News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

dothe kunnanvaltuustoon?! JOO!

Started by dothefake, 15.01.2017, 01:28:49

Previous topic - Next topic

dothefake

Minulla on nyt aika hyvät ajatukset, kuinka minut valittaisiin Kouvolan valtuustoon, mutta sanokaapa, kannattaako se? Siis se, että pääsisin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Totti

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 01:28:49
Minulla on nyt aika hyvät ajatukset, kuinka minut valittaisiin Kouvolan valtuustoon, mutta sanokaapa, kannattaako se? Siis se, että pääsisin.

Jos luulet pääseväsi sinne niin kokeile ehdottomasti. Jos voitto on kovin epävarma, niin unohda.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Hämeenlinnan Oraakkeli

No lähde kampanjoimaan jos muutakaan tekemistä ei ole.  Kannattaa lähteä vaikka mahdollisuuksia ei olisikaan ja jos on ja pääset mukaan niin ilman muuta lähde.

Kari Kinnunen

No tuntuuko siltä, että on asioita joita haluat erityisesti ajaa? Tai onko sinulla pitemmän ajan tavoite edetä politikassa? Taloudellisesti kunnallistason politikointi ei taida kannattaa.

Eli pitää olla halu olla vaikuttamassa kotikylän asioihin, tai sitten käyttää paikallispolitiikkaa ponnahduslautana valtakunnallisiin vääntöihin.

dothefake

Olin ensin täysin vastaan, kun ehdotettiin. Ajattelin kuulemiani kertomuksia valtuustotyöskentelystä ja toisaalta mainosmienenä olen sinne toimittanut ainakin neljä ihmistä, muutamia jopa useaan kertaan. Melko luultavaa olisi, että pääsisin. Mutta kertokaa te, jotka olette siellä olleet, onko siinä järkeä?
-Tytti Tuppurainen

Totti

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 01:41:56Olin ensin täysin vastaan, kun ehdotettiin.

Älä helvetissä vaan usko kavereiden puheisiin. Arvioi itse mahdollisuutesi koska kaverit helposti kannustavat vaikka todellisia mahdollisuuksia ei olisi.

QuoteMelko luultavaa olisi, että pääsisin.

Paljon ääniä kunnassasi tarvitaan läpipääsylle? Onko sinulla eväitä saavuttaa se taso, ja miten?

QuoteMutta kertokaa te, jotka olette siellä olleet, onko siinä järkeä?

En ole ollut kuntapolitiikassa mutta entisenä kuntabyrokraattina tiedän mitä se tarkoittaa.

Sanoisin näin, että kuntapoliitikon ura on kovin turhauttavaa. Juuri mitään järkevää ei saa läpi koska vasemmisto ja vihreät torppaavat kaiken. Toisaalta hullut hankkeet menevät usein läpi koska kunnissa on paljon naisia päättämässä eli rahaa törsätään tuskastumiseen asti typeriin hankkeisiin.

Järkevä kuntapoliitikko törmää siis yleensä valtavaan vitutukseen, joka tekee luottamustehtävän varsin raskaaksi.

Sen takia kuntapolitiikka pitää nähdä askeleena eduskuntaan eli valtakunnanpolitiikkaan. Yleensä kunnasta voi saada mainetta ja kunniaa vaikka omat jutut ei mene läpi, kunhan osaa markkinoida itsensä.

Eli voit valita kaksi tietä:

- Tyydyt saman tien paikallispoliitikon asemaan ja otat sen sheissen mitä siihen kuuluu. Toki siinä on etunsakin kuten erinäiset kutsut mielenkiintoisiin tilaisuuksiin, ilmaisia ruokia ja viinaa.

- Tähtäät saman tien korkeammalla ja näet kunnallispolitiikan vain väliaskeleena. Eli suuntana on eduskunta, josta sitten poliittinen ura voi viedä ties minne jos on viedäkseen.
- kansanviisaus

Nuivanlinna

Kannattaa valita puolue huolella. Se mikä on tällä kertaa nosteessa, niin tartu siihen.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Nuivanlinna on 15.01.2017, 01:57:05

Kannattaa valita puolue huolella. Se mikä on tällä kertaa nosteessa, niin tartu siihen.
Vaikka se olisi omaa ideologiaa vastaan ja tekisi päätöksiä jonka takana et seisioisi? Tai olisit porukassa joka on ihan eri aallonpituudella kuin itse. Raskasta tulisi olemaan.

dothefake

Puolue on Persut, muu ei tule kyseeseen. Olen muuten hoitanut kansanedustajienkin mainosten tekoa, en toki yksin. Jopa muutaman kerran päässeittenkin. Olen tosin jo 61- vuotias, mutta kuitenkin ihan toimintakuntoinen. Tuo uralla eteneminen kiinnostaa toki enemmän, kuin jähmettyminen valtuustoon. Tosin en ole tätä aiemmin ajatellut, mutta nyt kun sanoitte, eihän se mahdotonta ole. Minulla ei ole mitään pahaa karmaa eikä hävettävää. Kertokaa toki lisää kokemuksistanne.
-Tytti Tuppurainen

Nuivanlinna

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 15.01.2017, 02:00:13
Vaikka se olisi omaa ideologiaa vastaan ja tekisi päätöksiä jonka takana et seisioisi? Tai olisit porukassa joka on ihan eri aallonpituudella kuin itse. Raskasta tulisi olemaan.

