News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Veneet, moottoripyörät ja mönkijät verolle (yhdistetty)

Started by B52, 01.09.2016, 22:39:24

Previous topic - Next topic

Ari-Lee

Vituttaa niin ettei sanotuksi enää saa. Lähden tästä samantein polttamaan bensiiniä 2000km kesäisin ajettavalla 50 vuotiaalla harraste V8 -viikonloppureellä tuohon iltahämyiselle kirkolle jos se auttaisi vitukseen. Suomi nousuun. Hallitusidiootit.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

MW

Quote from: Ari-Lee on 02.09.2016, 21:10:48
Vituttaa niin ettei sanotuksi enää saa. Lähden tästä samantein polttamaan bensiiniä 2000km kesäisin ajettavalla 50 vuotiaalla harraste V8 -viikonloppureellä tuohon iltahämyiselle kirkolle jos se auttaisi vitukseen. Suomi nousuun. Hallitusidiootit.

Kateus. Itse luovuin harrasteautosta ja pyörästä jo kymmenen vuotta sitten, lähinnä koska ei ollut varaa seisottaa ja ylläpitää niitä, samaan aikaan.

Nyt olisi varaa, mutta nyt ei ole tiloja, eikä halua. Tappoivat sen.

dothefake

Kun ostin pyöräni v. 1985 kolmen vuoden ikäisenä, niin enpä arvannut, että sitä alettaisiin verottaa yli kolmenkymmenen vuoden päästä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

yks vaan

Quote from: dothefake on 02.09.2016, 22:00:16
Kun ostin pyöräni v. 1985 kolmen vuoden ikäisenä, niin enpä arvannut, että sitä alettaisiin verottaa yli kolmenkymmenen vuoden päästä.
Väliaikaisesti vaan..
Kuka syrjisi minua?

Aukusti Jylhä

Quote from: yks vaan on 02.09.2016, 22:05:34
Väliaikaisesti vaan..

Väliaikaisen autoveron tarina kyllä kertoo kaiken tarpeellisen verotusyhteiskunnastamme: Auktoriteettiuskovaisuus on kansan juurevin olemus. Siihen kyllä tulee muutos muutaman vuoden kuluessa, kiitos matukriisin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

dothefake

Eikö sitä veroa voisi määrätä takautuvasti? Ja muitakin veroja, yht'äkkiä verottaja huomaisi, että teillähän on tuhansia verovelkaa.
-Tytti Tuppurainen

latrom

Quote from: Nuiva kansalainen on 02.09.2016, 19:54:47
Itse olen sitä mieltä, että huvikäyttöön tarkoitettuja kulkuneuvoja pitääkin verottaa tavallisen autoilun sijaan. Autosta poiketen esim. huviveneet, moottorikelkat, skootterit, vesiskootterit, mopot, mopoautot ja moottoripyörät eivät ole useimmille välttämättömiä kulkuneuvoja. Tavallinen autoilu on sen sijaan verotettu jo nyt ihan tappiin.

Skootteri on kaupungissa todella kätevä ja itselläni oli pitkän aikaa ainut kulkuväline.

Ari-Lee

Quote from: MW on 02.09.2016, 21:28:37

Kateus. Itse luovuin harrasteautosta ja pyörästä jo kymmenen vuotta sitten, lähinnä koska ei ollut varaa seisottaa ja ylläpitää niitä, samaan aikaan.

Älä suotta. Minulla ei ollut varaa seisottaa. Jäin lapsettomaksi. Sijoitin yhteen ja samaan kaikki nämä 33 vuotta. Nyt olen itse fyysisesti enempi rikki kuin tuo liki uudeksi rassaamani metallikasa. Toiveena on, että joku harrastaa sitä vielä lentotekniikalla varustettuna vuonna 3017.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Alaric

Hitto vieköön, olet nuorempi kuin kuvittelin.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

B52

Te ette ymmärrä mitään, jos on varaa ostaa vene tai moottoripyörä, pitää myös olla varaa maksaa vero niistä.

Varsinkin kun noista on jo maksettu 50% veroa.

Huonoa sarkasmia.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

CaptainNuiva

Quote from: Nuiva kansalainen on 02.09.2016, 19:54:47
Itse olen sitä mieltä, että huvikäyttöön tarkoitettuja kulkuneuvoja pitääkin verottaa tavallisen autoilun sijaan. Autosta poiketen esim. huviveneet, moottorikelkat, skootterit, vesiskootterit, mopot, mopoautot ja moottoripyörät eivät ole useimmille välttämättömiä kulkuneuvoja. Tavallinen autoilu on sen sijaan verotettu jo nyt ihan tappiin.

Joo veroa vaan niin loppuu sekin taloudellinen toimeliasuus joka tuottaa jatkuvasti töitä, tuloveroa,alvia ja polttoaineveroa.
Tilalle saadaan vero joka tuottaa työttömiä ja lisää valtiolle velkaa...Niin ja tiettenkin byrokraateille duunia.

En oikein ymmärrä näitä kateusveroja ja verottamista vain siksi että jossain toisaallakin verotellaan ja siellä ei voida enää nostaa, realismista ja seurauksista viis.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Uuno Nuivanen

Quote from: Alaric on 03.09.2016, 00:27:36

Hitto vieköön, olet nuorempi kuin kuvittelin.

Minä kolmen vanhana en osannut vielä prätkistä haaveillakaan.

Chew Bacca

Minusta Suomi nousisi verottamalla veroja. Eli kaikista veroista joita maksat maksaisit veroa. Kannattaisi kokeilla, hallitus!

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Uuno Nuivanen

Quote from: Hän on 03.09.2016, 00:34:29
Minusta Suomi nousisi verottamalla veroja. Eli kaikista veroista joita maksat maksaisit veroa. Kannattaisi kokeilla, hallitus!

'Kokeiltu' on, jo isoisät maksoivat arvonlisäveroa autoverosta.

B52

Quote from: Hohtava Mamma on 03.09.2016, 00:46:04
Koko verotus nykyisessä muodossaan on jo lähes turha ja liian monimutkainen häkkyrä. Eikö olisi paljon helpompaa jos jokainen luovuttaisi koko palkkansa suoraan valtiolle, joka sitten viisaan harkintansa mukaan jakaisi tulonsiirtoina rahaa takaisin kaikille -ansioidensa mukaan.

Nykysysteemi ei kauheasti tuosta enää poikkea.

Mietin eutanasiaan.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Uuno Nuivanen

Quote from: Hohtava Mamma on 03.09.2016, 00:46:04
..suoraan valtiolle, joka sitten viisaan harkintansa mukaan jakaisi tulonsiirtoina rahaa takaisin kaikille -ansioidensa mukaan.

Tarkoitat kai ihonvärin mukaan?

MW

Siehän se sälli oot, ku kolmevuotiaana pyöriä ostelet... ;D nuorikin vielä, -82 syntynyt.

MW

Quote from: Ari-Lee on 02.09.2016, 23:03:26
Quote from: MW on 02.09.2016, 21:28:37

Älä suotta. Minulla ei ollut varaa seisottaa. Jäin lapsettomaksi. Sijoitin yhteen ja samaan kaikki nämä 33 vuotta. Nyt olen itse fyysisesti enempi rikki kuin tuo liki uudeksi rassaamani metallikasa. Toiveena on, että joku harrastaa sitä vielä lentotekniikalla varustettuna vuonna 3017.

Rehellisesti sanoen, en minäkään kolmea, jo aikuista mukulaani noihin peleihin vaihtaisi tänä päivänäkään, mutta kyllä minä niitä joskus ikävöin. Ja muksuja kanssa. Eikä se ollut vaihtokauppa, mutta se oli "järkevää", silloin. Olisin voinut valita toisin, näin tein. Nyt ei ole muijaa ei mukuloita.

Ehkä vielä joskus.

Ja pelkkä VeeKasin ääni.... brr.

Luotsi

Quote from: Uuno Nuivanen on 03.09.2016, 00:40:21

Ihan luonnollista, autoverohan lisäsi ukksi kaaran arvoa! Kysy vain lisää, jos haluat tietää VVMn verovirkamiesten logiikasta.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

CaptainNuiva

Quote from: multa tulille on 02.09.2016, 13:48:40
Quote from: CaptainNuiva on 02.09.2016, 00:46:21
Tuo venevero on kokeiltu monissa maissa ja aina siitä on luovuttu koska kerääminen maksaa enemmän kuin tuotto on.

Ja kuinka ollakkaan, tämä venevero ei koskisi Ahvenanmaata.
Arvatkaapa mikä tulisi näiden hallituspösilöiden ja kavereidensa veneen rekisteröintipaikaksi....

Jatkan vähän jäsen Captain Nuivan näkökohdasta.  Silloin kun Suomessa alkoi keskustelu veneiden rekisteröinnistä (ja alkoi myös ensimmäiset epäilyt sen todellisesta tarkoituksesta eli veneiden verolle panosta) niin yleisesti puhuttiin että Ruotissa (jossa silloin jo oli patsi rekisteröinti niin myös verotus) veron tuotto ei kattanut edes perimikustannuksia. Ja  Ruotsissa oli sellaisten veneiden määrä, joita nyt ylipäänsä saattoi verottaa, paljon suurempi kuin Suomessa.

