News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kysy Muutokselta

Started by Veli Karimies, 14.10.2009, 16:01:28

Previous topic - Next topic

Rubiikinkuutio

Quote from: obj on 20.04.2015, 00:06:13
Miten tästä eteenpäin?

Toivottavasti lähtee korttien keruu käyntiin. Tämä maa tarvitsee PS:n lisäksi muutosta.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Oami

Sitten varmaan kerätään kannattajakortteja. Ensi vuonna kunnallisvaalit!
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Jokos korttien keruu toimii sähköisesti?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Veikko

Quote from: Oami on 20.04.2015, 00:21:05

Kortin lupaan täyttää.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

dothefake

Joudunko painamaan uudet kortit?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kyuu Eturautti

Oma kantani on että oikea ratkaisu on avata yhteistyötä. Blogaukseni aiheesta.

Jos puoletkin pienpuolueista saisi puhaltamaan yhteen hiileen, siinä olisi pelkästään ns. arkisia resursseja jo todella paljon suurempien kampanjoiden ajamiseen.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

Rubiikinkuutio

Sitten varmaan kerätään kannattajakortteja.

Kiitos. Oman kortin täytän.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Myrkkymies

"Vaaliliitto pitää tehdä vaikka itse pirun kanssa"

-Olavi Mäenpää

Chew Bacca

"Vaaliliitto pitää tehdä vaikka Mäenpään kanssa" - Piru.

Uutta korttia putkeen.

desperaato

Kiitos Muutos 2011!
Itsekin jäsenenä sanon, hienon työn teitte mutta. On aika tehdä tilinpäätös.  Kansa ei uskaltanut lähteä muutokseen. Suomalaiset eivät ole valmiita muutokseen.
Mutta Suomi tarvitsee muutosta. Siitä syystä monet kaltaiseni äijjät äänestäisivät juurikin teitä persujen riveissä mutta ei Muutoksessa.

desperaato

Eduskunta vaalit 2015. Ääniä 7309. Mitä järkee? Ei mitään.

Kannattajakortin allekirjoitan kyllä.

T.K.

Quote from: obj on 20.04.2015, 00:06:13
Miten tästä eteenpäin?
Ajattelin ehdottaa, että pillit pussiin ja lahjakkaimmat aktiivit Perussuomalaisiin (varsinkin liberaaleja monitaitoisia ehdokkaita kaivattaisiin sinne) mutta uusi korttienkeruukampanja näyttää olevan suositumpi vaihtoehto :roll:

Kyuu Eturautti

Tässä on se hyvä puoli, että tekijöitä ei voi moittia. Hallitus on toiminut fiksusti, mitään henkilöristiriitoja ei ole ollut, selkäänpuukotusta tai muuta ajanhukkaa. Piraateissa oli reilusti tätä - toisaalta toki he pärjäsivät paljon paremmin.

Kyllä tässä porukassa jaksaa uusiksi kerätä ja raataa ja säätää, mitään pahaa ei ole hampaankolossa. Pitäisi vain tähdätä korkeammalle, etsiä uusi näkökulma, vaihtaa strategiaa. Ehkäpä Muutoksen, kuten muidenkin pienempien puolueiden, pitäisi kysyä mitä heillä on sellaista mitä valtapuolueet eivät jo tee. Esimerkiksi maahanmuuttokritiikki on jo persuilla, ehkäpä sillä on turha ratsastaa?

Quote from: T.K. on 20.04.2015, 02:14:07
Ajattelin ehdottaa, että pillit pussiin ja lahjakkaimmat aktiivit Perussuomalaisiin (varsinkin liberaaleja monitaitoisia ehdokkaita kaivattaisiin sinne) mutta uusi korttienkeruukampanja näyttää olevan suositumpi vaihtoehto :roll:
Juttelin ennen vaaleja eräässä tilaisuudessa persujen Kike Elomaan kanssa kulttuuriasioista - se kun on se yksi juttu joka itseäni kiinnostaa aivan hitosti. Kike oli koittanut tehdä kulttuuriohjelmaa mutta työhön oli suhtauduttu kovin nuivasti. Rivien välistä luin että suhtautuminen oli jopa vähän vihamielistä.

