News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-03-08: Yleinen PISA-tulosten seurantaketju

Started by Laikka, 08.03.2014, 06:02:42

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

#630
Quote from: Reino Rivimies on 02.10.2024, 12:00:12
Jos Li Anderssonin mukaan: "Maahanmuuttajaperheet ovat muita useammin alemmassa sosioekonomisessa asemassa, ja juuri tämä on yleisestikin yhteydessä heikoimpiin oppimistuloksiin."

Paskan marjat! Tässä maassa on aina, tätä ennen, ponnisteltu hyviin oppimistuloksiin alemmista sosioekonomisista asemista, siis verrattuna mamujen nykyisiin sosiaekonomisiin etuihin, siis ilmainen asunto ja ylläpito ilman työvelvoitetta. Siinä luulisi vanhemmmilla jäävän aikaan osallistua lastensa oppimistulosten paranamiseen.

Mutta kun haittaväestöllä ei ole mitään kannustetta tehdä yhtään mitään, koska orjakansa tarjoilee heille kaiken nenän eteen kuin "manulle illallisen".

Quote from: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulee-kuin-manulle-illallinen-mita-perinteiset-suomalaiset-sananlaskut-tarkoittavat/8897950Mistä tulee manulle illallinen?
– Manu tulee ruotsinkielen sanasta man, manni. Se on aiemmin viitannut kierteleviin käsityöläismestareihin, jotka olivat miehiä. Maalaisyhteiskunnassa, kun nämä mestarit kiersivät talosta taloon, heidän palkkansa oli ruokapalkka. Kun työ oli tehty, heille oli illallinen valmiina

PS. Oletko muuten nähnyt missään länsimaassa yhdelläkään haittahenkilöllä missään kylttiä "Will work for food"? Länsimaiden isoissa kaupungeissa noita näkee.

Takaisin PISA-tuloksiin ...
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Niobium

^ Kirotusvihre! "Tulee kuin matulle illalinen."

Ei tarvi edes kelassa käydä, siellä kyllä täytetään valmiiksi propuskat.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Miniluv

#632
Kyllähän Li oikeassa on, on yhteys maahanmuuttajataustan ja alhaisen sosioekonomisen aseman kanssa.

Mutta jostain syystä vain joissakin alunoerin alhaisen aseman mamuryhmissä syntyy tällainen fraasi: "why you no doctor yet".

QuoteAs a result, my Dad has finally stopped asking me "Why You No Doctor Yet" and has just allowed me to live my best life.

https://www.whyyounodoctor.com/about/

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

S.O.Mali

Quote from: kilohauli on 01.10.2024, 09:52:04
Hienosti persuista vasemmalle on Suomesta tehty uusi tuleva Libanon. Ongelmista voidaan syyttää persuja, jotka tuhmapuheellaan ovat aiheuttaneet kaikki ongelmat oppimisvaikeuksista kantaväestön lasten porukalla pieksemisiin, puukotuksiin, huumekauppaan ynnä muuhun monikulttuuriin. Tulijat on näin vapautettu vastuusta tehdä laillisin keinoin yhtään mitään oman tai yhteisen hyvän eteen. Toki on myös tabu, oliko tulijoilla alunperinkään potentiaalia tehdä yhtään mitään järkevää jäkiteollisessa yhteiskunnassa. Viittaan Yk:n aikoinaan keräämiin vaiettuihin aineistoihin.

Varmaan ainoa tapa elää rauhassa, sitten kun kriittinen massa ylittyy, on rajata Suomesta joku osa persulandiaksi, ja rakentaa muuri erottamaan se ihanan monikulttuurisesta Suomesta.

Ai niin, eihän se toimi. Sitten alkaa rakettia lentää yli "from the tenojoki to te suomenlahti kalifate vill pi free".

Ryssä lipoo rajan takana huuliaan, koska Suomeksi kutsutun kakkaraitastanian voi poimia ilman suurempaa eforttia.

Hyvin suvaitsevaisto tämän projektin veti, samalla verorahat omiin liiveihin.
Voisitko valaista linkin kera mitä nämä YK:n vaietut aineistot ovat?


Hiiden hirvi

Quote from: Torspo on 02.10.2024, 11:49:13
Tämän ketjun uusin tutkimusraportti kertoo karua tarinaa maailmanhalaajille siitä, että koulutusvienti on utopiaa.

Tapasin puolisen vuosikymmentä sitten erään Suomen suurlähetystön kokkareilla Lähi-Idässä noita Suomen koulutusviennin vastuuhenkiloitä. Minä heiltä kyselemään että mikä se tuote oikein on jota yritetään myydä...

Keskiluokkaiset arabit joitten kanssa olin jatkuvasti kosketuksissa rakennusprojekteissa, puhuivat aina lapsistaan ja erityisesti koulutuksesta. Heidän lähestymistapansa aiheeseen oli kristallinkirkas: miten, mistä ja millä kustannuksella saan lapseni kouluun joka antaa heille varmuudella riittävät eväät maailmassa menestymiseen. Enkä mitenkään pystynyt hahmottamaan miten suomalainen peruskoulu konseptina tuohon vastaisi.

Maailman johtavat ja tunnetuimmat koulut ovat pääosin yksityisiä, niiden tuote on huippuunsa hiottu ja niitten myyntiedustajilta tulevat tulevat referenssit kuin apteekin hyllyltä. Jos keskiasteen koulusta on kyse, niin asiakas haluaa kuulla kuinka moni sieltä vuosittain pääsee USA:n huippuyliopistoihin, tunnettujen alumnien nimiä etc.

Ei tuolla markkinalla ole Suomen peruskoululla mitään tekemistä; se on pohjimmiltaan DDR:sta kopioitu sosialistinen kokeilu, missä valtion teknokraattien kuviteltiin ottavan kasvatusvastuu perheiltä.  Sen sijaan peruskoulua edeltävän ajan suomalaisilla huippulyseoilla (kävin itse yhtä) olisi mielestäni saattanut olla mahdollisuuksia kehittyä kv. luokan huippukouluiksi ellei niittenkin toimintaedellytyksiä olisi ideologisin syin pilattu.


S.O.Mali

#635
Pauli Vahtera naulaa jälleen osuvasti ja ytimekkäästi.

Blogi haltuun täältä:

https://www.vahtera.blog/blog


https://www.facebook.com/share/p/h2Kvje6bfBHsij8B/?mibextid=WC7FNe

JPN75

Tällä kertaa is.fi jätti suuressa viisaudessaan julkaisematta kommenttini. Kommentissani mainitsin älykkyyden vaikutuksista oppimistuloksiin ja siitä että eri kansoilla on suuria eroja älykkyydessä. On ilmeisesti edelleen täysin kielletty aihe tämä älykkyys tai siis älykkyyserot sekä yksilöiden että kokonaisten ryhmien välillä.

Lalli IsoTalo

#637
Li: "Maahanmuuttajaperheet ovat muita useammin alemmassa sosioekonomisessa asemassa, ja juuri tämä on yleisestikin yhteydessä heikoimpiin oppimistuloksiin."

Joo-o, mutta mistähän se maahanmuuttajaperheen alempi sosioekonominen asema mahtaa johtua?

Quote from: https://blogs.helsinki.fi/mmjokela/files/2012/05/Silventoinen_Jokela_taittovedos.pdfÄlykkyys on vahvasti yhteydessä sosioekonomiseen asemaan ...

Päättelyketju menee siis seuraavasti:

Somalin ÄO=67 > alempi sosioekonominen asema > huono koulumenestys.

Ex-opetusministeri Anderssonin ratkaisu työntää lisää rahaa Molokin kitaan ei lisää mamujen koulumenestystä, mutta vähentää suomalaisten koulumenestystä, koska niukat opetusresurssit kohdistetaan väärään kohteeseen, jossa ne eivät tuota mitään.

No bang for buck.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Roope

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson havainnollistaa, miten maahanmuuttokeskustelu sabotoidaan mahdottomaksi.

Ilta-Sanomat: Li Andersson tulisessa sanasodassa Riikka Purran kanssa – "Tämä on kerta kaikkiaan niin vastenmielistä" 2.10.2024

Quote from: ISVASEMMISTOLIITON puheenjohtaja, europarlamentaarikko Li Andersson on ajautunut sanaharkkaan perussuomalaisten kanssa.

Kaikki alkoi maanantaina, kun vuoden 2022 Pisa-mittausten tulokset julkistettiin. Tulosten mukaan maahanmuuttaja­taustaisista oppilaista suuri osa oli Pisa-määritelmien mukaisesti heikkoja osaajia.

[...]

PERUSSUOMALAISTEN kansanedustaja Miko Bergbom puolestaan tarttui Anderssonin päivitykseen. Bergbomin mukaan Andersson antaa ymmärtää, että Purra väittäisi maahanmuuttajalasten olevan ongelma.

– Tämä on kerta kaikkiaan niin vastenmielistä valehtelua, että en voi sitä hyväksyä. Jokainen aikuinen ymmärtää, että jos maahan tulee lyhyessä ajassa valtava määrä ihmisiä, niin heidän integroiminen yhteiskuntaan ei ole yksinkertaista. Se synnyttää ja on jo synnyttänyt haasteita niin kouluissa kuin kaduilla, Bergbom kritisoi.

Bergbomin mukaan "tämä ei ole lasten syy, vaan tämä on poliitikkojen ja harjoitetun politiikan syy".

– Tästäkin syystä hallitus panostaa tällä kaudella peruskouluihin 200 miljoonaa euroa lisärahoitusta, jonka avulla lisätään juuri nimenomaan luku-, kirjoitus- ja laskutaidon oppitunteja. Tämä on hallituksen ratkaisu. Li voi käyttää sillä välin aikansa valheiden levittämiseen sometykkäysten toivossa, kun muut ratkaisevat näitä haasteita ja korjaavat sen, mikä korjattavissa on.

Purra jakoi Bergbomin päivityksen omalla tilillään.

ANDERSSON ei Bergbomin kritiikkiä ostanut, vaan iski takaisin.

– Perussuomalaisten selitys oppimiseroille: tämä johtuu maahanmuutosta, eli lapsista itsestään. Perussuomalaisten ratkaisuehdotus oppimistulosten parantamiselle: rajoitetaan maahanmuuttoa, eli vähemmän lapsia, Andersson ryöpytti.

– Sitten suuttuvat kun sanon ääneen, että syyttävät lapsia.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Niobium

No mikä olisi sen loogisempi vaihtoehto? Otetaan lapsia sisään sen verran, että saavat kunnon kielikylvyn koulussa. Se ei tarkoita kymmentä Arabiankielistä yhdelle luokalle, vaan kaksi tai kolme. Se tapahtuu sitten ihan luonnostaan kun ei ole laumaa, jonka suojiin voi paeta. Se on sitten ihan bullshittiä, etteivätkö lapset tottuisi niihin muutamaan vähän erilaiseen tyyppiin.

Täällä kylillä liikkuu yksi tummempi nuori sulassa sovussa muiden nuorten kanssa, ei häiriköi tai melskaa. On oppinut olemaan ja muut ovat nähneet, ettei tuo ole kummempi tyyppi. Siitä voi vielä tulla jotain, kunhan jaksaa opiskella. Käytös ainakin on kohdillaan.

Li kuvittelee, että mitä enemmän saadaan muualta tulleita, niin sitä tehokkaammin sopeutuvat. Miten on käynyt? Täysi kaaos, suoraan sanottuna.

Mulla on sellainen lapsenusko, että kyllä niistä voi tulla jotain, kunhan sopeutuvat eikä laita toisia sopeutumaan heidän äbäläväbälä- kulttuuriinsa.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Torspo

Quote from: Reino Rivimies on 02.10.2024, 12:00:12
Jos Li Anderssonin mukaan: "Maahanmuuttajaperheet ovat muita useammin alemmassa sosioekonomisessa asemassa, ja juuri tämä on yleisestikin yhteydessä heikoimpiin oppimistuloksiin."

Kun asia on Lin mukaan noin selvä, niin tänne yksiselitteisesti kannattaa rahdata nimenomaan maahanmuuttajaperheitä, jotka tulevat heti olemaan muita YLEMMÄSSÄ sosioekonomisessa asemassa. Oppimistulosongelma ratkaistu.
Johan vitsin murjaisit. Paremmassa sos-ek asemassa olevat eivät missään maailmantilanteessa muuta sosialistiseen Suomeen maksamaan työtävieroksuvien elämää.

Ainoa keino parantaa alemman sos-ek aseman ihmisten asemaa olisi nostaa yhteiskunnan tukien avulla ekonomista puolta. Lisää tulonsiirtoja, sopii vasemmalle laidalle. Riittääkö tonni kuussa? Eihän se olisi kuin 500 miljoonaa kuukaudessa nykyisellä maahanmuuttajamäärällä... Tai sitten lopetetaan tämänlainen maahanmuutto kokonaan.

Riia

Somalin äo voi olla huono, en tiedä (paitsi nyt vähän luettuani tätä ketjua), mutta se, mitä minä peräänkuulutan, on halu oppia ja olla suomalainen. Eihän siitä mitään tule, että nämä jengiytyy, eivät halua oppia edes suomea ja kuvittelevat olevansa jotain muuta kuin ovat. A-luokkaa omasta mielestään varmaan.

Siiinä mielessä ovat oikeassa, että kuvittelevat, koska sitähän tuetaan koko ajan. Ei tarvitse osata suomea, koska tulkkeja, ymmärtäjiä ja vihervassareita riittää. Ja me niin ymmärretään, että on vaikeaa, taputapu selkään. Ei tarvitse yhtään mitään. Siinähän hillut omaa ideologiaa edustaen. Me niin ymmärretään ihan kaikki. Matilla oli kalliimmat kengät kuin sulla, niin Matti voi "antaa" ne sulle.

Josko voisi ottaa niskaperseotteella kiinni näitä ja jos niitä ei saada ymmärtämään ja oppimaan mitään, ammutaan ne kuuhun, jos eivät älyä palata kotiinsa, jossa oli joskus joku hätätila.

DuPont

Noin vuosi 2000 Suomi oli PISA-tutkimusten kärkimaita koko maailmassa. Nyt olemme romahtaneet.
Voisiko lääke olla oppia siitä, mitä olimme? Toimia samoin kuin 25 vuotta sitten...?
Näin ihan konservatiivina sanoisin...

Histon

#643
https://yle.fi/a/74-20115347

QuoteVälitunneilla puhutaan "mamusuomea", kuvaa yhdeksäsluokkalainen Hasti Assiabi maahanmuuttajaoppilaiden kielitaitoa

Kysyimme rehtoreilta ja nuorilta itseltään, miksi maahanmuuttajalapset jäävät koulussa jälkeen.
[...]
Molempien rehtoreiden kouluissa yli kaksi kolmannesta oppilaista on maahanmuuttajataustaisia, ja he puhuvat jopa 30:tä eri kieltä.
[...]
Maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestöön kuuluvien oppilaiden osaamisen välillä on yhä suuria eroja, kertoo tuore tutkimustulos. Suuri osa maahanmuuttajataustaisista oppilaista ei selviä taidoillaan yhteiskunnassa.

Maahanmuuttajien kanssa työskentelevät rehtorit korostavat, että osaamiserojen kuromisessa tärkeää on erityisesti suomen kielen lukutaito.
[...]

Vastaava tutkimus tehtiin viimeksi vuonna 2012. Erot maahanmuuttajataustaisten ja muiden oppilaiden välillä kaventuivat – mutta lähinnä sen vuoksi, että kantaväestöön kuuluvien oppilaiden osaaminen heikkeni.
[...]
Rehtorien mielestä uudet tutkimustulokset voivat antaa silti liian yksioikoisen kuvan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaamisesta.

–Tässä tutkimuksessahan kaikki maahanmuuttajataustaiset oppilaat oli niputettu yhteen, Merilahden peruskoulun rehtori Timo Heikkinen sanoo.

Hänen mukaansa oppimiseroja syntyy erityisesti silloin, kun oppilaiden on tausta maissa, joissa koulujärjestelmä ei ole kovin kehittynyt.
[...]
Karhusen mielestä tulisi myös huolehtia kaupunkien aluekehityksestä niin, että vältetään maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön asuinalueiden eriytyminen.

Muuten syntyy sellaisia luokkia, joissa on vain vähän suomea äidinkielenään puhuvia. Tutkimusten mukaan suomea toisena kielenä puhuvia olisi hyvä olla korkeintaan 20–30 prosenttia luokan oppilaista.
[...]
Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Histon

Pari poimintaa:

Quote
Karhusen mielestä tulisi myös huolehtia kaupunkien aluekehityksestä niin, että vältetään maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön asuinalueiden eriytyminen.

Muuten syntyy sellaisia luokkia, joissa on vain vähän suomea äidinkielenään puhuvia. Tutkimusten mukaan suomea toisena kielenä puhuvia olisi hyvä olla korkeintaan 20–30 prosenttia luokan oppilaista.

Jos kummankin suvisrehtorin koulussa 2/3 oppilaista on mamuja, niin miten ajattelitte toteuttaa tuon noin niinkuin käytännössä?  :flowerhat: Segregaatiolle ja valkopaollehan ei ole yksikään maa onnistunut tekemään mitään.

QuoteVastaava tutkimus tehtiin viimeksi vuonna 2012. Erot maahanmuuttajataustaisten ja muiden oppilaiden välillä kaventuivat – mutta lähinnä sen vuoksi, että kantaväestöön kuuluvien oppilaiden osaaminen heikkeni.

Voisiko olla, että pottunokkalapsien osaamistulokset kärsivät siitä kun Mahmud ja Mehmed heittelevät saksia luokassa ja potkivat naamaan välitunneilla?

QuoteHänen mukaansa oppimiseroja syntyy erityisesti silloin, kun oppilaiden on tausta maissa, joissa koulujärjestelmä ei ole kovin kehittynyt.

Niin. Mamuissa on eroja niinkuin vesissä. Tätähän persut ovat vuosia toitottaneet kuuroille korville.

Dear @realDonaldTrump, Sweden is immigration friendly, international & liberal. One of the most prosperous, richest, safest places on earth.

— Alexander Stubb (@alexstubb) 19. helmikuuta 2017

Econ101

Quote from: Histon on 02.10.2024, 20:59:50
QuoteHänen mukaansa oppimiseroja syntyy erityisesti silloin, kun oppilaiden on tausta maissa, joissa koulujärjestelmä ei ole kovin kehittynyt.
Niin. Mamuissa on eroja niinkuin vesissä. Tätähän persut ovat vuosia toitottaneet kuuroille korville.

Jaahas, jaahas. Monikulttuurijargonin sanakirjaan saatiin uutukainen ilmaisu, maat joissa koulujärjestelmä ei ole kovin kehittynyt.

Kunhan vain koulujärjestelmä kukoistaisi, niin nämä maatkin kukoistaisivat. Eivät vaan älyä pistää asiaa kuntoon. Oho, sori: "älyä".

Tässä voi olla villakoiran ydin. 
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

IDA

Quote from: DuPont on 02.10.2024, 20:46:13
Noin vuosi 2000 Suomi oli PISA-tutkimusten kärkimaita koko maailmassa. Nyt olemme romahtaneet.
Voisiko lääke olla oppia siitä, mitä olimme? Toimia samoin kuin 25 vuotta sitten...?
Näin ihan konservatiivina sanoisin...

Sanoin jo silloin, kun Suomi oli huipulla, että tämä tulee romahtamaan. Voisin varmaan todistaakin sen, jos jaksaisin lukea omia blogejani. Syy ei ole pelkästään maahanmuutossa, vaan siinä kuinka opettajat ja oppilaat onnistuivat tekemään hyvän koulun. PISA-tulosten tultua kaikki asiaan millään tavoin osallistumattomat virkamiehet ryhtyivät touhottamaan nähdessään mahdollisuuden markkinointiin ja sitä kautta rahojen siirtymiseen itselleen. Siellä oli tällaisia äärettömän typeriä ideoita, kuin "Ok. Avokonttorit ovat nykypäivää, joten poistetaan luokkahuoneet jne." Jokaisesta muutoksesta he tienasivat ja samalla voitiin luoda koneistolle lisää erilaisten kouluavustajien, tulkkien ja vastaavien paikkoja.

Totta, että maahanmuutolla on suuri vaikutus, mutta keskeisintä on virkamiehistön - tai manageriaalisen luokan - ääretön typeryys, jonka vaikutuksia ei voi pysäyttää ennen kuin se törmää seinään, ja rajusti.
qui non est mecum adversum me est

Lalli IsoTalo

Quote from: Histon on 02.10.2024, 20:48:02
https://yle.fi/a/74-20115347
QuoteVälitunneilla puhutaan "mamusuomea"...

Ja koska lapset ja nuoret saavat toisiltaan vaikutteita, niin tuo somalianperkeleen sekasikiö tunkeutuu sitä kautta maailman kauniinpaan kieleen.  >:(
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

l'uomo normale

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.10.2024, 21:58:00
Quote from: Histon on 02.10.2024, 20:48:02
https://yle.fi/a/74-20115347
QuoteVälitunneilla puhutaan "mamusuomea"...

Ja koska lapset ja nuoret saavat toisiltaan vaikutteita, niin tuo somalianperkeleen sekasikiö tunkeutuu sitä kautta maailman kauniinpaan kieleen.  >:(

Lähiöitten lasten ja nuorten ääntämys on jo somalialaistunut. Perinteinen, minun korvaani ärsyttävä pääkaupunkiseutulainen loppukorostus on melkein kadonnut.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

pugisti

@Histon Vastaava tutkimus tehtiin viimeksi vuonna 2012. Erot maahanmuuttajataustaisten ja muiden oppilaiden välillä kaventuivat – mutta lähinnä sen vuoksi, että kantaväestöön kuuluvien oppilaiden osaaminen heikkeni.

Voisiko olla, että pottunokkalapsien osaamistulokset kärsivät siitä kun Mahmud ja Mehmed heittelevät saksia luokassa ja potkivat naamaan välitunneilla? "

Niin ja onko tuossakin tutkimuksessa se, että jos toinen vanhempi" taustainen" niin lasketaa, mutta jos vanhemmat syntyneet täällä, niin lasketaan jo kantaväestöön🤔 Monessa paikassa ollut näin, sekin osaltaan selittäisi tätä.

S.O.Mali

Quote from: pugisti on 03.10.2024, 07:36:56
@Histon Vastaava tutkimus tehtiin viimeksi vuonna 2012. Erot maahanmuuttajataustaisten ja muiden oppilaiden välillä kaventuivat – mutta lähinnä sen vuoksi, että kantaväestöön kuuluvien oppilaiden osaaminen heikkeni.

Voisiko olla, että pottunokkalapsien osaamistulokset kärsivät siitä kun Mahmud ja Mehmed heittelevät saksia luokassa ja potkivat naamaan välitunneilla? "

Niin ja onko tuossakin tutkimuksessa se, että jos toinen vanhempi" taustainen" niin lasketaa, mutta jos vanhemmat syntyneet täällä, niin lasketaan jo kantaväestöön🤔 Monessa paikassa ollut näin, sekin osaltaan selittäisi tätä.
Ainakin tuossa uudemmassa tutkimuksessa oli käsittääkseni eritelty  myös toisen maahanmuuttajat
—>tulokset olivat erittäin heikkoja myös heidänkin osaltaan.

sakarit

Suomessa olisi ilmeisen tilausta yksityiskoulujen lisäämiselle. Tämä on aika tehokkaasti torpattu lainsäädännöllä, jonka mukaan yksityiskoulun rahoitus ei voi perustua lukukausimaksuihin. Monet vanhemmat olisivat kuitenkin valmiita maksamaan siitä, että lapset pääsevät hyvään ja turvalliseen kouluun.

Nyt kun hallituksessa on tunnetut neljä puoluetta, niin en näe että kenelläkään näistä olisi syytä vastustaa lainmuutosta, jolla yksityiskoulujen rahoitusta uudistettaisiin. Vasemmisto-oppositio tietenkin vastustaisi raivokkaasti, mutta mitä sitten?

Olisiko kansalaisaloitteen paikka?

Dunkirker

Quote from: sakarit on 03.10.2024, 08:09:16
Suomessa olisi ilmeisen tilausta yksityiskoulujen lisäämiselle. Tämä on aika tehokkaasti torpattu lainsäädännöllä, jonka mukaan yksityiskoulun rahoitus ei voi perustua lukukausimaksuihin. Monet vanhemmat olisivat kuitenkin valmiita maksamaan siitä, että lapset pääsevät hyvään ja turvalliseen kouluun.

Nyt kun hallituksessa on tunnetut neljä puoluetta, niin en näe että kenelläkään näistä olisi syytä vastustaa lainmuutosta, jolla yksityiskoulujen rahoitusta uudistettaisiin. Vasemmisto-oppositio tietenkin vastustaisi raivokkaasti, mutta mitä sitten?

Olisiko kansalaisaloitteen paikka?

Voisin allekirjoittaa. Näin alle kouluikäisten vanhempana kaikki vaihtoehdot DDR-Islam-peruskoulutukselle kiinnostelee kyllä. Ainakaan mun lapsien tehtävä koulussa EI tule olemaan olla jokin kompensoiva tekijä, jonka avulla naapuripulpeteissa loisivat kolmannen maailman hedelmät saadaan näyttämään vähän vähemmän huonoilta.

VesaH

Quote from: VesaH on 01.10.2024, 11:04:56
QuoteRuotsissa puolueet ovat tehneet täyskäännöksen maahanmuuttopolitiikassaan. Ruotsalaiset demarit ovat alkaneet vastustaa maahanmuuttoa. Tanskassa vasemmistopuolueet ovat olleet niin ikään panemassa rajoja kiinni.

Riittääkö rajojen pistäminen kiinni? Pitäisi varmaankin edistää myös paluumuuttoa/kotiuttamista joidenkin ryhmien kohdalla?

Kun kyse on kyvyttömyydestä ja haluttomuudesta opetella suomen kieli, lähetetään nuoret opiskelemaan omalla kielellään omaan kotimaahansa tai johonkin muuhun samankieliseen maahan.

Tuohon vielä lisäyksenä, että Pisa-tuloksetkin voisivat paluumuuton tuloksena toisenlaisia.

Jos Pisa ym testejä tehdään Suomessa ja suomeksi henkilöille, joilla on huono suomenkielen taito, voiko muuta odottaakaan kuin huonoja tuloksia?

Uuno Nuivanen

QuoteOpettaja teki hälyttävän havainnon: lapset kieltäytyvät puhumasta suomea

Erityisopettajan mukaan lapsia kannustetaan ja ohjeistetaan puhumaan tunneilla suomen kieltä. Toive ei kuitenkaan aina toteudu.

Lue tiivistelmä

Erityisopettaja Jyväskylästä kertoo maahanmuuttajataustaisten oppilaiden heikoista oppimistuloksista.

Yli 60 % ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajataustaisista oppilaista omaa heikon lukutaidon.

Reaaliaineiden terminologia on erityisen haastavaa maahanmuuttajataustaisille oppilaille.

Vanhempainilloissa kohdataan haasteita tulkkien puutteen vuoksi, mikä aiheuttaa vanhemmissa närää.

Jyväskyläläisen erityisopettajan mukaan maahanmuuttaja­taustaisten oppilaiden heikommat oppimistulokset näkyvät kouluarjessa monin eri tavoin.

Erityisopettajan mukaan yksittäiset lapset eivät esimerkiksi suostu puhumaan suomea oppitunneilla.

– Vaikka he osaisivat niin sanotaan, ettei osata tai ei haluta puhua suomea. Se on iso asia, vaikka ei mitenkään yleinen ilmiö, erityisopettaja kuvailee.

Erityisopettaja esiintyy artikkelissa nimettömänä aiheen arkaluontoisuuden vuoksi. Hänen henkilöllisyytensä ja työpaikkansa on toimituksen tiedossa.

Maanantaina julkaistun tutkimuksen mukaan maahanmuuttaja­taustaisten oppilaiden oppimistulokset ovat merkittävästi muita oppilas­ryhmiä heikompia. Tulosten mukaan yli 60 prosentilla ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajataustaisista oppilaista on muun muassa niin huono lukutaito, etteivät he pysty osallistumaan täysipainoisesti jatko-opintoihin ja työelämään.

Erityisopettajan mukaan haasteita peruskoulussa tuottavat erityisesti reaaliaineet.

– Esimerkiksi historian terminologia on vaikeaa suomenkielisellekin oppilaalle. Maahanmuuttajataustaiselle oppilaalle se voi olla äärimmäisen vaikeaa.

Erityisopettajan mukaan heikko kielitaito ajaa opettajat kommunikoimaan oppilaiden kanssa joskus viittoen. Lisäksi asioita joudutaan kertaamaan uudelleen useita kertoja. ...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010737151.html

Augustus

Ihmettelen sitä, että kun nyt maahanmuuttajien tulokset ovat osoittautuneet heikoiksi, niin joku valopää politiikko yrittää korjata tilannetta jollain lisätunneilla koulussa, Iltalehti:

Opetusministeri Anders Adlercreutz (r) pitää uusia maahanmuuttajia koskevia tuloksia huolestuttavina.

– Perustaitoja, eli luku-, kirjoitus- ja laskutaitoja vahvistetaan lisäämällä perusopetuksen vähimmäistuntimäärää kolmella vuosiviikkotunnilla. Oppimisen tuen uudistuksella varmistetaan riittävien tukitoimien saatavuus kaikille esi- ja perusopetuksen oppilaille, Adlercreutz sanoo ministeriönsä tiedotteessa.


Millään lisätuntien lisäämisellä ei ole mitään vaikutusta, kuten jo kaikki hommalaiset tietävät. Ensimmäisen polven heikkoa kielitaitoa ei paranneta jollain opettajajohtoisella muutaman tunnin kielijumpalla viikossa. Ainoa ryhmä joka tästä konkreettisesti hyötyy, ovat ne uudet opettajat, jotka saavat töitä ja voivat sitten olla turvallisin mielin asuntolainaa maksaesaan eli ministeri oikeastaan järjestää lisää työtehtäviä oman yhteiskuntaluokkansa jäsenille (siis keskiluokkainen korkeakoulutettu kantis)

Ainoa tapa lapselle oppia suomi on olla kielikylvyssä ja tämä vaatii sen, että koululuokka koostuu pääasiassa kantiksista. Kotona lapsi oppii vain omaa äidinkieltä ja kaveritkin ovat samaa etnistä ryhmää. Mitkään koulutuntien lisäämiset eivät hyödytä ketään, paitsi yllämainittuja.

Koululuokkien siis pitäisi koostua pääasiassa kantiksista. Mutta miten se on edes mahdollista pääkaupunkiseudulla ja tulevaisuudessa varmaan muuallakin. Ei varmaan mitenkään, ongelma on luotu aikoja sitten ja nyt sitten yritetään paikkailla jollain lisäresursseilla, jotka yhteiskunnan kannalta on täysin hukkaan heitettyä rahaa, ainoa ryhmä joka todella hyötyy tästä, on se keskiluokkainen korkeakoulutettu kantis uusine työtehtävineen. Olen ehkä turhan kyyninen tässä, mutta näin asian näen.



ämpee

Ivan Puopolo ja Seida Sohrabi keskustelevat pisatuloksista 27:52 ajan.
https://www.youtube.com/watch?v=FW_9BIZbBEE

Keskustelutallenteelle on annettu nimeksi "Maahanmuuttajien ongelmia valkopestään rasismileiman pelossa".
Keskustelussa tuodaan esille kotoutusteollisuuden vahingollisia vaikutuksia maahanmuuttajien eristäytymisen aiheuttajana.
Kotouttamisesta suu puhuu mutta kädet tekevät muuta asiaa, ja tuloksena on heikompi kotoutuminen mihin oltaisiin päästy ilman minkäänlaista kotouttamista.

Hyysääminen tappaa kaiken sopeutumisen kun siihen ei ole tarvetta ja kun hyysäämisellä ei ole loppua niin hyysättävän osa periytyy.
Lopputuloksena on yhteiskunnan pudokkaita joilla on itsellään paha olo ja jotka aiheuttavat ympäristöönsä lisää pahaa oloa.
Ainoat voittajat ovat tämän päivän hyysääjät mutta heidänkin lapsensa kuuluvat häviäjiin tai poismuuttajiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

#657
Jyväskylän yliopistossa tehdyn lukutaitotutkimuksen tulokset puhuttavat Molaritubea 16:29 ajan, ja aika käytetään tehokkaasti perehtymällä tutkimuksen seurauksien vaikutuksiin yhteiskuntamme politiikan parissa.
https://www.youtube.com/watch?v=_iv6f9ZzNkE

Katsauksen nimenä on "Hallitus ja oppositio riitelevät kotouttamispolitiikasta (Pisa-tutkimus)" ja saatetekstissä kerrotaan "Jyväskylän yliopisto toteutti kulttuuri- ja opetusministeriön kanssa PISA-tutkimuksen. Heikot etenkin lukutaidon oppimistulokset herättivät paljon julkista keskustelua ja huolta, mutta eri puolueiden näkemykset tilanteen syistä ja ratkaisuista olivat täysin erilaiset. Onko integraatiopolitiikka epäonnistunut?"

Yhteistä kaikille poliittisille näkemyksille on, että jossain on pahasti epäonnistuttu, ja siihen se yhtenäisyys sitten rajoittuukin.
Vasemmisto haluaa korjata asian tekemällä sitä mitä ennenkin on tehty, odottaen erilaista lopputulosta, ja jos jotain heidän mukaansa vielä pitää tehdä niin tehdään enemmän sitä samaa millä aikaisemminkin ollaan epäonnistuttu.
Hyvä esimerkki siitä miten ideologia ohittaa todellisen maailman tosiasiat.

Edit, lisätty sana "perehtymällä" selventämään kirjoituksen ensimmäistä lausetta /Edit
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Betonikostaja

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.10.2024, 10:00:28
QuoteOpettaja teki hälyttävän havainnon: lapset kieltäytyvät puhumasta suomea

...
Erityisopettajan mukaan yksittäiset lapset eivät esimerkiksi suostu puhumaan suomea oppitunneilla.

– Vaikka he osaisivat niin sanotaan, ettei osata tai ei haluta puhua suomea. Se on iso asia, vaikka ei mitenkään yleinen ilmiö, erityisopettaja kuvailee.
...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010737151.html

Mistäpä tämä asenne muualta lähtisi kuin kotoa? Vanhemmat eivät ehkä ole töissä ja ovat tottuneet käyttämään tulkkeja kaikessa asioinnissa. Omasta kulttuurista pidetään vieraassa maassa raivokkaasti kiinni, ja siihen kuuluu myös ylenkatsova suhtautuminen suomen kieleen.

Huonolaatuisella maahanmuutolla ja hyysäämisellä on tämäkin ongelma saatu.
Itä-Helsinki, täynnä mutiaiset
Itä-Helsinki, sinä maksat kaiken

--------------

Täytän TT2 on time
Toimeentulotuki on aina on time
Asumistuki on aina on time
Kuka pistää paremmaksi this time?

--------------

Jokainen matu maksaa miljoonan.

Niobium

#659
Quote from: Betonikostaja on 04.10.2024, 16:03:04
Quote from: Uuno Nuivanen on 03.10.2024, 10:00:28
QuoteOpettaja teki hälyttävän havainnon: lapset kieltäytyvät puhumasta suomea

...
Erityisopettajan mukaan yksittäiset lapset eivät esimerkiksi suostu puhumaan suomea oppitunneilla.

– Vaikka he osaisivat niin sanotaan, ettei osata tai ei haluta puhua suomea. Se on iso asia, vaikka ei mitenkään yleinen ilmiö, erityisopettaja kuvailee.
...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010737151.html

Mistäpä tämä asenne muualta lähtisi kuin kotoa? Vanhemmat eivät ehkä ole töissä ja ovat tottuneet käyttämään tulkkeja kaikessa asioinnissa. Omasta kulttuurista pidetään vieraassa maassa raivokkaasti kiinni, ja siihen kuuluu myös ylenkatsova suhtautuminen suomen kieleen.

Huonolaatuisella maahanmuutolla ja hyysäämisellä on tämäkin ongelma saatu.

No mikäs siinä on vaatiessa, kun kerran ei osaa. Siitä kätevää, että tyyppi voi halutessaan kyllä ymmärtää suomea auttavasti, mutta tilanteen niin vaatiessa vähän kohottaa äänenvoimakkuutta ja käyttää äidinkieltään. Ei muuta mahdollisuutta, kuin että kelanorsu hommaa tulkin juuri oikealla murteella, jota parisen sataa kyläläistä osaa puhua jossain vuoristossa.

Eikä siltäkään sovi silmiä sulkea, että täysin normaali syntyperäinen suomalainen on täysin hukassa kelan systeemiviidakossa. Mitään ei voi sanoa suoraan sillä tavalla, että asiakas ymmärtäisi. Harmi vaan, että siinä vaiheessa ei ole mahdollisuutta Suomi-kela-suomi tulkkia. Ja samaan aikaan ihmetellään, että ihmiset eivät osaa hakea heille oikeutettuja tukia.

Kelan systeemit ovat kuin windowsin päivitys. Ikinä ei oteta mitään pois, lisätään liikkuvia osia ja lomakkeita.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)