News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kysy Muutokselta

Started by Veli Karimies, 14.10.2009, 16:01:28

Previous topic - Next topic

mikkoR

Minä haluaisin jo unohtaa ne ypäjän reunavallit ettei niistä muodostu tulevissa polittisissa neuvotteluissa kynnyskysmystä tärkeimpien asioiden saavuttamiseksi puhumattakaan siitä että hesari alkaa kirjoittamaan että muutos haluaa ypäjälle 2metriset reunakivet pakolaistulvan estämiseksi.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

kgb

Mikäli harjoituksen tässä vaiheessa Muutoksella pitäisi olla kanta kaikkeen, ei muuta ehdittäisi tekemäänkään kun muotoilemaan kannanottoja.
Mielestäni on paljon parempi, että Muutos keskittyy olennaiseen ja jättää lausunnot lausuntoautomaateille.
Eräs vaihtoehto on selittää ummet ja lammet sanomatta yhtään mitään. Se ei vastaa kysyjän kysymykseen, mutta antaa vaikutelman että on otettu kantaa. Onko se sitten hyvä, jaa-a, demarien kannattajat varmaan voivat vastata siihen.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

JoKaGO

Quote from: Bror Heinola on 02.12.2009, 17:17:03
Mikäli harjoituksen tässä vaiheessa Muutoksella pitäisi olla kanta kaikkeen, ei muuta ehdittäisi tekemäänkään kun muotoilemaan kannanottoja.
Mielestäni on paljon parempi, että Muutos keskittyy olennaiseen ja jättää lausunnot lausuntoautomaateille.
Eräs vaihtoehto on selittää ummet ja lammet sanomatta yhtään mitään. Se ei vastaa kysyjän kysymykseen, mutta antaa vaikutelman että on otettu kantaa. Onko se sitten hyvä, jaa-a, demarien kannattajat varmaan voivat vastata siihen.

Hyvin kiteytit! Muutoksen kannattaa erottua juuri sillä, että niitä asioita ajetaan mitä luvataan. Paskapuheet saa jäädä muille.
Onhan se vähän noinkin kuin MikkoR kirjoittaa, että jää tuntuma ettei juuri kysyjää kiinnostanut asia kiinnostaisi Muutosta. Toisaalta, kiinnostaako se sitten jotain muuta puoluetta muuta kuin sen verran, että kysyjälle tulee hyvä mieli. Vaalien jälkeen tuotakaan detaljia ei enää muistella ja kysyjä saa taas unohtaa asiansa neljäksi vuodeksi.

Viime eduskuntavaaleista jäi hyvin mieleen, kuinka Kokoomuksella oli nippu vaalilupauksia. Vuorokausi vaalien jälkeen iltayhdeksän uutisissa Katainen kertoi, että hallitusneuvottelut ovat käynnissä ja Kokoomuksen lupaamat TAVOITTEET pyritään saamaan hallitusohjelmaan. Jäi vähän astian maku suuhun.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

mikkoR

Minulla olisi ehdokkaalle muutama kysymys nyt niistä kanttikivistä.

Ai hitto.. ei ole ehdokkaita, menenpäs sittenkin kysymään sen puolueen kaverilta ketä olen aiemminkin äänestänyt vaikka ei se edes siellä.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Jyri Suominen

Quote from: mikkoR on 02.12.2009, 21:15:15

Ai hitto.. ei ole ehdokkaita, menenpäs sittenkin kysymään sen puolueen kaverilta ketä olen aiemminkin äänestänyt vaikka ei se edes siellä.

Niin ehdokkaiden salaamista en ymmärrä, miksi nimiä ei julkisteta ja milloin julkistetaan?
Toki tiedetään että tämä puolue on myös ehdokkkaana viralliseksi puolueeksi.

Kuten tuo JM-K tuossa mainitsi ettei Muutoksella ole mielipidettä ennen 2011 vaaleja -> niin sitten ollaan jo myöhässä :) *Vinoilua..

