News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Zngr

Sarja monikulttuurisia yksittäistapauksia, joita ei saa yleistää. Kaikki alkaa usein pienestä. Rikasta Pohjois-Afrikkalaista ja arabikulttuuria sai ihmetellä 90-luvun yöelämässä, kun tummia, vasta myöhemmin muslimeiksi tunnistamiani miehiä rupesi pyörimään kaupungilla enenevissä määrin. Erikoista oli se, että aikuiset miehet rutiininomaisesti huorittelevat ja jopa lyövät ennestään tuntemattomia tyttöjä, jos heidän mukaansa ei lähde.

Vuosituhannen vaihteessa asuin Itäkeskuksessa (ja senkin jälkeen kohtalaisen rikastuneella alueella - kunnes muutuin porvariksi). Jossakin vaiheessa mies kohtaa Idässä sen yksittaistapauksen jonka jälkeen hän ei enää usko ettei sitä pidä yleistää. Samalla kun yhteiskuntarauha ympärillä hajosi, media tuuletti monikulttuurisuuden olevan rikkaus ja minä rasisti jos muuta ajattelen. Omat havainnot kertoivat ihan muuta, ja laajakaista lauloi. (Uskon, että tässä vaiheessa vihervasemmisto suunnittelee vakavissaan miten internetin voisi jotenkin ottaa pois - ainakin väärin äänestäjiltä). Periaatteessa kiukku tällaisesta ajoi minut yli reunan pysyvästi, ja päätin astua kellariin.

Viimeinen niitti saattoi olla saman viikon aikana parissa eri lehdessä ilmestyneet artikkelit, jotka saarnasivat kuinka monikulttuurisuuden kohtaaminen arjessa lisää suvaitsevaisuuttaa ja torjuu rasismin. Kaikki kokemani, eikä pelkästään terve järki, todisti juuri päinvastaista. Tuntuu että lähes kaikki täällä ovat törmänneet rikastukseen henkilökohtaisesti tai huomanneet kuinka rasismikortilla saa pelata eri säännöin joka on sitten muuttanut äänestyskäyttäytymistä. Luulisi, että tästä voisi tehdä jotain muitakin johtopäätöksiä kuin sen että meissä suomalaisissa on vikaa. En ollut ikinä vielä siinä vaiheessa lukenut suomenkielistä juttua, jossa olisi edes kyseenalaistettu monikulttuurisuuden ihanuus. Ymmärsin, että meitä sumutetaan.

Tähän liittyy toki paljon monimutkaisia rakennelmia siitä miten länsimaisen yhteiskunnan akteeminen maailma ja poliittinen eliitti toimii tällä hetkellä ja kuinka se nostaa verenpainetta, saa suonet otsassa pullistumaan ja tuo hikikarpalon otsalle. Kaikenlaisen syyllisyyden ulkoistaminen kaikkiin muihin kuin itse syyllisiin, vihervasemmiston hörhöily, anti-fasistit jotka löytävät fasisteja vaikka väkisin jos niitä ei oikeasti ole, VHM:n valtava taakka kaikesta joka on mennyt ja menee väärin, vastuunpakoilu ja lisääntyvä holhous sekä Eurooppalaisen median raivostuttavan häpeilemätön tapa vajaaälyisinä pitämiensä massojen valistamiseen uutisoinnin sijasta.

Miettikää jos kotottauminen olisi hoidettu järkevästi edes jossain vaiheessa, ja varsinkin jos media ja poliittiset johtajamme olisivat käsitelleet aihetta tasapuolisesti, avoimemmin ja ongelmia ei oltaisi lakaistu maton alle - jatkuvasti pyrkien syyllistämään tavallisten äänestäjien asenteita niistä ongelmista joita ei ole saatu kokonaan piilotettua, kuten työttömyys ja ghettoutuminen. En välttämättä olisi täällä kirjoittelemassa.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Sivari

Olin yksi päivä kirjastossa. Mustalaislauma huusi siitä, kuinka ne oli bannattu lastenosastolta. Tämä huvitti minua. 15-vuotias mustalaistyttö esitteli minulle keskisormeaan kuin vihreä kansanedustaja konsanaan ja sanoi "vitun homolesbo".

