News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-08: Yleinen PISA-tulosten seurantaketju

Started by Laikka, 08.03.2014, 06:02:42

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Niobium on 01.10.2024, 10:54:02
Quote from: VesaH on 01.10.2024, 10:27:21
Ministeri Henriksson:
QuoteMaahanmuuttajista 5–10 prosenttia voitaisiin kotouttaa ruotsinkielellä. Se toisi lisää oppilaita ruotsinkielisiin kouluihin. Olen tämän osalta avoimin mielin ja toivon, että muut puolueet muuttavat linjaansa.

RKP ei siis vastusta, vaan muut puolueet?

^ Damage controllia pukkaa. Henriksson esittää "jotain" vaikka tietää sen olevan mahdottomuus. Ei riitä edes Henrikssonin sana aukaisemaan ruotsalaisten koulujen ovia. Jos näin edes yritettäisiin, niin sinne sijoitettava porukka olisi kyllä käynyt läpi todella tiukan seulan. Vain parhaat parhaista sisään, muu aines saa jäädä kantisten kouluihin pahentamaan tilastoja edelleen. Tutkimusjakson jälkeen voitaisiin vetää johtopäätös, että ruotsinkielinen kotoutus toimii paremmin kuin suomenkielinen.

Henriksson puhuu hämätäkseen oleellisesti eri asiasta. Kun suomenkielisten koulujen kohdalla on puhuttu koulupiirien muutoksista ja mahdollisista oppilaiden kyydityksistä toisen alueen kouluun, Henriksson tarkoittaa maahanmuuttajaperheiden ohjaamista heti alussa valikoidusti ruotsinkieliseen kotouttamiseen, jonka osana ruotsinkielisten koulujen maahanmuuttajaosuudet hieman kasvaisivat, mutta jäisivät edelleen kauas suomenkielisten osuuksista.

Suomenruotsalaiset tietävät olevansa omien koulujensa ansiosta suht turvassa haittamaahanmuutolta, aivan kuten keskiluokkaiset ruotsalaiset tuudittautuivat vuosikymmeniksi väärään turvallisuudentunteeseen, kun saivat lapsensa vapaakouluhin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

FadeAway

Eikö tässä juuri tutkittu, että epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan seuraus on katastrofi. Tutkimustuloksissa on päädytty, että lopputulos on ollut väestön vaihtuminen alaluokkaan massamaahanmuuton seurauksena!
Suomeen "luotu/tuotu" luku- ja laskutaidoton , jatko-opinto kelvoton alaluokka, joka koostuu noin 80% maahanmuuttajataustaisista, niin 1. kuin 2. sukupolvessa.
--
Väestönvaihdon piti olla äärioikeiston salaliittoteoria.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Eino P. Keravalta

#602
Eihän kehitysmaaperäinen maahanmuutto voi olla syy Suomen PISA-tulosten häpeälliseen suuntaan.

Tai jos onkin, se on suomalaisten vika: emme ole kotouttaneet maahanmuuttajia. Jos olisimme, he pärjäisivät yhtä hyvin kuin kantasuomalaiset keskimäärin.

Jos kotoutamme oikein tai lisäämme rahaa kotouttamiseen, voimme lopettaa kehitysmaaperäisten maahanmuuttajien syrjäytymisen, sillä kotouttaminen nostaa ÄO70-maahanmuuttajat ÄO105-suomalaisiksi, siis nostaa matun älykkyyden 50%:lla! Ja pakkohan se on nostaa, koska äly korreloi moniin hyödyllisiin ominaisuuksiin eikä Suomessa pärjää, jollei ole suomalaisten kanssa samalla tasolla henkisten ominaisuuksien puolesta.

Sitä vain ihmettelen, että kun me kerran Suomessa olemme ainoa maa maailmassa, joka osaa kotouttaa niin miksemme sitten tehokkaasti käytä tätä työkalua? Ja miksemme tee siitä myyntituotetta - saisimme satojen miljardien tulot hetkessä kun kaikki maat ovat epäonnistuneet kotouttamaan - he ostaisivat meiltä palvelun ja maksaisivat siitä ilomielin miljardeja, että näin säästäisivät kymmeniä miljardeja. Esimerkiksi Saksa käyttää haittamaahanmuuttoon kymmeniä miljardeja vuodessa. Kyllä he maksaisivat meille vaikka 5-10 miljardia, että kotouttaisimme heidän matunsa.

Ja kun kerran osaamme kotouttaa eli lisätä tänne tulleen älykkyyttä 50%:lla niin miksemme sitten ala kotouttaa myös suomalaisia? Suomalaiset ovat noin ÄO100-kansaa ja jos meidät kotouttaisi samalla älyä lisäävällä ohjelmalla, meistä tulisi noin ÄO150 kansaa, eli poikkeuksellisen älykkäitä ihmisiä. Sehän olisi suunnaton kilpailuvaltti! Olisimme vuosikymmenessä Kiinaa isompi talous ja maailman mahtivaltio!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Uuno Nuivanen

Poliitikot eivät ole koskaan pysähtyneet miettimään - tai ehkä vain rahkeet eivät siihen riitä - että miksi kehitysmaat ovat kehitysmaita? No minä kerron; koska niissä asuu kehitysmaalaisia. Ja kun tuomme Suomeen massoittain kehitysmaalaisia samalla antamalla oman väestöpohjamme kuihtua, millainen maa Suomesta tulee? Siinäpä päättäjille pähkäiltävää kerrakseen.

