News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Milloin ja miten nuivistuit?

Started by Rutja, 15.12.2008, 03:50:33

Previous topic - Next topic

Vääräpää

Lyhyesti sanottuna:

Homma lähti pyörimään kunnolla oikeastaan vasta syyskuun yhdestoista 2001, ja melkoinen tovi vierähti muun muassa Jon Messnerin  (alkuperäisellä) "It's happening" foorumilla, joka oli varsinainen silmien aukaisija, sen verran raffia shittiä siellä näki ja kuuli, usein suoraan eturintamasta ja viranomaisilta, mutta myös Al-Qaidaa harrastusmielessä, mutta tosissaan netistä jäljittäviltä. Ekat kurkunleikkausvideot näin siellä ja niitä ei kyllä unohda ikinä. Eikä erään jäsenen liiankin perusteellisia skullfuck-ohjeita. :D  Internet Haganah saitti sai myös paljon vihjeitä sieltä, ja hups, taas yksi jihadisti saitti vähemmän, tosin viranomaiset eivät pitäneet siitä että kaadettiin niitä saitteja, kun niitten seuraaminen olisi ollut helpompaa ilman. Eikä silti, saman tien ne saitit aukes jossain toisella serverillä.

Muutamasta myttyyn menneestä iskusta jenkit sai kiittää monia foorumin aktiiveja, joista yllättävän moni oli muuten naisia. Myöhemmin homma siinä foorumissa kaatui foorumisotiin, ja monet aktiivit jatkavat tietääkseni edelleen metsästystä toisissa ympyröissä. Uusia tuli mukaan koko ajan.. Jihadistien saitteja kaadettiin, saitteja syntyi ja tietoja annettiin tiedustelupalveluille, joskus saatiin palautettakin..

Varsinainen koulu sekin muuten oli, nyt jälkikäteen mietittynä.. Trolleja pilvin pimein, laumoittain nuivia, melko nuivia ja äärinuivia, jenkkisotilaita Afghanistanista ja ties mistä, poliiseja, hämäriä ex-tiedustelupalvelujen äijiä, CIA/NSA/FBI-lurkkkeja, natseja, rasisteja, punaniskoja, viherpiiperöitä ja suvaitsijoita, jihadisteja, kukkahattuja, foliopipoja, ja oikeasti hulluja sekopäitä, terroristeja, metsästäjiä ja metsästettäviä. Hubaa riitti koko ajan. Moderaattoreilla mahtoi olla hauskaa, mutta niin oli meilläkin. Nykyistä foorumia en ole edes vilkaissut Jonin kuoleman jälkeen. Se homma jäi siihen.

Myöhemmin lueskelin mm. Kullervon blogia, pidin jonkin aikaa Suomen islamofobisimmaksi saitiksi kutsuttua blogia ja törmäsin tietysti Scriptaankin. Tällä tiellä ollaan edelleenkin, kujeet on toiset, mutta aina yhtä mauttomat.
Kaikki on mahdollista, mahdottomassa menee vain pitempään.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

MW

Ehdottomasti suurin aihe nuivahtamiseeni on median aivoton, kritiikitön monikulttuurilouskutus ja inhimillisten puppugeneraattoreiden ihannointi, sekä "koodisanauutisointi", tai uutisoinnin puuttuminen kokonaan. Ainoa omalle kohdalleni osunut varsinainen rikastus oli sikäli hupaisa, että wanna-be linkkariryöstäjille (oikeasti "varsinaista" nuorisoa!) ei käynyt visa, ja kanniskelemastani pizzastakin sain neuvoteltua itselleni puolet :). No, tästä on aikaa, varmaan pojat on jo oppineet.

Median louskutusten ihmettely johti monen mutkan kautta Scriptaan, ja painavaa (jopa painostavaa) asiaa aikani kierreltyä luin kaiken, ja paljon muuta. Kun faktat oli tarkistettu, vieraskirja sai lurkkerin. Olin palannut nuivuuteen.