Vaaleihin kuitenkin on aikaa vain 14kk, mun mielestä ainakin ehdokkaat itse voisivat ilmoittaa ainakin vaikka "allekirjoitus" kohdassa oman halukkuutensa vaaliehdokkaaksi, niin olisi ainakin suoraviivaista peliä jolloin ehdokkaat olisivat ainakin selvillä, mutta täysin eri asia on ketä/ketkä tuleva puolue itse aikoo esittää puolueen eduskuntavaali ehdokkaaksi.
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

JM-K

Quote from: JSuominen on 02.12.2009, 21:28:55
Quote from: mikkoR on 02.12.2009, 21:15:15

Niin ehdokkaiden salaamista en ymmärrä, miksi nimiä ei julkisteta ja milloin julkistetaan?
Toki tiedetään että tämä puolue on myös ehdokkkaana viralliseksi puolueeksi.

Kuten tuo JM-K tuossa mainitsi ettei Muutoksella ole mielipidettä ennen 2011 vaaleja -> niin sitten ollaan jo myöhässä :) *Vinoilua..

Vaaleihin kuitenkin on aikaa vain 14kk, mun mielestä ainakin ehdokkaat itse voisivat ilmoittaa ainakin vaikka "allekirjoitus" kohdassa oman halukkuutensa vaaliehdokkaaksi, niin olisi ainakin suoraviivaista peliä jolloin ehdokkaat olisivat ainakin selvillä, mutta täysin eri asia on ketä/ketkä tuleva puolue itse aikoo esittää puolueen eduskuntavaali ehdokkaaksi.

Ei tässä mitään salata. Meillä ei siis ole vielä mitään virallisia ehdokkaita, koska sellaisia ei voi vielä ollakaan. On vain ihmisiä, jotka ovat lupautuneet asettumaan ehdolle, jos myöhemmin perustettavat piirit heitä pyytävät ja päättävät heidät ehdokkaiksi ottaa.

Piirejä - eli siis niitä henkilöitä, jotka ehdokkaita tulevat asettamaan - ei ole vielä perustettu, kun on ollut muuta puuhaa.

Ehdokkaita ei siis päätä minä, vaimo ja Reino, vaan ihan eri ihmiset. Näin sanoo yhdistyksen säännöt.

SoulBrother

Onko mitään linjoja muodostunut siitä tuleeko ehdokkaisiin kuulumaan jo politiikassa vaikuttaneita henkilöitä, tieteentekijöitä, taiteilijoita, perusduunareita, vähemmistöryhmiä.. vai kenties näitä kaikkia?

JM-K

Quote from: SoulBrother on 02.12.2009, 21:52:27
Onko mitään linjoja muodostunut siitä tuleeko ehdokkaisiin kuulumaan jo politiikassa vaikuttaneita henkilöitä, tieteentekijöitä, taiteilijoita, perusduunareita, vähemmistöryhmiä.. vai kenties näitä kaikkia?

Toivottavasti. Jatkettu: kiinnostuneita - samoin kuin kannattajakorttien allekirjoittajiakin - on ollut hyvin erilaisista ammateista, sosioekonomisista taustoista jne. alkaen.

EDIT: perskeles, liipaisinsormi oli herkässä. Viestiä jatkettu kohdasta jatkettu.

Jyri Suominen

Quote from: JM-K on 02.12.2009, 21:49:00

Ei tässä mitään salata. Meillä ei siis ole vielä mitään virallisia ehdokkaita, koska sellaisia ei voi vielä ollakaan. On vain ihmisiä, jotka ovat lupautuneet asettumaan ehdolle, jos myöhemmin perustettavat piirit heitä pyytävät ja päättävät heidät ehdokkaiksi ottaa.

Piirejä - eli siis niitä henkilöitä, jotka ehdokkaita tulevat asettamaan - ei ole vielä perustettu, kun on ollut muuta puuhaa.

Ehdokkaita ei siis päätä minä, vaimo ja Reino, vaan ihan eri ihmiset. Näin sanoo yhdistyksen säännöt.

Kiitos selvennyksestä, nyt ollaan jo paljon viisampia :)
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

kgb

Lisäksi kannattaa muistaa, että vakiintuneilla puolueilla sekä näillä hieman pienemmillä mutt ajo vakiintuneilla "yhden asian liikkeillä" on ollut vuosikausia aikaa hioa sitä sanomaansa ja miettiä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.
Muutoksella ei sitä tilaisuutta ole ollut, joten jos johonkin kysymykseen ei heti tule vastausta tai kanta ei ole selvillä...ei heti kannata hermostua.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

