News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Veneet, moottoripyörät ja mönkijät verolle (yhdistetty)

Started by B52, 01.09.2016, 22:39:24

Previous topic - Next topic

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.03.2017, 19:12:40
Seuraava kusetus on jo 'putkessa'!   :D

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mtv-n-erikoishaastattelu-hyperloopin-paajohtajan-hullu-idea-puolessa-tunnissa-helsingista-tukholmaan-suomi-ei-ole-pieni-maa-vaan-henkinen-jattilainen/6334250


No, voisihan tuolla ammuskella matuja Tukholmabadista Helsinskiin taakanjakomielessä.

E: Tämä sopisi paremmin sinne Bernerin liikennekaariketjuun, mutku ei löydy.. jospa yst.lähimode siirtäisi.

No sitten kun Tukholmabadiin asti päästään ampumaan, uskoisin että tuommoiset 30 000 ruotsonauttia löytyy seiniin nojailemasta.

dothefake

Miksi Ruotsiin pitää päästä noin nopeasti? Nyt meitä kusetetaan, ne haluavat sieltä nopeasti pakoon.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

KJ

Ari Jalonen (ps.), joka ylimielisesti kertoi kansalle veneveron autuudesta sai kuntavaaleissa pienehkön näpäytyksen: vuoden 2012 äänet, 1458 kpl, muuttuivat näissä vaaleissa 416 ääneksi.

Jotkut ihmiset muuttuvat totaalisiksi kusipäiksi hieman valtaa saatuaan.
What would Gösta Sundqvist do?

qwerty

Tämä ei mitenkään voi mennä läpi. Eihän?

QuoteSähköpyörien hankintaan ehdotetaan 400 euron tukea
LVM Tiedote 19.03.2018 10.25

Sähköavusteisen polkupyörän hankintaan ehdotetaan 400 euron suuruista hankintatukea vuosille 2018-2021. Tuki astuisi voimaan 1. heinäkuuta 2018 ja sen myöntämisestä vastaisi Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi.

Ehdotuksen mukaan tukeen olisivat oikeutettuja yksityishenkilöt ja tukea voisi saada uuden sähköpyörän hankintaan kerran kalenterivuodessa. Tukea voisi hakea heinäkuun 1. päivästä lähtien Trafilta verkkohakemuksella ja tukea voisi saada takautuvasti 1.4.2018 jälkeen hankitusta, uudesta sähköpyörästä.

Hankintatuki rahoitettaisiin vuosille 2018-2021 sähkökäyttöisten henkilöautojen hankintatukeen ja muuntotukiin varatuista rahoista. Sähköpyörän hankintatuen käyttöönotto edellyttää lakimuutosta vähäpäästöisten autojen hankintatukea koskevaan lakiin. Lakimuutoksesta pyydetään lausuntoja 3.4.2018 mennessä.

Kansallisten ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi on linjattu tavoite lisätä kävelyn ja pyöräilyn kulkutapaosuutta 30% vuoteen 2030 mennessä. Tutkimusten mukaan sähköavusteinen pyöräily pidentää keskimääräisiä pyöräilymatkoja ja korvaa automatkoja.

Lakimuutos on osa kävelyn ja pyöräilyn edistämisohjelman toimenpiteitä, jotka on tarkoitus julkistaa perjantaina 23. maaliskuuta.

Lakimuutoksella edistettäisiin hallitusohjelman biotaloutta ja puhtaita ratkaisuja koskevan hankkeen tavoitteiden toteutumista.

Mitä seuraavaksi?

Lakimuutos on lausuttavana Lausuntopalvelu.fi –sivustolla 3.4.2018 asti. Lausuntoja voivat jättää kaikki halukkaat. Lausuntokierroksen päätyttyä laista tehdään kevään aikana hallituksen esitys. Lain on tarkoitus astua voimaan ja tukea sähköpyörän hankintaan voisi hakea 1. heinäkuuta 2018 alkaen ja sitä voisi ehdotuksen mukaan saada takautuvasti 1.4.2018 jälkeen hankitusta sähköpyörästä.

