News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Tehoa perkele

Started by B52, 15.09.2012, 15:03:35

Previous topic - Next topic

Paljon autossa pitää olla hevosvoimia?

80
23 (23.5%)
100
10 (10.2%)
120
9 (9.2%)
150
12 (12.2%)
200
13 (13.3%)
250
10 (10.2%)
300
21 (21.4%)

Total Members Voted: 98

Faidros.

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 20:07:37
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Riippuu siitä lasketaanko lapsiin menevä luonnonvarojen kulutus isän syyksi.

Tottakai ja myös lapsenlapset ja...  Lapsettoman hemmon kuolemaan pysähtyy kaikki kulutus hänen aiheuttamana.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

PaulR

Muistuipa mieleen kiihdytyskisoja ja jenkkimuskeleita harrastavan kaverin vaimon sutkautus uudesta autostaan leijuneelle työkaverille.

-"Oltiin vähän kahden vaiheilla sitten N.N:n kanssa, että otetaanko 1.8 vai se isompi 2.0, mutta päädyttiin sitten siihen ISOmpaa."

-"Ai, tiennytkään, että niitä tehdään alle viisilitraisia."

Mika

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 20:15:17
Lapsettoman hemmon kuolemaan pysähtyy kaikki kulutus hänen aiheuttamana.

Paitsi jos se lapseton hemmo testamenttaa omaisuutensa esim. jollekin moottorikerholle :)
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

mannym

Vastasin 120. Omassa on 104hv ja 250nm vääntöä, ehkä joskus uutena ollut. 1,9 TDI. Kuljettaa ihan mukavasti sen 45 000km mitä työn ja kodin välillä joutuu ajamaan.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Salaa nuiva

Quote from: matkamasentaja on 15.09.2012, 19:46:39
Quote from: Alapo on 15.09.2012, 17:48:26
Oikeissa moottoreissa on työntötangot ja nokka-akseli lohkossa ja kaasari syöttämässä soppaa janoisille kaakeille.


Asiaa!!!11!!
Lastuttaminen on hom nörttien puuhia. Tosimiehet hakee woiman tekniikasta.

Erhomäen asconassa nokat kannessa,aika hyvin 900hv. opelin koneesta, pari kertaa oon nähnyt livenä,kyllä lähtee :)

http://www.youtube.com/watch?v=yC316wqjbdM&feature=related
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

dothefake

3-litrain suora kuutonen, 204 hevoist. Sieneen on päässyt.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

savipolvi

Mulla Peuget 305  vm 83...pikku ajot ajelen huolimatta päästöistä. Todella edullista ajella vanhalla autolla...jos suhteuttaa siihin että ostelisin uuden.  Ns hiilijalanjälki todella karmaiseva nykyiseen valintaani nähden.

AIP

400+ olisi hyvä tavoite perheautoon. Sitä lukemaa ei kyllä nyt tuolla nykypadalla tavoiteta ellei olla valmiita jonkinasteiseen epämukavuuteen. "Murhaava alavääntö" on sellainen termi jota kuulee käytettävän silloin kun kone hyytyy sinne alas. :)

Mutta kiireen ylläpito onnistuu litraisella kauppakassillakin. Vittumaisempi kaveri toteaisi liikenteen perusteella, että vain köyhillä on kiire. Eikun hetkinen, minähän olen sellainen kaveri.

Ajattelija2008

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 20:07:37
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Riippuu siitä lasketaanko lapsiin menevä luonnonvarojen kulutus isän syyksi.

Maapallon luonnonvaroja kulutetaan reilusti yli uusiutumisvauhdin. Siksi lasten tekemisestä pidättyminen on ylivoimaisesti ekologisin elämäntyyli. Hurjaa vauhtia lisääntyvät muslimit ja lestadiolaiset ovat kaikkein epäekologisinta porukkaa.

Mika

Quote from: AIP on 15.09.2012, 20:53:21
400+ olisi hyvä tavoite perheautoon.

Tällaiset ovat niitä kaikkein masentavimpia kommentteja.  Sinulle tekisi hyvää joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa joutuisit punnitsemaan, mitkä asiat elämässä ihan oikeasti ovat tärkeitä.  Yli 400 hv perheautossa tuskin yltäisi ihan kärkipäähän...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Tabula Rasa

Quote from: Ajattelija2008 on 15.09.2012, 21:24:05
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 20:07:37
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Riippuu siitä lasketaanko lapsiin menevä luonnonvarojen kulutus isän syyksi.

Maapallon luonnonvaroja kulutetaan reilusti yli uusiutumisvauhdin. Siksi lasten tekemisestä pidättyminen on ylivoimaisesti ekologisin elämäntyyli. Hurjaa vauhtia lisääntyvät muslimit ja lestadiolaiset ovat kaikkein epäekologisinta porukkaa.

Silti sanon että sen verran lapsia kuin suomalaisella on varaa tehdä ja kasvattaa täyspäisiksi on tervetulleita. Kantasuomalaiset eivät tule koskaan kaatamaan maapalloa. Ongelmaryhmät löytyvät aasian, intian ja afrikan sekä etelä-amerikan köyhiltä alueilta.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Alapo

Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Tähän pitää ottaa ne muut valinnat esiin, jos sinkkumies asuu pienessä yksiössä, jossa on huonekalut kierrätyskeskuskamaa, telkkari on muinaismuisto ja ei ole tietotekniikkaa tms harrastava. Kun taas, perheenisä joka pyöräilee, hankkii kaikki uusimmat vimpaimet, kaikki kalusteet ulkomailta tuotua designia, syö tietoisten ihmisten superruokaa joka on tuotu maahan lentokoneella, käy kerran vuodessa perheensä kanssa kaukomailla, tietenkin lentokoneella, jne, niin silloinhan se sinkkumies saa ajaa vaikka vanhalla amerikkalaisella kiesillä 200tkm vuodessa että pääsee tasoihin perheenisän kanssa.

Ei pelkkä polkupyöräily tee ihmisestä ekologista, vaan ne muut valinnat. Monikin pyöräilijä pistää pyörän talviteloille näille hetkillä, kovimmat jannut ajaa ympäri vuoden ja niitä alkaa olla oikeasti harvassa.

Joe

On 320 BHP.

5.5 sekunttia 0-100

Max 273 km/h

Orkkinaali, ei viritetty.

Elämässä täytyy olla runkkua, tämä on pahinta lajia.

Perkele!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

dothefake

Quote from: Ajattelija2008 on 15.09.2012, 21:24:05
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 15.09.2012, 20:07:37
Quote from: Faidros. on 15.09.2012, 19:57:45
Tähän voisi heittää kyssärin. Kumpi viettää mielestänne ekologisempaa elämää, kolmen lapsen pyöräilevä isä, vai autolla 20 tkm vuodessa ajava lapseton sinkku? Siis jos kuvitellaan muuten elämien olavan yhtä luonnonvaroja kuluttavaa.

Riippuu siitä lasketaanko lapsiin menevä luonnonvarojen kulutus isän syyksi.

Maapallon luonnonvaroja kulutetaan reilusti yli uusiutumisvauhdin. Siksi lasten tekemisestä pidättyminen on ylivoimaisesti ekologisin elämäntyyli. Hurjaa vauhtia lisääntyvät muslimit ja lestadiolaiset ovat kaikkein epäekologisinta porukkaa.
Just joo, luonnonvaroja kulutetaan, eiköhän se kaikki pysy maapallolla edelleenkin, ehkä muutaman sadan miljoonien vuoden päästä parhaiten palavat nuotiossa muslimien ja lestadiolaisten luut. Kun apinat niitä polttelevat. Pientä perspektiiviä peliin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Joe

Kuukaudessa kulutan sen 30  litraa bensaa mieluummin kunnon kyytiin, kuin nuhapumppuihin.

Paskanko väliä kun ei paljon aja. Polkupyöräkin on keksitty. Ja rollaattori.

Autoilu on jo vanhalla nostalginen trippi joka kerta.

Loppuvaiheessa saa sähkömopolla ajaa kännissä iinvaliidiprosentin ollessa riittävän korkea.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Woland

Kaipa se pitää vähän suhteuttaa missä autossa mikäkin riittää?

1,6 dieselin 54 hp on tonnin painoisessa 1-kopan Golffissa (1974-83) ihan riittävä liikenteen rytmissä pysymiseen mutta uusimmassa, tuota ensimmäistä n.25 % painavammassa, Golfissa voisi vastaava kone tuntua kohtuuttoman laiskalta.

"Käyttöautossa" pitää olla sen verran tehoa että sillä pysyy ajamaan turvallisesti normiliikenteessä, eli esim. rekan ohituksetkin pitää pystyä suorittamaan kohtuullisella matkalla. Ja eihän siitä haittakaan ole jos tehoreserviä löytyy. Nykytekniikalla saadaan ainakin dieselpuolella aiempaan verrattuna hurjia tehoja ilman suurta kulutuksen lisäystä.

Harrastepeleissä sitten sen verran voimaa kuin hyvältä tuntuu. Selänteen autoilla ajetaan varmasti niin mitättömiä määriä vuodessa että on täysin absurdia alkaa häntä jostain luonnonvarojen haaskaamisesta moralisoimaan.

Vastaavasti harvoin kuulee kritisoitavan vaikka Thaimaan turismia jossa pelkästään lentomatkoilla palaa valtavasti uusiutumattomia luonnonvaroja.

Kukaan ei myöskään tunnu olevan huolestunut siitä paljonko uusien autojen valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja. Lobataan vaan ihmisiä vaihtamaan kotelonsa uusiin kolmen vuoden välein. Kertakäyttökulttuuria pahimmillaan.

Naurettavaa on myös dieselautojen mainostaminen ympäristöystävällisinä vaikka ne taitavat olla uusista autoista ainoita, joiden päästöt ovat varsinaisia saasteita (typen oksideja, pienhiukkasia yms.). Tosin toisaalta taitavat kyllä hiukkassuodattimet yleistyä jo vauhdilla.

Omassa autossa on 2,4 litrainen esikammiodiesel turbolla. Tehoa ehkä 100 hp? Auto painaa 1520 kg, renkaat on kokoa 235/85-16 ja ilmanvastus on verrattavissa pystyyn nostettuun gyproc-levyyn. Hyvin olen silti ehtinyt  :)

slobovorsk

Äänestin 150 hv. Ajattelen etuvetoisia autoja (suurin osa suomalaisista), joissa kuulemma (näin keroi eräs viisaampi) enemmästä ei ole käytännön hyötyä kun sitä ei saa siirrettyä tiehen tehokkaasti. Syynä kuulemma auton painonjakauma, takavetoinen pystyisi hyödyntäöään useampikin kaakkeja, vai aasejako ne on ...
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

AIP

Quote from: Mika on 15.09.2012, 21:27:44
Tällaiset ovat niitä kaikkein masentavimpia kommentteja.  Sinulle tekisi hyvää joutua sellaiseen tilanteeseen, jossa joutuisit punnitsemaan, mitkä asiat elämässä ihan oikeasti ovat tärkeitä.  Yli 400 hv perheautossa tuskin yltäisi ihan kärkipäähän...

Minusta kaikista eniten masentavimpaa on tuomita joku noin hätäisesti. Mutta ehkä ymmärryskykysei on jotenkin rajallinen. Ei se väärin ole.

Autoni soveltuu mainiosti perheautoksi, sillä se on farmari. Viisi ovea ja kaikkea. Silloin sitä voidaan pitää perheautona ja voidaan sanoa sen kuuluvan perheautoluokkaan. Tilastollisesti se on ylempää keskiluokkaa. Myös seuraava autoni on farmari. Todennäköisesti myös sitä seuraava.

Minulla ei ole perhettä. Lapsia ei ole eikä tule.

Pidän toki aika typeränä sellaista mielipidettä, etteikö perhettä voisi kuskata tehokkaalla autolla. On aivan eri asia laskea auto idioottimaisen kuskin käsiin ja perheitä onkin nähty kuskattavan sataheppaisilla vehkeillä maanteillä sellaista nopeutta, että kuskin mielenterveyttä tulisi arvioida.

Itse asiassa jos aggressiivisimpia kaupunkiautojen kuljettajia pitäisi arvioida, niin joku Voyager on helposti siellä kärkipäässä. Ja ne vehkeet ovat oikeasti perheautoja, sillä kuka ihme sellaisella vapaaehtoisesti ajaisi?

Ääriuskomaton

272 mustaa baijerilaista heposta. On meno mukavaa neljän vetävän pyörän kanssa;)
"Suomi ei pysty pitämään kelaa ja sossua yllä ilman maahanmuuttajia."

Nimimerkiltä Realisti HS:n White Flight-ilmiön kommenteissa.

AIP

Quote from: slobovorsk on 15.09.2012, 23:11:53
Äänestin 150 hv. Ajattelen etuvetoisia autoja (suurin osa suomalaisista), joissa kuulemma (näin keroi eräs viisaampi) enemmästä ei ole käytännön hyötyä kun sitä ei saa siirrettyä tiehen tehokkaasti. Syynä kuulemma auton painonjakauma, takavetoinen pystyisi hyödyntäöään useampikin kaakkeja, vai aasejako ne on ...

Aaseja ovat. On täysin mahdollista valmistaa (ja on valmistettu) yli 250-hevosvoimaisia etuvetoautoja, joiden teho on vielä kutakuinkin hyödynnettävissä. Takaveto on tietysti jonkin verran parempi, mutta piirtäähän sellainenkin viivoja varsin vaatimattomalla teholla. Muistelen lämmöllä työkaverini aikanaan omistamaa Compactia, jossa pito loppui sateella loivassa ylämäessä jokaisen reilun 110 hevosvoiman turvin.

Alkuasukas

Jaa ajaako joku vajaavetoisilla? Kesäauto on takaatyöntävä 250hv, perhettä kuskataan 150hv turbodiesel-nelivedolla. Enemmän järkiratkaisu kuin hupilaite tuo jälkimmäinen...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Joe

Quote from: Ääriuskomaton on 15.09.2012, 23:29:46
272 mustaa baijerilaista heposta. On meno mukavaa neljän vetävän pyörän kanssa;)

Ei ne heposet aina, vääntö, auton paino ja painonjakauma vaikuttavat. Automaati vai kova aski yms.

Tehojen kanssa leikkiminen on asiantuntemusta vaativa harrastus ja oikeissa käsissä lisää turvallisuutta.

Hommamotoristeille voisi olla joku oma foliohattuketju.

Kannatan hommafoorumin sivujuonteita, nehän vain lisäävät yhteisöllisyyttä.

Se taas palautuu ns. pääjuonessa mukana pysyvien mielenkiintona.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Alkuasukas

Talviliukkailla vajaavetoinen mikä tahansa jää nuhapumppunelivedolle. Kesällä takaveto kurmuuttaa aika montaa väärävetoista.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Joe

Quote from: Alkuasukas on 15.09.2012, 23:46:01
Jaa ajaako joku vajaavetoisilla? Kesäauto on takaatyöntävä 250hv, perhettä kuskataan 150hv turbodiesel-nelivedolla. Enemmän järkiratkaisu kuin hupilaite tuo jälkimmäinen...

Land Rover vuodelta 1975 ei hevosilla korsku. Yliloikkarin kytkemällä kulkee lähes sataa.

Hauskuus alkaa metsässä, vaikkei museovehkeessä näitä kaupunkimaasturien sähkölukkoja olekkaan.

Tehoja on monenlaisia. Uusimmassa BMW:ssä mainostetaan olevan 8-vaihteinen automaattilaatikko. Mahtaa maksaa hunajaa hajotessaan.

Land Roverissa (pätkä eli vain 1+6 hengen museodiesel) on vaihteita käytännössä 9.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Joe

Quote from: Alkuasukas on 15.09.2012, 23:50:40
Talviliukkailla vajaavetoinen mikä tahansa jää nuhapumppunelivedolle. Kesällä takaveto kurmuuttaa aika montaa väärävetoista.

Painonjakauman ollessa 50/50 ja track control uskoisin pärjääväni kesäautollanikin.

Talvella kyllä ajan v8 nelivedolla, joka pieksää nuhapumput kummasti.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Ernst

Teillä on ihan liian järeitä käsiase autoja. Kukaan ei tarvitse sellaisia, ja ne pitäisi kieltää tai sallia niidne käyttö vain muulta liikenteeltä suljetuilla radoilla.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

dothefake

No, mutta minäkin saan sellaisia sienisaaliita ja marjamääriä, ettei  alle 204 hevosen määrä riitä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Alkuasukas

Quote from: Joe on 16.09.2012, 00:02:00
Quote from: Alkuasukas on 15.09.2012, 23:50:40
Talviliukkailla vajaavetoinen mikä tahansa jää nuhapumppunelivedolle. Kesällä takaveto kurmuuttaa aika montaa väärävetoista.

Painonjakauman ollessa 50/50 ja track control uskoisin pärjääväni kesäautollanikin.

Talvella kyllä ajan v8 nelivedolla, joka pieksää nuhapumput kummasti.
Taka/etuvedossa on vain 50% pitoa nelivetoon verrattuna, joten tiukkaa ainakin tekee. Ke ensimmäiset metrit. Matka-ajossahan tuota ei juuri huomaa, mutta liikkeellelähdöt vtuttaa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Joe

Tosi on, siksi ajankin talvella nelivetoisilla. Ei jää liikennevaloihin ja kelin huonotessa hymy leviää, vaikka polttoainetta kuluukin vähän enemmän.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
- Albert Einstein

Vaalilaulu:
http://www.youtube.com/watch?v=d5swmwzk7y0&feature=related

Kaptah

Kahdeksallakymmenellä pärjää hyvin liikenteessä, kaikki siitä eteenpäin on vain luksusta.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014