News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kysy Muutokselta

Started by Veli Karimies, 14.10.2009, 16:01:28

Previous topic - Next topic

Pietari

Quote from: Kyuu Eturautti on 24.04.2015, 15:00:18
Harva tässä kyseenalaistaa suoran demokratian etuja, tai sitä että sitä pitäisi ajaa, tai sitä että Muutos on sitä ajamassa.

Mutta se tuhannen taalan kysymys on miten tuo saadaan uppoamaan kansaan? Demokratia, suora tai käyrä, ovat redundantteja termejä. Mikä olisi tapa jolla asian saisi kuulostamaan pirteältä ja todelliselta vaihtoehdolta nykytilaan?

Tehtävämme ei ole vakuuttaa Hommafoorumin käyttäjiä, jotka mielestäni edustavat tässä aiheessa sitä kansanryhmää, jonka tietoisuus aiheesta on reilusti keskivertoa parempi. Tehtävä on vakuuttaa Maija ja Matti Meikäläinen.

Jos omaisin valmiin idean, en sitä pihtaisi.
Hommalaisten tietoisuus saattaa olla keskivertoa parempi, ymmärrys yhtä surullisen vähäinen ainakin jos tämän ketjun jankkaajia lukee. Piti kirjoittaa tähän jatkoksi jotain valaisevaa, mutta ei vaan nyt jaksa...

JT

En ole äänestänyt Muutosta kertaakaan, koska Olli Immonen on aina ollut vaalipiirissäni ehdolla, mutta nimeni laitan ilman muuta keräyskampanjaan Muutoksen palauttamiseksi puoluerekisteriin.
Jo pelkkä Muutoksen kampanjointi on ollut kokemisen arvoinen juttu. He ovat pitäneet tärkeitä asioita osaltaan esillä ja aiheuttaneet sopivasti hässäkkää vaalitenteissä. Jari Leino Show oli niin hyvä, että sen soisi jatkuvan.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Oami

Quote from: Supernuiva on 25.04.2015, 21:41:31
Leino ja Hirvisaari olivat ainakin vaalikampanjassa puheiltaan nuivia. Lisäksi vaalimainos oli nuiva, tai niin tulkitsin. Oulussa näkyvin muutoslainen(?) Junes Lokka on nuiva. Puoluesihteeri Oula Lintula kirjoittaa nimellään nuivia mielipiteitä ja näkemyksiään.

Kiitos palautteesta, mutta sen verran korjaan, etten ole enää (vuoteen?) puoluesihteeri. Olen hallituksen rivijäsen.

Muutos on toiminut persujen pelastusveneenä mm. juurikin Hirvisaarelle. Valitettavasti nyt nähtiin, ettei se sinällään riittänyt. Spekuloida kuitenkin voidaan sillä, onko muutoksen olemassaolo vaikuttanut PS:n toimintaan tavalla tai toisella; mutta koska näitä asioita on hankala todistaa suuntaan tai toiseen, voisin jättää sikseen.

Olen samaa mieltä siitä että nyt jäljellejääneistä 10 puolueesta PS on kertakaikkiaan ainoa vaihtoehto kansallismieliselle ja maahanmuuttopolitiikasta huolestuneelle äänestäjälle, ja siksipä juuri siihen itsekin pyrin jäseneksi. Siitä huolimatta, toivon, että politiikassa on vaihtoehtoja. Toivon, että suoran demokratian vaatimus yleistyy muissakin puolueissa: olen valmis ajamaan sitä PS:ssa, mutta pitäisin silti toivottavana että jokin puolue ajaisi sitä päätavoitteenaankin ja siten osaltaan yrittäisi pitää sitä pinnalla - olkoon tämä sitten muutos tai jokin muu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jari Leino

Quote from: Kuningasweecee on 25.04.2015, 20:07:49
Nyt täällä taas joku vaatii nuivuutta, kun juuri on sanottu että puolueen ykkösteema on suora demokratia. Eipä silti, ei se kyllä näkynyt missään. Mitä tuon Jari Leino Showta käsittelevästä ketjusta katselin niitä klippejä, niin eipä ollut kyllä Jarilla erityisesti suora demokratia teemana, mutta nuivuus sitäkin enemmän. Myös vaalitentissä puheeksi muodostui enemmän maahanmuuttajat ja EU:sta eroaminen kuin suora demokratia tai muut Muutoksen listaamat teemat.

Kyllä minä pidin esillä sitovia kansanäänestyksiä ihan jokaisessa vaalipaneelissa ja haastattelussa missä olin mukana. Sille en mahda mitään, että suora demokratia ei herättänyt suurempaa vastakaikua toimittajissa eikä varsinkaan äänestäjissä.

Muutoksen toimintaperiaatteiden mukaan jokaisella ehdokkaalla, myös puheenjohtajalla, on oikeus pitää esillä tärkeiksi kokemiaan asioita haluamallaan tavalla. Eli jokainen saa tehdä ihan sellaisen kampanjan kuin haluaa. Niin tein minäkin.