Lisätietoja:

ylitarkastaja Eleonoora Eilittä p. 050 309 9189
Muualla verkossa:

Esitys lausuttavana Lausuntopalvelu.fi -sivustolla
Hankintatuki ja muuntotuki Trafin sivuilla

Quote2018-03-18 Anne Berner: Kävely ja pyöräily korvaamaan lyhyitä automatkoja

Liikenteen päästöjä on vähennettävä vuoteen 2030 mennessä 50 prosenttia. Tällä hetkellä valtaosa liikenteen päästöistä syntyy tieliikenteestä. Yksi tapa vähentää päästöjä on parantaa kävelyn ja pyöräilyn mahdollisuuksia ja houkuttelevuutta, etenkin lyhyillä matkoilla.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

guest14935

Quote from: qwerty on 19.03.2018, 16:06:04
Tämä ei mitenkään voi mennä läpi. Eihän?

Menihän se läpi matujen tuominenkin, joten ei tuo ihmetyttäisi. Jollain nekin on maksettava joten lisää veroja autoiluun vaikka. Kyllähän tuo vähäsen sellasen ituhipin idealle vaikuttaa joka damissa tai köpiksessä kattellu fillareita eikä muista että täällä kelit on hiukka eri, mutta ei taida väliä olla noissa piireissä.

Murkula

Voi se mennä läpi ja ihan tuollaisenaan. Eikä sillä, idea ei ole hullumpi muuten, mutta mikä on tämä 400€ kertakorvaus, joka johtaa takuuvarmasti pelkkiin väärinkäytöksiin, kun Biltema myy parhaimmillaan 500€ sähköpyöriä. Olisiko parempiakin keinoja, kuten vaikkapa alentaa pyörien ALV:tä? Paitsi että ei, viitaten kannatusketjussa sanomaani, niin tälläinen kaikin puolin parempi ja tehokkaampi muutos ei kelpaa, koska olisi liian huomaamaton, eikä sillä saisi kerättyä samaa määrää irtopisteita ja ääniä vaaleissa.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

Lahti-Saloranta

Tavallinen polkupyötä olisi vielä ekologisempi vaihtoehto. Kuten joku  ehdotti niin polkupyörien alv:n lasku ajaisi saman asian, olisi hyvin yksinkertainen toteuttaa. Käytännössähän tuo tuki on itseasiassa pyörien valmistajien ja kauppiaiden tukemista.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Fiftari

QuoteValtio keräsi tieliikenteestä veroja 8,3 miljardia – palautti tieverkolle alle miljardin

Tieliikenteen verotulot kasvoivat viime vuonna yli 300 miljoonaa euroa.

Viime vuonna valtio keräsi tieliikenteestä noin 8,3 miljardia euroa verotuloja. Tieliikenteen osuus valtion kaikista verotuloista oli viime vuonna lähes viidennes. Tieliikenteestä kerätään lähes yhtä paljon veroja kuin valtio kerää ansio- ja pääomatuloveroja, joiden määrä oli viime vuonna noin 9,1 miljardia euroa, kertoo Autoalan Tiedotuskeskus.

Valtio palautti tieverkon ylläpitoon ja kehittämiseen viime vuonna lähes 1,0 miljardia euroa. Tieverkon menoista noin neljännes kohdentui kehittämishankkeisiin ja loput perusväylänpitoon.

Tieliikenteestä kerätty veropotti kasvoi yli 300 miljoonalla edelliseen vuoteen verrattuna. Tieliikenteen verokertymä on autoalan mukaan kasvanut selvästi 2010-luvun alkuvuosiin verrattuna, jolloin se oli hieman yli seitsemän miljardia euroa.

Suurin yksittäinen tieliikenteestä kerättävä vero on polttoainevero, jota kerättiin tienkäyttäjiltä viime vuonna lähes kolme miljardia euroa.

Ajoneuvoveron tuotto kasvoi lähes 1,2 miljardiin eli lähes kahdeksan prosenttia, sillä ajoneuvoveroa korotettiin kuluvalla hallituskaudella.

Myös autoverokertymä kasvoi viime vuonna 1,4 prosenttia, vaikka autoveroa on viimeisimmän kolmen vuoden aikana pieninä portaina alennettu. Autoveroa kerättiin Autoalan mukaan 977 miljoonaa euroa.
Kauppalehti
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Fiftari

Sipilä ei ilmeisesti enää halua olla politiikassa mukana tai sitten on pää pehmennyt täydellisesti.

QuoteJuha Sipilä: Autoilija voisi maksaa hyvitystä tankatessaan – "Suomesta ilmastotaistelun suurvalta"

Pääministeri Juha Sipilä (kesk) asemoi Suomea kokoaan suuremmaksi ilmastotoimijaksi. Hän ehdottaa, että autoilijat voisivat hyvittää päästöjään lisämaksulla tankatessaan.
Sipilä nosti asian esiin puheessaan Turun Eurooppa-foorumissa tänään.

"Myös Suomella on todellinen sauma nousta ilmastokysymyksissä kokoaan suuremmaksi toimijaksi. Ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun suurvallaksi", Sipilän sanoi puheessaan.

Hän viittasi suomalaiseen teknologiaan, jolla voidaan kaapata hiilidioksidia ilmasta tai hajottaa vettä hapeksi ja vedyksi. Pääministerin mukaan Suomessa osataan myös tehdä hiilidioksidista ja vedystä mitä erilaisimpia tuotteita – hiilivetyjä.

"Teknologian kehityksen mahdollistaa osaltaan merkittävästi halventunut aurinko- ja tuulienergia. Ajatelkaa, mitkä mahdollisuudet tämä tuo Afrikkaan. Ilma puhdistuu, saadaan vaikkapa metanolia tai muovin raaka-ainetta ja sivutuotteena puhdasta vettä."

Sipilän mielestä ilmastomuutos voidaan pysäyttää kolmella keinolla: edellä mainitut hiilenkaappausteknologiat on otettava rohkeasti käyttöön, kulutusta on hillittävä ja hiilinieluja on kasvatettava.

"Hiilinielun kasvattaminen on tuotava myös kuluttajan arkisten päätösten tasolle. Kun maksat tankkauksen autoosi, samalla pitäisi pystyä osallistumaan vapaaehtoisesti tai tuotteen hinnassa myös metsän istuttamiseen."
US
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

dothefake

Tuohan on hyvä, nyt Venäjän bensalla ei tienaa kuin euron litralta.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Uuno Nuivanen

#820
Paskalain voimalla Kepu halusi Suomesta paskankierrätyksen suurvallan.

Sipilän omaisuus on sattumalta yhtä suuri kuin hänen yritystensä saamat valtiontuet.

Suomi on anoastaan julkishallinnon koon suurvalta väkilukuun nähden.

Murkula

Quote from: Fiftari on 31.08.2018, 17:14:42
Sipilä ei ilmeisesti enää halua olla politiikassa mukana tai sitten on pää pehmennyt täydellisesti.
Tässä on taas se harha, jonka haluasin ehdottomasti korjattavan joka ikisen vastaavan jutun kommenteissa, nimittäin sillä kun ei ole paskaakaan merkitystä mitä nuo polttoaineden eko-lisät vaikuttavat autoni tankissa, etenkin kun se nytkin seisoo. Se mikä oikeasti sen sijaan huolestuttaa, niin mitä tuo maksaa kaikkialla muualla, josta ollaan tarkoituksella vaiti.