Mahtaakohan sittenkään persuissa ihan oikeasti olla tilaa ns. vaihteleville katsantakannoille vaikkapa kulttuurin osalta? Olen tätä vuosien varrella miettinyt useasti. En minä tässä lähde persuja (tai muitakaan) haukkumaan, mutta pohdin tätä heidän kantilta. On varmasti persuja jota ajatus vaikkapa minun puuhaamista nuorten uusista kulttuuriharrastuksista pelottaa, jopa suututtaa. Moni näistä persuista on puolueessaan vakaassa asemassa ja keräävät mukavasti ääniä. Miksi siis avata ovia jollekin joka voi kanavoitua nuorten eduksi tai uusiksi ajatuksiksi EHKÄ mutta voi suututtaa omia vanhoja toimijoita VARMASTI? Lisäksi persujen vaikuttaja saattaisi kysyä miksi laajentaa puoluetta sille sektorille jonka vihreät on jo käytännössä ominut omakseen? Ymmärrän, että tällainen yhtälö ei toimi enkä minä siitä voi heitä moittia.
Blogini Pirkan blogeissa

T.K.

Quote from: Kyuu Eturautti on 20.04.2015, 02:22:11
Mahtaakohan sittenkään persuissa ihan oikeasti olla tilaa ns. vaihteleville katsantakannoille vaikkapa kulttuurin osalta? Olen tätä vuosien varrella miettinyt useasti.
Niin... siis minun visioni Perussuomalaisesta puolueesta on suuri, kaiket kansankerrokset kokoava kansanliike jonka yhdistävänä tekijänä on nimenomaan maahanmuuttokritiikki. Tavoitteena 25%:n kannatus (vertaa Ranskan FN) ja niillä muskeleilla sitten rakennetaan eurooppalaisittain aivan uudenlaista maahanmuuttopolitiikkaa Suomessa, josta muut EU-valtiot voivat ottaa mallia.

Totta kai tarvitaan ja kaivataan erilaisia näkemyksiä muista asioista, puolue ei saa olla sellainen (aivan liian arvokonservatiivinen) monoliitti Soinin ympärillä joka se nyt on, jos se halajaa 25%:n kannatusta. Kysytkö minun mielipidettäni -- uudenlaisia kulttuuriharrastuksia, miksei? Saarakkala ja muut Persut ovat mielestäni ihan aiheesta kritisoineet nykyistä kulttuuripolitiikkaa, joka on lähinnä äärivasemmistolaista rinkirunkkausta valtion varoilla. Ei tämä tarkoita kaiken kulttuurintuotannon kritisointia tai mollaamista.

Rohkeasti vain jäseneksi ja porukkaan mukaan, sieltä sitten vaikuttamaan sisältä päin!

Edit: Kuten myös ymmärrän, tämä on nimenomaan Muutoksen oma forumin alaosasto, joten en vänkää tästä asiasta tämän enempää :) Ei pahalla Muutokseen uskoviin, näen vain hyvää potentiaalia eräissä M11:n ex-ehdokkaissa jonka soisin hyödyttävän Perussuomalaisia.

Vaeltaja

http://yle.fi/uutiset/muutos_2011n_junes_lokka_uskoo_ettei_tasapuolisuus_toteutunut/7939083

QuoteMuutos 2011 -puolueen puheenjohtaja Junes Lokka on saamassa Ylen ennusteen mukaan alle kolmesataa ääntä eduskuntavaaleissa. Hänen mukaansa pienille puolueille ei anneta näkyvyyttä.

Missä välissä Lokka ylennettiin Muutoksen puheenjohtajaksi?