Foundation

Quote from: samuliloov on 24.04.2015, 17:09:48
Kaikki puolueet on jotain muuta kuin mitä niiden julkinen kuva esittää. Kokoomus on räikein esimerkki. Onko nuo enää mitään puolueitakaan.

Suomessahan täytyykin olla oman etunsa eikä suomalaisten edun ajajia erittäin iso osa, koska verot kuin Pohjois-Koreassa.

Quote from: Oami on 26.04.2015, 11:03:44
Olen samaa mieltä siitä että nyt jäljellejääneistä 10 puolueesta PS on kertakaikkiaan ainoa vaihtoehto kansallismieliselle ja maahanmuuttopolitiikasta huolestuneelle äänestäjälle, ja siksipä juuri siihen itsekin pyrin jäseneksi. Toivon, että suoran demokratian vaatimus yleistyy muissakin puolueissa: olen valmis ajamaan sitä PS:ssa, mutta pitäisin silti toivottavana että jokin puolue ajaisi sitä päätavoitteenaankin ja siten osaltaan yrittäisi pitää sitä pinnalla - olkoon tämä sitten muutos tai jokin muu.

Quote from: JT on 26.04.2015, 09:56:40
En ole äänestänyt Muutosta kertaakaan, koska Olli Immonen on aina ollut vaalipiirissäni ehdolla, mutta nimeni laitan ilman muuta keräyskampanjaan Muutoksen palauttamiseksi puoluerekisteriin.

Mitähän tuostakin konkreettisesti seuraa.  :-X
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Miniluv

Vaihtoehto oli tarjottu, mutta 0,7 prosenttia on minusta niin vähän, ettei puolueen toiminnassa ole mielestäni nykyisellään mitään mieltä. En halua loukata ketään, enkä hajottaa nuivarintamaa.

Nuivien olisi pidettävä yhtä - kuten vihervasemmisto vetää yhtä köyttä useassa eri puolueessa. Nuivien olisi kuitenkin huolehdittava riittävästä vaalimatematiikan osaamisesta: ääniä on keskitettävä ja niitä on annettava vain sellaisille ehdokkaille ja puolueille, joille annettuina äänet mahdollistavat poliittisen tosiasiallisen vaikuttamisen.

Lisätty korostukset viestin keskenään ristiriitaisiin osiin :D Vihervasemmistolaiset voivat toimia useammassa puolueessa, mutta nuivat on saatava väkisin saman katon alle?

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Supernuiva

Quote from: Miniluv on 26.04.2015, 16:32:12
Vaihtoehto oli tarjottu, mutta 0,7 prosenttia on minusta niin vähän, ettei puolueen toiminnassa ole mielestäni nykyisellään mitään mieltä. En halua loukata ketään, enkä hajottaa nuivarintamaa.

Nuivien olisi pidettävä yhtä - kuten vihervasemmisto vetää yhtä köyttä useassa eri puolueessa. Nuivien olisi kuitenkin huolehdittava riittävästä vaalimatematiikan osaamisesta: ääniä on keskitettävä ja niitä on annettava vain sellaisille ehdokkaille ja puolueille, joille annettuina äänet mahdollistavat poliittisen tosiasiallisen vaikuttamisen.

Lisätty korostukset viestin keskenään ristiriitaisiin osiin :D Vihervasemmistolaiset voivat toimia useammassa puolueessa, mutta nuivat on saatava väkisin saman katon alle?

Tarkoitan eri puolueiden toiminnalla sitä, että puolue on saanut edustajia päättäviin elimiin. Käsitykseni on, että alla luetellut puolueet kannattavat monikulttuuria vasemmistovihreässä hengessä, ja että he tekevät politiikassa tuloksellista keskinäistä yhteistyötä monikulttuurin edistämiseksi:

-Vasemmistoliitto
-Vihreät
-SDP
-RKP

Toki listan jatkoksi voisi lisätä myös muita puolueita, mutta käsitykseni mukaan luettelemattomien puolueiden monikulttuuriajattelun takana on puolueen kannattajien enemmistön ajattelussa työvoimakustannusten alentaminen ja ammattiliittojen aseman heikentäminen, joten mokutus on enemmän bisnespohjaista kuin maailmaa halaavan ideologian tulosta. Kaikkein ihmeellisintä tässä on se, että vanhat "ay-puolueet" SDP ja Vasemmistoliitto ovat muuttuneet ideologisiksi mokuttajiksi, jotka haluavat heikentää pieni- ja keskituloisten ihmisten elämää mokutuksen kautta.

Menee kenties jankkaukseksi, mutta mielestäni elinvoimaisen puolueen tunnistaa siitä, että puolueen ehdokkaat tulevat valituiksi vaaleissa.

Kuten olen kirjoittanut tänne jo aiemmin, niin pienehköt kommunistiryhmittymät ovat varmasti jokaisen nuivan mielestä tällä hetkellä täysin "harmittomia". Yhdistän aktiivisen anarkismin harjoittajat tällä hetkellä enemmän vasemmistoliittolaisiin kuin "puhtaisiin" kommunisteihin.

