News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

dothe kunnanvaltuustoon?! JOO!

Started by dothefake, 15.01.2017, 01:28:49

Previous topic - Next topic

dothefake

Kiitos, kyllähän tässä alkaa paineita olemaan. Tukea ja rohkaisua on tullut. Mutta kuten kaikki varmasti ymmärtävät, läpimenon pitää olla oikeasti realistisen tuntuinen, en halua vain pönkittää Persujen "menestystä" kuntavaaleissa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Shemeikka

Quote from: dothefake on 15.01.2017, 01:28:49
Minulla on nyt aika hyvät ajatukset, kuinka minut valittaisiin Kouvolan valtuustoon, mutta sanokaapa, kannattaako se? Siis se, että pääsisin.

Ilman muuta kannattaa. Jos tulee valituksi hyvä, ja jos ei niin tapahtuu kaksi asiaa: 1. saa jonkin lautakuntapaikan jonne pääsee vaikuttamaan ja oppimaan kunnallispolitiikkaa sekä 2. saa ehdokkaana näkyvyyttä ynnä kampanjakokemusta jonka turvin on hyvä pyrkiä valtuustoon neljän vuoden kuluttua uudelleen (näkyvyyttä täytyy tietysti pitää yllä neljä vuotta, esim mielipidekirjoittelulla lehtiin)
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Impi Waara

Lähde mukaan vaan! Ettei vanhana tarvitse katua. Ei valtuustohomma erityisen hohdokasta ole, mutta saa ainakin fiiliksen, että on parhaansa yrittänyt.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

dothefake

Olen melko lähellä motivaatiota. Mutta käytännön asioita vielä tutkin. Esim. tuo vaalirahoituksen ilmoittaminen oli minulle uutta, löysin netistä.
-Tytti Tuppurainen

Lasse

Ystäväni Mr Jameson kehoitti minua liittymään kamppikseen 30 eurolla.
NOVUS ORDO HOMMARUM

dothefake

Ihan mahotonta, minulta loppuu kohta tekosyyt. Eiköhän se ole sitten tässä. Alan leikkiin.
-Tytti Tuppurainen

Sydämistynyt

Ja vaikka ei valtuusto aukeaisikaan, niin hallitukseen ja lautakuntiin saavat puolueet/ryhmät nimetä mieleisensä jäsenet, ja yleensä ehdokkaina olleet ovat etusijalla.  Sote- tai sivistyslautakunta tekevät isoja ehdotuksia, joten sielläkin on melkoiset vaikutusmahdollisuudet.  Voi sanoa, että perustyöt tehdään siellä julkisuudelta piilossa ja heitetään sitten valtuustoon julkisuuden raadeltaviksi, jossa askelmerkit ovat yleensä jo melko selvät.

Micke90

Pyrkisit Persujen puheenjohtajaksi.

Arvoton

Sä et ole kuitenkaan se Risumies?

Semmoinen takaportti on, jos varavaltuutettuna olo kypsyttää, niin sanoa vain "neekeri", niin pääsee Persuista ja lautakuntapaikalta pois. Siis en mä Persuja sinänsä halveksi, mutta saa kestää rankkaa läppää perusteella, että salonkikelpoisuus tuntui olevan tuossa jossain vaiheessa kovin tärkeää heille. Etenkin Timpalle. Saapa nähdä, tuleeko mulle Persujen lisäksi vaihtoehtoa. Toi SE tuntuu liiaksi autotallipuolueelta. Ottaako ne edes vastaankaan porukkaa, joka ei mahdu siihen autotalliin.

Ernst

Quote from: Micke90 on 16.01.2017, 07:17:46
Pyrkisit Persujen puheenjohtajaksi.

First we take Manhattan...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Kimmo Pirkkala

Kannustan lämpimästi. Kerran se outtaaminen vain kirpaisee. Eipä minulla ole tullut mitään kummallista eteen, vaikka reilu vuosi sitten vaihdoin nimelliseksi ja itselläni on kuitenkin vielä toivottavasti pitkä työurakin edessä (enkä tarkoita nyt poliittista sellaista). En minä nimimerkillisenäkään koskaan sanonut tai kirjoittanut mitään, minkä takana en voisi seisoa ihan omana itsenäni ja sama pätee varmasti Kouvolan imaamiin. Ja dothefakella on omien sanojensa mukaan liki pari vuosikymmentä enemmän ikää kuin itselläni, joten paljonko on enää menetettävää? Kumpaako katuisit vanhemmilla päivillä enemmän, sitä että tuli yritettyä vai sitä, että jäi yrittämättä?

Beenari

Quote from: dothefake on 16.01.2017, 03:03:28
Esim. tuo vaalirahoituksen ilmoittaminen oli minulle uutta, löysin netistä.

Se kannattaa sitten varmistaa pariinkiin otteeseen että rahan kerääminen vaaleja varten menee justiinsa kaikkien pykälien mukaan. Jos vastapuoli huomaa että olet vakavasti otettava kilpailija ja kaiken lisäksi keräät suosiota taaksesi, niin he eivät jätä kiveäkään kääntämättä löytääkseen sinusta jonkin pikkuasian jolla sinut saadaan raastupaan syytettynä. Ja rahankeräyksessä tapahtunut töppäys on niissä hommissa kovaa valuuttaa.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Ritva Puolakka

Ajattelinkin, että tämä on hyvä olla omana ketjunaan, niin tässä puhutaan sinun asiastasi, kun oli vähän epäkohteliasta, että muutoksen palstalla puhutaan jonkun persun kunnallisvaaliehdokkuudesta.;)

Mutta ei mitään, ilman muuta ehdokkaaksi jos siltä tuntuu. 61-vuotias on mies parhaassa iässään. Nuoruuden kotkotukset ovat menneet ja tullut iän mukanaan tuomaa viisautta. Lisäksi kannattaa kirjoittaa omalla nimellään, koska silloin tekee itsensä ja nimensä tunnetuksi täälläkin.

