News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2019-06-13 Juha Mäenpään eduskuntapuheenvuoro vieraslajimainintoineen

Started by Alaric, 13.06.2019, 18:47:57

Previous topic - Next topic

akez

Quote from: Vesa Heimo on 02.07.2023, 20:53:40
Quote from: akez on 02.07.2023, 20:46:53

Funtsaanpa vaan jos silloin kun olin kansakoulussa olisi opettaja alkanut kertomaan tuollaisia "pojilla voi olla pimppi" - tarinoita

Saatoit kansakoulussa lukea sellaisia kirjoja ihan oma-aloitteisesti, toki sitä aktiivisesti ajattelematta.

Raittiuskilpakirjoituksissa, joita tuolloin järjestettiin vuosittain kansakoulussa, voitin kerran kirjapalkinnon ilmeisesti varsin hyvällä "Turmiolan Tommi" -kirjoituksella. Ei siinä palkintokirjassa puhuttu mitään poikien pimpeistä. Ei edes siinä ennen kouluun menoa (6 v.) lukemassani ensimmäisessä kirjassani nimeltä "Peten syntymäpäivät". Eikä Korkeajännitys-sarjakuvissa, jotka olivat silloin poikien lempilukemistoa, ollut tarinaa, jotta II maailmansodan melkein yksin voittaneella Battler Brittonilla olisi ollut pimppi. Sellaista ei väitetty edes saksalaissotilaista. Tarzan kirjoissakaan tuollaista ei näkynyt. Missään näkemässäni kirjassa ei tuollaista väitetty. Jos olisi, niin valtava kohu olisi ollut ilmeinen tuohon aikaan.

... joten mistä mahdat horista? 
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Punaniska

Quote from: Riia on 02.07.2023, 13:57:46
Ikinä kuullutkaan jostain Mäenpäästä tjsp. Ihmettelen vaan sitä, että aina näitä jotain oman elämänsä sankareita nousee puheenaiheeksi. Persuja, kas kummaa. Mitään ei opita, ei vaikka mikä olis. Hitto vieköön. Jos alkaa kohta jo vtuttaa tämä jatkuva persujen omaan jalkaan ampuminen, niin ketäs sitten äänestän? :facepalm: En ehkä ketään, jos persut ei "kuosiinnu" edes vähänkään järkiinsä. Alkaa oikeesti olla jo niin, että mielummin nukkuvien puolue kuin persut.

Jos susta on ok, että kersoille opetetaan pimpillisistä pojista, niin siellä sateenkaaren toisessa päässä on paljon sellaisia, jotka jakavat ajatuksesi. Se ei kuulu kuitenkaan PS-agendaan.

e: jos on sama Marko Kivelä, niin ainakin lastenkulttuuri sydäntä lähellä:

https://www.seinajoki.fi/louhimon-lastenkulttuuripalkinto-marko-kivelalle/
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Riia

Quote from: Emo on 02.07.2023, 20:46:00
Quote from: IDA on 02.07.2023, 20:40:43
Quote from: Riia on 02.07.2023, 17:00:59
Nyt kyllä IDA, mitä helvettiä sä selität minusta. Tyhmä? Ihan kuin mun pitäis jollekin noubadille selvittää mun äänestyskäyttäytymistä :facepalm:. Voin kyllä avautua sen verran, että aina olen äänestänyt persuja. Ikää on jo 58v. Voi jeesuksen perse tätäkin. Täällähän kohta ollaan kuin ylilaudalla tai Iltalehtien kommenteissa.

Mitäpä tähän voi muuta sanoa kuin että itse olet tyhmä.

No ihmetyttää se miksi äänestät persuja, jos olet eri mieltä koko puolueen läpi menevän ajattelun, että pojat ovat poikia ja tytöt ovat tyttöjä kanssa. Mäenpään sanominen, jota kutsuit perseilyksi, oli juuri tämän asian sanomista. Ja sen sanomista erittäin asiallisesti jopa.

Luulen, että tässä on nyt teillä väärinkäsitys, eikä @Riia ollut ehtinyt perehtyä, mitä Mäenpää on poikien pimpeistä kritisoinut, vaan hän ehkä muisteli niitä Mäenpään aiempia vieraslajeja, joista tämä Provinssin banni siis ei johtunut.

@IDA

Mitä helvetin väärinkäsityksiä.Nevö hööd koko Mäenpäästä. Perseilyksi kutsuin sitä, että taas persu otsikoissa, koska ...? Pimpin sentään tiedän, koska omistan sellaisen, poikien pimpeistä en tiedä mitään, ja veikkaan, etten haluakaan tietää :facepalm:. Kunhan vaan kerroin/sanoin, että miksi täytyy "tulla esiin" taas jollain ihme kouhotuksella, koska persut muutenkin saa paskaa niskaan. Ja kuulen olevani tyhmä. Juups, varmaan olen. Olen jo pikkuhiljaa itsekin sitä mieltä, koska olen täällä.