Hänen Nuudelisen Ulokkeensa koskettama.

Sir William

Useammassa vaiheessa. Ensimmäinen oli dokumentti "Obsession: Radical Islam's War Agains the West" pari vuotta sitten. Nähtävillä YouTubessa.

Seuraava oli dokumentti "Islam: mitä lännen tulee tietää" vuosi sitten, joka on myös nähtävillä YouTubessa. Tämän jälkeen aloin tutustua islamiin ja erityisesti Robert Spenceriin ja hänen kirjallisiin tuotoksiinsa. Suosittelen.

Seuraavaksi, tämän vuoden aikana minulle alkoi aueta se, miksi massamaahanmuuttoa tapahtuu ja se, mitä erityisesti muslimien massamaahanmuutto on jo aiheuttanut ja on aiheuttamassa jokaikisessä länsimaassa.

Kolmantena tuli syksy 2008 ja syytökset Jussi Halla-ahon ja perussuomalaisten rasismista. Ja kas kummaa, sitä ei löytynyt. Tähän asti olin suhtautunut Jussiin varauksella, mutta kiitos Hesarin ynnä muiden sekoilijoiden, silmäni aukesivat.

Viimeisenä niittinä tajuntaani iskeytyi Astrid Thors, sekä "islamilainen laki on islamin vastainen asia" ja "humanitaarista maahanmuuttoa islamilaisista maista on ehdottomasti lisättävä, koska meitä koettelee pian vakava työvoimapula". Siinä vaiheessa tajusin, että myös täällä keikutaan kuilun partaalla.

JohannaS

Muhammed-pilakuvakiista alkuvuonna 2006 oli minun herätykseni. En vain jaksanut tajuta miten muslimit saattoivat tulistua niin kovasti siitä, että joku piirsi pilakuvia toisella puolella maapalloa. Sarjakuvat, pilakuvat, taide ja sananvapaus ovat minulle tärkeitä arvoja, joten pilakuvakiista iski henkilökohtaiselle alueelle.

Olin aiemmin ollut lähinnä vasemmistovihertävä ajatusmaailmaltani. Olin hyväksynyt ne selitykset mitä WTC-iskuista ja vastaavista tarjottiin, ja olin hyväksynyt "terroristit on vaan pieni vähemmistö"-puheet ynnämuut. Mutta kun näin sen massiivisen verenhimoisen reaktion pilakuvista, niin sitä en enää pystynyt mitenkään ymmärtämään tai puolustelemaan itselleni.

Mutta kun Muhammed-pilakuvakohu oli pinnalla, aloin etsiä tietoa islamista oma-aloitteisesti. Halusin ottaa selvää onko räyhääminen ja väkivalta islamin nimissä oikeasti uskonnon sallimaa, vai onko kyseessä samanlainen "uskonnon tulkitseminen" kuin millä ristiretkiä ja muita kristinuskon syntejä on aikoinaan perusteltu. Etsiskelin tietoa siitä kuka Muhammed oli ja millaisen uskonnon hän loi. Lueskelin muslimien omia mielipiteitä verkkokeskusteluista. Lopulta päädyin lukemaan Craig Winnin "Prophet of Doom"-pdf-kirjan verkosta. Tuon kirjan kuvaamat uskonnolliset tekstit ja muslimien näkökannat järkyttivät minua suuresti. Tämän jälkeen olen etsiskellyt lisää kirjoja islamista, seurannut Jihad Watchia, ja muutenkin tarkkaillut umman menoa.

MuroBBS:ää olen lukenut satunnaisesti vuodesta 2005, ja sieltä joskus Muhammed-kohun aikaan "Kulttuurin rikastuminen"-ketjusta päädyin Halla-ahon sivuille. Scriptan tekstejä lukiessa palapelin palat alkoivat loksahdella päässäni, koin ahaa-elämyksiä ja tajusin hiljalleen miksi maailmantilanne on sellainen kuin on.