Aivan samalla tavalla pitää miettiä, onko järkevää hajottaa nuivia ääniä merkittävästi alle prosentin kannatuksen saaneeseen puolueeseen. Tämä vajaa prosentti saattaa joskus olla hyvinkin merkityksellinen.

Lisäksi korostaisin sitä, että aiemmassa viestissä halusin muistuttaa vaalimatematiikan osaamisesta: ääniä on annettava siten, että niiden kautta saadaan aikaiseksi poliittista vaikuttamista. Itse en näe esimerkiksi tällä hetkellä lainkaan, että "puhtaat" kommunistipuolueet voivat vaikuttaa kotimaan politiikassa yhtään mitään. Vihreät ja vasemmistoliittolaiset sen sijaan voivat. Nuivilla ei ole vastaavanlaista puolueparia, nuivat perussuomalaiset eivät ole saaneet ainakaan vielä muilta puolueelta julkisuudessa merkittävää vastakaikua ja tukea näkemyksilleen.

Ehkä edellistä viestiä olisi pitänyt kirjoittaa paremmin auki? Selvensikö tämä viesti yhtään aiemman viestin koettua ristiriitaisuutta?

Kyuu Eturautti

Tässä on taas tullut hitosti asiaa.

Niin, nuivuus. Kyllä minä itsenikin määrittelen nuivaksi, mutta jokainen saa toki omata henkilökohtaiset mielipiteet siitä, olenko sitä sanomaa miten ilmaissut. Toisaalta, olen pitänyt vielä kovemmin pinnalla eri asioita. Jokaisen ihmisen politiikka tuppaa muodostumaan henkilökohtaisista kokemuksista. Minulla ne kokemukset tulevat kulttuurista ja tietotekniikasta. Kulttuuripuolella koen, että näiden vanhojen ns. kulttuurimonopolipuolueiden (kärjessä vihreät) haittavaikutukset ovat suuria ja tällä toiminnalla voidaan selittää ikävän iso osa nuorten pahoinvoinnista. Tietotekniikka... noh, katsokaa itse montako miljardia täyteen roskaan on pistetty. Mutta ei nyt näihin syvemmin, vaalit menivät jo. Halusin lähinnä avata sitä, että vaikka nuivuutta on, se ei ole ykkösjuttuni ja totta puhuen, meillä on aivan hemmetin hyviä nuivia eduskunnassa. Luotan heihin sillä sektorilla. Haluan itse tarjota taitojani jossain sellaisessa asiassa, jota ei ole kovin hyvin edustettuna.

Mutta...

Quote from: Supernuiva on 25.04.2015, 19:51:27
Tähän liittyen kysyisinkin muutosaktiiveilta: miten puolueenne on tulkintanne mukaan edistänyt nuivuutta poliittisessa päätöksenteossa sinä aikana kun puolue on ollut puoluerekisterissä? Olisiko sama tai jopa enemmän saatu aikaan toimimalla yhdistyksenä?

Mielestäni Muutoksen nuivia mielipiteitä, kärjessä Jari ja James, saatiin toitotettua oikein vaan hemmetisti. Jamesin puhetta katsoi puoli juutuubia, molempien vaalimaimoksia paheksuttiin hirveästi ja natsikortit viuhuivat. Kaikki tämä toi aiheelle näkyvyyttä ja antoi monille suomalaisille mahdollisuuden huomata, että heidän kokemansa ongelmatkin on havaittu eivätkä kaikki niistä kaunistele. Todennäköisesti persut vain sanoivat sen lujemmin ja olivat uskottavampi voima. Siksi he ottivat äänet. Mielestäni Muutos siis edisti nuivuutta varsin hyvin kokoisekseen, mutta ei vain ollut aiheen edunsaaja vaaleissa. Koska nuivuus silti pärjäsi hyvin, on turha itkeä.

Mutta #2.

En todellakaan näe Muutokselle jatkoa persujen varjopuolueena. Olen kovasti sitä mieltä, että muutamia pelaamattomia kortteja on vielä politiikan kentällä ja niille on mahdollista kerätä vastakaikua. Pallottelemme joka päivä näitä ajatuksia muutamien aktiivien kera ja muutaman viikon päästä pidettävässä ylimääräisessä puoluekokouksessa on tarkoitus nostaa kissa pöydälle.

Minä teen tätä, koska totta puhuen minä en voi itselleni läheisiä asioita ajaa missään muualla. Tämä ei ole muiden puolueiden haukkumista edelleenkään, vaan toteamus siitä, mitä olen havainnut. Olen niin outo ja sekava tapaus, että missään muualle minulle ei annettaisi kottikärryllistä tekemistä, mahdollisuutta ottaa edes pientä vastuuta ja tehdä työtä. En halua passiiviseksi jäsenmaksun maksajaksi, enkä myöskään nimekkääksi ehdokkaaksi, haluan vaan tehdä työtä puolueen hyväksi. Kyllä jokainen suomalainen tietää, että työ tekijäänsä kiittää. Kun tekee jotain, siitä tulee hyvä fiilis.