Sitä voi sitten taas ihmetellä, että äänestän persuja. Tottakai äänestän, jos en hairahdu äärioikeistoon.

Emo

Quote from: Vesa Heimo on 02.07.2023, 21:11:47
Quote from: Emo on 02.07.2023, 20:57:13

Kansakoulusta en tiedä, mahtaako akezkaan tietää, mutta ainakaan peruskoulussa en itse lukenut minkäänlaisia pojilla on pimppi- tai tytöillä on pippeli- kirjoja.

Viisikon yks poika oli tyttö, ja ei siitä sen ihmeellisempää ihmettelyä ollut että tyttö halus olla poika, ja sai ihan vapaasti kaikkien mielestä niin ollakin.

Mun pikkuserkkunikin oli pikkutyttönä kuulemma Tarja -Petteri, sen verran paljon minua vanhempi etten itse muista, ja aivan hetero rouvashenkilö tätä nykyä on.
Viisikon Paul/Paula oli samanlainen, luin paljon viisikkoja eikä Paulalla ollut pippeliä. Oli poikamainen tyttö, ei mikään transu tai muu henkisesti epävakaa.

Pöhisijä

Kansakoulusta en tiedä, mahtaako akezkaan tietää, mutta ainakaan peruskoulussa en itse lukenut minkäänlaisia pojilla on pimppi- tai tytöillä on pippeli- kirjoja.

Viisikon yks poika oli tyttö, ja ei siitä sen ihmeellisempää ihmettelyä ollut että tyttö halus olla poika, ja sai ihan vapaasti kaikkien mielestä niin ollakin.
Viisikko hyvä esimerkki, Pauli oli poikatyttö, jonka päätä ei sekoitettu transhoitoihin Setan ja vanhempien gender-ideologialla.

Emo

Quote from: Pöhisijä on 02.07.2023, 21:20:39
Viisikko hyvä esimerkki, Pauli oli poikatyttö, jonka päätä ei sekoitettu transhoitoihin Setan ja vanhempien gender-ideologialla.

Nykyversiossa Paula/Paulin munasarjat olisi poistettu, samoin rintojen alut, emättimen tilalle olisi muotoiltu toimimaton pikku penis käsivarren kappaleesta, ja häpyhuulet olisi venytetty kiveksiksi ja pistetty pikkuiset pingispallot sinne palleiksi. Viisikossa Paula sai olla mitä halusi siinä iässä olla, eikä sateenkaarisilpojat hyökänneet hänen kimppuunsa,

Hohtis

Siinä ei olekaan mitään väärää. Jokainen saa olla mikä ikinä haluaa olla, minulla ei ole mitään sitä vastaan.

Sitä vastaan minulla on, että minun veroeuroillani aletaan tyrkyttämään jotain luonnonvastaista paskaa lapsille silmät ja suut täyteen. Suomen opetuslaitos, jonka piti olla yksi maailman parhaista pisatutkimusten mukaan alkaa syöttämään poliittisesti painottunutta paskaa ja vittuilemaan niille, jotka eivät halua lähteä tähän wokehullutukseen mukaan. Samanlainen ideologinen höpöhöpövouhotus kuin joku "joukko-oppi" aikoinaan matematiikassa, jolla ei ollut mitään tekemistä luonnontieteiden kanssa.

Sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Anomaliat erikseen, niitä on aina promillen verran joukossa. Jokaisella on aikuisena vapaus päättää olevansa mikä tahansa mistä tahansa välistä mutta siinä kohtaa kun demokraattisesti valittu kansanedustaja canceloidaan siksi, että kritisoi lasten seksualisoimista ja asettamista päättämään asioista joista heillä ei ole edellytyksiä päättää, minun suvaitsevaisuuteni loppuu justiinsa.

akez

Kyse oli "poikatytöstä", joka halusi olla poikien kaltainen villikko, vaikka oli tyttö. Silti pimppi silläkin oli housuissaan. Sellainen oli yleinen hahmo lastenkirjallisuudessa silloin (kts. Peppi Pitkätossu). Eikähän siinä mitään pahaa.

Viisikot kyllä jäi lukematta, koska kyllästyin jo kättelyssä siihen, että joka käänteessä ensimmäiseksi avautui eväskori, jonka antimia alettiin sitten mässäilemään antaumuksella ja deskriptiivisiä kuvauksia säästelemättä. Tuolloin oli olemassa jo parempiakin samantyyppisiä kirjasarjoja. Nimiä en enää tosin muista.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Vesa Heimo

Quote from: Emo on 02.07.2023, 21:18:36

Viisikon Paul/Paula oli samanlainen, luin paljon viisikkoja eikä Paulalla ollut pippeliä. Oli poikamainen tyttö, ei mikään transu tai muu henkisesti epävakaa.

