News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Antti L

Quote from: Voitto-Taisto on 08.01.2012, 05:08:25
Quote from: Antti L on 07.01.2012, 20:48:40
Quote from: Arttu Vanninen on 07.01.2012, 17:03:07
Quote from: Awnker on 07.01.2012, 15:51:10
Broidi on kehitysmaatutkija ja pahin "rasisti" kenet tunnen.

Korjaus ei "rasisti" vaan kriittinen kehitysapua kohtaan ei niinkään siellä oleileviin ihmisiin.

Mun broidi taas on medianomi eikä häntä voisi vähempää kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat  ;D

minun veljeni on taas 25 vuotias sossuntuella elävä juoppo. Ja 100% suomalaista sorttia. meitä on moneen junaan ja en tosiaan pidä häneen yhteyttä.

Siksikö kun hän on sossutuella elävä juoppo?

Kyllä, hänen elämäntapansa eivät mene käsi kädessä minun tapojeni kanssa ja saisin huonoja vaikutteita omaan elämääni. usko pois tiedän mistä puhun.
Milloin Suomeen saadaan ensimmäinen Rinkeby?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rinkeby_(kaupunginosa)

Mansikka

Quote from: Voitto-Taisto on 08.01.2012, 12:12:08
Vaikutat todella pahasti trollilta, mutta voi voi jos olet tosissasi.

Miten Voitto-Taiston mielestä Antti L:n tulisi menetellä veljensä kanssa?

Antti L

Quote from: Voitto-Taisto on 08.01.2012, 12:12:08
Quote from: Antti L on 08.01.2012, 12:06:50
Quote from: Voitto-Taisto on 08.01.2012, 05:08:25
Quote from: Antti L on 07.01.2012, 20:48:40
Quote from: Arttu Vanninen on 07.01.2012, 17:03:07
Quote from: Awnker on 07.01.2012, 15:51:10
Broidi on kehitysmaatutkija ja pahin "rasisti" kenet tunnen.

Korjaus ei "rasisti" vaan kriittinen kehitysapua kohtaan ei niinkään siellä oleileviin ihmisiin.

Mun broidi taas on medianomi eikä häntä voisi vähempää kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat  ;D

minun veljeni on taas 25 vuotias sossuntuella elävä juoppo. Ja 100% suomalaista sorttia. meitä on moneen junaan ja en tosiaan pidä häneen yhteyttä.

Siksikö kun hän on sossutuella elävä juoppo?

Kyllä, hänen elämäntapansa eivät mene käsi kädessä minun tapojeni kanssa ja saisin huonoja vaikutteita omaan elämääni. usko pois tiedän mistä puhun.

Vaikutat todella pahasti trollilta, mutta voi voi jos olet tosissasi.

Itse en juo tupakoi tai käytä huumeita, mitäs trollaamista siinä on? ihan tosissani olen.
minun mielestä on todella hieno asia, että suomesa on minunkin kaltasia nuoria miehiä (20 vuotta) jotka eivät ole joka perjantai keppana kädessä. mutta mielipiteensä kullakin ja jokainen viettäköön elämänsä niinkuin haluaa. En yritä kuulostaa miltään kaikkia yläpuolella olevalta snobilta, mutta Suomi tarvitsee enemmän absolutistinuoria.

mini

Quote from: Antti L on 08.01.2012, 19:50:14
Itse en juo tupakoi tai käytä huumeita, mitäs trollaamista siinä on? ihan tosissani olen.
minun mielestä on todella hieno asia, että suomesa on minunkin kaltasia nuoria miehiä (20 vuotta) jotka eivät ole joka perjantai keppana kädessä. mutta mielipiteensä kullakin ja jokainen viettäköön elämänsä niinkuin haluaa. En yritä kuulostaa miltään kaikkia yläpuolella olevalta snobilta, mutta Suomi tarvitsee enemmän absolutistinuoria.
On todellakin hieno asia! Ehdottomasti tarvitsee. On hienoa "tavata" raitis ihminen, joka ei tartte alkoholia. Niin ja tervetuloa. Minäkin olen uusi täällä vielä. Halusin vain moikata.
rutinuiva <3

Miniluv

QuoteEn yritä kuulostaa miltään kaikkia yläpuolella olevalta snobilta, mutta Suomi tarvitsee enemmän absolutistinuoria.