J. Räty

Administraattorilla on huumorintajua... Sitä arvostan.

Mutta: "...ei edes pontevasti meditoinut Mestari..." Kuka on tuo mysteerinen 'mestari'?

Eli mihin 'mestariin' täällä viittaatte?

Avrelivs

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 19:27:58
Mutta: "...ei edes pontevasti meditoinut Mestari..." Kuka on tuo mysteerinen 'mestari'?

Sehän on itse Jussi Halla-aho, jota on piruilumielessä kutsuttu Mestariksi suunnilleen siitä lähtien kun jotkut ilkimieliset kirjoittajat syyttivät Halla-ahon vieraskirjaan kirjoittavia "Mestariaan palvoviksi opetuslapsiksi."
Bears on a Submarine

JohannaS

Räty: Kuten Avrelivs sanoi, niin joku kutsui Halla-ahoa "mestariksi" ilkeässä mielessä, ja sitten nuivistit omaksuivat sen sanan ja alkoivat käyttää sitä pelleilymielessä.

Tässä joitakin "Mestari"-tekstejä:
http://turkkila.blogspot.com/2008/11/jussi-halla-aho-hn-jota-kutsutaan.html

Joidenkin mielestä Mestariksi kutsumista pitäisi välttää koska Hesarit ja muut eivät tajua skenehuumoria ja yrittävät vääntää tästä kauhistelun aiheita; toisten mielestä taas Mestari-sanaa voi ja pitää käyttää koska kyseessä on harmiton pilailu.

(Itse en osaa päättää omaa kantaani. Toisaalta se voi näyttää hölmöltä ulkopuolisille, mutta toisaalta osa noista Mestari-teksteistä on helkkarin hauskoja lukea :))

Vääräpää

QuoteJoo. HOMMAlla on kovasti tekemistä maahanmuuton ja poliittisen vaikuttamisen kanssa. harmillisesti kukaan - ei edes pontevasti meditoinut Mestari - ole kyennyt formuloimaan HOMMAn syvintä olemusta ja paperille tahi ruudulle näyttämään.

Mutta ajan kanssa.

HOMMAa ei voi selittää, se täytyy kokea.

Toisekseen, jossain vaiheessa HOMMA joko nousee ajan ja paikan tuolle puolen valaisten sieltä kaikkea tietoista elämää maassamme, tai sitten se jää tälle mestarointi- ja skenetasolle. Ja taantuu. Lopulta rappeutuu ja hajoaa tyhjyyteen, mistä se nousikin.

"Vääräpää on kyllä ihmeen hyvä tyyppi vaikka onkin joskus vetäny sieniä ja salaattia." -NxS

J. Räty

Asia selvä.

Mutta muistitteko kysyä Jussiltakin, haluaako hän olla 'Mestari'...?

---

Valitettavasti Jussin 'mestariksi' tituleeraaminen on aiheuttanut hänelle vain lisää ongelmia...

---

Ette taida tietää, kuinka innokkaasti kaiken maailman Sannat sun muut iltapäivähömpän skribentit sun muut lukevat näitäkin tauluja...

Siis ei 'Mestari', vaan ajoittain mestarillisen oivaltavasti - joskus harvoin kauan sitten kirjoituksissaan hieman tulkinnan varaisesti mielipiteensä ilmaissut -  mamu- ja muku—asioista harvinaisen asiantuntevasti kirjoittava ihminen.

Asia nyt saletti?

Esa N.

Siinä n. 18-vuotiaasta eteenpäin omien elämänkokemusten (silloisen työni) kautta. Kun itse näkee sen miten härskisti sosiaalipuolen apukoneistoja käytetään hyväksi, niin alkaahan siinä miettimään minne omat veromarkat ja myöhemmin -eurot oikein menee.

There's too many men, too many people making too many problems..