No teknisesti ottaen hän oli transu. Oli erittäin tarkka siitä että häntä ei kutsuta tytöksi koska hän on mielestään poika. Ja tosiaan "vaihtoi" nimensä pojan nimeksi.

Ja tosiaan, ei kukaan ollut siitä hänelle vouhottamassa että et voi olla poika koska sulla on pimppi, vaan sai ihan rauhassa kokea itsensä pojaksi.
" Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan."  T: Perussuomalaisten puoluesihteeri.

simppali

Kansakoulusta en tiedä, mahtaako akezkaan tietää, mutta ainakaan peruskoulussa en itse lukenut minkäänlaisia pojilla on pimppi- tai tytöillä on pippeli- kirjoja. (lainaus Emo)

Hyi, hyi Blyton on nykyään kiellettyjen kirjailijoiden kasvavalla listalla, en lue nykyään, mutta luin joskus Viisikoita .n. 11-12 vuotiaana luin Morgan Kane nimisiä pokkareita, niissäkään ei ole muistaakseni mainintoja miehellä/pojalla olevasta pimpistä, kai poikien pimpit ovat tulleet myöhemmin....en myöskään muista kansakoulu ajoilta ainuttakaan mainintaa poikien pimpeistä, tai tyttöjen genitaalista.

QuoteBlyton alkoi saada 1950-luvulla ja etenkin 1970-luvulla arvostelua kirjojensa toisteisuudesta ja sanastollisesta köyhyydestä sekä niiden rasismista, seksismistä ja snobismista. Blyton kuvasi kirjoissaan esimerkiksi työväenluokkaiset ja mustat ihmiset sivistymättöminä ja epärehellisinä. Tämän seurauksena jotkin kirjastot poistivat Blytonin kirjat hyllyistään. Kirjojen myyntiluvut säilyivät kuitenkin korkeina.[3][6] Koska jotkin Blytonin kirjojen asenteet eivät sovi nykyajan rotukäsityksiin, osaa hänen kirjoistaan ei enää julkaista, tai niistä on Britanniassa poistettu kohtia, joita pidetään loukkaavina.[1]
(lainaus Wikipedia)
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Emo

Quote from: Riia on 02.07.2023, 21:16:25

Mitä helvetin väärinkäsityksiä.Nevö hööd koko Mäenpäästä. Perseilyksi kutsuin sitä, että taas persu otsikoissa, koska ...? Pimpin sentään tiedän, koska omistan sellaisen, poikien pimpeistä en tiedä mitään, ja veikkaan, etten haluakaan tietää :facepalm:. Kunhan vaan kerroin/sanoin, että miksi täytyy "tulla esiin" taas jollain ihme kouhotuksella, koska persut muutenkin saa paskaa niskaan. Ja kuulen olevani tyhmä. Juups, varmaan olen. Olen jo pikkuhiljaa itsekin sitä mieltä, koska olen täällä.

Sitä voi sitten taas ihmetellä, että äänestän persuja. Tottakai äänestän, jos en hairahdu äärioikeistoon.

No juuri sellainen väärinkäsitys, että IDA oletti sun tietävän syyn, miksi Mäenpää heitettiin ulos Provinssista, vaikka oli sinne kansanedustajana kutsuttu, syy on se että oli kritisoinut sitä että Opetushallitus ohjeistaa esiopetuksen ja peruskoulun opettajia opettamaan pienille lapsille jo varhaiskasvatuksessa, että pojallakin voi olla pimppi. Mäenpään mielestä tällaista tuubaa ei saa pikkulapsille opettaa, ja siksinPfovinssinnidiootit heittivät Mäenpään ulos Provinssista.

Ihan selvästi tässä on sulla ja IDAlla väärinkäsitys, sinä et tiedä mikä,tää viimeisin kausti on.
Tehkää sopu, IDA käytti sopimattoman kovaa kieltä kun ei älynnyt, että sinä olet ihan tietämätön mistä nyt juuri tässä kohistaan.

E: Onko se nykyään edes opetushallitus? Ei taida olla, valitettavasti. Enjaksa tarkistaa. Kirjoitusvirheitäkin joka rivillä, olkoon.

toumasho

Quote from: Vesa Heimo on 02.07.2023, 21:30:08
Quote from: Emo on 02.07.2023, 21:18:36

No teknisesti ottaen hän oli transu. Oli erittäin tarkka siitä että häntä ei kutsuta tytöksi koska hän on mielestään poika. Ja tosiaan "vaihtoi" nimensä pojan nimeksi.