Hieno linja! Ei ole mitään snobbailua. Asiasta voi kertoa ja perustella, eikä ole sinun  vikasi, jos joku tuntee omantunnon pistoksen ja alkaa valittaa.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Mansikka

Cicero

Quote from: mini on 08.01.2012, 20:46:47
On todellakin hieno asia! Ehdottomasti tarvitsee. On hienoa "tavata" raitis ihminen, joka ei tartte alkoholia. Niin ja tervetuloa. Minäkin olen uusi täällä vielä. Halusin vain moikata.

Samoin, hienoahan tuo on. Olen suunnilleen saman ikainen ja jos nyt en sylje kuppiin niin melkein.

Antti L

Quote from: mini on 08.01.2012, 20:46:47

Hauska tavata myös sinut. Mukavaa kun ihmiset keskustelevat asiallisesti näinkin tunteita herättävästä keskusteluaiheesta kuin alkoholismi. Kaikki eivät kuitenkaan ole samoilla linjoilla meidän kanssa, ja suotakoon se heille. Kyllähän sitä voi juoda viisaastikkin mutta minulla se nyt ei vaan onnistu. Siksi korkki on kiinni ja pysyy. ollut jo yli vuoden.

Antti L

Antti L

Quote from: Miniluv on 08.01.2012, 20:51:58
QuoteEn yritä kuulostaa miltään kaikkia yläpuolella olevalta snobilta, mutta Suomi tarvitsee enemmän absolutistinuoria.

Hieno linja! Ei ole mitään snobbailua. Asiasta voi kertoa ja perustella, eikä ole sinun  vikasi, jos joku tuntee omantunnon pistoksen ja alkaa valittaa.

Tiedän, että Suomalaisessa yhteiskunnassa alkoholi on se piru, joka rikkoo perheitä, tappaa ihmisiä jos ei suoraan niin välillisesti (kännipäissään tehdyt tapot yms.), Aiheuttaa perheriitoja ja helvetinmoista päänmenoa joka viikonloppu poliisille. Jotenkin tuntuu, että työnteko, koulunkäynti ja raittius ovat toissijaisia asioita nykynuorelle. Onhan se paljon hauskempaa esittää kovaa jätkää, kertoa paljon joi viikonloppuna ja paljon sai p*llua, kertoa myös avoimesti kannabiskokeiluistaan. Olen ammattikoulussa ja meidän luokalla on ainakin näitä peruskoulun rimaa hipoen suorittaneita sankareita luokan takarivi täynnä. Pelottaa Suomalaisen yhteiskunnan puolesta, kaikki eivät kuitenkaan parannu alkoholismista ja monet jäävätkin sille tielle. Tuskin KUKAAN näistä perusbaarintäyttäjistä 40-50 vuotiaista naisista ja miehistä toivoi sitä kohtaloa itselleen. Sekin on alkanut hauskanpidosta, joka sittemmin on riistäytynyt käsistä. Pistän erityisesti painoa lapsen kasvuympäristöön ja kenties vielä enemmän painoa lapsen kaveriporukkaan ja porukan mentaliteettiin (huumemyönteisyys yms.). Minulla ei ole lisättävää.

Reijonpoika

Tervehdin uutena tulokkaana teitä kaikkia ja esittelen hieman itseäni.

