästi. Minulla on edelleen ystäviä ympäri maailmaa, ja toimin edelleen piireissä jotka hoitavat kansainvälistä työvoimaa suomalaisille yrityksille.

Mutta Suomeen lentäville elintasoturisteille voisi puolestani todeta sosiaalitoimiston rouvaa mukaillen: "Jotenkinhan te olette tähänkin saakka eläneet!"

Henkipatto

QuoteKuvista raivostuneita kiihkoilijoita oli murto-osa verrattuna maltillisiin muslimeihin, mutta luodun mediakuvan perusteella koko islamilainen maailma näytti olevan kuvista raivoissaan.

Parhaiten Islamia kuitenkin edustavat ne maat, ihmisryhmät ja suosiossa olevat uskonoppineet joiden historian ja kansallisen identiteetin osana uskonto on kulkenut, jotka tänä päivänä sitä tunnustavat - Lähi-Idän maat ja alueen ihmisryhmät ensisijaisesti. Millä tavalla maltillisuus sitten heissä tulee esille? Käytätkö samaa mittatikkua, kuin muihin etnisiin ja uskonnollisiin ihmisryhmiin? Perustatko kuvasi median roolista yhden, rajatun aiheen ja tapahtuman varaan?
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

Opuksen valvova silmä

Quote from: Keijo on 16.12.2008, 00:43:58Niin joo. Ne parikymmentä muslimia vaan sielä Saksassa polttivat parituhatta autoa ja mellakoivat viikonpäivät läpeensä. Niinhän se oli.

Kuinkahan paljon muslimeja asuu pelkästään Saksasssa? Ne kaikkiko niitä autoja olivat polttelemassa?

Pilakuvakohun ensimmäisen aallon yhteydessä uutisointi keskittyi Lähi-idän mielenosoituksiin, jotka ainakin jälkikäteen on todettu median liioittelemiksi.

http://www.lastingnews.com/maps/cartoons_protests.html

http://en.wikipedia.org/wiki/International_reactions_to_the_Jyllands-Posten_Muhammad_cartoons_controversy

En yrityksistä huolimatta löytänyt mitään tietoa Saksassa poltetuista autoista, ettet nyt sekottaisi MayDayhin tai Ranskan mellakoihin?

Onko kyllä vai kyllä vai ei? Kyllä vai ei?

Veli Karimies

Quote from: Opuksen valvova silmä on 16.12.2008, 01:07:42
Quote from: Keijo on 16.12.2008, 00:43:58Niin joo. Ne parikymmentä muslimia vaan sielä Saksassa polttivat parituhatta autoa ja mellakoivat viikonpäivät läpeensä. Niinhän se oli.

Kuinkahan paljon muslimeja asuu pelkästään Saksasssa? Ne kaikkiko niitä autoja olivat polttelemassa?

Pilakuvakohun ensimmäisen aallon yhteydessä uutisointi keskittyi Lähi-idän mielenosoituksiin, jotka ainakin jälkikäteen on todettu median liioittelemiksi.

http://www.lastingnews.com/maps/cartoons_protests.html

http://en.wikipedia.org/wiki/International_reactions_to_the_Jyllands-Posten_Muhammad_cartoons_controversy

En yrityksistä huolimatta löytänyt mitään tietoa Saksassa poltetuista autoista, ettet nyt sekottaisi MayDayhin tai Ranskan mellakoihin?

En puhu pelkästään pilakuvakohusta. Ja taidan juu sekoittaa ranskaan. Tässä kumminkin tätä Saksankin meininkiä. Muistelen mellakoitiinko se Saksassa vai Ranskassa kun pari poliisia karkuun juossutta "pikku"poikaa kuoli piilouduttua muuntajaan, tai kun poliisia karkuun juossut hyppäsi kerrostalon toisesta? Kolmannesta? Kerroksesta ja kuoli. Onhan noita lisääkin.
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=620017

Martikainen

Quote from: Keijo on 16.12.2008, 01:23:27
Muistelen mellakoitiinko se Saksassa vai Ranskassa kun pari poliisia karkuun juossutta "pikku"poikaa kuoli piilouduttua muuntajaan...(snip)

Ranskassa. [/offtopic]

Pöllämystynyt

QuotePilakuvakohun ensimmäisen aallon yhteydessä uutisointi keskittyi Lähi-idän mielenosoituksiin, jotka ainakin jälkikäteen on todettu median liioittelemiksi.