Jos Suomi nähdään maana, josta saa turvapaikan tai on helppo oleskella, se voidaan nähdä vetovoimatekijänä. - Astrid Thors 25.02.2009

J. Räty

Niin kauan, kuin tällä taululla kummittelee joku 'mestari', en kuulu tänne.

Hence, I desist, resist and shall merely lurk forthwith...

Veli Karimies

Quote from: Avrelivs on 15.12.2008, 19:32:10
Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 19:27:58

Sehän on itse Jussi Halla-aho, jota on piruilumielessä kutsuttu Mestariksi suunnilleen siitä lähtien kun jotkut ilkimieliset kirjoittajat syyttivät Halla-ahon vieraskirjaan kirjoittavia "Mestariaan palvoviksi opetuslapsiksi."

Tarkoitat kai Maahanmuuttoasiantuntija Jussi Halla-ahoa?

Henkipatto

Ette taida tietää, kuinka innokkaasti kaiken maailman Sannat sun muut iltapäivähömpän skribentit sun muut lukevat näitäkin tauluja...

Kyllä taitaa olla osalle jonkinmoinen käsitys siitä muotoutunut.

QuoteSiis ei 'Mestari', vaan ajoittain mestarillisen oivaltavasti - joskus harvoin kauan sitten kirjoituksissaan hieman tulkinnan varaisesti mielipiteensä ilmaissut -  mamu- ja muku—asioista harvinaisen asiantuntevasti kirjoittava ihminen.

Asia nyt saletti?

Tuota skenehuumorin kukkasta on turha edes yrittää lähtä kitkemään; se on jo juurtunut syvälle. Täytyy myöntää, että oma, hyödyllinen funktionsakin sillä on. Tällä foorumilla pyritään rajaamaan skenehuumori tiettyihin osioihin, joita pitää oppia lähestymään sen mukaisesti. Lisää tietoa löytyy osioiden kirjoitusohjeissa. FAQ-kirjoitukseen ja sääntöihinkin on hyvä tutustua.

Tervetuloa mukaan.
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

Vääräpää

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 20:02:26

Samat sanat, mutta JONKUNHAN on pakko tuottaa tänne sisältöäkin, siispä uhraan henkilökohtaiset mieltymykseni tuon halla-aholaisuuden suhteen yhteisen edun vuoksi.  ;D

Avrelivs

Quote from: Keijo on 15.12.2008, 20:02:56
Tarkoitat kai Maahanmuuttoasiantuntija Jussi Halla-ahoa?

Aivan oikein, häntä juuri. ;D
Bears on a Submarine

MW

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 20:02:26

Ei millään pahalla, mutta Jorma K. A. on käynyt kovasti tuuppimassa lähimmäisiään ja poistumassa ovet paukkuen ensin Vieraskirjassa, ja nyt täällä.

Haluaako Jorma Mestariksi Mestarin paikalle? Vai ehkä et vain kuulu tänne?

Onkko

Tähän mestari hommaan sanoisin että sen ja muun skenehuumorin takia tätä on mukava seurata, ei kaikkea politikointia tarvitse tehdä otsa rypyssä.
Huumori on voimakas ase! Suohillaa illallaah!

Veli Karimies

Huumori on myös oiva keino rekrytöidä lisää "jäseniä" hommaan. Varmasti iskee paremmin kuin kuiva lakiteksti.

Vääräpää

Quote from: Onkko on 15.12.2008, 20:17:37
Tähän mestari hommaan sanoisin että sen ja muun skenehuumorin takia tätä on mukava seurata, ei kaikkea politikointia tarvitse tehdä otsa rypyssä.
Huumori on voimakas ase! Suohillaa illallaah!

Varmasti näinkin, mutta nyt saattaa turhan monelle tulla tunne siitä että HOMMAfoorumi on JH-a:n, sisulaisten ja PerSujen juttu, ja käsittääkseni näin ei ole, taitarkoitus ei olisi olla. ???