:facepalm:

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 01.10.2024, 16:23:01
Poliitikot eivät ole koskaan pysähtyneet miettimään - tai ehkä vain rahkeet eivät siihen riitä - että miksi kehitysmaat ovat kehitysmaita? No minä kerron; koska niissä asuu kehitysmaalaisia. Ja kun tuomme Suomeen massoittain kehitysmaalaisia samalla antamalla oman väestöpohjamme kuihtua, millainen maa Suomesta tulee? Siinäpä päättäjille pähkäiltävää kerrakseen.

:facepalm:

Vaikuttaa vahvasti siltä, että poliitikot, asiantuntijat, tutkijat ja muu Eliitti uskoo vahvasti, että erot eri kansakuntien kesken johtuvat vain maasäteilystä, joka sattuu luonteeltaan olevan rasistinen.

Ihmiset kaikkialla maailmassa olisivat yhtä kyvykkäitä luomaan kehitystä, vakaita ja vauraita yhteiskuntia jos vain maasäteily olisi kaikkialla samanlaista. Mutta kun se ei ole. Maasäteily esimerkiksi Burkina Fasossa on aivan erilaista kuin vaikkapa Stuttgartissa. Siksi jälkimmäinen menestyy, edellinen ei.

Mutta kun Burkina Fason asukki siirretään Stuttgartiin, alkaa hän menestyä ja kukoistaa kuten syntyperäinen stuttgartilainen - näin uskovat asiantuntijat ja poliitikot. Siksi kaikki maailman köyhät ja sorretut tulee siirtää Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin. Näin rikastuttava maasäteily voi heihin tarttua ja pian olemme kuin yhtä suurta, hyvinvoivaa perhettä.

Näin ei toki aina näytä käyvän, ainakaan heti. Se johtuu maahanmuuton kohteena olevan maan kansalaisten rasismista, joka on usein paikallista maasäteilyäkin vahvempaa ja pystyy estämään maasäteilyn suotuisat vaikutukset.

Siksi rasismia on vastustettava ihmiskunnan ykkösvihollisena eikä turvetta saa nostaa koska se voi tuhota maasäteilyvarat.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

#605
Jatkan Einon viitoittamalla polulla.

Quote from: FadeAway on 01.10.2024, 14:53:02
Eikö tässä juuri tutkittu, että epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan seuraus on katastrofi.

Kristallipalloni hahmotteli  tulevan keskustelun kulkua:

"No johan pomppasi! Ensinnäkin,

1. Eivät tutkimuksen tekijät maahanmuuttoamme katastrofiksi sanoneet.

2. Tai jos sanoivatkin, niin eivät he sitä kuitenkaan tarkoittaneet.

3. Tai jos tarkoittivatkin, niin sinä et kuitenkaan maahanmuutosta ymmärrä tarpeeksi voidaksesi kritisoida sitä.

4. Tai jos ymmärrätkin, niin ei tämä tutkimus nyt niin kovin iso juttu ole.

5. Tai jos se vaikka olisikin iso juttu, mitä se ei ole, niin muiden maiden maahanmuutot on vielä isompia katastrofeja.

6. Tai jos eivät olisikaan isompia katastrofeja, niin jokatapauksessa tutkimuksen tekijät eivät ole päteviä, koska tuloksesta päätellen edustavat valkoista ylivaltaa.

7. Sitäpaitsi natsien tekemille tutkimuksille ei pidä antaa yhtään mediatilaan. Ei natsitutkimuksia mihinkään! Tällaisten tutkimusten rahoitus on lopettava välittömästi!"
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

AJIH

#606
Quote from: mck on 01.10.2024, 00:36:21
IL: Lauri Nurmi Avasi pandoran lippaan?

Quote
...
Suomalaisessa yhteiskunnassa ...

...
Yliopistotutkijat ovat onneksi päättäneet, että heidän tehtävänsä ei ole vaieta tosiasioista.

Yliopistolaitosta on siis kiittäminen tabun rikkomisesta.
....

Pitkä artikkeli, loput linkistä.

Ikään kuin Hommalla ei olisi aiheesta puhuttu. Ikään kuin Hommalla olisi vaiettu asioista. Ikään kuin Homma ei olisi osa suomalaista yhteiskuntaa. Lauri Nurmi kyllä tietää Homman; Lalli häntä haastattelikin. Jos ei tietäisi, olisi hän epäpätevä politiikan toimittaja.
Apud judicem imperatoremque historiae.
Kaikessa: määrä ja laatu

Vapaa liikkuvuus koskee myös rikollisia.

Kaivopuiston henkirikos 5.7.2020: https://hommaforum.org/index.php/topic,131004.0.html
Ks. myös Uusi Lahti 8.3.2017.

Augustus

Tuosta Jorman lainauksesta:

Euroedustaja ja entinen opetusministeri Li Andersson (vas) sanoo X-viestipalvelussa, että hyvä oman äidinkielen opetus tukee muiden kielien oppimista.

– Miten oppia uusia kieliä jos käsitteet eivät ole tuttuja omallakaan kielellä? Jos opittavat asiakokonaisuudet ovat vieraita, tuottaa se lisähaasteita kun pitää ottaa haltuun sekä uusi kieli että sisältö, Andersson kirjoittaa.


Andersson on vaan vieraantunut reaalisesta koulumaailmasta melkoisesti. Ruotsinkielisenä toki on helpompaa oppia esimerkiksi saksaa ja englantia, koska kielien logiikka on sama ja käytännössä samoja sanoja riittää, eli ei edes tarvitse älyllisesti ponnistella paljoakaan, jotta kieli onkin jo ainakin tyydyttävästi hallinnassa.