Oami

Quote from: Vaeltaja on 20.04.2015, 03:16:24
http://yle.fi/uutiset/muutos_2011n_junes_lokka_uskoo_ettei_tasapuolisuus_toteutunut/7939083

QuoteMuutos 2011 -puolueen puheenjohtaja Junes Lokka on saamassa Ylen ennusteen mukaan alle kolmesataa ääntä eduskuntavaaleissa. Hänen mukaansa pienille puolueille ei anneta näkyvyyttä.

Missä välissä Lokka ylennettiin Muutoksen puheenjohtajaksi?

Näemmä juuri äsken. Lihavointi minun.

Yleensä puheenjohtajan valitsee puoluekokous, ehkä jonkun mielestä meille valitsee Yle.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Nikolas

Näköjään YLE on tehtäviensä tasalla.  :roll:

Nikolas

Quote from: desperaato on 20.04.2015, 01:14:52

Kansa ei uskaltanut lähteä muutokseen. Suomalaiset eivät ole valmiita muutokseen.
Mutta Suomi tarvitsee muutosta.

Vaalikampanjaa tai ehdokkaita en moiti, mutta ehkäpä pohjatyöt on vielä tekemättä. Jos tavalliselle suomalaiselle puhuu demokratiasta, hän todennäköisesti yhdistää sen mielessään edustukselliseen järjestelmään ja tuumii, että meillähän on se jo. Sitten hän ihmettelee että eikö näillä muutoslaisilla ole pihviä lainkaan.

Raaka banaani

Quote from: Nikolas Ojala on 20.04.2015, 10:13:31

Kansa ei uskaltanut lähteä muutokseen. Suomalaiset eivät ole valmiita muutokseen.

Vaalikampanjaa tai ehdokkaita en moiti, mutta ehkäpä pohjatyöt on vielä tekemättä. Jos tavalliselle suomalaiselle puhuu demokratiasta, hän todennäköisesti yhdistää sen mielessään edustukselliseen järjestelmään ja tuumii, että meillähän on se jo. Sitten hän ihmettelee että eikö näillä muutoslaisilla ole pihviä lainkaan.
Sen käsityksen sain ennen edellisiä vaaleja jolloin ihan ulkosallakin kävin ja asiasta juttelin baarissa.
Josko joku olisi vaikkapa opettaja ammatiltaan, voisi kertoa että kerrotaanko tällaisesta demokratiasta laisinkaan kouluissa? Lehtien ja television puoluekytköksethän aiheuttavat niitten vaikenemisen.
Omista tuttavista (silloin aiemmin, nyt pysyttelen sisällä enempi koska pikkasta sairastumista tapahtunut) kyllä suurin osa ymmärsi mistä kyse, mutta ei sillä tasolla että näkisi paremmuuden. Vaan uskoivat näitten joittenkin poliitikkojen rehtejä olevan.  Tässä omia käsityksiäni siitä rehtiydestä ja pyyteettömyydestä tarkemmin kertomatta, en heidän kannoillaan kuitenkaan ollut.

desperaato

Quote from: Nikolas Ojala on 20.04.2015, 10:13:31

Juuri näin. Tässä vuosien varrella varmasti suurin osa joille M11 ilosanomaa on saarnannut, on todennut, että eihän me tarvita mitään sananvapautta kun meillä on se jo.
Kekkonen 2.0 olis ainoo mitä kansa haluaa.

Kyuu Eturautti

Voipi olla, että tie suoraan demokratiaan kulkee kohtuullisen monen välietapin kautta. Ensin pitää saada pieniä uusia vaikuttamismahdollisuuksia, löytää ongelmia nykyisestä koneistosta ja paikata niitä.

Pitää kaksi asiaa osoittaa ja todistaa, elävin esimerkein:
1. Että nykylinjassa on ongelmia. Tästä on merkkejä, ehkäpä niitä tulee lisää.
2. Että toinen vaihtoehto toimii paremmin ja tuo tulosta.