En tiedä vielä, mikä voisi olla "Uusi Muutos", paitsi että sen on tarjottava jotain originellimpaa kuin pikkupersuilu. En tiedä miten jäsenet tulevat pitämään ideasta. En osaa sanoa tuleeko tästä uusi nousu vai ei. Osaan vain sanoa, että tässä olen ja tätä teen. Se on minulle paljon parempi vaihtoehto kun jättäytyä pois politiikasta. Minulla on myös uskoa siihen, että viimeisen viikon aikana muodostetut kontaktit, dialogit, pallotellut ajatukset ja eri toimijoiden kasvavat ruokahalut antavat energiaa.

Suomi ja moni suomalainen tietää just ja tarkalleen miten sieltä suosta noustaan, miten kivutaan pinnalle takaisin kun on hävitty rankasti. Kuten jokainen muukin, minäkin olen tuota elämässäni kokeillut. Virheistä voi oppia. Toivon tekeväni kotiläksyt kunnolla.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

millla

Eturautilta hienoa tekstiä.

Itse tukisin Muutosta kansalaisjärjestönä. Sellaisena, joka herättelisi, kyseenalaistaisi, ottaisi esille suomalaisia oikeusmurhia, ajaisi oikeuden, kohtuuden, totuuden ja kauneuden asiaa.

Se olisi yhdistelmä Hannu Karpoa, Eino Leinoa, Miina Äkkijyrkkää ja Eino Poutiaista. Suomalaista jääräpäisyyttä, oikeudentajua, syvää hulluutta ja riskinottokykyä parhaimmillaan.

Pietari

Quote from: millla on 05.05.2015, 14:37:21

Itse tukisin Muutosta kansalaisjärjestönä. Sellaisena, joka herättelisi, kyseenalaistaisi, ottaisi esille suomalaisia oikeusmurhia, ajaisi oikeuden, kohtuuden, totuuden ja kauneuden asiaa.

Se olisi yhdistelmä Hannu Karpoa, Eino Leinoa, Miina Äkkijyrkkää ja Eino Poutiaista. Suomalaista jääräpäisyyttä, oikeudentajua, syvää hulluutta ja riskinottokykyä parhaimmillaan.
Millä kumman tavalla Miina Äkkijyrkkä tuohon asiayhteyteen istuu?
Veikkaan ettei Millla tunne Miinaa henkilökohtaisesti.

Sheo

Minusta on ihan aiheellista miettiä, onko tämä puoluekortti nyt katsottu loppuun tällä kertaa. Vai onnistuisiko tavoitteiden ajaminen paremmin yhdistys/järjestö pohjalta. Tuskinpa ainakaan lähitulevaisuudessa yhden asian puolueella on kovin suurta kysyntää kansan keskuudessa ellei markkinointi onnistu todella hyvin. Ja siinähän se miljoonan dollarin kysymys onkin, kuinka markkinoida suoraa demokratiaa tai sananvapautta, kun suurin osa ei edes tiedä, mistä puhutaan. Ja varsinkin sananvapaudesta puhuttaessa tuntuu, että yhä useampi on omaksumassa suppeampaa kuvaa sananvapaudesta.
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

Nikolas

Jos tämä kansa ei tiedä tarvitsevansa suoraa demokratiaa eikä tiedä, miten sillä ratkaistaan suuria ongelmia, ei ole mikään ihme, ettei kansa äänestä puoluetta, jonka olemassaolon tarkoitus on suora demokratia. Pohjatyöt on tehtävä ja pikavoittoja ei ole jaossa. Tämähän jo nähtiin, mutta totean silti. Kyse on paljon suuremmasta ja pitemmän ajan väännöstä kuin vain vaalikampanjasta. Vaalikampanjatkin tarvitaan ajallaan, mutta tarvitaan muutakin: menestystä jo ennen vaaleja.

Kyuu Eturautti

Minulta on tulossa ennen tämän kuukauden puoluekokousta muutama hahmotelma siitä, mikä on Uusi Muutos. Ensin laitan ne jäsenistölle, sitten laajemmin, linkkaan tännekin. Olen pari näistä jo laatinut ja 1-2 lisää tulee. Idea on lähestyä puolueen nykyisiä perusarvoja uudesta suunnasta, muotoilla asioita toisin ja vaihtaa painopisteitä. Eri hahmotelmissa on eri pääpainopiste ja äänensävy.

Sitten toki puolueen jäsenet itse päättävät mitä haluavat. Minä vain alustan näillä keskustelua.