Minun muslimiystäväni yliopistolla olivat vihaisia pilakuvista. Eivät raivonneet väkivaltaisesti, mutta olivat selvän vihantunteen vallassa. Yksi vannoi boikotoivansa tanskalaisia tuotteita aina. Toinen ehdotti vakavissaan länsimaisen ilmaisun- ja sananvapauden romuttamista, koska se oli mahdollistanut nämä pilakuvat. Vapaa ja demokraattinen yhteiskunta nurin parin pilakuvan vuoksi!

Tyrmäävää on myös, että he kiistävät holokaustin ja pitävät evoluutiota valheena, ja uskovat moniin muihinkin satuihin ja valheisiin. Ja toiseuden edustajina saavat vieläpä laukoa näkemyksiään ilman paheksuntaa, ikään kuin normaaleina keskustelun argumentteina jopa punavihreille ihmisille. Jos alkuperäiskansan edustaja tulisi yliopistolla laukomaan, että holokaustia ei tapahtunut, reaktio voisi olla vallan toinen.

Jos nämä ovat akateemisten muslimien näkemyksiä, niin missä lienee se maltillinen, avarakatseinen, suvaitsevainen muslimienemmistö?

Tanskalaiset tuotteet joutuivat laajaan boikottiin muslimimaissa. Jopa muslimien tempauksia vähättelevä BBC uutisoi miljoonista mielenosoittajista. Kuoliko kymmeniä vai satoja niissä mielenosoituksissa ja pilakuviin yhdistettävissä olevissa terrori-iskuissa ja hyökkäyksissä? Useat pilapiirtäjät ja islamkriitikot piileskelevät edelleen henkensä edestä.

Monet muslimijohtajat vaativat erilaisia hyökkäyksiä Tanskaan ja länteen, jopa näiden tuhoa. Monet islamilaisen maailman mediat levittivät nämä julistukset vähintään kymmenille miljoonille. Iranissa piirrettiin "vastalauseeksi" natsistereotypian mukaisia kuvia juutalaisista lavastamassa holokaustia, ja järjestettiin holokaustin kiistäjien konferenssi.

Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

IDA

Siis kyllähän nimenomaan islamilaisten maiden hallitukset aloittivat Tanskan painostuksen. Kannattaa tutustua asiaan. Ne vaativat Tanskan pääministeriltä audienssia ja esittivät vaatimuksia, jotka eivät sovi lainkaan demokratiaan.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: IDA on 16.12.2008, 03:06:58

Siis kyllähän nimenomaan islamilaisten maiden hallitukset aloittivat Tanskan painostuksen. Kannattaa tutustua asiaan. Ne vaativat Tanskan pääministeriltä audienssia ja esittivät vaatimuksia, jotka eivät sovi lainkaan demokratiaan.

... ja libanonilainen  kehitysapupalkintomme Khodr Chehabi säesti muutaman muun maahanmuuttajan kanssa oikein mielenosoituksen merkeissä näissä demokratian vastaisissa talkoissa.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Martikainen

Quote from: Pöllämystynyt on 16.12.2008, 03:05:20
Minun muslimiystäväni yliopistolla olivat vihaisia pilakuvista. Eivät raivonneet väkivaltaisesti, mutta olivat selvän vihantunteen vallassa. [snip]

Tyrmäävää on myös, että he kiistävät holokaustin ja pitävät evoluutiota valheena [snip]

Siis oletettavasti tarkoitat että Suomessa ja suomalaisella yliopistolla?
Jos tuo on todella totta, tämä kyllä saa nuivuusmittarini viisarin jo yli vanhojen naisten löylylukemien. Tiedän kyllä, että tällainen ajattelu on naivia, mutta olen jotenkin kuvitellut tänne meille suodattuneen sitä sopeutumiskelpoisinta sakkia mitä korkeakouluihin tulee. Ziisus.

Vääräpää

Joo just toi "Cartoon Hoax".