JoKaGO

Vaaleihin kuitenkin on aikaa vain 14kk,

Urosleppäkerttu tässä toteaa, että 16 kk -pas!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

mökö

Quote from: JoKaGO on 03.12.2009, 15:53:57

Vaaleihin kuitenkin on aikaa vain 14kk,

Urosleppäkerttu tässä toteaa, että 16 kk -pas!
Niin, vaaleihin on jotakuinkin tuo aika mutta puolue tulee saada perustetuksi paljon aikaisemmin tai sitten vaalit jäävät väliin. Mielestäni puolue tulisi saada rekisteröityä kesällä, sitten jäisi riittävästi aikaa valmistautua vaaleihin.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Femakko

Quote from: Jari Leino on 03.12.2009, 00:10:05
Kysykää joutsenelta.

Onpas tuikean näköinen joutsen.  ;) Herännyt väärällä jalalla.

Vallin

Mitkä ovat Muutoksen mielestä suurimmat ongelmat Suomessa nyt ja lähitulevaisuudessa? Tarkennetaan vielä: Mihin asioihin pitäisi puuttua ja saada muutosta ensisijaisesti?

JM-K

Quote from: Vallin on 03.12.2009, 19:50:46
Mitkä ovat Muutoksen mielestä suurimmat ongelmat Suomessa nyt ja lähitulevaisuudessa? Tarkennetaan vielä: Mihin asioihin pitäisi puuttua ja saada muutosta ensisijaisesti?

Suora lainaus toimenpideohjelmastamme, siinähän ne tärkeimmät:

Haluamme olemassaolollamme ja toiminnallamme

1.   järkeistää nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa
2.   päästä eroon nykyisestä epäterveestä konsensuspolitiikasta
3.   saada tuomiot vastaamaan rikosten vakavuutta ja kansalaisten oikeuskäsitystä.

Keinomme ovat:

Kaksi keskeisintä keinoa tavoitteen saavuttamiseksi ovat
1.   suora demokratia edustuksellisen demokratian tueksi
2.   sananvapaus koskee myös toisinajattelijoita.

Ja korkein tavoite on:

Muutos 2011:n tavoite on Suomen kansalaisten edun ajaminen.

Itä ei nuku

Kun Muutos elimellisistä syistä vastustaa (mahdollista) tulevaa äänikynnystä, niin miksei tästä ole suoraa mainintaa puolueohjelmassa ja yhdistyksen kotisivuilla?

JK. En ole lukenut läpi koko puolueohjelmaa, joten olen pahoillani häiriöstä, jos tämä asia on sinne johonkin sivulauseeseen muotoiltu.
"Lähtökohtaisesti elämä on liian lyhyt, jotta kenenkään täysijärkisen ihmisen kannattaisi lukea mitään muuta kuin kaunokirjallisuutta. Satunnaisesti pitää kuitenkin silmäillä faktaakin, jotta tietäisi, mitä maailmassa juuri nyt tapahtuu." Annamari Sipilän toimittajanviisautta (HS 31.10.10)

JM-K

Quote from: Itä ei nuku on 03.12.2009, 21:09:01
Kun Muutos elimellisistä syistä vastustaa (mahdollista) tulevaa äänikynnystä, niin miksei tästä ole suoraa mainintaa puolueohjelmassa ja yhdistyksen kotisivuilla?

Hyvä pointti, pitääpä laittaa se ohjelmaan, mikäli hallituksen muutkin jäsenet ovat samaa mieltä.

Vallin

Quote from: JM-K on 03.12.2009, 20:00:40
Quote from: Vallin on 03.12.2009, 19:50:46

Suora lainaus toimenpideohjelmastamme, siinähän ne tärkeimmät:

Haluamme olemassaolollamme ja toiminnallamme

1.   järkeistää nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa
2.   päästä eroon nykyisestä epäterveestä konsensuspolitiikasta
3.   saada tuomiot vastaamaan rikosten vakavuutta ja kansalaisten oikeuskäsitystä.

Keinomme ovat:

Kaksi keskeisintä keinoa tavoitteen saavuttamiseksi ovat
1.   suora demokratia edustuksellisen demokratian tueksi
2.   sananvapaus koskee myös toisinajattelijoita.

Ja korkein tavoite on:

Muutos 2011:n tavoite on Suomen kansalaisten edun ajaminen.

Kyllähän nuo ovat jo tulleet selväksi varmaan kaikille ohjelmanne lukeneille. "Suomen kansalaisten edun ajaminen" on ylevästi julistettu mutta rehellisesti sanottuna hieman tyhjältä vielä kuulostaa ilman tarkempia perusteluja.