Tärkeintä on valtuustopaikka, ei ideologia.
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Nuivanlinna on 15.01.2017, 02:18:21
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 15.01.2017, 02:00:13

Tärkeintä on valtuustopaikka, ei ideologia.

Mitä siellä valtuustossa tekee jos koko homma ei edes kiinnosta? Massia siitä ei kovin kauheasti saa.

Totti

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 02:12:58
Olen tosin jo 61- vuotias, mutta kuitenkin ihan toimintakuntoinen. Tuo uralla eteneminen kiinnostaa toki enemmän, kuin jähmettyminen valtuustoon. Tosin en ole tätä aiemmin ajatellut, mutta nyt kun sanoitte, eihän se mahdotonta ole. Minulla ei ole mitään pahaa karmaa eikä hävettävää. Kertokaa toki lisää kokemuksistanne.

Ikä ei sinänsä ole ongelma.

Minusta politiikassa voi nyt menestyä totuudenpuhujana. Toki siitä saa aina paskaan niskaan suvakeilta, mutta suuri yleisö tarkoittaa enemmän kun joku kiukkuinen keski-ikäinen sosialistiakka tai vihreä ritsapillu Twitterissä.

MUTTA, kaiken A ja O on, että osaa pitää kielensä kurissa eli esittää asiansa lähtemättä solvauslinjalle.

Joku James Hirvisaari on varmaan ajatuksiltaan ihan kunnossa, mutta hänen ulosanti on sellaista, että kaikki pakenevat saman tien. Ymmärrän hänen suunnattoman vitutuksen, mutta ei roisilla puheilla ääniä voiteta.

Sanoisin, että jämäkällä logiikalla ja rehtiydellä on nyt kysyntää. Kaikki kaipaavat poliitikkoa, joka sanoo asiat kuten ne ovat. Jos samalla osaa olla fiksu: pukeutuu asiallisesti, esiintyy rutiinilla ja tarjoaa järkevä ehdotuksia, niin olisi vaikea olla voittamatta vaaleja.
- kansanviisaus

dothefake

Pääni ulkonäkö on lemmenjokiuskottava, olenhan siellä ollut.
-Tytti Tuppurainen

Nuivanlinna

Puolue on Persut, muu ei tule kyseeseen. ....

Kannattaa ehkä odotella vuoteen 2021.

dothefake

Mutta silloinhan olen presidentti-iässä.
-Tytti Tuppurainen

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Totti on 15.01.2017, 02:26:35
Olen tosin jo 61- vuotias, mutta kuitenkin ihan toimintakuntoinen. Tuo uralla eteneminen kiinnostaa toki enemmän, kuin jähmettyminen valtuustoon. Tosin en ole tätä aiemmin ajatellut, mutta nyt kun sanoitte, eihän se mahdotonta ole. Minulla ei ole mitään pahaa karmaa eikä hävettävää. Kertokaa toki lisää kokemuksistanne.

Ikä ei sinänsä ole ongelma.

Minusta politiikassa voi nyt menestyä totuudenpuhujana. Toki siitä saa aina paskaan niskaan suvakeilta, mutta suuri yleisö tarkoittaa enemmän kun joku kiukkuinen keski-ikäinen sosialistiakka tai vihreä ritsapillu Twitterissä.

MUTTA, kaiken A ja O on, että osaa pitää kielensä kurissa eli esittää asiansa lähtemättä solvauslinjalle.

Joku James Hirvisaari on varmaan ajatuksiltaan ihan kunnossa, mutta hänen ulosanti on sellaista, että kaikki pakenevat saman tien. Ymmärrän hänen suunnattoman vitutuksen, mutta ei roisilla puheilla ääniä voiteta.

Sanoisin, että jämäkällä logiikalla ja rehtiydellä on nyt kysyntää. Kaikki kaipaavat poliitikkoa, joka sanoo asiat kuten ne ovat. Jos samalla osaa olla fiksu: pukeutuu asiallisesti, esiintyy rutiinilla ja tarjoaa järkevä ehdotuksia, niin olisi vaikea olla voittamatta vaaleja.

Tutustuppa Hämeenlinnan kunnallispolitiikkaan. Kun olet korruptiosakin touhuja vastaan niin saat rekkalastin paskaa niskaas.

Totti

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 15.01.2017, 02:34:10
Tutustuppa Hämeenlinnan kunnallispolitiikkaan. Kun olet korruptiosakin touhuja vastaan niin saat rekkalastin paskaa niskaas.

Kokenut salamurhaaja tappaa kabinetissa.

