News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Veneet, moottoripyörät ja mönkijät verolle (yhdistetty)

Started by B52, 01.09.2016, 22:39:24

Previous topic - Next topic

Faidros.

Quote from: Frida Hotell on 18.11.2016, 15:27:32
Quote from: Faidros. on 17.11.2016, 11:43:06
Meitsille veroa lisää parisataa kuukaudessa, kohtuullista. :facepalm:
Joutuuko veroa maksamaan myös viron kansalainen omistaessaan Suomeen rekisteröidyn mp:n?

Pitääkö niistä kaikista maksaa? Eihän sitä kuitenkaan pysty ajamaan kuin yhdellä kerrallaan.
En valittaisi, jos pitäisi maksaa vain siitä jolla ajaa, mutta verosta yritetään tehdä sellainen ettei siitä pääse eroon kuin romutustodistuksella.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ArtturiE

#151
Quote from: Faidros. on 22.11.2016, 12:12:33
Quote from: Frida Hotell on 18.11.2016, 15:27:32
Quote from: Faidros. on 17.11.2016, 11:43:06
Meitsille veroa lisää parisataa kuukaudessa, kohtuullista. :facepalm:
Joutuuko veroa maksamaan myös viron kansalainen omistaessaan Suomeen rekisteröidyn mp:n?

Pitääkö niistä kaikista maksaa? Eihän sitä kuitenkaan pysty ajamaan kuin yhdellä kerrallaan.
En valittaisi, jos pitäisi maksaa vain siitä jolla ajaa, mutta verosta yritetään tehdä sellainen ettei siitä pääse eroon kuin romutustodistuksella.



En tosiaan pysty ymmärtämään, miten meidän maamme päättäjät on aivan täysiä idiootteja?
Tuollainen laki on syrjivä ja siitä pitää tehdä valitus EY:n komissiolle tai mikä elin sitten lieneekään.
Kaatuihan siellä syrjivä autoverotuskin, miksei sitten tämä?
Vieläkö Petteri Snell jaksaisi taistella?  Jonkun pitäisi nostaa oikeusjuttu Suomen valtiota vastaan EY:ssä.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

ArtturiE

Vieläkös se Jabba puhuu juppiskoottereista ja huvijahdeista?  Kuten ehdotettu, ravien seuraaminen verolle, mokoma elitistinen harrastus.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Uuno Nuivanen

Eikä tässä vielä kaikki; viherkommunistit yrittävät tehdä maasta lähes autottoman. Työttömyys +10 %yksikköä.

QuoteSuomen autokanta aiotaan uudistaa nopealla tahdilla – Työryhmä: Ensimmäiset tavoitteet toteutettuna jo kolmen vuoden päästä, nykybensaa ja -dieseliä ei pidemmän päälle enää myytäisi

Vuonna 2030 kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi olla yhteensopivia sähkön, vetyn, kaasun tai erilaisten biopolttoaineiden kanssa – jopa 100 % pitoisuuksina, toteaa ministeriön työryhmä.
Liikenne- ja viestintäministeriön asettama työryhmä on luovuttanut ehdotuksensa suunnitelmaksi EU:n jakeluinfradirektiivin toimeenpanemisesta Suomessa.

Ehdotuksessa käsitellään vaihtoehtoisten polttoaineiden jakeluverkoston markkinoiden kehittämistä ja niihin liittyvän infrastruktuurin käyttöönottoa. Lisäksi työryhmä ehdottaa liikenteen vaihtoehtoisia käyttövoimia ja niiden jakeluinfraa koskevia tavoitteita vuosille 2020 ja 2030 sekä toimenpiteitä, joilla tavoitteet saavutettaisiin.

– Kiitän työryhmää huolella tehdystä työstä ja kattavasta ehdotuksesta. Työ on tärkeä, sillä vaihtoehtoisilla polttoaineilla on keskeinen rooli liikenteen päästöjen vähentämisessä. Liikenne- ja viestintäministeriö valmistelee nyt loppuvuoden aikana Suomen kansallisen suunnitelman jakeluinfradirektiivin toimeenpanemisesta, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

Työryhmä esittää, että eri polttoaineiden jakeluasemaverkosto sekä sähköautojen vaatimat julkiset latauspisteet Suomessa rakennettaisiin pääosin markkinaehtoisesti. Rakentamisessa voitaisiin kuitenkin hyödyntää erilaisia EU- ja kansallisia tukia. Rakentajina toimisivat pääosin erilaiset energiayhtiöt ja muut kaupalliset toimijat, kuten kauppakeskukset tai pysäköintioperaattorit.