Onko teidän mielestä esimerkiksi Suomen taloudessa, työllisyydessä, yritysten toimintaympäristössä, työmarkkinoilla tai finanssisalalla jotain korjattavaa? Vai onko jopa niin, että ne aiheet eivät Muutosta kiinnosta kun ohjelmassanne niihin ei juurikaan oteta kantaa?

Sparraan tässä vähän, koska näitä toimittajatkin kysyvät, jos saatte kannattajakortit kerättyä, ja oikeasti pääsette vaaleihin osallistumaan.

JM-K

Quote from: Vallin on 04.12.2009, 09:07:28

Onko teidän mielestä esimerkiksi Suomen taloudessa, työllisyydessä, yritysten toimintaympäristössä, työmarkkinoilla tai finanssisalalla jotain korjattavaa? Vai onko jopa niin, että ne aiheet eivät Muutosta kiinnosta kun ohjelmassanne niihin ei juurikaan oteta kantaa?

Yksittäiset ehdokkaat ottavat näihin asioihin sitten aikanaan kantaa.

Vallin

Quote from: JM-K on 04.12.2009, 09:09:56

Yksittäiset ehdokkaat ottavat näihin asioihin sitten aikanaan kantaa.

Puolueella ei siis ole näkemystä noihin asioihin? Miten yksittäinen ehdokas voi tulla mukaan puolueenne toimintaan, jos hän ei tiedä mitä puolueen johtohahmot ovat elintärkeistä yhteiskunnallisista asioista mieltä?

Vai onko jopa niin, että etsitte ihmisiä, joille em. asiat eivät ole tärkeitä?

JM-K

Quote from: Vallin on 04.12.2009, 09:13:48
Puolueella ei siis ole näkemystä noihin asioihin?

On toki näkemystä ja mielipiteitä, mutta ei virallista kantaa eikä linjaa. Eikä tule tod.näk. olemaankaan. Ei sellaisesta ainakaan ole mitään puhetta ollut hallituksen kesken. Myöskään kukaan jäsenistä ei ole keskustelua aiheesta herättänyt.

Miten yksittäinen ehdokas voi tulla mukaan puolueenne toimintaan, jos hän ei tiedä mitä puolueen johtohahmot ovat elintärkeistä yhteiskunnallisista asioista mieltä?

Yksittäinen ehdokas voi lukea tavoiteohjelmastamme (myöhemmin puolueohjelma) ne asiat, joista tässä liikkeessä tulee olla suunnilleen yhtä mieltä. Muista asioista hän voi olla ihan sitä mieltä, mitä itse haluaa. Tuskinpa häntä kiinnostaa esimerkiksi minun mielipiteeni asiasta. Omaa vaalityötäänhän hän tekee, ei minun.

Etsimme kaikenlaisia ihmisiä, jotka ovat huolissaan niistä asioista, jotka tavoiteohjelmassamme mainitaan ja ovat suunnilleen samaa mieltä kanssamme keinoista, joilla näitä asioita ajetaan. Eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä ja painopisteet vaihtelevat. Se on hieno asia, me hyväksymme erilaisuuden.

Vallin

Quote from: JM-K on 04.12.2009, 09:19:44

On toki näkemystä ja mielipiteitä, mutta ei virallista kantaa eikä linjaa. Eikä tule tod.näk. olemaankaan. Ei sellaisesta ainakaan ole mitään puhetta ollut hallituksen kesken. Myöskään kukaan jäsenistä ei ole keskustelua aiheesta herättänyt.

Miten yksittäinen ehdokas voi tulla mukaan puolueenne toimintaan, jos hän ei tiedä mitä puolueen johtohahmot ovat elintärkeistä yhteiskunnallisista asioista mieltä?

Yksittäinen ehdokas voi lukea tavoiteohjelmastamme (myöhemmin puolueohjelma) ne asiat, joista tässä liikkeessä tulee olla suunnilleen yhtä mieltä. Muista asioista hän voi olla ihan sitä mieltä, mitä itse haluaa. Tuskinpa häntä kiinnostaa esimerkiksi minun mielipiteeni asiasta. Omaa vaalityötäänhän hän tekee, ei minun.

