News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Tehoa perkele

Started by B52, 15.09.2012, 15:03:35

Previous topic - Next topic

Paljon autossa pitää olla hevosvoimia?

80
23 (23.5%)
100
10 (10.2%)
120
9 (9.2%)
150
12 (12.2%)
200
13 (13.3%)
250
10 (10.2%)
300
21 (21.4%)

Total Members Voted: 98

B52

Mikä on turvallista, tehot vai tehottomuus?

ps. ei ne hevosvoimat kaikkea ratkaise, myös vääntöä pitää olla
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Iloveallpeople

Kylänraitille riittää ihan hyvin 80hv.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

B52

Quote from: Iloveallpeople on 15.09.2012, 15:06:14
Kylänraitille riittää ihan hyvin 80hv.

Mites Tupaan?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Veikko

Minulle on riittänyt ihan hyvin 26 hv - Citroën 2 CV 4.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Iloveallpeople

"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Martin

Quote from: B52 on 15.09.2012, 15:03:35
Mikä on turvallista, tehot vai tehottomuus?

ps. ei ne hevosvoimat kaikkea ratkaise, myös vääntöä pitää olla

Ei tehoa voida erottaa väännöstä kun teho on vääntö x kierrosluku. Eli kun sanotaan että on paljon alavääntöä niin se tarkoittaa myös että on tehoa alakierroksilla ja yleensä vielä sitä että muualla sitä ei sitten olekaan niin tuntuu alhaalta vääntävältä. Eli tyypillinen nykydiesel. :)

"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

Fiftari

Itsellä Volkkarin golf 1.4. Hevosvoimia 140. Vääntöä en muista.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Faidros.

Kuinka moni  käyttää edes viikottain autoaan huipputehojen kierrosluvulla?
Muistaakseni autoliikenteen keskinopeus on nykyisin alle 60 km/h.
Mika Salo ajoi Virittäjät tv-ohjelmassa 450 heppaisella bemarilla 1,41 kierrosajan Ahvenistolla. Täsmälleen sama aika jonka ajoin 60 heppaisella enduropyörällä ja katuendurorenkailla siellä 20v sitten.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

monokultturisti

Quote from: Martin on 15.09.2012, 15:16:50
teho on vääntö x kierrosluku.
Tarkalleen ottaen kierrosluvun teho (wattia) = kierrosluvun vääntö (newtonmetriä) kertaa kierrokset sekunnissa kertaa 2 kertaa Pii.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

Fiftari

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 15:30:51
Kuinka moni  käyttää edes viikottain autoaan huipputehojen kierrosluvulla?
Muistaakseni autoliikenteen keskinopeus on nykyisin alle 60 km/h.
Mika Salo ajoi Virittäjät tv-ohjelmassa 450 heppaisella bemarilla 1,41 kierrosajan Ahvenistolla. Täsmälleen sama aika jonka ajoin 60 heppaisella enduropyörällä ja katuendurorenkailla siellä 20v sitten.

Viimeksi saksassa ollessani vuonna 2008 :D Tuntui hiukka oudolta ajella turusta tampereelle kun sai saksan tiellä päästää niin paljon kuin autosta löytyi.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

matkamasentaja

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 15:30:51
Kuinka moni  käyttää edes viikottain autoaan huipputehojen kierrosluvulla?


Ja sama kun turbosierra antaa 300hv sekunniksi ennen kuin kone räjähtää.
Kiva elvistellä ex-Esson baarissa että "kolmessattaa heppaa penkitetty" jos sitä ei voi edes oikeasti kokeilla missään.
Itselleni on koneen maksimiteho se, jonka siitä voi kuormittaa ulos öljynvaihtojen välin vaikka 24/7.

Kauanko turbobemari laulaisi tehopenkissä, jos koko ajan siitä otettaisiin ulos se 450hv?. Kestäisikö 24h?.

matkamasentaja

Quote from: monokultturisti on 15.09.2012, 15:36:41
Quote from: Martin on 15.09.2012, 15:16:50
teho on vääntö x kierrosluku.
Tarkalleen ottaen kierrosluvun teho (wattia) = kierrosluvun vääntö (newtonmetriä) kertaa kierrokset sekunnissa kertaa 2 kertaa Pii.


jaa.. missä tossa on se pii?

Tabula Rasa

Pitäs ensin määrittää auto. Jossain vanhassa pikkumicrassa 70 heppaakin on jo semmosta kyytiä että huonolla kelillä et uskalla pästellä täysiä vaikka lain puolesta mahdollisuus oliskin. Ja toisaalta 600 pollen rekka/bussi on aika keskiluokkaa.

Eli tehot tarpeen mukaan, käyttöhenkilöautoissa(eikä pippelin/muskelinjatkeiden) tehoiksi riittänee 50-100 hyvinkäytettyä pollea, jollei nyt ihan mahdottoman painoluokan peli ole kyseessä. En ole 90 hepan turpokiisselipelillä jäänyt kenenkään jalkoihin. Sitten jos haluaa sitä essonbaari/muutenvaan näyttöpeliä, niin tokihan sitä voipi reilun tonnin painoluokan vehkeeseen tunkea 500 heppaa, mutta mitään käytännön hyötyä sellaisesta pelistä ei ole.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

B52

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 15:52:18
Pitäs ensin määrittää auto. Jossain vanhassa pikkumicrassa 70 heppaakin on jo semmosta kyytiä että huonolla kelillä et uskalla pästellä täysiä vaikka lain puolesta mahdollisuus oliskin. Ja toisaalta 600 pollen rekka/bussi on aika keskiluokkaa.

Eli tehot tarpeen mukaan, käyttöhenkilöautoissa(eikä pippelin/muskelinjatkeiden) tehoiksi riittänee 50-100 hyvinkäytettyä pollea, jollei nyt ihan mahdottoman painoluokan peli ole kyseessä. En ole 90 hepan turpokiisselipelillä jäänyt kenenkään jalkoihin. Sitten jos haluaa sitä essonbaari/muutenvaan näyttöpeliä, niin tokihan sitä voipi reilun tonnin painoluokan vehkeeseen tunkea 500 heppaa, mutta mitään käytännön hyötyä sellaisesta pelistä ei ole.

Minun silmin katsottuna näyttäisi riittävän noin 10hv kun katsoo liikennekäyttäytymistä, ohi ei päästä eikä kiihdytyskaistalla osata painaa kaasua.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Tabula Rasa

Quote from: B52 on 15.09.2012, 15:59:27
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 15:52:18
Pitäs ensin määrittää auto. Jossain vanhassa pikkumicrassa 70 heppaakin on jo semmosta kyytiä että huonolla kelillä et uskalla pästellä täysiä vaikka lain puolesta mahdollisuus oliskin. Ja toisaalta 600 pollen rekka/bussi on aika keskiluokkaa.

Eli tehot tarpeen mukaan, käyttöhenkilöautoissa(eikä pippelin/muskelinjatkeiden) tehoiksi riittänee 50-100 hyvinkäytettyä pollea, jollei nyt ihan mahdottoman painoluokan peli ole kyseessä. En ole 90 hepan turpokiisselipelillä jäänyt kenenkään jalkoihin. Sitten jos haluaa sitä essonbaari/muutenvaan näyttöpeliä, niin tokihan sitä voipi reilun tonnin painoluokan vehkeeseen tunkea 500 heppaa, mutta mitään käytännön hyötyä sellaisesta pelistä ei ole.

Minun silmin katsottuna näyttäisi riittävän noin 10hv kun katsoo liikennekäyttäytymistä, ohi ei päästä eikä kiihdytyskaistalla osata painaa kaasua.

Njooh, siinä taas muna ja kana. Kyllä sitä itsekin tekisi mieli muuteman kuskin kättä puristaa.. ruuvipenkillä. Mutta vitunkos sitä tekee näille matelijoille.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Mika

Ekologiselta näkökannalta ajatellen voisi olla järkevää rajoittaa henkilöautoissa moottoriteho esim. 100 hv:aan.  Kukaan ei tarvitse satojen hevosvoimien tehoa ja alle 10 s kiihtyvyyttä 0-100.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Sepi

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 15:30:51
Kuinka moni  käyttää edes viikottain autoaan huipputehojen kierrosluvulla?
Muistaakseni autoliikenteen keskinopeus on nykyisin alle 60 km/h.
Mika Salo ajoi Virittäjät tv-ohjelmassa 450 heppaisella bemarilla 1,41 kierrosajan Ahvenistolla. Täsmälleen sama aika jonka ajoin 60 heppaisella enduropyörällä ja katuendurorenkailla siellä 20v sitten.
Tehokas oli enduropyörä 20v. sitten.. Vai 2t viissatasellako vedit?

Mutta itse äänestykseen vastasin 300, koska ei ollut vaihtoehtoa 300+.
Pikkulohko v8:lla körötellään. B)
Edellä mainittu teksti ei edusta kirjoittajan oikeata mielipidettä, vaan mielipidepoliisien pelossa teksti on kirjoitettu itsesensuuria vahvasti harjoittaen.

B52

Quote from: Mika on 15.09.2012, 16:16:34
Ekologiselta näkökannalta ajatellen voisi olla järkevää rajoittaa henkilöautoissa moottoriteho esim. 100 hv:aan.  Kukaan ei tarvitse satojen hevosvoimien tehoa ja alle 10 s kiihtyvyyttä 0-100.

Samalla varmaan haluat rajoittaa sananvapautta?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

monokultturisti

Quote from: matkamasentaja on 15.09.2012, 15:49:24
jaa.. missä tossa on se pii?
Kuvassasi on watin kaava. Tuolla on selitetty: http://www.autowiki.fi/index.php/Teho
Quote from: Mika on 15.09.2012, 16:16:34
Ekologiselta näkökannalta ajatellen voisi olla järkevää rajoittaa henkilöautoissa moottoriteho esim. 100 hv:aan. 
Jos ekologisuutta halutaan parantaa, on keinona mielestäni järkevin kulutukseen ja päästöihin kohdistuva verotus.
Voisin kuvitella, että muslimien uskoa islamin oikeellisuuteen vahvistaa suurestikin se, että länsimaalaisten itsepetoksellista suhtautumista islamiin ei pysty järjellä selittämään. Sen on siis oltava Allahin johdatusta.

John Bircher

Selittäisikö joku selväkielisesti nämä tehot ja väännöt tyhmälle ylioppilaalle? Amiksilta kun kysyy niin ikinä ei saa selvää vastausta. Tuntuu etteivät edes itse tajua mitä nuo tarkoittavat kun eivät osaa selittää.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Faidros.

Quote from: Sepi on 15.09.2012, 16:20:04
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 15:30:51
Kuinka moni  käyttää edes viikottain autoaan huipputehojen kierrosluvulla?
Muistaakseni autoliikenteen keskinopeus on nykyisin alle 60 km/h.
Mika Salo ajoi Virittäjät tv-ohjelmassa 450 heppaisella bemarilla 1,41 kierrosajan Ahvenistolla. Täsmälleen sama aika jonka ajoin 60 heppaisella enduropyörällä ja katuendurorenkailla siellä 20v sitten.
Tehokas oli enduropyörä 20v. sitten.. Vai 2t viissatasellako vedit?

BMW R100 GS -92, 1000cc boxer-twin. Huippuvääntö 3500rpm, huipputeho 6500rpm. Vieläkin tallissa... :-*
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Tabula Rasa

Quote from: John Bircher on 15.09.2012, 16:35:35
Selittäisikö joku selväkielisesti nämä tehot ja väännöt tyhmälle ylioppilaalle? Amiksilta kun kysyy niin ikinä ei saa selvää vastausta. Tuntuu etteivät edes itse tajua mitä nuo tarkoittavat kun eivät osaa selittää.

http://www.autowiki.fi/index.php/Teho

http://www.autowiki.fi/index.php/V%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Marko Parkkola

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/400px-Teho_energiajuoma.jpg)

B52

^Kyseinen firma antaa sulle varmaankin vaalitukea..

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

hannes58

Vanha Nissan,tehoa ei juuri ollenkaan no kuljettaa paikasta A paikkaan B,ei ole ratti irronnut kuten näissä uuusissa.
Hiljainen sivusta katsoja

B52

Ja sitten aiheeseen, itsellä Audi A6 3TDI, lastutettu versio, 268hv, 550vääntöä. Helppo on ihmisen mennä jos haluaa, ohi pääset helposti, kulutus norminopeuksilla 7.3l.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Faidros.

^Aijai, ikävästi alle tuon 300 rastin! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

matkamasentaja

#27
Quote from: monokultturisti on 15.09.2012, 16:33:31
Quote from: matkamasentaja on 15.09.2012, 15:49:24
jaa.. missä tossa on se pii?
Kuvassasi on watin kaava. Tuolla on selitetty: http://www.autowiki.fi/index.php/Teho
Quote from: Mika on 15.09.2012, 16:16:34
Ekologiselta näkökannalta ajatellen voisi olla järkevää rajoittaa henkilöautoissa moottoriteho esim. 100 hv:aan. 
Jos ekologisuutta halutaan parantaa, on keinona mielestäni järkevin kulutukseen ja päästöihin kohdistuva verotus.



Ja lopettaa hybridien teko. Litium-akkujen teko saastuttaa niin maan perusteellisesti. Prius saastuttaa kokonaisuudessaan enemmän (jo ennen ensimmäistäkään ajokilometriä) kuin iso bensamaasturi käyttöaikanaan.


Ei me W-firmassa dieselien tehoja ja polttoaineen kulutuksia laskiessa ikinä tarvittu sitä piitä eikä kampiakselin kulmanopeutta. Watti on watti polttomoottorista siinä kuin sähkömoottoristakin.

MW

Quote from: Martin on 15.09.2012, 15:16:50
Quote from: B52 on 15.09.2012, 15:03:35
Mikä on turvallista, tehot vai tehottomuus?

ps. ei ne hevosvoimat kaikkea ratkaise, myös vääntöä pitää olla

Ei tehoa voida erottaa väännöstä kun teho on vääntö x kierrosluku. Eli kun sanotaan että on paljon alavääntöä niin se tarkoittaa myös että on tehoa alakierroksilla ja yleensä vielä sitä että muualla sitä ei sitten olekaan niin tuntuu alhaalta vääntävältä. Eli tyypillinen nykydiesel. :)

Tarkasti ottaen teho = momentti x kulmanopeus...

B52

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 17:20:58
^Aijai, ikävästi alle tuon 300 rastin! ;D

Joo, ja just tollanen harmittaa. ;D
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.