Ja tosiaan, ei kukaan ollut siitä hänelle vouhottamassa että et voi olla poika koska sulla on pimppi, vaan sai ihan rauhassa kokea itsensä pojaksi.

Jäsen @Vesa Heimo puhuu nyt fiktiohahmosta/fiktiohahmoista sellaisissa sanamuodoissa, että niistä saa käsityksen, että kyse olisi oikeista ihmisistä. Olethan tietoinen, että tuot fiktiokirjallisuuden tuotteita "todisteeksi" poikapimppiydestä? Fiktion arvo on nolla verrattuna todellisuuteen, jossa tätä poikapimppi-lähetystyötä tapahtuu ihan oikeita lapsia kohtaan.

Tarkennan vielä kertaalleen: Kukaan ei vouhottanut yhdellekkään viisikon jäsenelle, koska he olivat/ovat mielikuvituksen tuotetta.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Mäyräkoira

Tämä oli turha provokaatio tältä kivelältä. Olen miettinyt, onkohan pohjanmaan vihreät tavallista militampia, kun vaalien jälkeen ne twitterissäkin avautuivat niin raskaasti. Yksi sai bännitkin sieltä. Mäenpää ja Peltokangas olivat aivan niiden hampaissa. Näin vaalien jälkeen yhden paikkakunnan vihreän aktiivin kaupassa, hän oli hyvinkin tyytymättömän oloinen kaveri. Vaasan vaalipiirissä heidän äänimääränsä tippui tuhansilla, ja paikka jäi taas kauas.
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Emo

Eikä Paula/Paul ollut yhtään enempää transu kuin mitä minun pikkuserkkuni leikkiessään poikatyttöä lippalakki päässä.
Myöskin pikkuveljeni leikki lapsena koiraa, ihan on nykyään ison firman ihmistoimari eikä mikään koira.

@Vesa Heimo

Lapset katsos leikkii. Ei niitä heti tarvitse leikellä toiseksi sukupuoleksi tai koiraksi. Minäkin leikin lapsena juutalaisprinsessaa. Ja nykyään olen hommanatsi.

Lasse

Quote from: Mäyräkoira on 02.07.2023, 21:48:10
Tämä oli turha provokaatio tältä kivelältä. Olen miettinyt, onkohan pohjanmaan vihreät tavallista militampia, kun vaalien jälkeen ne twitterissäkin avautuivat niin raskaasti. Yksi sai bännitkin sieltä. Mäenpää ja Peltokangas olivat aivan niiden hampaissa. Näin vaalien jälkeen yhden paikkakunnan vihreän aktiivin kaupassa, hän oli hyvinkin tyytymättömän oloinen kaveri. Vaasan vaalipiirissä heidän äänimääränsä tippui tuhansilla, ja paikka jäi taas kauas.

Väärä Marko kuvassa, vihervassareita toki molemmat.

Tässä ilmeisesti oikea (vas) lurjus:
NOVUS ORDO HOMMARUM

Emo

Keväällä ääneen mietin miehelleni, että pitäis käydä nuoruutta muistelemassa joillain festareilla, vaikkapa Provinssissa tms. Eipä tarvitsekaan. Pitää Carlingsiltakin myyjiltä kysyä, että myyvätkö mulle vielä farkkuja kun sukupuolia on vain kaksi ja sanon sen, eikä pojalla ole pinppiä.

mänkki

Kyllä, tämä on oikea Marko. Olen tähän asti pitänyt ihan järkimiehenä mutta nyt meni ohi.

Mäenpää provosoi tarkoituksella ja provinssin väki astui miinaan. Se on ihan selvä kenen laariin tämä sataa, näin ahdamielistä toimintaa en odottanut. Vaan tietäähän nämä vasemmiston konstin, valehtelu, mustamaalaminen, eristäminen, vaikka leirille jos ei muu auta.

Quote from: Lasse on 02.07.2023, 22:04:38
Quote from: Mäyräkoira on 02.07.2023, 21:48:10

Väärä Marko kuvassa, vihervassareita toki molemmat.

Tässä ilmeisesti oikea (vas) lurjus:

P

Quote from: Eino P. Keravalta on 02.07.2023, 18:11:34
Jos Provinssirockin mielestä pojalla voi olla pimppi, se voisi tämän asian kunniaksi ensi vuonna päästää ilmaiseksi sisään kaikki pimpilliset pojat - elimet esiteltävä verhon takana vartijoille.

Ilmainen idea, saa käyttää!

Taidan jatkossa jättää Provinssirockin väliin, vaikka olisi pimppi. Vaikuttaa tapahtumana yhtä vähän rockille, kuin jos 70-80-luvulla joku rockfestari olisi mainostanut YYA:ta. "Arvoihimme kuuluu YYA, UKK ja Imatran voima. Emme hyväksy neuvostovastaisuutta ja SNTL:n sekä Sorsan, Karjalaisen ja Väyrysen arvostelua.

Voihan viheltävät yleisliittolaiset kommunistit, miten nuuteroiduksi on rockfestaritkin hajonneet kulttuurimarxismin pitkän marssin läpi instituutioihin myötä. Meno on kuin breshnevin aikaisilla liittopäivillä.

Vahtaavat jonkun kutsutun vieraan kolumnia....  ;D
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Puuha-Pepe on 02.07.2023, 18:48:44
Uli uli, ja voi voi... Ilmaislippuihin liittyy aina reunaehtoja, ja jos niitä ei täytä niin lippu pois.

[tweet]1675502911059533830[/tweet]

Tuohan on kuin pahkasiasta. "Tasa-arvoa, monimuotoisuutta ja syrjimättömyyttä."

Ja sitten syrjitään, kun ei siedetä tasa-arvoa sananvapaudessa ja monimuotoisuutta mielipiteissä. :)

Ei tuollaista "kaksoisajattelua" osaisi meikäläinen tuottaa.  :roll:

Ja ihan tosissaan ovat tuon kirjoittaneet?

Ja ihan tosissaan, kuvittelevatko nuo, että lipulla ihmiset myyvät "sielunsa" tapahtuman ulkopuolellakin? :)

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Huolestunut Kansalainen

Quote from: Vesa Heimo on 02.07.2023, 19:57:48
Quote from: toumasho on 02.07.2023, 19:54:21

Pitäisikö ensi vuonna järjestää tempaus ja mennä Provinssiin sellainen T-paita päällä, jossa lukee "Juha Mäenpää"? Minä olen ainakin itse sen verran hullu, että voin ihan mielelläni painia hieman järjestysmiesten kanssa. En sen takia, että olisin hyvä painimaan, päinvastoin, joutuisin kanveesiin alta aikayksikön.

Väitän, että helvetin hyvää ja puhuttelevaa videota siitä saisi, kun näkyy, että 185-senttistä korstoa retuutetaan kuin vierasta sikaa sen vuoksi, että sen T-paidassa lukee kansanedustajan nimi.

Miksi ihmeessä se saisi järjestysmiehet käymään sun kimppuun että sulla on Juha Mäenpää -paita?

Tässä kai olikin idiksenä käydä itse järjestysmiesten päälle ja julkaista sitten sopivasti leikeltyä uhriutumisvideota. Eipä siinä, niinhän uhriutuu Mäenpääkin.

On tää kyllä kerrassaan ihmeellistä perseilyä. Persuilla olisi hyvä näytön paikka hoitaa asiat kuntoon, mutta näemmä tärkeintä on tosiaan se että suvakkeja vituttaa. Halla-aho vähän ravistelee puhemiesinstituutiota, sisäministerinä on salaliittoihin uskova varttinatsi joka tännekin on kirjoitellut että hallitus pitää täyttää "meidän tyypeillä". Yksi sisulainen saikin jo lähteä.

Tähän sitten päälle nämä lapselliset voimafantasiat joissa noin vain lähetetään persumielistä kyttää paikalle ratsaamaan "hippejä"  :facepalm:

Eikö se nyt helvetti soikoon ole mahdollista tehdä maahanmuuttokriittistä politiikkaa ilman kaikkea tätä sekoilua? Tässä oli viimeinen tilaisuus vaikuttaa parlamentaarisesti asioihin, sillä tämän farssin jälkeen ei ole asiaa asemiin joista käsin vaikuttaa. Mutta tärkeintä että suvakkia vituttaa ja vihervasemmistolla on peppukipu  :facepalm:
Mursu: "Siis vertaatko ihan tosissasi sitä, että amerikkalaiset lopettivat toisen maailmansodan atomipommeilla säästäen siten satojen tuhansien elämän siihen, että natsit murhasivat miljoonia juutalaisia ja valloittivat noin kymmenen itsenäistä valtiota?"
Kekkeruusi: "Kyllä se on täysin oikeudenmukainen näkemys."

Sakari

No huolestunut ei nyt ihan noin, mutta suvakkien peppukipu on vain plussaa. Ja itseasiassa peppukipu wokettajille syntyy todellisuuden ja kuvitelmiensa ristiriidasta. Se ei ole kansallismielisten vika, jos totuuksia laukovat. Mutta miten se menikään huolestunut... se koira älähtää...
Ooh lalaa...