Etsimme kaikenlaisia ihmisiä, jotka ovat huolissaan niistä asioista, jotka tavoiteohjelmassamme mainitaan ja ovat suunnilleen samaa mieltä kanssamme keinoista, joilla näitä asioita ajetaan. Eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä ja painopisteet vaihtelevat. Se on hieno asia, me hyväksymme erilaisuuden.

Kärjistetään hiukan, että tulee selväksi:
Teidän puolueeseen voivat liittyä ja päästä ehdokkaiksi kaikki, jotka hyväksyvät nuo yllä mainitsemasi pääkohdat? Te ette tee eroa esimerkiksi suunnitelmatalouden tai markkinatalouden kannattajien välillä? Tai kettutarhaajat voivat tulla mukaan siinä kuin turkisbisneksen vastustajatkin?

JM-K

Quote from: Vallin on 04.12.2009, 09:44:35

Teidän puolueeseen voivat liittyä ja päästä ehdokkaiksi kaikki, jotka hyväksyvät nuo yllä mainitsemasi pääkohdat? Te ette tee eroa esimerkiksi suunnitelmatalouden tai markkinatalouden kannattajien välillä? Tai kettutarhaajat voivat tulla mukaan siinä kuin turkisbisneksen vastustajatkin?

Juu, ymmärsit ihan oikein. Äänestäjät sitten tekevät valintansa, ja päättävät suunnitelmatalouden ja markkinatalouden välillä.

Vallin

Quote from: JM-K on 04.12.2009, 10:00:20
Quote from: Vallin on 04.12.2009, 09:44:35

Juu, ymmärsit ihan oikein. Äänestäjät sitten tekevät valintansa, ja päättävät suunnitelmatalouden ja markkinatalouden välillä.

Niinhän äänestäjät tekevät nytkin.

Saattaa tulla vaikeuksia kerätä ne 5000 korttia, jos jokaiseen, melko suppean ohjelman ulkopuoliseen, kysymykseen puolueen puheenjohtaja vastaa, että JÄRJESTETÄÄN KANSANÄÄNESTYS. Tai vielä pahempaa, ei esitä mitään kantaa.

Joku saattaa tulkita sen niin, että jotain piilotellaan tai sitten asiaa ei tunneta tarpeeksi.

Mitenkä tämä Muutos eroaa Perussuomalaisista? Ihan heti ei tule mitään suurempaa eroa mieleen, ovathan Persutkin vaatineet kansanäänestyksiä ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa.

Jatkan sparrausta, koska tätä on luvassa isoissa medioissa myöhemmin, jos puolueeksi saakka pääsette.

JoKaGO

Quote from: Vallin on 04.12.2009, 11:32:10
Mitenkä tämä Muutos eroaa Perussuomalaisista? Ihan heti ei tule mitään suurempaa eroa mieleen, ovathan Persutkin vaatineet kansanäänestyksiä ja tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa.

Tähän kuten moneen muuhunkin vastaavanlaiseen kysymykseen on hyvä vastaus: Persut ovat olleet eduskunnassa jo iät ja ajat, mutta mitään konkreettista he eivät ole asian eteen tehneet yksittäisiä nokkelia sutkautuksia lukuunottamatta.
Muutos 2011 tulee toimimaan aktiivisesti puolueohjelmassa mainittujen asioiden eteenpäinviemisessä kansanedustajiksi valittujen toimesta. Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

JoKaGO

Quote from: Jari Leino on 04.12.2009, 10:37:55
- koska kaikki tietävät, että Suomea uhkaa HUUTAVA työvoimapula, irtisanomissuojan heikentäminen on aivan perusteltua (koska uuden työpaikan saanti on helppoa), jolloin yritysten työllistämiskynnys alenee huomattavasti.

Ollaaks me nyt sitte tota mieltä vai eiks me olla? Mää en ala siis niiqu mitään, jos se HUUTO alkaakin.!#?%

JoKaGO

Quote from: Femakko on 04.12.2009, 12:06:45
...

Ronald Reagan sanoi vaalikampanjassaan Jimmy Carteria vastaan: "Jos teillä on mielestänne asiat nyt paremmin kuin neljä vuotta sitten, äänestäkää Carteria, muussa tapauksessa minua".
Neljä vuotta myöhemmin: "Jos teillä on mielestänne asiat nyt paremmin kuin neljä vuotta sitten, äänestäkää minua, muussa tapauksessa Mondalea (oli Carterin varapressa)".