Aika noloa musulmaaneille loppujen lopuksi, masinoivat itse koko paskan eikä maine ainakaan yhtään kohentunut siitä barbaarisesta, väkivaltaisesta, kauloja katkovasta stereotypiasta mikä maailmalla islamista vallitsee.

täältä voi aloittaa: http://www.brusselsjournal.com/node/775

lisää

http://en.wikipedia.org/wiki/Jyllands-Posten_Muhammad_cartoons_controversy

ja etenkin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Akkari-Laban_dossier
Kaikki on mahdollista, mahdottomassa menee vain pitempään.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

IDA

Quote from: Vääräpää on 16.12.2008, 03:18:31
Joo just toi "Cartoon Hoax".

Aika noloa musulmaaneille loppujen lopuksi, masinoivat itse koko paskan eikä maine ainakaan yhtään kohentunut siitä barbaarisesta, väkivaltaisesta, kauloja katkovasta stereotypiasta mikä maailmalla islamista vallitsee.

täältä voi aloittaa: http://www.brusselsjournal.com/node/775

lisää

http://en.wikipedia.org/wiki/Jyllands-Posten_Muhammad_cartoons_controversy

Ja tuolta. Kaksi viikkoa kuvien julkaisun jälkeen:

The case of the Muhammad cartoons, published by the Danish newspaper Jyllands-Posten two weeks ago, is escalating into a major conflict between Denmark and the Muslim world. Eleven Muslim ambassadors to Copenhagen, who had protested to Danish Prime Minister Anders Fogh Rasmussen demanding apologies from the newspaper, decided to take the matter to international Muslim organisations, such as the Arab League and the Organisation of the Islamic Conference.

Eli puhe pienestä, suuttuneesta vähemmistöstä on aika turhaa.

Hjálmarr

Pakkotoistolla oli jo legendaarinen ketju "En ole rasisti, mutta... (keskustelut ruskeista ja valkoisista)" ja rupesin huvikseni lueskelemaan sitä aika ajoin. Tästä on reilu vuosi. Ei kauaakaan kestänyt, kun aloin ymmärtää mistä on kyse. Siitä sitten toki tutuistuin Scriptaan ja siitähän se sitten pikkuhiljaa eteni. Ellilän Suomalian Sanomat tuli myös nopeasti kuvioihin mukaan.

Kyseinen Pakkotoiston thread suljettiin maaliskuussa trollailun ja toisten syyttelyn ym. vuoksi. Aloitinpa sitten Islam-ketjun sinne kesällä ja nyt siinä on lähes 2000 viestiä. Tuli aika suosituksi... Tosin omia viestejäni noista on jotain 146  ;D

Nuivistuin aika nopeaan tosiaan tuossa kun rupesin seuraamaan aihetta, josta olin ollut yhtä pihalla kuin suurin osa muistakin kansalaisista ovat tälläkin hetkellä. En ollut tiennyt islamista juuri mitään ennen.

Paljon tullut luettua aiheesta ympäri blogeja ja foorumeja nuivistumisen jälkeen ja kuten mainitsin, myös hieman itsekin tullut aiheesta kirjoiteltua.

Politiikastakaan ennen ole tiennyt juuri mitään, mutta nyt kun sattui niin kriittinen aihe kohdalle, niin pitihän se ruveta seuraamaan ja edes vähän yrittämään vaikuttaakin. Samalla tullut muukin politiikka paljon tutummaksi, eikä todellakaan haittaa.

Ongelmia ja epäkohtia siis piisaa Suomessakin, mutta onneksi Homma on nousussa! Ja periksihän ei anneta  8)

Vääräpää

Akkari-Laban asiakirjat ovat aika valaisevia.

Googleen vain Akkari-Laban Dossier
Kaikki on mahdollista, mahdottomassa menee vain pitempään.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

Pöllämystynyt

Quote from: Martikainen on 16.12.2008, 03:18:17
Quote from: Pöllämystynyt on 16.12.2008, 03:05:20
Minun muslimiystäväni yliopistolla olivat vihaisia pilakuvista. Eivät raivonneet väkivaltaisesti, mutta olivat selvän vihantunteen vallassa. [snip]

Tyrmäävää on myös, että he kiistävät holokaustin ja pitävät evoluutiota valheena [snip]

Siis oletettavasti tarkoitat että Suomessa ja suomalaisella yliopistolla?
Jos tuo on todella totta, tämä kyllä saa nuivuusmittarini viisarin jo yli vanhojen naisten löylylukemien. Tiedän kyllä, että tällainen ajattelu on naivia, mutta olen jotenkin kuvitellut tänne meille suodattuneen sitä sopeutumiskelpoisinta sakkia mitä korkeakouluihin tulee. Ziisus.
Tarkoitan. Otanta tosin on vain muutamia henkilöitä, eikä siitä voi päätellä paljon. Mutta jotain kertoo ainakin se, että näiden mielipiteitä pidetään täysin asiaankuuluvina siinä ympäristössä. Mikä estääkään kehittämästä harhaista maailmankuvaa entisestään, kun ympäristö tuntuu sallivan aivan kaiken?
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Martikainen

Quote from: Pöllämystynyt on 16.12.2008, 03:27:53
Tarkoitan. Otanta tosin on vain muutamia henkilöitä, eikä siitä voi päätellä paljon. Mutta jotain kertoo ainakin se, että näiden mielipiteitä pidetään täysin asiaankuuluvina siinä ympäristössä. Mikä estääkään kehittämästä harhaista maailmankuvaa entisestään, kun ympäristö tuntuu sallivan aivan kaiken?

No niinpä. Tämä on niin sieltä mihin aurinko ei paista.

Nationalisti

Isänmaallinen olen ollut aina, mutta varsinaisen nousun se koki asuessani lapsena/teininä ulkomailla. Suomalaisuus oli (on) tärkeä osa siitä, mitä minä olen.

Tämä isänmaallisuus eli jonkin aikaa iloisesti rinta rinnan suvaitsevaisuuden kanssa, kunnes huomasin, että on valittava jompi kumpi. Suomalainen isänmaa tai monikulttuurisuus. Sittemin koko monikulttuurisuus-käsitteen ympärille kasvanut mätäpaise on ilmennyt minulle koko kauheudessaan.

Kolmannen maailman maahanmuuttoa vastustaessa minusta on myös kehkeytynyt globalisaatiokriittinen. Näen maailmantalouden ja sen moottorina toimivan Amerikkalaisen hegemonian hirvittävänä koneistona, jota ei pysty pysäyttämään, jolla on ehtymätön ruokahalu.

Suomalainen Suomi Eurooppalaisessa Euroopassa.  ;)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Janus

Nuivistumiseni lienee alkanut joskus varhaisteininä, kun ristiriita arkipäivän kokemuksien ja mm. valtamedioiden suoltaman propagandan välillä kiinnitti huomioni. Esimerkiksi muutamat Helsingin rautatieasemalla keskellä kirkasta päivää koetut maahanmuuttajien masinoimat taskurahojen anastukset olivat omiaan herättämään pienessä mielessä "vääriä" mielipiteitä.

Lukiossa orastava nuivuuteni nuiveni, kun monikulttuurista Totuutta tuntui pursuavan jo joka tuutista. Muun muassa omarahotteisten koulukirjojen sivuilta saattoi jokainen halukas/-ton lukea Sanaa vieraiden kulttuureiden rikastavasta vaikutuksesta. Uskomatonta kyllä, tämänkaltaista sanomaa oltiin onnistuttu kätkemään jopa matematiikan kirjoihin. Samaan aikaan suomalaista kulttuuria koskevassa julkisessa keskustelussa huomio tuntui kiinnittyvän yhä useammin sen huonoihin puoliin.

Suomalainen yhteiskunta tuntui kaikkinensa olevan enemmän tai vähemmän rähmällään toiseuden edessä samalla, kun suomalaisen kulttuurin arvostus taantui. Mediat loivat lisäksi jo tuolloin kuvaa VHM:stä, jonka velat olivat jatkuvassa erääntymistilassa, ja joka lähtökohtaisesti oli pääasiallinen syyllinen kaikkiin maailman merkittäviin ongelmiin. Näiden, ja monien muiden ilmiöiden ja oireiden sivustaseuraaminen sai minut median suosiollisella myötävaikutuksella tuntemaan oloni voimattomaksi monikulttuuristen muutosvoimien edessä. Järjen ääni tuntui yksinkertaisesti paenneen maahanmuuttoon liittyvästä keskustelusta silloin harvoin, kun sitä ylipäätään käytiin.