Olen 45 vuotias pohjoissuomalainen insinööri (tosin ei insinööritehtävissä... :-[ ) ja reservinupseeri, lapsia kohta neljä (eli keskimääräistä paremmin suomalaista huoltovastuuta ajatellen) ja yksi avioliitto jo takana kuten myös jäsenyys kirkossa. Omistan kohtalaisen paljon kirjallisuutta - ehkä 80% tietokirjallisuutta. Suurin mielenkiintoni on suomen historiassa ja merenkulussa, päällimmäisenä paikallis- ja sotahistoria. Harrastan lisäksi sukututkimusta ja siihen liittyvien asioiden esiinkaivelua. Syön lihaa, poltan piippua, käytän alkoholia (mutten koske viineihin), pidän raskaasta metallista, provosoidun ehkä herkästi, kiroilen puhuessani runsaasti  >:(  ja toisinaan ehkä päästän aivopierujakin. Tutut pitävät vanhoollisena patrioottina... mutta sanovat ettei niin pahaa sattumaa etten löytäisi siitä naurettavaakin puolta  :o
Non solum nobis nati sumus, sed etiam patriae et parentibus

Topi Junkkari

Tervetuloa Reijonpoika!

Olet minua muutaman vuoden vanhempi, minulla ei ole lapsia enkä ole insinööri. Melkein kaikessa muussa olemme samanlaisia.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

kuuraparta

Minun mielestäni absolutismissa ei ole yhtään mitään sen hienompaa kuin kasvissyönnissäkään. Molemmat vaikuttavat enemmänkin uskonnolta eivätkä suinkaan esimerkiksi terveyttä edistävältä asioilta, mutta jokainen tyylillään.

Niin morjensta vaan kaikille :)

Toivoton tapaus

Quote from: kuuraparta on 13.01.2012, 11:09:46

Minun mielestäni absolutismissa ei ole yhtään mitään sen hienompaa kuin kasvissyönnissäkään. Molemmat vaikuttavat enemmänkin uskonnolta eivätkä suinkaan esimerkiksi terveyttä edistävältä asioilta, mutta jokainen tyylillään.

Niin morjensta vaan kaikille :)

Vähän samat fiilikset. Kunhan pitävät asian omana tietonaan, eli eivät tuputa vakaumustaan kaikille vastaantulijoille.
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Emo

Tervetuloa vaan kaikkille uusille tasapuolisesti!

Absolutismi kyllä terveyttä edistääkin. Joskin joskus silti hieman otan, vaikka joka kerta aivosoluja kuolee ja maksa inahtaa vaikken paljoa otakaan.

Topi Junkkari

Quote from: Emo on 13.01.2012, 13:10:28
Absolutismi kyllä terveyttä edistääkin.

Olin viime yönä todella häpeissäni siitä, että sorruin.

Juhani Seppäsen viitoittamalla tiellä aloitan ajanlaskun alusta.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

kuuraparta

Absolutismi kyllä terveyttä edistääkin. Joskin joskus silti hieman otan, vaikka joka kerta aivosoluja kuolee ja maksa inahtaa vaikken paljoa otakaan.

Ahaa, itse olen kuullut että tutkimusten mukaan alkoholi annos per päivä tekee hyväksi maksalle, mutta en ole kuullut että alkoholi jopa pienissä määrin (esim. annos päivässä) nautittuna tuhoaisi aivosoluja. Jos näin on niin siinä tapauksessa varmaankin myös tutkimukset vahvistavat tätä teoriaa ja aivosoluja on keskimäärin vähiten siellä päin maailmaa jossa alkoholia nautitaan eniten per asukas. Tai sanotaan näin että siellä niitä aivosoluja ainakin tuhoutuu eniten per asukas, enpä tiedä sitten..

Joka tapuksessa kiitoksia vastaanotosta  :)

Toivoton tapaus

Mulla maksa vinkuu tälläkin hetkellä siihen malliin, että sokeet kävelee suojateillä autojen alle... ;D
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

Mansikka

Absolutismi kyllä terveyttä edistääkin.

Tämä ei ole totta. Toistan yltä aiemman viestini nimimerkille Antti L:

Jos tavoittelet noilla elintapavalinnoilla terveyshyötyjä ja pitkää ikää, niin kannattaa itse asiassa siirtyä alkoholin kohtuukäyttöön:

http://ruohikolla.blogspot.com/2008/01/terveellisten-elintapojen-yhdistelm-voi.html
http://ruohikolla.blogspot.com/2011/11/valimeren-ruoat-pitavat-suomalaisen.html
http://www.pronutritionist.net/viini-ja-olut-yhta-terveellisia/

JuliusKalliokoski

Eli olen uusi käyttäjä, ja tulin tänne ihan mielenkiinnon vuoksi katsomaan tätä "rasisista meininkiä" mitä eri lehdet yms. kertovat minulle. Olen 22-vuotias työläinen joka tulee Keskustalaisista lähtökohdista ja on yhä jonkun verran keikullaan tähän suuntaan. (jostain syystä vähenemään päin :P) Kuulun nykyään Perussuomalaisten nuorisosiipeen, ja pidän itseäni vähemmän eu-kriittisenä Perussuomalaisena, koska tiedän ettei se pelkästään pask*a ole meille tuonut, vaikka liikaa kokoajan sitä alkaa tulemaankin. Mielenkiinnolla seuraan teidän (meidän) Tyhmien ihmisten keskustelua, kuten sen eri lähteistä voi lukea:) Olen omalla nimelläni koska minua ärsyttää se että puhutaan etteivät ihmiset uskalla kertoa mielipiteitään omalla nimelllään, vaikkakin ymmärän senkin etteivät kaikki näin tee. Lopetan ennenkuin alan kuulostamaan Sauli Niinistöltä näillä jaarituksillani :)
Monikulttuurisuus on rikkaus (vai oliko se raiskaus..:o?)

JuliusKalliokoski

Quote from: dissidentti on 13.01.2012, 21:17:05
QuoteOlen 45 vuotias pohjoissuomalainen insinööri (tosin ei insinööritehtävissä... :-[ ) ja reservinupseeri, lapsia kohta neljä (eli keskimääräistä paremmin suomalaista huoltovastuuta ajatellen) ja yksi avioliitto jo takana kuten myös jäsenyys kirkossa. Omistan kohtalaisen paljon kirjallisuutta - ehkä 80% tietokirjallisuutta. Suurin mielenkiintoni on suomen historiassa ja merenkulussa, päällimmäisenä paikallis- ja sotahistoria. Harrastan lisäksi sukututkimusta ja siihen liittyvien asioiden esiinkaivelua. Syön lihaa, poltan piippua, käytän alkoholia (mutten koske viineihin), pidän raskaasta metallista, provosoidun ehkä herkästi, kiroilen puhuessani runsaasti  >:(  ja toisinaan ehkä päästän aivopierujakin. Tutut pitävät vanhoollisena patrioottina... mutta sanovat ettei niin pahaa sattumaa etten löytäisi siitä naurettavaakin puolta  :o

Oli tämä Reijonpojan kuvaus sen verran itseeni osuva, että päätin myös itse esittäytyä

Olen pohjoissuomalainen alle kolmekymppinen insinöörikoulutuksen omavaa reservinupseeri. Kirjallisuutta en kovin paljoa omista, mutta luen kyllä mielelläni minua kiinnostavista aiheista joita ovat mm. Historia, Suomen lähihistoria ja etenkin sotahistoria sekä erilaiset tekniikan kehitykseen liittyvät aiheet. En juuri polta, mutta alkoholia käytän. Metallimusiikki sopii myös minulle. Uskonpa, että myös minua pidetään lähipiirissäni patrioottisena ihmisenä. Tykkään myös pohtia erilaisten yhteiskunnallisten asioiden syy-seuraussuhteita.

Se että moni tutkimus osoittaa että alkoholiannos päivässä on terveellistä pitää varmasti paikkaansa mutta kuinkamoni teistä absolutisteja kritisoivista voitte sanoa että se jää siihen yhteen, itsellä ainakin liian monesti se menee liian pitkälle.:)?
Monikulttuurisuus on rikkaus (vai oliko se raiskaus..:o?)

pikku hukka

Uusia, virkeitä keskustelijoita - haa ja tervetuloa!

Absolutismi on ehdottomasti parempi kuin alkoholismi. Lisäksi se on (ainakin minun mielestäni) ajattelevan ihmisen merkki. Itse käytän kohtuudella... Oma "uskontoni" (kuten joku tuolla ylempänä sanoi) on kasvissyönti, mutten sitä kenellekään tuputa, joten olkaa huoleti. :)

Pöllömestari

Laitetaan nyt lyhyt esittely jos vaikka joskus tulisi kirjoitettuakin jotain. Olen reilusti yli 30-vuotias perheellinen AMK-opettaja ja yrittäjä Etelä-Suomesta. Foorumia olen lukenut muutaman vuoden suhteellisen paljonkin. Tunnuksen foorumille loin vasta tänä vuonna ja lähinnä sen takia että monet seuraamani ketjut on siirretty peräkammariin. Monta kertaa aikaisemminkin on tehnyt mieli luoda tunnus ja oikoa foorumille silloin tällöin tulevia "älyttömyyksiä" tai virhetietoja, mutta olen malttanut mieleni. Näissäkin tapauksissa yleensä joku muu on oikonut asian pikapuolin. Mielestäni Homma on poliittisessa keskustelussa suhteellisen pätevä foorumi. Pari vuotta sitten keskustelu oli mielestäni kyllä laadukkaampaa mutta toisaalta monet aiheet alkavat olla "loppuunkaluttuja" juupas-eipäs-ketjuja. Yleisesti keskustelun tasoa laskevat puoluepoliittisten agendojen ajaminen, me vs. muut -tyylinen kahtiajako, asioista eri mieltä olevien nimitteleminen ja niputtaminen sekä useisiin keskusteluihin tulevat "melkein hauskat, samat vanhat aiheet, moneen kertaan todetut, hiukan erilailla muotoillu one-liner" -kommentit. Onneksi foorumin tasoa pitää yllä reilu kourallinen hyviä kirjoittajia. Heitä on mukava lukea vaikka en olisikaan kaikista asioista samaa mieltä heidän kanssaan.

Puoluepolitiikasta en välitä. Ihmettelen miten joku voi ottaa jonkun puolueen kokonaisen valmiin ideologian. Pohdin asiat itse ja asiakohtaisesti. Olen myös valmis muuttamaan mielipidettäni asioista, jos sellaiseen johtopäätökseen myöhemmin tulen. Vaaleissa olen aina äänestänyt henkilöä, en koskaan puoluetta. Mutta jos yleisesti kuvailisin niin monissa talousasioissa olen suhteellisen oikealla (yrittäjänä) mutta maksan myös mielelläni veroni (vaikka vähän enemmänkin) että tietyt asiat olisivat mahdollisia kaikille. Kannatan hyvin laajaa yksilövapautta, vähemmän holhouspolitiikkaa ja täysi-ikäisen yksilön isoa vastuuta itsestään.

En koe monikulttuurillisuutta itsessään haitallisena. Sen alle on liian helppoa verhota kaikenlaisia ongelmia. Mielestäni monien palstallakin esiintulevien "monikulttuurillisuusongelmien" syy on monien asioiden summa, ei yksin kulttuurien törmääminen. Islam on mielestäni samanlainen uhka älylle ja ihmiskunnan kehittymiselle kuin vaikka kristinusko. Islamin leviämiämistä en pidä suurena uhkana. Esimerkiksi ylikansoittuminen ja ympäristöongelmat ovat mielestäni meidän ja lapsiemme kannalta niitä todellisia uhkia. Uskonto ja valtio tulisi erottaa täysin toisistaan. Alaikäisille ei tulisi opettaa mitään uskonto-oppeja (paitsi kulttuuriantropologian kannalta yleissivistäviä) eikä liittää uskontokuntiin ennen kuin ovat valmiita itse päättämään asioistaan. Ruotsinkielen asemaa voisi mielestäni höllentää, mutta ei kokonaan poistaa. Ruotsin opiskelut vapaaehtoisiksi mutta ruotsinkielisten palveluiden säilyttäminen niitä tarvitseville, karkeasti sanottuna.

Siinä lyhyt esittely, johon sisältyi näköjään vähän palautetta foorumista kuin myös perustelematon mielipiteeni muutamasta foorumin kestoaiheesta :)

Ainiin, ja tulevissa vaaleissa äänestän 1. kierroksella sunnuntaina todennäköisesti Haavistoa. Voisin myös äänestää Timo Soinia, ehkä äänestän häntä sitten toisella kierroksella.

Mansikka

Quote from: JuliusKalliokoski on 18.01.2012, 00:00:41
Se että moni tutkimus osoittaa että alkoholiannos päivässä on terveellistä pitää varmasti paikkaansa mutta kuinkamoni teistä absolutisteja kritisoivista voitte sanoa että se jää siihen yhteen, itsellä ainakin liian monesti se menee liian pitkälle.:)?

Lienen ainoa, joka tässä on viinattomuutta jotenkin kritisoinut. Ainakaan en löydä absolutisteihin kohdistuvaa kritiikkiä lainaamistasi viestistä (eihän niissä sitä ole).

Se on kuitenkin väärinymmärrys, että "kritisoisin absolutisteja". Kritisoin absolutismia, sillä se ei ole terveellisin vaihtoehto. Kukin totta kai valitsee kuinka paljon juo - ainakin ennen sairastumista.

Suomalaisten alkoholinkäytöstä tiedetään aika paljon. Esimerkiksi se, että kymmenesosa juo lähes puolet kaikesta kulutetusta alkoholista. Pien- ja kohtuukäyttäjiä on eniten:

"Suomalaisten alkoholinkulutus jakautuu erittäin epätasaisesti. Pieni osa ei juo ollenkaan, suuri osa juo vähän, suurin osa kohtuudella ja pieni osa erittäin paljon."
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/111-alkoholinkaytto-suomessa

Alkoholin pienkäyttökertoja (1-4 annosta) on huomattavasti enemmän kuin keskikäyttökertoja (5-7 annosta) tai suurkäyttökertoja (8 annosta tai yli). Pienkäyttökertoja on miehillä ja naisilla 33-48 kertaa vuodessa, keskikäyttökertoja 6-12 kertaa vuodessa ja suurkäyttökertoja 6-18 kertaa vuodessa. Tiedot THL:n grafiikoista, sivu 47:
http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/371e1e08-9bc1-47ea-81aa-68b04f27088c

Jos Kalliokosken "yhdestä liian pitkälle meno" pysähtyy kuitenkin neljään alkoholiannokseen (tai siemauksen alle neljän) päivässä, ei tästä alkoholinkäytöstä koidu terveyshaittoja, vaan koitunee terveyshyötyjä, kuten linkaamastani ravitsemusterapeutti Laatikaisen sivustosta käy ilmi. Samaa mieltä Suomalainen Lääkäriseura Duodecim on ainakin siitä, että 3,5 alkoholiannosta päivässä ei miestä absolutisteja aiemmin tapa, mutta edullisin määrä Duodecimin mielestä on 2,5 alkoholiannosta miehelle päivässä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01085

Pikku hukan huomautus absolutismin terveellisyydestä suhteessa alkoholismiin on totta. Esimerkiksi alkoholin käytön yhteys kuolleisuuteen ja sydänterveyteen on J-käyrä, eli absolutisti kuolee kohtuukäyttäjää aiemmin, sitten kohtuukäytön ylittävä kulutus ensiksi nostaa kuolleisuuden samalle tasolle kuin absolutisteilla, mutta tästä eteenpäin kuolleisuus kasvaa äärimmäisen voimakkaasti.
http://www.alko.fi/fi/4098EE4F02462039C2257551003FFB74?opendocument&src=5,1

Mansikka

Quote from: pikku hukka on 18.01.2012, 00:16:07
Absolutismi on ehdottomasti parempi kuin alkoholismi. Lisäksi se on (ainakin minun mielestäni) ajattelevan ihmisen merkki.

Näyttää itse asiassa siltä, että alkoholin käyttö on älykkyyden merkki:
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/109591-alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-kuin-tyhma-%E2%80%93-syy-loytyi

Sunt Lacrimae

Quote from: JuliusKalliokoski on 17.01.2012, 23:54:05Olen omalla nimelläni koska minua ärsyttää se että puhutaan etteivät ihmiset uskalla kertoa mielipiteitään omalla nimelllään, vaikkakin ymmärän senkin etteivät kaikki näin tee.

Perusteena voi esim. olla tietyn ammatin harjoittaminen etenkin jos ammattiin sisältyy vähemmän miellyttäviä monikulttuurisia kohtaamisia, joita oikeudessa puitaessa voitaisiin toisen osapuolen aktiivisuutta tällaisilla vihasivustoilla käyttää asiattomasti ammatinharjoittajaa vastaan tai mikäli ammatti itsessään on jotenkin sosiaali- ja maahanmuuttoinfraan kytköksissä.

Tervetuloa kaikille uusille!
Play stupid games, win stupid prizes.

Sunt Lacrimae

Quote from: Voitto-Taisto on 18.01.2012, 06:52:19

Se koira älähtää johon kalikka kapsahtaa. Minä juon alkoholia aika paljon, mutta omilla rahoillani.

Samoin. Krapulassa olen töissä ollut elämäni aikana tasan kerran, ja silloinkin 18-vuotiaana rakennusvirastolla jossa ei silloin ja tuskin nytkään ollut niin kauheasti väliä missä kunnossa siellä työmaalla hilluu. Jätin tosin viimeiseksi kerraksi koska tykkään hoitaa hommani tuollaisten haittatekijöiden vaikuttamatta.

Lähtökohtaisesti minulle ihan sama, jos joku sen absolutismin valitsee, mutta raittiusintoilijoiden moralisointi ärsyttää yhtä paljon kuin väkinäiset ylituotetut ryyppypoppibiisit (Paitsi mikään, mitä Pate Mustajärvi tekee, se ei ole ylituotettua ryyppypoppia vaaan taidetta ja Pate on muutenkin hieno mies) ja elämäntapapajauttelijoiden "polttaisit sinäkin pilveä ryyppäämisen sijaan"-huutelu. Kessu maistuu myös, mutta siirryn etäämmälle jos lähellä on tupakoimattomia mikäli tällaiseen nyt sattuu mahdollisuutta olemaan.

Välillä pistää kyllä miettimään kun tajuaa itse, että samalla kun on itse hankkinut ammatin jolle riittää Suomessa kysyntää, vakinaisen työpaikan ja hyvän kämpän osa esim. vanhoista luokkatovereista kouluajoilla on hyvää vauhtia spurguuntumassa tai jo haudassa viinaksien ja huumeiden takia. Oman mielenrauhan takia olen päätynyt vetämään sitä linjaa, että en jaksa vaivata päätäni aiheella ellei ole esim. omista kavereista kyse (ystäväpiiriini kuuluu pari sellaista tapausta, joista olen hitusen huolissani) ja töissä näiden vekkuleiden kohtaamisista on muutenkin pakko tehdä liukuhihnasuoritteita.
Play stupid games, win stupid prizes.

pikku hukka

Kohtuullisella alkoholinkäytöllä lienee omat terveysvaikutuksensa, kuten tässä ketjussa on todisteltu, mutta en silti kannusta ketään sen vuoksi alkoholinkäyttöön. Yhtä lailla vaikutusta on ruokavaliolla, liikunnan määrällä ja laadulla, perintö- ja ympäristötekijöillä... Sitten kun nämä kaikki on hallussa ja huippuunsa viritetty terveellisintä mahdollista elämäntapaa silmälläpitäen (mutta silti voit kuolla syöpään koska sitä ei voi koskaan sulkea täysin pois), siinä vaiheessa ehkä vasta kannattaa alkaa pohtia, pitäisikö ryhtyä siemailemaan punaviiniä terveyden kannalta edullisin määrä. =)

juuperi

Moi.

Toissa päivänä kävin kommentoimassa erästä artikkelia hesarissa, ja kommentin yhteydessä kerroin omasta kokemuksesta pääkaupunkiseudun väkivaltatapauksista julkisessa liikenteessä. Vaikka annan sanani, ettei kommentissa ollut mitään sivun sääntöjen vastaista, eikä mitään törkeätä, päätti toimitus olla julkaisematta koko kirjoitusta lainkaan. Olen vakuuttunut heidän tehneen tämän koska mainitsin tapahtumasta, jonka koin, jossa väkivaltainen jengi nuoria (noin 15 henkilöä) pahoinpiteli bussinkuljettajan, kun ensin eivät suostuneet maksamaan lippua. Siinä samalla kerroin että osa erimielisyyksistä em. tilanteessa tuli siitä, etteivät kyseiset nuoret ymmärtäneet suomenkieltä kunnolla, tai ainakin teeskentelivät sitä.

Ymmärrän sen, etteivät he ole velvoitettuja julkaisemaan jokaista kommenttia jonka vastaanottavat. Mutta kun katsoo mitä muita vastaavanlaisia kommentteja ihmiset olivat sinne laittaneet omista elämistään ja ties mistä mikä ei liity aiheeseen, on selvä että toimituksen ainoa mahdollinen syy poistaa viesti oli, se että siinä mainittiin (tai tuli epäsuorasti esiin) se tosiasia, että nämä tekijät olivat ns. "maahanmuutajataustaisia". Minun keskeinen pointtini ei edes ollut tämä, vaan se, etteivät poliisit suostuneet tulemaan paikalle. Ideologit sensuureineen eivät kuitenkaan kestäneet tosiasiaa ja jättivät koko tekstin julkaisematta.

No, lienee selvä, etten aio katsoa voimattomana sivusta tällaista toimintaa nykymaailmassa.

nuiv-or

Quote from: juuperi on 19.01.2012, 09:01:09
Moi.

Morjens,

Toissa päivänä kävin kommentoimassa erästä artikkelia hesarissa, ja kommentin yhteydessä kerroin omasta kokemuksesta pääkaupunkiseudun väkivaltatapauksista julkisessa liikenteessä. Vaikka annan sanani, ettei kommentissa ollut mitään sivun sääntöjen vastaista, eikä mitään törkeätä, päätti toimitus olla julkaisematta koko kirjoitusta lainkaan. Olen vakuuttunut heidän tehneen tämän koska mainitsin tapahtumasta, jonka koin, jossa väkivaltainen jengi nuoria (noin 15 henkilöä) pahoinpiteli bussinkuljettajan, kun ensin eivät suostuneet maksamaan lippua. Siinä samalla kerroin että osa erimielisyyksistä em. tilanteessa tuli siitä, etteivät kyseiset nuoret ymmärtäneet suomenkieltä kunnolla, tai ainakin teeskentelivät sitä.

Ymmärrän sen, etteivät he ole velvoitettuja julkaisemaan jokaista kommenttia jonka vastaanottavat. Mutta kun katsoo mitä muita vastaavanlaisia kommentteja ihmiset olivat sinne laittaneet omista elämistään ja ties mistä mikä ei liity aiheeseen, on selvä että toimituksen ainoa mahdollinen syy poistaa viesti oli, se että siinä mainittiin (tai tuli epäsuorasti esiin) se tosiasia, että nämä tekijät olivat ns. "maahanmuutajataustaisia". Minun keskeinen pointtini ei edes ollut tämä, vaan se, etteivät poliisit suostuneet tulemaan paikalle. Ideologit sensuureineen eivät kuitenkaan kestäneet tosiasiaa ja jättivät koko tekstin julkaisematta.

No, lienee selvä, etten aio katsoa voimattomana sivusta tällaista toimintaa nykymaailmassa.

Hesari on hesari on Suomen media.

Minun keskeinen pointtini ei edes ollut tämä, vaan se, etteivät poliisit suostuneet tulemaan paikalle.

Soitit siis itse? Mitä sanoivat?

- Etnisten äbälä pelottaa polliisia?
- Mukavanoloisia nuorukaisia?
- Väärässä paikassa väärään aikaan?
- Kiire sakottaa ylinopeuksista?
- Kiire ratsata viljelmiä?
- Kiire facebookin vihapuhekyttäyksessä?
- Donitsit?
- Paatero?