Tästä riippumattomana projektina ajamme myös pienpuolueiden yhteistyötä. Varmaan puoluekokouksen jälkeen vähän selkiytyy tilanne. Esimerkiksi puolueen puheenjohtaja ei voi olla samanaikaisesti vetämässä puolueiden välistä yhteistyötä.
Blogini Pirkan blogeissa

far angst

Quote from: Pietari on 05.05.2015, 16:30:22

Veikkaan, ettei tunne Eino Leinoakaan henkilökohtaisesti, ja Eino Poutiaisenkin kanssa on korkeintaan ryyppyremmituttu.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Pietari

Quote from: far angst on 05.05.2015, 18:01:00
Quote from: Pietari on 05.05.2015, 16:30:22

Veikkaan, ettei tunne Eino Leinoakaan henkilökohtaisesti, ja Eino Poutiaisenkin kanssa on korkeintaan ryyppyremmituttu.
Veikkaan että olet oikeassa.

guest8096

Quote from: far angst on 05.05.2015, 18:01:00

Onko tämä se kuuluisa Eino P?

millla

Veikkaan ettei Millla tunne Miinaa henkilökohtaisesti.[/quote]

[/quote]

Teille varmaankin tuntemattomia hahmoja :D

Mutta jos kysymys Miinasta oli "aito", voin yrittää vääntää rautalangasta. Yksi tämän hetken kansainvälisesti tunnetuimpia nykytaiteilijoitamme ja originellimmista päästä. Teemat mitä kansallismielisimpiä: alkuperäiskarjamme suojeleminen ja sen veisto moderniksi. Syy kansainväliseen menestykseen varmaankin siinä, että on läpeensä kansallinen taiteilijja ja juurisuomalainen. Ei vain taide, vaan koko elämäfilosofia ja elämä.

Jos haluaisitte ymmärtää kansallismielisyyttä muunkin kuin ahtaan "nuivuuden" läpi, perehtyisitte varmaan suomalaiseen kulttuuriin. Ennen ja ennen kaikkea nyt.

Suosittelen.

Niinikään luopumaan kyynisyydestä.

Aukusti Jylhä

Jos muutoslainen olisi päässyt eduskuntaan, niin miten olisi napin painamiset hoidettu? Eduskunnassa kuitenkin kysellään mielipidettä lähes kaikesta muusta paitsi suorasta demokratiasta.

Minä näen asian siten, että muutoslaisella kansanedustajalla pitäisi olla esim. omalla nettisivullaan lista äänestettävistä asioista, ja sitten puolueen jäsenillä olisi mahdollista käydä antamassa oma mielipiteensä asioista äänestämällä ja mahdollisesti perustelemalla näkemystään. Enemmistön mielipide sitten velvoittaisi muutoslaisen kansanedustajan painamaan jaa tai ei tai tyhjä.

Tämä olisi äkkiseltään mietittynä se nopein tapa lanseerata suoraa demokratiaa eduskuntaan siten, että tavan tallaajakin sen hahmottaisi. Ja kaikkinainen öyhöttäminen pois, se ei houkuttele sivistynyttä äänestäjää, vaikka nyt sydämessään voisi mamuille v***uilulle naureskellakin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Kyuu Eturautti

Quote from: käpykaarti on 05.05.2015, 21:27:27
Minä näen asian siten, että muutoslaisella kansanedustajalla pitäisi olla esim. omalla nettisivullaan lista äänestettävistä asioista, ja sitten puolueen jäsenillä olisi mahdollista käydä antamassa oma mielipiteensä asioista äänestämällä ja mahdollisesti perustelemalla näkemystään. Enemmistön mielipide sitten velvoittaisi muutoslaisen kansanedustajan painamaan jaa tai ei tai tyhjä.
Tätä nimenomaista malliahan eräs vapaa taiteilija Helsingistä (muistaakseni) koitti ajaa mutta vaikka sai kovasti mediahuomiota, ei ollut käytännön kannatusta. Arvelen, että lopulta ihmiset ovat vaan liian laiskoja innostuakseen joka asian äänestyksestä. Pakko myöntää että tämä malli sinänsä olisi tuntunut hyvältä omaan nenään.

(toki, kyseinen artisti totesi radiohaastiksessa että jos enemmistö kansalaisista vaatisi äänestämään esim. maahanmuutossa epäeettisesti, hän äänestäisi oman pään mukaan... mutta tuskin tämä nyanssi asiaa kaatoi)
Blogini Pirkan blogeissa

Pietari

Quote from: millla on 05.05.2015, 20:17:20

[/quote]

Mutta jos kysymys Miinasta oli "aito", voin yrittää vääntää rautalangasta. Yksi tämän hetken kansainvälisesti tunnetuimpia nykytaiteilijoitamme ja originellimmista päästä. Teemat mitä kansallismielisimpiä: alkuperäiskarjamme suojeleminen ja sen veisto moderniksi. Syy kansainväliseen menestykseen varmaankin siinä, että on läpeensä kansallinen taiteilijja ja juurisuomalainen. Ei vain taide, vaan koko elämäfilosofia ja elämä.

Jos haluaisitte ymmärtää kansallismielisyyttä muunkin kuin ahtaan "nuivuuden" läpi, perehtyisitte varmaan suomalaiseen kulttuuriin. Ennen ja ennen kaikkea nyt.

Suosittelen.

[/quote]Väännänpä rautalankaa sitten minäkin: tarkoitin, että tunnen kyllä Miinan, ja olisin sitä mieltä että kukaan joka näkee hänessä mitään hirveän erinomaista ei luultavasti tunne henkilöä itseään, vaan on saanut käsityksensä jostain kiertoteitse. Etevä hän on lähinnä siinä että osaa teettää työnsä toisilla ja kerätä itse kunnian. Työ etenee parhaiten silloin kun taiteilija itse tajuaa ettei osaa ratkaista ongelmaa ja painuu hetkeksi pois kintuista kiukuttelemaan.

far angst

Suosittelen.

Hjuu, tuntemattomia net ovat.  Ja kun on tuntematon hahmo, on siihen syynsä.  Kuukkelillla kuikuillen havaitsin, että kummaltakaan,  Eino Leinolta tai Miina Äkkijyrkältä ei ole ainoatakaan sellaista tekoa tai tuotetta, mikä vähääkään sivuaisi minun perushommalaisen arvomaailmaani.  On paikallaan, että esimerkin kautta selvennän, miksi kumpikaan, Minsku tai Eizu, ei ole tehnyt meizin silmissä mitään merkittävää.  Molen varma, että kumpikaan ei ole:

- julkaissut yhtään hyvää kiljureseptiä,
- julkaissut yhtään hyvää kikkaa mopon tuunaukseen,
- antanut yhtään ohjetta jälleenlataukseen, ei hauli- ja vielä vähemmän luotipuolella,
- julkaissut ainoatakaan kuvaa omistamastaan/virittämästään hotrodista tai kiukkuisesta luudasta,
- tietääkseni kaatanut yhtäkään hirveä eivätkä ole olleet edes latvalinnustajia,
- neuvoneet hyviä kalapaikkoja ja viehe- ja perhoskikkoja,
- kertoneet sankarimatkoistaan Tallinnaan ja Viipuriin ja muualle kaukomaille,
- ikinä yksin ottanut traktorin takapyörää pois vanteelta,
- koskaan yksin laskenut kovassa tuulessa lahnaverkkoja,
- purkanut, puhdistanut, koonnut ja säätänyt kuntoon moottorisahan kaasaria,
- koskaan edes ollut mukana, kun Zetorin dieselipumppu säädetään,
- koskaan ampunut alle 15 mm:n viiden laukauksen kasaa sadalta metriltä.

Niiettä minun silmissäni noi yhteiskunnan syöttiläät on lähinnä kommunistia, homoa ja sivaria, eikä niillä juuri ole sen hevonhelvetin virkaa,  paittiettä Leinolta on yks hieno runo:

"Liirum, laarum, lappalainen.  Haista paska kappalainen!" 

Tästä näet, että kyllä suomalainen kulttuuri - ennen ja nyt -  meizille on ihan tuttua hommaa, ja jopa tärkeimmän kulttuurista näet minun osaavan peräten ulkoa.

Lisäksi kehotan tutustumaan sarkasmiin ja ironiaan, ja aivan erityisesti kehotan välttämään sitä, että luulee muita omien mielikuviensa/stereotypioittensa mukaisiksi.

Ja nymmä lähen veekasilla Motoparkkiin kiljufestivaalin tangokaraokeen.  Siä nääkson sitä riptiisiä.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Raaka banaani

Quote from: Sheo on 05.05.2015, 16:41:30
Minusta on ihan aiheellista miettiä, onko tämä puoluekortti nyt katsottu loppuun tällä kertaa. Vai onnistuisiko tavoitteiden ajaminen paremmin yhdistys/järjestö pohjalta. Tuskinpa ainakaan lähitulevaisuudessa yhden asian puolueella on kovin suurta kysyntää kansan keskuudessa ellei markkinointi onnistu todella hyvin. Ja siinähän se miljoonan dollarin kysymys onkin, kuinka markkinoida suoraa demokratiaa tai sananvapautta, kun suurin osa ei edes tiedä, mistä puhutaan. Ja varsinkin sananvapaudesta puhuttaessa tuntuu, että yhä useampi on omaksumassa suppeampaa kuvaa sananvapaudesta.
Maa on täynnä järjestöjä joista kukaan ei ole kuullutkaan.
Puolueita on paljon vähemmän, vain kourallinen.
Niinpä järjestönä ei ole mahdollista tuoda asioita esille lähellekään siinä mitassa mitä puolue kykenee. Järjestö tarvitsisi monikymmenkertaisen jäsenmäärän sekä aktiivimäärän samaan päästäkseen julkisuuden osalta mitä puolue.
Jos puolueen ehdokas kirjoittaa vaikkapa yleisönosastokirjoituksen, se todennäköisesti julkaistaan. Järjestön jäsenen ei.

https://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html
QuoteYhdistysrekisterissä on noin 135 000 yhdistystä.
http://www.kansalaisyhteiskunta.fi/jarjestohakemisto
Jäseniä yhdistyksissä on moninkerroin maan asukasluku.

Ilman puolueena toimimista, ei asiaa saa esille ilman julmettuja mainosbudjetteja.

Quote from: Nikolas Ojala on 05.05.2015, 16:45:52
Jos tämä kansa ei tiedä tarvitsevansa suoraa demokratiaa eikä tiedä, miten sillä ratkaistaan suuria ongelmia, ei ole mikään ihme, ettei kansa äänestä puoluetta, jonka olemassaolon tarkoitus on suora demokratia. Pohjatyöt on tehtävä ja pikavoittoja ei ole jaossa. Tämähän jo nähtiin, mutta totean silti. Kyse on paljon suuremmasta ja pitemmän ajan väännöstä kuin vain vaalikampanjasta. Vaalikampanjatkin tarvitaan ajallaan, mutta tarvitaan muutakin: menestystä jo ennen vaaleja.
Vaalikampanjaahan tarvittaisiin parin vuoden päästä jo, mikä ei sano sitä etteikö sitä valistustakin tarvittaisi.
Esimerkkejä siitä kuinka "valitut" päättävät kansan tahtoa ja etua vastaan riittää, niitä esimerkkejä voisi valistuksessa käyttää.

Lalli IsoTalo

Quote from: sivullinen. on 23.04.2015, 01:47:47
Organisaation pystytyksen sijaan tehkää jotain hyödyllistä.

Keksin Jari Leino Showta varten idean suoran demokratian toteuttamiseksi, mutta se oli liian resurssisyöppöinen toteutettavaksi vaalikampanjassa:

Kansanäänestysständi Rautatientorille

• Ständi pystyyn Helsingin rautatietorille jokainen perjantaiaamu 7-9.
  • Banderolliin viikon kysymys/väite, esim. "Suomen pitäisi olla koko maailman turvapaikka ja sosiaalitoimisto, kyllä vai ei."
  • Jokainen ohikulkija voi sitten töihin mennessään painaa "kyllä" tai "ei" painiketta siinä ohi mennessään. Näitä laitteitahan on jo kaupoissa ("oletko tyytyväinen palveluun"). Myös jonkinlainen vihreä/punainen pallo läpinäkyvään tynnyriin (tai muu läpinäkyvä analoginen menetelmä) voisi olla mahdollinen.
  • Ohikulkijat voisivat myös kertoa videolle kahdella lauseella oman mielipiteensä asiasta.
  • Koko homma tulisi YouTubesta ulos seuraavana päivänä. Näin kuultaisiin kansan ääntä suhteellisen suoralla tavalla.
Tällä tavoin meillä olisi kansanäänestyksiä, joiden merkitsevyys on samaa luokkaa kuin nykyisten kansanäänestysten siinä mielessä, että ne eivät sido päättäjiä, vaan ovat neuvoa antavia.

Pointti tässä kaikessa on tietenkin siinä, että
1. valtamedia ei pääse asettelemaan kysymyksiä,
2. valtamedian moderaattorit eivät pääse sensuroimaan liketyksiä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

millla

Quote from: Pietari on 06.05.2015, 01:34:37

Suosittelen.

[/quote]Väännänpä rautalankaa sitten minäkin: tarkoitin, että tunnen kyllä Miinan, ja olisin sitä mieltä että kukaan joka näkee hänessä mitään hirveän erinomaista ei luultavasti tunne henkilöä itseään, vaan on saanut käsityksensä jostain kiertoteitse. Etevä hän on lähinnä siinä että osaa teettää työnsä toisilla ja kerätä itse kunnian. Työ etenee parhaiten silloin kun taiteilija itse tajuaa ettei osaa ratkaista ongelmaa ja painuu hetkeksi pois kintuista kiukuttelemaan.
[/quote]

Pitäisikö taiteen kuluttajan tuntea taiteilija henkilökohtaisesti? Harva tuntee, mutta niin vain kehtaavat makunsa mukaan kuunnella ja katsella.

Ikävää tosiaankin, jos asia on noin kuin sanot.

millla

"Liirum, laarum, lappalainen.  Haista paska kappalainen!" 

Tästä näet, että kyllä suomalainen kulttuuri - ennen ja nyt -  meizille on ihan tuttua hommaa, ja jopa tärkeimmän kulttuurista näet minun osaavan peräten ulkoa.

Lisäksi kehotan tutustumaan sarkasmiin ja ironiaan, ja aivan erityisesti kehotan välttämään sitä, että luulee muita omien mielikuviensa/stereotypioittensa mukaisiksi.

Ja nymmä lähen veekasilla Motoparkkiin kiljufestivaalin tangokaraokeen.  Siä nääkson sitä riptiisiä.
[/quote]

Ison vaivannäkösi voi tiivistää lyhyemminkin. Halu lytätä.

Foundation

Jos muutoslainen olisi päässyt eduskuntaan, niin miten olisi napin painamiset hoidettu? Eduskunnassa kuitenkin kysellään mielipidettä lähes kaikesta muusta paitsi suorasta demokratiasta.

Ihan miten vaan. Oli miten oli, niin muutoslaista olisi koskenut myös se sama sääntö, jota persut ovat pyrkineet omalla toiminnallaan häivyttämään: se oma asia pitää saada läpi siellä eduskunnassa.

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.05.2015, 10:39:49

Jokainen ohikulkija voi sitten töihin mennessään painaa "kyllä" tai "ei" painiketta siinä ohi mennessään. Näitä laitteitahan on jo kaupoissa ("oletko tyytyväinen palveluun"). Myös jonkinlainen vihreä/punainen pallo läpinäkyvään tynnyriin (tai muu läpinäkyvä analoginen menetelmä) voisi olla mahdollinen.
Tällä tavoin meillä olisi kansanäänestyksiä, joiden merkitsevyys on samaa luokkaa kuin nykyisten kansanäänestysten siinä mielessä, että ne eivät sido päättäjiä, vaan ovat neuvoa antavia.

Miksi sitten hommaforumia ja persuja pyritään työntämään uutiseksi tai muuten vain sekoittamaan ohikulkijoiden tiedonsaantia ja keskustelua? Uusi teknologia mahdollistaa vain politiikasta kiinnostuneille etumatkan lisääntymisen nukkuviin nähden, joten siellä politiikan parissa jo toimivien pitää muuttaa mieltään.

"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Kyuu Eturautti

Keksin Jari Leino Showta varten idean suoran demokratian toteuttamiseksi, mutta se oli liian resurssisyöppöinen toteutettavaksi vaalikampanjassa:

• Banderolliin viikon kysymys/väite, esim. "Suomen pitäisi olla koko maailman turvapaikka ja sosiaalitoimisto, kyllä vai ei."
  • Jokainen ohikulkija voi sitten töihin mennessään painaa "kyllä" tai "ei" painiketta siinä ohi mennessään. Näitä laitteitahan on jo kaupoissa ("oletko tyytyväinen palveluun"). Myös jonkinlainen vihreä/punainen pallo läpinäkyvään tynnyriin (tai muu läpinäkyvä analoginen menetelmä) voisi olla mahdollinen.
  • Ohikulkijat voisivat myös kertoa videolle kahdella lauseella oman mielipiteensä asiasta.
  • Koko homma tulisi YouTubesta ulos seuraavana päivänä. Näin kuultaisiin kansan ääntä suhteellisen suoralla tavalla.

Ei laisinkaan pöhkömpi idea. Tarvisi toki ennakkoon suunnitella paketti tähän. Sääli etten itse pysty Helsingissä tuota hoitamaan mutta todennäköisesti pystyisin resursoimaan asiaa ainakin kivasti. Tätähän pitää pohtia.

Ajoitus on toki kaikki kaikessa. Juuri nyt ei uppoaisi, mutta jossain kohtaa kyllä.
Blogini Pirkan blogeissa

Kuningasweecee

Quote from: Kyuu Eturautti on 06.05.2015, 14:18:07

Ei laisinkaan pöhkömpi idea. Tarvisi toki ennakkoon suunnitella paketti tähän. Sääli etten itse pysty Helsingissä tuota hoitamaan mutta todennäköisesti pystyisin resursoimaan asiaa ainakin kivasti. Tätähän pitää pohtia.

Ajoitus on toki kaikki kaikessa. Juuri nyt ei uppoaisi, mutta jossain kohtaa kyllä.

Olisihan se mahdollista aina kun on tapahtumassa jokin päätös jossa poliitikot ja vaikka helsinkiläiset ovat eri mieltä. Vaikkapa kerjäläisten terveydenhoito- ja majoituspalvelut. Paikallistasollahan näitä olisi vaikka kuinka paljon mahdollista järjestää, ihan vaan huomion saamiseksi hölmölle päätökselle jonka toteutuksesta ei ole paljon ihmisiltä kyselty.

Oami

Kuten Hirvisaarikin teki. Kannatti suoraa demokratiaa ja sananvapautta, teki näistä jopa lakialoitteet, mutta muissa asioissa äänesti oman mielipiteensä mukaan.

EDIT: tosin ilmeisesti myös suora demokratia ja sananvapaus olivat hänen oman mielipiteensä mukaiset...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Raaka banaani

Quote from: Foundation on 06.05.2015, 14:17:42

Ihan miten vaan. Oli miten oli, niin muutoslaista olisi koskenut myös se sama sääntö, jota persut ovat pyrkineet omalla toiminnallaan häivyttämään: se oma asia pitää saada läpi siellä eduskunnassa.
Nyt kun persut meni hallitukseen, tarve Muutokselle olisi entistä suurempi. Saattaa vielä kasvaa kuukausi toisensa jälkeen. Osa kun kuitenkin pettyy persuihin eikä näkyviä vaihtoehtoja paljoa ole tarjolla, eli tilanne on eri kuin aiemmin.
Quote from: Kuningasweecee on 06.05.2015, 14:23:15
Olisihan se mahdollista aina kun on tapahtumassa jokin päätös jossa poliitikot ja vaikka helsinkiläiset ovat eri mieltä. Vaikkapa kerjäläisten terveydenhoito- ja majoituspalvelut. Paikallistasollahan näitä olisi vaikka kuinka paljon mahdollista järjestää, ihan vaan huomion saamiseksi hölmölle päätökselle jonka toteutuksesta ei ole paljon ihmisiltä kyselty.
Varmasti joka kunnassa vastaavia riittää, hyvä idea tuo että laite esillä. Saisi huomiota ihan itsestään.