Suomen kansalliseksi tavoitteeksi ehdotetaan, että tieliikenne olisi vuonna 2050 lähes nollapäästöistä. Sekä henkilö- ja pakettiautojen että raskaan liikenteen käyttövoimana olisivat tuolloin sähkö, vety ja kaasu sekä erilaiset biopolttoaineet myös korkeina, jopa 100 % pitoisuuksina. Jotta tähän tavoitteeseen päästäisiin, kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi jo vuonna 2030 olla näiden käyttövoimien kanssa yhteensopivia, sillä suomalainen autokanta uusiutuu hitaasti, keskimäärin vain noin kerran 20 vuodessa.

Työryhmä katsoo että tavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan myös runsaasti uusia ohjauskeinoja, vaikka jakeluverkoston rakentamisen lähtökohtana on markkinaehtoisuus. Näitä voisivat olla muun muassa jakeluvelvoitelain uudistaminen, olemassa olevien taloudellisten ohjauskeinojen käyttö ja kehittäminen, julkisten hankintojen hyödyntäminen, informaatio-ohjauksen kehittäminen sekä erilaiset kehittämishankkeet ja kokeilut.
...

Venäjällekö tässä pitää muuttaa?   :-\

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004872749.html

Mr.Reese

#154
Quote from: ArtturiE on 22.11.2016, 12:24:16
Vieläkös se Jabba puhuu juppiskoottereista ja huvijahdeista?  Kuten ehdotettu, ravien seuraaminen verolle, mokoma elitistinen harrastus.
Pääsylipusta menee veroa, totoamisesta kilahtaa rahaa valdelle iso kakku, virvokkeet yms. alveineen. Lisäksi jos joku saa jopa palkkaa työskennellessään ko.tapahtuman parissa, maksaa hänkin veroa. Pienillä raviradoilla saat etsiä sitä pikkutakissa sampanjaa siemailevaa politikkoa tai muuta haittavirkakyöstiä jakkuineen. Pottunokkaa laidasta laitaan muuten. Aitoja Kyöstejä toki radoilla näkee, mutta yli 30 vuotta raveissa käyneenä en ole ongelmiin seurueiden kanssa joutunut. Teeveestä laji on ihan paskaa.

Ai niin, suomenhevonen olisi kuollut sukupuuttoon ilman ravitoimintaa, koska koneet syrjäytti ne työkäytöstä.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

P

Quote from: Mehud on 18.11.2016, 17:30:30
Itselläni kaksi moottorivenettä, yksi moottoripyörä ja yksi mönkijä. Luulisi niitä verottamalla elättävän turvapaikanhakijan kahden päivän ajan.

Vaihtoehtoisesti niillä voisi elättää Suomalaista vanhusta kaksi kuukautta.

LISÄYS: Hauskaa, että veneiden yhteinen moottoriteho on rasistinen. 70 hv + 18 hv = 88 hv. Onko tämä enne Hitlerin paluusta?

Saat todennäköisesti lisäverolapun tuollaisesta kiihotuksesta. Kannattaa laskea myös kilowatit, jos niissäkin olisi piilorasismia?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

ArtturiE

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.11.2016, 12:31:20
Eikä tässä vielä kaikki; viherkommunistit yrittävät tehdä maasta lähes autottoman. Työttömyys +10 %yksikköä.

Venäjällekö tässä pitää muuttaa?   :-\

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004872749.html

Kyllä on taas "luonnonsuojelija" Berner vauhdissa!  Kaikki tähtää vain siihen, että joku alkaa tehdä tiliä ja rajusti.  Kuka leikin sitten maksaa? No sama kuin ennenkin, suomalainen tienkäyttäjä ja liikennepalveluiden käyttäjä.  Valtio asettaa sanktioita ellei hanki jotain hybridikaasuvetysähköautoa,  jossa on automaattiohjaus. Haistakaa itte vaan!
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Ari-Lee

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.11.2016, 12:31:20
Eikä tässä vielä kaikki; viherkommunistit yrittävät tehdä maasta lähes autottoman. Työttömyys +10 %yksikköä.

QuoteSuomen autokanta aiotaan uudistaa nopealla tahdilla – Työryhmä: Ensimmäiset tavoitteet toteutettuna jo kolmen vuoden päästä, nykybensaa ja -dieseliä ei pidemmän päälle enää myytäisi

Vuonna 2030 kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi olla yhteensopivia sähkön, vetyn, kaasun tai erilaisten biopolttoaineiden kanssa – jopa 100 % pitoisuuksina, toteaa ministeriön työryhmä.
Liikenne- ja viestintäministeriön asettama työryhmä on luovuttanut ehdotuksensa suunnitelmaksi EU:n jakeluinfradirektiivin toimeenpanemisesta Suomessa.

Ehdotuksessa käsitellään vaihtoehtoisten polttoaineiden jakeluverkoston markkinoiden kehittämistä ja niihin liittyvän infrastruktuurin käyttöönottoa. Lisäksi työryhmä ehdottaa liikenteen vaihtoehtoisia käyttövoimia ja niiden jakeluinfraa koskevia tavoitteita vuosille 2020 ja 2030 sekä toimenpiteitä, joilla tavoitteet saavutettaisiin.

– Kiitän työryhmää huolella tehdystä työstä ja kattavasta ehdotuksesta. Työ on tärkeä, sillä vaihtoehtoisilla polttoaineilla on keskeinen rooli liikenteen päästöjen vähentämisessä. Liikenne- ja viestintäministeriö valmistelee nyt loppuvuoden aikana Suomen kansallisen suunnitelman jakeluinfradirektiivin toimeenpanemisesta, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

Työryhmä esittää, että eri polttoaineiden jakeluasemaverkosto sekä sähköautojen vaatimat julkiset latauspisteet Suomessa rakennettaisiin pääosin markkinaehtoisesti. Rakentamisessa voitaisiin kuitenkin hyödyntää erilaisia EU- ja kansallisia tukia. Rakentajina toimisivat pääosin erilaiset energiayhtiöt ja muut kaupalliset toimijat, kuten kauppakeskukset tai pysäköintioperaattorit.

Suomen kansalliseksi tavoitteeksi ehdotetaan, että tieliikenne olisi vuonna 2050 lähes nollapäästöistä. Sekä henkilö- ja pakettiautojen että raskaan liikenteen käyttövoimana olisivat tuolloin sähkö, vety ja kaasu sekä erilaiset biopolttoaineet myös korkeina, jopa 100 % pitoisuuksina. Jotta tähän tavoitteeseen päästäisiin, kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi jo vuonna 2030 olla näiden käyttövoimien kanssa yhteensopivia, sillä suomalainen autokanta uusiutuu hitaasti, keskimäärin vain noin kerran 20 vuodessa.

Työryhmä katsoo että tavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan myös runsaasti uusia ohjauskeinoja, vaikka jakeluverkoston rakentamisen lähtökohtana on markkinaehtoisuus. Näitä voisivat olla muun muassa jakeluvelvoitelain uudistaminen, olemassa olevien taloudellisten ohjauskeinojen käyttö ja kehittäminen, julkisten hankintojen hyödyntäminen, informaatio-ohjauksen kehittäminen sekä erilaiset kehittämishankkeet ja kokeilut.
...

Venäjällekö tässä pitää muuttaa?   :-\

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004872749.html

Tämä on hieno! Kaikki liikenne, siis aivan kaikki, saadaan pysähtymään melkein kertalaakista.  :D
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Faidros.

Ei tässä mitään, jos tietäisi vähän etukäteen, että edes ehtisi siirtää omaisuuttaan ulkomaille, mutta viimeiseen saakka tietoa piilotellaan, jotta päästään lällättelemään, vihervasemmiston hurratessa taustalla.
Vitun kommarit kaikki! >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sikanez

Quote from: ArtturiE on 05.09.2016, 07:43:05
Hieman OT, mutta onko Heikki Kuitunen vielä pääpäsmärinä ajoneuvoverotuksen kiristämisen takana?
Ei ole.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

Lahti-Saloranta

Miksi moottorikelkat eivät ole tuossa listassa.
Kaikkiaan on sellainen neronleimaus tuo verottaminen että se taitaa vähentää valtion verotuloja ja lisää työttömyytta. Esim moottoripyöristä valtio saa verotuloja polttoaineen myynnistä, alin moottoripyörän ja sen varaosien myynnistä, veron sen huoltajan palkasta jne. Verollepanolla moottoripyöräily vähenee ja samalla siitä saatavat välilliset verot laskevat ja lopputulos on negatiivinen. Sama juttu veneilyn kanssa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Faidros.

