News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Valtio tutkii autoilijoiden gps-valvonnan - TE: ”Ongelma”

Started by B52, 19.06.2011, 11:52:50

Previous topic - Next topic

B52

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113261-valtio-tutkii-autoilijoiden-gps-valvonnan-te-"ongelma"

Seuraava hallitus aikoo selvittää, kuinka hyvin satelliittipaikannukseen  perustuvat tienkäyttömaksut toimivat. Selvitystyö on kirjattu hallitusohjelmaan vihreiden pyynnöstä.

Jos käyttömaksuja ryhdyttäisiin perimään, autoilijat saisivat käyttöönsä todennäköisesti autokohtaisen gps-laitteen. Tämän paikantimen avulla ajoneuvon sijaintia voitaisiin valvoa.

Viime vaalikaudella autoilijoiden satelliittipaikannusta ei pidetty tärkeänä.

Toistaiseksi ei vielä tiedetä, mitä kaikkia tietoja autoilijoista ryhdyttäisiin keräämään. Mahdollisuudet ovat kuitenkin valtavat, sillä gps-paikannuksen avulla selviäisi mm. auton nopeus, sen käyttämät reitit sekä auton käyttömäärä.

Jo nyt gps-laitteita valmistavat yhtiöt keräävät laitteiden käyttäjistä nimetöntä dataa. Jos gps-paikannus tulisi valtiolle, tämä data olisi yksilöitävä, jotta se olisi käyttökelpoista.

Asiasta uutisoineen Talouselämä-lehden verkkosivuilla satelliittipaikannus on herättänyt kiivasta keskustelua. Keskustelijat uskovat, että erilaisten tietoturvauhkien lisäksi sähköllä toimiva paikannin lisäisi auton energiankulutusta.

Tämä kulutuksen lisäys olisi monien lukijoiden mielestä ongelmallista.

Hallitusohjelmassa esitetään myös erilaisten älykkään liikenteen ratkaisujen ottamista käyttöön.



Miksi tulee mieleen Pohjois-Korea?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

myötäjuoksija

Niin. Kun tällainen infra on kerran rakennettu, vaikkapa "vihreisiin arvoihin" vedoten, on se mahdollista kääntää napinpainalluksella totalitaarisen sortokoneiston teknodystooppiseksi työvälineeksi. Luultavasti vihreät vallan mainiosti ymmärtävät tämän.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

foobar

Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.

Muut ongelmat ovat tosin valtavia, eikä puhtaasti GPS-pohjaiseen järjestelmään edes voi luottaa - pitäisi käyttää joko GSM-paikannusta tai valvontakameroita vähintäänkin tukena. Lisäksi ongelmaksi muodostuisi se, ettei luonnollisia virhetilanteita ja väärinkäytöksiä voisi ainakaan ensimmäisen sukupolven laitteissa todennäköisesti toisistaan erottaa - mitä jos auto on siirtynyt kahden lukeman välillä 50 kilometriä? Onko siihen tullut virransyöttövika, vai onko ajo tarkoituksella pimitetty? Siinäpä pulmaa pohdittavaksi.

Ja sitten tietenkin ne yksityisyydensuoja-aspektit. Siitä kuinka väärin tällainen viherideologian tueksi rakennettu kyttäysjärjestelmä olisi en jaksaisi edes aloittaa kirjoittamista.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jumppajoonas



Kaupallinen tiedote:

http://www.dealextreme.com/p/mini-cigarette-lighter-anti-tracker-gps-jammer-blocker-max-10m-coverage-55344


QuotePrevent car and people from being tracked
- Prevent rented-car and lent-car from being tracked
- Prevent car of government, intelligence agency, famous person, principal etc. from being tracked
- This device doesn't interference mobile phone and other wiring (electronic device)
- This device doesn't affect navigation device which installed on other cars
- Small volume, carried easily, and international use
- It adopts the technology of interdiction and interposition code, so will intercept the signal of satellite and break it completely
- It can be used directly as long as you insert it to the cigarette powered device on car
- Output port: GPS
- Output frequency: 1560-1580MHz
- Jamming range: 3-10 meters (depending on the network status)
- Comes with 2 * fuse tubes + 1 * English/Chinese user manual
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" (Sokrates 469 - 399 eaa.)

foobar

Noiden häirintälaitteiden käyttö on muuten tiukan säädösten tulkinnan puitteissa laitonta. Paljon mielenkiintoisempi tilanteesta tulisi, jos puhtaasti GPS:ään pohjautuva seuranta tulisi suuressa mitassa käyttöön. Kun kysyntää olisi, alettaisiin valmistaa myös laitteita jotka eivät häiritse signaalia, vaan korvaavat sen toisella, näennäisesti oikeat satelliittisignaalit sisältävällä.