Jos Hämeenlinnan politiikka on korruptoitunutta, niin ainoa tapa vaikuttaa on mennä mukaan korruptioon.

Kun on päässyt sisäpiiriin, ja jos moraali on vielä tallessa, voi salamurhaa koko porukan yhdellä iskulla. Pitää vaan dokumentoida asiat ja sopivana hetkenä vuotaa kaikki lehdistöön.
- kansanviisaus

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Totti on 15.01.2017, 02:38:29
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 15.01.2017, 02:34:10

Ammattimainen salamurhaaja tappaa kabinetissa.

Jos Hämeenlinnan politiikka on korruptoitunutta, niin ainoa tapa vaikuttaa on mennä mukaan korruptioon.

Kun on päässyt sisäpiiriin, ja jos moraali on vielä tallessa, voi salamurhaa koko porukan yhdellä iskulla. Pitää vaan dokumentoida asiat ja sopivana hetkenä vuotaa kaikki lehdistöön.
Juonessa ainoa vika että lehdistön edustajat on koko korruptiokerhon ytimessä. Päätoimittaja ja avustajat pitävät huolen että korruptiokerho ei saa paskaa niskaansa ja jos saavat niin samalla mitalla tulee takaisin.

Riukulehto

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 02:30:36
Pääni ulkonäkö on lemmenjokiuskottava, olenhan siellä ollut.
Eli teillä ei olisi pelkoa joutua Per-Looks -galleriaan?
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

dothefake

-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 03:41:21
Olen pahempi.

Demonikratian idea kai oli jotain, että kaktuslakissa saa edustaa, jos tarpeeksi monta höynäytettävää näin vakuuttaa.

Ei solmiopakkoa.

Ant.v2

Tietenkin dothefaken kannattaa lähteä ehdolle. Vakaa maahanmuuttokriittinen linja, huumorintajua ja kykyä itsekritiikkiin, ei narsismia. Yksi askel oikeaan suuntaan.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

dothefake

Kiitän kannustavista puheenvuoroistanne ja neuvoistanne. Ne ovat selkeyttäneet ajatuksiani löytämään sitä sisäistä paloa, miksi ryhtyä todennäköisesti ns. paskahommaan. Samoin se, että tuntisin edes häivähdyksen kyvystäni ohjaamaan oman rakkaan kotiseutuni parempaan tulevaisuuteen. En vieläkään silti asetu aivan varmasti ehdolle, kaikki nämä ajatukset vellovat päässäni, kunnes asettuvat kohdalleen. Tärkein asia itselleni on, että vakuutun siitä, jotta minulla olisi motivaatio kohdallaan. Pelkästään istuksimaan en halua mennä.
-Tytti Tuppurainen

Anita Saarinen

Quote from: Totti on 15.01.2017, 02:26:35

Helvatan hyvin sanottu Totti!
Olen itsekin törmännyt valtuustokokouksiin joissa pari heppua laukoo mitä sylki suuhun tuo ja samalla karkottavat loputkin kannattajansa.
Asiallinen kritisointi sen sijaan on tuottanut jopa tulosta. Rehti, suora ulosanti, sanojensa takana seisominen ja vastuun kantaminen päätöksistään on tällä hetkellä se mitä äänestäjät tuntuvat janoavan. Ehkä siis Suomen poliittisella kentällä on vielä toivoa. ;)

Lasse

dothefake justdoit
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: Lasse on 16.01.2017, 00:28:32

dothefake justdoit

X1453

Täältä tulee ekat 30 egee vaalikassaan, vaikka en ole muistaakseni koskaan Kouvolassa käynyt.

Toki puolen sataa kertaa kulkenut läpi.   :)
Non poteris veritatem

dothefake

Eihän minulle tuollainen edes ole käynyt mielessä. Tästä täytyy keskustella lähipiirin kanssa, tulen tiedottamaan tuonnempana. Myös se arveluttaa, että joudun varmaan outtaamaan itseni ja toisaalta monet tuntevat minut, mutteivat nimimerkkiäni. En näe sitä kuitenkaan kovin suurena mörkönä, olenhan ollut kuitenkin aika maltillinen, kuten olen oikeastikin.
-Tytti Tuppurainen

Tosiasiallinen Nuiva

No pitihän sitä yrittää motivoida. Lahjoitustarjoukseni on kuitenkin voimassa.

Kehitysmaahanmuuton vastustaminen tarvitsee enemmän harkiten ja ilman turhia poliittisia sivupolkuja kulkevia ehdokkaita. Jos pärstäsi julkinen esittäminen ei haittaa, niin voisithan kenties harkita asiaa.
Non poteris veritatem

dothefake

Niin ja kiitos tarjouksesta, Tosiasiallinen Nuiva. Pitää selvittää laillisuus, miettiä varojen käytön raportointi jne.
-Tytti Tuppurainen

Beenari

30 egee ei kanna kovin pitkälle. Joten tuplataan se: täältä myös 30egee vaailkassaasi, jos aiot itsesi pistää likoon.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)