...ja olen samaa mieltä asioista joita Zngr mainitsi postauksensa kahdessa vimpassa kappaleessa. Silmien aukeamisesta lähtien poliitikot ja media ovat saaneet minut tuntemaan toisinaan turhautumista, toisinaan pelkoa, toisinaan vihaa. Minusta on tullut skeptisempi. En luota enää sinisilmäisesti poliitikkoihin tai mediaan; koen että paras tapa muodostaa informoituja mielipiteitä on mennä nettiin, etsiä tietoa itse, ja muistaa lähdekritiikki.

Avrelivs

Quote from: JohannaS on 15.12.2008, 14:26:11
Muhammed-pilakuvakiista alkuvuonna 2006 oli minun herätykseni. En vain jaksanut tajuta miten muslimit saattoivat tulistua niin kovasti siitä, että joku piirsi pilakuvia toisella puolella maapalloa. Sarjakuvat, pilakuvat, taide ja sananvapaus ovat minulle tärkeitä arvoja, joten pilakuvakiista iski henkilökohtaiselle alueelle.

Pilakuvakiista tuntuu olleen todella monelle (ainakin minun kuulemani mukaan) se silmät avaava niitti monikulttuurisuuden autuuden arkkuun. Sitä ei tosiaan voinut enää selittää "vain pieni vähemmistö" -argumentilla tai "eihän ne Pohjoismaissa" -puolustuksella. Rauhan uskonto (tm) paljasti tuolloin todellisen karvansa.
Bears on a Submarine

stroop

Asun Hakunilassa, tarvitseeko muuta sanoa.

Tämä on oikea monikultturisuuden kehto jo kaukaiselta 1980-luvulla, kun
esimmäiset vietnamin pakolaiset saapuivat sinne.
Ensimmäinen oli ihan ok, mutta sitten niitä tuli aina vaan lisää ja lisää.
Nykyään täällä asuu lähemmäs sataa eri kansallisuutta ja heihin ei voi olla törmäämättä.
Käytännön kokemuksesta minusta on tullut nuivaakin nuivempi.

Mistä johtuu, että kaikki ketkä saavat arkielämässään kokea monikulttuurista rikkautta,
toivovat olevansa köyhempiä tältä osin ??

aha

Aiemmin suhtauduin jokseenkin välinpitämättömästi maahanmuuttoon, koska olen aina asunut kantaväestön asuttamalla alueella.

Tässä vuosien varrella olen skeptistynyt pakolla ajettuun monikulttuuri-ideologiaan. Kun samalla saa kotimaan ja Euroopan uutisista lukea pilakuvamellakoista, maahanmuuttajien ongelmalähiöistä, autojen polttamisista (luemma jo traditio, eli kulttuuria sekin) ja etenkin islamistien vaatimasta sananvapauden rajoittamisesta, kuullostaa "voimavaraistaminen" ja "rikastuttaminen" jokseenkin paradoksaaliselta. Mielestäni poliittinen islam ei ole yhteensopiva länsimaisen yksilönvapauteen pohjaavan elämänmuodon kanssa.

Kannatan työpaikkavetoista maahanmuuttoa, koska veronmaksajia täällä totisesti tarvitaan. Humanitaarinen maahanmuutto tulisi kohdistaa ei-islamilaisiin maihin.

Uuno

Myös täällä on entinen vihervasemmiston kannattaja.

30 vuotta siihen meni ennen kuin todellisuus alkoi hahmottua meikäläiselle. En tiedä mitä tapahtui, mutta tajusin miten yhteiskunta toimii, erosin kirkosta ja hyväksyin että monikulttuurisuus ja -kultturismi ovat täyttä paskaa. Jussin kirjoituksilla samoin kuin muhammed-pilakuvakiistalla oli suuri merkitys.

Tieto on lisännyt tuskaa, se on pakko sanoa.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

wihtahousu

"Jos on tuhma niin joutuu mustalaisen kärryyn"
Näin virkkoivat vanhempani, kun olin pienenä pahoilla teillä :D
No ei tuo vielä minusta ehkä nuivaa tehnyt.
90-luvun alussa huomasin, että Tampereen Koskikeskuksessa notkuu päivästä toiseen neljän etelämaalaisen näköistä heppua joilla kaikilla oli pirun kalliit NHL-seurojen logoilla varustetut takit. Silloin meni nuorella jääkiekkoilijan alulla herne nenään >:(
Itse saatoin vain haaveilla sellaisesta yli 1000mk maksavasta takista.
Eli siis kateusko minusta teki nuivan? :D
Noiden kavereiden mitään tekemättömyys kuitenkin jatkui useita vuosia.
Siitä se sitten pikku hiljaa lähti, nuoren miehen nuivistuminen.

lot

Lazer Apparaten: "Ryhmä XX on paskasakkia"-tyyppisen kielen käyttö ei ole asiallista eikä hyväksyttävää.

Sivari: "Neekerit tekivät sitä tai tätä"-tyyppisen kielen käyttö ei sekään ole asiallista eikä hyväksyttävää.

Molempien viestit deletoitu.

Sivarille tarkennuksena: käytät neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä. Tämän forumin puitteissa sellainen ei käy päinsä. Voit olla juuri sitä mieltä mitä haluatkin olla, mutta kun niissä säännöissä lukee, "On .. keskeistä, miten asioista keskustelua käydään"

Octavius

Lähinnä Pariisin ja Lontoon omin silmin nähty muuttuminen viime vuosituhannen lopussa, siitä se alkoi.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Ullanlinna

Kunnallisvaalien jälkeen - ensin hermostuneena median ajojahtiin, mutta varsinaisesti myöhemmmin Scriptaa lukemalla.
Ja juu, äänestin vaaleissa (väärin) ärkoopeeta.... :-\

Whatsername

Itse olin erittain suvaitsevainen viela muutama vuosi sitten. Asuin 2001-2003 Abu Dhabissa ja kun sielta tulin takaisin Suomeen olin valmis puolustamaan kaikkia maahanmuuttajia melkein sokeasti. Edes pilapiirroskohu ei saanut mieltani muuttumaan. Ajattelin silloin, etta tottakai muslimeilla on oikeus suuttua asiasta kun heidan profeettaansa herjataan.

En oikeastaan edes pysty sanomaan mika sai mieleni muuttumaan. Jossain vaiheessa rupesin lukemaan uutisia ja kiinnittamaan enemman huomiota asiaan. Kavin lapi eri keskustelufoorumeja, joissa puhuttiin maahanmuuttajista ja jotenkin loysin Halla-ahon blogiin.

Hassua kylla, en voi kenenkaan tutun kanssa asiasta puhua, koska he tuomitsisivat mielipiteeni heti rasistisiksi..
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Petrus

Asuin lapsena alueella jossa asui paljon manneja. Se vaikutti varmaan paljon. Kaveripiiri ja oma perhe olivat myös melko nuivia.
Lopullisen "rasismin" minussa herätti eräs manneperhe joka oli tullut "vaihtamaan asuntoa" meidän kanssa sillä aikaa kun olin koulussa. Kun tulin kotiin kaikki rahani olivat kadonneet.

Alumiinitaivas

Pahin kulttuurirelativismini katosi 2000-luvun alkupuolella, kun tuli kierrettyä maailmaa Puolustusministeriön leivissä. Ensi alkuun naurahtelin vaivautuneesti eräänkin kuuluisan luutnantin (jääkööt nimi mainitsematta syyllisten suojelemiseksi) toteamukselle "jos teistä ei siellä alhaalla rasisteja tule, niin ainakin roturealisteja."

Roturealistia ei kylläkään tullut, mutta kulttuurirealisti kylläkin. Toiset yhteiskunnat kun vain toimivat paremmin kuin toiset.

Scriptaan tutustuin 2006, ensin hyvin varautuneesti. Tunnustan, että ensimmäinen ajatukseni oli "hyikauheaa, rasisti." Sittemmin on mieli muuttunut. Tässä välissä on myös tullut harrastettua ja harjoitettua yritysstrategiaa, ja siinä sivussa perehdyttyä mm. organisaatiokulttuurin ja sisäisen koheesion merkitykseen. Sekä tietysti väännettyä Exceliä aika tavalla.