Nykyäänkin sellaisia on testitarkoituksiin tarjolla, mutta koska niille ei ole massakäyttöä, kysyntä on pientä ja hinnat hillittömät. Uskoisin, että tällaisen laitteen rakentaminen olisi jopa vastaanotinta halvempaa - tekniikka ei ole nykymittapuulla mitenkään suhteettoman hankalaa.

Ristiintarkistuksilla GSM-positioinnin ja valvontakameroiden kanssa tällainen huijaus saataisiin toki kiinni - mutta voisiko kerrankin pysähtyä miettimään sitä, mille tasolle kansalaisten valvonta on jonkin ideologisen tavoitteen vuoksi vietävä?

Petteri Järvinen on myös sivunnut aihetta, tosin pelkästään häirintälaitteiden suhteen: http://pjarvinen.blogspot.com/2010/01/gps-hairintalaite-huijaa-ruuhkamaksua.html
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Nuivanlinna

Kai tästä valvonnasta vapautetaan sentään muslimit, lesbot ja taparikolliset? Muutenhan se olisi tuomittavaa kyttäämistä.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Salvation

Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:33:36
Kai tästä valvonnasta vapautetaan sentään muslimit, lesbot ja taparikolliset? Muutenhan se olisi tuomittavaa kyttäämistä.

Eiköhän listaan lisätä lisäksi henkilöt, jotka ovat minkä tahansa puolueem jäseniä?
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

CaptainNuiva

Täshän oli aiemmin toinen ketju jossa monen,kuin myös minun, taholta tuli todettua että ongelmia pukkaisi ja paljon.
Nyt sitten hallituksen pitää selvittää asiaa, eivät Virheet edes saatana sen verta saa aikaiseksi että olisivat itse kyselleet GPS-laitteisiin perehtyneiltä että miten onnistuu vaan pitää oikein hallituksen kautta selvitellä :facepalm:
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Nuivanlinna

Quote from: Salvation on 19.06.2011, 12:39:21
Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:33:36
Kai tästä valvonnasta vapautetaan sentään muslimit, lesbot ja taparikolliset? Muutenhan se olisi tuomittavaa kyttäämistä.

Eiköhän listaan lisätä lisäksi henkilöt, jotka ovat minkä tahansa puolueem jäseniä?

Jätetään nyt yksi puolue pois tuolta valvonnasta vapaiden listalta? ;D
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Salvation

Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:41:15
Quote from: Salvation on 19.06.2011, 12:39:21
Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:33:36
Kai tästä valvonnasta vapautetaan sentään muslimit, lesbot ja taparikolliset? Muutenhan se olisi tuomittavaa kyttäämistä.

Eiköhän listaan lisätä lisäksi henkilöt, jotka ovat minkä tahansa puolueem jäseniä?

Jätetään nyt yksi puolue pois tuolta valvonnasta vapaiden listalta? ;D

selevä. jääköön kokoomus sitten pois.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Sunt Lacrimae

Yksityisyyden suoja on toissijaista kun on pelastettava puut ja liito-oravat!

Ei saatana, tää on taas näitä hetkiä jolloin mietityttää seuraako suomalaista politiikkaa vai jotain vähän härömpää Kummeli-sketsiä. Toivottavasti tälle pelleilylle ei löydy supporttia muuten kuin Virheiden de Röda piiristä.  :facepalm:
Play stupid games, win stupid prizes.

Nuivanlinna

Quote from: Salvation on 19.06.2011, 12:48:25
Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:41:15
Quote from: Salvation on 19.06.2011, 12:39:21
Quote from: Nuivanlinna on 19.06.2011, 12:33:36
Kai tästä valvonnasta vapautetaan sentään muslimit, lesbot ja taparikolliset? Muutenhan se olisi tuomittavaa kyttäämistä.

Eiköhän listaan lisätä lisäksi henkilöt, jotka ovat minkä tahansa puolueem jäseniä?

Jätetään nyt yksi puolue pois tuolta valvonnasta vapaiden listalta? ;D

selevä. jääköön kokoomus sitten pois.

Tarkoitatko että kokkareita valvottaisiin?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kozyrev

Onhan tässä se 'hyvä' puoli että nopeusvalvontakameroista päästään eroon, ajat missä vaan koska vaan ylinopeutta niin sakkoa pukkaa 8)

Tai jos ajat kevyen liikenteen väylää tai väärään ajosuuntaan tai tiemaksua säästääksesi naapurin pellolla.