Uuno Nuivanen

En ymmärrä sitäkään, että miksi 'Muutos 2011'-nimisellä pullakahvikerholla on oma palsta Hommaforumilla.   ???

Ritva Puolakka

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.01.2017, 12:47:04
En ymmärrä sitäkään, että miksi 'Muutos 2011'-nimisellä pullakahvikerholla on oma palsta Hommaforumilla.   ???

Sitä kannattaa ihmetellä taas muutoksen palstalla, niin ei mene pullat ja kahvit sekaisin.:D

-PPT-

Kouvolan kaltaisessa suurkuntaliitoksen kautta muodostetussa kaupungissa tuskin on yhtäkään suurta ääniharavaa sillä vaikka kuntarajat on poistettu ja kaikki kuusi entistä kuntaa ovat uutta uljasta Kouvostoliittoa niin ihmisten mielistä ne kuntarajat eivät ole hävinneet ja niiden rajojen mukaan edelleen äänestetään.

ikuturso

Sovi sitten ryhmän kanssa, että mikäli pääset läpi, saat myös joko kunnanhallitus- tai jonkun fiksun lautakuntapaikan. Pelkkä valtuustossa pönöttäminen mädättää aivot.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

dothefake

Juuri tuollaisia neuvoja kaipaan, koska käsitykseni tuosta maailmasta ei ole kovin hääppönen.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Isobroidi, sinne vaan!

Haluasin kuitenkin sanoa pari sanaa.

Kun kunnallismeininki on kuitenkin hyväntekeväisyyttä, niin kannattaa miettiä sieltä saa vastineeksi?

Meillä on valokuvauspiireissä ollut sellainen ajatus, että ilmaiseksi voi tehdä, jos itse voi oppia siinä samalla. Oikeastaan voidaan filosofioida:
- metsästä sieniä? vai
- vitutusta valtuustosta?

Toisaalta: sienet on nähty, vittypäitä ei.

Pointti tässä on se, että se valtuusto = 0%, äänestäjät  = 100%

Mutta siis suosittelen lämpimästi.

Pikkubroidi, itsevalittu
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Viimeinen suomalainen

Risumies messiin Kouvostoliiton keskustorilla jakamaan makkaraa grillistä, niin läpimeno on taattu! Ei vaan, onnea ja menestystä koko sydämestä. Nuivat valtuustoihin, kautta maan  ;D
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

kriittinen_ajattelija

Näin Kouvostoliittolaisena, (ainakin osan vuodesta siellä asuvana) voin tulostaa ja levittää vaalimainoksia, mikäli tarvitaan.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Kyklooppi

Jos tulet valituksi toivon että se vaikuttaa myös taloudelliseen tilanteeseen positiivisesti.
Ihmisjäte.

dothefake

Pahoittelen taukoa viesteissäni, parina viime päivänä meni paljon aikaa Lions-hommissa, kun olen rahastonhoitaja ja nyt on meneillään Kansallinen Punainen Sulka-keräys. Piti saada tilit kuntoon illan kokoukseen. Kiitos kaikille kannustajille ja meneillään on opiskelu vaalirahoituksen laillisisista kuvioista sekä ylimalkaan koko kentästä. Laittakaa vain kaikki, mitä tiedätte tuosta työskentelystä. Avun tarjoajille iso kiitos ja tulen varmasti ottamaan yhteyttä, kunhan kokonaisuus hahmottuu. Apua tullaan varmasti tarvitsemaan tällä taloudella.

Kykloopille, ei tämä homma leiville lyö, voi olla, että talous vielä vaikeutuu, jos mahdollista.
-Tytti Tuppurainen

dothefake

Tänään ehdokkuuteni lyötiin lukkoon, allekirjoitus vielä vaaditaan. Pankkitiliä ollaan avaamassa, jotta kaikki menee laillisesti. Kampanjan osia on muotoiltu ja tulee kyllä aika erikoinen. Ja halpa.
-Tytti Tuppurainen

Alaric

Laitahan sitten tietoa, kun tili on avattu. Lupaan osallistua kampanjasi rahoittamiseen edellisten lahjoittajien tapaan 30 eurolla :)

Kunnioitan sitä, että pistät itsesi likoon. Mitään siteitä minulla ei ole siihen suuntaan enkä ole ikinä käynyt Kouvolassa, mutta vaikutat sen verran hienolta ja asialliselta mieheltä, että avustaminen varmasti kannattaa.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

dothefake

Kiitos kaikille, tulen raportoimaan tarkasti, mihin rahat on käytetty. Osa kampanjasta saattaa päästä iltalehtiin, mutta on silti ihan harmiton. Minulla ei ole mitään hävittävää.
-Tytti Tuppurainen

Vredesbyrd

Pistätkö jonkun tyylillesi uskollisen napakan one-linerin Kouvolan Sanomiin?   8)
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

dothefake

Hyvä idea, mutta paljon näkyvämpää on luvassa.
-Tytti Tuppurainen

Kyklooppi

Ihmisjäte.

dothefake

Minulla on pyörä sisällä.
-Tytti Tuppurainen