#162
Allekirjoittakaa, vaikka ette omistaisi ainoatakaan laitetta, joskus voitte. :)
www.adressit.com/moottoripyorat_pidettava_verottomina

Lisäys. Vasikoin itseni ja pyysin nöyrimmästi adressia etusivulle, kun meillä kaikilla oli niin muukaavaa, ainakin ennen veroa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ArtturiE

Quote from: Faidros. on 23.11.2016, 18:58:45
Ei tässä mitään, jos tietäisi vähän etukäteen, että edes ehtisi siirtää omaisuuttaan ulkomaille, mutta viimeiseen saakka tietoa piilotellaan, jotta päästään lällättelemään, vihervasemmiston hurratessa taustalla.
Vitun kommarit kaikki! >:(

Pisnismiäs Sipilä luulee osaavansa, mutta ei osaakaan. Suomen pässinpäähallitus tappaa kokonaisen kaupan alan siihen liittyvine palveluineen ja työttömiä tulee tuhansittain.  Pienyrittäjät varsinkin kärsivät.  Tämäkö on korporaatiokommusnistis-hallitussuomalaisten tavoite?  Nörttirehupuntti Sipilän 'taidonnäyte' tämä mp-tappovero.  Puhumattakaan kansalaisten epätasa-arvoisesta kohtelusta.

Kevääksi motoristit voisivat järjestää jättimielenosoituksen ja polttaa muutaman moottoripyörän Eduskunnan rappusilla.  Pöpilä antaa romutustodistuksen.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

ArtturiE

Quote from: Mr.Reese on 22.11.2016, 12:38:47
Quote from: ArtturiE on 22.11.2016, 12:24:16
Vieläkös se Jabba puhuu juppiskoottereista ja huvijahdeista?  Kuten ehdotettu, ravien seuraaminen verolle, mokoma elitistinen harrastus.
Pääsylipusta menee veroa, totoamisesta kilahtaa rahaa valdelle iso kakku, virvokkeet yms. alveineen. Lisäksi jos joku saa jopa palkkaa työskennellessään ko.tapahtuman parissa, maksaa hänkin veroa. Pienillä raviradoilla saat etsiä sitä pikkutakissa sampanjaa siemailevaa politikkoa tai muuta haittavirkakyöstiä jakkuineen. Pottunokkaa laidasta laitaan muuten. Aitoja Kyöstejä toki radoilla näkee, mutta yli 30 vuotta raveissa käyneenä en ole ongelmiin seurueiden kanssa joutunut. Teeveestä laji on ihan paskaa.

Ai niin, suomenhevonen olisi kuollut sukupuuttoon ilman ravitoimintaa, koska koneet syrjäytti ne työkäytöstä.

Aivan totta mitä kirjoitat.  Heitin esimerkin lonkalta, kun en ole ravien ystävä, ja se osoittaakin kuinka ajattelemattomasti maamme virkamiehet ja poliitikot sohivat ympärilleen toivoen, että jotakin tarttuisi verohaaviin.  Eliittiä verot ei koskaan ole rasittaneet, ei nytkään. Moni tavallinen duunari, yrittäjä ja kansalainen kärsii tästä epäoikeudenmukaisesta verosta.
Vero hyväksyttäisiin jos se olisi edes alkeellisella tavalla reilu, mutta se on tehty tarkoituksella niin kierosti hankalaksi kuin mahdollista, ettei veron maksun välttäminen onnistu kuin paalaamalla kulkine.  Tätä en anna ikinä anteeksi Pipilän hallitukselle.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Ari-Lee

Quotese on tehty tarkoituksella niin kierosti hankalaksi kuin mahdollista, ettei veron maksun välttäminen onnistu kuin paalaamalla kulkine.

Saatanan asianajaja tällaisia tehtailee. Edellinenhän oli komission yritys saada kaksipyöräiset moottoriajoneuvot vuosikatsastukseen, vaikka niillä ajetaan vain muutamat päivät vuodesta suvisesonkina. Kun katsoo nyt tuota talvimaisemaa ikkunasta niin kylläpä se olisi saatava läpi, jos olisi riemuidiootti, kuten komissioon vaaleilla valitut yleensä ovat. En kyllä ymmärrä miksi he ovat.