Siinäpä lyhykäisesti.

kirkkovene.info

Olen ollut loivasti nuiva jo kauan, ehkä aina mikäli kyse on suhtautumisesta Islamiin.
Puheet rauhan uskonnosta eivät ole oikein osuneet yksiin havaittavissa olevan todellisuuden kanssa, vaikka monessa mielessä olen ollut (nuorena jullina) hyvinkin idealistinen ja kannattanut kaikenlaista maailmanparannusta.

Taisin olla joskus hetken innokas rajoittamattoman maahanmuuton kannattajakin. En tainnut ihan tajuta mitä kaikkea pakettiin saattaisi sisältyä? Tämä siis teinivuosina kultaisella 80-luvulla.

Yhteiskunnalliset asiat alkoivat enemmän kiinnostamaan ja sitä myöten nuivuus lisääntymään noin kolme vuotta sitten. Merkittäviä tapahtumia nuivistumisessani ovat olleet Scriptan löytyminen, ihan erityisesti pilakuvakohu ja sen ympärillä vellonut käsittämätön älämölö, Pariisin mellakat, Ruotsi, median toiminta meillä ja muualla sekä se, että osasto suvaitsevaiset ei ole pystynyt toimittamaan (ei ainakaan ole tiedossani) kovin montaa kelvollista asia-argumenttia mihinkään nuivistien esille nostamaan asiaan. Yhtään? Sen sijaan henkilöön käyvistä hyökkäyksistä ei ole ollut pulaa. Se kertoo paljon paljosta.

Viimeaikaiset viranomaistouhut ja ajatuspoliisit ovat ehkä kuitenkin pahinta mitä on tähän asti nähty. Nuo kun toimivat meidän antamillamme valtuuksilla ja meidän rahoillamme meitä itseämme vastaan.

LW

Itselläni ensimmäinen kosketus monikulttuuriin tuli '93, kun joukko somaleita ryösti minut Rautatientorilla. Se ei kuitenkaan muuttanut mieltäni mihinkään suuntaan. Kasa syrjäytyneitä nuoria miehiä haluaa rahaa huumeisiin. Eipä siinä värillä ole paljoakaan väliä.

Pitkään tämän jälkeen olin jossain määrin anarkismia symppaava, Linkolaa ajatuksella lukeva ja antirasistinen vasemmistolainen. Tietty rationaalisuus ja itsekriittisyys oli kyllä aina mukana, ja vähitellen, kun huomasin etteivät nämä ominaisuudet ole keskimäärin erityisen kovassa huudossa tovereiden keskuudessa, kyyninen tympääntyneisyys alkoi vallata mieltäni. Mitä kämyilyyn tuli, ymmärsin yskän, mutta pidin sitä lyhytnäköisenä. Rinnastin eurooppalaiset mamut 1800-luvun amerikanirlantilaisiin tms. ryhmiin, joilla oli isojakin ongelmia, mutta jotka kuitenkin varsin pian sulautuivat osaksi yhteiskuntaa. Olin sitä mieltä, että kunhan tämä integraatio tästä etenee, terrorismi ja muut ongelmat kyllä häviävät. Intomielistä monikultturismia taas pidin niin itsestäänselvästi absurdina, etten voinut uskoa kenenkään vakavasti otettavan henkilön uskovan siihen.

Ranskan mellakat olivat saavillinen jäävettä naamalleni. Olin todella järkyttynyt tajutessani, että vanhaan eurooppalaiseen sivistysmaahan on muodostunut alueita, joissa valtion laki ei enää yksinkertaisesti päde. Aloin tutustumaan aiheeseen tarkemmin, ja vanhat olettamukset karisivat yksi kerrallaan. Osalla tulijoista integraatio ei suinkaan etene, vaan pakittaa, ja lopuistakin monet integroituvat lähinnä länsimaisen alaluokan antisosiaalisiin arvoihin, pitäen kuitenkin omastaan eräät sen vastenmielisimmät piirteet. Salafismi ei ole mitään marginaalista "väärää islamia", vaan aivan looginen ja hyvin perusteltu islamin tulkinta. Ja mitä monikultturismiin tulee, sillä on kuin onkin paljon kannattajia korkeillakin paikoilla.

Matka johti Gates of Viennaan, Fjordmanin blogiin ja myös Scriptaan. Halla-ahon tosin meinasin vetää vessasta alas, koska luin ensimmäisenä "Muhamettilaisen mustan aukon", mikä ei tehnyt minuun kovin hyvää vaikutusta, mutta sitten luin lisää ja vakuutuin.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Kalkas

Aina ollut vähän nuiva, mutta oikeata pohjaa nuivuudelle löysin vasta vuosi sitten eksyttyäni mestarin blogille, tämän jälkeen löysin ja luin muita nuivia blogeja.

Nyt olen 100% nuiva ;D

tommi

Quote from: Rutja on 15.12.2008, 03:50:33
Kuinka poliittinen herätyksesi tapahtui? Eksyitkö Jussin sivuille ja aloit lukemaan, koit monikulttuurisuutta arjen kohtaamisissa, tulit yllätteän kulttuuririkastetuksi jollain kujalla vai oletko sittenkin aina ollut vähän netsiviritteinen?

No minä päädyin joskus syksyllä 06 Vääräuskoinen-blogiin <vaarauskoinen.blogspot.com>. Aivan aluksi pidin sitä vain rasistisena propagandana (olin silloin mokuttaja), mutta alettuani lukemaan sitä kunnolla, tajusin missä mennään.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

Veli Karimies

Keskustelin ensin asiasta eräällä foorumilla jonka jälkeen minulle linkattiin mm. Halla-ahon ja Reinon blogit joita sitten lueskelin. Totesin, että olemme hyvin samoilla linjoilla asian tiimoilta ja herätykseni koin tänä kesänä. Sittemmin jatkuvan trollauksen tiimoilta viestiketju jossa ensin keskustelin lukittiin jonka jälkeen aloitin Vieraskirjan lukemisen.

Maailmanmies

Vaikea sanoa, muistan olleeni aika nuiva jo 80-luvulla, vankat mielipiteet jotka eivat tamanpaivaisista poikkea omasin jo tuolloin.
Jos oikein muistisopukoitani kaivelen, niin joidenkin satunnaisten turkkilaisten ja arabien kaytos Oulun seudulla saattoin vaikuttaa asiaan.

hammerzeit

Oma nuivistumiseni tapahtui jo kauan sitten. Alkusävelet soitettiin varmaan jo miltei pari vuosikymmentä sitten paikallisessa kauppakeskuksessa heiluvien ja häiriköivien mamuteinien toimesta, mutta koska olen aina osannut tehdä omia johtopäätöksiäni asioista, pystyin myös vuosien varrella tulkitsemaan suurempia trendejä lehtiuutisointien ja poliitikkojen lausuntojen perusteella.

Jussin teksteillä oli kuitenkin sellainen vaikutus, että ne kohdistivat ajatukseni tarkemmin ja antoivat niille kaikupohjaa. En ollutkaan yksin, en ollutkaan tinafoliota pääni ympärille käärivä kaappirasisti, joka pelkäsi yksin makuuhuoneessaan varjoja. Samalla ne myös avasivat silmiäni: tilanne olikin pahempi kuin olin kuvitellut. Aiemmin uskoin sentään, että edes Suomen hallituksessa jollakulla olisi ollut hieman järkeä, mutta selkeästi näin ei ollutkaan.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

junakohtaus

Onkos muuten muilla ollut samanlaisia kokemuksia kuin minulla, että skenen ympärillä pyörivä hörhöosasto oli alkuun ihan oikea kynnys nuiviintua ja hommaantua?
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

MustaLeski

Quote from: junakohtaus on 15.12.2008, 17:41:05
Onkos muuten muilla ollut samanlaisia kokemuksia kuin minulla, että skenen ympärillä pyörivä hörhöosasto oli alkuun ihan oikea kynnys nuiviintua ja hommaantua?

Mitä tarkoitat, kysyy hän?

J. Räty

Lueskelen edelleenkin kommenttejanne ja yritän päästä selville siitä, mistä tässä 'Homma'-foorumissa loppujen lopuksi on kyse ja mikä sen varsinainen tarkoitus on. Mitä ilmeisimmin 'Hommalla' on jotain tekemistä ainakin maahanmuutto- ja multikulti-politiikkaan liittyvien kysymysten kanssa. Jotkut kommentit ('salaliitot' sun muut) kuitenkin aiheuttavat hämmennystä ja sotkevat foorumi-GPS:ni paikannuksen.