Eikä aamuyöstä kannata rosmoilemaankaan autolla mennä... saalis täytyy kottikärryillä kuskata... (puhumattakaan muista syistä joista siihen aikaan voi joutua liikuskelemaan...)
Due to circumstances beyond my control, I am master of my fate and captain of my soul. - John Enright

retired

Odotan innolla valtion vastausta kun järjestelmä on käytössä ja hakkerit alkavat kertoa reaaliaikaista tietoa esim. poliitikkojen ja silmäätekevien autojen sijainneista. Menee muuten taksihommiksi monenkin julkimon öiset seikkailut kun järjestelmä kertoo kenen huo...iloluontoisen neidin luona ministeri se ja se on milloinkin käynyt, tällähän näppärästi voidaan kiristää päättäjiä, Suomen poliisi on VIELÄ suht korruptoitumaton, mutta ajat muuttuu...

Vielä kun käteinen raha poistettaisiin ja kaikki maksutapahtumat tehtäisiin kortilla sähköisesti, olisi vanhat kommaritkin ihmeissään kuinka tehokkaasti VAPAA yhteiskunta pystyy kontrolloimaan kansalaisiaan.

Siinä hiljenee pahinkin netsi kun pankkikortti on "jäädytetty" ja ruokakaappi huutaa tyhjyyttään!

VeePee

Quote from: foobar on 19.06.2011, 12:05:55
Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.
Ehkä tässä rakennetaan tietoisesti olkiukkoa: Suurimmaksi ongelmaksi nostetaan energiankulutus ja kun se sitten ammutaan alas, niin järjestelmä voidaan ottaa helpommin käyttöön.

PaulR

Quote from: VeePee on 19.06.2011, 13:12:04
Quote from: foobar on 19.06.2011, 12:05:55
Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.
Ehkä tässä rakennetaan tietoisesti olkiukkoa: Suurimmaksi ongelmaksi nostetaan energiankulutus ja kun se sitten ammutaan alas, niin järjestelmä voidaan ottaa helpommin käyttöön.

Eikä tässä olisi mitään uutta. Otetaan vain yksi pieni askel pidemmälle, kun ajatukseen on jo totuttu.

QuoteJo nyt gps-laitteita valmistavat yhtiöt keräävät laitteiden käyttäjistä nimetöntä dataa.

foobar

Quote from: VeePee on 19.06.2011, 13:12:04
Quote from: foobar on 19.06.2011, 12:05:55
Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.
Ehkä tässä rakennetaan tietoisesti olkiukkoa: Suurimmaksi ongelmaksi nostetaan energiankulutus ja kun se sitten ammutaan alas, niin järjestelmä voidaan ottaa helpommin käyttöön.

Mielestäni Ockhamin partaveistä käyttäen olisi kuitenkin todennäköisempää, että energiankulutuksesta tuolla kommenteissa puhunut on vain ollut vailla teknistä suhteellisuudentajua. En tietenkään voi olla asiasta absoluuttisen varma, mutta kuvittelevathan ihmiset kännykkälaturienkin syövän seinässä ollessaan suuria määriä sähköä. Nykylaturit eivät syö käytännössä mitään verrattuna normaalin talouden sähkönkulutukseen. Vanhat ovat toki toinen juttu.

EDIT: Se, että Uusi Suomi nostaa tämän "ongelman" esille tuntuu toisaalta tarkoitushakuiselta. Voidaan tosiaan kumota perusteettomana väitteenä, ja siinä sitten vähän nakertaa kritisoijien uskottavuutta. Tuo energiankulutuksen kasvusta puhunut näkökulma ei kommentteja pahemmin dominoinut.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Soromnoo

Quote from: VeePee on 19.06.2011, 13:12:04
Quote from: foobar on 19.06.2011, 12:05:55
Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.
Ehkä tässä rakennetaan tietoisesti olkiukkoa: Suurimmaksi ongelmaksi nostetaan energiankulutus ja kun se sitten ammutaan alas, niin järjestelmä voidaan ottaa helpommin käyttöön.

Tuo tulee vähän mieleen kun jutussakin energian kulutus sai eniten tilaa ongelmista puhuttaessa.

Täytyy kummastella henkilön ajatusmaailmaa jolle tulee edes mieleen alkaa kyttäämään ihmisten liikkumista tuohon malliin.

Luotsi

Quote from: B52 on 19.06.2011, 11:52:50
Jo nyt gps-laitteita valmistavat yhtiöt keräävät laitteiden käyttäjistä nimetöntä dataa. Jos gps-paikannus tulisi valtiolle, tämä data olisi yksilöitävä, jotta se olisi käyttökelpoista.