MW

Olenko minä ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota "Arctic Wizard" a. k. a. Jorma K. A. Räty, a. k. a. J. Räty -nimellä esiintyneen henkilön koulukiusaajamaiseen asenteeseen ja uhoon?

Avrelivs

Quote from: Vääräpää on 15.12.2008, 20:23:04
Varmasti näinkin, mutta nyt saattaa turhan monelle tulla tunne siitä että HOMMAfoorumi on JH-a:n, sisulaisten ja PerSujen juttu, ja käsittääkseni näin ei ole, taitarkoitus ei olisi olla. ???

Juu, ei tosiaan ole: esimerkiksi minä en ole sisulainen enkä kuulu Perussuomalaiseen puolueeseen. Olen toki Halla-ahon kannattaja, mutta sekään ei ole vaatimus. ;D
Bears on a Submarine

Supersymmetria

Quote from: Vääräpää on 15.12.2008, 20:23:04

Itse näin uutena kommentoijana, scriptaa ja vieraskirjaa kuitenkin jonkin verran seuranneena, olen sitä mieltä, ettei asialla ole vähääkään merkitystä. Itse en ole PerSu, "Halla-aholainen", sisulainen tai mihinkään muuhunkaan puolueeseen tai -ismiin sitoutunut. Halla-aho ei ole mestarini, mutta saattaisimpa häntä "mestariksi" tituleerata, ihan vain kiusallani.

Joku voisi tietenkin ehtiessään kyhätä sen F.A.Q:n jossa asia voitaisiin selvittää juurta jaksain meille kaikille. :)

-

Ja joo, itse ainakin käsitän "Homman" joksikin puolurajat ylittäväksi Suomalaista elämäntapaa säilyttäväksi.. no, Hommaksi. Tässä tarvitaan tosiaan yhteistä rintamaa tämän negatiivisen trendin kääntämiseksi. Olen nähnyt mm. Ruotsissa liikaa sitä, mihin pelkään nykyisen maahanmuuttopolitiikan johtavan.

meckelbu

Omalta osaltani tarkkaa aijankohtaa nuivistumiselle en osaa sanoa, mutte veikkaisin sen alkaneen jossain 90-luvun aikana jolloin olin vielä alaikäinen mutta surffailin jo purkeissa sekä myöhemmin Internetissä lueskelemassa tekstejä, jotkin nuivempia kuin toiset.  ;) Myös ulkomailla on tullut käytyä monesti turistin ominaisuudessa ihmettelemässä meininkiä, ja mietittyä miten Suomessa asiat kuitenkin luistavat sangen hyvin.

Muitakin syitä enenevään nuivistumiseen on, mm. Ruotsin, Manner-Euroopan ja Britannian yhä surrealistisempi tilanne jonka en missään tapauksessa halua tunkeuvan tänne, tietty islaminpelko joka juontaa kaikesta mitä olen viimeisen kymmenen vuoden aikana nähnyt ja lukenut asiasta (katson itseni ateistiksi/agnostikoksi mutta en pelkää tämänhetkistä kristinuskoa, ja yleisesti pidän "no mutta kristityt N vuotta/vuosisataa sitten sitä ja tätä"-puolustelua lähinnä typeränä.), leipiintyminen suomalaisen kulttuurin mollaamiseen ja ulkomaisten ylistämiseen ns. joka käänteessä, jne.

Yhteiskuntavastuuta rahanteon maksimaalisen optimoinnin sijasta kannattava sosialisti olen ollut käytännössä koko ikäni, joskin niin nuiva olen että asetan etusijalle kantasuomalaiset (kutakuinkin puliukkoja myöten) ja suomalaiseen kulttuuriin hyvin integroituneet "näkymättömät" maahanmuuttajat siinä mitä tulee verorahojen käyttöön.
Kuten loputtoman moneen kertaan on todettu, hyvinvointia ei ole loputtomiin jaettavaksi ja lisäksi olen henk. koht. joutunut seuraamaan läheltä miten käy kun hyvinvointia ts. rahaa pienessä mittakaavassa jaetaan käytännössä vastikkeetta. Lopputuloksena antaja voi pahoin itseaiheutetussa rahapulassaan eikä vastaanottajan tilanne ole muuttunut tippaakaan.

MW

Quote from: Supersymmetria on 15.12.2008, 20:36:01

Ja joo, itse ainakin käsitän "Homman" joksikin puolurajat ylittäväksi Suomalaista elämäntapaa säilyttäväksi.. no, Hommaksi. Tässä tarvitaan tosiaan yhteistä rintamaa tämän negatiivisen trendin kääntämiseksi. Olen nähnyt mm. Ruotsissa liikaa sitä, mihin pelkään nykyisen maahanmuuttopolitiikan johtavan.

Komppi. Vielä kuuluu vallan saleissa kaikuna: "Emme halua toistaa muiden virheitä ...vihreitä .. eitä". Lex Thors' ista päätellen niitä ei haluta pelkästään toistaa, vaan moninkertaistaa. Suoraan kolmanteen potenssiin.

Kurgan

Muistan joskus törmänneeni akateemisen teekerhon sivuihin, vielä kun nuorempana kun olin kovasti vihertävä vasemmalle kääntyvä neliöksi veistetty pyörä, kovin ehdottoman varma miten ne asiat nyt vaan on. Roskaa, taisin todeta kaverilleni.

Lueskelin palstan juttuja ja jossain vaiheessa, aikaa kun opiskelujen aikaan oli ajatella omiakin, nyrjähdin ja sille tielle jäin. Myöhemmin tuo teekerho vakuutti siinä määrin että nuivaannuin pahemman kerran. Pohja tälle oli luotu pikkuhiljaa, huomaamattani lapsuuden ja nuoruuden muelmonmatkoilla perheen kanssa. Omat kokemukset liitettynä kirjalliseen antiin, ja muiden kokemukseen kaiketi käänsivät karavaanin kulkusuunnan...

Toni H.

Olen aina asunut 99-prosenttisesti monokulttuurisella alueella. Minulla ei ole kauheasti negatiivisia arkielämän moku-kokemuksia, jos kyräileviä katseita ja väärillä täytteillä tullutta pizzaa ei huomioida. Nuivuus on kypsynyt ihan muuta kautta, hitaasti mutta varmasti. WTC-iskujen jälkeen jäin kummastelemaan, miten paljon vasemmisto kyhäsi huteria salaliittoteorioitaan sen ympärille. Tuohon asti olin ollut kohtuukriittinen amerikkalaisia kohtaan, olisiko johtunut Noam Chomskyn kieltämättä vakuuttavalta tuntuneesta tuotannosta. Hiljalleen alkoi kuitenkin tuntua, että USA:ta mollataan vain, koska se oli isoin ja vahvin länsimaa ja yli 100 miljoonaa uhria vaatineen, punaisen aatteen vastavoima.

Scripta löytyi täysin vahingossa, ja sisältö vaikutti aluksi aika kovasanaiselta, jopa hyökkäävältä. Ruotsin vajoamisen seuranta, WTC:n jälkeiset terrori-iskut ja dhimmipoliitikkojen reaktiot niihin, Neitsythäkin lukeminen ja Muhammad-karikatyyrimellakat pistivät kuitenkin miettimään, että kyllä Jussin jutuissa jotain perääkin on. Osuva argumentointi ja omaperäinen tyyli edesauttoivat asian perillemenoa. Jutuissa ei ollut tietoakaan Olavi Mäenpää - tai Tony Halme -tyylisestä öyhötyksestä. Niitä olen aina vierastanut ja vierastan edelleen. Onneksi suomalaista kulttuuria ja länsimaista elämänmuotoa voi puolustaa maltillisemminkin. Tässä suhteessa edistystä tapahtuu koko ajan, ja sepä vasta onkin hienoa!

Lazer Apparaten

Quote from: lot on 15.12.2008, 15:29:24
Lazer Apparaten: "Ryhmä XX on paskasakkia"-tyyppisen kielen käyttö ei ole asiallista eikä hyväksyttävää.

Sivari: "Neekerit tekivät sitä tai tätä"-tyyppisen kielen käyttö ei sekään ole asiallista eikä hyväksyttävää.

Molempien viestit deletoitu.

Sivarille tarkennuksena: käytät neekeri-sanaa halventavassa merkityksessä. Tämän forumin puitteissa sellainen ei käy päinsä. Voit olla juuri sitä mieltä mitä haluatkin olla, mutta kun niissä säännöissä lukee, "On .. keskeistä, miten asioista keskustelua käydään"

Otan opikseni  :-[
Vidi Europae recens et mori

J. Räty

Quote from: MW on 15.12.2008, 20:25:26
Olenko minä ainoa, joka on kiinnittänyt huomiota "Arctic Wizard" a. k. a. Jorma K. A. Räty, a. k. a. J. Räty -nimellä esiintyneen henkilön koulukiusaajamaiseen asenteeseen ja uhoon?

Et ole ainut. Minäkin olen kiinnittänyt siihen huomiota. Ja lopettanut sen.

Mr.Business

Itse tutustuin Hommaan vasta näiden kunnallisvaalien yhteydessä. Aikaisemmin ei ollut tullut mieleenikään äänestää perussuomalaista ehdokasta vaaleissa, ja nyt äänestinkin Jussia puoliksi vitsillä. Ylensä linjana ollut kokoomus..
Käytännössä vasta tämä ns. "vihervasemmiston" hyökkäys ja tunnekuohu erityisesti Jussia vastaan, sekä uusi maahanmuuttolaki saivat minut tajuamaan, ettei ääni olisi oikeammalle henkilölle voinut mennä.

Rasisti en ole ikinä ollut, tosin suvaitsevaisuus joutui melkoiselle koetukselle muutama vuosi sitten kun ex.tyttöystävä ryöstettiin ja sai mustan silmän afrikkalaismiehen toimesta Helsingin keskustassa. Ehkä tämä osittain avasi silmäni..

Toivottavasti Homma jatkuu tästäkin eteenpäin yhä nousujohteisena, asiallisena ja faktoihin perustuvana!

T: Tuleva kauppatieteiden maisteri

Tunkki

Tuli tehtyä ravintolahommia 90-luvulla kun ensimmäiset somalit tänne Ouluun ilmaantuivat, ja kyllä ne karvansa näyttivät aika pian. Siinä aukesi silmät kyllä vauhdilla kun kulttuurit kohtasivat.

J. Räty

Vieläkö siitäkin, mitä yhteen vieraskirjaan aikoinaan kirjoitin, ollaan punomassa hirttosilmukkaa kaulaani?

Minähän olen nykyään ihan kiltti. En enää vaadi, että kirjoittajien tulisi käyttää omaa nimeään. En vaadi tai toivo enää yhtään mitään. Matollekin kuseskelen vain ja ainoastaan, kun isäntäni ei muista käyttää minua ulkona.

J.

---

Ceterum censeo: Maahanmuuttamisesta ja tuosta potentiaalisesti todella vaarallisesta multikultturismista pitää voida keskustella, vaikkei Astrid Thors sitä haluaisikaan.

MW

Quote from: J. Räty on 15.12.2008, 21:03:40
Quote from: MW on 15.12.2008, 20:25:26

Et ole ainut. Minäkin olen kiinnittänyt siihen huomiota. Ja lopettanut sen.

Kärähtää manipulaatiolta. Asenteet on yksiä perseitä, niistä on vaikea luopua. Ainakin illman taistelua ja katkeraa, puhdistavaa tappiota. Näin on moni nuivahtanut.