Ei riitä että on ongelma jos ei voi tarjota varman oloista optiota. Hieman uteliaisuudella katson hallitustyötä nyt, jos Kepu+PS on siellä. Kepu kun vastustaa kansalaisten päätösvallan lisäämistä, persuilla puolestaan on ainakin aiemmin ollut intressiä vähentää ns. kabinettisopimista. Mihin suuntaan kulkee demokratian tila? Pitää katsella hetki ja tuomita vasta kun on aihetta.

muoks: Tähän tulee se sama juttu jota käytän "kestohittinä" kun päädyn jonkun huoneen eteen kertomaan jotain asioiden esilletuonnista. Totean, että sillä ei ole väliä mitä sanoo vaan sillä mitä kuullaan.
Blogini Pirkan blogeissa

rapa-nuiv

Quote from: T.K. on 20.04.2015, 02:35:27

Niin... siis minun visioni Perussuomalaisesta puolueesta on suuri, kaiket kansankerrokset kokoava kansanliike jonka yhdistävänä tekijänä on nimenomaan maahanmuuttokritiikki.

Tässä on nyt semmoinen ajatusvirhe, josta ei oikein enää jaksaisi edes keskustella kun on niin "mitäs minä sanoin " tunnelmat päällä.
Maahanmuuttopolitiikka on asiakysymys.
Suora demokratia on vallankumousaate. Se edellyttää perustuslakimuutosta- valtiopäiväjärjestyksen uusimista.
Näin perustavaa laatuiseen muullistukseen tähtäävä liike ei saa takertua yksittäisiin päiväkohtaisiin asiakysymyksiin.
Muuten käy niinkuin nyt. Eli Muutoksen kampanja onnistui nostamaan julkisuuteen pelkästään maahanmuuttokysymyksen
ja samalla käytännössä teki vaalityötä persuille.

Seuravaassa hallituksessa on luultavimmin lestadiolainen pääministeri ja pelkästään PS:n eduskuntaryhmästä 15% poliiseja.
Voitte arvata mitä tämä tosiasiassa tulee tekemään kansalaisvapauksille.
Sille tulee muodostumaan vastavoima.
Ja tässä kohden  on tilausta liberaalille oikeistoanarkistiselle liikkeelle.
Vasemmistolainen oppositio ei kykene vastaamaan tähän, koska vasemmistolaisuus on aina pohjimmiltaan autoritääristä
- vasemmistolainen tulonjakomalli edelyttää valtiollista voimankäyttöä, joka verottaa yksityistä talouselämää ja estää
sääntelemättömän taloudellisen toiminnan.
Perussuomalaisten suuntaan lähentyminen tältä osin on virhe, koska PS:stä  on jo muodostunut vasemmistokonservatiivinen puolue.

Uusi kannatuspohja on haettava pikemmin kokoomuksen ja vihreiden nykyisten äänestäjien  suunnalta.
Saatavissa oleville kannattajille maahanmuutto- ja monikultturismikritiikki on yhdentekevää tai jopa vastenmielistä.
En yhtään ihmettele esimerkiksi Piraattien haluuttomuutta vaaliliittoon- miksi he haluaisivat profiloitua Hirvisaaren ja Leinon tukijoukkoina.
Jaxuhali !

Myrkkymies

Yllä sanottu on kyllä aivan totta. Voisi jopa ajatella, että suora demokratia on demokratian lopullinen ja puhtain muoto, johon siirtyminen on viimeinen askel demokratiakehityksessä. Vanhat vallanpitäjät tietenkin vastustavat sitä, koska se siirtäisi heidän vallan lopullisesti kansalle.

Tästä syystä suoraa demokratiaa ei nosteta mediassa vakavaksi vaihdoehdoksi, sillä media on vanhan vallan puolella. Tarvitaan siis liike, joka taistelee sen puolesta. Tarvitaan muutos.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kyuu Eturautti on 20.04.2015, 02:22:11
Tässä on se hyvä puoli, että tekijöitä ei voi moittia. Hallitus on toiminut fiksusti, mitään henkilöristiriitoja ei ole ollut, selkäänpuukotusta tai muuta ajanhukkaa. Piraateissa oli reilusti tätä - toisaalta toki he pärjäsivät paljon paremmin.