Hä? Millähän tekniikalla "gps-laitteita valmistavat yhtiöt" tuon datan oikein saavat?
Ei kannata kysyä Usarin toimittajan tietotason omaavilta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

foobar

Quote from: Luotsi on 19.06.2011, 13:58:56
Quote from: B52 on 19.06.2011, 11:52:50
Jo nyt gps-laitteita valmistavat yhtiöt keräävät laitteiden käyttäjistä nimetöntä dataa. Jos gps-paikannus tulisi valtiolle, tämä data olisi yksilöitävä, jotta se olisi käyttökelpoista.

Hä? Millähän tekniikalla "gps-laitteita valmistavat yhtiöt" tuon datan oikein saavat?
Ei kannata kysyä Usarin toimittajan tietotason omaavilta.

Joissakin navigaattoreissa on GSM-modeemi, jonka pääasiallinen hyöty on ruuhka- ja liikennepoikkeusdatan saaminen käyttäjille. Tästä on oikeaa hyötyä maissa, joissa liikennettä on ihan oikeasti paljon ja joissa ruuhkatietoakin on enemmän kuin tyyliin kymmeneltä pääväylältä. Näillä laitteilla on myös taipumus lähettää tuota paikkatietoa ainakin toisinaan valmistajalle päin - ja kykenen ymmärtämään, että tästä tiedosta voi pidemmän päälle olla kuluttajillekin hyötyä. Toisaalta jossain oli äskettäin "skandaali", jossa valmistajan ja poliisin välillä oli vähän liikaa yhteistyötä. En nyt muista yksityiskohtia.

Suomessa tuosta modeemista ei olisi ihan kauheasti iloa, ainakaan vielä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Sunt Lacrimae

Quote from: retired on 19.06.2011, 13:11:44
Menee muuten taksihommiksi monenkin julkimon öiset seikkailut kun järjestelmä kertoo kenen huo...iloluontoisen neidin luona ministeri se ja se on milloinkin käynyt, tällähän näppärästi voidaan kiristää päättäjiä, Suomen poliisi on VIELÄ suht korruptoitumaton, mutta ajat muuttuu...

Ei sillä, että pitäisin GPS-valvontaa yksityisliikenteessä muutenkaan perusteltuna edes nykyisissä oloissa, mutta tämä on myös merkittävä pointti asiaa tarkastellessa. Lainsäädännön pitää olla sellaista, että ainoana turvana väärinkäytöksiä vastaan ei ole "kyllä viranomaisiin voi luottaa".

Joku järjestelmän huvikseen kaataminen 17v script kiddien toimesta on tosiaan pientä siihen verrattuna, kun tietoja vaikkapa vähän arkaluontoisemmassa asemassa olevien henkilöiden liikenteestä alkaa sataa siihen sun tähän mediaan, tai siihen kun vaikkapa joku vähän älykkäämpi keikkamies keksii tavan hakkeroida GPS-systeemi tai lahjoa joku jolla pääsy kyseiseen systeemiin. Sitten ihmetellään, miten se vartiointiliikkeen arvokuljetusauto joutui näinkin kellontarkan ryöstön kohteeksi.

Quote from: Luotsi

Hä? Millähän tekniikalla "gps-laitteita valmistavat yhtiöt" tuon datan oikein saavat?
Ei kannata kysyä Usarin toimittajan tietotason omaavilta.

Mun käsittääkseni esimerkiksi Google Mapsin mobiilisovellus kerää samalla tietoa käyttäjien lähiseudun WiFi-hotspoteista ja muutenkin lähettää tietoa eteenpäin osana avustettua GPS-paikannusta. Tästä on ollut julkisuudessakin jonkun verran puhetta, vaikka käytännön merkitykseltään jäänee ainakin vielä triviatasolle.

Autonavijärjestelmiä jonkin verran käyttäneenä haluaisin nähdä sellaisen siviilipuolen navigaattorin, jota pystyisi jotenkin luotettavasti käyttämään tällaisessa käytössä. Eräänkin kerran kaverin C-mersun paikannus heitti sen verran, että ehdotti ihan vakavissaan kääntymistä Vanhalta Turuntieltä vasemmalle kohdassa, jossa oli kilometrin verran peltoa molempiin suuntiin eikä varmana ollut aikaisemmin ajotietä.  ;D
Play stupid games, win stupid prizes.

Rapsakka Rapu

Mitenkäs jos päätänkin jättää laitteen kotiin? Vai olisiko se kiinteästi kiinni autossa? Kaikkien suomalaisten autoissa vai vain pk-seudun autoissa?
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Sunt Lacrimae

Quote from: Rapsakka Rapu on 19.06.2011, 16:19:04
Mitenkäs jos päätänkin jättää laitteen kotiin? Vai olisiko se kiinteästi kiinni autossa? Kaikkien suomalaisten autoissa vai vain pk-seudun autoissa?

Vasara vain kauniiseen käteen ja jos katsastuksessa tulee sanomista niin se sitten rikkoutui töyssyssä mökkitiellä etkä sattunut huomaamaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

LambOfGod

Varmaan moni vihreitä äänestänyt autonomistaja tykkää, että häntä kytätään 24/7. Seuraavaksi vaan gps:llä varustettu pierumittari hanuriin niin saadaan päästöt verolle ja kävelymatkatkin serverille talteen.
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

Rapsakka Rapu

Ylipäätään on vähän pökkelöä kehittää tuollainen kallis ja tietoturvan kannalta vaarallinen järjestelmä jota on vieläpä helppo huijata. Järkevämpää olisi lisätä bensan hintaan vaikka yhden sentin tienkäyttömaksu. Silloin  saataisiin sama lopputulos jota ei voisi huijata, olisi turvallinen ja järjestelmän kehittämiseen ja ylläpitoon tarvittavat rahat säästyisivät johonkin fiksumpaan.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

foobar

Quote from: Rapsakka Rapu on 19.06.2011, 16:41:49
Ylipäätään on vähän pökkelöä kehittää tuollainen kallis ja tietoturvan kannalta vaarallinen järjestelmä jota on vieläpä helppo huijata. Järkevämpää olisi lisätä bensan hintaan vaikka yhden sentin tienkäyttömaksu. Silloin  saataisiin sama lopputulos jota ei voisi huijata, olisi turvallinen ja järjestelmän kehittämiseen ja ylläpitoon tarvittavat rahat säästyisivät johonkin fiksumpaan.

Tuo ratkaisu olisi ihan liian helppo, eikä avaisi kaikkia kaivattuja totalitäristisiä mahdollisuuksia joista viherstalinistit ja poliisin oikeamieliset kontrollifriikit haaveilevat. Huono siis.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Palava pensas

No mutta älkääpäs nyt. Kaikella tällaisellahan saadaan rötöstelijät kuriin. Muistakaa, että

[.......] vaativat lain ja järjestyksen
viranomaisille parempia toimintaedellytyksiä.


Semminkin, kun

Vanhojen puolueiden
rikosoikeusnäkemykset ovat jo kauan sitten jämähtäneet 1960–1980-luvuilla parhaat päivänsä nähneeseen
vasemmistolais-liberaaliin menneisyyteen.
Om dat de werelt is soe ongetru, Daer om gha ic in den ru

Teemu Lavikka

Tienkäyttömaksun voisi ulottaa koskemaan venäläisiä kuljetusyrityksiä, jotka sahaavat tiet puhki täällä itärajalla, ja siinä sivussa haittaavat suomalaisten kuljetusyrittäjien toimintaa.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

mannym

Aikaisemmissa ketjuissa esiintullutta. 7,5miljardia € vuosittain tienpäältä kerättyinä maksuina. polttoaineiden verot vakuutuksien verot jne... Teiden kunnossapitoon suunnataan 750miljoonaa eli 10% vuosittaisesta tulosta. Tiestön arvo on 15 miljardia. Kahden vuoden verotuloilla jokainen metri Suomen asfalttitietä olisi uudelleen päällystetty.

Eli tähän päälle haluavat vihreät kalliin järjestelmän. Aikaisemmissa ketjuissa gps järjestelmän ylläpitäjän kulut, datasiirtokulut yms, tulevat nousemaan jolloin myös maksut nousevat.

Eli vihreille ei riitä että maantieltä otetaan 7,5 miljardia euroa. Vihreät haluavat enemmän. Kyllä se on näemmä todistettu. Pitää olla erittäin viksu ihminen jotta voi mahdollisimman idioottimaisen idean keksiä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Pliers

Quote from: VeePee on 19.06.2011, 13:12:04
Quote from: foobar on 19.06.2011, 12:05:55
Energiankulutuksen lisäys on tässä kuviossa täysin irrelevanttia, jos järjestelmää käytetään vain auton moottorin ollessa käynnissä. Puhutaan watin murto-osien lisäyksestä, kun moottoritehoja mitataan kymmenissä kilowateissa.
Ehkä tässä rakennetaan tietoisesti olkiukkoa: Suurimmaksi ongelmaksi nostetaan energiankulutus ja kun se sitten ammutaan alas, niin järjestelmä voidaan ottaa helpommin käyttöön.

Juuri näin. Kyseessä on sumutus.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-