Lasse

Marko Kivelä tunnustaa, että muilutuksen syynä oli festivaaliin liittymätön mielipidekirjoitus.

Mäenpää oli nauttinut kutsuvieraana kulttuuritarjonnasta jo perjantaina, kolumninsa julkaisupäivänä, ja lauantaina punaiset kulttuurisoturit metsästivät hänen vaimoineen tapahtuma-alueelta.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009693026.html
Provinssin toimitusjohtaja Marko Kivelä kertoo HS:lle, että syynä alueelta poistamiseen oli Mäenpään Ilkka-Pohjalaiseen kirjoittama kolumni, jossa hän kritisoi Opetus­hallituksen sukupuolen moninaisuuteen liittyvää informaatiota. Kolumni julkaistiin perjantaina.

"Kirjoitus on pahasti ristiriidassa tasa-arvon, moni­muotoisuuden ja yhden­vertaisuuden toteutumiseen tähtäävien arvojemme kanssa. Heti kun se ilmestyi, peruimme sähkö­postitse Mäenpään kutsun tapahtumaan, mutta ilmeisesti viesti ei ehtinyt tavoittaa häntä", Kivelä kertoo.

MÄENPÄÄ kertoo HS:lle osallistuneensa Provinssiin jo perjantai-iltana. Lauantaina hänen käyskennellessään alueella vaimonsa kanssa järjestyksen­valvojat pysäyttivät hänet.

"Minulta kysyttiin, olenko kutsuvieras ja mikä nimeni on. Sitten järjestysmiehet ympäröivät meidät ja kertoivat, että kutsu ei ole enää voimassa ja että olen alueella luvatta."

Paikalle pyydettiin järjestyksenvalvojien esimies ja festivaali­järjestäjän edustaja selittämään, että Mäenpään arvot eivät vastaa festivaalin arvoja. Keskustelun jälkeen Mäenpää poistui festivaali­alueelta.

Mikä röyhkeys!

PS:llä on nyt paljon enemmän perusteita poistaa kaikki valtiontuki Selmu ry:ltä, kuin silloin, kun perussuomalaisilta nuorilta vietiin yli 100000 euroa yhden twiitin takia. Polsu ei usko, ennen kuin sattuu lompakkoon. Rahat pois roistoilta, sanon minä.

---------------------------------

Seinäjoen saastoille on kaadettu valden tukea satojatuhansia, ellei miljoonia, vuosien varrella. Nyt saa riittää!

Näitä voi olla vaikka miten paljon:

https://www.eura2014.fi/rrtiepa/projekti.php?projektikoodi=S21332
Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittaman hankkeen kuvaus
1 Hanke
Hankekoodi: S21332

Hankkeen nimi: Preppaamo 2

Toimintalinja: 3. Työllisyys ja työvoiman liikkuvuus

Erityistavoite: 6.1. Nuorten ja muiden heikossa työmarkkina-asemassa olevien työllistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.6.2018 ja päättyy 31.5.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot
Hakijan virallinen nimi: Seinäjoen Elävän Musiikin yhdistys ry

Organisaatiotyyppi: Muu järjestö tai yhdistys

Y-tunnus: 0910332-1

Jakeluosoite: Vaasantie 11

Puhelinnumero: 0400 348 701

Postinumero: 60100

Postitoimipaikka: Seinäjoki

WWW-osoite: http://www.rytmikorjaamo.fi/klubi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Marko Kivelä

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toiminnanjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: marko(at)selmu.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400 348 701

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
-------------------------------

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 336 748

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 332 959

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 381 666

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 377 868
NOVUS ORDO HOMMARUM

IDA

Quote from: Hohtis on 02.07.2023, 21:26:37
Samanlainen ideologinen höpöhöpövouhotus kuin joku "joukko-oppi" aikoinaan matematiikassa, jolla ei ollut mitään tekemistä luonnontieteiden kanssa.

Muuten täysin samaa mieltä koko kirjoitukseksi kanssa, mutta tähän on pakko puuttua. Joukko-opilla on erittäinkin paljon tekemistä luonnontieteiden kanssa, kuten matematiikalla yleensäkin. Siitä kannattaako matematiikan opetus aloittaa joukko-opin kautta voi olla montaakin mieltä. Ei välttämättä kannata.