Kaikenlaistahan tämä hallitus on saanut aikaiseksi. Jos on moottoripyöräilevä, lääkkeitä käyttävä sairaseläkeläinen tai sairas työtön, on seuraava ajoneuvo polkupyörä. Kyllähän silläkin pääsee tarvittaessa vaikka yli 80km yhtä jaksoisesti yhteen suuntaan jos olisi vapaaehtoisuuteen ehdotettu ja vaihtoehtona kaikkien etuisuuksien evääminen. Ei siinä sydämen toiminnalla ole mitään tekemistä matkan taittumiseen.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Saturnalia

Nettimotossa voi huomata sen, että nyt ovat pyörät halpoja. Olen alkanut miettiä, että jos vielä kerran...
Tonnilla saa valita jo ihan kivaa pyörää, jos pieni pyörän säätäminen ja korjaaminen ei ole negatiivinen asia. Paljonkohan se vero tulee olemaan?
Honda VF1000F2 oli tosi kiva pyörä, Kawasaki GPZ1000RX samoin. Toisaalta pienikin riittäisi ihan hyvin. Honda FT 500 oli kiva, remppasin sen koneenkin aikanaan. Jopa joku Honda CB250RS voisi riittää, ei mulla ole enää kiire, jos sopivasti löytyisi läheltä. Olihan niitä, yli 20 aikanaan peräkkäin.
Ajokausi jäisi nykyään lyhyemmäksi kuin parikymppisenä. Ei ole enää suurta tarvetta tunkea kylmään hampaat kalisten.
Halpoja ovat pyörät nyt. Päivittäin tulee plärättyä nettimotoa.

Uuno Nuivanen

Puoli-ilmaisia ovat juu. Ounastelen, että kevään MP-messut on viimeinen tuon kaliiperin näyttely Suomessa, kiitos Jabban juppiskootterientuhoveron. Onkohan kukaan laskenut, että paljonko olemassaolevien pyörien arvo on laskenut? Taatusti yli 50milj. Mutta sehän onkin enimmäkseen vhm/n-rahaa, joten ei väliä.

Tilalle monikulttuurisuusnäyttely ja EU-messut.

Faidros.

Pahalta tämä hulluus alkaa näyttämään. >:(
www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/464000-alkaa-melkoiset-alemarkkinat-moottoripyorakauppiaalla-pysattava-laskelma-uudesta
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

HDRisto

Tässähän saa ihan odotella milloin joku tosissaan kyrpiintyy ja radikalisoituu tositoimiin. Kymmenkunta vuotta linnaa ei oikeastaan ole paha nakki ikuiseen vitutukseen verrattuna. Eikä siellä kivitalossa tarvitsisi todennäköisesti aloittaa hierarkian pohjilta. (Äänestämällähän ei voi eikä saa vaikuttaa).

uffomies

Quote from: Ari-Lee on 23.11.2016, 18:43:22
Quote from: Uuno Nuivanen on 22.11.2016, 12:31:20
Eikä tässä vielä kaikki; viherkommunistit yrittävät tehdä maasta lähes autottoman. Työttömyys +10 %yksikköä.

QuoteSuomen autokanta aiotaan uudistaa nopealla tahdilla – Työryhmä: Ensimmäiset tavoitteet toteutettuna jo kolmen vuoden päästä, nykybensaa ja -dieseliä ei pidemmän päälle enää myytäisi

Vuonna 2030 kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi olla yhteensopivia sähkön, vetyn, kaasun tai erilaisten biopolttoaineiden kanssa – jopa 100 % pitoisuuksina, toteaa ministeriön työryhmä.
Liikenne- ja viestintäministeriön asettama työryhmä on luovuttanut ehdotuksensa suunnitelmaksi EU:n jakeluinfradirektiivin toimeenpanemisesta Suomessa.

Suomen kansalliseksi tavoitteeksi ehdotetaan, että tieliikenne olisi vuonna 2050 lähes nollapäästöistä. Sekä henkilö- ja pakettiautojen että raskaan liikenteen käyttövoimana olisivat tuolloin sähkö, vety ja kaasu sekä erilaiset biopolttoaineet myös korkeina, jopa 100 % pitoisuuksina. Jotta tähän tavoitteeseen päästäisiin, kaikkien Suomessa myytävien autojen tulisi jo vuonna 2030 olla näiden käyttövoimien kanssa yhteensopivia, sillä suomalainen autokanta uusiutuu hitaasti, keskimäärin vain noin kerran 20 vuodessa.

...

Venäjällekö tässä pitää muuttaa?   :-\

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004872749.html

Tämä on hieno! Kaikki liikenne, siis aivan kaikki, saadaan pysähtymään melkein kertalaakista.  :D
Taitaa globalisaatio ja EU:n laskeva talous kyllä tehdä Suomessa aika päästöttömän tulevaisuudessa kun ei ole töitä mihin kulkea.

Olisko helsinkiläisille vaihtoehto hankkia Viron eKansalaisuus, ostaa pyörä sinne, joku osuuskunta rakentaa parkkihallin pyörille. Virostahan olisi muutenkin kätevämpi edetä eurooppa kohden.

Edit: niin mopoissahan Trafi iloitsi miten uudistusten jälkeen mopokolarit laski paljon. Tottakai ne laski kun mopojen rekisteröinti tippui jotain 60%...
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Faidros.

Kyllä helsinkiläiset pärjää kattavalla julkisen liikenteen järjestelmällä, vaikka pelkällä polkupyörällä.

Viron e-kansalaisuus nytkähti kohdallani taas pykälän eteenpäin. Halpaa ja siitä voi tulevaisuudessa olla huomattavaakin hyötyä.

Olen saanut pari romua myydyksi. Iloitsin jo siitä ettei enää ole kuin kymmenen raatoa Suomen viranomaisten tiedossa ja se tekisi vain 1500€/vuosi, mutta sitten tuon uuden arvion mukaan vero tulisikon olemaan 230€/omistettu prätkä, joten 2300€/vuosi on aivan hulluuteen verrattavaa. >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jack

Hallitukseen päästyään Perussuomalaiset ovat toimineet kuin kommunistit konsanaan säätämällä kateellisuusveroja juppien omaisuudelle. Puheenjohtaja Soinin todellisuuskuva on ilmeisen vinoutunut hänen nähtyään espoolaisissa laitureissa olevia kalliita veneitä. Hän on alkanut kuvitella, että kaikki veneet ovat samanlaisia "juppiristeilijöitä".

Poistin pari päivää sitten rekisteristä kaksi "juppiristeilijää". Toinen on kannellinen 4,7 metriä pitkä lasikuituvene vuodelta 1961. Se on ollut yhtäjaksoisesti venerekisterissä yli 55 vuotta eli käyttöönotostaan alkaen. Rekisteritunnuskin on alkuperäinen. Perämoottori on vuodelta 1980. En tiedä, toimisiko moottori enää, koska vene on ollut käyttämättömänä varastossa viimeiset 15 vuotta. Yhdistelmällä ei ole mainittavaa rahallista arvoa. Korkeintaan jonkinlainen tunnearvo. En tietenkään halua maksaa vuotuista veroa veneestä, jota en käytä, ja jonka moottori ei ehkä enää edes toimi.

Toinen rekisteristä poistamani vene on vuonna 1982 käyttöön otettu 4,5 metriä pitkä katamaraani, jonka perämoottori ei enää toimi. Vene on ollut vuosia pukeilla pihassani pressulla peitettynä. Tälläkään veneellä moottoreineen ei ole juuri arvoa. Veneestä voisi joku muutaman satasen maksaa, tai sitten ei. En aio myydä sitä. Olkoon muistona paremmista ajoista. Tästäkään käyttökelvottomasta veneestä en siis halua maksaa veroa, joten poistin senkin rekisteristä. Suomen "juppiristeilijälaivasto" pieneni kahdella.

Moottoripyöräkin tuli hankittua pari vuotta sitten, ja taitaa olla tyypillistä minun tuuriani, että kun jotakin lopulta onnistun saamaan, siitä rangaistaan verolla ja rajoituksella.

Olin aikoinaan paikkakunnaltani ensimmäinen, jonka suorittamaan kuorma-auton ajokorttiin ei lakimuutoksen takia lisätty arvokasta E-kirjainta, eli siinä menivät rekkakuskihaaveet, joita olin elätellyt tosin vain kesätyöksi (perheellämme oli tuohon aikaan perävaunullisia kuorma-autoja). Tietenkin olin myös ensimmäisiä, joille tuli pakolliseksi kahdeksankympin lätkä, ja jotka eivät siten koskaan saaneet nauttia "vapaista nopeuksista". Muutamaan kuukautta minua vanhemmille kevereilleni se oli sallittua. Juuri ennen lakimuutosta moottoripyöräkortin suorittanut 16-vuotias kaverini sai ajaa isolla moottoripyörällä lallisesti niin kovaa kuin hänen 500-kuutioinen Kawasakinsa kulki. Minulle suurin sallittu nopeus olisi ollut 80 kilometriä tunnissa, vakkka olin 18-vuotias. Laki on ihmeellinen, ja lakia muutettaessa joistakin tulee ns. väliinputoajia.

Ei kai auta kuin hammasta purren maksaa se kirottu moottoripyörävero. Onneksi sain hintoja vertailtuani liikennevakuutuksen "kohtuullisella" hinnalla, vaikka se ei tietenkään halpa ole verrattuna autoissani oleviin täysien bonuksien vakuutuksiin. Kallis harrastus moottoripyöräily joka tapauksessa on jo yksistään kiinteistä maksuista johtuen. Yhdelle ajokilometrille kertyy tolkuttomasti hintaa, koska itselleni ei niitä ajokaudessa kovin paljon kerry. Onneksi pyörä on käytettynä ostettu, joten sen arvon alenemisella veron takia ei ole suurta merkitystä.

Kokoliha

#173
Veneistä puhuttaessa pitää muistaa myös ne, joille se on välttämättömyys. Ei saaressa sijaitsevalle kiinteistölle kuljeta uimalla tai roudata betonimyllyä + muita rakennustarvikkeita ilman venettä. Ja kun matkaa on yli 10km suuntaansa, pitää veneen kulkeakin siten, ettei matkaan mene toista tuntia.

Paljon on kuitenkin uusia neitseellisiä verotuskohteita vielä jäljellä: ruohonleikkurit, moottorisahat, lehtipuhaltimet (polttomoottorikäyttöiset), aggregaatit, hernekeitto jne.

Hernekeitto tietenkin siksi, että sen syöminen saa aikaan metaanipäästöjä ja metaanihan oli kait yksi pahimmista kasvihuonekaasuista? Se on kuulkaas pientä jostakin Siperian soista irtoava metaani verrattuna siihen, kun suomalainen varusmieskomppania vetää soppatykistä rokkaa ampumaleirillä. Ja vaikka ei olisikaan, voidaan sitä silti alkaa erikseen verottaa. Kansa sitten vähän aikaa jupisee jostain pieruverosta, mutta kyllä kansa tottuu ja pulinat pois.

Faidros.

Quote from: Jack on 10.12.2016, 12:06:03
Hallitukseen päästyään Perussuomalaiset ovat toimineet kuin kommunistit konsanaan säätämällä kateellisuusveroja juppien omaisuudelle. Puheenjohtaja Soinin todellisuuskuva on ilmeisen vinoutunut hänen nähtyään espoolaisissa laitureissa olevia kalliita veneitä. Hän on alkanut kuvitella, että kaikki veneet ovat samanlaisia "juppiristeilijöitä".

Poistin pari päivää sitten rekisteristä kaksi "juppiristeilijää". Toinen on kannellinen 4,7 metriä pitkä lasikuituvene vuodelta 1961. Se on ollut yhtäjaksoisesti venerekisterissä yli 55 vuotta eli käyttöönotostaan alkaen. Rekisteritunnuskin on alkuperäinen. Perämoottori on vuodelta 1980. En tiedä, toimisiko moottori enää, koska vene on ollut käyttämättömänä varastossa viimeiset 15 vuotta. Yhdistelmällä ei ole mainittavaa rahallista arvoa. Korkeintaan jonkinlainen tunnearvo. En tietenkään halua maksaa vuotuista veroa veneestä, jota en käytä, ja jonka moottori ei ehkä enää edes toimi.

Toinen rekisteristä poistamani vene on vuonna 1982 käyttöön otettu 4,5 metriä pitkä katamaraani, jonka perämoottori ei enää toimi. Vene on ollut vuosia pukeilla pihassani pressulla peitettynä. Tälläkään veneellä moottoreineen ei ole juuri arvoa. Veneestä voisi joku muutaman satasen maksaa, tai sitten ei. En aio myydä sitä. Olkoon muistona paremmista ajoista. Tästäkään käyttökelvottomasta veneestä en siis halua maksaa veroa, joten poistin senkin rekisteristä. Suomen "juppiristeilijälaivasto" pieneni kahdella.

Moottoripyöräkin tuli hankittua pari vuotta sitten, ja taitaa olla tyypillistä minun tuuriani, että kun jotakin lopulta onnistun saamaan, siitä rangaistaan verolla ja rajoituksella.

Olin aikoinaan paikkakunnaltani ensimmäinen, jonka suorittamaan kuorma-auton ajokorttiin ei lakimuutoksen takia lisätty arvokasta E-kirjainta, eli siinä menivät rekkakuskihaaveet, joita olin elätellyt tosin vain kesätyöksi (perheellämme oli tuohon aikaan perävaunullisia kuorma-autoja). Tietenkin olin myös ensimmäisiä, joille tuli pakolliseksi kahdeksankympin lätkä, ja jotka eivät siten koskaan saaneet nauttia "vapaista nopeuksista". Muutamaan kuukautta minua vanhemmille kevereilleni se oli sallittua. Juuri ennen lakimuutosta moottoripyöräkortin suorittanut 16-vuotias kaverini sai ajaa isolla moottoripyörällä lallisesti niin kovaa kuin hänen 500-kuutioinen Kawasakinsa kulki. Minulle suurin sallittu nopeus olisi ollut 80 kilometriä tunnissa, vakkka olin 18-vuotias. Laki on ihmeellinen, ja lakia muutettaessa joistakin tulee ns. väliinputoajia.

Ei kai auta kuin hammasta purren maksaa se kirottu moottoripyörävero. Onneksi sain hintoja vertailtuani liikennevakuutuksen "kohtuullisella" hinnalla, vaikka se ei tietenkään halpa ole verrattuna autoissani oleviin täysien bonuksien vakuutuksiin. Kallis harrastus moottoripyöräily joka tapauksessa on jo yksistään kiinteistä maksuista johtuen. Yhdelle ajokilometrille kertyy tolkuttomasti hintaa, koska itselleni ei niitä ajokaudessa kovin paljon kerry. Onneksi pyörä on käytettynä ostettu, joten sen arvon alenemisella veron takia ei ole suurta merkitystä.

Jäsen Jack tuo esille hyvin lain järjettömyyden.
Säilytät sydänverelläsi jotain arvokasta historiasta vuosikymmenet. Eräänä päivänä tulee valtaan hallitus, joka tekee historian reliikkien säilyttämisestä rangaistavaa.
Romuksi vaan kaikki vanha "paska". Vittu, että sylettää!1!! >:(
Miksei omaisuudeksi merkityille taideteoksille aseteta omistusveroa? No tietysti siksi että se söisi vasemmistotaiteilijoden tulot.

ONNEKSI, en kerinnyt hommaamaan Saksasta papereita erääseen harvinaisimpaan BMW-moottoripyörään, jonka saksalaiset olivat perääntyessään jättäneet Viroon. Ostin sen Virosta lähes 20 vuotta sitten ja sitä on kysytty(silloin kun se oli nettisivuillani) Texasista, Saksasta, Hollannista, Ruotsista, Italiasta...
BMW R66 SS -39. Valmistettu vain 1669kpl.
Näistä "pelastuksista" pitäisi alkaa sitten maksamaan "rangaistusveroa". >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

KJ

Kukapa muukaan kuin liikennevaliokunnan puheenjohtaja Ari Jalonen (ps) on jopo vinossa ajamassa idioottimaisia veroja. SU

Toinen Jalosen kärkihankkeista on tutkinnan vaatiminen 612-kulkueesta.

Pidin tuotakin joskus ihan järkiukkona, mutta tampiohan kaveri taitaa olla.
What would Gösta Sundqvist do?

Uuno Nuivanen

Luulisi, ja tiedänkin, että varsin monella juurikin persuja äänestäneellä on vene ja/tai moottoripyörä, ellei jopa useampi. PS:n kansanedustajat ovat omiin muroihin kusemisen erikoisasiantuntijoita. No, uurnilla tavataan.

Saturnalia

Ajaessani kuorma-autokorttia taisin olla viimeistä vuosikertaa, joka sai mukaan täyden A-kirjaimen ilmaiseksi ilman erillistä koetta.
Mopokortti taisi tulla vähän myöhemmin, mutta ei kovin paljoa myöhemmin kuitenkaan.
Täytyisi itse asiassa käydä konttorilla hakemassa kortin kaksoiskappale. Muoviläpyskä nimittäin hävisi kauan sitten kaikkien muiden korttien mukana kun lompakko unohtui auton katolle. Kerran ratsiassa sanoin kun kysyivät korttia, että "katso koneelta, siellä se on". Vähän marmattivat, mutta läpi pääsin.

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 10.12.2016, 15:19:59
Luulisi, ja tiedänkin, että varsin monella juurikin persuja äänestäneellä on vene ja/tai moottoripyörä, ellei jopa useampi. PS:n kansanedustajat ovat omiin muroihin kusemisen erikoisasiantuntijoita. No, uurnilla tavataan.

Kyllähän tätä on suunniteltu pidempään, vai mitä ajattelet siitä taannoisesta vesikulkuneuvorekisterilain muutoksesta 2007?

Verottaminen niillä oli jo silloin mielessä, piti vain jättää vähän aikaväliä, ettei kupattava huomaa tulleensa taas kusetetuksi.

En rekisteröinyt. Niin on pientä käyttö ja niin syrjäisellä seudulla.

Uuno Nuivanen

Ovathan perseilyssä toki muutkin perskekopuolueet mukana, mutta ovelasti syöttivät pallon hölmöille perussuomalaisille, jotka innokkaasti alkoivat mainostaa verosikailua kärkihankkeenaan. Ja miinus satatuhatta ääntä.