News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Nuivake

Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

JoKaGO

Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 14:17:27
Quotehttp://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/12/17/jokinen-valaytti-uutta-vaihtoehtoa-autoverolle
kansanedustaja Kalle Jokinen (kok.) heittää kehään vielä yhden uuden ehdotuksen: eräänlaisen liikkumisveron, joka olisi saman kaltainen kuin yle-vero.

- Autoilun verotusta pitäisi pitkällä tähtäimellä katsoa laajemmasta näkökulmasta.

Jokisen mallissa otettaisiin huomioon myös julkiselle liikenteelle tätä nykyä myönnettävät miljoonien tuet.

- On epäoikeudenmukaista, että yksityisautoilun verotusta kiristetään. Liikkuminen on kuitenkin kaikille kansalaisille välttämätöntä. Jokaisen, myös joukkoliikennettä käyttävän pitäisi osallistua tiestön kunnossapidosta aiheutuviin kustannuksiin.

Jokisen malli laajentaisi veropohjaa. Yle-verokin peritään kaikilta, verossa on tuloihin perustuvaa porrastusta. Yle-verolta välttyvät kaikkein pienituloisimmat kansalaiset.

Liikkumisvero!!!

KANNATETAAN! Siis korvaamaan tällainen jorman höpö-höpö!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Nuivake on 17.12.2013, 14:19:35
Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 14:17:27


Liikkumisvero!!!


Jee!!
Tulee tosiaan ikävä Pahkasikaa!

Last season (Pahkasika-kortti), meillähän on jo olemassa YLE-vero, ja myös "paska-laki". Hyvä, KEPU!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

kelloseppä

Quote from: jopelius on 17.12.2013, 13:14:15
...
Kunhan ketkuttelemme vielä kymmenen vuotta EU:ssa niin ehkä ystävä löytyy taas idästä ja maamme ajautuu jonkinlaiseksi osaksi suurta Venäjän valtiota. Tilaisuus suuriinkin  muutoksiin voi tulla esim. EU:n hajoamisen myötä.
...

OT

Menemättä yksityiskohtiin:

Nim. jopeliuksen tulevaisuuden visio Suomen osalta on otettava huomioon sellaisena, että saattaa toteutua. Joten tässäkin yhteydessä lienee jo nyt syytä kysyä, että haluammeko lastenlapsillemme kouluihin jonkinlaisen "pakkovenäjän" "pakkoruotsin" sijaan. Vaikka kuinka Suomeen alueella jokapäiväinen elämä sujuisi tuollaisessa tulevaisuudenvisiossa suomeksi, niin jostakin yhteiskunnallisesta asemasta lähtien venäjän kielen taito olisi kuitenkin aivan välttämätön ja jopa pakollinen. Tämmöistäkö halutaan vai onko ihan pakko valita tuolla tavoin vai ...?

ämpee

Quote from: Nuivake on 17.12.2013, 14:19:35
Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 14:17:27


Liikkumisvero!!!


Jee!!
Tulee tosiaan ikävä Pahkasikaa!

Pahkasian maailmassa olisi tosiaan helpompi elää.

Vaikka näitä tyhmiä ehdotuksia ei pitäisi laittaa esille, sillä kyse on kaikille avoimesta foorumista, ja jotkut voivat saada jopa ideoita, niin viimeinen niitti olisi veronmaksuvero.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

CaptainNuiva

Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 14:17:27
Quotehttp://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/12/17/jokinen-valaytti-uutta-vaihtoehtoa-autoverolle
kansanedustaja Kalle Jokinen (kok.) heittää kehään vielä yhden uuden ehdotuksen: eräänlaisen liikkumisveron, joka olisi saman kaltainen kuin yle-vero.

- Autoilun verotusta pitäisi pitkällä tähtäimellä katsoa laajemmasta näkökulmasta.

Jokisen mallissa otettaisiin huomioon myös julkiselle liikenteelle tätä nykyä myönnettävät miljoonien tuet.

- On epäoikeudenmukaista, että yksityisautoilun verotusta kiristetään. Liikkuminen on kuitenkin kaikille kansalaisille välttämätöntä. Jokaisen, myös joukkoliikennettä käyttävän pitäisi osallistua tiestön kunnossapidosta aiheutuviin kustannuksiin.

Jokisen malli laajentaisi veropohjaa. Yle-verokin peritään kaikilta, verossa on tuloihin perustuvaa porrastusta. Yle-verolta välttyvät kaikkein pienituloisimmat kansalaiset.

Liikkumisvero!!!