Andersson keskiluokkainen taustaltaan, joten hänen nuoruudessaan varmasti ne hyvät luokkatoverit (koulussa ja yhteiskunnassa) opiskelivat ahkerasti kielioppeja ja kirjoittivat ahkerasti vihkoon vieraan kielen verbien taivutusmuotoja eri persoonissa ja aikamuodoissa ja niin edelleen. Mutta Anderssonin on vaikeaa ymmärtää niitä nuoria, jotka kokevat joidenkin verbitaivutustaulukoiden opiskelun joutavaksi, kun koulusta pääsee lopulta läpi muutenkin tai koko verbien pänttäys ei yksinkertaisesti nappaa. Ymmärrän kyllä näitä nuoria, ei kaikkia kiinnosta teorettinen kouluopiskelu, ihan riippumatta onko maahanmuuttaja tai ei.  Peruskoulun jälkeen samat nuoret joutuvat pakotetusti hakemaan uuteen kouluun, jossa sama "pakko-opiskelu" jatkuu, koska lainsäätäjä on niin määrännyt.

Roope

Quote from: Roope on 30.09.2024, 17:47:10
Quote from: HSOPETUSMINISTERI Anders Adlercreutzin (r) mukaan niin sanotusta koulushoppailusta tulisi olla huolissaan, kun puhutaan maahanmuuttajataustaisten lasten oppimisvaikeuksista.

"Segregaatio yleisellä tasolla on ongelma ja tietenkin koulushoppailu kärjistää sitä ongelmaa", Adlercreutz toteaa.

Koulushoppailulla tarkoitetaan sitä, että vanhemmat hakevat lapselle koulupaikkaa jostakin muusta koulusta kuin lähikoulusta, jonka kunta on perheelle osoittanut.

Älyvapaalta kuulostava mutta paljastava ja tyypillinen väistö Adlercreutzilta.

Eihän segregaatio ole tässä ongelma kuin niille, jotka haluvat kiistää, että ongelma on maahanmuutto ja maahanmuuttopolitiikka eli ns. Ruotsin tie. Segregaatio on heille ongelmallista, koska se tekee tuhoisan maahanmuuttokehityksen näkyväksi kuten tässä tutkimuksessa.

Li Andersson tekee saman väistön määrittelemällä ongelmaksi "eriarvoisuuden" ja pääsee esittämään oikeutettua raivoaan iskemällä pöytään myös "rasismin".

Kansan Uutiset: Li Andersson haukkui Riikka Purran: "Levittää rasistisia ennakkoluuloja lasten kustannuksella" 1.10.2024

Quote from: Kansan UutisetEi ole mikään uutinen, että suomalaisen koulutuksen suurin ongelma on eriarvoisuus.

Näin arvioi vasemmistoliiton puheenjohtaja, europarlamentaarikko Li Andersson maanantain uutista maahanmuuttajataustaisten lasten heikosta koulumenestyksestä Suomessa.

– Lasten luokkatausta vaikuttaa yhä enemmän oppimistuloksiin. Ei ole myöskään mikään uutinen, että on eroja oppimistuloksissa maahanmuuttajataustaisten lasten kohdalla. Meidän tehtävä ei ole syyllistää lapsia, vaan löytää ratkaisuja ongelmiin, Andersson kirjoitti facebookiin maanantaina.

Tutkijat eivät esittäneet mitään sen suuntaista, eikä tutkimuksesta voi vetää johtopäätöstä, että "suomalaisen koulutuksen suurin ongelma on eriarvoisuus". Tämä nyt vain on vasemmiston vakioselitys yhteiskunnallisiin ongelmiin ja tässä tapauksessa maahanmuuttopolitiikalla synnytettyihin ongelmiin.

Quote from: Kansan UutisetVuoden 2022 Pisa-tutkimukseen perustuvan selvityksen mukaan 60 prosentilla Suomeen muuttaneista oppilaista on niin heikko lukutaito, että heillä ei katsota olevan riittäviä tietoja ja taitoja osallistuakseen täysipainoisesti yhteiskunnan toimintoihin, kuten jatko-opintoihin ja työelämään.

– Tämä tulos koskee siis lapsia ja nuoria, jotka itse ovat muuttaneet tänne, eivätkä tulokset kerro, ovatko tutkimukseen osallistuneet lapset asuneet täällä vuoden vai kymmenen, Andersson huomauttaa.

Niiden lasten kohdalla, joiden vanhemmat ovat muuttaneet Suomeen, mutta itse ovat täällä syntyneet, osuus on 38 prosenttia. Muiden lasten osalta osuus on 18 prosenttia.

Andersson vaatii, että segregaation eli sosiaalisten ryhmien eriytymisen vastaista työtä kehitetään yhdessä kuntien kanssa.

Mitä työtä tarkalleen ottaen ja miksi? Riittääkö käsien heiluttelu, jos se tehdään segregaation ja rasismin vastustamisen nimissä?

Kuten kotouttamistoimista, myöskään segregaation vastaisen työn eri toimenpiteiden tuloksellisuudesta ja kustannusvastaavuudesta ei taida olla Suomesta minkäänlaista tutkimusta. Suomi lienee Ruotsin ohella huippumaa koko maailmassa kotouttamisen lisäksi myös Anderssonin vaatimissa segregaatiopanostuksissa, ja lopputulos on sitten tämä, vakaasti etenevä katastrofi.

Quote from: Kansan UutisetAndersson arvioi asiasta maanantaita käytyä keskustelua toteamalla, että kaikista myrkyllisintä on kuitenkin se, kun vaikutusvaltaisessa asemassa olevat päättäjät viestivät, että tietyt lapset ja nuoret ovat ongelma, ja että he eivät kuulu tänne.