Maahanmuuttokriittiseen kotisatamaan, tai pitäisi ehkä sanoa kellariin, koen rantautuneeni/laskeutuneeni löydettyäni veljeni suosituksesta Scriptaan joskus vuoden 2005 tienoilla. Halla-ahon teksteissä oli harjoitettu siinä määrin taitavaa analyysiä ja argumentaatiota, etten lukijana voinut muuta, kuin allekirjoittaa valtaosan niissä esitetyistä näkökannoista.

Vuoden 2007 eduskuntavaalien aikaan nuivuus oli jo edennyt niin pitkälle, että annoin ääneni Halla-aholle.

Scriptalla on ylipäänsä ollut viime vuosina minulle suuri yleissivistävä merkitys maahanmuuttoon liittyvissä asioissa. Tutuiksi ovat tuulleet valtamedioiden omaksumat myyräntyö- ja kansanvalistustehtävät, sekä islamin vaarat. Kiitos siitä kuuluu Jussi Halla-aholle!
"Maailmamme on iäksi eriytynyt."
-Anne Moilanen

JR

Monilla foorumeilla on nähty, miten ihmiset eivät osaa riidellä sivistyneesti, mikä on aina yhtä kurjaa kaikille. Kunnon kinaaminen on keskustelun suola, mutta se on parempi jättää väliin, jos ei osaa. Kinaamiseenkin kuuluu perusteleminen aivan olennaisesti. Näillä taistelutantereilla kannattaa muistaa, että kova ääni, tai kovat nyrkit eivät auta yhtään.
Alueuutisissa kerrottiin, että meitä hämäläisiä rikastutetaan pakolaiskeskuksella, joka tulee Lammille.

Johannes Nieminen

Kai ne on omat taustat selvitettävä. Kaikki alkoi tuossa 90-luvun puolivälissä. Silloin oikeastaan heräsi kiinnostus politiikkaan. Samalla heräsi kiinnostus historiaan ja eri kulttuureihin. 90-luvun loppupuolella kävin sitten tutustumassa Kokoomusnuorten toimintaan, ja kohtasin ensimmäisen poliittisen pettymyksen. Kun samoihin aikoihin alettiin kohisemaan Itävallassa tapahtuneesta poliittisesta muutoksesta, suuntasin katseeni sinne. Se oli oikeastaan se varsinainen herätys.

En kuitenkaan pitänyt maahanmuuttokysyksiä mitenkään suurena ongelmana täällä Suomessa, eikä islamin vaikutus tuntunut. Yhdysvaltojen kohtaama terrori-isku, jossa kieltämättä on jotakin erikoisuuksia, muutti mielipidettä. Silloin oikeastaan lähdin etsimään enemmän tietoa islamista, ja sen eri ilmiöistä, ja miten ne näkyvät muualla maailmassa. Maahanmuuttopolitiikan kritisointi taas lähti liikkelle vähän tuon jälkeen.

Muutin Helsinkiin keväällä 2004. Syyskuussa päätin piipahtaa eräässä Annankadun ravitsemusliikkeessä. Odotukseni eivät olleet korkealla, sillä pelkäsin sieltä löytyvän Mäenpään ja Kuisman tapaisia henkilöitä. Ei löytynyt, ero oli kuin yöllä ja päivällä. Liityin Sisuun. Samanaikaisesti kiinnostus politiikkaan heräsi uudestaan ja kesäkuussa 2005 päätin liittyä Perussuomalaisiin. Se päätös oli vaikea, sillä juuret olivat vahvasti toisessa puolueessa ja olen enemmänkin oikeistoliberaali (joskus ennen en edes halunnut sitä myöntää, sillä näin liberalismin jotenkin toisin, kuin nykyään). Näin tietyt asiat toisia tärkeämpinä, ja tässä sitä nyt odotetaan ensimmäistä kaupunginvaltuuston kokousta.
Yksi Nuivan Vaalimanifestin alkuperäisistä allekirjoittajista.
Vantaan kaupunginvaltuutettu 2009-2017