Mitä tulee hiilinieluihin, niin siinähän on tuota metsää, joka tekee itsestään juuri kuten toivottiin. Vaan sitä kun ei EU:ssa voi katsoa hiilinieluksi, koska se tekisi Venäjästä maailman hiilineutraaleimman maan. Eihän sellaista voi sallia, vaikka olisikin totta.
Me suomalaiset olemme niin poliittisesti tyhmä kansa, että oikein ansaitsemme kuolla sukupuuttoon.

Ignore: Don Nachos, Ajatolloh, Puuha-Pepe, Sir, Justustr, Joutselkä, Vastarannan Kiiski, Hämeenlinnan Oraakkeli, Caucasian, Viisitoista, Totti, MinäVuan.

ämpee

Hyvin kuvaavaa hallituksemme työskentelylle.
Valtio aikoo kannustaa mopon tai moottoripyörän käyttöön ympäristösyistä
Kun vasta hiljattain oli kaavailuja "juppikootterien" erityisestä verottamisesta ja saatiin aikaan kaaos moottoripyöräilyä harrastavien keskuuteen.
Syntyneen kaaoksen kustannuksia valdelle ei liene kuin arvioitu, mutta kyse on miljoonista.

QuoteUusia prätkiä ja mopoja tarvitaan liikenteeseen vuoden 2030 ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi.
Ilmasto on nyt teemana, aikaisemmin se oli olevinaan raha.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Saturnalia

Ihan kiva juttu, mutta nuo esitykset ovat paljolti sarjaa paluu vanhaan on nyt uutta ja edistyksellistä.
Esimerkiksi Helsingissä moottoripyörien pysäköinti oli ilmaista vuoteen 2003 saakka. Sitten moottoripyörille määrättiin sama asukaspysäköintimaksu kuin autoille, koska hallitus halusi rahastaa sillä 2000-luvun prätkäboomilla jossa kuusikymppiset ostelivat uusia isoja pyöriä rekkalasteittain.
Nyt vuoteen 2003 saakka sata vuotta ilmaista ollutta pysäköintiä esitetään tosi rankkana vihreänä ideana! :D

Oikea syy lienee se, että 2000-luvun myyntiboomi on muisto vain, on huomattu että on kuritettu moottoripyöräilijöitä liikaa.
Kun nyt saisivat jonkun tolkun taas ajokorttilakeihin, ja toki siihen pysäköintiinkin. B-kortillisille voitaisiin antaa jälleen oikeus ajaa vaikka A2-pyörää, edes.
Maksan Stadissa samaa hintaa pysäköinnistäni kuin autot, ja usein saan kuulla että "laita se niin tonne jonnekin kulmaan että se ei oo tiellä".
Vaikka jos pysäköisin ajoradan suuntaisesti, kuten lakikin vaatii, niin pyörä veisi vain puolet auton tilasta.

ämpee

Kun Kataisen hallitus ei saanut ulkopolitiikkavahinkojen lisäksi mitään aikaan, niin nykyinen hallitus pääsisi Hakkaraisen bisneksiin sahaksi, sillä niin edestakaisin asioita vedetään.
Tulee sellainen vaikutelma, että asioita ensin kokeillaan, ja vasta havainnoista aletaan päätellä jotain jolloin aletaan kokeilemaan päinvastaista, ja havainnoista sitten...

Tulee mieleen radio-Jerevan kasku.
Meiltä kysytään, ovatko johtajamme tiedemiehiä vai poliitikkoja ?
Me vastaamme, tiedemiehet kokeilevat rotilla ensin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Faidros.

Quote from: Saturnalia on 08.09.2018, 11:19:55
Kun nyt saisivat jonkun tolkun taas ajokorttilakeihin, ja toki siihen pysäköintiinkin. B-kortillisille voitaisiin antaa jälleen oikeus ajaa vaikka A2-pyörää, edes.

Tuosta tuli mieleeni, kun ennen sai ajaa pätkäkortilla 16 vuotiaana isoa(tehorajoittamatonta) prätkää ja nyt ne suunnittelee 15 vuotiaille autokorttia, niin kummassa tapauksessa vaarannetaan useamman ihmisen henki?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-