– Siitä ei seuraa oppimista, ei työllistymistä, ei yhteiskuntaan kiinnittymistä. Siitä ei seuraa mitään ratkaisuja mihinkään, ainoastaan ongelmien syventymistä, hän kirjoitti.

Ongelmien syventymistä aiheuttaa Suomen ääriliberaali maahanmuuttopolitiikka (ns. Ruotsin tie, jolta Ruotsi nyt itse yrittää pois), jolla tutkimuksen osoittamat ongelmat on aiheutettu. Jos päättäjät vaikenevat maahanmuuttopolitiikan vahingollisuudesta, kieltäytyvät korjauksista ja hakevat syitä muualta "eriarvoisuudesta" ja "rasismista", kuten Ruotsissa tehtiin vuosikymmenet, ongelmat vain pahenevat.

Quote from: Kansan UutisetNimeltä Andersson mainitsi valtiovarainministeri Riikka Purran (ps.).

– Harva asia on minusta niin vastenmielistä kuin päättäjät, jotka levittävät rasistisia ennakkoluuloja lasten kustannuksella, Andersson totesi.

– Tänään siitä on antanut esimerkkiä valtiovarainministeri Riikka Purra, joka tarttui uutiseen maahanmuuttajataustaisten oppilaiden pärjäämisestä tuoreimmassa Pisa-tutkimuksessa.

Tässä Purran paheksuttava kommentti:

Quote from: Riikka Purra 30.9.2024Yhteiskunnan vastaus ei voi olla lisää oman äidinkielen opetusta, lisää tulkkausta, lisää omakielisiä uutisia Ylestä, lisää kotouttamista, yhä löysempiä vaatimuksia.

Kielitaitoa pitää vaatia ja edellyttää. Kuten muutakin integroitumista.

Se on ainoa keino parempaan.

Ja oliko Anderssonilla tähän jotain vasta-argumenttia? Ei, vain pelkkää tekoraivoa.

Quote from: Kansan UutisetHän toteaa, että päättäjien arvomaailmaa mitataan muun muassa siinä, miten reagoivat tällaisiin uutisiin.

– Onko näkökulma se, että tämä osoittaa miten meidän on pystyttävä tekemään vielä enemmän näiden lasten oppimisen eteen? Nostetaanko esille sitä, että maahanmuuttajaperheet ovat muita useammin alemmassa sosioekonomisessa asemassa, ja juuri tämä on yleisestikin yhteydessä heikoimpiin oppimistuloksiin? Pohditaanko konkreettisia keinoja yhdenvertaisesti tukea kaikkia lapsia?, hän kysyi ja vastasi itselleen:.

– Ei. Purran lähtökohta on viestiä, että katsokaa nyt, maahanmuutto on ongelma, ikään kuin tietynlaiset oppimistulokset olisivat jokin lapsiin liittyvä ominaisuus.

Älä ammu viestintuojaa. Tutkimus osoitti, että maahanmuutto on ongelma.

Tutkimuksen mukaan tietynlaiset oppimistulokset liittyvät tietynlaisiin lapsiin (sosioekonominen tausta ja lapsen tai vanhempien syntymämaa ovat tutkimuksen mukaan yhteydessä toisiinsa (s. 111)), joiden Suomessa olo taas on tietysti suurimmaksi osaksi seurausta Suomen harjoittamasta maahanmuuttopolitiikasta, ei jostain muuttamattomasta luonnonlaista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Golimar

Monikultti tekee suomalaista lapsista pidginiä mökeltäviä kehitysmaalaisia roolimallinaan pitäviä pölhöjä ja Turun yliopiston desantin mielestä se on innostavaa.

Quote
X

Entiset murrealueet murenevat, koska nykyään jopa asuinalueen ihmisillä voi olla oma tapansa puhua.

X

Turun Varissuolla nuoret puhuvat omalla tavallaan, mutta yhtenäinen murre se ei ole.

Koko ikänsä Varissuolla asunut Akam Eliassi, 16, kuvailee puhetta slangiksi. Hän on taustaltaan kurdi, mutta syntynyt Turussa.

– Osa sanoista on otettu toisista kielistä, esimerkiksi haye, joka tarkoittaa okei.

X

17-vuotias abiturientti Tessa Salminen on asunut Varissuolla kaksi vuotta. Hän uskoo puhuvansa melko puhdasta yleiskieltä, mutta pikkuveljensä puheen Salminen on huomannut muuttuneen sen jälkeen, kun he muuttivat Varissuolle.

– Veli puhuu koulussa eri murretta kuin kotona ja painottaa sanoja eri tavalla. Hän saattaa käyttää vaikkapa ilmaisua "wallahi, mä vannon". Muutaman kerran jouduin kysymään, mitä tarkoitat tuolla.

X

17-vuotias lukiolainen Reetta Lautjärvi on asunut Turun Varissuolla koko ikänsä. Hänen kaveriporukassaan kaikki puhuvat äidinkielenään muuta kuin suomea.

Monet Lautjärven kavereista käyttävät puheessa vieraskielisiä ilmauksia. Itse hän ei niitä käytä.

Vuoden Varissuolla asunut Elisa Lempiäinen, 16, kuulee kuitenkin Lautjärven puheessa piirteitä, joihin ei törmännyt aiemmassa koulussaan.

X

Turussa puhuttavia murteita ei ole viime vuosikymmeninä tutkittu. Turun yliopiston dosentin Tommi Kurjen mukaan aihe olisi innostava ja sitä pitäisi ehdottomasti tutkia.

X

https://yle.fi/a/74-20114385

Eino P. Keravalta

Li A:

QuoteMiten oppia uusia kieliä jos käsitteet eivät ole tuttuja omallakaan kielellä? Jos opittavat asiakokonaisuudet ovat vieraita, tuottaa se lisähaasteita kun pitää ottaa haltuun sekä uusi kieli että sisältö

Käsitteet tuttuja? Mitkä ihmeen käsitteet?

Li on rasisti kun hän olettaa, että kaikki kansat asettavat käsitteet maailmanymmärryksensä keskiöön.

On olemassa kansoja, jotka eivät niinkään nojaa käsitteisiin vaan omaan, henkilökohtaiseen kokemukseensa, sukulaissuhteisiinsa ja yhteisön voimasuhteisiin. Tiedetään äiti ja hänen merkityksensä, heimon tai klaanin voima, mistä tulee oikeutus sen toimintaan. Ei ymmärretä yleisiä oikeusperiaatteita vaan oman uskon ja voiman oikeuttava määräysvalta. Ei ymmärretä demokratiaa vaan oma mielipide, joka johdetaan paikallisen uskonnollisen johtajan tai 'pyhän' tekstin sanoista.

Ja niin edelleen. Kaikille käsitteet eivät ole avain maailmaan, vaan avain on tavat, uskonto, tottumus, uskonnollinen johtaja, omat aistikokemukset ja henkilökohtaiset pyyteet. Siksi nuo ihmisjoukot luovatkin kehittymättömiä 'persläpimaita', kuten eräs valtiomies joitakin vuosia sitten lausui.

Li on täysin sekaisin ja rasisti kuvitellessaan, että kaikki kansat ovat samanlaisia ja kiinnostuneita hahmottamaan ja arvottamaan maailmaa samoilla työkaluilla.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

FadeAway

#611
Hommalla tätäkin teemaa pohdittiin jo 15 vuotta sitten. Yleensä pidemmälle, rikastuneempien "verokki"yhteiskuntien kautta. (Esim. UK, Ruotsi, Saksa, Tanska, Ranska, Usa, Hollanti ja moni muu)

Meillä Suomessa poliitikot luottivat , että maasäteily tai suvakkimagia hoitaa homman. Opimme muiden virheistä..

Nyt ns. Monen tahon " virallinen" tavoite on 40000-50000 maahanmuuttajaa vuodessa. Enemmän kuin syntyvyys ja reilusti vähemmän (noin 20000) kuin kuolleisuus.

Takaisin tutkimukseen.

1. Sukupolven maahanmuutajista 0,4% on huippuosaajia. (Käyttävät termiä tutkimuksessa) (mat.)
2. Sukupolven mamuista jo 0,6%.

Yhteensä siis 1/200.  Profit!
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Eino P. Keravalta

Ja Hesarissa jeesustellaan:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010731772.html

QuoteMikä meni pieleen, kun maahan­muuttaja­taustaisilla lapsilla on niin heikko lukutaito? Apulais­pormestari ja arabian kielen opettaja vastaavat

Mikä meni pieleen?

Kysymys implikoi, että vika on MEIDÄN.

Ei se ole. Se on rasistinen kysymys, koska se syyllistää meidät, jotka olemme syyttömiä matujen osaamattomuuteen. Jos oikeaa vastausta haetaan, 'syyllinen' on ilmiö, joka alkaa E- ja V-kirjaimella ja joka päättyy I- ja O-kirjaimeen.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Lalli IsoTalo

#613
Quote from: FadeAway on 01.10.2024, 18:54:39
Takaisin tutkimukseen.

1. Sukupolven maahanmuutajista 0,4% on huippuosaajia. (Käyttävät termiä tutkimuksessa) (mat.)
2. Sukupolven mamuista jo 0,6%.

Yhteensä siis 1/200.  Profit!

Takaisiin faktoihin. Maahanmuuttajien keskiarvoon luetaan mukaan venäläiset (ÄO 96) ja virolaiset (ÄO 104), jotka muodostavat nuo huippuosaajat. He vääristävät mamutuloksia ylöspäin. Somalit (ÄO 67) ja muut väri-ihmiset siis täyttävät alakerran vieläkin lahjakkaammin kuin tutkimus antaa olettaa. Värimamutulokset ovat siis katastrofaalisen katastrofaalisia.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Eino P. Keravalta on 01.10.2024, 19:10:43
Jos oikeaa vastausta haetaan, 'syyllinen' on ilmiö, joka alkaa E- ja V-kirjaimella ja joka päättyy I- ja O-kirjaimeen.

Unohtamatta, että mitä serkumpi, sitä herkumpi. Tuhansien vuosien ajan. Ei se ole Suomen kansa, joka tarvitsee geenien monimuotoisuutta.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Totti

#615
Quote from: Eino P. Keravalta on 01.10.2024, 19:10:43
Ja Hesarissa jeesustellaan:

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010731772.html

HS jutusta:

QuoteTutkimuksissa on kuitenkin todettu, että yhden kielen täydellinen osaaminen auttaa toisten oppimisessa.

Näillä "tutkimuksilla" on perusteltu sitä että mamuille pitäisi opettaa äidinkieltä ennen kun opetetaan suomea. Väite siis on, että kun osaa hyvin vaikkapa arabiaa, jota siis mamut jo puhuvat kotonaan, oppii jollain konstilla myös suomen.

Kestotyperys ja kryptokommunisti Li Anderssonkin vetosi tähän samaan äidinkielen opettamiseen Iltalehden jutussa ( https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4958f041-95e6-4518-97fb-74fec881a3d7 ), kun hän yritti selittää miksi mamut eivät pärjää:

QuoteHyvä oman äidinkielen opetus tukee muiden kielien oppimista. Miten oppia uusia kieliä jos käsitteet eivät ole tuttuja omallakaan kielellä? Jos opittavat asiakokonaisuudet ovat vieraita, tuottaa se lisähaasteita kun pitää ottaa haltuun sekä uusi kieli että sisältö.

Jostain syystä emme kuitenkaan koskaan saa tietää mitä nämä "tutkimukset" ovat ja keitä ne ylipätään koskevat, jos koskevat.

Jollain logiikalla voin ymmärtää, että kielten opiskelija - kieliammattilainen - oppii vieraita kieliä helpommin jos hän osaa monen kielen kieliopin teoriat hyvin, siis sen mitä opetellaan esim. äidinkielen tunneilla. Mutta en mitenkään usko, että persukoululainen, joka puhuu kotonaan arabiaa eikä ole akateeminen kielten opiskelija, omaksuisi suomen kielen paremmin jos hänelle opetellaan arabian kieltä.

Mikä logiikka näissä kieliväitteissä ylipätään on? Mihin perustuu järkeily, että kun somaliaa kotonaan puhuvan istuu somalian tunneilla, hän oppisi suomen jotenkin paremmin? Itse olen aina kuvitellut, että uuden kielen oppii harjoittelemalla sitä eikä opiskelemalla sitä mitä puhutaan kotona.

En voi vetää muuta johtopäätöstä kun että mamujen äidinkielen opetuksen pyrkimys on vahvistaa kieli-isolaatiota eli pitää mamut kielitaidottomina. Ei siis ole tarkoituskaan että mamut oppisivat taitoja joilla he pärjäisi Suomessa itse, vaan tarkoitus on pitää heidät kaikin tavoin eristettynä muusta yhteiskunnasta ja siten elinikäisinä sosiaaliturvan kuluttajina ja vasemmiston kannattajina.

Toinen kestotyperys afgaanisosialisti Nazima Razmyar osasi myös Iltiksen jutussa kertoa, että mamujen surkeat koulutulokset johtuvat integraation puutteesta:

Quote– Suunnan muuttamiseksi meidän on tarkasteltava useita oppimistuloksiin vaikuttavia tekijöitä rehellisesti: valmistavaa opetusta sekä S2-opetusta, perheiden tukea, kotoutumispolitiikkaa, tukitoimien vaikuttavuutta. Ei ole kyse vain lapsista, vaan perheistä, Razmyar jatkaa.

Mitään ratkaisua tai edes ideaa Razmyar ei tietenkään tarjoa vaan pitää vain jotenkin "kotouttaa" ja "tukea perheitä" enemmän. Mitä "kotoutuksesta" on tähän mennessä puuttunut ja ratkeaako kieliongelma vaikkapa korottmalla mamuperheiden sosiaalitukia?
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Lalli IsoTalo

Quote from: Totti on 01.10.2024, 20:34:05En voi vetää muuta johtopäätöstä kun että mamujen äidinkielen opetuksen pyrkimys on vahvistaa kieli-isolaatiota eli pitää mamut kielitaidottomina.

Jeps.

Kielitaidoton mamu on ehdoton edellytys onnistuneelle kieli- ja väestönvaihdolle. Miksi opiskella valloitetun maan kieltä, kun voi pakottaa alkuasukkaat lopulta puhumaan omaa kieltään. Johon se somalian opetus aloitettiin aikoinaan yliopistossa, samalla kun japani lopetettiin.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

#617
Quote from: Totti on 01.10.2024, 20:34:05
Mitään ratkaisua tai edes ideaa Razmyar ei tietenkään tarjoa vaan pitää vain jotenkin "kotouttaa" ja "tukea perheitä" enemmän.

Kotouttamisen suurvalta Ruotsi osaisi kertoa meille - jos joku vaan haluaisi kysyä - että mitä enemmän niitä kotoutetaan, sitä vähemmän ne kotoutuvat, ja sitä enemmän ne perseilevät, raiskailevat, polttelevat autoja, levittävät huumeita ja räjäyttelevät pommeja.

Ongelma ei ole mamun - menetyn tapauksen - kotouttaminen, vaan Suomen pelastaminen kotiuttamalla mamut.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

F1nka

Vaikka Andersson ja Razmyar olisivatkin täysin oikeassa siinä, että maahanmuuttajien heikko matematiikan ja lukemisen taidot johtuisivat suomalaisen yhteyskunnan puutteista, niin ainut järkevä lopputulos on sama. Suomen yhteiskunnalla ei selvästikään ole työkaluja, joilla keskimääräisestä Lähi-idän tai Somalian maahanmuuttajasta tehtäisiin täysvaltainen suomalaisen yhteiskunnan jäsen. Ehkä me suomalaiset emme vain osaa tai ehkä homma on mahdoton. Joka tapauksessa tällä hetkellä kenelläkään ei selvästikään ole tiedossa toimiviksi osoitettuja menetelmiä.

Heikosti suomalaisessa yhteiskunnassa toimimiseen tarvittavia perustaitoja oppivien maahanmuuttajaryhmien määrät on saatava Suomessa mahdollisimman pieniksi.
Tottelematon tieto aktivismissa

Totti

Quote from: Lalli IsoTalo on 01.10.2024, 20:48:37
Kotouttamisen suurvalta Ruotsi osaisi kertoa meille - jos joku vaan haluaisi kysyä - että mitä enemmän niitä kotoutetaan, sitä vähemmän ne kotoutuvat

Valtion toimesta tehty kotouttaminen on täysin toimimaton ja herää kysymys jo sen ainoa veruke on tarjota jonninjoutavia työpaikkoja vasemmistolaisille virkamiehille(naisille) ja järjestöille.

Koutouttaminen toimii kun henkilö joutuu hoitamaan sen itse eikä tarjota mitään erityistä "apua" yhtään mihinkään. Kun itse on vastuussa elämänsä järjestämisestä uudessa maassa, joutuu pakostakin opetella maan byrokraattista järjestelmää, lakeja ja säädöksiä, kieltä, hakea työtä, kouluttautua, hankkia asunto jne.

Itsekotoutettu on takuulla paljon nopeammin ja perusteellisemmin mukana yhteiskunnassa kun mamu, joka kuskataan kurssista toiselle nukkumaan pulpetissa ja esitäytetään Kelan paperit, jotta hän saisi nopeasti rahat tilille ja voi jäädä kotiin jatkamaan laiskottelua.

Nykyjärjestelmässä kotouttaminen tarkoittaa käytännössä että kaikki tulee hopeatarjottimella nenän eteen eikä mamulta vaadita yhtään mitään. Jopa silloin kun mamu epäonnistuu täydellisesti, sosiaalitäti tulee ja pelastaa ja kaikki järjestetään hänen puolesta. Mitään vastuuta ja oma-aloitteellisuutta ei vaadita, joten ei ihme, että koko mamubisnes kusee täydellisesti.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Riia

Myös suomalaisten pottunokkien tulokset laskee, koska koko yhteiskunta, opettajat, avustajat ja avustajien avustajat paapovat ja yrittävät opettaa tälle hankalalle osalle aakkosia ja sitä, että 1+1=2.

Sääli niitä fiksuja suomalaisia lapsia, ja niitä mamuja, jotka ihan oikeesti haluavat opiskella. Ei ihme, että Pisa-tulokset laskee. Kenelläkään ei uutisista päätellen ole enää opiskelurauhaa, alakoulusta lähtien puukkoa sun muuta mukana. Jopa pottunokilla, että pystyisivät suojelemaan itseään :facepalm:. Opettajat ihan pulassa jne.

Tähän ei varmaankaan ole ratkaisu se, että väärin kotoutettu, lisää rahaa kotouttamiseen, ja arvostelu siitä, että suomalaiset on jotain tehnyt väärin. Se tottakai on tehty väärin, että annetaan kaikki panos näille, jotka eivät haluakaan kotoutua ja oppia.

Opiskelin nuorena kreikkaa työväenopistossa monia vuosia, ja muistan ikäni, kun opettaja (suomalainen nainen) kertoi lähteneensä Ateenan yliopistoon opiskelemaan ulkomaalaisille tarkoitettua kreikkaa. Oli ihan "aakkostasolla", mutta halu oppia oli kova. Sinne lähti ja kertoi meille, että olihan se pakko ihan vaan oppia jo yksinomaan siinä kohtaa, kun koko kreikkalainen byrokratia tuli niskaan. Opiskelu, asunto ja kaikki piti hoitaa kreikaksi. Näitä kun väänsi pari kuukautta niin oli jo jonkun sortin käsitys kreikasta. Ei siellä mitään tulkkeja ollut, jos et kykene niin lähde menee.

Niinpä. Oppimisen tai kotoutumisen halu täytyy olla, muuten syydetään rahoja ihan turhuuteen.

Lalli IsoTalo

#621
Quote from: Riia on 01.10.2024, 22:09:20... Sinne lähti ja kertoi meille, että olihan se pakko ihan vaan oppia jo yksinomaan siinä kohtaa, kun koko kreikkalainen byrokratia tuli niskaan. Opiskelu, asunto ja kaikki piti hoitaa kreikaksi ...

Jeps.

Lyhyenä sivupolkuna: usein, kun Suomesta lähdetään ulkomaille töihin, niin silloin kyse on työkomennuksesta, ja firma hoitaa kaikki käytännön järjestelyt.

Jos taas itse joutuu joutuu hoitamaan asunnot, pankkitilin avaukset, vuokratakuut ja kaiken muun perkeleellisen byrokratian, niin homma onkin kertaluokkia hikisempi homma. Plus mahdollisesti pitäisi vielä opetella uusi kielikin.

Mietipä hetken ajatusta, että somali itse, oma-aloitteisesti, hankkisi täältä työpaikan, asunnon ja hoitaisi sotimisen verottajan ja muiden byrokraattien kanssa. Se olisi sitä itsekotoutumista. Sillä tavalla siirtolaisuus on kuitenkin aina hoidettu, meidän päiviimme saakka.

Mutta nyt Suomi on tippunut puusta, saanut pahan aivotärähdyksen, tullut hulluksi, ja muuttunut Hölmöläksi.

^^^

Sukupolvien yli ulottuva kulttuurivallankumous ja hidas marssi läpi organisatioiden on tehnyt tehtävänsä. Jokin yliluonnolliselta vaikuttava  voima on mädättänyt rapakuntoon lähes kaikki puolueemme, taloutemme ja yli puolet kansakuntaamme, vain reilussa 30 vuodessa. Mahtavat voimat ovat olleet liikkeellä.

Lopputulos: roudaamme maan täyteen debiilejä, ja syytämme omaa rasismiamme siitä, että emme saaneetkaan metamorfosioitua heitä elämänmuodoksi, joka pystyy osallistumaan normaaliin pohjoismaisen yhteiskunnan toimintaan.

PISA-testit ovat puhuneet. Ne kertovat sen mikä on aina tiedetty. Somalin keskimääräinen älykkyysosamäärä (ÄO) on 67. Eli siis puolella somaleista se on vieläkin vähemmän. Kehitysvammaisuuden ÄO-raja 71.

Se, että edes harkitsemme vakavissamme somalin älyboostausta on jumalanpilkkaa. Tuollaisesta ihmeteosta haaveilu kertoo, että meistä on tullut älyllisesti pahemmin taantuneita, kuin tänne imuttamamme jälkeenjääneet. Tulokkaiden henkiselle tilalle emme voi tehdä mitään vaikka mitä tekisimme. Mutta omallemme nykyiselle kehitysvammaisuudellemme voisimme vielä tehdä jotain, jos haluaisimme.

Haluammeko?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

VesaH

Kuka on älykäs? Jos on koulussa erittäin hyvä kielissä mutta huono matematiikassa, onko älykäs? Erittäin hyvä matematiikassa mutta huono kielissä?

Mensan älykkyystestit mittaavat aika teoreettista älykkyyttä. En ole koskaan tehnyt sellaista kokonaan, mutta pari kertaa netistä löytyvän lyhennelmän. Tehtävät mittaavat enimmäkseen jonkinlaista geometrista hahmottamiskykyä.

Entä älykkyyden periytyminen? Jotkut tuntuvat olettavan, että jälkeläisen älykkyysosamäärä on vanhempien älykkyysosamäärän keskiarvo. Taitaa pikemminkin olla niin, että älykkyyden geenit dominoivat ja jälkeläinen on lähempänä viisaampaa vanhempaansa kuin tyhmempää.


Miniluv

Quote from: VesaH on 02.10.2024, 05:50:19
Kuka on älykäs? Jos on koulussa erittäin hyvä kielissä mutta huono matematiikassa, onko älykäs? Erittäin hyvä matematiikassa mutta huono kielissä?

Mensan älykkyystestit mittaavat aika teoreettista älykkyyttä. En ole koskaan tehnyt sellaista kokonaan, mutta pari kertaa netistä löytyvän lyhennelmän. Tehtävät mittaavat enimmäkseen jonkinlaista geometrista hahmottamiskykyä.

Entä älykkyyden periytyminen? Jotkut tuntuvat olettavan, että jälkeläisen älykkyysosamäärä on vanhempien älykkyysosamäärän keskiarvo. Taitaa pikemminkin olla niin, että älykkyyden geenit dominoivat ja jälkeläinen on lähempänä viisaampaa vanhempaansa kuin tyhmempää.


ÄO-testeissä on looginen ja kielellinen osio erikseen, samoin esimerkiksi SAT kokeissa. Mensa saattaa hyvin kysyä vain loogista päättelyä.

Periytyy suurelta osin, ei ole vanhempien keskiarvo kun sattumallakin on osansa asiassa,, mutta odotusarvona tuo varmaan ei ole huono.

Jos jotenkin "älykkyyden geenit dominoisivat", olisimme jo kaikki superneroja, joilla on planeetan kokoiset aivot  :)

Avaan uuden ketjun, jos asia kiinnostaa enemmän.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Äpyli

Quote from: Miniluv on 02.10.2024, 09:58:35
Avaan uuden ketjun, jos asia kiinnostaa enemmän.

Peukku tälle, meinasin jo kirjoittaa mutta en viitsi tätä ketjua derailata vaikka sinänsä aiheeseen liittyisikin.

Lalli IsoTalo

Quote from: Miniluv on 02.10.2024, 09:58:35
Avaan uuden ketjun, jos asia kiinnostaa enemmän.

Onhan näitä vanhojakin ...

Älykkyysosamäärä ja maahanmuuttopolitiikka (viestit välillä 2016-2021)
https://hommaforum.org/index.php/topic,109745.0.html

Rotu ja älykkyys! Ovatko näkemykseni perusteltuja? (2020-2020)
https://hommaforum.org/index.php/topic,130237.msg3170099.html#msg3170099
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

supersankaritar

No nyt ollaan huolissaan, että maahanmuuttajien pisa-tuloksista keskustelulla voi olla ikäviä seuraamuksia. Mä epäilen pahimman seuraamuksen olevan se, että heiltä alettaisiin jotakin vaatimaankin? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010732773.html
If you want peace, you don't talk to your friends, you talk to your enemies.


Torspo

Tämän ketjun uusin tutkimusraportti kertoo karua tarinaa maailmanhalaajille siitä, että koulutusvienti on utopiaa. Olin sitä mieltä jo alkumetreillä, ettei vanhan suomalaisen koulujärjestelmän läpikäyminen tuota hyviä tuloksia jos sinne laitettava oppilas ei ole saanut kotoa sopivia eväitä ja oppimismotivaatiota.

Nykyinen koulujärjestelmä on romutettu vaihtamalla merkittävä osa oppilasaineksesta muuhun kuin siihen, mikä oli maailman parhaissa pisa-tuloksissa enemmistönä. Toivottavasti julkisen rahan kaataminen näihin hankkeisiin lopetetaan välittömästi.

Reino Rivimies

Jos Li Anderssonin mukaan: "Maahanmuuttajaperheet ovat muita useammin alemmassa sosioekonomisessa asemassa, ja juuri tämä on yleisestikin yhteydessä heikoimpiin oppimistuloksiin."

Kun asia on Lin mukaan noin selvä, niin tänne yksiselitteisesti kannattaa rahdata nimenomaan maahanmuuttajaperheitä, jotka tulevat heti olemaan muita YLEMMÄSSÄ sosioekonomisessa asemassa. Oppimistulosongelma ratkaistu.