Joku tällainen vastauspolitiikka pitäisi riittää.

M.K

Mikä on Muutos 2011:n kanta siihen, että puolueen yleisötilaisuuksissa häärii tällä foorumilla puolueen ohjelmaa kommentoinut ja parannusehdotuksisa esittänyt Oula "Oami" Lintula? Eikö Muutos 2011:n aktiiveista tunnu vähintäänkin oudolta että tällaiset aivan toisessa puolueessa vaikuttavat agentit yrittävät vaikuttaa Muutos 2011:n puolueohjelmaan?

Vallin

Quote from: Jari Leino on 04.12.2009, 10:37:55
Onko teidän mielestä esimerkiksi Suomen taloudessa, työllisyydessä, yritysten toimintaympäristössä, työmarkkinoilla tai finanssisalalla jotain korjattavaa?

Hähää! Veikko kyselee pahoja.  ;D Mää voisin suunnitelmatalouden ylikomissaarin roolissa vähän hahmotella näitä.

Muutoksen perusarvoja, kuten suoraa/lähidemokratiaa ja suomalaisten edun ensisijalle asettamista voidaan soveltaa myös työmarkkina- ja yrityspolitiikkaan.

Työmarkkinapolitiikassa tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että palataan vanhaan arvomaailmaan, jonka mukaan kansalaisten työvoima on valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Tätä suojelua voidaan toteuttaa esim. siten, että
- vältetään tuomasta ulkomailta halpa/orjatyövoimareserviä, jonka kustannuksia valtio subventoi
- päästetään maahan ulkomaisia alihankkijoita/keikkatyöläisiä vain silloin, kun voidaan varmistaa, että heillä on suomalaisten työehtosopimusten mukaiset palkat ja työehdot
- ei syrjitä suomalaista työvoimaa ottamalla käyttöön ns. positiivista syrjintää etnisen taustan tai ihonvärin perusteella
- tehdään työllistymisestä aina kannattavampaa kuin tulonsiirtojen varassa oleminen (kannustinloukkujen purkaminen)
- puretaan konsensusta lisäämällä mahdollisuuksia paikallisiin työehtosopimuksiin ja paikallisiin joustoihin (lähidemokratia)
- koska kaikki tietävät, että Suomea uhkaa HUUTAVA työvoimapula, irtisanomissuojan heikentäminen on aivan perusteltua (koska uuden työpaikan saanti on helppoa), jolloin yritysten työllistämiskynnys alenee huomattavasti.

Yrityspolitiikassa suomalaisten edun ajaminen voisi tarkoittaa esim. keskittymistä pienten ja keskisuurten yritysten tukemiseen, koska nämä ovat tyypillisesti "suomalaisia" ja kotipaikkauskollisia. Tämä ei tarkoita sitä, että suuria, ylikansallisia yrityksiä pitäisi mitenkään syrjiä, mutta nämä osaavat kyllä yleensä itsekin pitää omista eduistaan huolta.

Ulkomaankaupassa tulee pitää mielessä ns. banaanisääntö, eli jos me haluamme syödä heidän banaanejaan, myös meillä on oltava sellaisia vientituotteita, jotka menevät maailmalla kaupaksi.

Tuossa muutamia hahmotelmia siitä, miten yksittäiset ehdokkaat voisivat soveltaa Muutoksen perusarvoja talouspolitiikkaan. Muutoksen virallisia kantoja tai puolueohjelman osia nuo eivät ole.

Jumankekka Jari, sinussahan on ainesta puoluesihteeriksi, sinähän tööttäät kuin Kepun Korhonen konsanaan!

Nyt kun vielä lataat samalla intensiteetillä esimerkiksi finanssialasta, yritysilmastosta ja verotuksesta puolueen nimissä, alkaa hahmottua, että ollaanko sitä pyrkimässä vain kalifiksi persukalifin paikalle vai halutaanko pitkällä tähtäimellä valtionhoitajapuolueeksi.  

Jouko

Vallinille: Muutos eroaa ainakin siinä että Jussi Halla-aho ja muut hyväksytään mukaan tuomioistuinten poäätöksistä huolimatta. Se lienee se merkittävin ero. Eli siinä on aidon kansanliikkeen elementit. Poliittinen kulissi ei ole se olennaisin tekijä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito