News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tehoa perkele

Started by B52, 15.09.2012, 15:03:35

Previous topic - Next topic

Paljon autossa pitää olla hevosvoimia?

80
23 (23.5%)
100
10 (10.2%)
120
9 (9.2%)
150
12 (12.2%)
200
13 (13.3%)
250
10 (10.2%)
300
21 (21.4%)

Total Members Voted: 98

Joe

Quote from: Kaptah on 16.09.2012, 00:40:24
Kahdeksallakymmenellä pärjää hyvin liikenteessä, kaikki siitä eteenpäin on vain luksusta.

Luksusta olisivat hyvin käyttäytyvät kanssa-autoilijat. Myönnän tapojen parantuneen viime vuosina.

Land Rover 88 vm -75 kulkee juuri ja juuri sen 80 km/h. Meteli on peltikopissa nostalginen. Jostain syystä ns. perheautot ja -autoilijat ajavat aina ylinopeutta. Mihin on kiire?




"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Luotsi

Quote from: Alkuasukas on 15.09.2012, 23:46:01
Jaa ajaako joku vajaavetoisilla? Kesäauto on takaatyöntävä 250hv, perhettä kuskataan 150hv turbodiesel-nelivedolla. Enemmän järkiratkaisu kuin hupilaite tuo jälkimmäinen...

Vielä 3 v sitten olin eri mieltä, mutta viimeiset talvet pk-seudulla (paljon kiitos ap-pormestari Saurin!) ovat saaneet muuttamaan mieltä....
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Faidros.

Quote from: Alapo on 15.09.2012, 21:32:08
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Tähän pitää ottaa ne muut valinnat esiin, jos sinkkumies asuu pienessä yksiössä, jossa on huonekalut kierrätyskeskuskamaa, telkkari on muinaismuisto ja ei ole tietotekniikkaa tms harrastava. Kun taas, perheenisä joka pyöräilee, hankkii kaikki uusimmat vimpaimet, kaikki kalusteet ulkomailta tuotua designia, syö tietoisten ihmisten superruokaa joka on tuotu maahan lentokoneella, käy kerran vuodessa perheensä kanssa kaukomailla, tietenkin lentokoneella, jne, niin silloinhan se sinkkumies saa ajaa vaikka vanhalla amerikkalaisella kiesillä 200tkm vuodessa että pääsee tasoihin perheenisän kanssa.

Ei pelkkä polkupyöräily tee ihmisestä ekologista, vaan ne muut valinnat. Monikin pyöräilijä pistää pyörän talviteloille näille hetkillä, kovimmat jannut ajaa ympäri vuoden ja niitä alkaa olla oikeasti harvassa.

Kannattaa lukea kyssäri kokonaan ennenkuin vastaa.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

savipolvi

Kannattaa muuttaa maaseudulle. Täällä ei mitään kiireitä ja voi rauhassa ajella yli 30 v autolla. hankintahinnan ollessa noin 200 e ja vielä ajettuna reilu 100.000 km. Tervetuloa

Joe

Maalla on mukavaa!

Kyläsepän paja laittaa katsastuskuntoon sopivasti ja osaavasti.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

AIP

Ennen kuin joku heittää kliseen jarruttavien pyörien lukumäärästä, niin totean ennaltaehkäisevästi, että älkää vaivautuko. :)

Vetoakseli joka pyörässä on toki ihan must.

Vaan saisipa ihan uuden Lada Nivan. Sellaisen, josta käärepaperit saisi poistaa. Lantikka olisi kiva, mutta Nivallakin voi pyörittää metsää rullalle.

J. Lannan haamu

Aiheen ollessa mielenkiintoinen, mainitaan vielä pari sanaa tuosta ympäristönäkökulmasta.

Toimin itse ympäristöalalla ja saan selitellä viime vuosien aikoina nousseille pseudo-vihreille opettajille ja asiantuntijoille, miksi ajan tuollaisella autolla (V-8). Olen yrittänyt selittää heille syväekologitaustani ja logiikkani kestävän kehityksen suhteen, ja ennen kaikkea sen että mikään muu ei ole niin katastrofaalista maailmalle kun kulutustottumusten nousu jaa uusien tarpeiden synty. Mitä se tarkoittaa autoilussa, niin kaikki esim. viimeisen 10-15 vuoden aikana valmistetut autot. Onneksi itse kannatan vielä yksilön vapautta valita menopelinsä, mutta en vaan ymmärrä miksi ihmiset ajavat uusilla autoilla, koska niissä todellisuudessa auto ajaa kuljettajaa. Vanhoja autoja pääsee sentään ajamaan ja 60-80 luvuilla ei ollut vielä rajoituksia (esim. ympäristö), vaan silloin oli insinööritaidon ja luovuuden rajattomuus. Toki olen sitä mieltä, että jokainen itse valitsee hevosvoimansa, mutta vaikka näen lähes kaikki ympäristöongelmien ja haasteiden kautta, niin autoilussa asia on paljon ongelmallisempi. Kuten täällä on jo mainittu, ihmiset ovat ympäristöasioissa niin totaalisen aivopestyjä, eikä todellisia ongelmia puhutella poliittisesti korrekteista syistä.

Timo Hännikäinen ja Tommi Melender toivat esiin hyvin Liberalismin petos kirjassa lähes meikäläisen tyylisiä heppuja jotka tunnustavat pseudo-vastuullisuutta. Mutta nämä priukset ja muut mopoautot saavat ympäristön kannalta karvat pystyyn. Tässäkin asiassa on hyvä olla Suomessa, ei tarvitse ressata vaikka jokainen suomalainen ajaisi Chevrolet Chevelle SS -68:lla, sillä ei olisi mitään tekemistä globaalin maailman kasvavien ympäristöongelmien kanssa.

Muutenkin Suomella on hyvä sauma toimia neuvonantajana näissä asioissa, mutta kuten eräs meksikolainen puolituttu kiteytti asian hyvin: "Miksi hemmetissä täällä ollaan kaikessa niin fanaattisia ympäristöasioissa, teitä on täällä n. 5 miljoonaa ja meillä tuolla satoja miljoonia jotka ajattelevat ja toimivat totaalisen toisella tavalla". Eli lopetettaisiin se stressaaminen ja itsensä positiointi vastuullisina, koska sitä me jo olemme muutenkin, tehtiin mitä tahansa.

Loppukaneetti: Vaikka monet tuttuni (naiset) ovat paheksuneet autoani kuluttavana ja vanhan autoteollisuuden symbolina, niin kummasti on ääni muuttunut kun istuu helvetin tilavalle apukuskin paikalle, pakistanilaiset matot pehmeänä paljaiden jalkojen alla, helvetin hyvät penkit muutenkin, hardtop-mallin ikkunat pistävät silmään...90-luvun grungea kasettisoittimesta ja jalopuuratista tiukka ote...Siinä vaiheessa tyttäreiden on pakko antaa periksi logiikalle ja sielulle, joka noista autoista kumpuaa heidän terhakoiden takapuoltensa alla....hääärrrrrrrrrrr ja moottorijarrutuksella vroomm....vlopp-vlopp-vlopp-vlopp-vlopp-vlopp. Sitten kun heille selittää vielä sen tosiasian, että pyrkii liikkumaan mahdollisimman paljon muutoin kun autolla, mutta sitten kun on välttämätön tarve tai sunnuntai (kuten nyt), voi ainakin nauttia ne hetket kunnolla. Jaahas, täytyy kai lähteä ottamaan taas yhdet ylinopeussakot Varkauden ja Joensuun väliltä, ne on pahoja paikkoja mutta hyviä teitä.... :roll:

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

VeePee

Omat hevosvoimien ääripäät ovat 45 ja 210 ja kaikkea siltä väliltä. Yhdenkään auton kohdalla minulle ei ole tullut tunnetta, että tehoa pitäisi olla enemmän. Ihan yhtä hyvin liikenteessä pärjää alle litraisella koneella kuin kolmelitraisella veekutosella. Itse asiassa pikkukoneella ajaminen on jouhevampaa kun turhat kiihdyttelyt jäävät pois.

Topi Junkkari

Quote from: J. Lanta on 16.09.2012, 10:08:28
Jaahas, täytyy kai lähteä ottamaan taas yhdet ylinopeussakot Varkauden ja Joensuun väliltä, ne on pahoja paikkoja mutta hyviä teitä.... :roll:

Onkos sillä tiellä (23:lla) nykyään peltipoliiseja, vai muistanko ihan väärin? Vakioreittini "landelle" kulkee Varkaudesta Karvion kanavalle asti ja siitä 542-tietä Tuusniemelle, mutta päättyneenä kesänä tuli ajettua Savossa muita reittejä parisuhteellisuusteoreettisista syistä.

Kesän saldo oli kaksi peltipoliisin välähdystä. Juhannuksena Kouvola-Heinola-tiellä välähdys tuotti kirjallisen huomautuksen, heinäkuussa vitostiellä Leppävirralla välähti, mutta mitään seuraamuksia ei tullut.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Tabula Rasa

Quote from: Kaptah on 16.09.2012, 00:40:24
Kahdeksallakymmenellä pärjää hyvin liikenteessä, kaikki siitä eteenpäin on vain luksusta.

Noh, siinä 3450kg henkilöauton kohdalla 80 pollea on jo todella laiska... Varsinkin perusdieseli.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kaptah

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 16.09.2012, 10:44:25
Quote from: Kaptah on 16.09.2012, 00:40:24
Kahdeksallakymmenellä pärjää hyvin liikenteessä, kaikki siitä eteenpäin on vain luksusta.

Noh, siinä 3450kg henkilöauton kohdalla 80 pollea on jo todella laiska... Varsinkin perusdieseli.

Sitten sulla on aivan liikaa peltiä  ;)
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Jack

Jos autoilun tarkoitus olisi pelkästään liikkuminen paikasta toiseen liikennesääntöjen puitteissa, alle tuhat kiloa painava ja alle 40 hevosvoimaisella moottorilla varustettu auto riittäisi mainiosti. Alkuperäisissä Volkswageneissa oli 25 hevosvoimaa, ja se riitti. Eräässä amerikkalaisessa tutkimuksessa on laskettu, että normaalin maantienopeuden ylläpitämiseen tavallisella perushenkilöautolla riittää noin 18 hevosvoiman teho. Ylämäkivaraa ei tässä lukemassa taida olla, joten käytännössä voimaa tarvitaan jonkin verran enemmän.

Nykyinen tilanne on lievästi sanottuna outo.

Henkilöautojen tehot ja huippunopeudet ovat suurempia kuin koskaan aikaisemmin autoilun historiassa, ja samaan aikaan maanreiden nopeusrajoitukset ovat alhaisempia kuin koskaan ennen autoilun historiassa.

Miten tähän on tultu?

Autoja valmistetaan ja myydään mielikuvitusmaailmaan, jossa ei tunneta käsitettä "nopeusrajoitus". Lehdissä olevat autojen koeajoselostukset tehdään myös tässä hengessä. Autot saavat kehuja ominaisuuksista, joita voi kokea vain kilparadoilla. Suurin osa autoista kuitenkin ostetaan tavalliseen maantieliikenteeseen.

Eilen ilmestyneessä Helsingin Sanomien autoliitteessä koeajetaan Ford Focus. Jo otsikko vihjaa siihen, että auto sopii ylinopeudella ajamiseen:

"Ford Focuksen uusi ST on ärhäkkä peli kiireisille."

Mille ihmeen kiireisille? En muista nähneeni nopeusrajoituskylteissä lisäkilpeä "Ei koske kiireisiä" tai "Ei koske Ford Focus ST:tä".

Artikkelin teksti on samaa ylinopeuksiin viittaavaa hehkutusta kuin otsikkokin:

"Kerkeästi kuivaa asvalttia nielevällä ST:llä on lysti päästellä."

Jos ajetaan nopeusrajoituksen sallimaa 80 kilometrin tuntinopeutta, mikä on maanteiden "perusnopeus", Ford Focus ei niele asfalttia yhtään sen kerkeämmin kuin edellä ajava Ladakaan tai taustapeilistä näkyvä kesäauto Volvo Amazon. Kerkeyttä asfaltin nielemiseen alkaa tulla vasta, kun ohitetaan Lada ja otetaan tähtäimeen seuraava edellä ajava auto nopeusrajoituksia miettimättä.

Artikkelin sisällöstä huokuu lähes joka kohdasta ajatus, että toimittaja on koeajanut auton nopeusrajoituksettomaan mielikuvitusmaailmaan.

Ajo-ominaisuuksista toimittaja kertoo seuraavaa: "Jousitus ja urheilualusta pitävät auton visusti tiessä jyrkissä kaarteissa."

Missä jyrkissä kaarteissa? Maanteillä ei ole sellaisia jyrkkiä kaarteita, joissa tarvittaisiin urheilualustaa, tai joissa auton "ajo-ominaisuudet" edes tulisivat jollakin tavalla ilmi - ellei ajeta noin 40-50 km/h kovempaa kuin nopeusrajoitus sallii, jolloin kaarteet tietenkin alkavat tuntua jyrkiltä.

Koeajoselostuksessa annetaan vihjaillen ymmärtää, että kun kiireinen kuljettaja nielee asfalttia huomattavalla ylinopeudella, tarvitaan urheilualusta ja urheiluistuimet, jotta auto pysyisi tiellä ja kuljettaja pysyisi penkissään. Auton istuimista toimittaja kirjoittaa:

"Tanakat sivutuet pitävät pihdeissä, vaikka auto kallistelisi voimakkaasti."

Jos auto kallistelee voimakkaasti, vaikka siinä on hyvät ajo-ominaisuudet ja urheilualusta, ylinopeuden täytyy olla aivan tolkuton – paitsi tietenkin jos ajetaan kilparadalla, mikä otsikon ja tekstin yleissävyn perusteella ei näytä todennäköiseltä.

Mihin yhä tehokkaampia autoja tarvitaan kiristyvien nopeusrajoitusten maailmassa?

Tehoa ja kiihtyvyyttä on erittäin vaikea käyttää millään laillisella tavalla. Suurella huippunopeudella ei ole mitään käyttöä suomalaisilla maanteillä, eikä toimittajien kehumasta ohituskiihtyvyydestäkään ei ole juuri hyötyä, koska nopeusrajoitus tulee vastaan jo sekunnin päästä siitä, kun kuljettaja on painanut kaasua. Nopeusrajoituksen ylittämisen jälkeenhän suuri teho vasta alkaisi kunnolla tuntua.

Miksi ihmiset ovat halukkaita maksamaan tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia euroja tehosta ja nopeudesta, joita he eivät voi käyttää? Kyse on luultavasti auton kalliin hinnan ja potentiaalisen nopeuden tuomasta statuksesta sekä ajatuksesta, että tehoa voi käyttää lyhytaikaisesti, jolloin laittomuudesta kiinni jäämisen riski on pieni. Ohituskiihtyvyyttä voi hyödyntää hetkellisesti ohituskaistoilla, joilla voi ajaa nopealla kiihdytysrepäisyllä tavallisen rupusakin autojen ohitse. Kiihtyvyyttä voi hyödyntää moottoritielle saavuttaessa runnomalla edellä ajavan tavallisen auton ohi jo ennen kuin moottoritie kunnolla edes alkaa. Tällainen ajotyyli on öykkärimäinen, ja siihen kuuluu lähes aina myös ylinopeus. Sivistyneellä ja laillisella tavalla auton suuta tehoa ei voi hyödyntää tavallisessa liikenteessä. Kilparadat ovat asia erikseen.

Olet sellainen, millä ajat, väittää BMW-mies...

http://youtu.be/smq19OQlYes


PaulR

Huippunopeus ainakaan itseäni kiihoittanut, vaan se millä vauhdilla rajoitus saavutettiin. Hienoin tunne on polkaistessa puristua g-voimalla penkin pohjalle. Sitä ei ole rajoitettu lainsäädännöllä.

Hankalahan tuota tunnetta on perustella paikasta A paikkaan B kuskille.

Topi Junkkari

Volvo Amazonista tuli mieleen nuoruusmuisto, jonka haluan jakaa teille...

Olin joskus 18-19-vuotiaana eräässä yhteiskunnallisessa tilaisuudessa Kuopiossa. Olin tuolloin abiturienttipoika Kouvolasta. Illanvietto sujui perinteisen suomalaisen kaavan mukaan, mutta en vielä tuolloin ollut mikään kova juoppo, pikemminkin sieltä selvimmästä päästä.

Seuraavana aamuna hotellissa eräs tilaisuuden järjestäjätahon merkkihenkilö, joka oli minua vain vähän vanhempi, tuli pyytämään: "Topi, voitko ajaa mun Amazonin Lahteen?" Oli mennyt ilta vähän turhan pitkäksi. No, minä sitten ajoin Amazonin Kuopiosta Lahteen omistajan kuorsatessa takapenkillä. Hennalassa jäin kavereideni luokse ja päästin Volvon omistajan ajamaan kotiinsa. Jatkoin sitten myöhemmin samana päivänä matkaa junalla.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Ajattelija2008

Kyllähän sitä urheilualustaa ja kaarreominaisuuksia voi tarvita normaalissa liikenteessä, jos joutuu tekemään äkkiväistön ja äkkijarrutuksen. Mutta HS:n rallitoimittaja tuskin on tätä testannut koeajossaan.

Joe

HS:n Focus-hehkutus on pimenneen lehden kuolinkorinaa. Firmat ostavat myyntitykilleen autotykin 50 000€.

Harva normaali maksaa moisesta takuuajan kestävästä tietokoneistetusta himmelistä moista rahaa.

Tosi ekopeli.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Dharma

Quote from: Paul Ruth on 16.09.2012, 11:47:00
Huippunopeus ainakaan itseäni kiihoittanut, vaan se millä vauhdilla rajoitus saavutettiin. Hienoin tunne on polkaistessa puristua g-voimalla penkin pohjalle. Sitä ei ole rajoitettu lainsäädännöllä.

Hankalahan tuota tunnetta on perustella paikasta A paikkaan B kuskille.

Minulla oli (alle puoli vuotta, jäin työttömäksi ja oli pakko myydä autot) Alfa 159 200 hv ja kyllä siinä oli fiilistä päästellä Kehä III:n ramppista tallapohjaan ja odottaa yksöisturbon nykäystä! Ei siinä ylinopeutta tarvittu. Jos olisi todella paljon ylimääräistä rahaa, niin toki ostaisin. Prätkällä samat fiilikset ovat vielä moninkertaiset, vaan ei ole rahaa siihenkään. Kiitos Helsingin asuntojen hintojen. Pitäisi asua kaukana ja/tai slummissa, jotta olisi varaa em. hupivälineisiin. Mieluummin lyhyemmät matkat ja mukavampi ympäristö.

AIP

Quote from: Ajattelija2008 on 16.09.2012, 12:56:37
Kyllähän sitä urheilualustaa ja kaarreominaisuuksia voi tarvita normaalissa liikenteessä, jos joutuu tekemään äkkiväistön ja äkkijarrutuksen.

Pohdiskelin tuossa, että vähemmällä jarrutuksella ajettu mutka vaatii vähemmän kiihdytystä ja siten säästää ympäristöä ja ilmastoa. :D

J. Lannan haamu

Quote from: Topi Junkkari on 16.09.2012, 10:21:35
Quote from: J. Lanta on 16.09.2012, 10:08:28
Jaahas, täytyy kai lähteä ottamaan taas yhdet ylinopeussakot Varkauden ja Joensuun väliltä, ne on pahoja paikkoja mutta hyviä teitä.... :roll:

Onkos sillä tiellä (23:lla) nykyään peltipoliiseja, vai muistanko ihan väärin? Vakioreittini "landelle" kulkee Varkaudesta Karvion kanavalle asti ja siitä 542-tietä Tuusniemelle, mutta päättyneenä kesänä tuli ajettua Savossa muita reittejä parisuhteellisuusteoreettisista syistä.

Kesän saldo oli kaksi peltipoliisin välähdystä. Juhannuksena Kouvola-Heinola-tiellä välähdys tuotti kirjallisen huomautuksen, heinäkuussa vitostiellä Leppävirralla välähti, mutta mitään seuraamuksia ei tullut.

Niin, näin siinä kävi kuten tuossa yllä enteilinkin, että sakothan sitä tais muutama tunti sitten tulla, ainakin siihen malliin juuri kyseinen Varkaus-Joensuu (23) peltihomo räsähti!! Ja vannon että vauhtia oli taas se jotain 94 80 alueella. Siellä niitä piisaa, itse sain kuukaus pari sitten yhdet sakot taas sieltä! Vaikka tie on suora ja järvimaisema parhaimmillaan, niin onpa järkeä pitää 80, kun kerran mikkeliin mänevä tie on pitkälle markkaa! Tuusniemelle hitto on itekki tehnynä mieli ja Kaavilla asuu yks huippukaveri, tai asui. Niitä mettäteitä ehkä ensi kesänä....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Joe

Peltipoliisi ei ammu takaisin.

Linnunpönttö lähetti salaman välähdettyä vain varoituskirjeeen 7 km/h ylinopeudesta.

Poliisivaltio rules!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Topi Junkkari

Quote from: J. Lanta on 16.09.2012, 23:15:16
Tuusniemelle hitto on itekki tehnynä mieli ja Kaavilla asuu yks huippukaveri, tai asui. Niitä mettäteitä ehkä ensi kesänä....

Jos ensi kesänä liikuskelet, niin laita minulle viestiä, meidän "landelle" Tuusniemelle saa kyllä tulla käymään. Vanhempieni paikka siis, mutta on siellä ennenkin pidetty bileitä minun sukupolveni kesken.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

J. Lannan haamu

Quote from: Topi Junkkari on 16.09.2012, 23:52:03
Quote from: J. Lanta on 16.09.2012, 23:15:16
Tuusniemelle hitto on itekki tehnynä mieli ja Kaavilla asuu yks huippukaveri, tai asui. Niitä mettäteitä ehkä ensi kesänä....

Jos ensi kesänä liikuskelet, niin laita minulle viestiä, meidän "landelle" Tuusniemelle saa kyllä tulla käymään. Vanhempieni paikka siis, mutta on siellä ennenkin pidetty bileitä minun sukupolveni kesken.

Heh no mikä ettei katotaan ihmeessä, käydään vaikka testailemassa kauniina kesäpäivänä että mitkä peltitörpöt välähtää. Ja ennen kaikkea niitä mitkä eivät  :roll:.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Joe

Joulupukkinaamari päässä ilman kilpiä. Etukilven kuraaminen/joulukuusenlumi auttaa myös.

Jostain hämyteipistä olen kuullut legendaa. Kertokaa tietäjät.

Kaveri ajoi vahingossa peltipoliisin kuvaamoon. Oli sakkomittari täynnä. Laittoi vaimon kuskiksi.

Konstaapeli kysyi laitoksella: onko vaimollasi noin pitkä parta?


Moottoripyöriähän rajoitukset eivät muutenkaan koske.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

ekto

Omassa työmatkapelissäni on ominaisuus, että se suorastaan kerää paskaa rekisterikilven päälle talvisin. Ja tämähän on sitä aikaa jolloin pimeässä saattaa jäädä moinen pönttö huomaamatta. Kun sen 40 000 kilsaa ajaa vuodessa niin ei ole mitenkään mahdoton yhtälö että joskus sattuu olemaan väärä nopeus väärässä paikassa, vaikka muuten ajelen rajoitus + 5%.

Mitä itse aiheeseen tulee, niin normaaliin työmatkaliikenteeseen sopii sellainen peli joka vie mahdollisimman vähän mehua. Esim. nykyinen reilu sadan hepan ahdettu diesel riittää vallan mainiosti ja kulutus on alle 5-litraa satasella vaikka Helsingissä käyn töissä. Ruuhkassa on tapana keskittyä taloudelliseen ajamiseen ehtimisen sijasta sekä ns. haitariliikkeen poistamiseen.