Tuossa on kyllä järkeä.
Jokaiselle kansalaiselle liimattakoon Sikaflexilla askelmittari ranteeseen, tämä sittten on yhdistetty GPS vastaanottimeen/lähettimeen joka on sikaflexilla sekin kiinnitetty päälaelle.
Laite rekisteröisi askeleet (verotettavat) ja kuljetun matkan (Verotettava).
Voimansa lähetin ottaa aurinkokennosta joka on lähettimen yhteydessä (Aurinkovoiman käytöstä verotetaan tietenkin erikseen).
Tämmöisen systeemin hyviä puolia olisi se että ruuhkiatungoksia ei pääsisi syntymään ja ihmiset vähentäisivät kävelyä jolloin luonnollisesti kaatumisia tapahtuisi vähemmän ja yhteiskunta säästäisi loukkaantuneiden hoidossa.
Työpaikkojakin tulisi eli auktorisoituja sikaflex-liimauspisteitä perustettaisiin lukuisia.

Mikäli systeemiä joku yrittäsi kiertää siten että verottajalle ei dataa kulkeutuisi, verottajalla olisi oikeus harkintaverotukseen ja kansalaisen voitaisiin katsoa kävelleen vuositasolla kymmeniätuhansia tunteja (Ns.Kyllösen laskentamalli).


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

vainukoira

GPS-kyttääjän tuunailuun on monia vaihtoehtoja, kuten gps-anteenin tai vaihtoehtoisesti kyttäystietoja lähettävän 3G-antennin foliointi, laitteen kastuminen,  yllättävä jännitteen nousu tai huonosti paikallaan oleva sim-kortti. Keksi itse lisää.

Helpointa on kuitenkin kytkeä GPS-kyttääjän virta pois. Joko irrottamalla piuha tai sim-kortti. Tietysti siten, että ne mahdollisen yllättävän tarkastuksen yhteydessä näkyvävät irronneen auton tärinän vaikutuksesta. Ja katsastusta varten kaiken voi laittaa takaisin paikalleen.

Auton matkamittarin ja GPSn poikkeama on tietysti jorkan ja kylläisen ongelma, mutta senkin voi helposti välttää sormeilemalla mittaria OBD-laitteella.

P

#247
Quote from: ämpee on 17.12.2013, 13:24:39

Mitä ilmeisimmin nykyinen taloudellinen tilanne on jo alkanut heijastua kansalaisten kulutustottumuksiin, ja tämä näkyy polttoaineverotuoton laskuna.
Samaan aikaan toisaalla viimeisin ajoneuvovero"uudistus" jättää miinusta lapaseen.
Eli autoilut "tuotot" valtiolle ovat vahvassa laskussa samaan aikaan kun sitä rahaa tarvittaisiin enemmän, ja tästä paniikki.

Lisärasittaminen tuottaa todennäköisesti vielä lisää miinusta tilille, eli odotellaan tässä kaikessa rauhassa, ja pidetään fokus henkilökohtaisessa selviytymisessä.

Jep neropatit hallituksessa ja valtionvarainministeriössä eivät opi mitään. Kun Kuitusen autoveroa alennettiin, autoveron kokonaisverotuotto kasvoi huomattavasti.

Neropatit pättivät nostaa autoveroa, vaikka heitä varoitettiin verotuoton pienentymisestä. No vero nousi, mutta veron tuotto valtiolle romahti.

Kansalaisten verorasitus on jo tapissaan. Uusilla veroilla ja nostamalla veroa ei enää valtion verotulo kasva, vaan pienenee. Sienestä voi puristaa vettä vain sen mitä siinä sisällä on. Kuivan sienen lisäpuristaminen ei tuo lisää vettä. Tämä järjetön veroaste alkaa leikata jo kansantaloutta. uutta tuloa ei generoidu, kun valtio niistää siemenperunat ja tappaa lypsävät lehmät.

valtion menoja ja valtavaa tyhjäntoimittajien virkamiesarmeijaa ei voida sopeutta tai leikata vastaamaan tuloja, vaikka - suus äkkiä myöden pitäisi olla se ainut oikea kestävä vaihtoehto.
Nyt vaje on paikattu ottamalla velkaa.

Idiootit "varautuvat" polttoaineveron tuoton laskuun - siis itsehän ovat vaatineet vähemmän kuluttavia autoja ja ohjanneet verolla ihmisiä ostamaan juuri vähemmän kuluttavia autoja!! - varaudutaan vain keksimällä lisää uutta verotettavaa. Oikea tie olisi alkaa pohtia, mistä voidaan karsia menoja. Tarvitaanko vähemmistövaltuutetun toimistossa 10-12 kappaletta kallispalkkaisia ylitarkastajia, kun juttuja on vuodessa yksi/kaksi per päivä? Kannattaako meidän kaataa 1, 2 miljardia vuodessa suikkalakeille? Yms.