Kyllä tässä porukassa jaksaa uusiksi kerätä ja raataa ja säätää, mitään pahaa ei ole hampaankolossa. Pitäisi vain tähdätä korkeammalle, etsiä uusi näkökulma, vaihtaa strategiaa. Ehkäpä Muutoksen, kuten muidenkin pienempien puolueiden, pitäisi kysyä mitä heillä on sellaista mitä valtapuolueet eivät jo tee. Esimerkiksi maahanmuuttokritiikki on jo persuilla, ehkäpä sillä on turha ratsastaa?

Quote from: T.K. on 20.04.2015, 02:14:07
Juttelin ennen vaaleja eräässä tilaisuudessa persujen Kike Elomaan kanssa kulttuuriasioista - se kun on se yksi juttu joka itseäni kiinnostaa aivan hitosti. Kike oli koittanut tehdä kulttuuriohjelmaa mutta työhön oli suhtauduttu kovin nuivasti. Rivien välistä luin että suhtautuminen oli jopa vähän vihamielistä.

Mahtaakohan sittenkään persuissa ihan oikeasti olla tilaa ns. vaihteleville katsantakannoille vaikkapa kulttuurin osalta? Olen tätä vuosien varrella miettinyt useasti. En minä tässä lähde persuja (tai muitakaan) haukkumaan, mutta pohdin tätä heidän kantilta. On varmasti persuja jota ajatus vaikkapa minun puuhaamista nuorten uusista kulttuuriharrastuksista pelottaa, jopa suututtaa. Moni näistä persuista on puolueessaan vakaassa asemassa ja keräävät mukavasti ääniä. Miksi siis avata ovia jollekin joka voi kanavoitua nuorten eduksi tai uusiksi ajatuksiksi EHKÄ mutta voi suututtaa omia vanhoja toimijoita VARMASTI? Lisäksi persujen vaikuttaja saattaisi kysyä miksi laajentaa puoluetta sille sektorille jonka vihreät on jo käytännössä ominut omakseen? Ymmärrän, että tällainen yhtälö ei toimi enkä minä siitä voi heitä moittia.

Pohtikaapas porukalla että mitä pitäisi tehdä.

Muutoksessa on useampi kuin yksi paha valuvika ja virhe, jonka takia se ei voi koskaan olla isompi koin alle 0,9% "puolue"
Vaikka tuota touhua jatkettaisiin nykymallilla 20 vuotta niin se kannatus ei nouse tuosta tippaakaan enempää.

Kyuu Eturautti

Tässä vähän puhtaan henkilökohtaista spekulaatiota ja pohdiskelua.

Jo ihan puhtaasti nimiä katsellen, vaikuttaa siltä että puolueen ns. tunnettujen nimien osalta moni maahanmuuttokriittisyyden ykkösnimi, kuten Jari Leino ja James Hirvisaari, ovat etsimässä uusia haasteita. Mitään pahaa verta ei ole tässä, vaan jokainen tekee oman valintansa. Puhevälit toimivat ja puolueen juoksevat hallintoasiat ovat hoidossa, laskut maksetaan ja jäsenhakemukset (jotka eivät ole loppuneet) käsitellään.

Jonkinlainen mediaani itse kuulemastani palautteesta puoltaa sitä, että kenties Muutoksen suunta olisi tosiaan hieman eri painotuksilla. Maahanmuuttokritiikki voisi jäädä kärjestä pois, kun taas suora demokratia ja sen mielestäni edellyttämä sananvapaus olisivat kärjessä. Vaikuttaisi myös siltä, että nimi menee remonttiin.

Minä itse olen valmis töihin, mutta en aivan ehdoin tahdoin. Ei tätä sovi kaunistella: nykylinja floppasi ja se floppasi oikein urakalla. En tiedä sanoimmeko vääriä asioita vai väärällä tavalla vai väärien ihmisten suulla, mutta huonosti meni. Aika huonosti meni myös muilla pienpuolueilla. Vaikka piraateilla onkin pientä syytä tyytyväisyyteen, ei heilläkään ollut riittävästi tuulta purjeissaan. Joka tapauksessa minun ehtoni on, että pienpuolueiden on tehtävä ainakin pienimuotoista yhteistyötä. Tämä on ehto, jonka asetan vain ja ainoastaan itselleni enkä kellekään muulle. Tämä on se minun konditionaalini sille, että jatkan työtä.

Moni ei tiedä ja vielä harvempaa kiinnostaa, mutta itse olen luonteeltani taustatyön tekijä. Hoidan tarvikkeita, resursseja, teknisiä puitteita, valokuvausta, ajatusten puhtaaksi kirjoittelua ja sen sellaista. Minulla ei ole intoa olla kärkiehdokas missään, mutta haluan tietää että tekemäni työ on hyödyksi. Minulla ei ole mitään ongelmaa jakaa resurssejani laajemmin. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla valokuvaajana myös kommunisteille esimerkiksi. Piraattiaikoina teimmekin heidän kanssa työtä eikä siitä jäänyt paha kuva. En ole samaa mieltä, mutta se ei ole oleellista.

Minun ja Jari Väli-Klemelän idea yhteistyön mallista on työnimellä Suomen Kevät. Seassa on myös Juha Mäki-Ketelältä mielestäni ihan kelpo ajatuksia. Lukekaa ja kommentoikaa.
Blogini Pirkan blogeissa

Tykkimies Pönni

QuoteKekkonen 2.0 olis ainoo mitä kansa haluaa.

Suora demokratia ei ehkä olekaan heikkoitsetuntoisen kansan juttu. Kun ihminen ei luota itseensä missään asiassa, ei hän luota itseensä myöskään päättäjänä. "...miten mie ny mistää mitää tietäsin, paremp ko ne viisaammat siel isoje puolueitte johos päättäät meije assiit...".

Eikun kansallista itsetuntoa nostamaan.

Nuivanlinna

Muutos, sana muutos on jo sanana sellainen kirosana niin monelle ihmiselle. Oli asia mikä hyvänsä, niin sana muutos on tiennyt aina kaikkea vaivaa ja sontaa sen kohteeksi joutuneelle.
Vaihtakaa puolueen nimi.
Joku muistaakseni joskus ehdotti "Suorademokraatit".... se olisi hyvä.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Kyuu Eturautti on 21.04.2015, 15:32:22
Tässä vähän puhtaan henkilökohtaista spekulaatiota ja pohdiskelua.

Jo ihan puhtaasti nimiä katsellen, vaikuttaa siltä että puolueen ns. tunnettujen nimien osalta moni maahanmuuttokriittisyyden ykkösnimi, kuten Jari Leino ja James Hirvisaari, ovat etsimässä uusia haasteita. Mitään pahaa verta ei ole tässä, vaan jokainen tekee oman valintansa. Puhevälit toimivat ja puolueen juoksevat hallintoasiat ovat hoidossa, laskut maksetaan ja jäsenhakemukset (jotka eivät ole loppuneet) käsitellään.

Jonkinlainen mediaani itse kuulemastani palautteesta puoltaa sitä, että kenties Muutoksen suunta olisi tosiaan hieman eri painotuksilla. Maahanmuuttokritiikki voisi jäädä kärjestä pois, kun taas suora demokratia ja sen mielestäni edellyttämä sananvapaus olisivat kärjessä. Vaikuttaisi myös siltä, että nimi menee remonttiin.

Minä itse olen valmis töihin, mutta en aivan ehdoin tahdoin. Ei tätä sovi kaunistella: nykylinja floppasi ja se floppasi oikein urakalla. En tiedä sanoimmeko vääriä asioita vai väärällä tavalla vai väärien ihmisten suulla, mutta huonosti meni. Aika huonosti meni myös muilla pienpuolueilla. Vaikka piraateilla onkin pientä syytä tyytyväisyyteen, ei heilläkään ollut riittävästi tuulta purjeissaan. Joka tapauksessa minun ehtoni on, että pienpuolueiden on tehtävä ainakin pienimuotoista yhteistyötä. Tämä on ehto, jonka asetan vain ja ainoastaan itselleni enkä kellekään muulle. Tämä on se minun konditionaalini sille, että jatkan työtä.