Tuossa  Jäsen Captain Nuiva vittasi siihen että  Kongosta tulisi verovapaa  alue. Miten veneen rekisteröinti käytännössä ssiine  toimisi. Pitääkö  liittyä  Ålands  segelselkkaappii  ja alkaa  kertaamaan  vanhaa virkaruoåtsia vai pitääkö muutta  paikalle asumaan vain miten se käytännössä menee ?  JOs joku  tietää niin kulisin mielelläni.

Mitä muuten perussuomalaisilla on telkemistä tämän kanssa ?

No olkoon, paljastan alustavan liike-ideani tässä:
Kongoon perustetaan firma joka toimii siten että tekee veneen omistajan kanssa sopparin siitä että saa ostaa tämä veneen summalla X ja firma vuokraa veneen takaisin myyjälle summalla Y joka on "Palvelumaksun" verran suurempi kuin summa X.
Samalla tehdään molemminpuolin allekirjoitettu soppari siitä että vuokraaja on koska tahansa oikeutettu ostamaan veneen takaisin summalla X+Z ja omistusoikeus siirtyy pankkimaksun myötä ilman eri sopimuksia vuokralle ottajalle, tehdään se sitten huomenna taikka 10 vuoden päästä.
Vuokrasoppariin sisällytetään vuosittainen "tarkastusmaksu" veneen kunnosta ja tämä tarkastus voidaan tehdä vaikkapa sillä että vuokraaja lähettää veneestä kuvan taikka sähköpostin jossa kertoo että hyvin pelittää.

Suurin piirtein siis näin.
Ideassa pitää huomioida määrättättyjä juttuja ja asetuksia joista en sen enempää tässä kerro, mistäs sen tietää vaikka tulisi firma perustettua....

Sen suhteen että mitä persuilla on asian kanssa tekemistä,kertoo tämä Soinin lausunto:
-"herrojen huvikuunarit ja juppiskootterit" pannaan verolle.
Eli spekuloidaan sillä että Suomessa on 200000 veroitettavaa venettä ja sitten selitetään perään herrojen huvikuunareista.
Kuka vittu uskoo näihin huvikuunaritarinoihin ja juppiskootterisatuihin?
Jos uskoo niin suosittelisin kiertelemään venerantoja.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

CaptainNuiva

Ja televero oli aikoinaan samanlainen automaatti eli mitä enemmän maksat veroa niin sen enemmän maksat veroa.
Parjattu EU torppasi nämä pois.

MW

Quote from: Luotsi on 03.09.2016, 01:14:21

Ihan luonnollista, autoverohan lisäsi ukksi kaaran arvoa! Kysy vain lisää, jos haluat tietää VVMn verovirkamiesten logiikasta.

Perit sen ukkisi arvomobiilin, niin illman muuta maksat veroa. Katsojakilpa olisi haastaa löytämään esine/kiinteistö, josta on eniten maksettu veroa arvoonsa nähden parin sukupolven aikana. Ainahan maksethan. Ja nyt kun matushow on täällä, niin kiihtyy vaan.

Jepulis

Multa saa SMP perittyä 800 euroa veikkaan maksimina. 300 isommasta ja 100 pienemmästä veneestä parisen vuotta vielä. Siitä eteenpäin kateus poistunee, jos saan ne myytyä. Ellen, pitää miettiä voisko ne vaan yksinkertaisesti romuttaa tai suostuisiko joku paikallinen tuloton pultsari "ostamaan" ne eurolla, jos sille tarjoo kaljat.

Noin kahden vuoden päästä varmaankin viimeistään on vanhat kotimaan lomailun perusedellytykset myyty. Olen tätä kirjoittaessakin ulkomailla ja jo täysin sisäistänyt ajatuksen, etten enää vietä lomia kotimaassa tulevaisuudessa, jos edes arkeakaan. Se on halvempi, mielenterveydelle parempi ja lisäksi täällä hyvin hoidetuissa yhteiskunnissa on vähemmän matuja. Suomentajan huomautus, oikea "matu" on luonnollisesti huivipäinen ämmä tai sätkää polttava arabiaijä, nää täkäläiset "ulkolaiset" eivät lukeudu tokikaan varsinaisiin.

Veneveroon syyllinen on Niinistö ja kakkosverontoivojana itse Soini. SMP persut haluaa kai vielä viimeisenä tekonaan kostaa heidät jo jättäneille äänestäjilleen. Kiitti persut tästäkin. Olihan tuossa muutaman kymmenen vuotta kotimaan lomailua jo tarpeeksi. En aiemmin tajunnutkaan kuin kivaa ulkomailla asustelu voi olla. Tässähän ihan monikulttuuristuu. 
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Jack

Quote from: P on 02.09.2016, 10:35:44
Tosin veneille ei ole museorekisteriä

Tavallaan on (kts. linkki lopussa), mutta se ei ole maksujen perimistä hillinnyt, päinvastoin. Samaan aikaan kun autojen katsastusmaksut ovat kilpailun takia alentuneet, perinnehöyryalusten katsastusmaksut ovat noin kaksikymmenkertaistuneet.