Propagandassa vedotaan aina, että leikkaukset olisi tehtävä opetuksesta, turvallisuudesta ja terveydenhuollosta. Aina unohtuvat nämä viime nousukautena luodut höpöhöpö virastot ja höpöhöpövirat..  Nyt Ollila ja Kylläinen olisivat perustamassa uutta molokkiorganisaatiota, joka miehitettäisiin jäsenkirjatyhjäntoimittajilla - syömään rahaa suoraan jo veron keräämisvaiheessa, vaikka veron kerääminen ommistuu nykyään 0,2% kululla kerätystä verotulosta. Puolen miljardin notkahdusta ehdotetaan paikattavan vähintään puolimiljardia maksavalla keräsykoneistolla. kansalta siis pitää raapia miljardi lisää, jotta puoli miljardia saadaan valtion kassaan? :facepalm:

Ei saatana miten nerokasta!
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Faidros.

#248
Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä, Virossa ja kaikissa muissakin maailman maissa on saasteeton ja halpa nestekaasu.
Suomessa on nestekaasuun lisätty 20 x käyttövoimavero ja yleisiä tankkauspisteitä ei ole ainoatakaan!!! >:(
MIKSI?
Siksi, koska nestekaasu ei toisi tuloja nykyisille polttoainetoimittajille.
Autokauppiaille se olisi katastrofi, sillä laitteistot on erittäin edullisia ja helppo asentaa itse, varsinkin vanhempaan kaasareilla varustettuun autokantaan. Moottorin käyttöikä kaksinkertaistuu ja huolto-/öljynvaihtoväli kolminkertaistuu, nestekaasun hitaamman palonopeuden ja 128 okt puristuskestävyyden vuoksi. Pidempi öljynvaihtoväli selittyy myös nestekaasun moottoriöljyyn liukenemattomuuden piikkiin. Uuden auton "ekoetu" olisi näin kerralla pois pyyhkäisty.
Vihreät ovat taas sen vuoksi hiljaa, että he periaatteesta vastustavat KAIKKEA YKSITYISAUTOILUA, viis mistään LUONNONSUOJELUSTA!

Edit. Lisään vielä, että nestekaasulaitteiston asennuksen jälkeen vanha auto on ns. hybridi, eli sillä voi myös ajaa aina myös normaalilla bensiinillä tarvittaessa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nuivanlinna

Quote from: P on 17.12.2013, 15:12:52
.......vähintään puolimiljardia maksavalla keräsykoneistolla. :facepalm:

Ei saatana miten nerokasta!


Jos kerran kilometriverotus on kaiken A ja O, niin mihin tarvitaan puoli miljardia maksavaa Ollilaa, Kyllöstä ja GPS:ää?
Miksi ei vain katsastuksessa oteta kilometrilukema ylös ja vero sen mukaan?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

JoKaGO

Quote from: Faidros. on 17.12.2013, 15:16:03
Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä, Virossa ja kaikissa muissakin maailman maissa on saasteeton ja halpa nestekaasu.
Suomessa on nestekaasuun lisätty 20 x käyttövoimavero ja yleisiä tankkauspisteitä ei ole ainoatakaan!!! >:(
MIKSI?
Siksi, koska nestekaasu ei toisi tuloja nykyisille polttoainetoimittajille.
Autokauppiaille se olisi katastrofi, sillä laitteistot on erittäin edullisia ja helppo asentaa itse, varsinkin vanhempaan kaasareilla varustettuun autokantaan. Moottorin käyttöikä kaksinkertaistuu ja huolto-/öljynvaihtoväli kolminkertaistuu, nestekaasun hitaamman palonopeuden ja 128 okt puristuskestävyyden vuoksi. Pidempi öljynvaihtoväli selittyy myös nestekaasun moottoriöljyyn liukenemattomuuden piikkiin. Uuden auton "ekoetu" olisi näin kerralla pois pyyhkäisty.
Vihreät ovat taas sen vuoksi hiljaa, että he periaatteesta vastustavat KAIKKEA YKSITYISAUTOILUA, viis mistään LUONNONSUOJELUSTA!

Edit. Lisään vielä, että nestekaasulaitteiston asennuksen jälkeen vanha auto on ns. hybridi, eli sillä voi myös ajaa aina myös normaalilla bensiinillä tarvittaessa.

Tuossahan tuo virheiden "maailmankatsomus" onkin, lisätään vielä, että saadaan kytätyksi ihmisiä, niin sehän on jo win-win-win!

Se, että Suomessa ei ole nestekaasun käyttö autoissa mahdollista, johtuu Nesteestä... siis Fortumista. He ovat pitäneet huolen, että autoihin saa tankata vain bensaa tai löpöä. Selityksiä nestekaasun käytön mahdottomuudelle on ollut mm. turvallisuusnäkökohdat tankkauspisteissä.  :facepalm:

Juma-että, Puolassa ollaan jo 1940-luvulla osattu tankata autoihin kaasua turvallisesti, samoin Tsekkoslovakiassa (sekä molemmissa erikseenkin  8) ), Unkarissa ja jopa Italiassa  :o  Mutta Fortum "ei vaan osaa", aika kädetöntä suomalaista insinööriosaamista  :roll:  Niin-no, suojatyöpaikat... Vaikka toisaalta, voiko niin kädetöntä insinööriä ollakaan, ettei pikku opintomatka pastaherkkujen ja hiekkarantojen Italiaan kiinnostaisi? ÄÄÄent. itäblokki ei tietenkään voi kiinnostaa syöttiläitä  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Rubiikinkuutio

Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 15:31:44

Miksi ei vain katsastuksessa oteta kilometrilukema ylös ja vero sen mukaan?

Koska niitä on niin helppo ruuvata ja silloin ei selviä onko ne kilsat ajettu maalla vai kaupungisa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Kimmo Pirkkala


JoKaGO

Quote from: Rubiikinkuutio on 17.12.2013, 16:16:56
Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 15:31:44

Miksi ei vain katsastuksessa oteta kilometrilukema ylös ja vero sen mukaan?

Koska niitä on niin helppo ruuvata ja silloin ei selviä onko ne kilsat ajettu maalla vai kaupungisa.

Niinpä tietenkin! Ne kaupungissa ajetut kilometrit kun saastuttavat enemmän, joo-joo nythän mää vasta sen hokasin  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Nuivake

Quote from: ääridemokraatti on 17.12.2013, 16:17:52
Onko tää ollu täällä jo tarpeeksi monta kertaa?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

"Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä."

Kannatettu! Aikaa meni pankkitunnuksilla tunnistautumiseen ja kannatuksen hyväksymiseen 25 sekuntia.
Kaikki mukaan!
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Faidros.

Antakaahan vinkki kenelle PS:n kansanedustajalle kannattaisi laittaa sähköpostia tästä nestekaasuasiasta? Minusta olisi tärkeää, että oltaisiin kehityksessä mukana edes naapurimaiden tasolla.
Vinkkiä tänne tai yksärinä, raapustelen sitten itse jonkinlaisen viestin. Tai jos jollain on lähemmät yhteydet sopivaan kansanedustajaan niin en ole ollenkaan mustasukkainen, kuka ottaa tämän epäkohdan ajaakseen.

Olisi mukava nähdä/kuulla Ville Niinistön kieriskelevän saasteettoman nestekaasukysymyksen aiheuttamassa tulessa! ;D

Kuka Persuedustajista on lähinnä näitä kysymyksiä?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ämpee

Quote from: JoKaGO on 17.12.2013, 16:24:33
Quote from: Rubiikinkuutio on 17.12.2013, 16:16:56
Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 15:31:44

Miksi ei vain katsastuksessa oteta kilometrilukema ylös ja vero sen mukaan?

Koska niitä on niin helppo ruuvata ja silloin ei selviä onko ne kilsat ajettu maalla vai kaupungisa.

Niinpä tietenkin! Ne kaupungissa ajetut kilometrit kun saastuttavat enemmän, joo-joo nythän mää vasta sen hokasin  :facepalm:

Nii ja kato sen takia sieltä ei ruuvatakaan kuin niitä kaupunkikilometrejä pois !!1!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

jopelius

Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 14:17:27
Quotehttp://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/12/17/jokinen-valaytti-uutta-vaihtoehtoa-autoverolle
kansanedustaja Kalle Jokinen (kok.) heittää kehään vielä yhden uuden ehdotuksen: eräänlaisen liikkumisveron, joka olisi saman kaltainen kuin yle-vero.

- Autoilun verotusta pitäisi pitkällä tähtäimellä katsoa laajemmasta näkökulmasta.

Jokisen mallissa otettaisiin huomioon myös julkiselle liikenteelle tätä nykyä myönnettävät miljoonien tuet.

- On epäoikeudenmukaista, että yksityisautoilun verotusta kiristetään. Liikkuminen on kuitenkin kaikille kansalaisille välttämätöntä. Jokaisen, myös joukkoliikennettä käyttävän pitäisi osallistua tiestön kunnossapidosta aiheutuviin kustannuksiin.

Jokisen malli laajentaisi veropohjaa. Yle-verokin peritään kaikilta, verossa on tuloihin perustuvaa porrastusta. Yle-verolta välttyvät kaikkein pienituloisimmat kansalaiset.

Liikkumisvero!!!

Taisin jo aiemmin tässä ketjussa tarjota samaa ratkaisua  - KULkemis- ja LIikuntavero - Siis KULLIvero.

Tällaisen veroon ei tarvittaisi mitään laitteita eikä tekniikkaa. Ei myöskään valvontaa sillä se kerättäisiin jokaiselta kansalaiselta normaalin verotuksen yhteydessä. Nykyään kun verotus tapahtuu automaattisesti (ei tarvita veroilmoitusten täyttöä) niin tähän ei tarvittaisi kasvattaa verottajan henkilöstöä.  Verovelvollisen asuinkunta (jopa osoite) voitaisiin huomioida arvioitaessa onko mahdollista käyttää julkisia kulkuvälineitä. Sen mukaan voitaisiin määritellä kunta/osoitekohtaiset veroprosentit.

Ja, mikä parasta. KULLIvero olisi prosenttivero siis kaikille kansalaisille saman suuruinen. Siis tasaverotusta parhaimmillaan. KULLIverorosentti voisi vaihdella tapauskohtaisesti, esimerkiksi asuinpaikan mukaan, veron määrä siis  5 - 10 %  vuosiansiosta (koskien sekä palkka- että pääomatuloja).

Jätän tämän ehdotukseni vapaasti käytettäväksi..myös liikenneministeri Kylliäiselle..

starsailor

Reaaliaikainen seuranta gps:n kautta vaatii, että laiteessa on antenni tai se on yhteydessä korin ulkopuolelle. Jokainen varmaan ymmärtää, että tämän sabotointi on halutessa kohtuullisen helppoa. Toisaalta, jos laitteet laitetaan autoon jo rakennusvaiheessa, niin niiden toiminnan estämisestä tulee huomattavasti vaikeampaa. Itse epäilen, että järjestelmä käyttäisi matkapuhelin verkkoa, jolloin sijainti tulee olemaan summittainen tyyliin - auto on tällä alueella muutaman sadan metrin tarkkuudella. Tarkat nopeustiedot saadaan kyllä talteen, mutta reaaliaikainen seuranta vaatii antennin katolle laitteesta.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

L. Brander

Quote from: Nuivanlinna on 17.12.2013, 15:31:44
Jos kerran kilometriverotus on kaiken A ja O, niin mihin tarvitaan puoli miljardia maksavaa Ollilaa, Kyllöstä ja GPS:ää?
Miksi ei vain katsastuksessa oteta kilometrilukema ylös ja vero sen mukaan?

No tietenkin siksi, että Jortsu haluaa takaisin IT-maailman jumalolennoksi. Lanseerataan väkipakolla "HERE-palvelua" köyhälle kansalle verotusmielessä. Kun aika on kypsä, Jortsu tekee "googlet" ja toteaa, että olisi hullua olla käyttämättä näin kattavaa paikkadataa. "Tämä paikkatiedon käyttäminen voi luoda meille uuden Nokian".

Jortsu ja kump. pyörittelevät vähän aikaa yritystä, johon upotetaan uskomattomia summia yhteiskunnan rahaa ja myyvät koko roskan Googlelle, Microsoftille tai kiinalaisille. Omat optiot on toki rahastettu ja kaupasta saa extrabonarin.
Dystooppinen salamasota

ämpee

Quote from: starsailor on 17.12.2013, 17:00:56
Reaaliaikainen seuranta gps:n kautta vaatii, että laiteessa on antenni tai se on yhteydessä korin ulkopuolelle. Jokainen varmaan ymmärtää, että tämän sabotointi on halutessa kohtuullisen helppoa. Toisaalta, jos laitteet laitetaan autoon jo rakennusvaiheessa, niin niiden toiminnan estämisestä tulee huomattavasti vaikeampaa. Itse epäilen, että järjestelmä käyttäisi matkapuhelin verkkoa, jolloin sijainti tulee olemaan summittainen tyyliin - auto on tällä alueella muutaman sadan metrin tarkkuudella. Tarkat nopeustiedot saadaan kyllä talteen, mutta reaaliaikainen seuranta vaatii antennin katolle laitteesta.

Oma GPS:ni oli aikanaan tuulilasin sisäpinnan imukuppitelineessä, eli ei mitään antennia sille tarvita ulkopuolelle.
Systeemi toimisi niin, että GPS hoitaa paikkatiedot, ja GSM tiedonvälityksen.

Tuollaista laitetta ei tiettävästi vielä ole olemassakaan, eikä sille tarkoitettuja ohjelmistoja, yms.
Kyseessä on siis eräänlainen digitv II kokeilu, jonka maksajat on jo valittu.

Aivan varmasti tuollaisella pyrittäisiin "hyvän asian puolesta" tekemään niin paljon valvontaa kuin mahdollista, ja tiedot tietenkin myytäisiin moneen kertaan niitä haluaville.
Asian ainoana jarruttavana puolena on sen myyminen, sillä kansalaiset jotka ovat valittu maksajiksi, eivät tästä ostoksesta hyödy mitään, ja kustannukset tulevat olemaan infernaaliset.

Mikäli tuollaista hirvitystä joskus koitetaan lailla ihmisille pakottaa, minä ainakin luovun autoilusta siinä paikassa.
Periaatteessa jo nykyään täältä periferiasta pääsee kylille kauppoihin kolmen hengen kimppataksilla halvemmalla kuin omaa autoa pitämällä.
Sienestykset ja marjastukset voisi hoitaa kilvettömällä mopolla metsiä pitkin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kukko

Quote from: P on 17.12.2013, 15:12:52
Jep neropatit hallituksessa ja valtionvarainministeriössä eivät opi mitään. Kun Kuitusen autoveroa alennettiin, autoveron kokonaisverotuotto kasvoi huomattavasti.

Neropatit pättivät nostaa autoveroa, vaikka heitä varoitettiin verotuoton pienentymisestä. No vero nousi, mutta veron tuotto valtiolle romahti.

Kansalaisten verorasitus on jo tapissaan. Uusilla veroilla ja nostamalla veroa ei enää valtion verotulo kasva, vaan pienenee. Sienestä voi puristaa vettä vain sen mitä siinä sisällä on. Kuivan sienen lisäpuristaminen ei tuo lisää vettä. Tämä järjetön veroaste alkaa leikata jo kansantaloutta. uutta tuloa ei generoidu, kun valtio niistää siemenperunat ja tappaa lypsävät lehmät.

Urpilainen&co:n veropolitiikka on mallia Taikaseinä. Ne katsoo, että joo, asiaan X verolampaat kuluttaa tuon ja tuon verran rahaa. No lätkästäämpä siihen veronkorotus, tai jopa kokonaan uusi vero, niin valtion kassaan tippuu näin ja näin paljon lisärahaa. Jostain syystä ne kuvittelee, että kaikki jatkuu kuin ennenkin. Että tuon asian X kulutus jatkuu entiseen malliin, mitä nyt vain vähän korkeammalla hinnalla, ja että se ei vaikuta ihmisten muuhun rahankäyttöön joten muiden verojen tuotto jatkuu entisellään. Eli että se veronkorotuksella kerättävä raha ei ole mistään muusta pois, ja että se vain ilmestyy jotenkin mystisesti kansalaisten taskuun päätyäkseen lopulta verottajalle. Kuin taikaseinästä.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

ämpee

Quote from: Hohtava Mamma on 17.12.2013, 17:27:59
Quote from: ämpee on 17.12.2013, 17:14:46Systeemi toimisi niin, että GPS hoitaa paikkatiedot, ja GSM tiedonvälityksen.

Tuollaista laitetta ei tiettävästi vielä ole olemassakaan, eikä sille tarkoitettuja ohjelmistoja, yms.
Kyseessä on siis eräänlainen digitv II kokeilu, jonka maksajat on jo valittu.

On niitä ja yleisesti käytössä vuokrafirmoilla:

http://www.positionlogic.com/industries-gps-tracking-solutions/gps-tracking-solution-rental-car-services/

No niinpäs onkin, olisi pitänyt muistaa tuo paremmin kun itsekin ajelin noilla vuokra-autoilla jokin aikaa sitten.
Kaveri pamautti oman vuokra-autonsa oven kiinni avaimet sisällä, ja sijaintipaikka oli kolmannessa kerroksessa maan alla.
Soitto firmaan avasi ovet.

Elikkä laitetta löytyy, ainoastaan valtion kattava systeemi puuttuu.(näinköhän)
Hupaisaa tuossa on auton kaukosammutusjärjestelmä, eli jos kansalainen käy niskoittelemaan, niin viranomainen katkaisee menon.
Lisäksi sillä voidaan valvoa lähestymiskieltoja, yms, yms, mukavaa...

Isoveli on jo täällä, jotkut vain haluavat päästää hänet vapaaksi.

Taidankin tästä alkaa valmistelemaan niitä mopokauppoja...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nikolas

Quote from: ääridemokraatti on 17.12.2013, 16:17:52

Onko tää ollu täällä jo tarpeeksi monta kertaa?

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608



Minun mielestäni sitä voi pompotella esiin vaikka useamminkin.

Allekirjoitin.

Kansanedustajille voisi tosiaan muistuttaa, että George Orwellin romaani 1984 ei ollut tarkoitettu ohjekirjaksi poliitikoille.

Rubiikinkuutio

Quote from: JoKaGO on 17.12.2013, 16:24:33

Niinpä tietenkin! Ne kaupungissa ajetut kilometrit kun saastuttavat enemmän, joo-joo nythän mää vasta sen hokasin

No siis on ihan ymmärrettävää ja loogista, että verotetaan hyvien julkisten yhteyksien ja ruuhkien autoja enemmän kuin niitä joiden on niitä pakko käyttää, mutta ei sentään siten että se veron keruu maksaa jo enemmän kuin se mahdollinen erotus olisi.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

ämpee

Kaivelin hieman tietoja tuosta etävalvontalaitteesta, ja kuluttaja hyllyhinta näyttäisi olevan noin 186$, joka on palttiarallaa 120€.
Kun näitä ostetaan suuria määriä, arvelisin hinnan tippuvan sinne 100€ tienoille, koska isovelilaite tarvitsee oman virityksensä.

Elikkä kaikkiin uhreiksi valittuihin autoihin näiden laatikoiden pelkkä hankinta maksaisi 2,5 miljoonaa x 100€ = 250.000.000€, eli "hieman" enemmän mitä työryhmä ajatteli(?).
Sitten ne pitäisi vielä asentaa jolloin 100€ on pikkurahaa, ainakin vanhemman kaluston kanssa, joten vähintään miljardi palaisi hilloa pelkästään tuohon.

Valtion oma systeemi maksaisi sekin aika tavalla, aluevalvontakeskukset, koneet ja laitteet, eli ennakoitu 430.000.000€ palaisi varsin tarkkaan, jos ja tuskin edes riittää.
Mikäli joudutaan käyttämään tunnettua kotimaista IT-"osaamista", niin varmasti ei riitä.
Laitetaan tällekin hinnaksi miljardi, niin ollaan jo kahdessa, eikä systeemi edes vielä toimi.

Toiminta vaatii nimittäin varmennuksen, eli toisen systeemin joka tarkkailee sitä, että noita laitteita tosiaan autoissa käytetään, ja se ei ole halpa, sillä sen pitäisi kattaa koko maa.

Mikäli laitteisiin ympätään ajonesto, niin laiteviat pitävät huolta siittä, ettei valtsu taaskaan pääse halvalla.

Lisäksi laitteiden ikääntyminen Suomen olosuhteissa...

Taitaa olla viisainta unohtaa koko herkullinen ajatus koko kansan valvonnasta, ainakin toistaiseksi.

Ehkä sittenkin lykkään sen mopon hankintaa...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Rubiikinkuutio on 17.12.2013, 19:12:17
Quote from: JoKaGO on 17.12.2013, 16:24:33

Niinpä tietenkin! Ne kaupungissa ajetut kilometrit kun saastuttavat enemmän, joo-joo nythän mää vasta sen hokasin

No siis on ihan ymmärrettävää ja loogista, että verotetaan hyvien julkisten yhteyksien ja ruuhkien autoja enemmän kuin niitä joiden on niitä pakko käyttää, mutta ei sentään siten että se veron keruu maksaa jo enemmän kuin se mahdollinen erotus olisi.

Et nyt taaskaan ollut tarkkana !!1!
Ideahan on se, että valtsu saa samat verotulot kuin aina(?) ennenkin, ja jos tulee kustannuksia, niin voi voi.
Siksi tätä himmeliä ylipäätään voidaan yrittää myydä, koska ostaja ei käytä omaa rahaa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Possumi

Quote from: Hohtava Mamma on 17.12.2013, 17:18:43
Quote from: starsailor on 17.12.2013, 17:00:56
Reaaliaikainen seuranta gps:n kautta vaatii, että laiteessa on antenni tai se on yhteydessä korin ulkopuolelle. Jokainen varmaan ymmärtää, että tämän sabotointi on halutessa kohtuullisen helppoa.

Jos ajoneuvo liikkuu, (VSS, Vehicle Speed Sensor, OBD2-väylän ei-ajoneuvokohtainen tieto) mutta GPS ei vastaanota esimerkiksi viiteen minuuttiin, kirjautuu lokiin merkintä. Kun näitä merkintöjä kertyy esimerkiksi 10 kappaletta, lähtee matkapuhelinverkossa ilmoitus Trafi:lle, joka kehottaa ajoneuvon rekisteriin merkittyä omistajaa korjauttamaan laitteen. Mikäli lisää merkintöjä tulee vieläkin, Trafi ilmoittaa poliisille, joka laittaa ns. haun päälle.

Ristus että musta olis tullu hyvä virkamies!

Mamma mä pistän paremmaks:

ELSOa: http://www.jammer4uk.com/car-gps-jammer-c-1.html

Jammaan sekä boksin GPS että GSM-taajuudet pienellä lähihäirintälähettimellä. Boksi ei saa paikannettua itseään, eikä saa huudettua ulkomaailmaan että se liikkuu. Näitä käyttävät jo kuriirifirmojen duunarit kun haluavat käydä munkkikahvilla ilman että pomo vahtaa millitarkkaan missä menevät.

Your move ^^

salla

Quote from: Rubiikinkuutio on 17.12.2013, 19:12:17
Quote from: JoKaGO on 17.12.2013, 16:24:33

Niinpä tietenkin! Ne kaupungissa ajetut kilometrit kun saastuttavat enemmän, joo-joo nythän mää vasta sen hokasin

No siis on ihan ymmärrettävää ja loogista, että verotetaan hyvien julkisten yhteyksien ja ruuhkien autoja enemmän kuin niitä joiden on niitä pakko käyttää, mutta ei sentään siten että se veron keruu maksaa jo enemmän kuin se mahdollinen erotus olisi.

Miksi? Asuinpaikkansa saa itse valita ja useimmiten ne yhteydet ja ruuhkat ovat tiedossa asuntoa ostettaessa.

Yhteydet ja ruuhkat vaikuttavat asunnon hintaan. Nämä aiheuttavat myös muita ongelmia asukkaalle, kuten melua ja mahdollisesti järjestyshäiriöitä. Miksi näillä alueilla asuvia pitäisi rankaista yhtään enempää kuin muuallakaan?

EDIT: Jotta maksu olisi reilu, pitäisi maaseudulla ja muualla vähän liikennöidyillä alueilla km-maksun olla korkeampi, koska siellä teiden kunnossapito per ajettu kilometri per auto maksaa enemmän.

P

#269
Quote from: Possumi on 17.12.2013, 20:07:00
Quote from: Hohtava Mamma on 17.12.2013, 17:18:43
Quote from: starsailor on 17.12.2013, 17:00:56
Reaaliaikainen seuranta gps:n kautta vaatii, että laiteessa on antenni tai se on yhteydessä korin ulkopuolelle. Jokainen varmaan ymmärtää, että tämän sabotointi on halutessa kohtuullisen helppoa.

Jos ajoneuvo liikkuu, (VSS, Vehicle Speed Sensor, OBD2-väylän ei-ajoneuvokohtainen tieto) mutta GPS ei vastaanota esimerkiksi viiteen minuuttiin, kirjautuu lokiin merkintä. Kun näitä merkintöjä kertyy esimerkiksi 10 kappaletta, lähtee matkapuhelinverkossa ilmoitus Trafi:lle, joka kehottaa ajoneuvon rekisteriin merkittyä omistajaa korjauttamaan laitteen. Mikäli lisää merkintöjä tulee vieläkin, Trafi ilmoittaa poliisille, joka laittaa ns. haun päälle.

Ristus että musta olis tullu hyvä virkamies!

Mamma mä pistän paremmaks:

ELSOa: http://www.jammer4uk.com/car-gps-jammer-c-1.html

Jammaan sekä boksin GPS että GSM-taajuudet pienellä lähihäirintälähettimellä. Boksi ei saa paikannettua itseään, eikä saa huudettua ulkomaailmaan että se liikkuu. Näitä käyttävät jo kuriirifirmojen duunarit kun haluavat käydä munkkikahvilla ilman että pomo vahtaa millitarkkaan missä menevät.

Your move ^^

Pietarissa on muutaman kerran hävinnyt GPS-signaali avaralla prospektilla - aika pitkäksi ajaksi. Mitä ilmeisimmin jollakulla samaan suuntaan lähellä ajaneista on ollut gps-jammeri. Luultavasti mafia voi haluta estää mahdollisten ujutettujen gps-laitteiden avulla seuraamisen, tai kyseessä on ollut autovaras, joka on halunnut estää mahdollisen autoon kätketyn gps-paikantimen toiminnan..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991