Foorumin luoja/administraattori on kyllä investoinut runsaasti ajatusta foorumin rakenteen ja formaatin suhteen, mutta vielä on paljon, mitä voi tehdä, jotta Homma olisi jatkossa entistäkin selkeämpi.

Eli lueskelen ja seurailen vielä jonkin aikaa, ennen kuin otan vakavammin osaa keskusteluun - tai huomaan, etten sympatioistani huolimatta sittenkään kuulu tälle foorumille.

---

Tässä vielä kerran tuo provokatiivinen, mutta myös erittäin informatiivinen ja realistinen raina: http://video.google.com/videoplay?docid=3369102968312745410 . Valitettavasti liiankin realistinen. Esimerkiksi Britannian äärimuslimien aika avoinkin strategia on tämä: "Elämme valtiona valtiossa - kunnes otamme vallan käsiimme!" Pelkkiä imaamien houreita? Ei todellakaan! Alan ihan oikeasti huolestua, kun Helsinkiin aletaan rakentaa suurmoskeijaa. Jos ja kun moskeijaa aletaan rakentaa Roihin, muutan vaikka Novosibirskiin tai Nauru-saarille...

Islamin suurin ja vaarallisin ongelma on siinä, että se on perusosiltaan täysin 600-luvulle petrifioitunut täysin nykyaikaiseen maailmaan sopimaton relikti, jonka ainoa olemassaolon ja jatkumisen tae on tuottaa lisää aivopestyjä muslimeja. Sama pätee tietenkin jokaiseen muuhunkin uskontoon.

---

Piti kirjoittaa vain, että seurailen foorumia. Hieman lipsahti mielipideilmaisunkin puolelle...

;)

Lazer Apparaten

Quote from: MustaLeski on 15.12.2008, 17:45:16

Mitä tarkoitat, kysyy hän?

Jotain Seppo Lehtoa kenties?
Olishan se huonoa leimautua siihen porukkaan.
Vidi Europae recens et mori

hammerzeit

Ei varsinaisesti. Itsehän olin jo ydintäni myöten nuiva kun minulle Halla-ahon tekstit ensikertaa linkattiin. Siinä vaiheessa olin jo pyörinyt netissä sen verran monta vuotta, ettei oikein mikään jaksa enää yllättää tai järkyttää.

Voin kyllä hyvin kuvitella, että tietyt tunnetummat persoonat voivat pelotella pois muuten ehkä nuivasti ajattelevia ihmisiä.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

junakohtaus

Mielessä oli lähinnä Vanha Liitto kaikkine väinökuismineen.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

lot

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 17:48:16Mitä ilmeisimmin 'Hommalla' on jotain tekemistä ainakin maahanmuutto- ja multikulti-politiikkaan liittyvien kysymysten kanssa.

Veljet ja sisaret - paetkaa!! Salaisuutemme on paljastunut!! Pelastukoon ken vooooiii!!

:)

Joo. HOMMAlla on kovasti tekemistä maahanmuuton ja poliittisen vaikuttamisen kanssa. harmillisesti kukaan - ei edes pontevasti meditoinut Mestari - ole kyennyt formuloimaan HOMMAn syvintä olemusta ja paperille tahi ruudulle näyttämään.

Mutta ajan kanssa.

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 17:48:16Foorumin luoja/administraattori on kyllä investoinut runsaasti ajatusta foorumin rakenteen ja formaatin suhteen, mutta vielä on paljon, mitä voi tehdä, jotta Homma olisi jatkossa entistäkin selkeämpi.

No nyt on laitettu vasta vähän ajatusta :)  Mutta HOMMA on vasta aivan alkutekijöissään. Jos tulee kuningasideoita tai vähäisempiäkin, niin tänne voipi aina kehitysehdotuksen tahi kaksi jättää.

gefa

Onhan tuosta jo aikaa...
Vaikka minulla on myös useita ei-suomalaisia ystäviä, joista muutama asuu jopa suomessa, en minä ainakaan halua, että suomesta tulee yksi pirun iso Mogadishu tai Bagdad...