News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Eutanasia

Started by B52, 21.09.2014, 23:51:10

Previous topic - Next topic

Sallisitko eutanasian?

En
78 (26.7%)
Kyllä
214 (73.3%)

Total Members Voted: 292

ikuturso

Quote from: Viimeinen linja on 11.04.2024, 13:20:32
Se mikä tässä (kin) asiassa on ärsyttävää että sotketaan mukaan uskonto, päivi räsänenkin vetoaa suureen kirjaan joka käänteessä.

Tuotan sinulle pienen kaltevan pinnan. Tuosta suuresta kirjasta on käsky numero viisi: "älä tapa".

Tuo suuren kirjan käsky on myötävaikuttanut siihen, että suuren osan läntistä maailmaa perustuslaissa tai rikoslaissa toisen ihmisen hengen lähdettäminen on kiellettyä.

Monet puhuvat "universaalista moraalista". Jos pyhät kirjat eivät kieltäisi tappamista, niin liikakansoitetussa maailmassa ei luulisi olevan vaikeaa perustaa uusi universaali moraali, jossa ilmastonmuutos, luontokato ja ylikulutus määräisivät, että maapallon kantokyvyn vuoksi pitää pienentää populaatiota runsaasti.

Nämä Great Resetit sun muut ovatkin suoraan saatanasta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Lasse

Quote from: ikuturso on 11.04.2024, 20:48:41
Tuotan sinulle pienen kaltevan pinnan. Tuosta suuresta kirjasta on käsky numero viisi: "älä tapa".

Tuo suuren kirjan käsky on myötävaikuttanut siihen, että suuren osan läntistä maailmaa perustuslaissa tai rikoslaissa toisen ihmisen hengen lähdettäminen on kiellettyä.

Monet puhuvat "universaalista moraalista". Jos pyhät kirjat eivät kieltäisi tappamista, niin liikakansoitetussa maailmassa ei luulisi olevan vaikeaa perustaa uusi universaali moraali, jossa ilmastonmuutos, luontokato ja ylikulutus määräisivät, että maapallon kantokyvyn vuoksi pitää pienentää populaatiota runsaasti.

Dystooppinen tv-sarja "Utopia" kertoo juuri tuosta (alkuperäinen UK -versio on parempi, jenkkikopiota muistaakseni ei filmattu loppuun asti).

Kandee tsekata.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Viimeinen linja

QuoteTuotan sinulle pienen kaltevan pinnan. Tuosta suuresta kirjasta on käsky numero viisi: "älä tapa".

Ei ole mitään kaltevaa pintaa jos jokainen vastaa omasta tappamisestaan.
Toinen kalteva pinta voisi olla sellainen että puututaan toisten yksityiselämään myös makuuhuoneen puolella "tulin nyt palvelemaan sinun naista/miestä" ja jos yrität sanoa että tämä on silleen yksitysaluetta niin vastaus tulee, niin sitä luulisi...

Miniluv

Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 18:28:59
QuoteTuotan sinulle pienen kaltevan pinnan. Tuosta suuresta kirjasta on käsky numero viisi: "älä tapa".

Kalteva pinta onkin juuri "itse vastaamisesta" toisten murhailemiseen.

Kts. vaikkapa esimerkki, jossa itsemurhariskistä masennuspotilasta hoidettiin sairaalassa eutanasialla.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tunkki

Ruotsin vaihtoehtomediassa oli alkuviikosta juttua kuinka masennuksesta kärsivä 27-vuotias hollantilainen nainen menee eutanoitavaksi tässä viikon-kahden sisällä.
Jenkit kauhistelee välillä Kanadan touhuja, siellä julkinen terveydenhoito ehdottaa avustettua itsemurhaa mm. masennukseen, köyhyyteen, asunnottomuuteen ja jos mihin vaivaan ynnä sairauteen.

Ei ole ihan suoraviivainen juttu. Kovasti eri asia jos kivuissa kärsivä syöpäpotilas päästetään kivuistaan vaikka sillä liialla morfiinilla.

Viimeinen linja

Quote from: Miniluv on 12.04.2024, 18:58:04
Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 18:28:59

Kalteva pinta onkin juuri "itse vastaamisesta" toisten murhailemiseen.

Kts. vaikkapa esimerkki, jossa itsemurhariskistä masennuspotilasta hoidettiin sairaalassa eutanasialla.

Eikö eutanasia ole joo käytössä useammassakin maassa onko siellä tilanne mennyt avoimeen murhailuun. Mitä minä olen näitä tapauksia katsonut niin eutanasia ei todellakaan ole mikään läpihuuto juttu, aika monta porrasta siinä mennään. Aika tylyä on sekin että henkilö joutuu tekemään itsemurhan jollain epävarmalla tavalla. Ei eutanasian tarvitse olla aktiivista jos pystyy itse toimimaan myrkky riittää. Jos taas ei enää pysty niin joku vapaaehtoinen avuksi, ennenkuin kukaan ehtii kysyä niin voisin avustaa jos se on kohteen vakaa ja koeteltu tahto.

Miniluv

Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 19:13:55
Eikö eutanasia ole joo käytössä useammassakin maassa onko siellä tilanne mennyt avoimeen murhailuun. Mitä minä olen näitä tapauksia katsonut niin eutanasia ei todellakaan ole mikään läpihuuto juttu, aika monta porrasta siinä mennään. Aika tylyä on sekin että henkilö joutuu tekemään itsemurhan jollain epävarmalla tavalla. Ei eutanasian tarvitse olla aktiivista jos pystyy itse toimimaan myrkky riittää. Jos taas ei enää pysty niin joku vapaaehtoinen avuksi, ennenkuin kukaan ehtii kysyä niin voisin avustaa jos se on kohteen vakaa ja koeteltu tahto.

Tuossa mainitsemassani esimerkissä sairaala muuttui avun tarjoajasta kuoleman tuojaksi.

Pitääkö oikeasti tavaamalla selvittää, miten tämä heikentää ihmisten terveydenhoitoa?

https://hommaforum.org/index.php/topic,95968.msg3536635.html#msg3536635

TUO ON avointa murhailua.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sancai

Pääsin todistamaan reilu vuosi sitten lähisukulaisen hitaan ja tuskallisen syöpäkuoleman, joten kannatan ehdottomasti eutanasiaa. Sellainen pitkitetty tuska ja kitumalla kuoleminen on mahdollista vain modernin lääketieteen ansiosta, joten kyllä meillä on oikeus myös käyttää samoja keinoja elämän päättämiseen. Jos tulen joskus itse saamaan saman diagnoosin, lähden kuolemaan vaikka Sveitsiin, jos Suomessa lainsäädäntö ei vielä ole sillä tasolla.

Viimeinen linja

Quote from: Miniluv on 12.04.2024, 19:29:23
Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 19:13:55

Tuossa mainitsemassani esimerkissä sairaala muuttui avun tarjoajasta kuoleman tuojaksi.

Pitääkö oikeasti tavaamalla selvittää, miten tämä heikentää ihmisten terveydenhoitoa?

https://hommaforum.org/index.php/topic,95968.msg3536635.html#msg3536635

TUO ON avointa murhailua.

Jos näin on niin hyvin moni asia on mennyt pieleen, joku hyvin tarkka valvonta pitää olla mitä ja miten tapahtuu.
Niissä jutuissa mitä minä näin henkilö otti itse myrkyn ja tapahtumakulku videokuvattiin hyvän aikaa ennen itse tapahtumaa. Jotenkin näin se pitäisi olla että dokumentoidaan kaikki.

ikuturso

Quote from: Tunkki on 12.04.2024, 19:07:07
Ruotsin vaihtoehtomediassa oli alkuviikosta juttua kuinka masennuksesta kärsivä 27-vuotias hollantilainen nainen menee eutanoitavaksi tässä viikon-kahden sisällä.
Jenkit kauhistelee välillä Kanadan touhuja, siellä julkinen terveydenhoito ehdottaa avustettua itsemurhaa mm. masennukseen, köyhyyteen, asunnottomuuteen ja jos mihin vaivaan ynnä sairauteen.

Ei ole ihan suoraviivainen juttu. Kovasti eri asia jos kivuissa kärsivä syöpäpotilas päästetään kivuistaan vaikka sillä liialla morfiinilla.

Itse tinnituksesta kärsivänä muistan tapauksen kun 47-vuotias hollantilaisnainen otti eutanasian, kun ei kestänyt korvien soimista. "oli välillä kuin juna olisi jarruttanut asemalle" hänen päässään.

Kyllä tinnituskin voi olla ärsyttävä ja joskus kun vähän masentaa tai ei saa unta, niin se iänikuinen kiljunta päässä kyllä vituttaa ihan huolella. Mutta että ihan eutanasiaksi asti. Tästä nousi hieman myös polemiikkia. Ansaitusti.

https://www.dutchnews.nl/2015/01/euthanasia-clinic-criticised-for-helping-woman-with-severe-tinnitus-to-die/

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Viimeinen linja

Quote from: ikuturso on 12.04.2024, 21:14:58

Itse tinnituksesta kärsivänä muistan tapauksen kun 47-vuotias hollantilaisnainen otti eutanasian, kun ei kestänyt korvien soimista. "oli välillä kuin juna olisi jarruttanut asemalle" hänen päässään.

Kyllä tinnituskin voi olla ärsyttävä ja joskus kun vähän masentaa tai ei saa unta, niin se iänikuinen kiljunta päässä kyllä vituttaa ihan huolella. Mutta että ihan eutanasiaksi asti. Tästä nousi hieman myös polemiikkia. Ansaitusti.

https://www.dutchnews.nl/2015/01/euthanasia-clinic-criticised-for-helping-woman-with-severe-tinnitus-to-die/

-i-

Tuossahan se tärkeä sana on "otti eutanasian" eli oma päätös, haetaanko tässä taas kerran sitä että ihmisen oma päätös ohitetaan ja joku muu asiaan kuulumaton alkaa päsmäröimään. Tuntuu olevan todella vaikeaa keskittyä omiin asioihin.

Tavan

Minusta tämä koko kehystys "ihmisen oma elämä, hänen oma asiansa" on läntiselle sivistykselle vieras. Läntisessä sivistyksessä lähdetään siitä, että emme kuulu itsellemme, vaan A) Jumalalle ja B) lähimmäisillemme.

Toisekseen läntiselle sivistykselle on myös vieras ajatus, että kärsimys merkitsisi sitä että jotain on mennyt perustavasti pieleen ihmisen elämässä. Perinteisesti on ymmärretty, että "it's a feature, not a bug". Eli että välillä aivan sietämätönkin kärsiminen on elämässä olennaista. Joku saattaa ajatella, että kärsimys ei ole reilua, tai että kärsijä ei ole ansainnut sitä. Mutta läntisessä sivistyksessä on perinteisesti ajateltu, että mitään muuta ihminen ei ole ansainnutkaan kuin kärsimystä. Jos saamme joskus osaksemme jotain muutakin, on kyse suuresta armosta.

Kolmanneksi, läntisessä sivistyksessä itsemurhan on katsottu olevan eräs suorimmista teistä helvettiin, eli ikuiseen kärsimykseen. Näin ollen verrattain laimean, väliaikaisten kärsimysten vältteleminen itsemurhaamalla tai itsensä murhauttamalla on erityisen hirtehisellä tavalla mieletöntä.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

ikuturso

Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 21:33:21

-i-

Tuossahan se tärkeä sana on "otti eutanasian" eli oma päätös, haetaanko tässä taas kerran sitä että ihmisen oma päätös ohitetaan ja joku muu asiaan kuulumaton alkaa päsmäröimään. Tuntuu olevan todella vaikeaa keskittyä omiin asioihin.

Luitko artikkelin. Hän haki lääkäreiltä lausuntoja, että on psyykkisesti terve, ei kärsi masennuksesta eikä mielisairauksista. Hän haki myös lausunnon, että hänen fyysinen tilansa on kestämätön ja sai lääkärit toimittamaan hänelle eutanasian.

Jos minä kirjoitan "otti eutanasian", hän ei kävellyt rekan alle, vaan sitoutti omaan tilaansa useita lääkäreitä tukemaan sitä lausuntoa, että hänet on laillista tappaa.

-i-

Viimeinen linja

Quote from: Tavan on 12.04.2024, 21:49:54
Minusta tämä koko kehystys "ihmisen oma elämä, hänen oma asiansa" on läntiselle sivistykselle vieras. Läntisessä sivistyksessä lähdetään siitä, että emme kuulu itsellemme, vaan A) Jumalalle ja B) lähimmäisillemme.

Toisekseen läntiselle sivistykselle on myös vieras ajatus, että kärsimys merkitsisi sitä että jotain on mennyt perustavasti pieleen ihmisen elämässä. Perinteisesti on ymmärretty, että "it's a feature, not a bug". Eli että välillä aivan sietämätönkin kärsiminen on elämässä olennaista. Joku saattaa ajatella, että kärsimys ei ole reilua, tai että kärsijä ei ole ansainnut sitä. Mutta läntisessä sivistyksessä on perinteisesti ajateltu, että mitään muuta ihminen ei ole ansainnutkaan kuin kärsimystä. Jos saamme joskus osaksemme jotain muutakin, on kyse suuresta armosta.

Kolmanneksi, läntisessä sivistyksessä itsemurhan on katsottu olevan eräs suorimmista teistä helvettiin, eli ikuiseen kärsimykseen. Näin ollen verrattain laimean, väliaikaisten kärsimysten vältteleminen itsemurhaamalla tai itsensä murhauttamalla on erityisen hirtehisellä tavalla mieletöntä.

Voidaanko tätä yksityiselämään puuttumista laajentaa kaikille elämän osa-alueille, voitaisiin aloittaa sillä että jokaisen kotiin tulee valvontakamerat joka huoneeseen, myös vessaan. Lisäksi aletaan pitämään kuukausittaiset haastattelut ettei vahingossakaan tule vääriä ajatuksia mieleen.
Tämä kaikki voitaisiin pukea kauniiseen pakettiin, huolehditaan ettei kukaan sorru itsemurhaan ja siten ikuiseen kadotukseen, huh, kamala ajatus.
Niin, ja lapset! Ne pitää ottaa heti syntymän jälkeen valtion tarkkaan seurantaan etteivät perkeleet ala omilla aivoillaan ajattelemaan. Siitähän ei sitten tule yhtään mitään.

Viimeinen linja

Quote from: ikuturso on 12.04.2024, 22:34:49

-i-

Luitko artikkelin. Hän haki lääkäreiltä lausuntoja, että on psyykkisesti terve, ei kärsi masennuksesta eikä mielisairauksista. Hän haki myös lausunnon, että hänen fyysinen tilansa on kestämätön ja sai lääkärit toimittamaan hänelle eutanasian.

Jos minä kirjoitan "otti eutanasian", hän ei kävellyt rekan alle, vaan sitoutti omaan tilaansa useita lääkäreitä tukemaan sitä lausuntoa, että hänet on laillista tappaa.

-i-

Eli itsemurha? Sillonhan hän sai sitä mitä halusi. Onko se muiden asia kertoa mikä on yksilölle oikein tai väärin. Jos minä tuollaiseen ratkaisuun päätyisin siihen ei puuttuisi, yksilöt ei valtio ei kukaan. Pysykää v...tu omalla tontillanne.
Jos ollaan oikeasti niin huolissaan kuolemista niin estettävää on maa ja maailma täynnä, juopot, narkkarit,  läskit, kaaharit, extreme urhailijat yms... yms... sinne vaan pelastamaan, paremman hyötysuhteen sieltä saa kuin pelastaa yhtä itsemurha kanditaattia.

Ludicrous

Quote from: sancai on 12.04.2024, 19:31:36
Pääsin todistamaan reilu vuosi sitten lähisukulaisen hitaan ja tuskallisen syöpäkuoleman, joten kannatan ehdottomasti eutanasiaa. Sellainen pitkitetty tuska ja kitumalla kuoleminen on mahdollista vain modernin lääketieteen ansiosta, joten kyllä meillä on oikeus myös käyttää samoja keinoja elämän päättämiseen. Jos tulen joskus itse saamaan saman diagnoosin, lähden kuolemaan vaikka Sveitsiin, jos Suomessa lainsäädäntö ei vielä ole sillä tasolla.

Tuo on juuri se paras vaihtoehto, että se on saavutettavissa vaan ei täällä meillä. Itsekin olin eutanasian kannattaja ennen näitä viime vuosien juttuja.

Kanadassa eutanasia nähdään jo säästökeinona. Jos köyhä tai vanhus lähtee hakemaan hoitoa vaivoihinsa, se voidaan lytätä kevein perustein. Samalla mainostetaan hieman tällaista uudempaa vaihtoehtoista hoitoa, joka lopettaa kaikki kärsimykset varmasti. Suomi varmasti päätyisi kanadalaiseen tilaan hollantilaisen sijasta, missä ainoa haitta on liian kepeät myöntöperusteet.
On äärimmäisen epäkohteliasta olla oikeassa liian aikaisin.

Viimeinen linja

Olenko taas missannut jotain, olen käsittänyt että eutanasia on mahdollinen vain aivan elämän loppuvaiheessa kun parantavaa hoitoa ei enää ole ja kivut ovat sietämättömät. Tässä vaiheessa voidaan käyttää eutanasiaa ja oli vielä niin että pitää olla kolmen toisistaan riippumattoman lääkärin lausunto tilanteesta.
Ei nämä muut tapaukset ole eutanasiaa vaan nehän on itsemurhia, jos joku tekee itsemurhan sen takia että korvissa vinkuu... Oma päätöshän se on mutta onko tämä eutanasia prosessi siihen sopiva tai luotu. Ei taida olla.
Jos ihmistä houkutellaan eutanasiaan niin silloin ollaan jo tilanteessa että onko kyseessä tappo tai murha peräti.

salakana

Eikö eutanasiaa haluaville voitaisi lääkärin toimesta vain myöntää tramaliresepti ja parinkympin lahjakortti alkoon? Näin ongelma ratkeaisi kuin itsestään, lakimuutoksia ei tarvittaisi, eikä kukaan ulkopuolinen joutuisi hankalaan tilanteeseen itse toimenpiteen suorittamisen tiimoilta.

ohkurin_narsi

Eutanasiahommassa jos päästään irti uskonnosta, voidaan kysyä mikä on oikein.

Moni selvästi ajattelee asiaa esim kristinuskon kautta.

Mutta eikö silti voitaisi meille sekulaareille tämä antaa, mehän menemme "kadotukseen" teidän krissejen mukaanne joka tapauksessa?
Ja selvennyksenä, se on ok, koska me emme usko kuolemanjälkeiseen elämään.

Caucasian

Eutanasia on tappamista tai murhaamista. Sama juttu abortissa. Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä? Esim. vanhus lopetettiin. Niin, kuulostaa ikävältä. Armomurha oli ennen se nimi, mutta sisältää ikävän sanan.
Hollannissa taitaa saada "eutanasian" jo pelkästään masennuksen takia.
Tekisivät itsarin, miksi yhteiskunta pitää siihen sotkea?
Ai niin, eläinkin saa eutanasian vaikka siltä ei taatusti kysytä mitään.
Koskahan keksivät polyeutanasian? eli useamman yhtaikaa, siitä onkin lyhyempi matka kansaneutanasiaan.
Elämme sairaita aikoja.

Caucasian

8)

-i-

Itsemurha vaikuttaa myös muihin. Esimerkiksi pienten lasten äiti haluaa eutanasian kun syystä tai toisesta sen haluaa, on vakaa jne. Niin sinä siis avustaisit?
Itsemurha/eutanasia voi olla paska temppu ja helppo ratkaisu, pakenemista, pelkurin ratkaisu.
Jos tehdään dokumenttia kun joku "ottaa  eutanasian" niin siinä on jo sosiaalinen paine olla perumatta päätöstä.

Viimeinen linja

Quote from: Caucasian on 13.04.2024, 07:13:25
Eutanasia on tappamista tai murhaamista. Sama juttu abortissa. Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä? Esim. vanhus lopetettiin. Niin, kuulostaa ikävältä. Armomurha oli ennen se nimi, mutta sisältää ikävän sanan.
Koskahan keksivät polyeutanasian? eli useamman yhtaikaa, siitä onkin lyhyempi matka kansaneutanasiaan.
Elämme sairaita aikoja.

Vaikeita kysymyksiä mutta lähtisin silti yksilön vapaudesta päättää elämästään, huono tie sekin on että ulkopuoliset tunkeutuvat noin syvälle ihmisten yksityisyyteen. Niin, ottavat jumalan roolin päättävät toisen elämästä ja kuolemasta. Luulisi että omassa on tarpeeksi päätettävää.

Caucasian

Quote from: Viimeinen linja on 13.04.2024, 07:31:05
Quote from: Caucasian on 13.04.2024, 07:13:25
Elämme sairaita aikoja.

Vaikeita kysymyksiä mutta lähtisin silti yksilön vapaudesta päättää elämästään, huono tie sekin on että ulkopuoliset tunkeutuvat noin syvälle ihmisten yksityisyyteen. Niin, ottavat jumalan roolin päättävät toisen elämästä ja kuolemasta. Luulisi että omassa on tarpeeksi päätettävää.
Eutanasiassa nimenomaan ulkopuoliset tunkevat mukaan päätökseen ja toteutukseen. Eutanasianhan piti alunperin olla ratkaisu VAIN sietämättömän kärsimykseen tilanteessa jossa parantumisesta ei ole toivoa. Mutta Kuinkas kävikään. Nyt sitä jo suositellaan eli ei oma aloite, sen saa jo masennukseen, sen saa jo koht ala-ikäinen?
Nää on näitä kommarien Dystopia projekteja, kuten gender'jutu joissa asteittain pyritään tuhoamaan yhteiskunta.

Viimeinen linja

QuoteEutanasianhan piti alunperin olla ratkaisu VAIN sietämättömän kärsimykseen tilanteessa jossa parantumisesta ei ole toivoa.

Tämä ylläoleva on ollut minun uskomus, vain tähän tarkoitukseen. Jos jotain muuta tehdään niin silloin ei olla enää alkuperäisen asian äärellä. Joko tämäkin hyvää tarkoittava asia on ryssitty.

Caucasian

Quote from: Viimeinen linja on 13.04.2024, 08:06:57
QuoteEutanasianhan piti alunperin olla ratkaisu VAIN sietämättömän kärsimykseen tilanteessa jossa parantumisesta ei ole toivoa.

Tämä ylläoleva on ollut minun uskomus, vain tähän tarkoitukseen. Jos jotain muuta tehdään niin silloin ei olla enää alkuperäisen asian äärellä. Joko tämäkin hyvää tarkoittava asia on ryssitty.
No kyllä se maailmalla on jo laajentunut missä on otettu käyttöön ja juuri siksi vastustan eutanasiaa. Ihan noihin sieyämättömiin toivotyomiin voisi ehkä hyväksyä, mutta kun ei pysy siinä.

ikuturso

Quote from: Viimeinen linja on 12.04.2024, 22:43:00
Quote from: ikuturso on 12.04.2024, 22:34:49

-i-

Eli itsemurha? Sillonhan hän sai sitä mitä halusi. Onko se muiden asia kertoa mikä on yksilölle oikein tai väärin. Jos minä tuollaiseen ratkaisuun päätyisin siihen ei puuttuisi, yksilöt ei valtio ei kukaan.

:facepalm:

Sinä et kertakaikkiaan voi olla noin tyhmä, ettet tajuaisi. Siksi provoat tahallasi eli trollaat. Onko kivaa?

Miten otat eutanasian, jos siihen ei puutu valtio eikä kukaan? Kun juuri se valtion hyvinvointialueen pahonvointilääkäri antaa sinulle reseptin ja sen hyvinvointialueen inkvisiittoritohtori asettaa sinulle kanyylin ja siihen jonkun nukutus- ja lopetusaineen. Sinun "eutanasiaasiko" ei näin puuttuisi kukaan?

Juuri eutanasia on koko yhteiskunnan keskeinen asia ja siitä on tehty kansalaisten aloite ja toivotaan parlamentin tekevän siitä koko kansaa koskevan lain.

Eutanasia ei ole itsemurha. Eutanasia on toimenpide, jossa ihmisen hengenlähtöä auttaa ja tukee toimenpiteen suorittava lääkäri ja lopulta järjestelmän ja lainsäädännön kautta koko yhteiskunta.

-i-

Viimeinen linja

Sinä et kertakaikkiaan voi olla noin tyhmä, ettet tajuaisi. Siksi provoat tahallasi eli trollaat. Onko kivaa?

En provoa, olen ollut siinä uskossa että eutanasiaa käytetään silloin kun mitään ei ole enää jäljellä eli se olisi silloin kun kaikki on mennyt. Nyt sanotaan että asia ei olekaan näin vaan käsitettä on laajennettu. Tänä ei silloin ole enää sitä eutanasiaa miksi olen sen käsittänyt, kuolevan vapauttaminen viimeisistä tuskista.

Emo

Quote from: Viimeinen linja on 13.04.2024, 09:52:37

En provoa, olen ollut siinä uskossa että eutanasiaa käytetään silloin kun mitään ei ole enää jäljellä eli se olisi silloin kun kaikki on mennyt. Nyt sanotaan että asia ei olekaan näin vaan käsitettä on laajennettu. Tänä ei silloin ole enää sitä eutanasiaa miksi olen sen käsittänyt, kuolevan vapauttaminen viimeisistä tuskista.

Sinä puhut jostain muusta kuin eutanasiasta, ehkä sitä mistä sinä puhut voisi kutsua itsemurhaksi.
Eutanasia-ketjussa voisnit tietenkin puhua eutanasiasta, siitä ikuturso puhuu.

Dangr

:silakka:
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

Viimeinen linja

Minulle tämä eutanasia näyttäytyy näin: jos ihminen on kuoleman sairas ja kovissa kivuissa saako hän itse päättää milloin lähdön hetki on. Jos ihminen on itse päätöksen tehnyt antaako yhteiskunta apua ratkaisun toteuttamiseen vai jätetäänkö kuoleva kärsimään loppuun saakka. Siinä se on minun kohdalla, kaikki perustuu omaan päätökseen milloin hetki on koittanut.
Minä kunnioitan niiden päätöstä jotka eivät kuolinapua missään tapauksessa halua, se on ok. Toivottavasti he osaavat kunnioittaa myös toisenlaisia päätöksiä.