Moni ei tiedä ja vielä harvempaa kiinnostaa, mutta itse olen luonteeltani taustatyön tekijä. Hoidan tarvikkeita, resursseja, teknisiä puitteita, valokuvausta, ajatusten puhtaaksi kirjoittelua ja sen sellaista. Minulla ei ole intoa olla kärkiehdokas missään, mutta haluan tietää että tekemäni työ on hyödyksi. Minulla ei ole mitään ongelmaa jakaa resurssejani laajemmin. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla valokuvaajana myös kommunisteille esimerkiksi. Piraattiaikoina teimmekin heidän kanssa työtä eikä siitä jäänyt paha kuva. En ole samaa mieltä, mutta se ei ole oleellista.

Minun ja Jari Väli-Klemelän idea yhteistyön mallista on työnimellä Suomen Kevät. Seassa on myös Juha Mäki-Ketelältä mielestäni ihan kelpo ajatuksia. Lukekaa ja kommentoikaa.

Jos rehellisiä ollaan niin harvinaisen surkea idea ja saman pahan virheen toistamista.
Mikään kattojärjestö hörhöille ei tule koskaan onnistumaan. Syy on se että kuka ihme haluaa olla tekemässä jonkun narsistin hyväksi vaalityötä? Ja jos jokainen väsää oman ohjelmansa niin puolueen vaaliohjelma jää 100% varmuudella luokattoman huonoksi.
heivatkaa nuo örkkien ja hörhöjen kattojärjestöt hiiteen, ja muuttakaa toiminta kansanliikkeeksi, ja tavallisia kansalaisia sekä puolueen jäseniä tekemään työllisyys ja talousohjelma. tämä voisi toimia, mutta mikään kattojärjestö hörhöille ei 100% varmuudella tule koskaan saamaan kannatusta.

Miniluv

Sumpit, teltat, nettipalvelut ja vaali/telinemainosten jako vaan yhteen. Olkoon tunnus vaikka Elämän kevät, mutta nämä tekniset asiat kannattaa hoitaa talkoona.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Raaka banaani

Quote from: Nuivanlinna on 21.04.2015, 15:58:49
Muutos, sana muutos on jo sanana sellainen kirosana niin monelle ihmiselle. Oli asia mikä hyvänsä, niin sana muutos on tiennyt aina kaikkea vaivaa ja sontaa sen kohteeksi joutuneelle.
Vaihtakaa puolueen nimi.
Joku muistaakseni joskus ehdotti "Suorademokraatit".... se olisi hyvä.
Plussaksi tähän, jokin puolet tms. ehdokkaista laittanut nimeksi muutos näissä vaaleissa sloganiinsa. Eli muitten puolueitten ehdokkaista. En tiedä paljonko kärjistin vaiko ollenkaan koska ei paljoa kontaktia ole semmoisiin.

Ehkä jokin parempi voisi olla, mutta nimenvaihdos ei ole oleellisin asia vain se kuinka saisi selitettyä mistä kyse heille jotka ei ole tajunneet. Muun asian selittäjiä, osa rauhallisen isällisesti, osa äkäisen nuorimiesmäisesti löytyy. (Sitten niitä naisia myös, mutten oikein ole heistä perillä mä.)

Jos selittäjä on parempi olemukseltaan, on parempi rahoiltaan jne. niin melkoinen on haaste heille jotka (mielestäni tässä asiassa yksiselitteisen oikeassa ovat) kovin eri juttua kertovat. Onko nuoruuden intoa, onko vanhuuden kyynisyyttä, mitä tahansa, ei ole merkityksellistä se. Asian perille saaminen on se mistä kiikastaa.