News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

bebop

Moi kaikille,

Olen seurannut foorumia jo jonkin aikaa ja keskustelu on mielestäni ollut erittäin tasokasta ja moderointi toiminut hyvin. Median "...vihan ja rasismin Suomi..." sekä tiettyjen politiikkojen mässäily Norjan tapahtumilla 'nuivutti' minut siinä määrin että päätin liittyä hommaan jäseneksi.

Jaan monen hommalaisen kanssa pitkälti ne samat arvot ja aatteet siitä että meidän tulisi ensisijaisesti huolehtia omien kansalaisten hyvinvointi kuntoon ja vasta sen jälkeen keskittyä (hallitusti) auttamaan muita.

Maahanmuutosta pitää voida keskustella hyvässä hengessä – järjellä eikä tunteella. Hommaforum on siitä oiva esimerkki.

Sananvapauden ja demokratian puolesta!

-Bebop ;D

MW

Quote from: Asta Tuominen on 30.07.2011, 22:36:40
Quote from: mannym on 30.07.2011, 22:31:27
Siinähän se kuvassa sydämen keskellä möllöttää  :)

En kehdannut katsoa kovin tarkkaan ennen kuin suunnilleen sijanti on selvillä.  ;D
---
Tervetuloa bebop ja kaikki ihanat ihmiset ja kiitos kaikille "vanhoille" että olette!  :-*

Jahas, Asta on ryhtynyt Hotel & Bar Homman sisäänheittäjäksi...  ;)

Tervetuloa vaan kaikille täältä nurkkapöydästäkin!

Nuivanlinna

Quote from: MW on 30.07.2011, 22:54:33

En kehdannut katsoa kovin tarkkaan ennen kuin suunnilleen sijanti on selvillä.  ;D
---
Tervetuloa bebop ja kaikki ihanat ihmiset ja kiitos kaikille "vanhoille" että olette!  :-*

Jahas, Asta on ryhtynyt Hotel & Bar Homman sisäänheittäjäksi...  ;)

Sssshhh...Asta jakaa tulijoille sellaisen vihapassin, ohjekirjasen minkä avulla tulija voi kiihdyttää näppäimistönsä ennennäkemättömään- ja vimmattuun vihaan!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

herra 4x

Quote from: bebop on 30.07.2011, 22:34:57

Olen seurannut foorumia jo jonkin aikaa ja keskustelu on mielestäni ollut erittäin tasokasta ja moderointi toiminut hyvin. Median "...vihan ja rasismin Suomi..." sekä tiettyjen politiikkojen mässäily Norjan tapahtumilla 'nuivutti' minut siinä määrin että päätin liittyä hommaan jäseneksi.

Hienoa että löytyy kaltaisiasi vahvistamaan sitä joskus hiipuvaa uskoa, että ihmiset ajattelevat omilla aivoillaan eivätkä niele aivan kaikkea valtamedian tai poliitikkojen sumutusta erityisesti maahanmuuttoasioista taikka monikulttuurista puhuttaessa. Tervetuloa, ja olen varma että hyvät kokemuksesi tältä foorumilta jatkuvat. Moderaatio toimii hyvin, kiitos esim. legendaarisen Miniluvin jota muuten pitäisi muistaa jotenkin joskus pyyteettömästä työrupeamastaan. Joka ikisellä foorumilla on tietty osa trolleja tai muuten vain mulkvistejä, mutta nimenomaan Homman tapauksessa juuri niitten postaukset kiskotaan parrasvaloihin kun media nyhrää juttujaan multikultin autuudesta ja sille kriittisten pahuudesta.
Rakkaudesta lajiin.

repo

Quote from: Asta Tuominen on 30.07.2011, 22:13:05
Tervetuliaishali!  :-*

Olen huomannut, että jakelet täällä tervetuliaishaleja - ja muukalaisille, olet siis agentti kukkahattutäti! (Vankkumatonta hommalaisen logiikkaa sadan hommaviestin ja kolmen vuoden seuraamisen kokemuksella ja vielä nimimerkin takaa huudettuna.  Siis ehtaa vihapuhetta. :o )

Mutta jos minäkin saan yhden halin, vaikka olen jo yli sata rasismin kukkasta vuodattanut ilman yleistä esittäytymistä, niin voisin irtisanoutua vihapuheestani? "Usko, toivo ja rakkaus.ja niistä suurin on rakkaus."

QuoteKotimaa kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin,
Mitä siitä kertoisin, kysyjille vastaisin.
Kertoisinko köyhyyden, laudat eessä ovien?
Tai sen kaiken rikkauden rakkauden? Kunnes tiesin vastauksen.

refrain:
Sininen on taivas, siniset on silmänsä sen.
Siniset on järvet, sinisyyttä heijastaen.
Valkoinen on hanki, valkoiset on yöt kesien.
Valkoiset on pilvet, lampaat nuo taivaan sinisen.

Juuret kasvoi maahan sen, kylmän sekä routaisen.
Lämmön tunsin kuitenkin lujuudessa graniitin.
Hiljaa kuusten kuiske soi, terveisensä tuuli toi.
Sininen ja valkoinen värit ovat vapauden.
J. Kuoppamäki, Sininen ja valkoinen

Nimimerkki repo luokittelee itse itsensä mieleltään oikeistolaiseksi, mutta teoiltaan rakastavaksi yli nelikymmpiseksi kahden lapsen isäksi, jonka rakkauden kohde on vaimo, lapset, koirat,...,koti, isänmaa, vapaus, oma yritys,...ja uskonto. Kai sen teoksi voi laskea, että on yli neljäänkymmeneen päässyt, jos katsoo suomalaisesta miehestä ahkeraan viljeltyä stereotypiaa - rike stereotypiaan on tosin se, että lähipiiri on alkanut ylistämään laihtumistani vaikka itse en muuta huomaa kuin huosujen epäsopivuuden - jokin salaliitto? ;)

Jotenkin minun pitäisi tuota itsensä rakkaudenapostoliksi ylentänyttä Jungeria (ei ehkä ihan sanatarkasti ole näin tehnyt, mutta ketä kiinnostaa) jaksaa ymmärtää, tai Tuomiojaa, tai V. Niinistöä, ..., tai J. Kataista. Ok, ymmärrykseni (lienee eräs lievä rakastamisen muoto) riittää siihen, että saavat höpistä vihapuheista ja puskistahuuteluista, kunhan höpinät eivät enää konkretisoidu lakimuutoksiksi ja/tai kasvavana verotaakkana. Minulle lain tulee olla sellainen, että sitä voidaan yhdessä kunnioittaa ja valvoa eikä käyttää joillekin jatkeena sairaalle vallankäytölle.

- Entä jos konkretisoituu? Teetkö Breivikit?

En tee, vaikka olen halla-ahoni ja hommafoorumini lukenut. Sen verran olen johdatusta elämässäni saanut vanhemmiltani ja heitä vanhemmilta, että nyt on jo luotettava omaan kykyyn enkä tarvitse enää Helsingin Sanomien johdatusta tmv.

...että minua ottaa päähän nämä ylipitkät postaukset. Oi homman ylijumala Miniluv!? Eikö ylipitkille postauksille voisi tehdä jonkin säännön ja ankaran bannin?  ;)

Disclaimer: En ole savolainen, mutta erityisesti tosikoilla vastuu on lukijalla.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Tom Kärnä

Quote from: Lalli IsoTalo on 29.07.2011, 18:53:20
Mutta lämpimät onnittelut KaMikaTselle! Entranssi oli huomiotaherättävin pitkään aikaan! En muista, että itse pääinkvisiittori olisi koskaan tullut toivottamaan tervetulleeksi uusia jäseniä -- tosin itsekin aloitin vasta vuoden 2011 alussa.

Muistaakseni minut pääinkvisiittori oli toivottanut tervetulleeksi viime vuoden loppupuolella, kun itse ilmoittauduin täällä.

Juuri ennen vaaleja päässäni oli napsahtanut, mikä johtui luultavasti epätoivoisesta halusta saada tilastoihin merkintä yksi viesti per päivä Hommaforumilla (rupesin kirjoittelemaan tänne vasta noin yhdeksän kuukautta rekisteröitymiseni jälkeen), ja jätin foorumimme vähän syrjään. Mutta on tätä kiva lukea välillä edelleen.

Ja minultakin mitä parhaimmat tervetulotoivotukset kaikille viimeaikaisille uusille.

"Delenn's fleet is a start. Now we have to build on it."
-John Sheridan

Maxwell Smart

Quote from: MW on 30.07.2011, 22:54:33

---

Jahas, Asta on ryhtynyt Hotel & Bar Homman sisäänheittäjäksi...  ;)

Mites se menikään Eagles-yhtyeen Hotel California?
"You can check in any time, but you can never leave..."

Siwex1

Hei
Syvällä mielenkiinnolla osallistun lukijana ja keskustelijana tälle homma-foorumille.
Esittäytyminen: Mitäpä väliä on, kuka olen ja mistä tulen.
Mielestäni pääasia on, että löytyi kyseinen foorumi, jossa nähdäkseni samanhenkiset saavat jakaa mielipiteitään. Eikä ole mitään sitä vastaan, että joku väittelee omaa näkemystään puolustaen.
Ei asioista aina voi olla yhtä ja samaa mieltä.
Olen erittäin isänmaallinen. Minulle on tärkeää, että Suomi pysyy suomalaisena. En ole rasisti, mutta pidän viisaana vanhaa totuutta: 'maassa maan tavalla'.
Ei kukaan suomalainenkaan vakavissaan odota muualla maailmalla asuessaan, että muiden pitää sopeutua meidän kulttuuriimme.
Isänmaallisuus on pitkä perinne suvussamme.
Siitä kerron joskus enemmän. terv. uusi 'foorumisti'

törö

Quote from: Maxwell Smart on 31.07.2011, 11:37:53

Once you go Homma, you never go back.

Lalli IsoTalo

Quote from: Maxwell Smart on 31.07.2011, 11:37:53

Ainoa diili josta ei pääse eroon, tehdään keskiyöllä tienristeyksessä, ja allekirjoitetaan omalla verellä. Täältä pääsee eroon mm. loukkaamalla verisesti forumin sääntöjä. :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

vernal equinox

Quote from: Pöllämystynyt on 04.01.2009, 03:15:31
Tämä ketju on yleistä esittäytymistä varten, idea tähän tuli uuninpankolta. Kerro siis hieman ja yleisellä tasolla itsestäsi: Kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa?

Ehdin seurata 9 päivää  hommafoorumia ja olla jäsenenä muutaman päivän. Suomalainen keski-ikäinen VHM. Kaksi pientä lasta. Armeija käyty. Minulla on akateeminen koulutus, kolme työpaikkaa ja teen 45-60 tuntista työviikkoa ja maksan varsin paljon tuloveroa, josta maksetaan mm. sosiaalitukea niin pummeille (maahanmuuttajia+suomalaisia)  kuin sitä oikeasti tarvitsevillekin (maahanmuuttajia+suomalaisia).

Seuraavaksi suuttumusta osoittavaa puhetta.

Norjan tapahtumat iskivät kuin lekalla päähän. Totuus todella on tarua ihmeellisempää ja hirveämpää. Tuollaista lasten joukkomurhaajan ajatuksenjuoksua on minun aivan täysin mahdotonta käsittää.

Aloin seurata täällä olevaa Norjan tapahtumia käsittelevää keskustelua 22.7. illalla muutamia tunteja ennen kuin tämän saatanan henkilöllisyys oli selvillä. Spekulointi massamurhan tekijästä Hommafoorumilla oli paljon maltillisempaa,  kuin mitä mediassa on annettu ymmärtää.

Norjassa tapahtunut lasten joukkomurha ei ole Jussi Halla-ahon eikä Hommafoorumin syy. Ja vaatimukset Jussi Halla-ahon eroamisesta hallintovaliokunnan puheenjohtajuudesta ovat naurettavia ja kertovat SDP:n epäonnistumisesta ja epätoivosta. On myös tarkoitushakuista putkiajattelua syyttää Norjassa tehtyjä maahanmuuttopolittisia päätöksiä terroriteon syyksi. Norjassa viimeisen viiden vuoden aikana tapahtuneet raiskaukset sopivat myös huonosti murhien syyksi, jos tuo hirviö on alkanut suunnitella tekojaan yli 10 vuotta sitten. Tällainen murhaava olento löytää syyn murhata joka tapauksessa.

Mutta mitä enemmän näitä keskusteluja eri ketjuista on tässä päivien aikana lukenut, siltä tunkkaisemmalta ilma on alkanut tuntua. Tämä on yhden asian ympärillä hyörivä, samanmielisten sosiaalinen media. En pysty omaksumaan Jussi Halla-ahon, jota useat täällä nimittävät mestariksi, ajatuksia maahanmuuton aiheuttamasta apokalypsistä. En varsinkaan halua millään tavalla identifioitua yhteisöön, jossa osa on lasten massamurhaajan ajatusmaailman jakavia henkilöitä (vaikka itse tekoa ei hyväksyisikään). Minulle on aivan sama, miksikä tuota "aatetta" nimitetään. Joku täällä harmitteli, että hirviön vangitsemisoikeudenkäynti pidettiin suljetuin ovin. Eikö tuo netissä syövän tavoin leviävä umpisairas manifesti jo riitä?

Vielä toiseen asiaan. Ihmettelen sitä, että täällä on henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä – maahanmuutosta, tästä yhdestä ja samasta aihepiiristä, kun meillä on isompiakin ongelmia. Vertaistukea on todella haettu ja saatu. Fanaattista ja epäilemättä aikaavievää. Pidän minkä tahansa yksittäisen asian, ilmiön, henkilön, jumalan tai muun fanittamista yksisilmäisenä ja typeränä ajanhukkana. Tämän yhden asian fanaatikkoporukan, vaikka vähemmistö lieneekin, assosioituminen Perussuomalaisiin tekee kyseisen puolueen äänestämisen minulle täysin mahdottomaksi. Voi olla, että seuraava ääneni on Suomen ainut Perussuomalaisia vastaan annettu protestiääni,  protesti, fanaattisuutta ja yksiasiaisuutta – "mestarismia" vastaan. Annan avaimeni nyt moderaattorille, ellei banni ehdi tulla jo sitä ennen.

EDIT/ADMIN: Quotet kuntoon. Tämän käyttäjän käyttäjäprofiili on poistettu hänen omasta pyynnöstään.

Quotevernal equinox
Jäsen*Viestejä: 7

Tunnuksen poisto
« Lähetetty käyttäjälle: Homma Admin : 31.07.2011, 16:04:18 »
   Vastaa lainaten Vastaus Poista tämä viesti
Haluan että tunnukseni poistetaan foorumilta.

Phobos

^Oletan, että tuo lainausosa kait loppuu ensimmäiseen kysymysmerkkiin.

Itse en sitä apykalyptista visiota myöskaan jaa.. ainakaan meidän aikanamme nähtäväksi. Minä pidän täysin mahdollisena ja todennäköisenä kuitenkin sitä, että saamme Suomeenkin ghettoja, jonne mm ambulanssit eivät voi mennä ilman poliisia. Miksi tänne ei sellaisia kehittyisi, jos niitä on jo kehittynyt Ruotsissakin?

Henkilöpalvonta on oman seurantani mukaan jossain määrin totta. En pidä siitä itsekään.

Olet väärässä siitä, että täällä keskusteltaisiin vain ja ainoastaan maahanmuutosta. Täällä keskustellaan aktiivisesti mm euron kriisistä. Mielestäni keskustelu on tasokkaampaa kuin monessa muussa paikassa.

Olet väärässä myös siitä, että täällä olisi ainoastaan perussuomalaisia. Totuus on kuitenkin se, että PSllä on aktiivisin ote maahanmuttoasioissa. On ainoastaan luontevaa, että täällä ollaan eduskuntapuolueista eniten tyytyväisiä kyseiseen puolueeseen.

..nyt en vain tiedä pitäisikö sinulle toivottaa tervetuloa vai -menoa. Se lienee itsestäsi kiinni.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

Farrow

Quote from: vernal equinox on 31.07.2011, 16:01:10
Mutta mitä enemmän näitä keskusteluja eri ketjuista on tässä päivien aikana lukenut, siltä tunkkaisemmalta ilma on alkanut tuntua. Tämä on yhden asian ympärillä hyörivä, samanmielisten sosiaalinen media.

Mä olen huomannut aivan saman asian. Valitettavasti. :-\

Mä oon sinnikäs, ja en taatusti lähde täältä mihinkään hyvin menneen (?) alun jälkeen. Aion yrittää parhaani mukaan saada sitä tunkkaisuutta pois, ja ilmapiiriä avoimemmaksi ja suvaitsevammaksi. Tavoitteenani on, että Homma ei olisi niin vahvasti "nuivuus-orientoitunut". Silmissäni siintävä utopia: maahanmuuttokeskustelufoorumi, johon osallistuvat avoimesti niin "maahanmuuttokriitikot" kuin "vihervasemmistokin" (ja kaikki ne harmaan eri sävyt mitä siinä välillä sattuukaan olemaan). Haastan sinut mukaan tähän "puuhaan". :)

Tervetuloa. :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

dothefake

farrow on sisäistänyt hommahengen, hyvä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

punikkikeisari

Ihmettelen sitä, että täällä on henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä – maahanmuutosta, tästä yhdestä ja samasta aihepiiristä, kun meillä on isompiakin ongelmia.

Haista kuule vernal equinox pitkä kanootinmuotoinen... ja sitten itse asiaan.

Kun sinulla on kerran aikaavievä duuni ja pieniä lapsia, ei Hommassa roikkuminen ole varmaankaan pitemmän päälle hyvä ajatus. Piipahda kuitenkin lukemassa ja kommentoimassa aina silloin tällöin. Homma tarvitsee sinua enemmän kuin sinä Hommaa. Ja muista että Peräkammari on Homman suola. :)
In koala we trust.

Lodi

Quote from: Farrow on 31.07.2011, 16:50:18
Mutta mitä enemmän näitä keskusteluja eri ketjuista on tässä päivien aikana lukenut, siltä tunkkaisemmalta ilma on alkanut tuntua. Tämä on yhden asian ympärillä hyörivä, samanmielisten sosiaalinen media.

Mä oon sinnikäs, ja en taatusti lähde täältä mihinkään hyvin menneen (?) alun jälkeen. Aion yrittää parhaani mukaan saada sitä tunkkaisuutta pois, ja ilmapiiriä avoimemmaksi ja suvaitsevammaksi. Tavoitteenani on, että Homma ei olisi niin vahvasti "nuivuus-orientoitunut". Silmissäni siintävä utopia: maahanmuuttokeskustelufoorumi, johon osallistuvat avoimesti niin "maahanmuuttokriitikot" kuin "vihervasemmistokin" (ja kaikki ne harmaan eri sävyt mitä siinä välillä sattuukaan olemaan). Haastan sinut mukaan tähän "puuhaan". :)

Niin . . . täytyy muistaa, että tämä todellakin on keskustelufoorumi, jossa enemmistöllä lienee enemmän tai vähemmän kriittinen suhtautuminen holtittomaan maahanmuuttoon.
Hyvää täällä on se, että uutisiin saa usein sellaista taustaa, mitä esimerkiksi valtalehdistä ei saa. Niillä kun on jostain syystä jonkinasteinen punavihreä suodatin näissä maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin liittyvissä asioissa.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

ike60

Tervetuloa, vernal equinox!

En varsinkaan halua millään tavalla identifioitua yhteisöön, jossa osa on lasten massamurhaajan ajatusmaailman jakavia henkilöitä (vaikka itse tekoa ei hyväksyisikään).

Kuulut jo sellaiseen yhteisöön: suomalaisia on nimittäin 5,3 miljoonaa ja varmasti ainakin jokunen jakaa Breivikin ajatusmaailman merkittäviltä osin. Etkö identifioidu suomalaiseksi? Jos identifioidut, mitä väliä forumin jäsenyyden suhteen on sillä mitä jokunen forumin jäsen mahdollisesti ajattelee?

Toinen asia on sitten massamurhaajan ajatusmaailma. Breivik on kaikesta päätellen psykopaatti, ja alkanut valmistella tekojaan kauan ennen kuin Halla-aho tai edes fjordman alkoivat bloggailunsa. Entäpä jos hänen todellinen halunsa oli päästä tappamaan lapsia ja nuoria, ja copypeistattu ideologiantapainen on päälleliimattu selitys, jotta hänen teolleen olisi "luonnollinen" syy? Itsekin toteat että tällainen murhaava olento löytää syyn murhata joka tapauksessa.

Sitä paitsi Breivikin ajatusmaailman osittaisesta jakamisesta sinänsä ei seuraa yhtään mitään. Hän oletettavasti uskoo, että maapallo on pyöreä, ja niin uskon minäkin. Myös Adolf Hitler luultavasti jakoi tämän käsityksen kanssani. Se, että Breivik on copypeistannut joukon väitteitä, osa luultavasti paikkansapitäviä ja osa ei, ei merkitse mitään niiden väitteiden validiuden ja totuudenmukaisuuden kannalta.

Vielä toiseen asiaan. Ihmettelen sitä, että täällä on henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä – maahanmuutosta, tästä yhdestä ja samasta aihepiiristä, kun meillä on isompiakin ongelmia. Vertaistukea on todella haettu ja saatu. Fanaattista ja epäilemättä aikaavievää. Pidän minkä tahansa yksittäisen asian, ilmiön, henkilön, jumalan tai muun fanittamista yksisilmäisenä ja typeränä ajanhukkana. Tämän yhden asian fanaatikkoporukan, vaikka vähemmistö lieneekin, assosioituminen Perussuomalaisiin tekee kyseisen puolueen äänestämisen minulle täysin mahdottomaksi. Voi olla, että seuraava ääneni on Suomen ainut Perussuomalaisia vastaan annettu protestiääni,  protesti, fanaattisuutta ja yksiasiaisuutta – "mestarismia" vastaan. Annan avaimeni nyt moderaattorille, ellei banni ehdi tulla jo sitä ennen.

En minäkään ole koskaan äänestänyt persuja, en edes viime vaaleissa (tosin olisin hyvinkin voinut äänestää Halla-ahoa jos se olisi ollut mahdollista, mutta siitä ehkä enemmän joskus muulloin).

Silti kirjoittelen tänne. Miksi? Siksi, että vaikka vääränlainen maahanmuutto ei ole vielä aiheuttanut isoja ongelmia Suomessa, huonon maahanmuuttopolitiikan jatkuminen niitä todennäköisesti tulevaisuudessa aiheuttaa. Ei apokalypsiä, mutta Suomen ja suomalaisen kulttuurin muuttumista monessakin suhteessa negatiiviseen suuntaan.

Meidän suomalaisten onneksi joukko Euroopan maita, kuten naapurimaamme Ruotsi, on ystävällisesti järjestänyt valtakunnanlaajuisia ihmiskokeita epäonnistuneen maahanmuuttopolitiikan pitkäaikaisvaikutuksista. Kuten entinen maahanmuuttoministerimme Thors osuvasti sanoi, voimme ottaa oppia muiden kokemuksista. Ne kokemukset osoittavat, että huonosta maahanmuuttopolitiikasta seuraa ongelmia, jotka ovat vaikeita ja pitkäkestoisia (osa ehkä pysyviäkin).

Mitä ajankäytön ekonomiaan tulee, jotkut pelaavat shakkia vaikka siitä ei ole nähtävissä sitäkään vähää hyötyä yhteiskunnalle mitä tänne kirjoittelusta. Sama pätee tietokonepelien pelaamiseen, kirjojen lukemiseen, kaverien kanssa oleiluun ja vaikkapa puutarhanhoitoon. Tämän forumin aktiivina ehkä joskus oivaltaa jotain mitä ei olisi muuten oivaltanut, saattaa joskus nauraa, voi kokea yhteisöllisyyttäkin, kenties saa tietoa itseään kiinnostavista asioista, mahdollisesti kehittää kommunikointitaitojaan, ja parhaassa tapauksessa voi jopa tehdä tulevaisuuden Suomen hieman paremmaksi paikaksi lapsiensa asua ja elää.

Mitä banaaneihin tulee, niiltä välttyy lukemalla ja noudattamalla sääntöjä. Löytyvät ylhäältä oikealta. Säännöissä ei kielletä kärkevääkään kritiikkiä.

maltti on valttia

.... Ihmettelen sitä, että täällä on henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä – maahanmuutosta, tästä yhdestä ja samasta aihepiiristä, kun meillä on isompiakin ongelmia.
Ajatteleppa asiaa siltä kannalta että maahanmuutto on täysin eri asia kuin mikään muu asia. Mikä tahansa epäonnistuneeksi havaittu laki voidaan milloin tahansa muuttaa. Jos jätevesiasetus havaitaan hölmöksi, se perutaan jne.
Maahanmuuttoa ei voi peruuttaa. Siksi sen pitää olla kaiken aikaa hallinnassa.

Lalli IsoTalo

.... Ihmettelen sitä, että täällä on henkilöitä, jotka ovat kirjoittaneet tänne tuhansia viestejä – maahanmuutosta, tästä yhdestä ja samasta aihepiiristä, kun meillä on isompiakin ongelmia.

Maahanmuutosta keskustellaan maahanmuuttoforumilla, maailmanlopusta keskustellaan maailmanloppuforumilla.
— Missä N, siellä R

Sunt Lacrimae

Ei minua haittaisi yhtään se, vaikka tänne ilmestyisikin enemmän ei-nuivaa porukkaa. Saattaisi heidänkin käsityksensä koko Homma-skenestä laajentua hieman ja samalla tulisi myös hieman vaihtoehtoisia näkökantoja keskusteluun. Eihän täältä ketään bännätä vaikka fanittaisi kuinka Astrid Thorsia, trollit ja öyhöttäjät sitten asia erikseen.

Nettifoorumeilla nyt on vaan taipumus muodostua tietyn kontekstin ympärille, jos ei lasketa jotain uutissivujen kommenttipalstoja. Historianopiskelijoiden palstalla ollaan todennäköisesti sitä mieltä, että humanististen tieteiden opetus on arvokasta ja yhteiskunnallisesti hyödyllistä ja Eläinoikeusfoorumilla saattaa todennäköisesti majailla etupäässä luonnonsuojeluun orientoituneita ihmisiä.

En näe itseäni jonain suu vaahdossa, silmät kiiluen ja näppis sauhuten maahanmuuttajista kirjoittavana kaljupäänä jonka kämppää koristaa Marskin, Lauri Törnin ja Aarne Juutilaisen 100x70cm-muotokuvat, vaan ihan tavallisena suomalaisena miehenä. Samoin näen muut tänne kirjoittelevat ihan tavallisina suomalaisina miehinä ja naisina.
Play stupid games, win stupid prizes.

Farrow

Quote from: Sunt Lacrimae on 31.07.2011, 20:48:45
En näe itseäni jonain suu vaahdossa, silmät kiiluen ja näppis sauhuten maahanmuuttajista kirjoittavana kaljupäänä jonka kämppää koristaa Marskin, Lauri Törnin ja Aarne Juutilaisen 100x70cm-muotokuvat, vaan ihan tavallisena suomalaisena miehenä. Samoin näen muut tänne kirjoittelevat ihan tavallisina suomalaisina miehinä ja naisina.

Jep, ihan tavallisia suomalaisia miehiä ja naisia täällä on, aivan samaa mieltä olen, ja sellaisena meidät näen. Meidät.

Minäkin oon ihan tavallinen suomalainen nainen vaan, vaikka jotkut varmaan näkevät (tai mahdollisesti tulevat näkemään) minut silmät kiiluen ja näppis sauhuten vihervasemmistolaista viherpiiperryspropagandaa suoltavana ääri-jonakin. :)
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Noottikriisi

Silmissäni siintävä utopia: maahanmuuttokeskustelufoorumi, johon osallistuvat avoimesti niin "maahanmuuttokriitikot" kuin "vihervasemmistokin" (ja kaikki ne harmaan eri sävyt mitä siinä välillä sattuukaan olemaan). Haastan sinut mukaan tähän "puuhaan". :)

Kiittäen toivon että tavoitteesi onnistuu. Pelkkä samanmielisten hymistely on tylsää.
Ilmoittaudun muuten myös varsin tavalliseksi kansalaiseksi. Enimmäkseen harmiton keski-ikäinen konttorityöläinen, useamman lapsen isä ja vihervasemmistoakin joskus äänestänyt.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

uffomies

Pakko liittyä keskusteluun  :)

Pitkään vierestä elämää seurannnut ja politiikkaa saunan takana jupissut mutta nyt ajattelin osallistua omalla vaatimattomalla tavalla ja mielipiteillä.

Hieman komppaan muutamia mielipiteitä täällä että HOMMA pyörii liikaa yhden asian ympärillä. Voisi tässä vapaasti Soinin puheita siteeraten että koetetaan muuttaa yhteiskuntaa demokraattisesti, väkivallattomasti, positiivisesti ihmisiä syrjien  ;) ja tämä koskien kaikkia suomen kansalaisia ja muuallakin sortoa / köyhyyttä kokevia.

Lisäksi otetaanpa OIKEITA asioita keskustelun alle kuten kaikkien unohtama nälkäkatastrofi Somaliassa. Näytetääs samalla missä kaappi seisoo hommalaisten puolesta ja lahjoitetaan kukin sopivalla summalla rahaa nälkään kuolevien lasten auttamiseksi:

http://www.punainenristi.fi/

Jokainen voi oman vakaumuksen mukaan etsiä minkä rahalahjan välittäjän.

Tuolla kuitenkin kuolee lapsia kuin kärpäsiä ja lisää tulee kuolemaan. Ei tietty meidän rahoilla tuota poisteta mutta jos jollain tavalla edes hieman lievitetään tuota niin sehän olis eteenpäin. Ja mittakaavoiltaa jotain suurempaa kuin keskustelun alla olevat asiat Suomessa.

Koetetaan saada foorumille positiviisempi ote asioihin, faktoja, kritiikkiä, keskustelua. Osaltaahan se on toisaalta ollut kun vertaa esim suoli24 sivustoon.

Lisäksi persujen osalta alku on ollut hyvä että demokraattisten väylien kautta päästy vaikuttamaan asioihin, pidetään linja yllä niin asiat muuttuu.

No täs tämä vaatimaton esittely

Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

uffomies

Quote from: Asta Tuominen on 01.08.2011, 19:30:13
Tervetuloa, uffomies. Punaisella Ristillä on hieman kolhiintunut maine, mutta ajatus on silti kaunis!  :)

Joo kaikilla niillä on hieman maine huono mutta hei, vuoden yrittänyt valkata niin samapa tuo. Jospa siitä joku euro menisi oikeaan osoitteeseen  :)
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista

pelle12

Quote from: Asta Tuominen on 01.08.2011, 19:30:13
Tervetuloa, uffomies. Punaisella Ristillä on hieman kolhiintunut maine, mutta ajatus on silti kaunis!  :)
Astalle tuhat ja yksi halia siitä, että jaksaa toivottaa tervetulleeksi miltei jokaisen uuden hommalaisen! Jos kaikki suomalaiset olisivat yhtä empaattis-sympaattisia kuin Asta silloin kun Suomi saa uuden moniosaajan, luulenpa, että integraatio olisi lastenleikkiä! Siis mitä opimme: hymyile ja toivota tervetulleeksi jokainen kunniakansalainen!
P.S. Entinen avatarisi oli kivempi, Asta!

Lalli IsoTalo

Quote from: uffomies on 01.08.2011, 19:27:58

Tervetuloa!

QuotePitkään vierestä elämää seurannnut ja politiikkaa saunan takana jupissut mutta nyt ajattelin osallistua omalla vaatimattomalla tavalla ja mielipiteillä.

Tulit oikeaan paikkaan.

QuoteHieman komppaan muutamia mielipiteitä täällä että HOMMA pyörii liikaa yhden asian ympärillä. Voisi tässä vapaasti Soinin puheita siteeraten että koetetaan muuttaa yhteiskuntaa demokraattisesti, väkivallattomasti, positiivisesti ihmisiä syrjien  ;) ja tämä koskien kaikkia suomen kansalaisia ja muuallakin sortoa / köyhyyttä kokevia.

Lisäksi otetaanpa OIKEITA asioita keskustelun alle kuten kaikkien unohtama nälkäkatastrofi Somaliassa. Näytetääs samalla missä kaappi seisoo hommalaisten puolesta ja lahjoitetaan kukin sopivalla summalla rahaa nälkään kuolevien lasten auttamiseksi:

Tuolla kuitenkin kuolee lapsia kuin kärpäsiä ja lisää tulee kuolemaan. Ei tietty meidän rahoilla tuota poisteta mutta jos jollain tavalla edes hieman lievitetään tuota niin sehän olis eteenpäin. Ja mittakaavoiltaa jotain suurempaa kuin keskustelun alla olevat asiat Suomessa.

Koetetaan saada foorumille positiviisempi ote asioihin, faktoja, kritiikkiä, keskustelua. Osaltaahan se on toisaalta ollut kun vertaa esim suoli24 sivustoon.

Lisäksi persujen osalta alku on ollut hyvä että demokraattisten väylien kautta päästy vaikuttamaan asioihin, pidetään linja yllä niin asiat muuttuu.

Älä nyt uffomies ota itseesi, mutta vähän tuosta yliviivailin esittelyketjuun liittymätöntä materiaalia. Ei keskustella niistä tässä ketjussa, joka on tarkoitettu esittelyyn.

QuoteNo täs tämä vaatimaton esittely
Vähän auki notta kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa? Aloitusviestissä toivottiin sellaisiin asioihin keskityttävän. Mutta ei se mitään. Kyllä tämä tästä!
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

— Missä N, siellä R

uffomies

Quote from: Lalli IsoTalo on 01.08.2011, 19:46:41
Pakko liittyä keskusteluun  :)

Tervetuloa!

QuotePitkään vierestä elämää seurannnut ja politiikkaa saunan takana jupissut mutta nyt ajattelin osallistua omalla vaatimattomalla tavalla ja mielipiteillä.

Tulit oikeaan paikkaan.

QuoteHieman komppaan muutamia mielipiteitä täällä että HOMMA pyörii liikaa yhden asian ympärillä. Voisi tässä vapaasti Soinin puheita siteeraten että koetetaan muuttaa yhteiskuntaa demokraattisesti, väkivallattomasti, positiivisesti ihmisiä syrjien  ;) ja tämä koskien kaikkia suomen kansalaisia ja muuallakin sortoa / köyhyyttä kokevia.

Älä nyt uffomies ota itseesi, mutta vähän tuosta yliviivailin esittelyketjuun liittymätöntä materiaalia. Ei keskustella niistä tässä ketjussa, joka on tarkoitettu esittelyyn.

Vähän auki notta kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa? Aloitusviestissä toivottiin sellaisiin asioihin keskityttävän. Mutta ei se mitään. Kyllä tämä tästä!

Heti yhteentörmäys :)

Oli vaan ketjussa muuallakin asiaan liittymätöntä niin ajattelin sen kuuluvan asiaan että laajemmin laitetaan infoa omista ajatuksistaan.

Mielestäni liittyi koska se edustaa mielipiteitäni eli esittelee mitä mieltä olen. Vähän niinkuin esimerkki.

uffomies

Quote from: Lalli IsoTalo on 01.08.2011, 19:46:41

Tervetuloa!

Tulit oikeaan paikkaan.

QuoteHieman komppaan muutamia mielipiteitä täällä että HOMMA pyörii liikaa yhden asian ympärillä. Voisi tässä vapaasti Soinin puheita siteeraten että koetetaan muuttaa yhteiskuntaa demokraattisesti, väkivallattomasti, positiivisesti ihmisiä syrjien  ;) ja tämä koskien kaikkia suomen kansalaisia ja muuallakin sortoa / köyhyyttä kokevia.

No niin, tein siitä yliviivatusta uuden topicin, katsotaan miten se siellä etenee jos etenee  :)

Siwex1

:roll:
Terve UFO-m ym.
Aluksi minä luulin, että tämä homma on sellainen masokistien foorumi, jota lukaistaan aina välillä, kun ei olla ruoskimassa itseään...
Vaan erehdyinpä täysin: Enää ei tarvi ruoskia. Homma riittää. ja ufo-man istuu foorumille, kuin (n)yrkki silmään... Ihan oikeasti, tämä on mieltä ylentävä foorumi !