Itse olen joukko-opin uhri ja sen paras puoli on se, että se johdattaa loogiseen ajatteluun. Huono puoli ehkä se, että matematiikan perusoperaatiot jäävät liian vähälle huomiolle ja normaali laskutaito rapistuu. Silti väitän, että joukko-opilla on puolensa. Jos itse saisin päättää, niin lukion lyhyt matematiikka korvattaisiin sillä ja esityksellä matematiikan historiasta.
qui non est mecum adversum me est

IDA

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 03.07.2023, 01:41:55
Eikö se nyt helvetti soikoon ole mahdollista tehdä maahanmuuttokriittistä politiikkaa ilman kaikkea tätä sekoilua? Tässä oli viimeinen tilaisuus vaikuttaa parlamentaarisesti asioihin, sillä tämän farssin jälkeen ei ole asiaa asemiin joista käsin vaikuttaa. Mutta tärkeintä että suvakkia vituttaa ja vihervasemmistolla on peppukipu  :facepalm:

Vedä nyt vähän henkeä ja mieti mitä Mäenpää on sekoillut. Mennyt kutsuttuna jonnekin poroporvarien kokoontumisajoihin. Ei kai se Mäenpään vika ole jos kutsutaan?
qui non est mecum adversum me est

toumasho

Quote from: Vesa Heimo on 02.07.2023, 19:57:48
Quote from: toumasho on 02.07.2023, 19:54:21
Pitäisikö ensi vuonna järjestää tempaus ja mennä Provinssiin sellainen T-paita päällä, jossa lukee "Juha Mäenpää"? Minä olen ainakin itse sen verran hullu, että voin ihan mielelläni painia hieman järjestysmiesten kanssa. En sen takia, että olisin hyvä painimaan, päinvastoin, joutuisin kanveesiin alta aikayksikön.
Väitän, että helvetin hyvää ja puhuttelevaa videota siitä saisi, kun näkyy, että 185-senttistä korstoa retuutetaan kuin vierasta sikaa sen vuoksi, että sen T-paidassa lukee kansanedustajan nimi.
Miksi ihmeessä se saisi järjestysmiehet käymään sun kimppuun että sulla on Juha Mäenpää -paita?
Tässä kai olikin idiksenä käydä itse järjestysmiesten päälle ja julkaista sitten sopivasti leikeltyä uhriutumisvideota. Eipä siinä, niinhän uhriutuu Mäenpääkin.
-clipattu "äänestin persuja, mutta oikeasti äänesti vihervassareita ja trollaan täällä"-ulinat-

Tässä oli idiksenä se, arvoisa väärinymmärtäjä-jäsen @Huolestunut Kansalainen , että jos Juha Mäenpää on nyt Persona non grata provinssi-arvopohjafestivaaleilla, niin oletusarvoisesti on loogista, että kaikki häneen liittyvä, kuten esimerkiksi Juha Mäenpää -paitaan pukeutuneet ovat samaa kastia. Eli poistettavaa väärinajattelija-joukkoa, jonka ei tarvitse käydä kenenkään kimppuun, vaan järjestysmiehet käyvät oma-aloitteisesti heidän kimppuun. He voivat sitten päättää, että viedäänkö heitä millä otteella ja äänentasolla pois. Ei sen kummempaa "voimafantasiaa" siis.

Lahti-Saloranta

Quote from: IDA on 03.07.2023, 02:43:01

Vedä nyt vähän henkeä ja mieti mitä Mäenpää on sekoillut. Mennyt kutsuttuna jonnekin poroporvarien kokoontumisajoihin. Ei kai se Mäenpään vika ole jos kutsutaan?
Kyllä se on Mäenpää joka on osannut käyttäytyä eikä ole millään lailla provosoinut tilaisuutta. Hän meni kutsuttuna kansanedustajana tilaisuuteen johon kaiketi aina on alueen kansanedustajat kutsuttu. Poisjäänti olisi voitu tulkita jopa mielenilmaukseksi. Juha ei edes tainnut vastustaa järjestyksen valvojien tekemää tilaisuudesta poistamista. Syykin kun vielä oli se että Juhan mielestä ei ole sopivaa opettaa pienille lapsille että pojalla voi olla pimppi mikä on biologian näkökulmasta valheellinen väittämä.
Sellainen se oli Mäenpään sekoilu. Juhahan saa kansanedustajana linna juhliin, saa mähdä peruuttaako Sauli viime metreillä Juhan kutsun ja portsarit nappaa Juhan kiinni siitä kättelyjonosta kameroiden edessä ja lemppaavat pihalle.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

toumasho

Ote HS:n yleisönosastolta, Veli Matti Autio kirjoittaa siellä niin hyvin, että lainaan häntä tänne:

Quote from: Veli Matti Autio/HS kommenttiMäenpää on kutsuttu Provinssiin ja mitä ilmeisimmin hänelle kutsuvieraana on lähetetty lippu tai kutsukortti, jolla hän on voinut vaimoineen osoittaa oikeutensa sisäänpääsyyn. Vaimo ei ilmeisesti ole kirjoittanut Mäenpään tekstejä, mutta väliäkö tuolla, vartijat turvallisuusjohtajan johdolla voivat olettaa vaimon saaneen mieheltään mielipidetartunnan, joten hänetkin voidaan heittää ulos. Mielipiteineen Mäenpäät muodostivat siis turvallisuusriskin Provinssin suvaitsevaisille osallistujille.

Oikeudellisesti tilanne on kiintoisa. Lahja on oikeustoimi, jolla omistusoikeus lahjoituksen kohteeseen luovutetaan vastikkeetta toiselle. Se on yksipuolinen oikeustoimi, jonka pätevyys ei edellytä, että lahjansaaja hyväksyy sen. Pelkkä lahjanlupaus on lahjoittajaa sitova. Kun lahjoittajan edustaja on estänyt Mäenpäätä ja tämän vaimoa käyttämästä Provinssin antamaa lahjaa, on lahjoitusta koskevia lain säännöksiä rikottu.

Lisäksi voidaan, kun Mäenpään mielipiteet ovat jo ennen lahjoitusta olleet tiedossa, pitää tietoisena nöyryyttämisenä ja oman moraalisen ylemmyyden osoituksena, että kutsuvieras poistetaan vartijoiden avulla festivaalista. Vaikuttaa jonkinasteidelta kunnianloukkaukselta.

Itse en tunne Provinssin enkä muidenkaan festivaalien kutsuvieraskäytäntöä, mutta nyt, kun lukee kommentteja, niin Juha Mäenpäätä vastustavat ja halveksuvat tahot ovat selkeästi tietoisia, että VIP-lippuja saa otettua vasta sitten, kun on "rekisteröitynyt ja hyväksynyt festivaalin arvot". Jaahas juu, no niin se on sitten.

ISO

Tapahtumilla on oikeus valita osallistujansa.

Paitsi tietysti ei saa estää neekereitä ja mustalaisia saatikka muslimeita osallistumasta koska se on rasismia, mutta valkoista ihmistä saa estää koska se on vaan oikein sille paremman väen mielestä.

Valtaosa nuorista Provinssinkävijöistä ei seuraa politiikkaa saatikka että ottaisivat siihen kantaa, mutta olettaisin että muutamassa vuodesas Provinssirockista tulee marginaalitapahtuma, jossa ei käy kuin kerrospukeutujat ja kombutsan litkijät. Seuraavassa vaiheessa siellä aletaan järjestää varmasti palopuheita päälavalla ennen keikkojen alkua ja vaaditaan valkoista miestä tilille asioista mitä neekeerit on tehneet
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Mikko T

QuoteItse en tunne Provinssin enkä muidenkaan festivaalien kutsuvieraskäytäntöä

Yleensä sähköpostiin tulee kutsulinkki jossa ilmoittaudutaan tapahtumaan, monesti kutsuvieraille on jotain ohjelmaa ennen tapahtumaa tyyliin puheita, pari drinkkiä ja pikkusuolaista.

Nyt Provinssi jos ei kokonaan avannut, niin ainakin raotti Pandoranlipasta.

Riittääkö tulevaisuudessa esimerkiksi Perussuomalaisten pinssi rintapielessä syyksi alueelta poistamiseen puhumattakaan karjalalippalakista?

toumasho

Quote from: Mikko T on 03.07.2023, 10:25:35
QuoteItse en tunne Provinssin enkä muidenkaan festivaalien kutsuvieraskäytäntöä
Yleensä sähköpostiin tulee kutsulinkki jossa ilmoittaudutaan tapahtumaan, monesti kutsuvieraille on jotain ohjelmaa ennen tapahtumaa tyyliin puheita, pari drinkkiä ja pikkusuolaista.
Nyt Provinssi jos ei kokonaan avannut, niin ainakin raotti Pandoranlipasta.
Riittääkö tulevaisuudessa esimerkiksi Perussuomalaisten pinssi rintapielessä syyksi alueelta poistamiseen puhumattakaan karjalalippalakista?

Nythän parasta suvaitsevaisuutta olisi tiketti.fi ja tickermaster.fi sivustojen ylläpitäjien tehdä sellainen rekisteröintilomake, että se on persut estävä. Eli jos haluat ostaa lipun minne tahansa, niin pitää klikkailla siihen tahtiin suvaitsevaisuusrasteja ruutuihin, että esimerkiksi noilla ylläolevilla perusteilla poisto tapahtumasta kuin tapahtumasta olisi arkirutiinia. Nyt on näytön paikka, arvoisat tikettimaakarit! Lex Mäenpää kenties voitaisiin säätää eduskunnassa, että tämä syrji- siis suvaitsevaisuus saisi lain voiman. Ehkä seuraava eduskunta sitten tarttuu tuumasta toimeen.