Kun katsastaja tutkii auton, maksua kertyy alimmillaan viidenkympin verran. Kun Trafin mies käy kurkistamassa laivan uuniin, perässä seuraa satojen eurojen lasku sekä lisäksi lasku matkakuluista ja päivärahasta. 500 - 1000 euroa varttitunnin hommasta on aika kova hinta arvioipa sitä miten tahansa. Valtion monopolifirma voi pyytää, mitä haluaa. Katsastusmaksut ovatkin suurin harrastuksen yksittänen menoerä. Hintaa on yritetty saada alenemaan, ja viime aikoina se onkin erinäisten järjestelyjen avulla pudonnut jo alle viidensadan per käynti. Ei sekään halpaa ole.

Venevero museolaivoille edustaa Maalaisliitosta lähtevää keskustalaisperussuomalaisuutta. (S/S = Sipilä/Soini). Eivät maajussit perinteisesti ole mitään veneilijöitä olleet, vaikka olisivat asuneet vesistöjen rannoilla. Joku puolilaho kippo, jolla käyty katiskoilla, on riittänyt.

http://www.nba.fi/fi/tietopalvelut/tietojarjestelmat/perinnelaivarekisteri

Uuno Nuivanen

Quote from: Jepulis on 03.09.2016, 01:38:41
Veneveroon syyllinen on Niinistö ja kakkosverontoivojana itse Soini. SMP persut haluaa kai vielä viimeisenä tekonaan kostaa heidät jo jättäneille äänestäjilleen. Kiitti persut tästäkin. Olihan tuossa muutaman kymmenen vuotta kotimaan lomailua jo tarpeeksi. En aiemmin tajunnutkaan kuin kivaa ulkomailla asustelu voi olla. Tässähän ihan monikulttuuristuu.

Persujen itsetuhomekanismi on kyllä ällistyttävä uutuus politiikan saralla.   :o

Eino P. Keravalta

QuoteHallitus on päättänyt, että uudella verolla kerätään yhteensä 50 miljoonaa euroa

Loistojuttu.

Tuolla summalla voidaan maksaa viidenkymmenen 'siirtolaisen' elinkaarikulut eli ilmainen elämä.

Entäs ne loput 9950 vuosittain tulevaa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Goman

Quote from: P on 02.09.2016, 20:00:52
Ollaan sellaisessa tilanteessa, että ihmiset ovat verotettu kuiviin. Kannattaisi tutustua Lafferin-käyrään.

Näin on. Siksi onkin täysin käsittämätöntä että vasemmiston kannatus gallupeissa on nousussa ja äänestäjiä edelleen kalastellaan kaikenlaisilla yhteiskunnan tarjoamilla etuuksilla.  Kun verotus on jo tapissa

https://www.veronmaksajat.fi/globalassets/tilastot/veroaste_suomi_eu_oecd.pdf

ja sen lisäksi valtio ottaa menojen kattamiseksi 6000 miljoonaa lisää velkaa, niin sekään ei tunnu suomalaisille riittävän.

Varsinkin valtamedia on koko ajan pullollaan uutisia siitä kuinka 'kaikkea' supistetaan  ja laitosten määrärahoissa säästetään ja kuinka taloutta kuristetaan..  Uskomatonta pään pensaaseen työntämistä, ja vasemmistopropaganda uppoaa kansaan kuin häkä. Pahalta näyttää. Missä viipyy isänmaallinen oikeistopuolue? Eikö sille todellakaan ole tilausta?

Eino P. Keravalta

QuotePahalta näyttää. Missä viipyy isänmaallinen oikeistopuolue? Eikö sille todellakaan ole tilausta?

Sille todellakin on tilaus ja laaja kannattajakunta.

Mutta ongelma on siinä, että se kannattajakunta äänestää kulttuurimarksilaista ja eurokommunistista Kokoomusta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Skeptikko

Quote from: Eisernes Kreuz on 02.09.2016, 18:19:07
Eikö sitä nyt voisi samalla laittaa polkupyörät ja potkuritkin verolle? Ja kävelyn myös?

Polkupyörävero, polkupyörien katsastus, polkupyöräkortti, pakollinen liikennevakuutus ja tietullit pyöräilijöille olisivat kyllä aivan oikea kosto Vihreille heidän ajamastaan fanaattisesta autoilun vastustamisesta, kaikille pakollisista kasvisruokapäivistä, maan islamilaisoimisesta ja kaikesta muusta ikävästä.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/