News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Jorma Nordlin: "Perussuomalaisena en hyväksy ps-nuorten tekoa"

Started by jore, 18.01.2015, 14:10:58

Previous topic - Next topic

sr

Quote from: jore on 19.01.2015, 10:20:41
Äärilaidat ovat aina äärilaitoja, joten siinä suhteessa tämä Neuvostoliitoon ja Pohjois-Koreaan viittaaminen on huonosti toimiva esimerkki. Onko todella niin, että joko "absoluuttinen" sananvapaus, tai sitten Neuovstoliitto, tai Pohjois-Korea? Kannattaisiko asiaa ajatella vähän laajemmin?

Kukaan muu ei ole puhunut absoluuttisesta sananvapaudesta kuin sinä. NL:ssa ei ollut sallittua tietyn ideologian, kommunismin pilkkaaminen. Tässä koitetaan nyt kieltää sama toiseen ideologiaan, islamiin, liittyen. Sananvapauden kannalta ideologioiden tulee olla vapaata riistaa. Koskee myös sananvapautta (joka esim. minulle on varsin "pyhä" arvo) itseään. Kerro minulle yksikin hyvä syy, miksi ideologioiden, ei ihmisten, pitäisi olla suojeltuja miltään pilkalta?

Ja tietenkin pilkan kohteena olevan ideologian kannattajilla on täysi oikeus pitää idioottina sitä, joka esittää pilkkaa heille rakkaasta ideolgiasta. On sitten pilkkaajan itsensä päätettävissä, haluaako hän olla tuon ryhmän idioottina pitämä.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

sr

Quote from: Vaniljaihminen on 19.01.2015, 16:20:56
Eikä sananvapauden tarvi olla sama asia kuin joku epäintellektuelli urpoiluoikeus.

Olet yksinkertaisesti väärässä. Sananvapaus kattaa myös epäintellektuellin urpoilun. Se on sitten jokaisen oma päätös, haluaako näyttää epäintellektuellilta urpolta toisten silmissä, mutta mitään syytä, ei siis yhtään mitään, ole kieltää sitä lailla.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

sr

Quote from: jore on 20.01.2015, 00:03:16
Mielenkiintoista miten noissa monessa kommentissa on ajateltu minun puolesta ja väitetty niitä kaikkia ajatuksia minun ajatukseksi. Menee kaunokirjallisuuden puolelle. Tässä keskusteluketjussa näyttää osalla täysin hämrtyvän se mikä on oikeasti minun juttua ja mikä on sitten jonkun muun oman päänsä tuotetta. Siten siltäpohjalta toteutetaan tohon päälle "kysymyskonekivääritaktiikkaa". Jolloin on hyvin pienet mahdollisuudet edes yrittää vastata jokaiseen pieneen kysymykseen. Se ilmeisesti turhauttaa ja siten ruvetaan ajattelemaan puolestani ja asettamaan ne ajatukset minun ajatuksiksi. Ei vaan ole aikaa olla tuntikausia koneen ääressä. Toi muukin elämä tossa on elettävänä.

Kuitenkin sinulla oli aikaa kirjoittaa yllä näkyvä ja sen päälle vielä suunnilleen yhtä paljon täysin tyhjänpäiväistä voivottelua, että hommalaiset on niiiin pahoja.

Vastauksesi on tyypillinen sellaiselle, joka on heittänyt jotain, jota ei ole loppuun asti pohtinut päässä. Sitten, kun sitä ajatusta kritisoidaan, hän ymmärtää itsekin, ettei pysty kritiikkiin vastaamaan, minkä jälkeen sitten se asiallinen kritiikki lakaistaan maton alle ja niputetaan kaikki postaukset joidenkin joukossa olleiden olkiukkojen kanssa samaan muottiin. Sitten julistetaan muut huonoiksi keskustelijoiksi, sanotaan, ettei itsellä ole aikaa tuhlata tällaiseen ja kadotaan voittajana paikalta. Sinä kruunasit tämän vielä olkiukkona siitä, mitä muut sinun jutustasi tulevat kirjoittamaan. Ai niin ja heitit sekaan vielä jonkun hymiönkin, jottei kukaan vaan voisi väittää sinun olleesi jutuissasi tosissasi.

Rubiikinkuutio

Quote from: Pöllömestari on 20.01.2015, 19:44:53

Missaanko nyt jotain kun alla oleva linkki antaa minulle "404 - Sivua ei löytynyt" -ilmoituksen?

Et missaa. Poissa on. Kaivoin googlesta linkin alkuperäiseen pilakuvakilpailuun. Se on nyt poistunut ja antaa  "404 - Sivua ei löytynyt" -virheilmoituksen. Cache linkistä löytyy vielä.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

sr

Quote from: jore on 20.01.2015, 01:00:48
Sananvapauden avulla saa kritisoida, kritiikki ja pilkka ymmärretään kielessämme vähän eri asioiksi.  Pilkka on tavallaan kritiikkiä, joka esitetään tavalla mikä loukkaa ihmisiä.

Vai niin. Eli jos tv-sarja 'Allo 'allo tekee pilkkaa natseista, niin kyse on siitä, että se loukkaa ihmisiä? Kun kerron NL:a pilkkaavan vitsin, niin tarkoituksenani on loukata kommunisteja? Mitä jos minä sanon sinulle, että minua syvästi loukkaa se, jos joku kritisoi sananvapauden käyttöä uskontojen pilkkaamiseen? Pitäisikö se kritiikki sillä perusteella kieltää? Ei.

Ensinnäkin sananvapauteen kuuluu oikeus olla vastaanottamatta viestejä, jotka loukkaavat itseään. Kenenkään muslimin ei ole esim. mikään pakko lukea Charlie Hebdoa, jos uskovat siellä olevien pilakuvien loukkaavan itseään. Etenkään tätä pakkoa ei ole jossain helvetin Nigerissä, jossa kyseistä lehteä ei edes julkaista, vaan niiden pilakuvien näkemiseksi on pitänyt tehdä kovasti töitä.

Toiseksi, loukkaantuminen on osa elämää. Kuten sanoin, minä loukkaannun siitä, jos vaaditaan sananvapauden rajoittamista. Mitä sitten? Elämä jatkuu. Todennäköisesti en ole erityisen innostunut tekemään yhteistyötä sen loukkaajan kanssa. Juuri tähän perustuvat hyvät käytöstavat. Voit käyttäytyä huonosti, mutta melko pian olet ilman ketään ystäviä. Ei siis tarvita mitään lakeja määräämään, että ihmiset tervehtivät toisiaan, eivät röyhtäile pöydässä jne.

Se virka sillä on, että sen turvin voidaan kritisoida yhteiskuntaa ja ihmisten toimintaa ja myös eettisiä vakaumuksia kunhan  kahden viimeksi mainitun kohdalla ei sitä tehdä tavalla, joka on yleisesti loukaavaa ja aiheuttaa "yleistä" paheksuntaa. Suomen perustuslain osalta pitäisi asia tarkistaa lainsäätäjien perusteluista kuten hallitusten esityksien perusteluista,

Miksi mikään selvästikin huumoriksi tarkoitettu pilkka aiheuttaisi yleistä paheksuntaa? Sen suhteen olen samaa mieltä, että ihmisten uhkailu tai yllyttäminen rikoksiin on syytä pitää kriminalisoituna, mutta tällä ei ole mitään tekemistä pilkan kanssa.

sr

Quote from: jore on 20.01.2015, 01:14:07
"Pilakuvakilpailulla sananvapauden nimissä "ammutaan" nyt viattomiakin. Ihmisten loukkaaminen polkemalla heille tärkeitä arvoja on väärin ja huonoa käytöstä. Tällaisten keinojen käyttäminen yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa on mielestäni moraalitonta toimintaa."

Minulle tärkeä arvo on sananvapaus. Pilakuvien kieltämistä vaativa "polkee" sitä. Se on siis väärin ja huonoa käytöstä. Sen käyttäminen yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa on mielestäni moraalitonta toimintaa.

jore

Yllättävää, että kilpailutiedote on poistettu, kuten keskustelun kommenteista kävi selväksi. Onko kilpailu peruttu, vai mistäköhän on kyse?

Rubiikinkuutio

Quote from: ile on 22.01.2015, 01:05:30
Peruttu.

http://www.ps-nuoret.fi/uutiset/tiedote-ps-nuorten-pilapiirroskilpailusta

Tämä on kyllä niin jäätävän raukkamaista terrorismin edessä nöyrtymistä, että ei mitään rajaa. Suomalsisen kultuutin puollustuksen viimeinen linnake sitten sortuu näin. Vittujen vittu tätä paskaa.

"Oletko 15-35-vuotias itsenäisesti ajatteleva? Oletko kyllästynyt vanhojen puolueiden mitäänsanomattomaan politiikkaan?"

"Islamistit ovat saaneet monet toimitukset varpailleen terroriteoillaan. Kriittisiä äänenpainoja on kuitenkin voitava esittää alistumatta väkivallan ja uhkailujen edessä."

"Mitään ei ole sementoitu, vaan kaikkeen voi vaikuttaa. Se on palkitsevaa. Suorapuheisuus on valttimme. Vaikka kaikki eivät ole kanssamme samaa mieltä, kaikki tietävät mitä mieltä me olemme."

"Haluamme ylläpitää ja edistää länsimaista kulttuuriperintöä, arvoja ja oikeusperiaatteita. Näistälähtökohdista puolustamme länsimaista oikeusvaltiota, johon kuuluu laaja sanan- ja mielipiteenvapaus"

"Monikulttuurisuuden sijaan Suomessa täytyy arvostaa suomalaisuutta, sillä terve ja myönteinen kansallinen itsetunto vahvistaa jokaista Suomessa asuvaa."

Laitoin tuohon muutaman naurettavan poiminnan PS-Nuorten nettisivuilta. Nuo valheet kannattaa sitten poistaa sieltä teidän nettisivuilta, jos nyt meinaatte nöytrtyä väkivaltaisen islamin edessä.

IDA

Ehkä kannattaa tiedustella niiltä mikä on syy perumiselle?

Itse veikkaan, että koko kilpaiun julistaminen tapahtui ennen kuin asiaa oli ehditty käsitellä järjestön elimissä ja lehden toimituksessa. En kyllä tiedä. Noin yleisesti kannattaisi kuitenkin tehdä niin, että varmistaa päätöksen ja toimii sitten sen mukaan. Nykyisissä hässäköissä kaikki kuitenkin mokallevat, joten kannattaa ehkä rauhassa selvitellä syytä peruuntumiselle, ennen kuin tekee siitä elämää suurempaa asiaa.
qui non est mecum adversum me est

Rubiikinkuutio

Quote from: IDA on 22.01.2015, 09:35:50
Ehkä kannattaa tiedustella niiltä mikä on syy perumiselle?

Itse veikkaan, että koko kilpaiun julistaminen tapahtui ennen kuin asiaa oli ehditty käsitellä järjestön elimissä ja lehden toimituksessa. En kyllä tiedä.

Niin että lehden päätoimittaja ja ps-nuorten puheenjohtaja julkaisee kilpailun ja sitä mainostetaan viikon verran twitterissä, kotisivuilla ja facebookissa kunnos ps-nuoret sitten itsenäisesti päättää että "ei me tahotakkaan loukata islamia". Sekin kyllä kertoisi aika paljon ps-nuorista, että sinällän ei aiheuttaisi riemunkiljahduksia tuokaan skenaario.

Noin yleisesti kannattaisi kuitenkin tehdä niin, että varmistaa päätöksen ja toimii sitten sen mukaan. Nykyisissä hässäköissä kaikki kuitenkin mokallevat, joten kannattaa ehkä rauhassa selvitellä syytä peruuntumiselle, ennen kuin tekee siitä elämää suurempaa asiaa.

Olisi varmaan kannattanut se syy peruuntumiselle julkaista, kun oli ihan monta päivää aikaa viilata sitä tiedotettakin? Odotan todella vähän henkeä pidättäen virallista selitystä tähän.

Rubiikinkuutio

Nyt tulikin sitten se virallinen selitys:
http://nyt.fi/a1305920096609?ref=hs-art-new-3

Perussuomalaisten nuorten puheenjohtaja ja Rahvas-lehden päätoimittaja Sebastian Tynkkynen, miksi pilapiirroskilpailu on peruutettu?
"En kommentoi tähän."

Oletteko saaneet uhkauksia?
"En kommentoi tähän."

Onko teitä käsketty ylemmältä taholta puolueen sisältä peruuttamaan kilpailu?
"En kommentoi tähänkään."

Malla

Quote from: Rubiikinkuutio on 22.01.2015, 09:55:18

Perussuomalaisten nuorten puheenjohtaja ja Rahvas-lehden päätoimittaja Sebastian Tynkkynen, miksi pilapiirroskilpailu on peruutettu?
"En kommentoi tähän."

Oletteko saaneet uhkauksia?
"En kommentoi tähän."

Onko teitä käsketty ylemmältä taholta puolueen sisältä peruuttamaan kilpailu?
"En kommentoi tähänkään."

;D
"Olen käynyt politiikan kieli -alkeiskurssin ja jatkokurssin sekä suorittanut pakolliset kenttäharjoittelut."
"En ole vielä käynyt kriisiviestinnän kurssia, jossa painotetaan avoimuutta ja rehellisyyttä." 

Pöllömestari

Eräällä suomalaisella foorumilla masinoitiin kilpailuun pilakuvia persuista, Soinista ja Halal-ahosta. Veikkaan että niitä tuli määrällisesti enemmän kuin itse aiheesta. Olisiko tällä ollut vaikutusta perumiseen? Vai tuliko käsky äitipuolueelta? Vai oliko koko skaba Sebastianin oma idea jonka muut ampuivat alas?

Nolohko juttu joka tapauksessa.

Rubiikinkuutio

Quote from: Malla on 22.01.2015, 10:32:51

"Olen käynyt politiikan kieli -alkeiskurssin ja jatkokurssin sekä suorittanut pakolliset kenttäharjoittelut."
"En ole vielä käynyt kriisiviestinnän kurssia, jossa painotetaan avoimuutta ja rehellisyyttä."

Joo. Onneksi PS on erilainen puolue kuin "vanhat puolueet".

Quote from: Pöllömestari on 22.01.2015, 10:41:02
Eräällä suomalaisella foorumilla masinoitiin kilpailuun pilakuvia persuista, Soinista ja Halal-ahosta. Veikkaan että niitä tuli määrällisesti enemmän kuin itse aiheesta. Olisiko tällä ollut vaikutusta perumiseen?

Miksi olisi? Olivat jo esitelleet heille sopivia osallitumisia. Eivätkä olleet luvanneet julkaista kuin mitä itse tahtovat niistä osallistujista. Jos tuon takia ovat peruneet niin ovat tyhmempiä kuin luulin.

Vai tuliko käsky äitipuolueelta?

Kyllähän Soini aika todennäköisen "itsenäiseen ajatteluun"-rohkaiseva hahmo toki on.

Vai oliko koko skaba Sebastianin oma idea jonka muut ampuivat alas?

Tämä olisi murheellisin vaihtoehto kaikista.  :facepalm:

Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Kertoisi aika ikävää PS:n tulevaisuudesta, jos nuorissa on tuollainen voima.

Malla

Eräällä suomalaisella foorumilla masinoitiin kilpailuun pilakuvia persuista, Soinista ja Halal-ahosta. Veikkaan että niitä tuli määrällisesti enemmän kuin itse aiheesta. Olisiko tällä ollut vaikutusta perumiseen? Vai tuliko käsky äitipuolueelta? Vai oliko koko skaba Sebastianin oma idea jonka muut ampuivat alas?

Kaiken tämän olisi voinut kertoa avoimesti.
"Hätiköidysti kyhätty idea, peruimme kun mietimme asiaa tarkemmin."
"Mä mokasin."
"Iskä kielsi väkivaltaleikit ja uhkas ottaa pleikan pois, jos en tottele."

Tai ihan mitä tahansa muuta kuin "en kommentoi".

Ajattelija2008

Quote from: Malla on 22.01.2015, 11:00:22

Kaiken tämän olisi voinut kertoa avoimesti.
"Hätiköidysti kyhätty idea, peruimme kun mietimme asiaa tarkemmin."
"Mä mokasin."
"Iskä kielsi väkivaltaleikit ja uhkas ottaa pleikan pois, jos en tottele."

Tai ihan mitä tahansa muuta kuin "en kommentoi".

Tuo "en kommentoi" kuulostaa siltä, että perussuomalaiset ovat saaneet tukun tappouhkauksia.

Samuli Salminen

Tuon artikkelin kommenteista:
QuotePS-Nuorten hallituksen jäsenten kuvat ja tiedot ovat hävinneet sivuilta. Jokainen älyää että niitä ei tarvitse Soinin takia sieltä poistaa.

Hallituksen jäsenistä tosiaan esillä on vain Tynkkynen tällä hetkellä: http://www.ps-nuoret.fi/category/hallitus

Elcric12

Voisiko yhtenä syynä olla materiaalin vähyys ja sekin vähä on julkaisukelvotonta (enkä nyt viittaa sananvapauteen, vaan laatuun)?

Malla

Quote from: Elcric12 on 22.01.2015, 11:08:40
Voisiko yhtenä syynä olla materiaalin vähyys ja sekin vähä on julkaisukelvotonta (enkä nyt viittaa sananvapauteen, vaan laatuun)?

Ei minun mielestäni. Jos kilpailuun ei tule riittävästi ja riittävän laadukkaita ehdokkaita, järjestäjä voi kertoa juuri sen.

Rubiikinkuutio

Quote from: Samuli Salminen on 22.01.2015, 11:08:24

Hallituksen jäsenistä tosiaan esillä on vain Tynkkynen tällä hetkellä: http://www.ps-nuoret.fi/category/hallitus

Tuossa on hallituksen kokoonpano googlen välimuistista.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:E02UzqiKfIkJ:www.ps-nuoret.fi/category/hallitus+&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi

Jokainen tuossa halituksessa näkyvä on minun mustalla listallani ikuisesti hautaan saakka, jos tähän ei saada selvitystä.

Jos tuo hallitus on se joka ei seisonut tuon pilakuvaskaban takana, niin kaikki luotto on lähtenyt täysin ja ikuisesti. Menkööt kotimaahansa nuolemaan militantin sanavapautta rajoittavan islamin takapuolta.

Rubiikinkuutio

Kilpailuaikaa oli suurin osa jäljellä ja olivat jo twiitanneet useankin kilpailuun osallituneen kuvan, että tämä ei nyt vaikuta uskottavalta.

Ajattelija2008

Quote from: Samuli Salminen on 22.01.2015, 11:08:24

Tuon artikkelin kommenteista:
QuotePS-Nuorten hallituksen jäsenten kuvat ja tiedot ovat hävinneet sivuilta. Jokainen älyää että niitä ei tarvitse Soinin takia sieltä poistaa.

Markus Jansson sai tukun tappouhkauksia (joihin poliisi ei halua puuttua). On ilmeistä, että myös perussuomalaiset ovat saaneet tappouhkauksia.

Osoittaa, kuka käyttää valtaa sananvapauden rajoittamisessa Suomessa. Enää ei tarvita Jorma Kalsketta ja Mika Illmania estämään suomalaisilta demokraattisia perusoikeuksia.

Elcric12

Quote from: Rubiikinkuutio on 22.01.2015, 11:16:22

Kilapilu aikaa oli suurin osa jäljellä ja olivat jo twiitanneet useankin kilpailuun osallituneen kuvan, että tämä ei nyt vaikuta uskottavalta.

Näkeekö näitä jostain?

siviilitarkkailija

Muistetaan että Suomeen on tuotettu satoja murhaan valmiita ääriuskonnollisia rikollisia joiden tekemisiin politisoitunut poliisijohto ei halua tai viitsi puuttua.

Kuolemanuhka ei ole mitään keksittyä vaan esim Helsingissä totista totta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Rubiikinkuutio

Quote from: Ajattelija2008 on 22.01.2015, 11:19:37

Markus Jansson sai tukun tappouhkauksia (joihin poliisi ei halua puuttua). On ilmeistä, että myös perussuomalaiset ovat saaneet tappouhkauksia.

Osoittaa, kuka käyttää valtaa sananvapauden rajoittamisessa Suomessa. Enää ei tarvita Jorma Kalsketta ja Mika Illmania estämään suomalaisilta demokraattisia perusoikeuksia.

Jos kyse on tosiaan PS nuoreten saamista tappouhkauksista, niin tämä on todella kiireellistä saada isoksi ja julkiseksi.

Suurin uutinen aikoihin, että sananvapautta rajoitetaqan näin. Tässä on todellinen jymypommi tulossa.

Rubiikinkuutio

Quote from: siviilitarkkailija on 22.01.2015, 11:21:58

Kuolemanuhka ei ole mitään keksittyä vaan esim Helsingissä totista totta.

Niimpä! Siksi tämä olikin todella todella tärkeä pilakuvakilpailu.

Rubiikinkuutio

Quote from: Elcric12 on 22.01.2015, 11:20:12

Näkeekö näitä jostain?

Olivat PS-Nuorten twitterissä. En tiedä ovatko enää.

Malla

Quote from: Ajattelija2008 on 22.01.2015, 11:19:37

Niin? Kyllä kai jopa perussuomalaiset, jopa nuoret, ovat niin valistuneita, että arvasivat asian ennalta?

Pöllämystynyt

Quote from: Ajattelija2008 on 22.01.2015, 11:06:32
Tuo "en kommentoi" kuulostaa siltä, että perussuomalaiset ovat saaneet tukun tappouhkauksia.

Siltä se on vaikuttanut alusta asti. Jos näin on, niin uhkauksen täytyy olla todella vakava, ja esimerkiksi kohdistua PS-nuorten sukulaisiin tai johinkin muihin sivullisiin. En usko, että perussuomalaiset perääntyisivät itseensä kohdistuvista tappouhkauksistakaan, niihin kun ovat monet toisinajattelijat jo joutuneet tottumaan.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel